BRONquote:Duikboot die toeristen meeneemt naar wrak van Titanic vermist in Atlantische Oceaan
Een duikboot die toeristen meeneemt naar de bodem van de Atlantische Oceaan om het wrak van de Titanic te bezoeken wordt vermist. De kustwacht van de Amerikaanse stad Boston laat weten dat er een zoekoperatie aan de gang is om de duikboot te lokaliseren.
Het is niet duidelijk of en hoeveel mensen aan boord waren. In totaal kunnen er vijf personen mee, onder wie drie toeristen. De kleine onderzeeërs worden gebruikt om groepjes toeristen mee te nemen naar het wrak van de Titanic. Het beroemde scheepswrak ligt op 3.800 meter diepte, op ongeveer 600 kilometer van de kust van Newfoundland in Canada.
Het gaat mogelijk om een boot van Ocean Gate Expeditions. Volgens hun website kost een achtdaagse expeditie naar het wrak 250.000 dollar. Het bedrijf spreekt in een advertentie van een ‘kans om iets echt buitengewoons te ontdekken’.
Het bedrijf wil niet reageren op de vermissing. Ocean Gate Expeditions begon twee jaar geleden met de expedities.
weinig, low, slimquote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:08 schreef asco het volgende:
Ik volg het niet zo maar wat is de kans op redding?
Nou ik denk heel klein, want ze hebben de duikboot nog niet gevonden, en de tijd tikt tot de zuurstof op is.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:08 schreef asco het volgende:
Ik volg het niet zo maar wat is de kans op redding?
Ik heb geen link.quote:
Wat een domme vragen stellen die mensen tochquote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:03 schreef Tengano het volgende:
Live press conference:
Geluid clipt alleen een beetje.
Dus kijk het beeld en luister naar het geluid van aardappelhoofd.
Omdat deel 2 is, er was nog geen reeks van gemaaktquote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:11 schreef StateOfMind het volgende:
Ah er was dus toch al een nieuw deel.
Wel vreemd, want toen ik minutenlang na de lapo zag dat er nog geen nieuw deel bij MyAt stond, kon ik gewoon een nieuw deel openen.
Wat normaliter niet kan als er al een nieuw deel geopend is
Ze lachen wel maar ze zijn niet blij ...quote:Op dinsdag 20 juni 2023 18:59 schreef Bredemug het volgende:
[ afbeelding ]
Was de binnenkant van de duikboot al gepost? Je zal er maar zo uren in zitten..
Hij is gewoon strontnerveus en weet dat hij voor een mission impossible staat.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:13 schreef PinkLow het volgende:
Die persco man is niet heel positief als ik eerlijk ben.
Hij is gewoon realistischquote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:13 schreef PinkLow het volgende:
Die persco man is niet heel positief als ik eerlijk ben.
Ze hadden toen waarschijnlijk net de rekening gekregen 😬quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:13 schreef maily het volgende:
[..]
Ze lachen wel maar ze zijn niet blij ...
En dan nog als het boven komt dobberen kan die diepzee grafkist alleen maar aan de buitenkant open worden gemaakt. Plus heeft het geen geel of oranje kleurtje. Wat een helquote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:10 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Nou ik denk heel klein, want ze hebben de duikboot nog niet gevonden, en de tijd tikt tot de zuurstof op is.
Ik weet niet hoeveel tijd er nog zuurstof is.
ik heb op dumpert een filmpje gezien hoe dat ding in elkaar zit, het is echt een knutselwerkje als ik de eigenaar mag gelovenquote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:16 schreef Soury het volgende:
[..]
En dan nog als het boven komt dobberen kan die diepzee grafkist alleen maar aan de buitenkant open worden gemaakt. Plus heeft het geen geel of oranje kleurtje. Wat een hel
Niet een hamertje waar je een ruitje mee in kan slaan als in de busquote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:21 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Ik
[..]
ik heb op dumpert een filmpje gezien hoe dat ding in elkaar zit, het is echt een knutselwerkje als ik de eigenaar mag geloven
Dat is 1 van de weinige momenten dat je blij bent dat je geen geld hebt om dat soort dingen te kunnen betalen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:16 schreef Soury het volgende:
[..]
En dan nog als het boven komt dobberen kan die diepzee grafkist alleen maar aan de buitenkant open worden gemaakt. Plus heeft het geen geel of oranje kleurtje. Wat een hel
Als ik had zou ik het ook niet doen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:25 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Dat is 1 van de weinige momenten dat je blij bent dat je geen geld hebt om dat soort dingen te kunnen betalen.
En al had ik het geld wel!quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:25 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Dat is 1 van de weinige momenten dat je blij bent dat je geen geld hebt om dat soort dingen te kunnen betalen.
Er staan genoeg filmpjes op YT.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:31 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik zou voor een luchtbed of een goeie zwemband gaan.
[ afbeelding ]
als er niets gebeurd was hadden ze ballast kunen lozen en waren ze allang boven geweestquote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:33 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Misschien hebben ze geluk en heeft iemand bonen gegeten, methaan is lichter dan lucht, misschien gaan ze daar door drijven
Ook dat idd. Vind ik net zo magisch.quote:
Misschien is dat ook wel zo. Maar zie dat ding maar te vinden. En dan kan je er nog niet uitquote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als er niets gebeurd was hadden ze ballast kunen lozen en waren ze allang boven geweest
nou boven water zullen ze wel communicatie app kunnen gebruikenquote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:34 schreef Soury het volgende:
[..]
Misschien is dat ook wel zo. Maar zie dat ding maar te vinden. En dan kan je er nog niet uit
Boven water zijn is nog niet gevonden zijn en de onderzeeer kan alleen van buitenaf geopend worden.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als er niets gebeurd was hadden ze ballast kunen lozen en waren ze allang boven geweest
Ja zou je denken maar wie weet waar het probleem in eerste instantie vandaan kwam. Zo ver waren ze niet toen de communicatie uitviel.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou boven water zullen ze wel communicatie app kunnen gebruiken
Wat een ellende, dan kun je nog beter met 5 man opgesloten zitten in een M540i oidquote:Op dinsdag 20 juni 2023 18:59 schreef Bredemug het volgende:
[ afbeelding ]
Was de binnenkant van de duikboot al gepost? Je zal er maar zo uren in zitten..
George Clooney zit er ook in. Ik koop een kaartjequote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:49 schreef Tengano het volgende:
Hier een foto vanaf de bestuurderspositie.
Achterin zit dus het toilet.
Het doet een beetje denken aan een flinke rioolbuis.
[ afbeelding ]
doe hem de groetenquote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:53 schreef Soury het volgende:
[..]
George Clooney zit er ook in. Ik koop een kaartje
Als ik toch ten onder moetquote:
Oh het is al begonnenquote:
Misschien zijn ze nu wel veel goedkoperquote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:53 schreef Soury het volgende:
[..]
George Clooney zit er ook in. Ik koop een kaartje
Aandachtszieke complotfiguren hebben ook al de eerste hersenscheet gelaten over de onderzeeer.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Aandachtszieke complotfiguren hebben ook al de eerste hersenscheet gelaten over de onderzeeer.LIJK !!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
Dat ligt eraan hoe snel ze hem vinden, denk ik. Want als dan net de zuurstof op is dan haalt het niks meer uit.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
Een goede vraag tijdens de persconferentie: Als de onderzeeër gevonden is, zal er dan nog genoeg tijd zijn om de onderzeeer naar boven te krijgen? Er kwam geen antwoord op deze vraag.
Dat antwoord snapt iedereen toch wel?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
Een goede vraag tijdens de persconferentie: Als de onderzeeër gevonden is, zal er dan nog genoeg tijd zijn om de onderzeeer naar boven te krijgen? Er kwam geen antwoord op deze vraag.
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Aandachtszieke complotfiguren hebben ook al de eerste hersenscheet gelaten over de onderzeeer.Damn... Leo had geen schijn van kans.. allemaal vooropgezetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Als ze op de bodem van de oceaan liggen en ze halen ze over een jaar naar bovenquote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:18 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik vraag me af of ze dat conservenblikje onder water überhaupt gaan vinden.
Dan wordt het een zeer merkwaardige tijdscapsule.
Fascinerend onbelangrijk nieuws dit...
Dat lijkt me sterk.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:21 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Als ze op de bodem van de oceaan liggen en ze halen ze over een jaar naar boven
Zouden er dan maden en vliegen zijn (geweest)?
Is voor het overzicht ook wel sick inderdaad.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 10:26 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hier heb je wat mooie gedetailleerde beelden.
https://www.bbc.com/news/science-environment-65602182
Krijg al claustrofobie als ik zo'n foto ziequote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:49 schreef Tengano het volgende:
Hier een foto vanaf de bestuurderspositie.
Achterin zit dus het toilet.
Het doet een beetje denken aan een flinke rioolbuis.
[ afbeelding ]
Een Bluetooth gamecontroller om je duikboot op 3km diepte mee te besturen. What could go wrong.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:29 schreef Tengano het volgende:
Als je die man/ontwerper zo hoort, komt hij mij ook een beetje over als zo'n beun de haas autoverkoper; "altijd binnen gestaan, netjes op tijd zijn beurtjes gehad en van een oud vrouwtje geweest."![]()
[ twitter ]
Ja die dacht een lekker verdienmodelletje te hebben zo op zijn oude dag. Miljoen verdienen per ritje naar de populaire Titanic.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:29 schreef Tengano het volgende:
Als je die man/ontwerper zo hoort, komt hij mij ook een beetje over als zo'n beun de haas autoverkoper; "altijd binnen gestaan, netjes op tijd zijn beurtjes gehad en van een oud vrouwtje geweest."![]()
[ twitter ]
Ik denk dat dat nou juist wel een goeie keuze is. Als je er daar drie van aan boord hebt kan er in principe niks mis gaan en het is beproefde technologie. Maar dan moet je ook wel reserve bleutooth dongles hebben want als die uitvalt heb je ook niks meer aan al je controllers.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:32 schreef Rodgrod het volgende:
Een Bluetooth gamecontroller om je duikboot op 3km diepte mee te besturen. What could go wrong.
Tot nu toe dacht ik, die kunnen best nog eens leven. Maar inderdaad, de temperatuur is hoe dan ook te laag, die zijn al lang dood.quote:
De wanden zijn verwarmd, als de voeding het niet begeven heeft. Als dat niet meer werkt ga je aan onderkoeling dood. Ze zitten daar nota bene op blote voeten. Dat is protocol; vraag me niet waarom. Wellicht dat je dan geen zweetvoeten kunt krijgen en minder overlast voor je medepassagiers oplevert.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:38 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Tot nu toe dacht ik, die kunnen best nog eens leven. Maar inderdaad, de temperatuur is hoe dan ook te laag, die zijn al lang dood.
Iets moet ook het Bluetooth signaal ontvangen, als dat nou kapot is....quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:36 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk dat dat nou juist wel een goeie keuze is. Als je er daar drie van aan boord hebt kan er in principe niks mis gaan en het is beproefde technologie. Maar dan moet je ook wel reserve bleutooth dongles hebben want als die uitvalt heb je ook niks meer aan al je controllers.
In het leger wordt dat spul ook gebruikt voor allerlei wapens begreep ik. Men is gewend om zo'n ding te hanteren en er is al jaren ervaring in gaan zitten om te weten dat dit ontwerp gewoon goed werkt.
Als je zelf arduino of andere microcontroller toepassingen maakt voor een ROV of een robot, dan kun je ook het best zo'n ding pakken want dat werkt gewoon gelijk in 1 keer.
Dat kan niet zolang er hoop ik dat snap ik wel al zijn de kansen minimaal.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:37 schreef einzeinz het volgende:
Is het niet 'beter' om die duikboot op te geven? Wie weet is ie geïmplodeerd?
Volgens mij is iedereen aan boord dood. Is het dan niet beter om alle 5 de inzittenden een zeemansgraf te geven?
Ja, dat zei ik al. Daar gebruk je zo'n bluetooth dongel voor. Die moet je dus ook extra hebben.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:39 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Iets moet ook het Bluetooth signaal ontvangen, als dat nou kapot is....
Zeker als ze elkaar opeten. Iedere medepassagier zit je daar in feite in de weg.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:41 schreef einzeinz het volgende:
Mochten er 1 of 2 dit 'drama' overleven en ze kunnen het navertellen dan voel ik een film aankomen... Eentje die wel eens goed zou kunnen scoren.
De Titanic was al zo'n kaskraker!
.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:38 schreef einzeinz het volgende:
Wie weet wordt ook deze gezonken duikboot een toeristische attractie?
Naast de Titanic vinden ze misschien 500m. verderop ooit dat ding terug en wordt er verwezen naar 19 juni 2023. Het zou het verhaal en de hele attractie toch nog net iets interessanter maken?
Ja die hadden ook een dongelquote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:41 schreef einzeinz het volgende:
Mochten er 1 of 2 dit 'drama' overleven en ze kunnen het navertellen dan voel ik een film aankomen... Eentje die wel eens goed zou kunnen scoren.
Weet iemand hoe oude die zoon is?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:42 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zeker als ze elkaar opeten. Iedere medepassagier zit je daar in feite in de weg.
Ik geef de meeste kans aan die vader en die zoon dan. Die pakistanen doen niet zo moeilijk.
Wat maakt het uit. Niet veel ouder dan zondagquote:
Volgens mij mummificeer je, een beetje als een veenlijk ofzoquote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:39 schreef einzeinz het volgende:
Misschien een vreemde vraag maar stel dat je de lichamen laat liggen + er van uitgaan dat de capsule/duikboot gewoon waterdicht is...
Kan een lichaam dan ontbinden of blijft het intact?
"Finding Titanic"quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:41 schreef einzeinz het volgende:
Dit zijn ze.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Kost veel zuurstof ook ....quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:51 schreef einzeinz het volgende:
Ik denk dat ie gewoon tegen de Titanic is gevaren...
Zie het al voor me, met hun Xbox controller in de hand het mannetje willen uithangen en dan ineens ijzer op ijzer horen. Een motor dat wegvalt en communicatie dat verstoord wordt.
Zit je daar lekker 4000m. diep. Iedereen in paniek en de één vloeken op de ander. Zal een gezellig sfeertje geweest zijn aan boord.
Jip, ook niet eens gekeurd om te diepzeeduiken. Verzekeraar zal er ook van weg blijven.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:53 schreef BeriBeri het volgende:
Dat ding ziet er ook wel super gammel uit.
Bovengrondse begraafplaatsen “ontploffen” wel eens als de afvoer van de gassen die bij ontbinden vrijkomen niet goed weg kunnen. Ik kan me voorstellen dat de duikboot door de druk van die gassen beschadigd raakt.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:39 schreef einzeinz het volgende:
Misschien een vreemde vraag maar stel dat je de lichamen laat liggen + er van uitgaan dat de capsule/duikboot gewoon waterdicht is...
Kan een lichaam dan ontbinden of blijft het intact?
Nee.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:21 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Als ze op de bodem van de oceaan liggen en ze halen ze over een jaar naar boven
Zouden er dan maden en vliegen zijn (geweest)?
Ze zitten op 3,5 kilometer diepte met een druk van ongeveer 400 bar. (Op het aardoppervlak heb je maar 1 bar) Dat beetje gas dat die lichamen veroorzaken gaat daar geen invloed op hebben. Sterker nog het helpt alleen maar mee om de romp stabieler te houden door de mini mini minimale tegendruk.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:56 schreef valentijn101 het volgende:
Bovengrondse begraafplaatsen “ontploffen” wel eens als de afvoer van de gassen die bij ontbinden vrijkomen niet goed weg kunnen. Ik kan me voorstellen dat de duikboot door de druk van die gassen beschadigd raakt.
Dat kan nu ook wel, denk ik.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:57 schreef BeriBeri het volgende:
Ik zou uren op die plee gaan zitten, heb je het mooiste uitzicht
Toch niet in carbon? Die wand zal nu toch wel 'stevig' zijn?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:56 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Bovengrondse begraafplaatsen “ontploffen” wel eens als de afvoer van de gassen die bij ontbinden vrijkomen niet goed weg kunnen. Ik kan me voorstellen dat de duikboot door de druk van die gassen beschadigd raakt.
Waar blijft het lijkvocht dan?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:57 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Nee.
Maar je lichaam verstoft door uitdroging en geen zuurstof.
Alleen je botten blijven over.
Mummie dus
Minder, rond 18u00. hadden ze nog 40 uur aan zuurstof. Maar dat is in optimale omstandigheden gemeten.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |