quote:voor het laatst is gezien bij recreatieplas
Nou, we weten wel hoe dit waarschijnlijk gaat aflopen he...quote:en niet kan zwemmen
Ik heb ook wel een voor mijn neus een heel klein mannetje in het water zien lopen zonder zwembandjes.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:30 schreef spoilert het volgende:
"Ze zaten op het strand toen hij aan het spelen was in het water."
En wat deden ze? in ieder geval niet hun kroost in het oog houden, anders verdwijnt hij niet zomaar. Je ziet het tegenwoordig zo vaak, kinderen aan het spelen in of op het water en pa of ma likes scoren op de smartphone....
Je kunt van alles vinden van het wel of niet schoolzwemmen voor alle kinderen, maar dit snap ik ook niet ...quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:26 schreef vosss het volgende:
Niet kunnen zwemmen en dan laten spelen in het water zonder daar zelf direct bij betrokken te zijn zodat je hem meteen kan grijpen mocht er iets mis aan het gaan zijn..
Een duidelijk bord en verbale uitleg in alle opvangcentra is toch niet zo moeilijk te realiseren? Deel zwembandjes uit, geef uitleg dat andere leeftijdsgenoten uit Nederland wel kunnen zwemmen. En een op één begeleiding van een volwassene in het water noodzakelijk is.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:34 schreef maily het volgende:
[..]
Je kunt van alles vinden van het wel of niet schoolzwemmen voor alle kinderen, maar dit snap ik ook niet ...
Ongefuckinglooflijk.quote:De ouders van het jongetje lieten eerder aan het Brabant Dagblad weten dat hij uit Turkmenistan komt en niet kan zwemmen. Ze zaten op het strand toen hij aan het spelen was in het water.
Wat kun je daar van vinden anders dan dat schoolzwemmen gewoon standaard zou moeten zijn?quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:34 schreef maily het volgende:
Je kunt van alles vinden van het wel of niet schoolzwemmen voor alle kinderen
Nee, dat blijkt. Triest hoor.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Niet weten wat het gevaar precies is.
Er is altijd ook de discussie of schoolzwemmen de standaard moet zijn, of de eigen verantwoording van ouders.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat kun je daar van vinden anders dan dat schoolzwemmen gewoon standaard zou moeten zijn?
het andere alternatief is niet veel beter, meegenomen door een kinderlokker zoals die vent uit geleenquote:Op donderdag 15 juni 2023 09:24 schreef Tekaschi het volgende:
Maar hopen dat het kleine mannetje niet nog ergens in het water ligt
Edit: veel water rondom zie ik op maps, ook een rivier. Houd mijn hart vast.
Het nieuws gisteren was dat er een kind én een man vermist waren; het kind in Lithse Ham en de man in Eersel ....quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:04 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
het andere alternatief is niet veel beter, meegenomen door een kinderlokker zoals die vent uit geleen
Ah, ik wist niet eens dat die discussie er wasquote:Op donderdag 15 juni 2023 09:59 schreef maily het volgende:
[..]
Er is altijd ook de discussie of schoolzwemmen de standaard moet zijn, of de eigen verantwoording van ouders.
Maar blijkbaar snappen veel nieuwkomers niet dat water gevaarlijk is als je niet kunt zwemmen?
Ja, een titel dient compleet te zijn en niet halverwege afgebroken.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:06 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Ik heb hem letterlijk zo overgenomen uit het nieuws. Is er iets niet goed?
De titel past helaas niet in het daarvoor bestemde vakje.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:45 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ja, een titel dient compleet te zijn en niet halverwege afgebroken.
Zo dom idd.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:26 schreef vosss het volgende:
Niet kunnen zwemmen en dan laten spelen in het water zonder daar zelf direct bij betrokken te zijn zodat je hem meteen kan grijpen mocht er iets mis aan het gaan zijn..
Dit inderdaad. Hoeveel kinderen verdrinken er wel niet op jaarbasis in ons land. En hoeveel volwassenen? En wat mij opvalt is dat het gros mensen met een migratie-achtergrond zijn, aldus de krantenberichten. Vaak Poolse volwassenen, afrikaanse kinderen. Ze moeten eens beginnen met ALLE kinderen leren te zwemmen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat kun je daar van vinden anders dan dat schoolzwemmen gewoon standaard zou moeten zijn?
Tijdens een kort moment van onoplettendheid kan heel veel gebeuren. Ga maar even een glaasje water pakken in de keuken als een kind aan het spelen is in de woonkamer.... Genoeg verhalen gehoord van kinderen van vrienden. In die paar seconden dat je weg bent kunnen ze gekke dingen doen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:30 schreef spoilert het volgende:
En wat deden ze? in ieder geval niet hun kroost in het oog houden, anders verdwijnt hij niet zomaar. Je ziet het tegenwoordig zo vaak, kinderen aan het spelen in of op het water en pa of ma likes scoren op de smartphone....
Dan in het vervolg moeite steken in het invoeren van de titel. Bijvoorbeeld door in dit geval het woord 'politie' weg te laten.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:51 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
De titel past helaas niet in het daarvoor bestemde vakje.
Participatiemaatschappij, er is vast wel een buurvrouw die jou zwemmen kan leren.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ah, ik wist niet eens dat die discussie er was
Nou ja, gewoon schoolzwemmen als standaard dus. Degenen die de sjaak zijn als ouders hun verantwoordelijkheid niet nemen zijn de kinderen, lijkt me niet de moeite waard om dat risico te nemen.
Onverschilligheid en domheid.quote:
Moeten die ouders dat wel willen. Het initiatief ligt bij hen. Wat ook speelt: de streng-gelovige moslima meisjes mogen bijvoorbeeld niet op zwemles. Best een grote groep.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:52 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Hoeveel kinderen verdrinken er wel niet op jaarbasis in ons land. En hoeveel volwassenen? En wat mij opvalt is dat het gros mensen met een migratie-achtergrond zijn, aldus de krantenberichten. Vaak Poolse volwassenen, afrikaanse kinderen. Ze moeten eens beginnen met ALLE kinderen leren te zwemmen.
Inderdaad, zelf ook wel eens meegemaakt. Even snel vuilnis weggooien en peuters rennen plotseling achter mij aan, een drukke weg over. Dan gaat t goed maar er hoefde maar net een auto te rijden.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:52 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Tijdens een kort moment van onoplettendheid kan heel veel gebeuren. Ga maar even een glaasje water pakken in de keuken als een kind aan het spelen is in de woonkamer.... Genoeg verhalen gehoord van kinderen van vrienden. In die paar seconden dat je weg bent kunnen ze gekke dingen doen.
Als een kind bij het water is moet je er eigenlijk gewoon naast blijven zitten. Zelfs als het kan zwemmen.
Ja en ja.quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:05 schreef britneycheers het volgende:
Maar is die recreatieplas erg groot? Kan het jongetje met de stroming meegesleurd worden een rivier in?
quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:59 schreef Homey het volgende:
[..]
Moeten die ouders dat wel willen. Het initiatief ligt bij hen. Wat ook speelt: de streng-gelovige moslima meisjes mogen bijvoorbeeld niet op zwemles. Best een grote groep.
Nee idd, maar het liefste hoop je gewoon dat ze een levend kind aantreffen ergens.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:04 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
het andere alternatief is niet veel beter, meegenomen door een kinderlokker zoals die vent uit geleen
quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:22 schreef Jacy-Jacy het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)t-lith-recreatieplas
De ouders van het jongetje lieten eerder aan het Brabant Dagblad weten dat hij uit Turkmenistan komt en niet kan zwemmen. Ze zaten op het strand toen hij aan het spelen was in het water. Daarna is hij niet meer gezien.
Nou oordeel zelf: https://www.google.com/ma(...)a=!3m1!4b1?entry=ttuquote:Op donderdag 15 juni 2023 11:05 schreef britneycheers het volgende:
Maar is die recreatieplas erg groot? Kan het jongetje met de stroming meegesleurd worden een rivier in?
Misschien is dit schokkend nieuws voor je maar niet alleen in Nederland kan je verdrinken hoor.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Een duidelijk bord en verbale uitleg in alle opvangcentra is toch niet zo moeilijk te realiseren? Deel zwembandjes uit, geef uitleg dat andere leeftijdsgenoten uit Nederland wel kunnen zwemmen. En een op één begeleiding van een volwassene in het water noodzakelijk is.
Het zou eigenlijk verplicht moeten zijn, niet kunnen zwemmen zou niet mogen bestaan.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die komen hier, kennen idd veelal niet zwemmen en willen natuurlijk ook lekker genieten van Nederland waterland. Er mag meer op gehamerd worden, schoolzwemmen gewoon verplicht voor alle kinderen, dat ze daar maar eens wat euro's tegenaan gooien, ken ook een Nederlands jongetje (15 jaar) wat niet kan zwemmen, dus zijn niet alleen mensen met een migratie-achtergrond. Gebeurd te vaak dat een kind verdrinkt, en een kind is altijd onschuldig al hebben de ouders wel of niet verzaakt. Dit gun je geen mens.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:52 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Hoeveel kinderen verdrinken er wel niet op jaarbasis in ons land. En hoeveel volwassenen? En wat mij opvalt is dat het gros mensen met een migratie-achtergrond zijn, aldus de krantenberichten. Vaak Poolse volwassenen, afrikaanse kinderen. Ze moeten eens beginnen met ALLE kinderen leren te zwemmen.
Maar die mogen dan ook niet zwemmen denk ik zo. Daarom verplicht maken op scholen, standaard in het lespakket, en als kinderen uit migratie-gezinnen later aansluiten een inhaalslag met ze maken. Dan kunnen ze jengelen wat ze willen, elk kind leert hier in Nederland zwemmen. Je kunt het kinderen niet kwalijk nemen dat ze met dit warme weer wat willen spetteren in het water.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:59 schreef Homey het volgende:
[..]
Moeten die ouders dat wel willen. Het initiatief ligt bij hen. Wat ook speelt: de streng-gelovige moslima meisjes mogen bijvoorbeeld niet op zwemles. Best een grote groep.
Zwemles is ook niet normaal kankerduur. Dochter van een vriend van me moest op zwemles, kostte iets van ¤150 per kwartaal. Ik snap dan ook wel dat als je niets te makken hebt je dit soort dingen als eerste skipt. Daarom moet het ook weer gewoon voor iedereen toegankelijk worden gemaakt dmw schoolzwemmen. Los van of het vanuit bepaalde geloofsovertuigingen niet mag, wat trouwensquote:Op donderdag 15 juni 2023 11:26 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Die komen hier, kennen idd veelal niet zwemmen en willen natuurlijk ook lekker genieten van Nederland waterland. Er mag meer op gehamerd worden, schoolzwemmen gewoon verplicht voor alle kinderen, dat ze daar maar eens wat euro's tegenaan gooien, ken ook een Nederlands jongetje (15 jaar) wat niet kan zwemmen, dus zijn niet alleen mensen met een migratie-achtergrond. Gebeurd te vaak dat een kind verdrinkt, en een kind is altijd onschuldig al hebben de ouders wel of niet verzaakt. Dit gun je geen mens.
Eens, mijn zusje ook flink moeten betalen en had het moeilijk toen maar ze wou dat de kinderen leerde zwemmen. En als je dan de verhalen hoort dat kinderen met honger op school verschijnen dan hebben die gezinnen echt geen geld voor zwemles. Daarom verplicht vanuit school, geen uitzonderingen, dan zet je ook een streep door die geloofsovertuiging want het is gewoon verplicht anders leerplicht ambtenaar op je stoep. Leren zwemmen vind ik in Nederland een vorm van basisbehoefte met zoveel water overal, dat de politiek maar eens ingrijpt, ze kunnen miljarden overal tegenaan gooien dan maken ze ook maar wat geld beschikbaar dat kinderen zwemles krijgen op school.quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:38 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Zwemles is ook niet normaal kankerduur. Dochter van een vriend van me moest op zwemles, kostte iets van ¤150 per kwartaal. Ik snap dan ook wel dat als je niets te makken hebt je dit soort dingen als eerste skipt. Daarom moet het ook weer gewoon voor iedereen toegankelijk worden gemaakt dmw schoolzwemmen. Los van of het vanuit bepaalde geloofsovertuigingen niet mag, wat trouwensis.
Dit. Onze kinderen zijn met 2,5 jaar op zwemles gegaan, maar zelfs toen ze 12 waren lieten we ze, aan zee, niet uit het oog, vanwege muien. Je kunt als ouders niet relaxen als je kinderen aan of in het water zijn. Niet voordat ze goed kunnen zwemmen bij een plas of zeer goed kunnen zwemmen en sterk genoeg zijn, aan zee.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:30 schreef spoilert het volgende:
Dat kan dus stukken goedkoper. Als je kinderen lid maakt van een reddingsvereniging, betaal je contributie en leren ze ook het gewone zwem ABC, met daarnaast ook nog reddingszwemmen, zelfredzaamheid, en als ze het leuk vinden snorkelen, reddend snorkelen, EHBO, enz.... En dat voor een fractie van die prijs. Daarnaast organiseren veel van die verenigingen ook nog es een jaarlijks kamp en zijn er vele activiteiten waar ze als ervaren lid bij mogen helpen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:38 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Zwemles is ook niet normaal kankerduur. Dochter van een vriend van me moest op zwemles, kostte iets van ¤150 per kwartaal. Ik snap dan ook wel dat als je niets te makken hebt je dit soort dingen als eerste skipt. Daarom moet het ook weer gewoon voor iedereen toegankelijk worden gemaakt dmw schoolzwemmen. Los van of het vanuit bepaalde geloofsovertuigingen niet mag, wat trouwensis. Je dochter niet op zwemles doen omdat ze uit een boek uit de prehistorie iets heel vaag hebben kunnen afleiden dat het niet mag/kan :’) De sadness.
Ook Duitsers.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:52 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Sowieso is dat nuttig. Want daar leer je ook stromingen te herkennen. En wat te doen als je in een stroming terecht komt.quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat kan dus stukken goedkoper. Als je kinderen lid maakt van een reddingsvereniging, betaal je contributie en leren ze ook het gewone zwem ABC, met daarnaast ook nog reddingszwemmen, zelfredzaamheid, en als ze het leuk vinden snorkelen, reddend snorkelen, EHBO, enz.... En dat voor een fractie van die prijs. Daarnaast organiseren veel van die verenigingen ook nog es een jaarlijks kamp en zijn er vele activiteiten waar ze als ervaren lid bij mogen helpen.
Bijvoorbeeld in Helmond: https://www.dereddingsklos.nl/
42,50 per kwartaal, en daarvoor mogen ze gedurende 2,5 uur aan meerdere onderdelen meedoen. Bijvoorbeeld eerst 3 kwartier zwemles voor C, dan oefenen voor een reddingsdiploma, dan nog 3 kwartier snorkelen. Of je wordt lid van een EHAD team. Kun je meedoen met wedstrijden tegen andere EHAD teams.
Ook wel handig om als je niet kunt zwemmen niet het water in te gaan. En als het een kind betreft, ligt die verantwoording dus wel bij de ouders.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:52 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:25 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het zou eigenlijk verplicht moeten zijn, niet kunnen zwemmen zou niet mogen bestaan.
quote:grow fins, go back in the water
Wegbezuinigdquote:Op donderdag 15 juni 2023 12:32 schreef vosss het volgende:
Wacht even, bestaat er tegenwoordig niet meer zoiets als schoolzwemmen????
Dat leerde je vroeger toch gewoon op de basisschool?! Wanneer en vooral waarom is dat afgeschaft kennelijk?
Waanzin. Staat dat op Rutte zijn conto of was dat al eerder wegbezuinigd?quote:
Waar ik vooral op doelde is dat zwemles via een reddingsbrigade (vereniging) veel goedkoper is dan via een reguliere zwemschool.quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Sowieso is dat nuttig. Want daar leer je ook stromingen te herkennen. En wat te doen als je in een stroming terecht komt.
Heel weinig mensen kennen de wegen naar subsidiepotjes.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Waar ik vooral op doelde is dat zwemles via een reddingsbrigade (vereniging) veel goedkoper is dan via een reguliere zwemschool.
Bij een zwemschool het zwemABC halen kost 150 euro per kwartaal voor 3 kwartier tot een uur zwemles per week.
Bij een vereniging betaal je 42,50 per kwartaal, voor en het ABC, en reddingszwemmen en.....nog veel meer.
Er is dus geen reden om een kind niet op zwemles te doen, want om lid te kunnen worden van een vereniging krijg je subsidie via stichting leergeld, als je het niet kunt betalen.
Dat moet je maar wetenquote:Op donderdag 15 juni 2023 12:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Waar ik vooral op doelde is dat zwemles via een reddingsbrigade (vereniging) veel goedkoper is dan via een reguliere zwemschool.
Bij een zwemschool het zwemABC halen kost 150 euro per kwartaal voor 3 kwartier tot een uur zwemles per week.
Bij een vereniging betaal je 42,50 per kwartaal, voor en het ABC, en reddingszwemmen en.....nog veel meer.
Er is dus geen reden om een kind niet op zwemles te doen, want om lid te kunnen worden van een vereniging krijg je subsidie via stichting leergeld, als je het niet kunt betalen.
Dan nog scheelt het heel veel als ze bij een vereniging (Reddingsbrigade) gaan, i.p.v. naar een reguliere (veel te dure) zwemschool. Het zwemABC is het zelfde, maar bij een vereniging leren ze zoveel meer.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Heel weinig mensen kennen de wegen naar subsidiepotjes.
Triest, maar wel zekerheid nu ...quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:32 schreef ootjekatootje het volgende:
Ze hebben hem dood gevonden in het water.
https://www.ad.nl/binnenl(...)in-brabant~a499c530/
Maar zelfs met schoolzwemmen was dit jongetje waarschijnlijk niet gered want asielzoeker en de taal niet machtig.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:32 schreef vosss het volgende:
Dat leerde je vroeger toch gewoon op de basisschool?! Wanneer en vooral waarom is dat afgeschaft kennelijk?
quote:Het jongetje komt uit Turkmenistan, een voormalige Sovjetrepubliek die grenst aan Iran, en woont in de noodopvang in Oss.
Zegt het voort.quote:
En nog te jong ...quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:47 schreef Nober het volgende:
[..]
Maar zelfs met schoolzwemmen was dit jongetje waarschijnlijk niet gered want asielzoeker en de taal niet machtig.
[..]
Hoe komen die mensen aan die plas terecht? Worden ze vanuit de opvang gewezen op het water? "Daar kun je lekker recreeren!"quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:47 schreef Nober het volgende:
Maar zelfs met schoolzwemmen was dit jongetje waarschijnlijk niet gered want asielzoeker en de taal niet machtig.
Dat was al eerder ingezet, tel erbij op dat er veel buitenbaden gesloten zijn en het vervoer van en naar het zwembad duurder is. Idem trouwen met de muziekscholen en muzieklessen en sportverenigingen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:33 schreef vosss het volgende:
[..]
Waanzin. Staat dat op Rutte zijn conto of was dat al eerder wegbezuinigd?
Leuk bedacht, maar als ouders niet meewerken houdt het op. Die kinderen moeten wel gebracht worden.quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:31 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Maar die mogen dan ook niet zwemmen denk ik zo. Daarom verplicht maken op scholen, standaard in het lespakket, en als kinderen uit migratie-gezinnen later aansluiten een inhaalslag met ze maken. Dan kunnen ze jengelen wat ze willen, elk kind leert hier in Nederland zwemmen. Je kunt het kinderen niet kwalijk nemen dat ze met dit warme weer wat willen spetteren in het water.
Wie weet dit nou. En regel het maar. Bij ouders die geen Nederlands spreken en geen initiatief nemen kan je amper iets bereiken.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Natuurlijk schrikken ze. Wellicht ook wachtlijsten.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Zegt het voort.
Ben taalmaatje geweest bij een Nigeriaans gezin. Heb ze gewezen op zwemles bij een vereniging, omdat ze geinformeerd hadden wat de zwemschool kostte. Ze waren nogal geschrokken van de prijzen.
Hopelijk mag hun dochtertje bij de vereniging.
Het OM gaat vast bekijken of hen iets te verwijten valt.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoe komen die mensen aan die plas terecht? Worden ze vanuit de opvang gewezen op het water? "Daar kun je lekker recreeren!"
Ik weet dat er een schrijnend tekort is aan vrijwilligers, maar geef toch tenminste informatie over de gevaren van water, of houd ze binnen de poorten met dit weer.
Mijn oudste zoon heeft zelf gezwommen bij deze vereniging (nadat hij via een zwemschool zijn ABC 1,2 en 3 had gehaaldquote:Op donderdag 15 juni 2023 12:54 schreef Homey het volgende:
[..]
Wie weet dit nou. En regel het maar. Bij ouders die geen Nederlands spreken en geen initiatief nemen kan je amper iets bereiken.
Het erge is, als dit in een zwembad gebeurt, dat dan het personeel de schuld krijgt. Alsof hun kindje een prive-oppas krijgen. Badmeesters kunnen niet overal tegelijk zijn!quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:00 schreef Pleun2011 het volgende:
Het vorige treurige topic over een kind dat was verdronken, werd er nog overgevoelig gereageerd omdat ik het waagde om te suggereren dat het in dit soort situaties vaak gaat om allochtonen / migranten. Helaas bleek dat de vorige keer te kloppen, en ook nu. Dit is echt geen nieuw probleem dus alle tranen om dit jongetje zijn krokodillentranen. De domheid en laksheid van die ouders ergert me ook. Nederland is voor hen vast een luilekkerland, alles wordt voor ze geregeld. Maar ja, wel een beetje veel water hier he? Dus zwemles misschien een goed idee?
Zwemles hoeven basisscholen al sinds de jaren 80 niet meer aan te bieden.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:33 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat water gevaarlijk is als je niet kunt zwemmen lijkt me ook weinig met taal te maken te hebben, dat kan elke debiel bedenken lijkt me.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:00 schreef Pleun2011 het volgende:
Het vorige treurige topic over een kind dat was verdronken, werd er nog overgevoelig gereageerd omdat ik het waagde om te suggereren dat het in dit soort situaties vaak gaat om allochtonen / migranten. Helaas bleek dat de vorige keer te kloppen, en ook nu. Dit is echt geen nieuw probleem dus alle tranen om dit jongetje zijn krokodillentranen. De domheid en laksheid van die ouders ergert me ook. Nederland is voor hen vast een luilekkerland, alles wordt voor ze geregeld. Maar ja, wel een beetje veel water hier he? Dus zwemles misschien een goed idee?
Misschien hebben ze in het land van herkomst geen open water of zwembaden?quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat water gevaarlijk is als je niet kunt zwemmen lijkt me ook weinig met taal te maken te hebben, dat kan elke debiel bedenken lijkt me.
Was dit stilstaand water of zit er een stroming in?quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat water gevaarlijk is als je niet kunt zwemmen lijkt me ook weinig met taal te maken te hebben, dat kan elke debiel bedenken lijkt me.
Bij ons stond een bus klaar op school als we op school waren, en bracht ons ook terug. Alles gebeurde gewoon onder schooltijd.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:53 schreef Homey het volgende:
[..]
Leuk bedacht, maar als ouders niet meewerken houdt het op. Die kinderen moeten wel gebracht worden.
Grindafgraving bij de Maas, er is een open verbinding.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:25 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Was dit stilstaand water of zit er een stroming in?
En ze gaan ook niet in bad?quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Misschien hebben ze in het land van herkomst geen open water of zwembaden?
Dat migranten massaal in brakke boten en een binnenland de middellandse zee op durven past er ook wel bij, dat gevaar niet kunnen inschatten.
Misschien werd er gevoelig gereageerd vanwege je behoefte om in te vullen en kwalificatie toe te voegen? Deze post van jou gaat prima tot het “en ook nu”, daarna vlieg je volledig uit de bocht. Dat relatief veel allochtonen kinderen niet of slecht kunnen zwemmen is al een paar decennia bekend, dat was zelfs al toen schoolzwemmen nog verplicht wasquote:Op donderdag 15 juni 2023 13:00 schreef Pleun2011 het volgende:
Maar helaas is het de treurige waarheid dat je bij vrijwel elk verdronken kind kunt invullen dat het een allochtoon kind is, of een Duits kind als het in de zee is. Die kennen de werking van muien niet.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Misschien werd er gevoelig gereageerd vanwege je behoefte om in te vullen en kwalificatie toe te voegen? Deze post van jou gaat prima tot het “en ook nu”, daarna vlieg je volledig uit de bocht. Dat relatief veel allochtonen kinderen niet of slecht kunnen zwemmen is al een paar decennia bekend, dat was zelfs al toen schoolzwemmen nog verplicht was
Dit geeft wel iets aan over de mentaliteit van deze mensen. Als het al zo lang bekend is kan je je niet meer verschuilen achter 'ik niet weet nie'quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat relatief veel allochtonen kinderen niet of slecht kunnen zwemmen is al een paar decennia bekend, dat was zelfs al toen schoolzwemmen nog verplicht was
Het is geruststellender om de ouders of het schoolsysteem de schuld te geven, want dan kunnen we onszelf voor de gek houden dat het onze kinderen niet overkomt.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Laten we stoppen de ouders hiervan te beschuldigen aub. Het was er vast giga druk en als je dan 5 seconden onoplettend bent, kan je kind al onder water zijn geschoten. Deze ouders moeten dit hun hele leven bij zich dragen, situatie is al triest genoeg..
Ja leuk, maar niemand weet dit. Ja jij. Wie gaat nou voor zijn koter van 5 jaar googlen op reddend zwemmen ipv zwemlessen?quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat kan dus stukken goedkoper. Als je kinderen lid maakt van een reddingsvereniging, betaal je contributie en leren ze ook het gewone zwem ABC, met daarnaast ook nog reddingszwemmen, zelfredzaamheid, en als ze het leuk vinden snorkelen, reddend snorkelen, EHBO, enz.... En dat voor een fractie van die prijs. Daarnaast organiseren veel van die verenigingen ook nog es een jaarlijks kamp en zijn er vele activiteiten waar ze als ervaren lid bij mogen helpen.
Bijvoorbeeld in Helmond: https://www.dereddingsklos.nl/
42,50 per kwartaal, en daarvoor mogen ze gedurende 2,5 uur aan meerdere onderdelen meedoen. Bijvoorbeeld eerst 3 kwartier zwemles voor C, dan oefenen voor een reddingsdiploma, dan nog 3 kwartier snorkelen. Of je wordt lid van een EHAD team. Kun je meedoen met wedstrijden tegen andere EHAD teams.
quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat migranten massaal in brakke boten en een binnenland de middellandse zee op durven past er ook wel bij, dat gevaar niet kunnen inschatten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op de basisschool krijgen kinderen regelmatig foldertjes mee voor van alles en nog wat. Kan zo'n folder er ook wel bij.quote:Op donderdag 15 juni 2023 14:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar helaas is het de treurige waarheid dat je bij vrijwel elk verdronken kind kunt invullen dat het een allochtoon kind is, of een Duits kind als het in de zee is. Die kennen de werking van muien niet.
Er zijn zoveel Arabisch sprekende goed ingeburgerde mensen in Nederland. Veel vrouwen in die groep werken niet in loondienst. Zouden die niet, als vrijwilliger, hun land- of taalgenoten kunnen informeren over al dit soort dingen. Al het personeel van het COA werkt zich al het vuur uit de sloffen.
Zal je maar overkomen ja..quote:Op donderdag 15 juni 2023 14:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is geruststellender om de ouders of het schoolsysteem de schuld te geven, want dan kunnen we onszelf voor de gek houden dat het onze kinderen niet overkomt.
Wij vinden zwemmen heel normaal, dat is in niet-westerse landen vaak heel anders. Onze ouders zijn opgegroeid met zwemmen en een zwemdiploma, bij onze opa’s en oma’s was het niet anders, generatie daarvoor misschien ook al. Omdat wij iets heel normaal vinden, is dat voor de ander niet per se ook het geval ook al woont die hier. Je hoeft geen begrip te hebben maar andersom is een ander uiterstequote:Op donderdag 15 juni 2023 14:27 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dit geeft wel iets aan over de mentaliteit van deze mensen. Als het al zo lang bekend is kan je je niet meer verschuilen achter 'ik niet weet nie'
Mijn vader heeft leren zwemmen met een touw om zijn middel in het kanaal. Ergens in de jaren 40.quote:Op donderdag 15 juni 2023 14:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wij vinden zwemmen heel normaal, dat is in niet-westerse landen vaak heel anders. Onze ouders zijn opgegroeid met zwemmen en een zwemdiploma, bij onze opa’s en oma’s was het niet anders, generatie daarvoor misschien ook al. Omdat wij iets heel normaal vinden, is dat voor de ander niet per se ook het geval ook al woont die hier. Je hoeft geen begrip te hebben maar andersom is een ander uiterste
Ik heb er nauwelijks tot geen begrip voor, de mentaliteit van die mensen staat mij gewoon tegen. Het gaat niet alleen om mensen die hier nog niet lang zijn, maar ook om allochtonen die al lange tijd hier wonen of 2e of 3e generatie zijn. Dan kan je wel zeggen,, ja maar cultuur, of ja maar religie.. daar kan ik niks mee. Het is gewoon laks en het is dom.quote:Op donderdag 15 juni 2023 14:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wij vinden zwemmen heel normaal, dat is in niet-westerse landen vaak heel anders. Onze ouders zijn opgegroeid met zwemmen en een zwemdiploma, bij onze opa’s en oma’s was het niet anders, generatie daarvoor misschien ook al. Omdat wij iets heel normaal vinden, is dat voor de ander niet per se ook het geval ook al woont die hier. Je hoeft geen begrip te hebben maar andersom is een ander uiterste
Als ik google op zwem ABC, vind ik in Helmond de dure zwemschool Laco, en 3 verenigingen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 14:45 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ja leuk, maar niemand weet dit. Ja jij. Wie gaat nou voor zijn koter van 5 jaar googlen op reddend zwemmen ipv zwemlessen?
Ik kan me moeilijk voorstellen dat jij je dan aan Zwitsers kan en gaat aanpassen als jij nu al niet kan voorstellen dat er mensen zijn die hun kinderen niet al hun zwemdiplomas laten halen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 14:59 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik heb er nauwelijks tot geen begrip voor, de mentaliteit van die mensen staat mij gewoon tegen. Het gaat niet alleen om mensen die hier nog niet lang zijn, maar ook om allochtonen die al lange tijd hier wonen of 2e of 3e generatie zijn. Dan kan je wel zeggen,, ja maar cultuur, of ja maar religie.. daar kan ik niks mee. Het is gewoon laks en het is dom.
Als ik naar Zwitserland verhuis dan zie ik opeens allemaal bergen die ik niet gewend ben. Daar pas ik mij op aan. Zouden al die immigranten ook eens moeten doen die hiernaartoe komen.
Deze logica ontgaat mij even.. als ik naar een land ga dat anders is dan het mijne, dan pas ik mij aan en in Zwitserland zorg ik er dan voor dat ik niet van een berg donder. Mensen die naar Nederland komen en al dat water zien, zouden daardoor ook op een idee kunnen komen. Een groot deel komt misschien wel op het idee, maar heeft religieuze bezwaren tegen zwemles.. daar heb ik nog minder begrip voor.quote:Op donderdag 15 juni 2023 15:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik kan me moeilijk voorstellen dat jij je dan aan Zwitsers kan en gaat aanpassen als jij nu al niet kan voorstellen dat er mensen zijn die hun kinderen niet al hun zwemdiplomas laten halen.
Bij andere zwemverenigingen is ook geen discriminatie hoor, iedereen kan zich aanmelden. Je moet wat betalen, maar ja dat geldt voor iedereen. En het feit blijft: de bal ligt bij de ouders. Als die willen en initiatief tonen, kan er veel. En zo te lezen ook tegen gereduceerde tarieven. Veel gemeenten zorgen goed voor de minima (maar niet voor de werkende armen). Veel allochtonen organisaties krijgen ook extra subsidie en informatiefolders in hun eigen taal, dus daar is geen gebrek aan. Maar nogmaals, je moet wel zelf willen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn oudste zoon heeft zelf gezwommen bij deze vereniging (nadat hij via een zwemschool zijn ABC 1,2 en 3 had gehaald), hij heeft er zelfs een instructeursdiploma gehaald en nog zwemles gegeven. Opvallend was dat er nogal wat Marokkaanse jongetjes bij deze vereniging waren. Zij wisten de weg dus wel te vinden. Echter, gevolg was dat de Charlottes en Jan-Willems liever naar een dure zwemschool of elitaire vereniging wilden.
Anyway, bij deze vereniging geen ledentekort, geen discriminatie en bij de laatste Drakenbootrace (afgelopen weekend) een goede opkomst van vrijwilligers voor de bewaking. Topclub.
En die zijn er door het hele land. Wijs er familieleden met kleine kinderen op.
Mijn zoon heeft met deze diploma's ook enkele jaren gewerkt als strandwacht. Hoe leuk!
Misschien kan je het wel voorstellen als het om de 2e of 3e generatie gaat.quote:Op donderdag 15 juni 2023 15:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik kan me moeilijk voorstellen dat jij je dan aan Zwitsers kan en gaat aanpassen als jij nu al niet kan voorstellen dat er mensen zijn die hun kinderen niet al hun zwemdiplomas laten halen.
Sinds de jaren 90 alquote:Op donderdag 15 juni 2023 12:33 schreef vosss het volgende:
[..]
Het feit is dat die ouders wel degelijk schuldig zijn. Alleen ze betalen nu het hoogste offer. Drama.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Laten we stoppen de ouders hiervan te beschuldigen aub. Het was er vast giga druk en als je dan 5 seconden onoplettend bent, kan je kind al onder water zijn geschoten. Deze ouders moeten dit hun hele leven bij zich dragen, situatie is al triest genoeg..
Tja, daar heb je een punt. En het was ook nog es zo dat die jongetjes een behoorlijk grote mond hadden tegen de instructrices. Mijn zoon leerde in die tijd heel wat Arabische woorden....quote:Op donderdag 15 juni 2023 15:07 schreef Homey het volgende:
[..]
Bij andere zwemverenigingen is ook geen discriminatie hoor, iedereen kan zich aanmelden. Je moet wat betalen, maar ja dat geldt voor iedereen. En het feit blijft: de bal ligt bij de ouders. Als die willen en initiatief tonen, kan er veel. En zo te lezen ook tegen gereduceerde tarieven. Veel gemeenten zorgen goed voor de minima (maar niet voor de werkende armen). Veel allochtonen organisaties krijgen ook extra subsidie en informatiefolders in hun eigen taal, dus daar is geen gebrek aan. Maar nogmaals, je moet wel zelf willen.
En by the way: wat je zelf zegt, Marokkaanse jongetjes. Maar waar zijn de Marokkaanse meisjes? Het is meer de anti-vrouwen discriminatie binnen hun eigen gemeenschap wat hier gemeen opspeelt.
Leuk maar die zijn er nergensquote:Op donderdag 15 juni 2023 12:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan nog scheelt het heel veel als ze bij een vereniging (Reddingsbrigade) gaan, i.p.v. naar een reguliere (veel te dure) zwemschool. Het zwemABC is het zelfde, maar bij een vereniging leren ze zoveel meer.
Veel mensen weten dit niet. We gaan naar een toekomst waarin zwemmen steeds ongewoner wordt, zeker met al die instroom van immigranten uit totaal andere culturen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:08 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Zwemles hoeven basisscholen al sinds de jaren 80 niet meer aan te bieden.
Domheid dus. Er komen mensen naar Nederland die zelfs analfabeet zijn. Een IQ van een pinda. Wat moeten wij daarmee?quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Echt niet. Ook bij heel veel reddings waar je gewoon al A moet hebben en vanaf 6 jaar is.quote:Op donderdag 15 juni 2023 15:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoezo niet? Die zijn er in heel Nederland.
Die zijn er ook. Maar in onze stad zijn er dus 2, waar je gewoon je ABC kunt halen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 15:17 schreef xzaz het volgende:
[..]
Echt niet. Ook bij heel veel reddings waar je gewoon al A moet hebben en vanaf 6 jaar is.
Jaartje wachtlijst netjesquote:Op donderdag 15 juni 2023 15:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Die zijn er ook. Maar in onze stad zijn er dus 2, waar je gewoon je ABC kunt halen.
Dit is de andere:
https://www.helmondsewatervrienden.nl/lidworden
Zoals je kunt zien, kun je hier ook terecht via stichting leergeld. Er is dus geen excuus om je kind geen zwemles te geven.
Ik had het eerder over de zwemvereniging waar mijn zoon bij is geweest en ook les heeft gegeven. Deze vereniging had veel Marokkaanse jongetjes onder de leden. Waarschijnlijk omdat het stukken goedkoper is dan een zwemschool. Ze gingen alleen niet mee op kamp, helaas. Dus aan integratie schortte het nogal.quote:Op donderdag 15 juni 2023 15:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waarom begin je over Marokkanen? Die jongentje kwam uit de buurt van Irak.
Dat IQ van een pinda is in dit topic anders ook goed terug te vinden..quote:Op donderdag 15 juni 2023 15:12 schreef Homey het volgende:
[..]
Domheid dus. Er komen mensen naar Nederland die zelfs analfabeet zijn. Een IQ van een pinda. Wat moeten wij daarmee?
Zie het ja.quote:
Daar ben ik het helemaal mee eens. En dat mag wmb gewoon van de belastingpot.quote:
Ik denk sowieso dat er nog wel wat addertjes onder het gras zitten bij de prijs die jij noemt. Bijvoorbeeld eens per maand les ofzo. Want ik heb nog nooit ergens gehoord dat zo goedkoop zwemlessen aangeboden worden. Of kwaliteit lik me lul. Of 4 jaar doen over je A diploma.quote:Op donderdag 15 juni 2023 14:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Als ik google op zwem ABC, vind ik in Helmond de dure zwemschool Laco, en 3 verenigingen.
En ook op zwemles Helmond, vind ik deze allemaal. Tja, als je standaard de bovenste pakt....da's altijd de duurste van elk google resultaat, wat je ook zoekt. Altijd verder kijken.
Dan heb ik nog veel minder sympathie voor hun keuze. Alleen ik onthoud mij van allerlei aannames en diskwalificaties over hun psyche of vermogen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 15:08 schreef Homey het volgende:
[..]
Misschien kan je het wel voorstellen als het om de 2e of 3e generatie gaat.
"Wat dacht je van levenslang onderhouden? LOL."quote:Op donderdag 15 juni 2023 15:12 schreef Homey het volgende:
Domheid dus. Er komen mensen naar Nederland die zelfs analfabeet zijn. Een IQ van een pinda. Wat moeten wij daarmee?
https://www.dereddingsklos.nl/zwem-abcquote:Op donderdag 15 juni 2023 15:38 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik denk sowieso dat er nog wel wat addertjes onder het gras zitten bij de prijs die jij noemt. Bijvoorbeeld eens per maand les ofzo. Want ik heb nog nooit ergens gehoord dat zo goedkoop zwemlessen aangeboden worden. Of kwaliteit lik me lul. Of 4 jaar doen over je A diploma.
Je hebt ook allerlei regelingen als deze waarmee kinderen (van wie de ouders een laag inkomen hebben) een zwemdiploma kunnen halen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 16:56 schreef Gia het volgende:
[..]
https://www.dereddingsklos.nl/zwem-abc
*zucht*
Hier zie je de zwemtijden. Die zijn elke zaterdagmiddag zo. In het lesuur dat je geen zwemles of reddingszwemles hebt, kun je meedoen met snorkelen of EHaD.
Zij kunnen dit zoveel goedkoper aanbieden, omdat het een vereniging is, die draait op onbetaalde vrijwilligers, die overigens wel een NOC/NSF gecertificeerd instructeursdiploma hebben. Althans de vrijwilligers die zwemles geven.
Een zwemschool heeft instructeurs in loondienst. Dus, tja, dat kost dan wat meer.
quote:Op donderdag 15 juni 2023 17:42 schreef Peppert het volgende:
De schuld ligt bij de ouders. Ze hebben goed gefaald in het leven.
Lucht dat op?quote:Op donderdag 15 juni 2023 17:42 schreef Peppert het volgende:
De schuld ligt bij de ouders. Ze hebben goed gefaald in het leven.
Ummm ja maar je kan het ook een beetje zien zoals bij de eenden die kuikens hebben? De Moeder houd de kuikens in de gaten maar de kuikens volgen ook trouw de moeder? Het hoeft niet perse altijdddd va de kant van de ouders te komen? Kind moet ook beetje zijn best doen?quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:30 schreef spoilert het volgende:
Een kind van zes ziet het gevaar niet.quote:Op donderdag 15 juni 2023 19:02 schreef realnice11 het volgende:
[..]
Ummm ja maar je kan het ook een beetje zien zoals bij de eenden die kuikens hebben? De Moeder houd de kuikens in de gaten maar de kuikens volgen ook trouw de moeder? Het hoeft niet perse altijdddd va de kant van de ouders te komen? Kind moet ook beetje zijn best doen?
Ummm ik grap maar beetjequote:Op donderdag 15 juni 2023 19:03 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Een kind van zes ziet het gevaar niet.
Nou ik zal voor mezelf spreken, toen mijn kind nog niet kon zwemmen ging ik altijd mee als hij naar een plas, zwembad of iets dergelijks ging.quote:Op donderdag 15 juni 2023 19:04 schreef realnice11 het volgende:
[..]
Ummm ik grap maar beetje
peuters enzo moet je in de gaten houden ware je een nazi want die rennen echt vaak alle kanten op of rennen zo onder een auto ofzo? Ken dat nog wel van toen mn neefje 6 was moest je echt streng zijn
Aja wij hadden een lerares Frans op de brugklas Havo en die haar zoontje was uit raam gevallen en was overleden, dat mens was de rest van haar leven chronisch depresief? Echt sommige mensen hebben geen geluk in het leven?quote:Op donderdag 15 juni 2023 19:09 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Nou ik zal voor mezelf spreken, toen mijn kind nog niet kon zwemmen ging ik altijd mee als hij naar een plas, zwembad of iets dergelijks ging.
Dus niet kijken maar echt meegaan in het meer of in het zwembad.. Zelfs als ik meeging moest hij nog zijn bandjes aan.
Want kindjes zien iets in het water wat hun aandacht trekt en ze denken niet "oh dat is gevaarlijk en ik kan niet zwemmen." Die zien dat gevaar gewoon niet.
Nou ja, dit klinkt heel hard, maar het is jouw taak om kinderen in de gaten te houden als ouder.quote:Op donderdag 15 juni 2023 19:12 schreef realnice11 het volgende:
[..]
Aja wij hadden een lerares Frans op de brugklas Havo en die haar zoontje was uit raam gevallen en was overleden, dat mens was de rest van haar leven chronisch depresief? Echt sommige mensen hebben geen geluk in het leven?
Aja soms zijn ouders ook afgeleid of zitten ze met hoofd in wolken of konden ze niet goed slapen de nacht ervoor?quote:Op donderdag 15 juni 2023 19:15 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Nou ja, dit klinkt heel hard, maar het is jouw taak om kinderen in de gaten te houden als ouder.
Als zoiets mij zou overkomen zou ik ook de rest van mijn leven depressief zijn.
Dat kan, maar ik denk dat je dan nog steeds met dat schuldgevoel zit. De rest van je leven. Dat verandert niet, denk ik.quote:Op donderdag 15 juni 2023 19:18 schreef realnice11 het volgende:
[..]
Aja soms zijn ouders ook afgeleid of zitten ze met hoofd in wolken of konden ze niet goed slapen de nacht ervoor?
Hier zwemmen ze bij een duikschool, meteen in het diepte dus geen speeltuin (badje 1) en ook veel goedkoper dan een gemeentebad.quote:Op donderdag 15 juni 2023 15:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik had het eerder over de zwemvereniging waar mijn zoon bij is geweest en ook les heeft gegeven. Deze vereniging had veel Marokkaanse jongetjes onder de leden. Waarschijnlijk omdat het stukken goedkoper is dan een zwemschool. Ze gingen alleen niet mee op kamp, helaas. Dus aan integratie schortte het nogal.
Vergis je niet in de kosten van het vervoer van en naar het zwembad.quote:Op donderdag 15 juni 2023 21:14 schreef Zwansen het volgende:
Wat zou het kosten als we alle kinderen vanaf een jaar of 5 weer via school laten zwemmen?
Elk jaar 200.000 kinderen (dat is ongeveer het aantal 5 jarigen in Nederland). En dan een jaar lang elke week laten zwemmen. Zeg ¤500 per jaar per kind? Dan zit je op 100 miljoen euro en dan weet je dus dat al die kinderen én kunnen zwemmen én een jaar lang wekelijks gesport hebben.
No brainer.
Ja goed punt, al kunnen sommige kinderen daar vanuit school naar toe lopen. Anders maar brengen als ouder.quote:Op donderdag 15 juni 2023 21:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vergis je niet in de kosten van het vervoer van en naar het zwembad.
Ja sorry je kan niet 5 seconden onoplettend zijn als je kind niet kan zwemmen. Kan niet. Ouders moeten echt uit de waan dat ze zelf ook bij zo'n meertje kunnen ontspannen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Sjonge Sjonge, ja de verzorgingsstaat is ook niet meer wat het was he.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:32 schreef vosss het volgende:
Exact. Een behoorlijke organisatie om dat te regelen. Bus regelen, kinderen erin, bus weer terug, in dat opzicht niet efficiënt, dat schoolzwemmen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 21:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vergis je niet in de kosten van het vervoer van en naar het zwembad.
Je kunt wel ontspannen, maar dat doe je door samen met je kind te gaan spelen. Als je dat niet leuk vindt, vooral geen kinderen nemen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 21:31 schreef skrn het volgende:
[..]
Ja sorry je kan niet 5 seconden onoplettend zijn als je kind niet kan zwemmen. Kan niet. Ouders moeten echt uit de waan dat ze zelf ook bij zo'n meertje kunnen ontspannen.
Je denkt dat wij het enige land met water zijn?quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoe komen die mensen aan die plas terecht? Worden ze vanuit de opvang gewezen op het water? "Daar kun je lekker recreeren!"
Ik weet dat er een schrijnend tekort is aan vrijwilligers, maar geef toch tenminste informatie over de gevaren van water, of houd ze binnen de poorten met dit weer.
Dan zou iedereen in die regio gebruik moeten maken van die zwemschool, ze zijn immers 1/3e van de gebruikelijke prijs voor zwemlessen. Dat zou zich rond moeten spreken. Tenzij de kwaliteit gewoon ruk is of er meer speelt op de achtergrond. Het verschil van 2/3e is gewoon te groot om niet op te vallen tussen de zoals jij het noemt ‘dure’ zwemscholen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 16:56 schreef Gia het volgende:
[..]
https://www.dereddingsklos.nl/zwem-abc
*zucht*
Hier zie je de zwemtijden. Die zijn elke zaterdagmiddag zo. In het lesuur dat je geen zwemles of reddingszwemles hebt, kun je meedoen met snorkelen of EHaD.
Zij kunnen dit zoveel goedkoper aanbieden, omdat het een vereniging is, die draait op onbetaalde vrijwilligers, die overigens wel een NOC/NSF gecertificeerd instructeursdiploma hebben. Althans de vrijwilligers die zwemles geven.
Een zwemschool heeft instructeurs in loondienst. Dus, tja, dat kost dan wat meer.
Moslima meisjes mogen niet zwemmen van hun eigen gemeenschap. Sowieso met collectieve zwemlessen. Echt verplichten kan je het dus niet, want die komen gewoon niet.quote:Op donderdag 15 juni 2023 21:14 schreef Zwansen het volgende:
Wat zou het kosten als we alle kinderen vanaf een jaar of 5 weer via school laten zwemmen?
Elk jaar 200.000 kinderen (dat is ongeveer het aantal 5 jarigen in Nederland). En dan een jaar lang elke week laten zwemmen. Zeg ¤500 per jaar per kind? Dan zit je op 100 miljoen euro en dan weet je dus dat al die kinderen én kunnen zwemmen én een jaar lang wekelijks gesport hebben.
No brainer.
Ja hoor. Maar niet samen met de jongens.quote:Op donderdag 15 juni 2023 22:38 schreef Homey het volgende:
[..]
Moslima meisjes mogen niet zwemmen van hun eigen gemeenschap. Sowieso met collectieve zwemlessen. Echt verplichten kan je het dus niet, want die komen gewoon niet.
Lastig bij schoolzwemmen want dat is gemengd. Apart zwemmen bestaat volgens mij niet alleen voor jonge meisjes. Misschien dat ze mee kunnen doen aan het vrouwenuurtje, maar is dat allemaal erg beperkt.quote:Op donderdag 15 juni 2023 22:39 schreef maily het volgende:
[..]
Ja hoor. Maar niet samen met de jongens.
Ja soms vinden ze ook onze natuur vies? omdat het niet de natuur is van hun oosprong?quote:Op donderdag 15 juni 2023 22:38 schreef Homey het volgende:
Moslima meisjes mogen niet zwemmen van hun eigen gemeenschap. Sowieso met collectieve zwemlessen. Echt verplichten kan je het dus niet, want die komen gewoon niet.
Dat blijkt. Wie dacht ooit dat het een puik idee zou zijn om dat bij de scholen weg te halen?quote:Op donderdag 15 juni 2023 21:32 schreef skrn het volgende:
[..]
Sjonge Sjonge, ja de verzorgingsstaat is ook niet meer wat het was he.
Da's nou rechts beleid.quote:Op donderdag 15 juni 2023 23:31 schreef vosss het volgende:
Dat blijkt. Wie dacht ooit dat het een puik idee zou zijn om dat bij de scholen weg te halen?
De rechtse partijen, met name de VVD lijkt me? Die wilden scoren met een kleiner overheid, lagere belastingen, etc.quote:Op donderdag 15 juni 2023 23:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat blijkt. Wie dacht ooit dat het een puik idee zou zijn om dat bij de scholen weg te halen?
Mee eens. Wij hadden, vroeger, pijn aan onze ogen van het constant turen naar de jongens, als we bij de zee waren. Zelfs al hadden die al 1 of meer zwemdiploma's.quote:Op donderdag 15 juni 2023 21:31 schreef skrn het volgende:
[..]
Ja sorry je kan niet 5 seconden onoplettend zijn als je kind niet kan zwemmen. Kan niet. Ouders moeten echt uit de waan dat ze zelf ook bij zo'n meertje kunnen ontspannen.
Ik wijs niet naar vrijwilligers als schuldige, maar als mogelijke oplossing om asielzoekers op de hoogte te brengen van gevaren als dit. Zij spreken de taal, tenslotte.quote:Op donderdag 15 juni 2023 22:03 schreef Noek het volgende:
[..]
Je denkt dat wij het enige land met water zijn?
Hoe ontzettend treurig ook, ook voor die ouders. Het kind had onder hun toezicht moeten staan. Kun je wel naar vrijwilligers gaan wijzen..
Maar zelfs naar die ouders wijzen is niet terecht, al is het hun verantwoording. Een ongeluk is echt zo gebeurd. Hoe tragisch ook. Arm kind, arme ouders.
Mensen verdiepen zich er niet in. Omdat het een vereniging is, waar je lid van wordt en contributie betaalt. Je bent niet op zoek naar een vereniging voor Joris, want Joris zit al op voetbal, maar moet ook nog even leren zwemmen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 22:12 schreef de_boswachter het volgende:
Dan zou iedereen in die regio gebruik moeten maken van die zwemschool, ze zijn immers 1/3e van de gebruikelijke prijs voor zwemlessen. Dat zou zich rond moeten spreken. Tenzij de kwaliteit gewoon ruk is of er meer speelt op de achtergrond. Het verschil van 2/3e is gewoon te groot om niet op te vallen tussen de zoals jij het noemt ‘dure’ zwemscholen.
Bus? Kan gewoon lopend of op de fiets.quote:Op donderdag 15 juni 2023 21:37 schreef skrn het volgende:
[..]
Exact. Een behoorlijke organisatie om dat te regelen. Bus regelen, kinderen erin, bus weer terug, in dat opzicht niet efficiënt, dat schoolzwemmen.
Het is al zeker sinds de jaren 90 niet meer.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 07:48 schreef Zwansen het volgende:
[..]
De rechtse partijen, met name de VVD lijkt me? Die wilden scoren met een kleiner overheid, lagere belastingen, etc.
Het zal je misschien verbazen, maar er wonen ook kinderen buiten de grote steden en er zijn nogal wat zwembaden weggesaneerd in de afgelopen jaren. En met een klas basisschoolkinderen door de stad fietsen komt ook niet helemaal door de veiligheidskeuring denk ik.quote:
Dan regel je het maar zelfquote:Op vrijdag 16 juni 2023 19:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het zal je misschien verbazen, maar er wonen ook kinderen buiten de grote steden en er zijn nogal wat zwembaden weggesaneerd in de afgelopen jaren. En met een klas basisschoolkinderen door de stad fietsen komt ook niet helemaal door de veiligheidskeuring denk ik.
In de 90-er jaren was er nog wel schoolzwemmen hoor.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:55 schreef xzaz het volgende:
[..]
Het is al zeker sinds de jaren 90 niet meer.
Dan regelen ze het ook maar zelfquote:Op vrijdag 16 juni 2023 19:10 schreef Soury het volgende:
Best grappig ook dat ouders die een huis kopen op IJburg lopen te janken omdat er geen zwembad(les) is https://www.at5.nl/artike(...)igheid-van-mijn-kind
Het is één en al water
Vroeger werd je met de bus naar zwemles gebracht bij schoolzwemmen. Met de hele klas. Mijn oudere broer heeft dat nog meegemaakt. Was goed geregeld.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 19:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het zal je misschien verbazen, maar er wonen ook kinderen buiten de grote steden en er zijn nogal wat zwembaden weggesaneerd in de afgelopen jaren. En met een klas basisschoolkinderen door de stad fietsen komt ook niet helemaal door de veiligheidskeuring denk ik.
Je kan dat niet meer verwachten.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 19:25 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Vroeger werd je met de bus naar zwemles gebracht bij schoolzwemmen. Met de hele klas. Mijn oudere broer heeft dat nog meegemaakt. Was goed geregeld.
Dat denk ik ook niet, maar dat betekent dus dat het terug invoeren van schoolzwemmen niet realistisch is.quote:
Had ik ook idd. Maar daarvoor ook al gewoon zwemles gehad.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 19:25 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Vroeger werd je met de bus naar zwemles gebracht bij schoolzwemmen. Met de hele klas. Mijn oudere broer heeft dat nog meegemaakt. Was goed geregeld.
In Rotterdam is het ook nog steeds.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 19:39 schreef Vlinder het volgende:
Hier nog gewoon schoolzwemmen voor groep 3/4. Worden met de bus gehaald, 3 kwartier zwemmen en weer terug naar school 👍🏼
Slecht dat het niet meer landelijk/standaard is. Het is zó belangrijk
Maar is er op die school dan een vrijwillige ouderbijdrage van 1780 euro per jaar, of hoe zit dat?quote:Op vrijdag 16 juni 2023 19:39 schreef Vlinder het volgende:
Hier nog gewoon schoolzwemmen voor groep 3/4. Worden met de bus gehaald, 3 kwartier zwemmen en weer terug naar school 👍🏼
Slecht dat het niet meer landelijk/standaard is. Het is zó belangrijk
Ja, ik ook, in zo'n gare muffe jaren 80 stadsbus.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 19:25 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Ja, maar de hele klas leerde dan zwemmen, welke achtergrond je ook had.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 19:47 schreef skrn het volgende:
[..]
Ja, ik ook, in zo'n gare muffe jaren 80 stadsbus.
Ik heb het in 2000 nog in mn lespakket gehad. 2 uur per week.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:55 schreef xzaz het volgende:
[..]
Het is al zeker sinds de jaren 90 niet meer.
Oh nee. Was onder de ¤50 gok ik. Groep 3/4 heeft daarom wel de hoogste bijdrage. Maar dat is logisch.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 19:41 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Maar is er op die school dan een vrijwillige ouderbijdrage van 1780 euro per jaar, of hoe zit dat?
Sindsquote:Op vrijdag 16 juni 2023 19:24 schreef maily het volgende:
[..]
In de 90-er jaren was er nog wel schoolzwemmen hoor.
Misschien denken die mensen wel.. we hebben met 1000 man een gammele boot op de Middellandse Zee overleefd, wat kan ons nog gebeuren??quote:Op vrijdag 16 juni 2023 00:17 schreef Tengano het volgende:
Misschien dat ze in Afrika kunnen vertellen dat Nederland een heel gevaarlijk land is en dat je er heel gemakkelijk kunt verdrinken. Nederland is een serieuze no go area zeg maar![]()
#gevaarlijk!
#blijfWeg
1 vind ik leukquote:Op maandag 19 juni 2023 15:15 schreef Nober het volgende:
Nu een 87 jarige man te Elsendorp (Noord-Brabant) bij een Naturistisch Recreatiepark
[ twitter ]
Carly houdt van necrofilie. Hoop voor haar dat ze er snel mee is, want binnenkort ist das verboten.quote:
Hier gingen ze met twee scholen uit dezelfde wijk tegelijk. 2 schoolklassen, 60 kinderen, 2 leerkrachten. Dat paste niet, dus er zaten kinderen op de trapjes bij de deuren, of met 3 op 2 plekken. Onverantwoord.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 19:47 schreef skrn het volgende:
Ja, ik ook, in zo'n gare muffe jaren 80 stadsbus.
https://dvhn.nl/binnenlan(...)M#Echobox=1687176717quote:Op zaterdag 17 juni 2023 22:16 schreef Vlinder het volgende:
Vandaag een 6jarig jongetje overleden in een plas bij Sneek![]()
Echt man. Niet best
quote:Op maandag 19 juni 2023 21:33 schreef Donna het volgende:
[..]
https://dvhn.nl/binnenlan(...)M#Echobox=1687176717
10 maanden geleden naar Nederland gekomen.
Je zou je gore troep ook gewoon één keertje achterwege kunnen laten toch?quote:Op vrijdag 16 juni 2023 00:17 schreef Tengano het volgende:
Misschien dat ze in Afrika kunnen vertellen dat Nederland een heel gevaarlijk land is en dat je er heel gemakkelijk kunt verdrinken. Nederland is een serieuze no go area zeg maar![]()
#gevaarlijk!
#blijfWeg
Goh, verrassendquote:Op maandag 19 juni 2023 21:33 schreef Donna het volgende:
[..]
https://dvhn.nl/binnenlan(...)M#Echobox=1687176717
10 maanden geleden naar Nederland gekomen.
Eens, zijn er veel dit jaar.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 11:55 schreef ZanneG het volgende:
Jeetje die man die springt dus in de Maas om zijn hond te redden?
Je vraagt je dan toch af hoe dat gaat.
Werd hij bevangen door de kou? Kwam hij in de stroming terecht? Kon hij niet meer op de kant klimmen omdat het te hoog was?
Toch altijd goed om eerst te kijken of je nog wel uit het water kunt komen en of de kade niet te hoog is.
Arme man en arme hond.
Kan de naam van dit topic niet beter veranderd worden naar verzameltopic verdrinkingen of zo?
Het gaat niet meer om het 6 jarige jongetje dat als eerste verdronk
quote:KATWIJK - De 16-jarige toerist die woensdagochtend dood op het strand van Wassenaar werd gevonden, heeft twee familieleden geprobeerd te redden. 'Dat heeft hij met zijn dood moeten bekopen', vertelt een woordvoerder van de KNRM. De familieleden kwamen in zee in moeilijkheden.
Drie familieleden uit Duitsland waren dinsdagmiddag aan het zwemmen in zee bij de Wassenaarse Slag. Toen twee van de drie zwemmers in de problemen raakten, probeerde de 16-jarige jongen te helpen, zegt een woordvoerder van de KNRM. Daarbij is hij omgekomen. Vervolgens werd urenlang naar de drenkeling gezocht.
Aan de zoekactie dinsdag namen onder andere twee helikopters en meerdere boten deel. Eerder op de dag zochten strandgangers met de reddingsbrigade mee, door een menselijke ketting in het water te vormen. Woensdag ging de zoekactie verder, totdat zijn lichaam om 7.00 uur werd gevonden op het strand. De politie spreekt van een noodlottig ongeval.
https://www.omroepwest.nl(...)milieleden-te-helpen
Triest .... ""gelukkig"" is hij teruggevonden.quote:Op woensdag 12 juli 2023 12:28 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Verdronken zwemmer (16) probeerde familieleden te helpen
[..]
Gevaren kennen en waarschuwen is er maar een klein deel. Daadwerkelijk een veilige keuze maken op basis daarvan is weer een ander verhaal, laat staan dat je weet hoe te handelen als je in een mui terecht komt.quote:Op woensdag 12 juli 2023 12:36 schreef maily het volgende:
[..]
Triest .... ""gelukkig"" is hij teruggevonden.
Er wordt nog steeds te weinig gewaarschuwd om uit te kijken met zwemmen in zee .....
Overschatting van het gevaar waarin de andere verkeert, waardoor ze zich uitputten en niet aan hun eigen veiligheid denken?quote:Op woensdag 12 juli 2023 12:54 schreef Justinn het volgende:
Wat mij nu wel opvalt is dat het vaak om 'helpers' gaat en vraag me af hoe dat komt.
quote:Een jongen is donderdagavond verdronken in de Rijkerswoerdse Plassen in Elst. Hij is nog gereanimeerd, maar dat mocht niet meer baten.
De jongen, volgens de politie een jonge jongen die aan het zwemmen was met een grote groep, werd rond 17.00 uur uit het water gehaald. Op de kant werd hij nog gereanimeerd, maar die hulp kwam te laat. Volgens de politie was de groep daar onder begeleiding van mensen van het COA, het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers.
Hans Profijt is een van de mensen die het slachtoffer uit het water heeft getrokken. Hij kwam af op het geschreeuw. De reanimatie duurde heel erg lang, zegt hij.
,,De groep bestond uit zeker zeventig mensen, allemaal jongens. Ik vind het echt onbegrijpelijk dat besloten is zo’n grote groep hier te laten zwemmen. Anders dan in een zwembad is hier geen toezicht. Dat frustreert me.”
Surrealistische situatie
De situatie bij de recreatieplas oogt in de uren na het drama surrealistisch. Op een paar honderd meter van de plek waar het slachtoffer uit het water is gehaald, zwemmen mensen en spelen kinderen alsof er niks gebeurd is.
,,Dit is verschrikkelijk", reageert Alex Kwakernaak, de directeur van Uiterwaarde. Dat is het reactiebedrijf waar de Rijkerswoerdse Plassen bij horen. ,,In mijn tijd als directeur, sinds 2007, is een dodelijk ongeluk in deze plas nog nooit gebeurd.”
Veel hulpdiensten naar het water
Een traumahelikopter, de politie, brandweer en meerdere ambulances waren na het ongeval ter plaatse. Het water is onderdeel van park Lingezegen, aan de rand van Arnhem, naast Elst.
Vreselijkquote:Op vrijdag 8 september 2023 15:38 schreef maily het volgende:
Jongen verdronken in recreatieplas; dit is verschrikkelijk
[..]
[ twitter ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |