Maandgemiddelde is nu 18.8 en dat is al 0.6 warmer dan de warmste maand. Eindgemiddelde kan wel boven de 19 graden komen als je de pluim bekijkt.quote:Op zondag 18 juni 2023 11:07 schreef Elan het volgende:
Juni gaat alle warmterecords breken, na een periode van afkoeling weer warm volgend weekend
En dan net zoals na die warmste maand vrolijk weer de herfst in in juliquote:Op zondag 18 juni 2023 11:19 schreef aloa het volgende:
[..]
Maandgemiddelde is nu 18.8 en dat is al 0.6 warmer dan de warmste maand. Eindgemiddelde kan wel boven de 19 graden komen als je de pluim bekijkt.
Na juni begint de zomer pas goed.quote:Op zondag 18 juni 2023 11:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En dan net zoals na die warmste maand vrolijk weer de herfst in in juli
In 2021 hadden we ook zo'n juni, maar vervolgens hadden we een gemiddelde zomer over alle drie de zomermaanden genomen. En om zo'n warme droge start naar het gemiddelde te trekken, moet je wel echt je best doen.quote:Op zondag 18 juni 2023 11:27 schreef aloa het volgende:
[..]
Na juni begint de zomer pas goed.
De herfst begint pas in oktober.
Het is nu 2023, dat heeft niks te maken met 2021.quote:Op zondag 18 juni 2023 11:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In 2021 hadden we ook zo'n juni, maar vervolgens hadden we een gemiddelde zomer over alle drie de zomermaanden genomen. En om zo'n warme droge start naar het gemiddelde te trekken, moet je wel echt je best doen.
Wat ik zeg is dat het helemaal geen gegeven is. Het kan heel goed alsnog een trieste zomer worden.quote:Op zondag 18 juni 2023 11:31 schreef aloa het volgende:
[..]
Het is nu 2023, dat heeft niks te maken met 2021.
Geloof er geen flikker van. Wil er niet eens aan denken wat voor temperaturen er bij horen als je deze setting in juli of augustus hebt.quote:Op zondag 18 juni 2023 11:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En dan net zoals na die warmste maand vrolijk weer de herfst in in juli
Ik zal ook niet gek staan te kijken als we een paar 40'ers gaan halen in Augustusquote:Op zondag 18 juni 2023 11:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Geloof er geen flikker van. Wil er niet eens aan denken wat voor temperaturen er bij horen als je deze setting in juli of augustus hebt.
Lijkt wel heel veel regen aan te komenquote:Op zondag 18 juni 2023 11:45 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Ik wilde ook naar het zwembad gaan. Ik kan het weer helemaal niet volgen.
Lage dertigers en los van die paar graden extra niet heel erg anders dan wat we nu hadden eigenlijk. Deze warmte kwam doordat de wind lange tijd droge polaire lucht uit Rusland hierheen bracht, en die lucht werd alleen opgewarmd door de zon die in deze tijd van het jaar extra krachtig is. Echte hitte, het type dat ons 40 graden heeft gebracht, is alleen mogelijk met aanvoer direct uit de Sahara.quote:Op zondag 18 juni 2023 11:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Geloof er geen flikker van. Wil er niet eens aan denken wat voor temperaturen er bij horen als je deze setting in juli of augustus hebt.
Daar ga je vandaag niet gelukkig worden. Zon komt er niet doorheen.quote:
Het is hier nu 23 graden, van mij mag het zo blijven.quote:Op zondag 18 juni 2023 11:50 schreef Opnaarutrecht het volgende:
De voorspelling van vandaag klopt niet. Het is bewolkt en benauwd in Den Haag. Ik kan me niet voorstellen dat het nog 27 graden wordt.
Hopelijk komt er dan regen. Lekker chillen en FOK!enquote:Op zondag 18 juni 2023 11:47 schreef Haags het volgende:
[..]
Daar ga je vandaag niet gelukkig worden. Zon komt er niet doorheen.
Het is nu al 24/25 graden op de thermometer in de regio, 27 graden ongeveer gaat het wel worden denk ik.quote:Op zondag 18 juni 2023 11:50 schreef Opnaarutrecht het volgende:
De voorspelling van vandaag klopt niet. Het is bewolkt en benauwd in Den Haag. Ik kan me niet voorstellen dat het nog 27 graden wordt.
Hier ook al 24 graden.quote:Op zondag 18 juni 2023 11:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is nu al 24/25 graden op de thermometer in de regio, 27 graden ongeveer gaat het wel worden denk ik.
Polaire wind met 32 graden vorige week vind ik anders warm genoeg. GFS oppert alweer zuidelijke bakhitte, mark my words we komen hier tot september niet meer vanaf.quote:Op zondag 18 juni 2023 11:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lage dertigers en los van die paar graden extra niet heel erg anders dan wat we nu hadden eigenlijk. Deze warmte kwam doordat de wind lange tijd droge polaire lucht uit Rusland hierheen bracht, en die lucht werd alleen opgewarmd door de zon die in deze tijd van het jaar extra krachtig is. Echte hitte, het type dat ons 40 graden heeft gebracht, is alleen mogelijk met aanvoer direct uit de Sahara.
Ik hoop dat na juni de winter begint. Ben er nu al klaar mee.quote:Op zondag 18 juni 2023 11:27 schreef aloa het volgende:
[..]
Na juni begint de zomer pas goed.
De herfst begint pas in oktober.
Dat kan idd.quote:Op zondag 18 juni 2023 11:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat ik zeg is dat het helemaal geen gegeven is. Het kan heel goed alsnog een trieste zomer worden.
Dan krijg je het nog zwaar denk ikquote:Op zondag 18 juni 2023 12:33 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik hoop dat na juni de winter begint. Ben er nu al klaar mee.
Eventjes de 25,1 aangetiktquote:
Het kan nog steeds.quote:Op zondag 18 juni 2023 12:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Eventjes de 25,1 aangetiktDe reeks zomerse dagen is nog heel
Blijf in uwen kot. @monkyyyquote:Op zondag 18 juni 2023 13:03 schreef Wereldgozer het volgende:
Overal regen behalve hier
Lekker Oud-Hollandsch je hut uitzweten. Heerlijk, dat geeft de burger energie @:rambodirk
29 juni, niet as donderdagquote:Op zondag 18 juni 2023 13:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Voor de donderdag. Benieuwd of het uitkomt.
[ afbeelding ]
KNMI Guidancequote:Modelbeoordeling:
De stratus en mist in het noorden en noordoosten van de FIR ontbreken nog steeds grotendeels in alle uitvoer. HAP1 komt nog het dichtste in de duurt, maar dat is omdat dit model toevallig een keer goed zit.
Nee. Ik niet.quote:Op zondag 18 juni 2023 13:28 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben meer een fan van dit soort plaatjes. Heel veel regen in het hoge CAPE gebied, dus we weten allemaal wat dat betekent
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |