SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
Destijds werd de RAI (op ingehouden wijze uiteraard) geprezen om de manier zoals het bij Senna in beeld was gebracht, omdat ze de dag ervoor er nog veel meer bovenop hadden gezeten bij Ronald Ratzenberger. Dat was nog afschuwelijker.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 14:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De regie is bij Weylandt destijds echt niet 'snel geswitcht'. Die bleven er uitgebreid bij, zodat we allemaal mee konden genieten
Maar ook zoiets als de dodelijke crash van Ayrton Senna, no way dat dat tegenwoordig nog zo in beeld gebracht zou worden (logischerwijze). Van het ongeluk tot het in de helikopter laden weetikhet hoeveel later, alles was te zien, en dan ben je als mediamedewerker gewoon niet geschikt.
Schei maar uit.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 14:27 schreef golfer het volgende:
De dood (verbranden) van Roger Williamson tijdens de GP van Zandvoort werd in 1973 ook volop in beeld gebracht. Dat doen ze tegenwoordig gelukkig niet meer.
Ja, het went nooit.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 14:46 schreef Dutch_view het volgende:
Ik ben echt even ontdaan door dit vreselijke nieuws![]()
Zo zie je een jonge renner actief over de wegen fietsen, en zo is het einde![]()
![]()
Van mij is de lol er nu wel even af hoor, dat fietsen over hoge bergen met bizarre snelheden naar beneden![]()
Laten ze de hele boel maar aanpassen, enkel nog een bergop aankomst
Dit wil je niet nog een keer![]()
RIP Gino en sterkte aan iedereen
Ik neem aan dat het vooral vanuit het respect voor nabestaanden om er niet mee geconfronteerd te worden wordt gedaan.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 14:15 schreef Toby56 het volgende:
Nog even over de rol van cameramensen, redacteuren, regisseurs en dergelijke: in mijn jongere jaren heb ik een freelance cameraman gekend, en als hij meende dat iets toch te erg was om te filmen, en zijn bazen hoorden dat er iets ergs was gebeurd en hij had er om "redenen van fatsoen" geen beeld van, dan kreeg hij de wind van voren.
Maar hij filmde niet voor live-uitzendingen.
Dus dan was het aan de redactie om het in de samenvatting/reportage niet te laten zien en het alleen te laten vermelden.
Zoals het bij Weylandt aan de regie was om bliksemsnel te switchen.
Het zou uiteraard kunnen dat de mores iets is veranderd en dat heden ten dage een dergelijk persoonlijk besluit ("ik ga dit niet filmen") nu veel meer wordt geaccepteerd.
Zonder herhalingen tot blijkt dat iemand in elk geval bij bewustzijn is. Er zijn wel heftiger valpartijen dan die van Maier geweest de afgelopen jaren en dat gaat eigenlijk steevast op die manier.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 14:22 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Destijds werd de RAI (op ingehouden wijze uiteraard) geprezen om de manier zoals het bij Senna in beeld was gebracht, omdat ze de dag ervoor er nog veel meer bovenop hadden gezeten bij Ronald Ratzenberger. Dat was nog afschuwelijker.
Zoals ik al zei: de tijden zijn vermoedelijk veranderd.
Neem de crash van Hermann Maier in Nagano 1998 (ski-afdaling): de hele val werd gevolgd en gezien de ernst had het dodelijk kunnen zijn. Toch bleven we Maier in beeld zien. Misschien wist de regisseur toen al dat hij een Herminator was?
Ik ben benieuwd hoe zoiets anno 2023 zou gaan...
Volgens mij werd het alleen nog uitgezonden in zwart-wit TV.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 14:45 schreef Toby56 het volgende:
Schei maar uit.
Ik zag dat als 7-jarige.
We hadden net een kleuren-tv.
Zo geniet je van rondscheurende speelgoedautootjes, zo krijg je deze vuurzee voorgeschoteld, die ik nauwelijks kon bevatten trouwens.
Ik heb het maar kort gezien. Mijn pa zette de tv uit.
Niettemin: hoe vaak is dat niet opnieuw uitgezonden? In terugblikkende reportages en documentaires?
Of de laatste meters van Tommy Simpson?
Ja, die gast die ik kende had een atleet gefilmd die een epileptische aanval kreeg en schuimbekkend op de grond viel.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 14:50 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het vooral vanuit het respect voor nabestaanden om er niet mee geconfronteerd te worden wordt gedaan.
De meeste cameramensen zullen vanuit instinct zeker in eerste instantie een crash wel in beeld brengen. Herhalingen uitzenden en online houden van de beelden zijn vervolgens een keuze van de regie/uitzender.
Dan is de herinnering met me aan de haal gegaan. Ik meen me te herinneren mijn eerste kleuren-GP te hebben gezien in Monaco, datzelfde jaar (waarschijnlijk een samenvatting).quote:Op vrijdag 16 juni 2023 14:55 schreef golfer het volgende:
[..]
Volgens mij werd het alleen nog uitgezonden in zwart-wit TV.
Ja, het zijn andere tijden.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 14:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zonder herhalingen tot blijkt dat iemand in elk geval bij bewustzijn is. Er zijn wel heftiger valpartijen dan die van Maier geweest de afgelopen jaren en dat gaat eigenlijk steevast op die manier.
Net zoiets als die arme Bjrn Lambrechts.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:01 schreef Dutch_view het volgende:
Ik zie op Sporza website een foto waar Gino zeer waarschijnlijk is neergekomen
Een soort stenen dam met inderdaad zoals eerder genoemd een afwateringspijp.
Als je het over een noodlot hebt, dat is wel de meest ongelukkige plek daar waar je kunt vallen op hoge snelheid![]()
Tja, nt even te hard erin, nt even te laat ingesneden, etc...quote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:14 schreef Sjoerd102 het volgende:
Is dus op deze plek geweest
https://goo.gl/maps/26UzAFYtoL9BNMRw5
Niet een extreem scherpe bocht en prima asfalt.
Schijn bedriegt, vanuit stilstand lijkt het goed.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:14 schreef Sjoerd102 het volgende:
Is dus op deze plek geweest
https://goo.gl/maps/26UzAFYtoL9BNMRw5
Niet een extreem scherpe bocht en prima asfalt.
Ik hoorde gisteren dat er voor de val contact was tussen hem en een ploeggenoot?quote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tja, nt even te hard erin, nt even te laat ingesneden, etc...
Je ziet hier al dat hij niet heel veel overhoudt in die bocht met die extreme snelheden. Nog iets minder goed aansnijden en je redt het niet.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:21 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Schijn bedriegt, vanuit stilstand lijkt het goed.
Maar met zulke snelheden wordt het opeens levensgevaarlijk. Letterlijk helaas![]()
Hieronder dezelfde bocht, andere renner.
Met de wetenschap van nu, kun je je afvragen of het nog wel verstandig is om dit te doen zulke afdalingen.
Zelfs op goed asfalt.
[ twitter ]
Dan zou bijvoorbeeld de Croix-de-Fer (Franse Alpen) ook niet meer kunnen. Van 1 kant (weet niet meer welke) worden daar waanzinnige snelheden gerealiseerd.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:21 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Maar met zulke snelheden wordt het opeens levensgevaarlijk. Letterlijk helaas![]()
Met de wetenschap van nu, kun je je afvragen of het nog wel verstandig is om dit te doen zulke afdalingen.
Zelfs op goed asfalt.
[ twitter ]
Je kan het als renner zo gevaarlijk maken als je zelf wil. Wat in een wedstrijd natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan is, maar afdalingen zijn onderdeel van de wielersport, anders kan je over heel veel terrein gewoon geen etappes meer aanleggen. Als je afdalingen zoals die van Pidcock vorig jaar in de Tour ziet staat iedereen te juichen, met beelden die eindeloos herhaald worden.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:21 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Zelfs op goed asfalt.
[ twitter ]
Gesink in 2010 nog geloof ik.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:25 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik hoorde gisteren dat er voor de val contact was tussen hem en een ploeggenoot?
Of was dat met Sheffield?
Hoe het ook zei: het is enorm treurig, maar ik blijf erbij dat het te gemakkelijk is om in dit geval UCI & koersorganisatie meteen in de beklaagdenbank te zetten. Sommige keuzes zijn inderdaad te link voor woorden, maar volgens mij is La Punt wel vaker aankomstplaats geweest met deze afdaling eraan voorafgaand. (Klopt dat?)
Simpson stikte op de Ventoux (vermoedelijk ook door andere oorzaken) en vele anderen kwamen daar in ademhalingsproblemen.
Maar de klim wordt nog steeds in koersen opgenomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |