Ja en dat heeft toch niet zoveel met de potentiele snelheid te maken, zij reden op 1 pitstop, in deze omstandigheden was de Ferrari gewoon goed en als je dan Verstappen hoort dat hij moeite had met de banden temperatuur dan weet je dat Perez dat gewoon erger heeft want die is nu eenmaal niet van dat niveau.quote:Op maandag 19 juni 2023 12:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Deel 1 en deel 2 spreken elkaar tegen hier.
Het aantal ronden dat Ferrari sneller was dan de top 3 is op één hand te tellen. Perez hoort in geen enkele wereld op 10 seconden gereden te worden door Ferrari met een praktisch identieke strategie.
Je ziet wel duidelijk het verschil als Max eens een keer in het middenveld of achteraan moet starten. Dan is hij in de eerste twee ronden al drie, vier coureurs voorbij. En na 15-25 ronden rijdt hij voor het podium. Perez lukt dat soms een beetje, maar gisteren liet hij gewoon niets zien.quote:Op maandag 19 juni 2023 12:32 schreef daNpy het volgende: [..] Niet helemaal, in het eerste deel van de race zat hij in zo'n trein tot die allemaal gingen pitten volgens mij.
Hoe dan?quote:Op maandag 19 juni 2023 12:36 schreef Nattekat het volgende:
Reddit is net een dag open en ik heb alweer met één persoon ruzie gehad
Nou ja, die ander probeert ruzie te zoeken vooral.
Verstappen heeft Ferrari op 20 seconden gereden met z'n extra stop, Perez is door Ferrari op 10 seconden gereden. Is die Ferrari dan zo goed, of is Perez dan zo traag?quote:Op maandag 19 juni 2023 12:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja en dat heeft toch niet zoveel met de potentiele snelheid te maken, zij reden op 1 pitstop, in deze omstandigheden was de Ferrari gewoon goed en als je dan Verstappen hoort dat hij moeite had met de banden temperatuur dan weet je dat Perez dat gewoon erger heeft want die is nu eenmaal niet van dat niveau.
Perez jinxed it. And daddy's presence did not helpquote:Op maandag 19 juni 2023 09:05 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Mja, iedereen is dan de familie Perez in dit geval?
Al hoor je daar als coureur altijd in te geloven, maar sinds hij ook echt uitsprak dat hij dichterbij Max was gekomen en dit het jaar zou kunnen zijn, is hij het echt helemaal kwijt..
Ik deelde dat verhaal dat Magnussen zich ook verremde in die bocht, en iemand met een Magnussen flair ging er automatisch van uit dat ik daarmee bedoelde dat hij dit bocht nooit gehaald zou hebben en dat ik De Vries zat te verdedigen. Hij was een beetje boos dat zijn favoriete coureur achteraan finishte volgens mijquote:
De Vries nam te veel risico, dat is waar. Maar Magnussen had die bocht ook niet gehaald. Maar goed, verschillende meningenquote:Op maandag 19 juni 2023 12:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik deelde dat verhaal dat Magnussen zich ook verremde in die bocht, en iemand met een Magnussen flair ging er automatisch van uit dat ik daarmee bedoelde dat hij dit bocht nooit gehaald zou hebben en dat ik De Vries zat te verdedigen. Hij was een beetje boos dat zijn favoriete coureur achteraan finishte volgens mij
Je bent dan ook niet heel goed in data analyse als je na deze race erachter komt dat Perez in 12 jaar niet echt grootse prestaties heeft neergezetquote:Op maandag 19 juni 2023 12:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb Perez vaak genoeg verdedigd, maar dit kan echt niet meer verdedigd worden. Het feit dat je nu het overduidelijke vierde team omhoog moet gaan praten om het wanoptreden van Perez te verdedigen zegt genoeg.
Waar zeg ik dat Perez goed reed? Ik zeg alleen maar dat die Red Bull gisteren het niet zo makkelijk had als het met Verstappen leek en de omstandigheden waren voor de Ferrari's wel goed, dat Perez het dan niet lukt om er voorbij te komen ligt uiteraard aan Perez.quote:Op maandag 19 juni 2023 12:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Verstappen heeft Ferrari op 20 seconden gereden met z'n extra stop, Perez is door Ferrari op 10 seconden gereden. Is die Ferrari dan zo goed, of is Perez dan zo traag?
Ik zei ook helemaal niets over De Vries, enkel dat die twee chicken met elkaar speeldenquote:Op maandag 19 juni 2023 12:51 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
De Vries nam te veel risico, dat is waar. Maar Magnussen had die bocht ook niet gehaald. Maar goed, verschillende meningen
In de quali: Sainz was dominant over het grootste deel van de baan, ten opzichte van de Red Bull (maar dan van Max). RB was namelijk in heel veel bochten veel sterker en sneller .quote:Op maandag 19 juni 2023 12:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Verstappen heeft Ferrari op 20 seconden gereden met z'n extra stop, Perez is door Ferrari op 10 seconden gereden. Is die Ferrari dan zo goed, of is Perez dan zo traag?
Bochten zijn relatief gezien maar een klein deel van de totale afstand van een ronde, maar wel waar verreweg de meeste tijd gewonnen en verloren kan worden. Ik heb die analyse ook gezien, en hij vertelde dat er heel duidelijk bij.quote:Op maandag 19 juni 2023 12:52 schreef Sally het volgende:
[..]
In de quali: Sainz was dominant over het grootste deel van de baan, ten opzichte van de Red Bull (maar dan van Max). RB was namelijk in heel veel bochten veel sterker en sneller .
Sam Collins liet het zien in de voorbeschouwing met een (kleuren)analyse.
Ook Leclerc had een snelle Ferrari, alleen in de VT's en de Quali was er regen. En lastig te vergelijken - dus.
Probleem was in de quali dat LEC niet een snelle tijd neer kon zetten, want LEC had niet de ballen om te zeggen dat hij NU van Inters naar Slicks wilde - ja had hij wel, maar niet genoeg lef om het ook AF te DWINGEN bij het team.
Iets wat je wel ziet bij Verstappen, Hamilton, en inmiddels ook Sainz want die is al een paar keer woest geworden op zijn team dat die zich de kaas niet meer van het brood laat eten.
Mooi rijtje om te 'gebruiken' in het Hamilton is de grootste allertijden-topic, LOLquote:Op maandag 19 juni 2023 12:50 schreef Nober het volgende:
Win from pole position
61/103 Hamilton 59,22%
40/68 Schumacher 58,82%
31/57 Vettel 54,38%
29/65 Senna 44,61%
20/25 Verstappen 80,00%
18/33 Prost 54,54%
17/32 Mansell 53,12%
15/29 Fangio 51,72%
15/33 Clark 45,45%
15/30 Rosberg 50,00%
14/22 Alonso 63,63%
10/26 Häkkinen 38,46%
Ik heb op Reddit alweer mensen Hamilton de hemel in zien prijzen (wel in een fanboy bubbel, maar goed) omdat ie in een overduidelijk mindere auto zo lang Alonso achter zich wist te houden. Die fanboys verzinnen wel wat.quote:Op maandag 19 juni 2023 12:54 schreef Sally het volgende:
[..]
Mooi rijtje om te 'gebruiken' in het Hamilton is de grootste allertijden-topic, LOL
Maar als jij het hebt over 'Ferrari heeft niet de snelste wagen', heb JIJ het dan over de sec snelheid van de Ferrari (speedtrap, bijv?) - of telt de rondetijd....?!quote:Op maandag 19 juni 2023 12:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bochten zijn relatief gezien maar een klein deel van de totale afstand van een ronde, maar wel waar verreweg de meeste tijd gewonnen en verloren kan worden. Ik heb die analyse ook gezien, en hij vertelde dat er heel duidelijk bij.
Holy shit.quote:Op maandag 19 juni 2023 12:50 schreef Nober het volgende:
Win from pole position
61/103 Hamilton 59,22%
40/68 Schumacher 58,82%
31/57 Vettel 54,38%
29/65 Senna 44,61%
20/25 Verstappen 80,00%
18/33 Prost 54,54%
17/32 Mansell 53,12%
15/29 Fangio 51,72%
15/33 Clark 45,45%
15/30 Rosberg 50,00%
14/22 Alonso 63,63%
10/26 Häkkinen 38,46%
Als ik het over snelste wagen heb, heb ik het over een hele rondequote:Op maandag 19 juni 2023 12:56 schreef Sally het volgende:
[..]
Maar als jij het hebt over 'Ferrari heeft niet de snelste wagen', heb JIJ het dan over de sec snelheid van de Ferrari (speedtrap, bijv?) - of telt de rondetijd....?!![]()
Mijns inziens telt uiteindelijk een rondetijd.
Net als bij voetbal: het is een doelpunt - of niet.
Het is Fellali - hèquote:Op maandag 19 juni 2023 12:55 schreef daNpy het volgende:
Maar waarom moest Sainz achter Lec blijven terwijl hij mogelijk sneller was?
Sainz staat n.b. boven hem in het kampioenschap.
Kleine kanttekening is dat de betrouwbaarheid vanaf de 00s wel behoorlijk vooruit is gegaan. Dus het is vooral een eerlijke vergelijk tussen Vettel, Rosberg, Hamilton en Verstappen.quote:
Goedmakertje voor de qualifail?quote:Op maandag 19 juni 2023 12:55 schreef daNpy het volgende:
Maar waarom moest Sainz achter Lec blijven terwijl hij mogelijk sneller was?
Sainz staat n.b. boven hem in het kampioenschap.
Dan heb ik het daar dus ook over, maar Ferrari liet wel *iets* deze GP zien - voor zover dat kon uiteraard vanwege regen en de CCTV en andere rode vlaggen in de VT's. En in de Quali was Sainz ook best redelijk - maar regen.quote:Op maandag 19 juni 2023 12:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als ik het over snelste wagen heb, heb ik het over een hele ronde
quote:Op maandag 19 juni 2023 12:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb op Reddit alweer mensen Hamilton de hemel in zien prijzen (wel in een fanboy bubbel, maar goed) omdat ie in een overduidelijk mindere auto zo lang Alonso achter zich wist te houden. Die fanboys verzinnen wel wat.
Ik denk dat Sergio juist wat teveel naar Max kijkt.quote:Op maandag 19 juni 2023 13:00 schreef Jane het volgende:
Hadden we "Het ligt aan de engineer" al eens gehad?
[ twitter ]
AM, Mercedes en Ferrari waren praktisch gelijk qua racepace, dus daar valt niets over te zeggen. Misschien dat AM net de overhand heeft op Mercedes, maar afgelopen race draaide veel te veel om bandensparen om conclusies te kunnen trekken.quote:Op maandag 19 juni 2023 13:00 schreef Sally het volgende:
[..]
Dan heb ik het daar dus ook over, maar Ferrari liet wel *iets* deze GP zien - voor zover dat kon uiteraard vanwege regen en de CCTV en andere rode vlaggen in de VT's. En in de Quali was Sainz ook best redelijk - maar regen.
En Leclerc... tja. Dat weten we - in de quali.
Achteraf mooi in de kont kijken, die koe.
Ik vlak Ferrari iig niet af, ze lijken wel dichterbij te komen aan...
Maar Mercedes heeft de nóg wat betere inhaalslag gemaakt.
[en Hamilton is in zn nopjes - uiteraard. ]
[..]
Ach, Magnussen had voor die actie in bocht 1 een penalty mogen krijgen, zeker gezien het feit dat Tsunoda voor minder de vorige race er wel een kreeg. De Vries had er ook een mogen krijgen voor de mislukte uitremactie. Dat beide niets kregen is gezien hun positie op de baan wel te accepteren.quote:Op maandag 19 juni 2023 12:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik deelde dat verhaal dat Magnussen zich ook verremde in die bocht, en iemand met een Magnussen flair ging er automatisch van uit dat ik daarmee bedoelde dat hij dit bocht nooit gehaald zou hebben en dat ik De Vries zat te verdedigen. Hij was een beetje boos dat zijn favoriete coureur achteraan finishte volgens mij
Max > Sennaquote:Op maandag 19 juni 2023 12:50 schreef Nober het volgende:
Win from pole position
61/103 Hamilton 59,22%
40/68 Schumacher 58,82%
31/57 Vettel 54,38%
29/65 Senna 44,61%
20/25 Verstappen 80,00%
18/33 Prost 54,54%
17/32 Mansell 53,12%
15/29 Fangio 51,72%
15/33 Clark 45,45%
15/30 Rosberg 50,00%
14/22 Alonso 63,63%
10/26 Häkkinen 38,46%
De Vries zat er al naast op het rempunt, dus dat was nooit een straf geweest. Magnussen verklootte het gewoon voor zichzelf daar.quote:Op maandag 19 juni 2023 13:07 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ach, Magnussen had voor die actie in bocht 1 een penalty mogen krijgen, zeker gezien het feit dat Tsunoda voor minder de vorige race er wel een kreeg. De Vries had er ook een mogen krijgen voor de mislukte uitremactie. Dat beide niets kregen is gezien hun positie op de baan wel te accepteren.
Daarom, als hij mee was gaan pitten had hij misschien niet uit die treintjes kunnen komen.quote:Op maandag 19 juni 2023 12:32 schreef daNpy het volgende:
[..]
Niet helemaal, in het eerste deel van de race zat hij in zo'n trein tot die allemaal gingen pitten volgens mij.
Max heeft meer races gewonnen van een lagere startplaats dan van pole position.quote:Op maandag 19 juni 2023 12:50 schreef Nober het volgende:
Win from pole position
61/103 Hamilton 59,22%
40/68 Schumacher 58,82%
31/57 Vettel 54,38%
29/65 Senna 44,61%
20/25 Verstappen 80,00%
18/33 Prost 54,54%
17/32 Mansell 53,12%
15/29 Fangio 51,72%
15/33 Clark 45,45%
15/30 Rosberg 50,00%
14/22 Alonso 63,63%
10/26 Häkkinen 38,46%
Zeker, maar kan me voorstellen dat ze de banden heel wilden laten, te meer omdat de kans dat hij na het pushen een minder grote kans zou hebben te passeren. Helemaal als de ene Ferrari de andere drs geeft.quote:Op maandag 19 juni 2023 12:16 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Het was niet echt een circuit om in te halen inderdaad, maar dan verwacht je wel van Perez dat hij zichzelf de kans geeft om een poging te doen om in te halen, maar hij verloor eigenlijk enkel tijd op de Ferrari's. En die hadden ook een 1 stopstrategie (ze gebruikten de banden alleen in een andere volgorde)
En je 2e alinea is dan ook wel duidelijk het verschil tussen Perez en Max en waarom Perez normaal gesproken nooit in aanmerking komt voor de WK-titel naast Max. Daarvoor moet hij geluk hebben dat Max een paar keer uitvalt, maar dan moet hij ook consequent op plek 2/3 eindigen als Max wint en daar komt hij niet eens in de buurt..
Als Magnussen een beetje slimmer was geweest, had-ie ook best met een switcheroo er achterlangs kunnen kruisen. Beetje beter remmen, De Vries lekker rechtdoor laten schieten en vervolgens rechtsaf erachter. Maar ja, achteraf is mooi wonen natuurlijkquote:Op maandag 19 juni 2023 13:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De Vries zat er al naast op het rempunt, dus dat was nooit een straf geweest. Magnussen verklootte het gewoon voor zichzelf daar.
Je vergeet George.quote:Op maandag 19 juni 2023 13:19 schreef DjVero het volgende:
Gave race die vooral onderhoudend was. Het middenveld is zó aan elkaar gewaagd.
Max
Albon![]()
Alonso![]()
Norris had het ook wel aardig op zijn heupen.
Perez![]()
![]()
Stroll
De Vries
Bingokaart volquote:Op maandag 19 juni 2023 13:00 schreef Jane het volgende:
[ twitter ]
Wie help je er nu mee dan?quote:
Max stopt als DjiePie ook stopt.quote:Op maandag 19 juni 2023 13:00 schreef Jane het volgende:
[ twitter ]
Ja dat is waar natuurlijk.quote:Op maandag 19 juni 2023 13:09 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Daarom, als hij mee was gaan pitten had hij misschien niet uit die treintjes kunnen komen.
Charles z'n ego en broodnodige punten voor het team, denk dat ze die auto's veilig thuis wilden brengen.quote:
De volgorde maakt voor teampunten niet uit. Met deze taktiek ga je nooit meer winnen.quote:Op maandag 19 juni 2023 13:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Charles z'n ego en broodnodige punten voor het team, denk dat ze die auto's veilig thuis wilden brengen.
Nee dus daarom hielden ze het zo en winnen was gisteren moeilijk.quote:Op maandag 19 juni 2023 13:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
De volgorde maakt voor teampunten niet uit. Met deze taktiek ga je nooit meer winnen.
Flopteam.quote:Op maandag 19 juni 2023 13:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee dus daarom hielden ze het zo en winnen was gisteren moeilijk.
Sainz was m.i. sneller.quote:Op maandag 19 juni 2023 13:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Kan zeker beter maar over die situatie gisteren heb je dan meer info nodig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |