abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 26 juni 2023 @ 18:50:01 #201
485843 crew  Jippie
pi_209657108
De boel ontdaan van onderling gedoe (en de bijbehorende quotes) en niet toegestane posts. Jullie mogen weer ^O^

niet piepen over verwijderde posts, risico van het buiten de lijntjes kleuren
pi_209657558
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 11:41 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
En het was NATO/USA die Oekraine al 8 jaar bewapende
Alweer de fout van NATO/USA :Y)
Nee, juist goed.
Elk land heeft het recht zich te verdedigen en mag daarvoor wapens kopen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_209657590
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 13:17 schreef UncleScorp het volgende:
Zelenski heeft nu zwart op wit dat NATO zal ingrijpen mocht er een incident zijn aan de ZNPP.

Deze keer weet ik al op voorhand wat er gaat gebeuren :7
Ik ook, ZNNP blijft ongedeerd.
Rusland gaat heus geen oorlog met NAVO riskeren.. zelfs Wagner durft Rusland niet te lijf te gaan.
pi_209657663
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 14:04 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Nochtans iets waarover in dit topic regelmatig gepocht wordt.
[..]
Militaire offensieven lukken niet altijd zo goed maar geen probleem om van binnenuit de meest kritische door Rusland bezette infrastructuur op te blazen.
Wat maakt ZNPP een uitzondering hierop?
En zeker als ze hiermee NATO troepen kunnen binnen halen.
Laat die levering van F16's maar :+
Waaruit blijkt dat NAVO dan troepen naar Oekraïne gaat sturen?
  maandag 26 juni 2023 @ 21:38:43 #205
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_209659538
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 14:41 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Zie, of beter nog : lees post #218
Een advies over een resolutie over kernwapen gebruik moet je wel erg ver extrapoleren om te denken dat dat zwart op wit staat.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_209659673
quote:
2s.gif Op maandag 26 juni 2023 14:42 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
As you wish
Ik zou het laf vinden dat ze een kernramp uitlokken om hun Art.5 te krijgen. - Knip-
Dat doen ze dan ook niet. Rusland bezit de ZNPP. Mocht dat ding boem doen dan gaat dat van binnenuit met Russische explosieven.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2023 21:49:05 ]
pi_209659736
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2023 21:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Dat doen ze dan ook niet. Rusland bezit de ZNPP. Mocht dat ding boem doen dan gaat dat van binnenuit met Russische explosieven.
Nee, Rusland heeft een stalen verdediging.
Dat betekent dat het Oekraïense offensief totaal niets kan uithalen, maar een individuele Oekraïener kan zo de kerncentrale binnen wandelen met 1000 kg TNT en tot ontploffing brengen.

Simpel zat.

Dus mocht er ooit iets gebeuren bij de kerncentrale, dan kan dat alleen Oekraïene zijn.
Die heeft immers het meeste belang bij het onbewoonbaar maken van Oekraïne.
pi_209660269
-Knip-

En hoe is het mogelijk dat die Wagner -soldaten- zonder tegenreactie zomaar met militaire voertuigen door Rusland kunnen cruisen? zelfs in echte films is dat onrealistisch ..hoe komen ze btw aan dat materiaal?

[ Bericht 10% gewijzigd door Jippie op 27-06-2023 01:16:40 ]
  maandag 26 juni 2023 @ 22:49:01 #209
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_209660439
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 22:31 schreef PSVCL het volgende:
Is het grote tegen offensief nog steeds gaande? Hebben we ondertussen beeldmateriaal van gevechten..
Ja en ja. Die beelden heb je ook al eerder gekregen.
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 27 juni 2023 @ 05:43:39 #210
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209661873
quote:
2s.gif Op maandag 26 juni 2023 22:31 schreef PSVCL het volgende:
-Knip-

En hoe is het mogelijk dat die Wagner -soldaten- zonder tegenreactie zomaar met militaire voertuigen door Rusland kunnen cruisen? zelfs in echte films is dat onrealistisch ..hoe komen ze btw aan dat materiaal?
Omdat het leger aan het front staat.

En hoe komt een huurling leger aan wapens?

Hoe komt men aan wapens?
Hoe kom jij aan eten?
Ik neem aan dat jij ook geregeld eten koopt..

Je weet wel.. eh geld!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_209662440
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 05:43 schreef theguyver het volgende:

[..]
Omdat het leger aan het front staat.

En hoe komt een huurling leger aan wapens?

Hoe komt men aan wapens?
Hoe kom jij aan eten?
Ik neem aan dat jij ook geregeld eten koopt..

Je weet wel.. eh geld!
Jamaar in Oekraïne vochten ze op blote voeten met blote vuisten.
Dus hoe komen ze dan opeens aan militaire voertuigen.
Dat kan nooit zo snel.
pi_209676256
De VS weerballon boven Rusland doet wonderen :')

quote:
Russische generaal had voorkennis van opstand, zegt New York Times

De Russische generaal Sergej Soerovikin zou op voorhand op de hoogte zijn geweest van de plannen van Wagnerbaas Jevgeni Prigozjin om tegen de Russische legerleiding in opstand te komen. Dat schrijft de Amerikaanse krant The New York Times op gezag van Amerikaanse functionarissen, die zich anoniem hebben uitgesproken over inlichtingen.

De krant merkt op dat Amerikaanse functionarissen belang hebben bij het geven van informatie die de positie van Soerovikin ondermijnt. Zij beschouwen hem immers als een meer competente en meedogenloze bevelvoerder dan andere commandanten. Zou hij verwijderd worden, zou dat Oekraïne ten goede komen, klinkt het.

Soerovikin was van november tot januari de bevelhebber van de Russische troepen in Oekraïne. Generaal Valeri Gerasimov, de stafchef van het Russische leger, volgde hem begin dit jaar op. Soerovikin deed afgelopen weekend nog een oproep aan de Wagner-commandanten en -strijders om de opstand te stoppen.

Hooggeplaatste Amerikaanse officials suggereren dat een alliantie tussen de generaal en Prigozjin, zou kunnen verklaren waarom de Wagnerbaas nog in leven is, aldus The New York Times. Hij en zijn huurlingen veroverden immers een belangrijke militaire site en trokken gewapend op naar Moskou. De functionarissen proberen nu te weten te komen of de generaal Prigozjin had geholpen bij het plannen van zijn opstand.

Volgens Amerikaanse functionarissen zijn er aanwijzingen dat mogelijk andere Russische generaals de poging van Prigozjin steunden om het leiderschap van het defensieministerie met geweld te veranderen. De Wagnerbaas moet volgens ingewijden hebben gemeend dat hij voldoende steun had van machtige figuren, anders zou hij niet zijn begonnen aan de risicovolle muiterij. Hij lijkt onder meer te hebben gerekend op hulp vanuit het leger.

De bronnen van The New York Times benadrukken dat de westerse landen nog geen volledig beeld hebben van wat er precies is gebeurd afgelopen weekend.

https://www.msn.com/nl-be(...)de4a48cd6f16b6&ei=27
Volgens mij zijn ze pissed dat hun plannetje niet gelukt is :+
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_209676329
quote:
Westerse bondgenoten vroegen Oekraïne om Rusland niet aan te vallen tijdens Wagner-opstand

Voordat de Wagnerbaas de couppoging voortijdig afblies, hadden westerse bondgenoten aan Oekraïne gevraagd om geen aanvallen uit te voeren op Russisch grondgebied. Het Westen was bezorgd dat dit zou kunnen gezien worden als een ruggensteun voor Jevgeni Prigozjin en een bedreiging voor de Russische soevereiniteit. Dat meldt ‘CNN’.

De Oekraïense functionarissen kregen te horen dat het om een “interne Russische aangelegenheid’ ging. “Oekraïners werden gewaarschuwd door bondgenoten om de chaos op Russisch grondgebied niet uit te buiten. Maak gebruik van kansen die zich voordoen op Oekraïens grondgebied, maar laat je niet meeslepen in interne aangelegenheden door aanvallen uit te voeren op doelen in Rusland”, luidde het.

“Je wilt gewoon niet het verhaal voeden dat dit een initiatief van ons was”, vertelde een functionaris aan ‘CNN’. “Het is wat de Russen altijd al wilden, namelijk bewijzen dat er bedreigingen zijn voor de Russische soevereiniteit.”

https://www.hln.be/buiten(...)er-opstand~a133fce9/

Het Westen was bezorgd dat dit zou kunnen gezien worden als een ruggensteun voor Jevgeni Prigozjin

Als ze in Rusland hoorden dat de VS een vinger in de pap had hierbij, zou dat zeker een tegendraads effect gehad hebben. Uiteindelijk is het sowieso mislukt...met mss nog onverwacht tegengestelde gevolgen

een bedreiging voor de Russische soevereiniteit.
dat de VS zich dit aantrekt .... ik moet lachen

maar laat je niet meeslepen in interne aangelegenheden door aanvallen uit te voeren op doelen in Rusland
alsof ... wat gingen ze doen ? Een eenzame drone richting Moskou sturen ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Forum Admin woensdag 28 juni 2023 @ 11:07:39 #214
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209676917
Dat constante vingerwijzen naar de vs word een beetje vervelend scorp, vooral omdat je er geen enkele fundering voor hebt of geeft. Klein beetje meer duiding zou fijn zijn

[ Bericht 7% gewijzigd door Straatcommando. op 28-06-2023 11:16:37 ]
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_209677056
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 10:12 schreef UncleScorp het volgende:
De VS weerballon boven Rusland doet wonderen :')
[..]
Volgens mij zijn ze pissed dat hun plannetje niet gelukt is :+
Amerikanen inlichtingendiensten hebben menselijke bronnen binnen de Russische regering, die informatie doorspelen. Dat lijkt mij verder niet heel schokkend of verrassend.

Zo gaan inlichtingendiensten nou eenmaal te werk. De KGB had ook tijdens de Koude Oorlog ook hooggeplaatste bronnen in de VS, de FSB zal nu ook zo z'n contacten hebben.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Forum Admin woensdag 28 juni 2023 @ 11:30:44 #216
pi_209677155
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 11:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Amerikanen inlichtingendiensten hebben menselijke bronnen binnen de Russische regering, die informatie doorspelen. Dat lijkt mij verder niet heel schokkend of verrassend.

Zo gaan inlichtingendiensten nou eenmaal te werk. De KGB had ook tijdens de Koude Oorlog ook hooggeplaatste bronnen in de VS, de FSB zal nu ook zo z'n contacten hebben.
Het is ook geen geheim dat de VS mollen heel hoog in het Kremlin heeft zitten.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_209677173
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 11:30 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Exact. Geld dat nou eenmaal wonderen wanneer je mensen aan je kant wilt krijgen.
pi_209677209
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 11:07 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat constante vingerwijzen naar de vs word een beetje vervelend scorp, vooral omdat je er geen enkele fundering voor hebt of geeft. Klein beetje meer duiding zou fijn zijn
Dat is in BNW ook niet nodig, de VS (en zeker de CIA!) is hier immers per definitie de schuldige en Rusland moet koste wat het kost uit de wind gehouden worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door xpompompomx op 28-06-2023 11:41:35 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_209677212
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 11:30 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Zie je wel, de VS zit dus ook achter hetgeen zich zaterdag afspeelde. :P
  FOK!fotograaf woensdag 28 juni 2023 @ 11:37:10 #220
364681 over_hedge
pi_209677224
quote:
6s.gif Op woensdag 28 juni 2023 11:36 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zie je wel, de VS zit dus ook achter hetgeen zich zaterdag afspeelde. :P
Shit. Die had ik niet zien aankomen :o
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_209677252
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 11:37 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Shit. Die had ik niet zien aankomen :o
Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn hè. ;)
pi_209677319
Zweden bij de NAVO *O*

quote:
Zweden geeft toestemming voor protest met koranverbranding

De Zweedse politie heeft toestemming gegeven voor een protestactie met een koranverbranding. De organisator wil het heilige boek van de moslims in brand steken bij de grootste moskee in Stockholm. Dergelijke acties liggen ook buiten Zweden erg gevoelig en kunnen de pogingen van het land compliceren om lid van de NAVO te worden.

https://www.hln.be/buiten(...)erbranding~a1252a4e/
Even Erdogan bellen :7
pi_209677364
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 11:07 schreef Straatcommando. het volgende:
Elke post heeft een bronvermelding.
Dat daar een BNW mening op volgt is volgens mij ergens wel logisch in BNW

Lol we mogen niets verkeerd zeggen over Zelenski of Oekraine , en nu ook niet meer over de VS

Het lijkt hier Rusland wel :')
  Forum Admin woensdag 28 juni 2023 @ 11:52:03 #224
pi_209677391
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 11:46 schreef UncleScorp het volgende:
Zweden bij de NAVO *O*
[..]
Even Erdogan bellen :7
Wist je dat er banden zijn tussen figuren/groepen die korans verbranden en het Kremlin? Dit om onrust te zaaien.

https://amp.theguardian.c(...)s-sweden-nato-russia
  Forum Admin woensdag 28 juni 2023 @ 11:52:45 #225
pi_209677400
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 11:50 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Lol we mogen niets verkeerd zeggen over Zelenski of Oekraine , en nu ook niet meer over de VS

En meteen weer die dikke lip trekken. Laat ook maar.
  FOK!fotograaf woensdag 28 juni 2023 @ 11:53:00 #226
364681 over_hedge
pi_209677405
quote:

[..]

Dit is wel voor het eerst dat ik je iets negatiefs over rusland zie zeggen :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_209677428
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 11:53 schreef over_hedge het volgende:

[..]
:D
pi_209677438
quote:

[..]

Uiteraard staat het je vrij om BNW-meningen te spuien in deze reeks, maar iets meer uitleg en duiding zou welkom zijn. Simpelweg roepen dat de VS de grote boosdoener is, is een beetje te makkelijk. Zelfs mijn 8-jarige neefje kan zijn standpunten sterker onderbouwen.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 28-06-2023 12:03:53 ]
pi_209677443
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 11:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
En meteen weer die dikke lip trekken. Laat ook maar.
Lol het was dan ook een onnozele opmerking.
  Forum Admin woensdag 28 juni 2023 @ 11:58:01 #230
pi_209677482
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 11:55 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Lol het was dan ook een onnozele opmerking.
Maar bnw mening is dus "het was de vs" want anders snap ik het nog niet?
pi_209677497
Alle meningen zijn welkom

Zie ik hier onderaan staan.
  Forum Admin woensdag 28 juni 2023 @ 12:00:20 #232
pi_209677509
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 11:59 schreef UncleScorp het volgende:
Alle meningen zijn welkom

Zie ik hier onderaan staan.
Maar ik zeg dan ook niet dat je mening niet welkom is. Integendeel zelfs.
pi_209677512
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 11:58 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Maar bnw mening is dus "het was de vs" want anders snap ik het nog niet?
mijn mening
pi_209677557
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 11:53 schreef over_hedge het volgende:

[..]
There will come a day when i will support a war against Russia, but Ukrain is not that war
  woensdag 28 juni 2023 @ 12:25:32 #235
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209677806
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 11:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Uiteraard staat het je vrij om BNW-meningen te spuien in deze reeks, maar iets meer uitleg en duiding zou welkom zijn. Simpelweg roepen dat de VS de grote boosdoener is, is een beetje te makkelijk. Zelfs mijn 8-jarige neefje kan zijn standpunten sterker onderbouwen.
Als de VS ergens binnen valt dan zijn ze tenminste eensgezind en knallen ze niet expres hun eigen troepen overhoop.
Gooien ze niet alles vol met mijnen en proberen ze niet expres raketten op burger gebouwen te gooien.
Ze gooien er liever een lading geld tegenaan.
pi_209677831
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 12:25 schreef theguyver het volgende:

[..]
Als de VS ergens binnen valt dan zijn ze tenminste eensgezind en knallen ze niet expres hun eigen troepen overhoop.
Gooien ze niet alles vol met mijnen en proberen ze niet expres raketten op burger gebouwen te gooien.
Daarom "verliezen" ze ook meestal :7
pi_209677961
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 12:25 schreef theguyver het volgende:

[..]
Bedankt voor de onderbouwing :')

Gooien ze niet alles vol met mijnen
Doen beide partijen hoor. Is tenslotte oorlog. Natuurlijk lezen we hier niets over bijv de bouncing betty's die Oekrainse militairen achtergelaten hadden in burgerbevolkte gebieden.

knallen ze niet expres hun eigen troepen overhoop.
Doen beide partijen hoor.
Zal ik filmpje posten van een oekrainse officier die door zn kop geknald werd omdat soldaten niet wilden oprukken ? Of een officier die een granaat in bunker met 3 eigen soldaten gooit omdat ze hun post verlaten hadden ?

proberen ze niet expres raketten op burger gebouwen te gooien
Voor alle duidelijkheid : hebben de russen nu wel of niet kwalitatief materiaal ? De ene dag wordt gezegd dat ze amper iets kunnen raken met hun met wasmachinechips gevulde raketten. De andere dag wordt ze verweten dat ze precisie aanvallen uitvoeren op burgerdoelen.
En niet vergeten de falende UA luchtafweer af te trekken die in eigen gebied neerkomen.
  woensdag 28 juni 2023 @ 12:42:32 #238
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_209678028
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 12:37 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Doen beide partijen hoor. Is tenslotte oorlog. Natuurlijk lezen we hier niets over bijv de bouncing betty's die Oekrainse militairen achtergelaten hadden in burgerbevolkte gebieden.

Zal ik filmpje posten van een oekrainse officier die door zn kop geknald werd omdat soldaten niet wilden oprukken ? Of een officier die een granaat in bunker met 3 eigen soldaten gooit omdat ze hun post verlaten hadden ?

Voor alle duidelijkheid : hebben de russen nu wel of niet kwalitatief materiaal ? De ene dag wordt gezegd dat ze amper iets kunnen raken met hun met wasmachinechips gevulde raketten. De andere dag wordt ze verweten dat ze precisie aanvallen uitvoeren op burgerdoelen.
En niet vergeten de falende UA luchtafweer af te trekken die in eigen gebied neerkomen.
Beter lezen ;)
Onikaan ni ov dovah
pi_209678185
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 12:27 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Militair heeft de VS nog geen enkele oorlog verloren, op het politieke vlak echter wel.
  Forum Admin woensdag 28 juni 2023 @ 13:47:56 #240
pi_209678998
Wat toevallig dat we juist nu een koranverbranding zien trouwens.
  Moderator woensdag 28 juni 2023 @ 13:49:26 #241
236264 crew  capricia
pi_209679020
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 13:47 schreef Straatcommando. het volgende:
Ja goh, wie zou daar nou baat bij hebben? :+
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209679155
quote:
2s.gif Op woensdag 28 juni 2023 12:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Militair heeft de VS nog geen enkele oorlog verloren, op het politieke vlak echter wel.
Nou, 1812 was niet echt een succes.
pi_209679225
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 13:49 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja goh, wie zou daar nou baat bij hebben? :+
Aangezien dit BNW is, zal het de VS wel zijn ;)
pi_209679382
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 13:47 schreef Straatcommando. het volgende:
Tja, dit is wel de makkelijkste zet in dit schaakspel 8-)
  FOK!fotograaf woensdag 28 juni 2023 @ 14:28:08 #245
364681 over_hedge
pi_209679538
quote:
2s.gif Op woensdag 28 juni 2023 12:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Vietnam?
  Forum Admin woensdag 28 juni 2023 @ 14:29:10 #246
pi_209679551
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 14:28 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Vietnam?
Was vooral politiek gedreven, de VS waren er heel, heel dichtbij om de Vietcong uit te schakelen na het uitstapje in Laos.
  woensdag 28 juni 2023 @ 14:58:32 #247
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209679862
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 12:27 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
De VS heeft maar 2x echt verloren.
Puur vanwege lack of animo om het maar simpel te zeggen.
Vietnam kon wel gewonnen worden als men vanaf dag 1 er vol in gingen en ideeën voor Afghanistan.
Statistisch gezien won men Afghanistan men installeerde een nieuwe overheid had ook een leger getraind maar liep pas fout op de laatste week.. omdat een oranje president even 5000+ vijanden een pardon gaf en het terug trekken al had ondertekend.

Maar goed, statistisch gezien als je Rusland en de VS naast elkaar zou leggen leid Rusland net zo veel verliezen in alleen Oekraïne als de VS in alle oorlogen na 1950 bij elkaar opgeteld.
  woensdag 28 juni 2023 @ 15:01:14 #248
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209679886
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 12:37 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Accuraat.. nee maar je komt wel op een stad .. waar op de stad boeit niet.

Als Oekraïne mikt dan weten ze ook veelal op de meter nauwkeurig te raken.

Dat is grote verschil tussen westerse en Russische wapens.

En mijnen klopt daar hebben beide partijen wel handje van.. nou jah hand.
pi_209680004
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 15:01 schreef theguyver het volgende:

Accuraat.. nee maar je komt wel op een stad .. waar op de stad boeit niet.

Als Oekraïne mikt dan weten ze ook veelal op de meter nauwkeurig te raken.
Dus burgerslachtoffers van oekrainse beschietingen op bijv Donetsk zijn bewust nauwkeurig.
Check

quote:
Dat is grote verschil tussen westerse en Russische wapens.
uhu ... dat merk ik aan het verloop van de oorlog
pi_209680347
Als we dan toch afgaan op wie het meeste voordeel haalt uit bepaalde gebeurtenissen :+

quote:
Noorwegen keurt voor miljarden aan olie- en gasprojecten goed

De Noorse overheid heeft woensdag voor miljarden aan olie- en gasprojecten goedgekeurd om zo de productie in stand te houden. Door de oorlog in Oekraïne is Noorwegen de belangrijkste leverancier van aardgas aan Europa geworden omdat de Russische gasleveringen sterk zijn afgenomen.
...
https://www.hln.be/buiten(...)ecten-goed~a2ea2521/
Door de oorlog in Oekraïne het opblazen van Nordstream2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')