Dat is niet mijn ervaring. Als de tandjes zichtbaar zijn is het over en die periode daarvoor kan enkele dagen achter elkaar zijn of enkele dagen verspreid over weken.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 09:17 schreef alpeko het volgende:
ls ik dan over tandjes lees dan zou dat een kwestie van enkele dagen moeten zijn. En zou de hevige reactie pas moeten komen op het moment dat je de tandjes ook ziet. We zien niks!
Ok fijn om te horen. Gevoel zegt ook tandjes gezien het weigeren van speentje en voorkeur voor knagen op vingers of speeltjes of de gekoelde bijtring. Dan maar hopen dat ze snel doorkomen.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 09:40 schreef Elleska het volgende:
[..]
Dat is niet mijn ervaring. Als de tandjes zichtbaar zijn is het over en die periode daarvoor kan enkele dagen achter elkaar zijn of enkele dagen verspreid over weken.
Zijn we eerder ook al geweest. Voor zijn nek. Maar als het tandjes zijn wat logisch is gezien zijn leeftijd (dit weekend 7 maanden en nog tandeloos). Dan helpt osteopaat ook niet. Dat is uitzingen maar je gaat van alles denken omdat ik vooral lees dat het een kwestie van wat hangerig zijn is. Het is dus met vlagen echt een kwestie van paniek bij hem met pijn en hele dikke tranen. Zetpil lijkt het op te lossen tijdelijk en sommige dagen gaan dus goed zonder pijnstilling. Van vr-ma was ie blij en sliep ie goed maar daarbij is dus wel gekomen dat hij vanaf ma avond is gestopt met zijn speen. Wat het lastig maakt. Eten en drinken gaat dan gek genoeg wel goed.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 09:41 schreef eponine het volgende:
Zou een bezoek aan een osteopaat een optie zijn voor jullie, @:alpeko? In mijn omgeving heb ik daar successen mee gezien bij baby’s die veel en (ogenschijnlijk) onverklaarbaar huilden.
En wat @:Elleska zegt over tandjes, daar sluit ik me bij aan.
Zou heel goed kunnen. Kwijlen en stinkende luiers kunnen er ook bij horen. En bij twijfel gewoon weer bij de huisarts aankloppen.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 09:42 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ok fijn om te horen. Gevoel zegt ook tandjes gezien het weigeren van speentje en voorkeur voor knagen op vingers of speeltjes of de gekoelde bijtring. Dan maar hopen dat ze snel doorkomen.
Oh het is niet perse makkelijk hier.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 10:34 schreef Lokasenna het volgende:
Ik mis dat in slaap voeden, doet ze al maanden niet meer. Het was wel makkelijk.
Kwijlen check. Stinkluiers check. Dat laatste niet altijd. Soms ook gewoon de vertrouwde vaste poep maar af en toe zit er drap bij die door de luierzakjes heen stinkt.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 09:50 schreef Elleska het volgende:
[..]
Zou heel goed kunnen. Kwijlen en stinkende luiers kunnen er ook bij horen. En bij twijfel gewoon weer bij de huisarts aankloppen.
Bij mijn oudste hielp dentinox goed, hij had vooral overdag last. De jongste heeft vooralsnog alleen snachts last en dan vind ik een zetpil makkelijker in combi met in slaap voeden.
Wisselt dus erg. Gisteravond was de 1e keer dat hij in de avond niet wilde slapen ondanks dat ie heel moe was. Na de zetpil een half uur later op bed gelegd en toen sliep hij zelfstandig. Werd wel om 4u wakker en toen had ie ons nodig. Tussen ons in gelegen. Ging nog goed tot bij 5u. Maar vriendin heeft niet meer geslapen toen.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 10:31 schreef Bami het volgende:
@:alpeko Is slapen drama, of is zelfstandig in bed in slaap vallen drama?
Misschien lukt het om de mentale knop daarvoor om te zetten? Kan me voorstellen als je anders gewend bent dat de omschakeling heftig is. Onze baby heet altijd zoveel hulp nodig, slaapt in haar bedje nooit langer dan 30 minuten en wij zijn dus actief bezig met/tijdens bijna elk slaapje. Maar die knop heb ik omgezet, ik verwacht geen tijd voor mezelf of ontspanning op een dag met haar. Het is gewoon hands-on totdat mijn man thuis is en dingen over kan nemen. Nu ik dat weet en het niet meer steeds toch probeer te veranderen zijn mijn dagen een stuk fijner.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 10:43 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wisselt dus erg. Gisteravond was de 1e keer dat hij in de avond niet wilde slapen ondanks dat ie heel moe was. Na de zetpil een half uur later op bed gelegd en toen sliep hij zelfstandig. Werd wel om 4u wakker en toen had ie ons nodig. Tussen ons in gelegen. Ging nog goed tot bij 5u. Maar vriendin heeft niet meer geslapen toen.
Maar het is meestal overdag. Di in de kinderwagen sliep ie wel tot 2 x toe dus dan is het daar maar zo. Het vraagt alleen heel veel van ons.
Wij deden hetzelfde met dentinoxquote:Op donderdag 17 augustus 2023 10:43 schreef eponine het volgende:
Ik mikte dentinox door de hele mond van m’n oudste heen en deed het ook nog op de speen. Officieel mag dat niet, maar het was wel makkelijk. Nu heb ik chamodent voor de dreumes (dentinox leek bij haar niet te helpen) en daar doe ik hetzelfde mee
Mindset maakt zoveel uit inderdaadquote:Op donderdag 17 augustus 2023 10:53 schreef Bami het volgende:
[..]
Misschien lukt het om de mentale knop daarvoor om te zetten? Kan me voorstellen als je anders gewend bent dat de omschakeling heftig is. Onze baby heet altijd zoveel hulp nodig, slaapt in haar bedje nooit langer dan 30 minuten en wij zijn dus actief bezig met/tijdens bijna elk slaapje. Maar die knop heb ik omgezet, ik verwacht geen tijd voor mezelf of ontspanning op een dag met haar. Het is gewoon hands-on totdat mijn man thuis is en dingen over kan nemen. Nu ik dat weet en het niet meer steeds toch probeer te veranderen zijn mijn dagen een stuk fijner.
Dat vele huilen vraagt heel veel inderdaad, dus nu gaat ze dan gewoon de draagzak in want dan slaapt ze het snelst.
Is ze wel wakker? Hier was dat nachtangst en dat ging het snelste over door er vooral helemaal niks mee te doen. Onbereikbaar, niks helpt, contact maakt het erger... Google het eens, misschien herken je hetquote:Op donderdag 17 augustus 2023 14:54 schreef Lokasenna het volgende:
Het slaapgedrag van mijn dochter is de afgelopen nachten zo erg geweest, dat ik bijna overweeg om het consultatiebureau om tips te vragen, zo sterk is de wanhoop.
Vooral de valse starten in de avond vind ik vermoeiend. Net op bed liggen en een uur later helemaal overstuur rechtop wakker worden, bij vasthouden uitstrekken als een banaan en niet te troosten, voeden weigert ze dan ook. Laten huilen werkt soms uiteindelijk wel maar ik trek het zo slecht om het aan te horen. Vaak is het ook precies op het tijdstip dat ik zelf heel moe ben en naar bed wil. Iemand nog een gouden tip? Of bemoedigende verhalen dat het vanzelf over ging?
Heb je instagram? Ik volg daar een aantal holistische slaapcoaches die echt hele fijne info delen, ook over oorzaken van valse starten. Ik zou ook eerder hen benaderen voor een online consult dan het consultatiebureau vragen, maar dat komt omdat ik hun kennis vaak achterhaald vind.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 14:54 schreef Lokasenna het volgende:
Het slaapgedrag van mijn dochter is de afgelopen nachten zo erg geweest, dat ik bijna overweeg om het consultatiebureau om tips te vragen, zo sterk is de wanhoop.
Vooral de valse starten in de avond vind ik vermoeiend. Net op bed liggen en een uur later helemaal overstuur rechtop wakker worden, bij vasthouden uitstrekken als een banaan en niet te troosten, voeden weigert ze dan ook. Laten huilen werkt soms uiteindelijk wel maar ik trek het zo slecht om het aan te horen. Vaak is het ook precies op het tijdstip dat ik zelf heel moe ben en naar bed wil. Iemand nog een gouden tip? Of bemoedigende verhalen dat het vanzelf over ging?
Nee geen Instagram. Misschien toch eens aanmaken. Bij het cb zeiden ze vorige keer wel dat ze konden doorverwijzen naar een pedagoog als het niet beter werd.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 17:13 schreef Bami het volgende:
[..]
Heb je instagram? Ik volg daar een aantal holistische slaapcoaches die echt hele fijne info delen, ook over oorzaken van valse starten. Ik zou ook eerder hen benaderen voor een online consult dan het consultatiebureau vragen, maar dat komt omdat ik hun kennis vaak achterhaald vind.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |