wij tellen niet meequote:Op dinsdag 20 juni 2023 16:29 schreef de_boswachter het volgende:
Nou in het Zuiden hadden ze code geel voorspeld vanaf 1600…. hier is buienradar de komende 3 uren blanco….
quote:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/06/20/weerbericht/quote:"Het is vergelijkbaar met wat we vorige week in Parijs gezien hebben", vult Verbruggen aan in VRT NWS Live. "Daar viel ook 30 liter per vierkante meter en als dat ineens naar beneden komt, kan dat leiden tot een tunnel met wateroverlast of straten die blank staan omdat de riolering het niet meer kan slikken."
Mooi tochquote:Op dinsdag 20 juni 2023 16:34 schreef tralalala het volgende:
Ik kijk uit op het evenemententerrein van Down the rabbit hole, daar hebben ze precies vandaag tig partytentjes neergezet.![]()
Ik had een dagje gewacht...dat wordt lachen.
Waarschijnlijk wel. Die buienradar is een gigantische bende in plaats van een goed georganiseerd stormfront.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 16:38 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Was dit het? Wel keiharde regen en wind, maar geen bliksem gezien.
Er ligt een klein plasje water in mijn tuin. Stond al klaar met roeiboot en peddel.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 16:36 schreef Nattekat het volgende:
@:Haags zijn er bij jou nog tuinstoelen omgevallen? Denk niet dat we nog veel meer dan dat hoeven te verwachten.
Ik heb de kruipruimte ook weer verlaten, nergens een tornado te zien.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 16:41 schreef Nattekat het volgende:
Goed, ik zit alvast te kijken naar de 14-daagse voor de volgende keer dat we zo'n dag hebben. Wat een gigantische flater
En mijn airco kan de luchtvochtigheid ook niet meer buiten houden
Hoeveel regen?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 16:38 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Was dit het? Wel keiharde regen en wind, maar geen bliksem gezien.
Het ergste nog is dat het nog moet komen hier. Ik ben al teleurgesteld voor het hier isquote:Op dinsdag 20 juni 2023 16:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik heb de kruipruimte ook weer verlaten, nergens een tornado te zien.
Hier wel een heel klein schattig frontje gespotquote:Op dinsdag 20 juni 2023 16:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel. Die buienradar is een gigantische bende in plaats van een goed georganiseerd stormfront.
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 16:45 schreef Haags het volgende:
@:opnaarutrecht @:nattekat en ik, trotse overlevers van de eerste echte klimaat terreurbui van 2023.
20 juni '23, never forget
Den Haag is het nieuwe Eindhoven?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 16:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Op een paar druppels na hier nog droog.
Nee, dit is gewoon Leiden dat Leiden dingen doet. Is al sinds jaar en dag traditie dat alles wijkt voor deze plek.quote:
Op Naturalis na wil je toch ook niet naar Leiden..quote:Op dinsdag 20 juni 2023 16:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, dit is gewoon Leiden dat Leiden dingen doet. Is al sinds jaar en dag traditie dat alles wijkt voor deze plek.
Wat een faal is dit, terwijl het 29 graden was en onwijs benauwd.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 16:45 schreef Haags het volgende:
@:opnaarutrecht @:nattekat en ik, trotse overlevers van de eerste echte klimaat terreurbui van 2023.
20 juni '23, never forget
Hoe kan wat? Dit was toch ook ongeveer voorspelt. Kan altijd met dit soort buien dat het zwaartepunt van buien niet over je heen gaat.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 16:53 schreef BlackLining het volgende:
Maar hoe kan dat dan? Er was toch ruim voldoende energie aanwezig.
Zou bijna zeggen dat er teveel windschering was zodat alles in kleine donderwolkjes uit elkaar dondert (!). Maar mijn meteorologische kennis valt in het niet bij die van jullie dus er zal vast een betere verklaring zijn.
Kleine ongeorganiseerde buien vechten om de energie en de regen die valt zorgt ervoor dat er ook energie verloren gaat zonder dat het gebruikt is. Het kan nog best dat dit front zich beter gaat organiseren later deze avond, maar dat zal niet meer in het westen zijn.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 16:53 schreef BlackLining het volgende:
Maar hoe kan dat dan? Er was toch ruim voldoende energie aanwezig.
Zou bijna zeggen dat er teveel windschering was zodat alles in kleine donderwolkjes uit elkaar dondert (!). Maar mijn meteorologische kennis valt in het niet bij die van jullie dus er zal vast een betere verklaring zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |