abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209603613
Prigozhin heeft weer eens vernietigende kritiek, en meldt bovendien de bevrijding van Urezhaine, en naderende bevrijding van Robotny.

Linkje van ATP GeoPolitics, begin vanaf 13:11.

donderdag 22 juni 2023 @ 13:05:45 #252
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_209603810
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 12:33 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Leg je binnen een dag toch een pontonbrug neer mocht de huidige brug kapot zijn? Ziet er niet heel onoverkomelijk uit daar.
Tuurlijk. Maar een ponton brug is hol en van metaal. Die schiet je in de praktijk met geweer nog wel lek, waarna het segment zinkt.

Dus ja, kan, maar heb niet de illusie dat het ook maar vaag robuust is.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_209603905
quote:
Zo te zien heeft de tank niet veel schade. En op de meest relevante stukken zie je niks (het scherm wordt wit, en hij stopt direct na de inslag). De tank is waarschijnlijk gewoon weggereden daarna.
pi_209603933
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 12:28 schreef 3rr0r het volgende:
Overzicht, twee bruggen zijn er dus

[ afbeelding ]
Je moet Poetin altijd een gouden brug bieden.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Forum Admin donderdag 22 juni 2023 @ 13:16:03 #255
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209603934
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 13:14 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Zo te zien heeft de tank niet veel schade. En op de meest relevante stukken zie je niks (het scherm wordt wit, en hij stopt direct na de inslag). De tank is waarschijnlijk gewoon weggereden daarna.
Het begint me op te vallen dat de zgn beelden waarop te zien is waar westers wapentuig vernietigd wordt telkens wel erg vroeg afkappen en er zelden tot nooit een resultaat te zien is.

Hier zie je precies niks overigens.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 22 juni 2023 @ 13:23:06 #256
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 22 juni 2023 @ 13:24:01 #257
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209604084
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 13:23 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_rampage_on_a_train/
Pardoned Wagner Merc went on a rampage on a train on his way home in Russia. Slashed one person's throat & stabbed another in the head.
Zo jeetje. Iedereen die hem verkeerd aankeek/sprak moest eraan?
pi_209604094
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2023 13:16 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het begint me op te vallen dat de zgn beelden waarop te zien is waar westers wapentuig vernietigd wordt telkens wel erg vroeg afkappen en er zelden tot nooit een resultaat te zien is.

Hier zie je precies niks overigens.
Wat ik vaak zie is dat de explosie vaak net een metertje aan de zijkant lijkt te zijn ipv tegen, of uit het voertuig en dat ze hem dan afkappen ja.
  Forum Admin donderdag 22 juni 2023 @ 13:29:07 #260
pi_209604115
Ik zou toch zweren dat ik hier net een quote zag :o
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin donderdag 22 juni 2023 @ 13:30:31 #261
pi_209604135
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 13:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wat ik vaak zie is dat de explosie vaak net een metertje aan de zijkant lijkt te zijn ipv tegen, of uit het voertuig en dat ze hem dan afkappen ja.
Precies. Deze operator wist wel wat hij deed overigens. ik weet alleen niet of een lancet specifiek op die plek kan pentereren
pi_209604141
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 13:24 schreef slashdotter3 het volgende:
Oof...
[ twitter ]
Bij bowlen noemen ze dat een strike.
pi_209604182
quote:
7s.gif Op donderdag 22 juni 2023 13:05 schreef ExTec het volgende:

[..]
Tuurlijk. Maar een ponton brug is hol en van metaal. Die schiet je in de praktijk met geweer nog wel lek, waarna het segment zinkt.

Dus ja, kan, maar heb niet de illusie dat het ook maar vaag robuust is.
Dan vervang je het deel van de pontonbrug weer in een uurtje. Die zijn goedkoper en waarschijnlijk meer voor handen dan de raketten.

Waar het op neer komt: het lijkt maar een kleine oversteek te zijn die rivier, lijkt me niet de grootste impact hebben als de brug beschadigd is tov een Antonovskybrug of een spoorbrug.
  donderdag 22 juni 2023 @ 13:47:19 #264
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209604320
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 13:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat was ik :D
Ik reageerde op een comment van je dat ik me afvroeg of een Lancet drone wel een Leo2 kan uitschakelen. Maar gelijk na het posten zag ik dat filmpje waarin het blijkbaar niets deed dus haalde ik het weer weg :P
  donderdag 22 juni 2023 @ 13:48:17 #265
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209604335
Russia is unable to keep hold of Enerhodar in the medium term, and therefore is currently considering a large-scale terrorist attack at the ZNPP to stop the Ukrainian counteroffensive and create a depopulated sanitary gray zone, fixed for the next years, as part of the territorial status quo without ceasefire.

This strategy also includes attempts to attack the dam in Kryvyi Rih with Kinzhals. Additional mining of the nuclear power plant, including the cooling ponds, is currently underway. Whether the Kremlin decides to go ahead with this scenario today depends solely on the reaction of the global world. The red lines have to be defined. The consequences must be announced.
Not tomorrow. Today.
twitter
  donderdag 22 juni 2023 @ 13:51:40 #266
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209604384
Hoe willen ze de 1 trillion bereiken? Gaat iig niet lukken met alleen landbouw producten export
Misschien met olie en gas export naar Europa?

Azerbaijan is iig een lichtend voorbeeld. Die verloor in de jaren 90 van Armenie maar dankzij hun olie inkomsten konden ze high tech wapens van Turkije en Israel kopen en hakten in 2020 Armenie kansloos in de pan.

twitter

[ Bericht 4% gewijzigd door slashdotter3 op 22-06-2023 14:05:05 ]
pi_209604444
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 13:51 schreef slashdotter3 het volgende:
Hoe willen ze de 1 trillion bereiken? Gaat iig niet lukken met alleen landbouw producten export
Misschien met olie en gas export naar Europa?

[ twitter ]
Zeg alsjeblieft gewoon biljoen ;(
  donderdag 22 juni 2023 @ 13:59:40 #268
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209604479
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 13:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik kan je hier horen snikken !
pi_209604793

https://www.navalnews.com(...)arship-in-black-sea/

Rusland camoufleert zijn meest belangrijke oorlogsschip "Admiral Essen" in de Zwarte zee. Waarschijnlijk uit angst voor de drone bootjes die Oekrane gebruikt.

Kan me alleen niet voorstellen dat dit veel gaat helpen met de goede drones/camera's die er tegenwoordig gebruikt worden.

Hebben ze van de Nazi's afgekeken. Die dit in de tweede wereld oorlog deden met de oorlogsschip K.M.S Bismarck

[ Bericht 14% gewijzigd door Delenlill op 22-06-2023 14:52:48 ]
pi_209605051
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 13:48 schreef slashdotter3 het volgende:
Russia is unable to keep hold of Enerhodar in the medium term, and therefore is currently considering a large-scale terrorist attack at the ZNPP to stop the Ukrainian counteroffensive and create a depopulated sanitary gray zone, fixed for the next years, as part of the territorial status quo without ceasefire.

This strategy also includes attempts to attack the dam in Kryvyi Rih with Kinzhals. Additional mining of the nuclear power plant, including the cooling ponds, is currently underway. Whether the Kremlin decides to go ahead with this scenario today depends solely on the reaction of the global world. The red lines have to be defined. The consequences must be announced.
Not tomorrow. Today.
[ twitter ]
Na mij , de zondvloed

Russians probably
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209605222
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  FOK!fotograaf donderdag 22 juni 2023 @ 15:13:34 #272
364681 over_hedge
pi_209605250
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 14:28 schreef Delenlill het volgende:
Hebben ze van de Nazi's afgekeken. Die dit in de tweede wereld oorlog deden met de oorlogsschip K.M.S Bismarck

Nou dat werkte dus ook niet goed. Enige wat Bismarck gedaan heeft is een hoop geld kosten :D
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 22 juni 2023 @ 15:15:22 #273
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209605269
The mobilized was found dead in a tent camp. His mother believes that her son was killed

The military informed Nina Efremenko, a resident of the Irkutsk region, about the death of her son on May 9. According to them, the man committed suicide. He was 40 years old. The woman does not believe that Victor committed suicide. According to her, she talked with her son on the phone the day before, he asked her to help buy equipment, made plans for the future.

According to the mother of the deceased, Viktor served in a tent camp near Luhansk. Shortly before his death, he was admitted to the hospital with broken ribs. According to the Public Verdict Foundation, the mobilized was beaten by the military police, where Nina Efremenko turned for help: “In April, as I learned from the words of my son, he was beaten by the military police. They hung him up by his hands, beat him with sticks, tied him by the neck and dragged him around the tent, burned him with a stun gun, - the woman says. - On April 11, my son was hospitalized. He was treated in the hospital until April 19. They mocked him as punishment for violating official discipline.

Until now, the investigation has not notified the mother of the deceased mobilized about the progress and results of the check on the fact of death.

twitter
  donderdag 22 juni 2023 @ 15:18:57 #274
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209605312
Heeft Ukraine een centrale database waar iedereen met vingerafdrukken te vinden is? Dan is er niets aan de hand als de paspoorten kwijt zijn.
twitter
pi_209605473
twitter
pi_209605480
twitter
pi_209605506
twitter
pi_209605755
Publieke opinie alvast klaarstomen voor wat komen gaat?

twitter
-Rabia Al-Basri
  donderdag 22 juni 2023 @ 16:04:30 #279
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209605867
Heel goed artikel:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)g-fout-ging-a4167866
De Russen hebben in Oekrane geleerd van alles wat in de eerste maanden van de oorlog fout ging
Oorlog in Oekrane Bijna drie weken na het begin van het tegenoffensief lijkt de Oekraense vooruitgang traag. De strijdkrachten hebben te maken met een Russisch verdedigingsblok dat geleerd heeft van eerdere fouten.

quote:
Zo beschouwt Ryan ook het Russische winteroffensief, dat op het oog halfslachtig leek, Moskou nauwelijks terreinwinst opleverde en vermoedelijk tienduizenden Russische soldaten het leven kostte. ,,De Russen kochten tijd", schreef hij. ,,Die tijd was doorslaggevend voor de laatste fase van de Russische voorbereidingen op de Oekraense offensieven."
We 'lachen' wel om de 'domme' Russen die tienduizenden gevangenen bij Bakhmut hebben opgeofferd en een kapotgeschoten stad ervoor terug hebben gekregen maar ze hebben wel mooi een half jaar tijd gewonnen en hebben nu hun verdediging goed op orde.

twitter

[ Bericht 11% gewijzigd door slashdotter3 op 22-06-2023 16:28:45 ]
pi_209605953
Ik hoor net van een wappie dat afgelopen jaar een (voorlopig) vredesverdrag was getekend door beide partijen waarop Boris naar Oekrane was gevlogen en deze heeft gedwarsboomd? Schijnbaar heeft Putin hier recent mee lopen wapperen. Op veel fronten geen logisch verhaal, maar om niet te voorbarig te zijn: kan het waar zijn?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_209605989
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 16:11 schreef Akathisia het volgende:
Ik hoor net van een wappie dat afgelopen jaar een (voorlopig) vredesverdrag was getekend door beide partijen waarop Boris naar Oekrane was gevlogen en deze heeft gedwarsboomd? Schijnbaar heeft Putin hier recent mee lopen wapperen. Op veel fronten geen logisch verhaal, maar om niet te voorbarig te zijn: kan het waar zijn?
Lijkt me sterk. Volgens Poetin zou dat verdrag de reden zijn dat ze zich terugtrokken rond Kiev. Dan lijkt het me niet dat Poetin, die constant loop te huilen hoe oneerlijk Rusland altijd behandeld wordt, hier een jaar stil over is.
Цой жив
pi_209606004
quote:
Lijkt me onwaarschijnlijk, aangezien Oekraine het niet overleefd zonder het Westen. En het Westen gaat niet zoiets belangrijks als een vredesdeal achterhouden, of dat aan een clown overlaten.
pi_209606005
Daar geloof ik echt niks van.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_209606032
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2023 16:15 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Lijkt me sterk. Volgens Poetin zou dat verdrag de reden zijn dat ze zich terugtrokken rond Kiev. Dan lijkt het me niet dat Poetin, die constant loop te huilen hoe oneerlijk Rusland altijd behandeld wordt, hier een jaar stil over is.
Precies, dat vind ik het meest onlogische deel ervan. En daarbij zou het binnen enkele dagen gebeurd zijn. Kort genoeg om weer de andere kant op te gaan, lijkt me.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_209606064
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 16:16 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Lijkt me onwaarschijnlijk, aangezien Oekraine het niet overleefd zonder het Westen. En het Westen gaat niet zoiets belangrijks als een vredesdeal achterhouden, of dat aan een clown overlaten.
Als het westen oorlog wenst, dan is het daarom juist makkelijk om te geloven dat het Oekrane kan dwingen akkoord te gaan.
pi_209606077
quote:
Putin heeft inderdaad met een zogenaamd vredesverdrag lopen wapperen, die hij opeens uit zijn reet heeft getrokken.

twitter

Ik geloof helemaal niks van dit verhaal natuurlijk. Vooral ook omdat Rusland helemaal niet vrede wil. Tenzij Oekrane hun grond opgeeft. En ik geloof ook niet dat Rusland zich van Kiev teruggetrokken heeft vanwege deze vredes overeenkomst. Ze zijn in de pan gehakt (waar genoeg bewijs voor is)

[ Bericht 1% gewijzigd door Delenlill op 22-06-2023 16:28:29 ]
pi_209606078
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 16:21 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Als het westen oorlog wenst, dan is het daarom juist makkelijk om te geloven dat het Oekrane kan dwingen akkoord te gaan.
Als het westen oorlog wenst, dan zou het westen wat sneller en heftiger reageren als dat we nu doen
pi_209606121
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 16:22 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Als het westen oorlog wenst, dan zou het westen wat sneller en heftiger reageren als dat we nu doen
Oorlog wenst in Oekrane.* uiteraard.
pi_209606134
quote:
De ontdekking van de massamoord en martelingen in Bucha met foto-en videobewijzen 1 april 2022, daarna zal er geen vredesverdrag ondertekend kunnen worden waarin de Oekraense regering en het Oekraense leger akkoord gaan met het in handen laten van burgers aan de voor moord, verminking, verkrachting en mishandeling verantwoordelijke barbaren.
Slag en val van Marioepol, maart t/m mei, met bombardement op kraamkliniek, bombardement op theater waar hele families met kinderen zaten, ongelofelijk lijden van burgers in een koude en aan het eind zowat totaal vernietigde stad.
Dat zijn ze echt in augustus, als Johnson op bezoek komt, nog niet vergeten.
Dus op geen enkel front een logisch verhaal, de bevolking, het leger en de regering zullen na deze excessen onder geen beding een akkoord tekenen waarin Rusland een stuk als 3,5 keer Nederland mag houden als beloning. Dat verdragen voor Poetin niet beter zijn dan toiletpapier weten ze inmiddels maar al te goed.
pi_209606137
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 16:22 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Putin heeft inderdaad met een zogenaamd vredesverdrag lopen wapperen, die hij opeens uit zijn reet heeft getrokken.

[ twitter ]
Hmm, wel frappant. Met een nepverdrag zwaaien zou ergens ook te debiel voor woorden zijn.
  donderdag 22 juni 2023 @ 16:29:03 #291
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209606167
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 16:27 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Hmm, wel frappant. Met een nepverdrag zwaaien zou ergens ook te debiel voor woorden zijn.
Putin en de Russische regering zijn nu eenmaal te debiel voor woorden. Ze liegen en bedriegen alles bij elkaar om hunzelf in een goed daglicht te zetten.
  donderdag 22 juni 2023 @ 16:30:18 #293
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_209606172
quote:

[..]
Tja, er is al een hele lijst aan debiele Russische acties dus zet deze er ook maar bij.
pi_209606174
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 16:27 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
De ontdekking van de massamoord en martelingen in Bucha met foto-en videobewijzen 1 april 2022, daarna zal er geen vredesverdrag ondertekend kunnen worden waarin de Oekraense regering en het Oekraense leger akkoord gaan met het in handen laten van burgers aan de voor moord, verminking, verkrachting en mishandeling verantwoordelijke barbaren.
Slag en val van Marioepol, maart t/m mei, met bombardement op kraamkliniek, bombardement op theater waar hele families met kinderen zaten, ongelofelijk lijden van burgers in een koude en aan het eind zowat totaal vernietigde stad.
Dus op geen enkel front een logisch verhaal, de bevolking, het leger en de regering zullen na deze excessen onder geen beding een akkoord tekenen waarin Rusland een stuk als 3,5 keer Nederland mag houden als beloning. Dat verdragen voor Poetin niet beter zijn dan toiletpapier weten ze inmiddels maar al te goed.
Plus de Russen moesten zich ook terug trekken rond Kiev omdat de bevoorrading niet lukt. De flanken lagen op verschillende punten verschrikkelijk open.
pi_209606180
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 16:27 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Mweh, de onderliggende aanname dat de Kiev delegatie niet in staat zou zijn zich over zoiets heen te zetten is ook niet vanzelfsprekend waar.
pi_209606217
quote:

[..]
In het voorjaar was de hele wereld witheet over Bucha en de ellende in Marioepol. In het voorjaar kreeg de hele wereld een foto te zien van een familie van 4 personen, doodgeschoten naast hun rolkoffers. In het voorjaar werden de burgers van Marioepol weggehaald en in triagekampen ondergebracht en we weten nog steeds niet wat er met die mensen en hun kinderen precies gebeurd is.
Als Poetin ons wil laten geloven dat er maar iemand met enig recht van spreken een vredesverdrag heeft ondertekend, veronderstelt hij dat wij met zijn allen aan ernstig geheugenverlies lijden, en niet even op de kalender kunnen kijken wat er in het voorjaar allemaal speelde.
pi_209606236
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 16:30 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Mweh, de onderliggende aanname dat de Kiev delegatie niet in staat zou zijn zich over zoiets heen te zetten is ook niet vanzelfsprekend waar.
Een delegatie die zich daaroverheen had gezet zou bij terugkomst standrechtelijk gexecuteerd zijn door de legercommandant.
pi_209606249
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 16:04 schreef slashdotter3 het volgende:
Heel goed artikel:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)g-fout-ging-a4167866
De Russen hebben in Oekrane geleerd van alles wat in de eerste maanden van de oorlog fout ging
Oorlog in Oekrane Bijna drie weken na het begin van het tegenoffensief lijkt de Oekraense vooruitgang traag. De strijdkrachten hebben te maken met een Russisch verdedigingsblok dat geleerd heeft van eerdere fouten.
[..]
We 'lachen' wel om de 'domme' Russen die tienduizenden gevangenen bij Bakhmut hebben opgeofferd en een kapotgeschoten stad ervoor terug hebben gekregen maar ze hebben wel mooi een half jaar tijd gewonnen en hebben nu hun verdediging goed op orde.

[ twitter ]
Hoezo? Zo lekker loopt het niet met de verdediging. Ze zijn het initiatief compleet kwijt. Die paar extra obstakels die ze hebben kunnen bouwen gaat ze niet heel veel helpen. Beetje uitstel van executie voor de Russen, meer is het niet.
pi_209606258
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 16:34 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
In het voorjaar was de hele wereld witheet over Bucha en de ellende in Marioepol. In het voorjaar kreeg de hele wereld een foto te zien van een familie van 4 personen, doodgeschoten naast hun rolkoffers. In het voirjaar werden de burgers van Marioepol weggehaald en in triagekampen ondergebracht en we weten nog steeds niet wat er met die mensen en hun kinderen precies gebeurd is.
Als Poetin ons wil laten geloven dat er maar iemand met enig recht van spreken een vredesverdrag heeft ondertekend, veronderstelt hij dat wij met zijn allen aan ernstig geheugenverlies lijden, en niet even op de kalender kunnen kijken wat er in het voorjaar allemaal speelde.
Je kan het ook omdraaien: met de toen nog aanwezige onzekerheid over het eigen vermogen kon Oekrane evengoed eieren voor zijn geld gekozen hebben om meer van zulk leed te voorkomen.
pi_209606289
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 16:22 schreef Delenlill het volgende:

[..]

[ twitter ]

Ik geloof helemaal niks van dit verhaal natuurlijk. Vooral ook omdat Rusland helemaal niet vrede wil. Tenzij Oekrane hun grond opgeeft. En ik geloof ook niet dat Rusland zich van Kiev teruggetrokken heeft vanwege deze vredes overeenkomst. Ze zijn in de pan gehakt (waar genoeg bewijs voor is)
toch grappig dat UK juist zoveel wapens levert. En dat was dit voor de massa graven en duidelijke plannen van Genocide of erna?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')