Tuurlijk. Maar een ponton brug is hol en van metaal. Die schiet je in de praktijk met geweer nog wel lek, waarna het segment zinkt.quote:Op donderdag 22 juni 2023 12:33 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Leg je binnen een dag toch een pontonbrug neer mocht de huidige brug kapot zijn? Ziet er niet heel onoverkomelijk uit daar.
Zo te zien heeft de tank niet veel schade. En op de meest relevante stukken zie je niks (het scherm wordt wit, en hij stopt direct na de inslag). De tank is waarschijnlijk gewoon weggereden daarna.quote:Op donderdag 22 juni 2023 11:39 schreef Slayage het volgende:
https://twitter.com/BarracudaVol1/status/1671780862621368322?s=20
[ twitter ]
Je moet Poetin altijd een gouden brug bieden.quote:Op donderdag 22 juni 2023 12:28 schreef 3rr0r het volgende:
Overzicht, twee bruggen zijn er dus
[ afbeelding ]
Het begint me op te vallen dat de zgn beelden waarop te zien is waar westers wapentuig vernietigd wordt telkens wel erg vroeg afkappen en er zelden tot nooit een resultaat te zien is.quote:Op donderdag 22 juni 2023 13:14 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Zo te zien heeft de tank niet veel schade. En op de meest relevante stukken zie je niks (het scherm wordt wit, en hij stopt direct na de inslag). De tank is waarschijnlijk gewoon weggereden daarna.
Zo jeetje. Iedereen die hem verkeerd aankeek/sprak moest eraan?quote:Op donderdag 22 juni 2023 13:23 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_rampage_on_a_train/
Pardoned Wagner Merc went on a rampage on a train on his way home in Russia. Slashed one person's throat & stabbed another in the head.
Wat ik vaak zie is dat de explosie vaak net een metertje aan de zijkant lijkt te zijn ipv tegen, of uit het voertuig en dat ze hem dan afkappen ja.quote:Op donderdag 22 juni 2023 13:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het begint me op te vallen dat de zgn beelden waarop te zien is waar westers wapentuig vernietigd wordt telkens wel erg vroeg afkappen en er zelden tot nooit een resultaat te zien is.
Hier zie je precies niks overigens.
Precies. Deze operator wist wel wat hij deed overigens. ik weet alleen niet of een lancet specifiek op die plek kan pentererenquote:Op donderdag 22 juni 2023 13:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat ik vaak zie is dat de explosie vaak net een metertje aan de zijkant lijkt te zijn ipv tegen, of uit het voertuig en dat ze hem dan afkappen ja.
Dan vervang je het deel van de pontonbrug weer in een uurtje. Die zijn goedkoper en waarschijnlijk meer voor handen dan de raketten.quote:Op donderdag 22 juni 2023 13:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar een ponton brug is hol en van metaal. Die schiet je in de praktijk met geweer nog wel lek, waarna het segment zinkt.
Dus ja, kan, maar heb niet de illusie dat het ook maar vaag robuust is.
Dat was ikquote:Op donderdag 22 juni 2023 13:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik zou toch zweren dat ik hier net een quote zag
Zeg alsjeblieft gewoon biljoenquote:Op donderdag 22 juni 2023 13:51 schreef slashdotter3 het volgende:
Hoe willen ze de 1 trillion bereiken? Gaat iig niet lukken met alleen landbouw producten export
Misschien met olie en gas export naar Europa?
[ twitter ]
Ik kan je hier horen snikken !quote:Op donderdag 22 juni 2023 13:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik zou toch zweren dat ik hier net een quote zag
Na mij , de zondvloedquote:Op donderdag 22 juni 2023 13:48 schreef slashdotter3 het volgende:
Russia is unable to keep hold of Enerhodar in the medium term, and therefore is currently considering a large-scale terrorist attack at the ZNPP to stop the Ukrainian counteroffensive and create a depopulated sanitary gray zone, fixed for the next years, as part of the territorial status quo without ceasefire.
This strategy also includes attempts to attack the dam in Kryvyi Rih with Kinzhals. Additional mining of the nuclear power plant, including the cooling ponds, is currently underway. Whether the Kremlin decides to go ahead with this scenario today depends solely on the reaction of the global world. The red lines have to be defined. The consequences must be announced.
Not tomorrow. Today.
[ twitter ]
Nou dat werkte dus ook niet goed. Enige wat Bismarck gedaan heeft is een hoop geld kostenquote:Op donderdag 22 juni 2023 14:28 schreef Delenlill het volgende:
Hebben ze van de Nazi's afgekeken. Die dit in de tweede wereld oorlog deden met de oorlogsschip K.M.S Bismarck
We 'lachen' wel om de 'domme' Russen die tienduizenden gevangenen bij Bakhmut hebben opgeofferd en een kapotgeschoten stad ervoor terug hebben gekregen maar ze hebben wel mooi een half jaar tijd gewonnen en hebben nu hun verdediging goed op orde.quote:Zo beschouwt Ryan ook het Russische winteroffensief, dat op het oog halfslachtig leek, Moskou nauwelijks terreinwinst opleverde en vermoedelijk tienduizenden Russische soldaten het leven kostte. ,,De Russen kochten tijd", schreef hij. ,,Die tijd was doorslaggevend voor de laatste fase van de Russische voorbereidingen op de Oekraense offensieven."
Lijkt me sterk. Volgens Poetin zou dat verdrag de reden zijn dat ze zich terugtrokken rond Kiev. Dan lijkt het me niet dat Poetin, die constant loop te huilen hoe oneerlijk Rusland altijd behandeld wordt, hier een jaar stil over is.quote:Op donderdag 22 juni 2023 16:11 schreef Akathisia het volgende:
Ik hoor net van een wappie dat afgelopen jaar een (voorlopig) vredesverdrag was getekend door beide partijen waarop Boris naar Oekrane was gevlogen en deze heeft gedwarsboomd? Schijnbaar heeft Putin hier recent mee lopen wapperen. Op veel fronten geen logisch verhaal, maar om niet te voorbarig te zijn: kan het waar zijn?
Lijkt me onwaarschijnlijk, aangezien Oekraine het niet overleefd zonder het Westen. En het Westen gaat niet zoiets belangrijks als een vredesdeal achterhouden, of dat aan een clown overlaten.quote:Op donderdag 22 juni 2023 16:11 schreef Akathisia het volgende:
Ik hoor net van een wappie dat afgelopen jaar een (voorlopig) vredesverdrag was getekend door beide partijen waarop Boris naar Oekrane was gevlogen en deze heeft gedwarsboomd? Schijnbaar heeft Putin hier recent mee lopen wapperen. Op veel fronten geen logisch verhaal, maar om niet te voorbarig te zijn: kan het waar zijn?
Precies, dat vind ik het meest onlogische deel ervan. En daarbij zou het binnen enkele dagen gebeurd zijn. Kort genoeg om weer de andere kant op te gaan, lijkt me.quote:Op donderdag 22 juni 2023 16:15 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. Volgens Poetin zou dat verdrag de reden zijn dat ze zich terugtrokken rond Kiev. Dan lijkt het me niet dat Poetin, die constant loop te huilen hoe oneerlijk Rusland altijd behandeld wordt, hier een jaar stil over is.
Als het westen oorlog wenst, dan is het daarom juist makkelijk om te geloven dat het Oekrane kan dwingen akkoord te gaan.quote:Op donderdag 22 juni 2023 16:16 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Lijkt me onwaarschijnlijk, aangezien Oekraine het niet overleefd zonder het Westen. En het Westen gaat niet zoiets belangrijks als een vredesdeal achterhouden, of dat aan een clown overlaten.
Putin heeft inderdaad met een zogenaamd vredesverdrag lopen wapperen, die hij opeens uit zijn reet heeft getrokken.quote:Op donderdag 22 juni 2023 16:11 schreef Akathisia het volgende:
Als het westen oorlog wenst, dan zou het westen wat sneller en heftiger reageren als dat we nu doenquote:Op donderdag 22 juni 2023 16:21 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Als het westen oorlog wenst, dan is het daarom juist makkelijk om te geloven dat het Oekrane kan dwingen akkoord te gaan.
Oorlog wenst in Oekrane.* uiteraard.quote:Op donderdag 22 juni 2023 16:22 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Als het westen oorlog wenst, dan zou het westen wat sneller en heftiger reageren als dat we nu doen
De ontdekking van de massamoord en martelingen in Bucha met foto-en videobewijzen 1 april 2022, daarna zal er geen vredesverdrag ondertekend kunnen worden waarin de Oekraense regering en het Oekraense leger akkoord gaan met het in handen laten van burgers aan de voor moord, verminking, verkrachting en mishandeling verantwoordelijke barbaren.quote:Op donderdag 22 juni 2023 16:11 schreef Akathisia het volgende:
Hmm, wel frappant. Met een nepverdrag zwaaien zou ergens ook te debiel voor woorden zijn.quote:Op donderdag 22 juni 2023 16:22 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Putin heeft inderdaad met een zogenaamd vredesverdrag lopen wapperen, die hij opeens uit zijn reet heeft getrokken.
[ twitter ]
Putin en de Russische regering zijn nu eenmaal te debiel voor woorden. Ze liegen en bedriegen alles bij elkaar om hunzelf in een goed daglicht te zetten.quote:Op donderdag 22 juni 2023 16:27 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Hmm, wel frappant. Met een nepverdrag zwaaien zou ergens ook te debiel voor woorden zijn.
Tja, er is al een hele lijst aan debiele Russische acties dus zet deze er ook maar bij.quote:Op donderdag 22 juni 2023 16:27 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Hmm, wel frappant. Met een nepverdrag zwaaien zou ergens ook te debiel voor woorden zijn.
Plus de Russen moesten zich ook terug trekken rond Kiev omdat de bevoorrading niet lukt. De flanken lagen op verschillende punten verschrikkelijk open.quote:Op donderdag 22 juni 2023 16:27 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
De ontdekking van de massamoord en martelingen in Bucha met foto-en videobewijzen 1 april 2022, daarna zal er geen vredesverdrag ondertekend kunnen worden waarin de Oekraense regering en het Oekraense leger akkoord gaan met het in handen laten van burgers aan de voor moord, verminking, verkrachting en mishandeling verantwoordelijke barbaren.
Slag en val van Marioepol, maart t/m mei, met bombardement op kraamkliniek, bombardement op theater waar hele families met kinderen zaten, ongelofelijk lijden van burgers in een koude en aan het eind zowat totaal vernietigde stad.
Dat zijn ze echt in augustus, als Johnson op bezoek komt, nog niet vergeten.
Dus op geen enkel front een logisch verhaal, de bevolking, het leger en de regering zullen na deze excessen onder geen beding een akkoord tekenen waarin Rusland een stuk als 3,5 keer Nederland mag houden als beloning. Dat verdragen voor Poetin niet beter zijn dan toiletpapier weten ze inmiddels maar al te goed.
Mweh, de onderliggende aanname dat de Kiev delegatie niet in staat zou zijn zich over zoiets heen te zetten is ook niet vanzelfsprekend waar.quote:Op donderdag 22 juni 2023 16:27 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
De ontdekking van de massamoord en martelingen in Bucha met foto-en videobewijzen 1 april 2022, daarna zal er geen vredesverdrag ondertekend kunnen worden waarin de Oekraense regering en het Oekraense leger akkoord gaan met het in handen laten van burgers aan de voor moord, verminking, verkrachting en mishandeling verantwoordelijke barbaren.
Slag en val van Marioepol, maart t/m mei, met bombardement op kraamkliniek, bombardement op theater waar hele families met kinderen zaten, ongelofelijk lijden van burgers in een koude en aan het eind zowat totaal vernietigde stad.
Dat zijn ze echt in augustus, als Johnson op bezoek komt, nog niet vergeten.
Dus op geen enkel front een logisch verhaal, de bevolking, het leger en de regering zullen na deze excessen onder geen beding een akkoord tekenen waarin Rusland een stuk als 3,5 keer Nederland mag houden als beloning. Dat verdragen voor Poetin niet beter zijn dan toiletpapier weten ze inmiddels maar al te goed.
In het voorjaar was de hele wereld witheet over Bucha en de ellende in Marioepol. In het voorjaar kreeg de hele wereld een foto te zien van een familie van 4 personen, doodgeschoten naast hun rolkoffers. In het voorjaar werden de burgers van Marioepol weggehaald en in triagekampen ondergebracht en we weten nog steeds niet wat er met die mensen en hun kinderen precies gebeurd is.quote:Op donderdag 22 juni 2023 16:27 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Een delegatie die zich daaroverheen had gezet zou bij terugkomst standrechtelijk gexecuteerd zijn door de legercommandant.quote:Op donderdag 22 juni 2023 16:30 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Mweh, de onderliggende aanname dat de Kiev delegatie niet in staat zou zijn zich over zoiets heen te zetten is ook niet vanzelfsprekend waar.
Hoezo? Zo lekker loopt het niet met de verdediging. Ze zijn het initiatief compleet kwijt. Die paar extra obstakels die ze hebben kunnen bouwen gaat ze niet heel veel helpen. Beetje uitstel van executie voor de Russen, meer is het niet.quote:Op donderdag 22 juni 2023 16:04 schreef slashdotter3 het volgende:
Heel goed artikel:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)g-fout-ging-a4167866
De Russen hebben in Oekrane geleerd van alles wat in de eerste maanden van de oorlog fout ging
Oorlog in Oekrane Bijna drie weken na het begin van het tegenoffensief lijkt de Oekraense vooruitgang traag. De strijdkrachten hebben te maken met een Russisch verdedigingsblok dat geleerd heeft van eerdere fouten.
[..]
We 'lachen' wel om de 'domme' Russen die tienduizenden gevangenen bij Bakhmut hebben opgeofferd en een kapotgeschoten stad ervoor terug hebben gekregen maar ze hebben wel mooi een half jaar tijd gewonnen en hebben nu hun verdediging goed op orde.
[ twitter ]
Je kan het ook omdraaien: met de toen nog aanwezige onzekerheid over het eigen vermogen kon Oekrane evengoed eieren voor zijn geld gekozen hebben om meer van zulk leed te voorkomen.quote:Op donderdag 22 juni 2023 16:34 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
In het voorjaar was de hele wereld witheet over Bucha en de ellende in Marioepol. In het voorjaar kreeg de hele wereld een foto te zien van een familie van 4 personen, doodgeschoten naast hun rolkoffers. In het voirjaar werden de burgers van Marioepol weggehaald en in triagekampen ondergebracht en we weten nog steeds niet wat er met die mensen en hun kinderen precies gebeurd is.
Als Poetin ons wil laten geloven dat er maar iemand met enig recht van spreken een vredesverdrag heeft ondertekend, veronderstelt hij dat wij met zijn allen aan ernstig geheugenverlies lijden, en niet even op de kalender kunnen kijken wat er in het voorjaar allemaal speelde.
toch grappig dat UK juist zoveel wapens levert. En dat was dit voor de massa graven en duidelijke plannen van Genocide of erna?quote:Op donderdag 22 juni 2023 16:22 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Putin heeft inderdaad met een zogenaamd vredesverdrag lopen wapperen, die hij opeens uit zijn reet heeft getrokken.
[ twitter ]
Ik geloof helemaal niks van dit verhaal natuurlijk. Vooral ook omdat Rusland helemaal niet vrede wil. Tenzij Oekrane hun grond opgeeft. En ik geloof ook niet dat Rusland zich van Kiev teruggetrokken heeft vanwege deze vredes overeenkomst. Ze zijn in de pan gehakt (waar genoeg bewijs voor is)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |