abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210313942
Met tandjes was het hier een week drama en hongerstaking en toen ze zichtbaar werden werd het beter.
pi_210313946
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 09:41 schreef eponine het volgende:
Zou een bezoek aan een osteopaat een optie zijn voor jullie, @:alpeko? In mijn omgeving heb ik daar successen mee gezien bij baby’s die veel en (ogenschijnlijk) onverklaarbaar huilden.

En wat @:Elleska zegt over tandjes, daar sluit ik me bij aan.
Zijn we eerder ook al geweest. Voor zijn nek. Maar als het tandjes zijn wat logisch is gezien zijn leeftijd (dit weekend 7 maanden en nog tandeloos). Dan helpt osteopaat ook niet. Dat is uitzingen maar je gaat van alles denken omdat ik vooral lees dat het een kwestie van wat hangerig zijn is. Het is dus met vlagen echt een kwestie van paniek bij hem met pijn en hele dikke tranen. Zetpil lijkt het op te lossen tijdelijk en sommige dagen gaan dus goed zonder pijnstilling. Van vr-ma was ie blij en sliep ie goed maar daarbij is dus wel gekomen dat hij vanaf ma avond is gestopt met zijn speen. Wat het lastig maakt. Eten en drinken gaat dan gek genoeg wel goed.
pi_210314050
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 09:42 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ok fijn om te horen. Gevoel zegt ook tandjes gezien het weigeren van speentje en voorkeur voor knagen op vingers of speeltjes of de gekoelde bijtring. Dan maar hopen dat ze snel doorkomen.
Zou heel goed kunnen. Kwijlen en stinkende luiers kunnen er ook bij horen. En bij twijfel gewoon weer bij de huisarts aankloppen.

Bij mijn oudste hielp dentinox goed, hij had vooral overdag last. De jongste heeft vooralsnog alleen snachts last en dan vind ik een zetpil makkelijker in combi met in slaap voeden.
pi_210314488
Bij ons zijn de tandjes klachten ook erger voordat we zien dat het om tandjes gaat. :')
Boventanden zijn nu door! Nu knarst ze met onder en boven langs elkaar met echt een vet schattig scheef bekje. _O-

@alpeko Is slapen drama, of is zelfstandig in bed in slaap vallen drama? Want als het dat laatste is zou ik vooral na 1 of 2 keer proberen gewoon lekker accepteren dat het een contactdutje wordt die dag en samen op het grote bed gaan liggen of een draagzak inzetten ofzo. Dat is hier nog steeds zo voor het merendeel van de dutjes, want dan slaapt ze gewoon beter en langer. En 's avonds voed ik haar in slaap, dus hier wordt sowieso niet zelfstandig ingeslapen. :+
pi_210314537
Ik mis dat in slaap voeden, doet ze al maanden niet meer. Het was wel makkelijk.
Nu is het huilend in bed leggen en hopen op het beste. :')
Soms gaat ze slapen en soms wordt ze ziedend. Met mij in de buurt gaat ze ook niet slapen.
pi_210314579
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 10:34 schreef Lokasenna het volgende:
Ik mis dat in slaap voeden, doet ze al maanden niet meer. Het was wel makkelijk.
Oh het is niet perse makkelijk hier. :D Ik ben meestal tussen de 15-30 minuten zoet, soms langer. Maar het is wel knus, en fijner dan wiegen vind ik.
pi_210314623
Ze ligt bij ons in een omgebouwd ledikant naast ons bed. Gisteren had ik ècht geen puf meer om haar aan te leggen want ze liet steeds na 3 minuten weer los. Dus speen gegeven, kind in ledikant gezet en er zelf naast/bij gaan liggen. Heeft ze 15-20 minuten zitten kletsen en doen, daarna kwam ze liggen en kon ik haar met neuriën en een hand op haar hoofd in slaap helpen. O+ Dropje.
pi_210314634
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 09:50 schreef Elleska het volgende:

[..]
Zou heel goed kunnen. Kwijlen en stinkende luiers kunnen er ook bij horen. En bij twijfel gewoon weer bij de huisarts aankloppen.

Bij mijn oudste hielp dentinox goed, hij had vooral overdag last. De jongste heeft vooralsnog alleen snachts last en dan vind ik een zetpil makkelijker in combi met in slaap voeden.
Kwijlen check. Stinkluiers check. Dat laatste niet altijd. Soms ook gewoon de vertrouwde vaste poep maar af en toe zit er drap bij die door de luierzakjes heen stinkt.

Dentinox hebben we staan maar waar doen we dat? Want we zien het niet. De verwachting is onder maar we hebben het idee dat het om boven gaat gelet op zijn gedrag. Daar reageert hij op als je daar aan komt.
pi_210314692
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 10:31 schreef Bami het volgende:
@:alpeko Is slapen drama, of is zelfstandig in bed in slaap vallen drama?
Wisselt dus erg. Gisteravond was de 1e keer dat hij in de avond niet wilde slapen ondanks dat ie heel moe was. Na de zetpil een half uur later op bed gelegd en toen sliep hij zelfstandig. Werd wel om 4u wakker en toen had ie ons nodig. Tussen ons in gelegen. Ging nog goed tot bij 5u. Maar vriendin heeft niet meer geslapen toen.

Maar het is meestal overdag. Di in de kinderwagen sliep ie wel tot 2 x toe dus dan is het daar maar zo. Het vraagt alleen heel veel van ons.
pi_210314701
Ik mikte dentinox door de hele mond van m’n oudste heen en deed het ook nog op de speen. Officieel mag dat niet, maar het was wel makkelijk. Nu heb ik chamodent voor de dreumes (dentinox leek bij haar niet te helpen) en daar doe ik hetzelfde mee :+
pi_210314769
Iedereen dank voor de reacties. Het doet goed om te lezen dat we niet de uitzondering zijn. En je gaat van alles denken terwijl je verstand wel zegt dat het haast wel tandjes moeten zijn. Ik gun hem en ons zo eens een week zonder trammelant. Mopperen, huilen, moeite met dagslaapjes of een keertje wakker schrikken in de nacht is allemaal prima maar dat krijsen maakt je zo onzeker. En dat hebben we nu volgens mij al 2 maanden aan de hand met steeds een andere aanleiding. Positieve noot, we hebben nu wel al 2 goede weekenden met hem. Dat was lang geleden.

Over 2 weken op vakantie. Hoop dan met tandjes *) Laat ze maar komen!
pi_210314865
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 10:43 schreef alpeko het volgende:

[..]
Wisselt dus erg. Gisteravond was de 1e keer dat hij in de avond niet wilde slapen ondanks dat ie heel moe was. Na de zetpil een half uur later op bed gelegd en toen sliep hij zelfstandig. Werd wel om 4u wakker en toen had ie ons nodig. Tussen ons in gelegen. Ging nog goed tot bij 5u. Maar vriendin heeft niet meer geslapen toen.

Maar het is meestal overdag. Di in de kinderwagen sliep ie wel tot 2 x toe dus dan is het daar maar zo. Het vraagt alleen heel veel van ons.
Misschien lukt het om de mentale knop daarvoor om te zetten? Kan me voorstellen als je anders gewend bent dat de omschakeling heftig is. Onze baby heet altijd zoveel hulp nodig, slaapt in haar bedje nooit langer dan 30 minuten en wij zijn dus actief bezig met/tijdens bijna elk slaapje. Maar die knop heb ik omgezet, ik verwacht geen tijd voor mezelf of ontspanning op een dag met haar. Het is gewoon hands-on totdat mijn man thuis is en dingen over kan nemen. Nu ik dat weet en het niet meer steeds toch probeer te veranderen zijn mijn dagen een stuk fijner. :+

Dat vele huilen vraagt heel veel inderdaad, dus nu gaat ze dan gewoon de draagzak in want dan slaapt ze het snelst.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 11:36:05 #166
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210315516
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 10:43 schreef eponine het volgende:
Ik mikte dentinox door de hele mond van m’n oudste heen en deed het ook nog op de speen. Officieel mag dat niet, maar het was wel makkelijk. Nu heb ik chamodent voor de dreumes (dentinox leek bij haar niet te helpen) en daar doe ik hetzelfde mee :+
Wij deden hetzelfde met dentinox :Y Werkte als een tierelier :Y

Sterkte en succes @alpeko, het is inderdaad heel heftig als zo duidelijk pijn hebben. Vooral veel liefde blijven geven en pak je rust wanneer het kan :*
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
pi_210315845
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 10:53 schreef Bami het volgende:

[..]
Misschien lukt het om de mentale knop daarvoor om te zetten? Kan me voorstellen als je anders gewend bent dat de omschakeling heftig is. Onze baby heet altijd zoveel hulp nodig, slaapt in haar bedje nooit langer dan 30 minuten en wij zijn dus actief bezig met/tijdens bijna elk slaapje. Maar die knop heb ik omgezet, ik verwacht geen tijd voor mezelf of ontspanning op een dag met haar. Het is gewoon hands-on totdat mijn man thuis is en dingen over kan nemen. Nu ik dat weet en het niet meer steeds toch probeer te veranderen zijn mijn dagen een stuk fijner. :+

Dat vele huilen vraagt heel veel inderdaad, dus nu gaat ze dan gewoon de draagzak in want dan slaapt ze het snelst.
Mindset maakt zoveel uit inderdaad :Y het kan helpen om te bedenken wat het zo zwaar maakt: het idee dat dit niet hoort? Onzekerheid wat er aan de hand is? Balen omdat je geen grip hebt op het schema? Te weinig tijd om jezelf op te laden? Te weinig tijd voor jullie als partners? Het idee dat er teveel andere dingen moeten? Als je dat weet kan je ook kijken of daarin iets op te lossen is, of je los kan laten dat je geen controle hebt, waar er ruimte te creëren is om toe te komen aan dat wat belangrijk voor je is.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_210315859
Volgens mij komen meestal eerste de middelste ondertanden door en daarna de middelste boven, dus daar zou ik op mikken met de dentinox :+
pi_210317802
Het slaapgedrag van mijn dochter is de afgelopen nachten zo erg geweest, dat ik bijna overweeg om het consultatiebureau om tips te vragen, zo sterk is de wanhoop. :')
Vooral de valse starten in de avond vind ik vermoeiend. Net op bed liggen en een uur later helemaal overstuur rechtop wakker worden, bij vasthouden uitstrekken als een banaan en niet te troosten, voeden weigert ze dan ook. Laten huilen werkt soms uiteindelijk wel maar ik trek het zo slecht om het aan te horen. Vaak is het ook precies op het tijdstip dat ik zelf heel moe ben en naar bed wil. Iemand nog een gouden tip? Of bemoedigende verhalen dat het vanzelf over ging? :P
  donderdag 17 augustus 2023 @ 15:04:30 #170
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210317917
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 14:54 schreef Lokasenna het volgende:
Het slaapgedrag van mijn dochter is de afgelopen nachten zo erg geweest, dat ik bijna overweeg om het consultatiebureau om tips te vragen, zo sterk is de wanhoop. :')
Vooral de valse starten in de avond vind ik vermoeiend. Net op bed liggen en een uur later helemaal overstuur rechtop wakker worden, bij vasthouden uitstrekken als een banaan en niet te troosten, voeden weigert ze dan ook. Laten huilen werkt soms uiteindelijk wel maar ik trek het zo slecht om het aan te horen. Vaak is het ook precies op het tijdstip dat ik zelf heel moe ben en naar bed wil. Iemand nog een gouden tip? Of bemoedigende verhalen dat het vanzelf over ging? :P
Is ze wel wakker? Hier was dat nachtangst en dat ging het snelste over door er vooral helemaal niks mee te doen. Onbereikbaar, niks helpt, contact maakt het erger... Google het eens, misschien herken je het
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_210318587
Dat herken ik ook van nachtangst, maar mijn oudste was wel wat ouder toen hij dat ook had. Maar beide kinderen kunnen ook helemaal hysterisch reageren op overprikkeling en oververmoeidheid en van aanraken en vasthouden raken ze alleen maar meer overprikkeld. Ik zit er dan maar gewoon naast, soms met had ergens op zijn lijfje en soms zonder. Uiteindelijk kalmeert hij dan en valt weer in slaap. Dat huilen voelt als eeuwen maar toen ik het timede, bleek het maar een paar minuten te duren, dat hielp wel.
pi_210319583
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 14:54 schreef Lokasenna het volgende:
Heb je instagram? Ik volg daar een aantal holistische slaapcoaches die echt hele fijne info delen, ook over oorzaken van valse starten. Ik zou ook eerder hen benaderen voor een online consult dan het consultatiebureau vragen, maar dat komt omdat ik hun kennis vaak achterhaald vind. :X
pi_210319643
Mijn baby verorberde vandaag zijn eerste groenteprutje O+ naar mijn idee is hij pas net geboren :D
pi_210319791
Klinkt wel bekend @Tink89 . Ze is inderdaad onbereikbaar dan.
Ik zal eens proberen er wel naast te gaan zitten maar haar wel in haar bedje te laten. Voel me altijd zo schuldig om haar te laten liggen als ze zo overstuur is, maar misschien is het wel juist wat ze nodig heeft.
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 17:13 schreef Bami het volgende:

[..]
Heb je instagram? Ik volg daar een aantal holistische slaapcoaches die echt hele fijne info delen, ook over oorzaken van valse starten. Ik zou ook eerder hen benaderen voor een online consult dan het consultatiebureau vragen, maar dat komt omdat ik hun kennis vaak achterhaald vind. :X
Nee geen Instagram. Misschien toch eens aanmaken. Bij het cb zeiden ze vorige keer wel dat ze konden doorverwijzen naar een pedagoog als het niet beter werd.
pi_210320089
Is ze voordat ze zo wakker wordt zelf in bed in slaap gevallen of elders ingeslapen en in bed gelegd? Ik heb wel eens de theorie gelezen dat het voor kinderen beangstigend is om elders wakker te worden dan waar ze voor het laatst gebleven waren. Ik kan dat niet 1 op 1 terugzien bij mijn baby maar de bed-inslaapjes zijn vaak wel beter dan in slaap gevoed/gewiegd.
pi_210320916
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 18:10 schreef Clubsoda het volgende:
Is ze voordat ze zo wakker wordt zelf in bed in slaap gevallen of elders ingeslapen en in bed gelegd? Ik heb wel eens de theorie gelezen dat het voor kinderen beangstigend is om elders wakker te worden dan waar ze voor het laatst gebleven waren. Ik kan dat niet 1 op 1 terugzien bij mijn baby maar de bed-inslaapjes zijn vaak wel beter dan in slaap gevoed/gewiegd.
In bed want in slaap voeden/wiegen werkt niet meer. Dus ze wordt wel wakker op dezelfde plek. Nachtlampje hangt er ook.
pi_210321153
Hier ook rond 11 maanden gehad, Loka. Het was even uitzitten en een paar weken doorbijten. Sowieso ging ze vanaf toen veel rommeliger slapen, weer twee of drie keer wakker per nacht. Sinds ze ruim anderhalf is, gaat het echt 'beter'. Nja, beter, mijn dochter heeft weinig slaap nodig en niets helpt om haar het klokje rond te laten slapen. Misschien hebben we het twee keer gehad in twee jaar tijd. Vaak is ze na 10/10,5 uur 's nachts echt uitgeslapen en begint de dag dus vaak tussen 5.30 en 6.00 voor haar...
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 21:29:15 #178
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_210334388
Hier nog steeds een enorm slechte flessendrinker. Ze krijst als ze de fles aan ziet komen… Fruit gaat goed, maar groentes gaan matig. Mw heeft echt een eigen willetje. Zondag is ze 8mnd.

Zijn er meer die-hard weigeraars en hoe doen jullie dat…? Zoek wat trucjes ofzo.

Iemand dé tip qua beker om toch iets van vocht (naast BV) erin te krijgen? Ik heb van alles in huis (Munchkin, open beker, tuitbekers) maar weet even niet goed wat handig is om mee te beginnen.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_210334871
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 21:29 schreef automatic_ het volgende:
Hier nog steeds een enorm slechte flessendrinker. Ze krijst als ze de fles aan ziet komen… Fruit gaat goed, maar groentes gaan matig. Mw heeft echt een eigen willetje. Zondag is ze 8mnd.

Zijn er meer die-hard weigeraars en hoe doen jullie dat…? Zoek wat trucjes ofzo.

Iemand dé tip qua beker om toch iets van vocht (naast BV) erin te krijgen? Ik heb van alles in huis (Munchkin, open beker, tuitbekers) maar weet even niet goed wat handig is om mee te beginnen.
Pre logopedist zou kunnen helpen met het flesweigeren. Ik heb vooral goede verhalen gehoord over de Lansinoh flessen bij flesweigeraars. En melk die goed warm is, plus eventueel een voorverwarmde speen.
Hier gelukkig allemaal nooit nodig gehad.

Wij hebben zo’n 360 beker, maar ik las dat het eigenlijk beter is om gewoon een open beker en rietjes aan te leren dan tuitbekers enzo. Dus zou denk ik inzetten op een rietjesbeker, als ik nu moest kiezen. Tuitbeker sowieso niet, die schijnen nadelig te zijn voor de mondmotoriek.

Lijkt me wel lastig zeg, een flesweigeraar! En pap maken met melk, om zo nog wat vocht en voedingsstoffen binnen te krijgen?
pi_210335489
Geen hardnekkige weigeraar maar wel regelmatig opvangdagen waarop niets gedronken wordt.
Van 6-8 maanden gebeurde het wel heel vaak, heel wat flessen en spenen uitgeprobeerd, uiteindelijk uitgekomen bij een difrax 123 op de grootste stand en dat gaat dus redelijk. Maar ik denk dat het meer een lastige fase was waar ze doorheen moest dan dat er echt een concrete oplossing voor bestond. Het steekt ook weer de kop op wanneer ze zich niet lekker voelt. Net als het borstweigeren trouwens.

Hopelijk wordt het snel een mindere bron van stress voor je als ze meer vast voedsel gaat eten. Ik vind het in elk geval een opluchting dat ik haar nu ook gewoon een banaan kan geven als ze weer moeilijk doet.
pi_210335541
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 19:30 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hier ook rond 11 maanden gehad, Loka. Het was even uitzitten en een paar weken doorbijten. Sowieso ging ze vanaf toen veel rommeliger slapen, weer twee of drie keer wakker per nacht. Sinds ze ruim anderhalf is, gaat het echt 'beter'. Nja, beter, mijn dochter heeft weinig slaap nodig en niets helpt om haar het klokje rond te laten slapen. Misschien hebben we het twee keer gehad in twee jaar tijd. Vaak is ze na 10/10,5 uur 's nachts echt uitgeslapen en begint de dag dus vaak tussen 5.30 en 6.00 voor haar...
Dat is ook lekker op tijd :D
En later naar bed gaat vast ook niet. Maar, goed dat het beter is geworden.
Vanavond trouwens een goede avond gehad, 3 uur zelf in bed gelegen!
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 19:35:27 #182
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210345121
Ik was fan van de 360 beker van munchkin. En van een shotglaasje als open bekertje. Ik vind rietjesbekers eigenlijk maar niks, lastig schoonmaken, lekken als je ze op de kop houdt en lastig meenemen zonder dat alles nat is als de tas op z'n kant belandt of de beker kiept in de tas.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_210345258
Rietjesbeker van Kruidvat is hier prima, maar die gebruiken we alleen onderweg nu. Verder wordt er uit een gewone beker of een klein glaasje gedronken. Gaat ook rond 1 al best goed, zolang je er maar weinig in doet (en een slab is ook handig).
Ik had altijd een fles van Lansinoh voor de melk, tot ze precies 1 was. Dat was de enige fles waar ze uit kon drinken, geïntroduceerd samen met de preverbaal logopedist. Daarna wilde ze geen moedermelk meer buiten de borst. :')
pi_210345390
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 21:29 schreef automatic_ het volgende:

Ik heb een moeilijke eter en ik heb geen tips. Het was echt zoeken. Ik heb alle mogelijke bekers geprobeerd en uit geen enkele drinkt hij goed.
Inmiddels is hij bijna 2 en valt het me op dat hij ineens wel goed drinkt uit de verafschuwde 360gr beker als er iets van sap ofzo inzit (en het liefst als het afkomstig was uit mijn glas)

Zoon eet en drinkt dus precies waar hij zin in heeft en dat is meestal geen water, groente of avondeten. Ik laat het gaan. In het weekend geef ik hem wat hij lekker vindt. Doordeweek accepteer ik dat hij soms maar de helft eet qua hoeveelheid
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 21:53:46 #185
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_210347379
Thnx allemaal!

Wij hebben inderdaad ook Lansinoh want dat is de enige die ze pakte. Ze geeft zelf ook enorm aan of ze wel of niet iets wil. Probeer het ook een beetje te laten, maar het voelt niet altijd goed. Ze is ook erg klein (bungelt onderin de curve) en heeft weinig reserve. Dus soms zou het erg fijn zijn als ze meer / beter eet / drinkt >:)

Ik zal eens alles tevoorschijn gaan toveren en kijken wat mevrouw wil.

@Bami Ja wil pap gaan (naja laten) geven als ik er in de avond niet ben. Dat ze in ieder geval iets binnen heeft als ze gaat slapen. En dan tankt ze later wel af bij mij :s)
  zondag 20 augustus 2023 @ 07:02:19 #186
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210350355
Hier hielp het nog het beste om tijdens het spelen enzo steeds aan te bieden. Dus een bordje met fruit of groente waar hij zelf van kon pakken met een beker water ernaast. Dan ging er ongemerkt best wel wat in tussendoor. Niet ideaal voor het gebit, maar wel voor z'n groeicurve.
pi_210350469
Pukje heeft blijkbaar gepoept vannacht. Dat dacht ik al te ruiken net na de tweede nachtvoeding maar wilde haar er niet wakker voor maken. Nu ligt ze nog steeds te slapen naast me, maar zit ik dus in de zure tandjespoeplucht en zie ik de gele vlek in haar slaapzak dus kan ik me alvast voorbereiden op de giga doorlek die ze blijkbaar gehad heeft. :+ :')
pi_210351005
Ons kind is weer als een blad aan de boom gedraaid. Na 4 dagen veel huilen, krijsen en mopperen was hij gister en deze ochtend zo makkelijk. Gaat meteen slapen. De nacht tot 5 uur zonder hulp en dan met hulp nog tot bij 7u. Kan zich zelf een uur vermaken in de box. Hij kan ook 360 graden draaien wanneer hij op de buik ligt. Scheelt een hoop. En hij wil zijn speen ook weer. Hij poept nu wel 4x per dag.

Blijft een raadsel waar hij dan last van had. Tandjes kan maar nog altijd niks te zien. Mss wel ander ongemak in de mond gezien zijn speenstaking van 4 dagen.

Eten kan hij nog altijd als de beste. Knap dat ie nog altijd de middenlijn van de gewichtscurve volgt want hij tankt nog steeds 4 x 180ml en 1 x 210 ml weg. En tegenwoordig ca 130 gr fruit, 1 boterham met beleg en 150 groente, rijst/aardappel/pasta/couscous met soms vlees of vis. Gister de eerste keer zalm. Was groot succes.

Een ding is zeker. Deze blije periode is eindig maar we genieten er van. Hij zelf ook. En gelukkig in ons weekend.
pi_210352812
Fijn om te horen alpeko :)

Hier zijn we inmiddels 4 weken onderweg met R., maar wat een gedoe... Na een moeizame start nu volledig op borstvoeding. Maar soms komt ie na een uur weer met hongersignalen en drinkt dan weer 2 minuten (en is dan boos :?). Slopend. In die tussentijd is ie dus wakker, wat veel te lang is.
Zelf slapen lukt helemaal niet, we moeten m altijd slapend wegleggen.
En door het gedoe met voeden is ie volgens mij vaak oververmoeid, waardoor ie overdag helemaal niet in slaap te krijgen is.
Superalert, alleen maar om zich heen kijken, vechtend tegen de slaap. Ook in een donkere slaapkamer.

Zelf zijn we inmiddels wel doodmoe, dus het geduld om met m te lopen (helpt goed voor inslapen) is er ook niet altijd meer :@

We neigen nu sterk om over te stappen naar fulltime kolven, zodat we iig zeker goede/volledige voedingen kunnen geven.

Even een hele taaie week, waar de roze wolk heel ver weg is -O-
pi_210353085
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2023 12:17 schreef Piles het volgende:

Hier zijn we inmiddels 4 weken onderweg met R., maar wat een gedoe... Na een moeizame start nu volledig op borstvoeding. Maar soms komt ie na een uur weer met hongersignalen en drinkt dan weer 2 minuten (en is dan boos :?). Slopend. In die tussentijd is ie dus wakker, wat veel te lang is.
En door het gedoe met voeden is ie volgens mij vaak oververmoeid, waardoor ie overdag helemaal niet in slaap te krijgen is.
Superalert, alleen maar om zich heen kijken, vechtend tegen de slaap. Ook in een donkere slaapkamer.

Zelf zijn we inmiddels wel doodmoe, dus het geduld om met m te lopen (helpt goed voor inslapen) is er ook niet altijd meer :@

We neigen nu sterk om over te stappen naar fulltime kolven, zodat we iig zeker goede/volledige voedingen kunnen geven.

Sterkte Piles. Die eerste weken zijn ook heel intens. Ik ben gewoon vergeten hoe zwaar die waren qua slaap. Was echt een soort van roes. Per fles voeden kan zeker helpen. Hier ging de borst ook moeizaam. Bleef ie recreatief hangen zonder te drinken.
pi_210353190
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2023 12:17 schreef Piles het volgende:

Dit is echt heel zwaar en geen fijne oplossing. Ik zou toch nog eerst een lactatiekundige oid inschakelen om te zien of het beter kan worden
pi_210354548
Ik sluit me aan bij het advies voor een lactatiekundige. Fulltime kolven is mega zwaar, en symptoombestrijding.
Ik kan me nog vaag herinneren hoe zwaar die tijd was, en klampte me vast aan dat heel regelmatig drinken normaal (en goed voor de lange termijn van de borstvoeding) is, en dat alleen maar op mij willen slapen ook heel normaal is. Maakte het toch iets minder zwaar.

Maar lactatiekundige dus, en probeer je familie/vrienden in te zetten om te helpen. Andere mensen lopen over het algemeen heel erg graag rondjes met een baby in hun armen, zelfs als die baby huilt. ;)

Jullie kunnen dit! :*
pi_210354557
Oh en dat slapend wegleggen lukt is al dikke winst in week 4. Daar kwam ik echt niet mee weg destijds. :D
pi_210354800
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 14:36 schreef Bami het volgende:
Oh en dat slapend wegleggen lukt is al dikke winst in week 4. Daar kwam ik echt niet mee weg destijds. :D
Misschien zijn onze verwachtingen onrealistisch :@
Vooral lastig dat het nu minder makkelijk gaat dan een week geleden. Het zal er bij horen, en we zitten nog maar begin week 4 natuurlijk.

Lactatiekundige is al geweest trouwens, en die vond voeding heel goed gaan. Ook de wegingen laten dat zien. Maar een gefrustreerd kind wat niet wil slapen ná het voeden zorgt bij ons allebei voor veel onzekerheid (over het voeden) en vermoeidheid (door het slechte slapen). Hopelijk slijt dat binnenkort dan een beetje. Binnenkort nog 2e sessie met lactatiekundige, dat helpt vast ook.

En godzijdank ben ik nog 4 weken thuis, want nu weer moeten werken zou ik echt niet trekken 8)7
pi_210354834
Ik vond dat ergens tussen de 6 en 8 weken pas het omslagpunt kwam dat live voeden makkelijker werd dan kolven. Dus misschien heeft het nog wat tijd nodig.
pi_210354871
Overigens is op ons slapen ook niet zo'n issue, maar zou leuk zijn als ie dan wel binnen half uurtje slaapt en niet een uur compleet over de zeik is :P kun je tenminste gaan zitten met m. Maar dat is mss weer een onrealistische verwachting :D

Einde klaaguur voor nu. Hij is heel lief, knap en schattig O+ Zeker omdat ie nu eindelijk slaapt O-)
pi_210355044
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2023 15:04 schreef Piles het volgende:
Overigens is op ons slapen ook niet zo'n issue, maar zou leuk zijn als ie dan wel binnen half uurtje slaapt en niet een uur compleet over de zeik is :P kun je tenminste gaan zitten met m. Maar dat is mss weer een onrealistische verwachting :D

Einde klaaguur voor nu. Hij is heel lief, knap en schattig O+ Zeker omdat ie nu eindelijk slaapt O-)
Nee een uur een huilende baby vasthouden tot hij knock out is word je ook niet blij van.
Slaapt hij in de kinderwagen? Ik vond dat wel een fijne pauze van het baby vasthouden toen dochter zo klein was.
  zondag 20 augustus 2023 @ 17:09:25 #198
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_210357064
Is hij toevallig een buikslaper?

Ik herken het deels van onze meid. Die wilde gewoon niet op haar rug. Continue strijd. Op mij slapen ging prima. Toen een keer op haar buik gelegd en ze sliep meteen. Dus die slaapt vanaf week 7 op haar buik. Doodeng vond ik het. Vooral als ze dan ook nog verkouden was.
pi_210358133
Heb je een draagzak? Daar sliep (en slaapt) de mijne het fijnst in. Ik herken het alert zijn, moeilijk overgeven aan slapen en krijsen van vermoeidheid. De draagzak gaf bewegingsbeperking warmte, nabijheid, beweging etc. Inde wandelwagen ging slapen ook heel veel beter dan in bed. En de Puckababy heeft bij ons ook heel goed geholpen.
  zondag 20 augustus 2023 @ 20:53:34 #200
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210359748
Ik heb mijn beide kinderen niet in hun bed gehad om te slapen tot ze een half jaar waren ofzo. De oudste wel eerder pogingen gedaan, maar dat was echt vechten met mezelf, met de baby en met de slaap. Ze sliep eigenlijk alleen op mij (of aangekoppeld naast mij), in de draagzak, de wandelwagen, de auto of in de fietskar, maar in bed lukte niet. En dus heb ik die strijd niet gevoerd bij de tweede.

Hebben jullie een cosleeper? En een draagzak? Beide kunnen lifesavers zijn.
pi_210360028
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 20:53 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb mijn beide kinderen niet in hun bed gehad om te slapen tot ze een half jaar waren ofzo. De oudste wel eerder pogingen gedaan, maar dat was echt vechten met mezelf, met de baby en met de slaap. Ze sliep eigenlijk alleen op mij (of aangekoppeld naast mij), in de draagzak, de wandelwagen, de auto of in de fietskar, maar in bed lukte niet. En dus heb ik die strijd niet gevoerd bij de tweede.

Hebben jullie een cosleeper? En een draagzak? Beide kunnen lifesavers zijn.
Hier ook Tink. 9 maanden heeft ie bij ons op de kamer gelegen. Zelfs nog een tijdje z’n ledikant verplaatst toen hij te groot was geworden voor de cosleeper.
Nr 2 is nu op komst en wij gaan er ook niet aan beginnen. Ik ga niet eens een babykamer maken hahaha.
pi_210361508
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2023 15:04 schreef Piles het volgende:

Och ja, dochter huilde ook zoveel en hard terwijl ik haar vasthield en met haar rondliep. Ik herken de frustratie volledig. Gaan zitten was instant gillen hier.

Maar wat al veel gezegd is; draagzak! Was hier zo’n lifesaver en een tijd de enige manier waarop ze overdag sliep. Zelfs kinderwagen weigerde ze toen. Nu met bijna 11 maanden slaapt ze in de draagzak nog steeds het best en kunnen we haar ook nog steeds niet wakker wegleggen. Slapend wel heel goed ondertussen gelukkig. Maar voor het verwachtingsmanagement. :D
pi_210363094
Draagzak en draagdoek waren hier in de eerste 2 maanden ook onze grootste vriend. Zeker overdag en de avond. De nacht ging, god zij dank, vrij snel goed. Na 6 weken lag hij al op zijn eigen kamer in zijn ledikant en hadden we ook al een bedritueel. Ik zou daar zeker ook geen strijd van maken maar zou wel adviseren om dat uiteindelijk wel te proberen. Lukt het wel dan is dat mooi meegenomen. Wij zelf sliepen daardoor ook veel beter.
pi_210363165
Draagzak en -doek zijn beide in huis, maar nog niet aan toegekomen om te proberen op 1 of andere manier...
Prio voor vandaag, na weer een drama avond gisteren.

De nachten gaan hier redelijk, soms wat onrustig drinken en korte slaapjes (2 uur), maar dat is te overzien tov het krijsen s avonds.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')