quote:voor het laatst is gezien bij recreatieplas
Nou, we weten wel hoe dit waarschijnlijk gaat aflopen he...quote:en niet kan zwemmen
Ik heb ook wel een voor mijn neus een heel klein mannetje in het water zien lopen zonder zwembandjes.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:30 schreef spoilert het volgende:
"Ze zaten op het strand toen hij aan het spelen was in het water."
En wat deden ze? in ieder geval niet hun kroost in het oog houden, anders verdwijnt hij niet zomaar. Je ziet het tegenwoordig zo vaak, kinderen aan het spelen in of op het water en pa of ma likes scoren op de smartphone....
Je kunt van alles vinden van het wel of niet schoolzwemmen voor alle kinderen, maar dit snap ik ook niet ...quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:26 schreef vosss het volgende:
Niet kunnen zwemmen en dan laten spelen in het water zonder daar zelf direct bij betrokken te zijn zodat je hem meteen kan grijpen mocht er iets mis aan het gaan zijn..
Een duidelijk bord en verbale uitleg in alle opvangcentra is toch niet zo moeilijk te realiseren? Deel zwembandjes uit, geef uitleg dat andere leeftijdsgenoten uit Nederland wel kunnen zwemmen. En een op één begeleiding van een volwassene in het water noodzakelijk is.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:34 schreef maily het volgende:
[..]
Je kunt van alles vinden van het wel of niet schoolzwemmen voor alle kinderen, maar dit snap ik ook niet ...
Ongefuckinglooflijk.quote:De ouders van het jongetje lieten eerder aan het Brabant Dagblad weten dat hij uit Turkmenistan komt en niet kan zwemmen. Ze zaten op het strand toen hij aan het spelen was in het water.
Wat kun je daar van vinden anders dan dat schoolzwemmen gewoon standaard zou moeten zijn?quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:34 schreef maily het volgende:
Je kunt van alles vinden van het wel of niet schoolzwemmen voor alle kinderen
Nee, dat blijkt. Triest hoor.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Niet weten wat het gevaar precies is.
Er is altijd ook de discussie of schoolzwemmen de standaard moet zijn, of de eigen verantwoording van ouders.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat kun je daar van vinden anders dan dat schoolzwemmen gewoon standaard zou moeten zijn?
het andere alternatief is niet veel beter, meegenomen door een kinderlokker zoals die vent uit geleenquote:Op donderdag 15 juni 2023 09:24 schreef Tekaschi het volgende:
Maar hopen dat het kleine mannetje niet nog ergens in het water ligt
Edit: veel water rondom zie ik op maps, ook een rivier. Houd mijn hart vast.
Het nieuws gisteren was dat er een kind én een man vermist waren; het kind in Lithse Ham en de man in Eersel ....quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:04 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
het andere alternatief is niet veel beter, meegenomen door een kinderlokker zoals die vent uit geleen
Ah, ik wist niet eens dat die discussie er wasquote:Op donderdag 15 juni 2023 09:59 schreef maily het volgende:
[..]
Er is altijd ook de discussie of schoolzwemmen de standaard moet zijn, of de eigen verantwoording van ouders.
Maar blijkbaar snappen veel nieuwkomers niet dat water gevaarlijk is als je niet kunt zwemmen?
Ja, een titel dient compleet te zijn en niet halverwege afgebroken.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:06 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Ik heb hem letterlijk zo overgenomen uit het nieuws. Is er iets niet goed?
De titel past helaas niet in het daarvoor bestemde vakje.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:45 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ja, een titel dient compleet te zijn en niet halverwege afgebroken.
Zo dom idd.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:26 schreef vosss het volgende:
Niet kunnen zwemmen en dan laten spelen in het water zonder daar zelf direct bij betrokken te zijn zodat je hem meteen kan grijpen mocht er iets mis aan het gaan zijn..
Dit inderdaad. Hoeveel kinderen verdrinken er wel niet op jaarbasis in ons land. En hoeveel volwassenen? En wat mij opvalt is dat het gros mensen met een migratie-achtergrond zijn, aldus de krantenberichten. Vaak Poolse volwassenen, afrikaanse kinderen. Ze moeten eens beginnen met ALLE kinderen leren te zwemmen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat kun je daar van vinden anders dan dat schoolzwemmen gewoon standaard zou moeten zijn?
Tijdens een kort moment van onoplettendheid kan heel veel gebeuren. Ga maar even een glaasje water pakken in de keuken als een kind aan het spelen is in de woonkamer.... Genoeg verhalen gehoord van kinderen van vrienden. In die paar seconden dat je weg bent kunnen ze gekke dingen doen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:30 schreef spoilert het volgende:
En wat deden ze? in ieder geval niet hun kroost in het oog houden, anders verdwijnt hij niet zomaar. Je ziet het tegenwoordig zo vaak, kinderen aan het spelen in of op het water en pa of ma likes scoren op de smartphone....
Dan in het vervolg moeite steken in het invoeren van de titel. Bijvoorbeeld door in dit geval het woord 'politie' weg te laten.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:51 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
De titel past helaas niet in het daarvoor bestemde vakje.
Participatiemaatschappij, er is vast wel een buurvrouw die jou zwemmen kan leren.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ah, ik wist niet eens dat die discussie er was
Nou ja, gewoon schoolzwemmen als standaard dus. Degenen die de sjaak zijn als ouders hun verantwoordelijkheid niet nemen zijn de kinderen, lijkt me niet de moeite waard om dat risico te nemen.
Onverschilligheid en domheid.quote:
Moeten die ouders dat wel willen. Het initiatief ligt bij hen. Wat ook speelt: de streng-gelovige moslima meisjes mogen bijvoorbeeld niet op zwemles. Best een grote groep.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:52 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Hoeveel kinderen verdrinken er wel niet op jaarbasis in ons land. En hoeveel volwassenen? En wat mij opvalt is dat het gros mensen met een migratie-achtergrond zijn, aldus de krantenberichten. Vaak Poolse volwassenen, afrikaanse kinderen. Ze moeten eens beginnen met ALLE kinderen leren te zwemmen.
Inderdaad, zelf ook wel eens meegemaakt. Even snel vuilnis weggooien en peuters rennen plotseling achter mij aan, een drukke weg over. Dan gaat t goed maar er hoefde maar net een auto te rijden.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:52 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Tijdens een kort moment van onoplettendheid kan heel veel gebeuren. Ga maar even een glaasje water pakken in de keuken als een kind aan het spelen is in de woonkamer.... Genoeg verhalen gehoord van kinderen van vrienden. In die paar seconden dat je weg bent kunnen ze gekke dingen doen.
Als een kind bij het water is moet je er eigenlijk gewoon naast blijven zitten. Zelfs als het kan zwemmen.
Ja en ja.quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:05 schreef britneycheers het volgende:
Maar is die recreatieplas erg groot? Kan het jongetje met de stroming meegesleurd worden een rivier in?
quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:59 schreef Homey het volgende:
[..]
Moeten die ouders dat wel willen. Het initiatief ligt bij hen. Wat ook speelt: de streng-gelovige moslima meisjes mogen bijvoorbeeld niet op zwemles. Best een grote groep.
Nee idd, maar het liefste hoop je gewoon dat ze een levend kind aantreffen ergens.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:04 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
het andere alternatief is niet veel beter, meegenomen door een kinderlokker zoals die vent uit geleen
quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:22 schreef Jacy-Jacy het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)t-lith-recreatieplas
De ouders van het jongetje lieten eerder aan het Brabant Dagblad weten dat hij uit Turkmenistan komt en niet kan zwemmen. Ze zaten op het strand toen hij aan het spelen was in het water. Daarna is hij niet meer gezien.
Nou oordeel zelf: https://www.google.com/ma(...)a=!3m1!4b1?entry=ttuquote:Op donderdag 15 juni 2023 11:05 schreef britneycheers het volgende:
Maar is die recreatieplas erg groot? Kan het jongetje met de stroming meegesleurd worden een rivier in?
Misschien is dit schokkend nieuws voor je maar niet alleen in Nederland kan je verdrinken hoor.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Een duidelijk bord en verbale uitleg in alle opvangcentra is toch niet zo moeilijk te realiseren? Deel zwembandjes uit, geef uitleg dat andere leeftijdsgenoten uit Nederland wel kunnen zwemmen. En een op één begeleiding van een volwassene in het water noodzakelijk is.
Het zou eigenlijk verplicht moeten zijn, niet kunnen zwemmen zou niet mogen bestaan.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die komen hier, kennen idd veelal niet zwemmen en willen natuurlijk ook lekker genieten van Nederland waterland. Er mag meer op gehamerd worden, schoolzwemmen gewoon verplicht voor alle kinderen, dat ze daar maar eens wat euro's tegenaan gooien, ken ook een Nederlands jongetje (15 jaar) wat niet kan zwemmen, dus zijn niet alleen mensen met een migratie-achtergrond. Gebeurd te vaak dat een kind verdrinkt, en een kind is altijd onschuldig al hebben de ouders wel of niet verzaakt. Dit gun je geen mens.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:52 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Hoeveel kinderen verdrinken er wel niet op jaarbasis in ons land. En hoeveel volwassenen? En wat mij opvalt is dat het gros mensen met een migratie-achtergrond zijn, aldus de krantenberichten. Vaak Poolse volwassenen, afrikaanse kinderen. Ze moeten eens beginnen met ALLE kinderen leren te zwemmen.
Maar die mogen dan ook niet zwemmen denk ik zo. Daarom verplicht maken op scholen, standaard in het lespakket, en als kinderen uit migratie-gezinnen later aansluiten een inhaalslag met ze maken. Dan kunnen ze jengelen wat ze willen, elk kind leert hier in Nederland zwemmen. Je kunt het kinderen niet kwalijk nemen dat ze met dit warme weer wat willen spetteren in het water.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:59 schreef Homey het volgende:
[..]
Moeten die ouders dat wel willen. Het initiatief ligt bij hen. Wat ook speelt: de streng-gelovige moslima meisjes mogen bijvoorbeeld niet op zwemles. Best een grote groep.
Zwemles is ook niet normaal kankerduur. Dochter van een vriend van me moest op zwemles, kostte iets van ¤150 per kwartaal. Ik snap dan ook wel dat als je niets te makken hebt je dit soort dingen als eerste skipt. Daarom moet het ook weer gewoon voor iedereen toegankelijk worden gemaakt dmw schoolzwemmen. Los van of het vanuit bepaalde geloofsovertuigingen niet mag, wat trouwensquote:Op donderdag 15 juni 2023 11:26 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Die komen hier, kennen idd veelal niet zwemmen en willen natuurlijk ook lekker genieten van Nederland waterland. Er mag meer op gehamerd worden, schoolzwemmen gewoon verplicht voor alle kinderen, dat ze daar maar eens wat euro's tegenaan gooien, ken ook een Nederlands jongetje (15 jaar) wat niet kan zwemmen, dus zijn niet alleen mensen met een migratie-achtergrond. Gebeurd te vaak dat een kind verdrinkt, en een kind is altijd onschuldig al hebben de ouders wel of niet verzaakt. Dit gun je geen mens.
Eens, mijn zusje ook flink moeten betalen en had het moeilijk toen maar ze wou dat de kinderen leerde zwemmen. En als je dan de verhalen hoort dat kinderen met honger op school verschijnen dan hebben die gezinnen echt geen geld voor zwemles. Daarom verplicht vanuit school, geen uitzonderingen, dan zet je ook een streep door die geloofsovertuiging want het is gewoon verplicht anders leerplicht ambtenaar op je stoep. Leren zwemmen vind ik in Nederland een vorm van basisbehoefte met zoveel water overal, dat de politiek maar eens ingrijpt, ze kunnen miljarden overal tegenaan gooien dan maken ze ook maar wat geld beschikbaar dat kinderen zwemles krijgen op school.quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:38 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Zwemles is ook niet normaal kankerduur. Dochter van een vriend van me moest op zwemles, kostte iets van ¤150 per kwartaal. Ik snap dan ook wel dat als je niets te makken hebt je dit soort dingen als eerste skipt. Daarom moet het ook weer gewoon voor iedereen toegankelijk worden gemaakt dmw schoolzwemmen. Los van of het vanuit bepaalde geloofsovertuigingen niet mag, wat trouwensis.
Dit. Onze kinderen zijn met 2,5 jaar op zwemles gegaan, maar zelfs toen ze 12 waren lieten we ze, aan zee, niet uit het oog, vanwege muien. Je kunt als ouders niet relaxen als je kinderen aan of in het water zijn. Niet voordat ze goed kunnen zwemmen bij een plas of zeer goed kunnen zwemmen en sterk genoeg zijn, aan zee.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:30 schreef spoilert het volgende:
Dat kan dus stukken goedkoper. Als je kinderen lid maakt van een reddingsvereniging, betaal je contributie en leren ze ook het gewone zwem ABC, met daarnaast ook nog reddingszwemmen, zelfredzaamheid, en als ze het leuk vinden snorkelen, reddend snorkelen, EHBO, enz.... En dat voor een fractie van die prijs. Daarnaast organiseren veel van die verenigingen ook nog es een jaarlijks kamp en zijn er vele activiteiten waar ze als ervaren lid bij mogen helpen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:38 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Zwemles is ook niet normaal kankerduur. Dochter van een vriend van me moest op zwemles, kostte iets van ¤150 per kwartaal. Ik snap dan ook wel dat als je niets te makken hebt je dit soort dingen als eerste skipt. Daarom moet het ook weer gewoon voor iedereen toegankelijk worden gemaakt dmw schoolzwemmen. Los van of het vanuit bepaalde geloofsovertuigingen niet mag, wat trouwensis. Je dochter niet op zwemles doen omdat ze uit een boek uit de prehistorie iets heel vaag hebben kunnen afleiden dat het niet mag/kan :’) De sadness.
Ook Duitsers.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:52 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Sowieso is dat nuttig. Want daar leer je ook stromingen te herkennen. En wat te doen als je in een stroming terecht komt.quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat kan dus stukken goedkoper. Als je kinderen lid maakt van een reddingsvereniging, betaal je contributie en leren ze ook het gewone zwem ABC, met daarnaast ook nog reddingszwemmen, zelfredzaamheid, en als ze het leuk vinden snorkelen, reddend snorkelen, EHBO, enz.... En dat voor een fractie van die prijs. Daarnaast organiseren veel van die verenigingen ook nog es een jaarlijks kamp en zijn er vele activiteiten waar ze als ervaren lid bij mogen helpen.
Bijvoorbeeld in Helmond: https://www.dereddingsklos.nl/
42,50 per kwartaal, en daarvoor mogen ze gedurende 2,5 uur aan meerdere onderdelen meedoen. Bijvoorbeeld eerst 3 kwartier zwemles voor C, dan oefenen voor een reddingsdiploma, dan nog 3 kwartier snorkelen. Of je wordt lid van een EHAD team. Kun je meedoen met wedstrijden tegen andere EHAD teams.
Ook wel handig om als je niet kunt zwemmen niet het water in te gaan. En als het een kind betreft, ligt die verantwoording dus wel bij de ouders.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:52 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:25 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het zou eigenlijk verplicht moeten zijn, niet kunnen zwemmen zou niet mogen bestaan.
quote:grow fins, go back in the water
Wegbezuinigdquote:Op donderdag 15 juni 2023 12:32 schreef vosss het volgende:
Wacht even, bestaat er tegenwoordig niet meer zoiets als schoolzwemmen????
Dat leerde je vroeger toch gewoon op de basisschool?! Wanneer en vooral waarom is dat afgeschaft kennelijk?
Waanzin. Staat dat op Rutte zijn conto of was dat al eerder wegbezuinigd?quote:
Waar ik vooral op doelde is dat zwemles via een reddingsbrigade (vereniging) veel goedkoper is dan via een reguliere zwemschool.quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Sowieso is dat nuttig. Want daar leer je ook stromingen te herkennen. En wat te doen als je in een stroming terecht komt.
Heel weinig mensen kennen de wegen naar subsidiepotjes.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Waar ik vooral op doelde is dat zwemles via een reddingsbrigade (vereniging) veel goedkoper is dan via een reguliere zwemschool.
Bij een zwemschool het zwemABC halen kost 150 euro per kwartaal voor 3 kwartier tot een uur zwemles per week.
Bij een vereniging betaal je 42,50 per kwartaal, voor en het ABC, en reddingszwemmen en.....nog veel meer.
Er is dus geen reden om een kind niet op zwemles te doen, want om lid te kunnen worden van een vereniging krijg je subsidie via stichting leergeld, als je het niet kunt betalen.
Dat moet je maar wetenquote:Op donderdag 15 juni 2023 12:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Waar ik vooral op doelde is dat zwemles via een reddingsbrigade (vereniging) veel goedkoper is dan via een reguliere zwemschool.
Bij een zwemschool het zwemABC halen kost 150 euro per kwartaal voor 3 kwartier tot een uur zwemles per week.
Bij een vereniging betaal je 42,50 per kwartaal, voor en het ABC, en reddingszwemmen en.....nog veel meer.
Er is dus geen reden om een kind niet op zwemles te doen, want om lid te kunnen worden van een vereniging krijg je subsidie via stichting leergeld, als je het niet kunt betalen.
Dan nog scheelt het heel veel als ze bij een vereniging (Reddingsbrigade) gaan, i.p.v. naar een reguliere (veel te dure) zwemschool. Het zwemABC is het zelfde, maar bij een vereniging leren ze zoveel meer.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Heel weinig mensen kennen de wegen naar subsidiepotjes.
Triest, maar wel zekerheid nu ...quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:32 schreef ootjekatootje het volgende:
Ze hebben hem dood gevonden in het water.
https://www.ad.nl/binnenl(...)in-brabant~a499c530/
Maar zelfs met schoolzwemmen was dit jongetje waarschijnlijk niet gered want asielzoeker en de taal niet machtig.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:32 schreef vosss het volgende:
Wacht even, bestaat er tegenwoordig niet meer zoiets als schoolzwemmen????
Dat leerde je vroeger toch gewoon op de basisschool?! Wanneer en vooral waarom is dat afgeschaft kennelijk?
quote:Het jongetje komt uit Turkmenistan, een voormalige Sovjetrepubliek die grenst aan Iran, en woont in de noodopvang in Oss.
Zegt het voort.quote:
En nog te jong ...quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:47 schreef Nober het volgende:
[..]
Maar zelfs met schoolzwemmen was dit jongetje waarschijnlijk niet gered want asielzoeker en de taal niet machtig.
[..]
Hoe komen die mensen aan die plas terecht? Worden ze vanuit de opvang gewezen op het water? "Daar kun je lekker recreeren!"quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:47 schreef Nober het volgende:
Maar zelfs met schoolzwemmen was dit jongetje waarschijnlijk niet gered want asielzoeker en de taal niet machtig.
Dat was al eerder ingezet, tel erbij op dat er veel buitenbaden gesloten zijn en het vervoer van en naar het zwembad duurder is. Idem trouwen met de muziekscholen en muzieklessen en sportverenigingen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:33 schreef vosss het volgende:
[..]
Waanzin. Staat dat op Rutte zijn conto of was dat al eerder wegbezuinigd?
Leuk bedacht, maar als ouders niet meewerken houdt het op. Die kinderen moeten wel gebracht worden.quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:31 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Maar die mogen dan ook niet zwemmen denk ik zo. Daarom verplicht maken op scholen, standaard in het lespakket, en als kinderen uit migratie-gezinnen later aansluiten een inhaalslag met ze maken. Dan kunnen ze jengelen wat ze willen, elk kind leert hier in Nederland zwemmen. Je kunt het kinderen niet kwalijk nemen dat ze met dit warme weer wat willen spetteren in het water.
Wie weet dit nou. En regel het maar. Bij ouders die geen Nederlands spreken en geen initiatief nemen kan je amper iets bereiken.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Natuurlijk schrikken ze. Wellicht ook wachtlijsten.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Zegt het voort.
Ben taalmaatje geweest bij een Nigeriaans gezin. Heb ze gewezen op zwemles bij een vereniging, omdat ze geinformeerd hadden wat de zwemschool kostte. Ze waren nogal geschrokken van de prijzen.
Hopelijk mag hun dochtertje bij de vereniging.
Het OM gaat vast bekijken of hen iets te verwijten valt.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoe komen die mensen aan die plas terecht? Worden ze vanuit de opvang gewezen op het water? "Daar kun je lekker recreeren!"
Ik weet dat er een schrijnend tekort is aan vrijwilligers, maar geef toch tenminste informatie over de gevaren van water, of houd ze binnen de poorten met dit weer.
Mijn oudste zoon heeft zelf gezwommen bij deze vereniging (nadat hij via een zwemschool zijn ABC 1,2 en 3 had gehaaldquote:Op donderdag 15 juni 2023 12:54 schreef Homey het volgende:
[..]
Wie weet dit nou. En regel het maar. Bij ouders die geen Nederlands spreken en geen initiatief nemen kan je amper iets bereiken.
Het erge is, als dit in een zwembad gebeurt, dat dan het personeel de schuld krijgt. Alsof hun kindje een prive-oppas krijgen. Badmeesters kunnen niet overal tegelijk zijn!quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:00 schreef Pleun2011 het volgende:
Het vorige treurige topic over een kind dat was verdronken, werd er nog overgevoelig gereageerd omdat ik het waagde om te suggereren dat het in dit soort situaties vaak gaat om allochtonen / migranten. Helaas bleek dat de vorige keer te kloppen, en ook nu. Dit is echt geen nieuw probleem dus alle tranen om dit jongetje zijn krokodillentranen. De domheid en laksheid van die ouders ergert me ook. Nederland is voor hen vast een luilekkerland, alles wordt voor ze geregeld. Maar ja, wel een beetje veel water hier he? Dus zwemles misschien een goed idee?
Zwemles hoeven basisscholen al sinds de jaren 80 niet meer aan te bieden.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:33 schreef vosss het volgende:
[..]
Waanzin. Staat dat op Rutte zijn conto of was dat al eerder wegbezuinigd?
Dat water gevaarlijk is als je niet kunt zwemmen lijkt me ook weinig met taal te maken te hebben, dat kan elke debiel bedenken lijkt me.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:00 schreef Pleun2011 het volgende:
Het vorige treurige topic over een kind dat was verdronken, werd er nog overgevoelig gereageerd omdat ik het waagde om te suggereren dat het in dit soort situaties vaak gaat om allochtonen / migranten. Helaas bleek dat de vorige keer te kloppen, en ook nu. Dit is echt geen nieuw probleem dus alle tranen om dit jongetje zijn krokodillentranen. De domheid en laksheid van die ouders ergert me ook. Nederland is voor hen vast een luilekkerland, alles wordt voor ze geregeld. Maar ja, wel een beetje veel water hier he? Dus zwemles misschien een goed idee?
Misschien hebben ze in het land van herkomst geen open water of zwembaden?quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat water gevaarlijk is als je niet kunt zwemmen lijkt me ook weinig met taal te maken te hebben, dat kan elke debiel bedenken lijkt me.
Was dit stilstaand water of zit er een stroming in?quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat water gevaarlijk is als je niet kunt zwemmen lijkt me ook weinig met taal te maken te hebben, dat kan elke debiel bedenken lijkt me.
Bij ons stond een bus klaar op school als we op school waren, en bracht ons ook terug. Alles gebeurde gewoon onder schooltijd.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:53 schreef Homey het volgende:
[..]
Leuk bedacht, maar als ouders niet meewerken houdt het op. Die kinderen moeten wel gebracht worden.
Grindafgraving bij de Maas, er is een open verbinding.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:25 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Was dit stilstaand water of zit er een stroming in?
En ze gaan ook niet in bad?quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Misschien hebben ze in het land van herkomst geen open water of zwembaden?
Dat migranten massaal in brakke boten en een binnenland de middellandse zee op durven past er ook wel bij, dat gevaar niet kunnen inschatten.
Misschien werd er gevoelig gereageerd vanwege je behoefte om in te vullen en kwalificatie toe te voegen? Deze post van jou gaat prima tot het “en ook nu”, daarna vlieg je volledig uit de bocht. Dat relatief veel allochtonen kinderen niet of slecht kunnen zwemmen is al een paar decennia bekend, dat was zelfs al toen schoolzwemmen nog verplicht wasquote:Op donderdag 15 juni 2023 13:00 schreef Pleun2011 het volgende:
Maar helaas is het de treurige waarheid dat je bij vrijwel elk verdronken kind kunt invullen dat het een allochtoon kind is, of een Duits kind als het in de zee is. Die kennen de werking van muien niet.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Misschien werd er gevoelig gereageerd vanwege je behoefte om in te vullen en kwalificatie toe te voegen? Deze post van jou gaat prima tot het “en ook nu”, daarna vlieg je volledig uit de bocht. Dat relatief veel allochtonen kinderen niet of slecht kunnen zwemmen is al een paar decennia bekend, dat was zelfs al toen schoolzwemmen nog verplicht was
Dit geeft wel iets aan over de mentaliteit van deze mensen. Als het al zo lang bekend is kan je je niet meer verschuilen achter 'ik niet weet nie'quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat relatief veel allochtonen kinderen niet of slecht kunnen zwemmen is al een paar decennia bekend, dat was zelfs al toen schoolzwemmen nog verplicht was
Het is geruststellender om de ouders of het schoolsysteem de schuld te geven, want dan kunnen we onszelf voor de gek houden dat het onze kinderen niet overkomt.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Laten we stoppen de ouders hiervan te beschuldigen aub. Het was er vast giga druk en als je dan 5 seconden onoplettend bent, kan je kind al onder water zijn geschoten. Deze ouders moeten dit hun hele leven bij zich dragen, situatie is al triest genoeg..
Ja leuk, maar niemand weet dit. Ja jij. Wie gaat nou voor zijn koter van 5 jaar googlen op reddend zwemmen ipv zwemlessen?quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat kan dus stukken goedkoper. Als je kinderen lid maakt van een reddingsvereniging, betaal je contributie en leren ze ook het gewone zwem ABC, met daarnaast ook nog reddingszwemmen, zelfredzaamheid, en als ze het leuk vinden snorkelen, reddend snorkelen, EHBO, enz.... En dat voor een fractie van die prijs. Daarnaast organiseren veel van die verenigingen ook nog es een jaarlijks kamp en zijn er vele activiteiten waar ze als ervaren lid bij mogen helpen.
Bijvoorbeeld in Helmond: https://www.dereddingsklos.nl/
42,50 per kwartaal, en daarvoor mogen ze gedurende 2,5 uur aan meerdere onderdelen meedoen. Bijvoorbeeld eerst 3 kwartier zwemles voor C, dan oefenen voor een reddingsdiploma, dan nog 3 kwartier snorkelen. Of je wordt lid van een EHAD team. Kun je meedoen met wedstrijden tegen andere EHAD teams.
quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Misschien hebben ze in het land van herkomst geen open water of zwembaden?
Dat migranten massaal in brakke boten en een binnenland de middellandse zee op durven past er ook wel bij, dat gevaar niet kunnen inschatten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op de basisschool krijgen kinderen regelmatig foldertjes mee voor van alles en nog wat. Kan zo'n folder er ook wel bij.quote:Op donderdag 15 juni 2023 14:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar helaas is het de treurige waarheid dat je bij vrijwel elk verdronken kind kunt invullen dat het een allochtoon kind is, of een Duits kind als het in de zee is. Die kennen de werking van muien niet.
Er zijn zoveel Arabisch sprekende goed ingeburgerde mensen in Nederland. Veel vrouwen in die groep werken niet in loondienst. Zouden die niet, als vrijwilliger, hun land- of taalgenoten kunnen informeren over al dit soort dingen. Al het personeel van het COA werkt zich al het vuur uit de sloffen.
Zal je maar overkomen ja..quote:Op donderdag 15 juni 2023 14:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is geruststellender om de ouders of het schoolsysteem de schuld te geven, want dan kunnen we onszelf voor de gek houden dat het onze kinderen niet overkomt.
Wij vinden zwemmen heel normaal, dat is in niet-westerse landen vaak heel anders. Onze ouders zijn opgegroeid met zwemmen en een zwemdiploma, bij onze opa’s en oma’s was het niet anders, generatie daarvoor misschien ook al. Omdat wij iets heel normaal vinden, is dat voor de ander niet per se ook het geval ook al woont die hier. Je hoeft geen begrip te hebben maar andersom is een ander uiterstequote:Op donderdag 15 juni 2023 14:27 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dit geeft wel iets aan over de mentaliteit van deze mensen. Als het al zo lang bekend is kan je je niet meer verschuilen achter 'ik niet weet nie'
Mijn vader heeft leren zwemmen met een touw om zijn middel in het kanaal. Ergens in de jaren 40.quote:Op donderdag 15 juni 2023 14:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wij vinden zwemmen heel normaal, dat is in niet-westerse landen vaak heel anders. Onze ouders zijn opgegroeid met zwemmen en een zwemdiploma, bij onze opa’s en oma’s was het niet anders, generatie daarvoor misschien ook al. Omdat wij iets heel normaal vinden, is dat voor de ander niet per se ook het geval ook al woont die hier. Je hoeft geen begrip te hebben maar andersom is een ander uiterste
Ik heb er nauwelijks tot geen begrip voor, de mentaliteit van die mensen staat mij gewoon tegen. Het gaat niet alleen om mensen die hier nog niet lang zijn, maar ook om allochtonen die al lange tijd hier wonen of 2e of 3e generatie zijn. Dan kan je wel zeggen,, ja maar cultuur, of ja maar religie.. daar kan ik niks mee. Het is gewoon laks en het is dom.quote:Op donderdag 15 juni 2023 14:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wij vinden zwemmen heel normaal, dat is in niet-westerse landen vaak heel anders. Onze ouders zijn opgegroeid met zwemmen en een zwemdiploma, bij onze opa’s en oma’s was het niet anders, generatie daarvoor misschien ook al. Omdat wij iets heel normaal vinden, is dat voor de ander niet per se ook het geval ook al woont die hier. Je hoeft geen begrip te hebben maar andersom is een ander uiterste
Als ik google op zwem ABC, vind ik in Helmond de dure zwemschool Laco, en 3 verenigingen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 14:45 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ja leuk, maar niemand weet dit. Ja jij. Wie gaat nou voor zijn koter van 5 jaar googlen op reddend zwemmen ipv zwemlessen?
Ik kan me moeilijk voorstellen dat jij je dan aan Zwitsers kan en gaat aanpassen als jij nu al niet kan voorstellen dat er mensen zijn die hun kinderen niet al hun zwemdiplomas laten halen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 14:59 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik heb er nauwelijks tot geen begrip voor, de mentaliteit van die mensen staat mij gewoon tegen. Het gaat niet alleen om mensen die hier nog niet lang zijn, maar ook om allochtonen die al lange tijd hier wonen of 2e of 3e generatie zijn. Dan kan je wel zeggen,, ja maar cultuur, of ja maar religie.. daar kan ik niks mee. Het is gewoon laks en het is dom.
Als ik naar Zwitserland verhuis dan zie ik opeens allemaal bergen die ik niet gewend ben. Daar pas ik mij op aan. Zouden al die immigranten ook eens moeten doen die hiernaartoe komen.
Deze logica ontgaat mij even.. als ik naar een land ga dat anders is dan het mijne, dan pas ik mij aan en in Zwitserland zorg ik er dan voor dat ik niet van een berg donder. Mensen die naar Nederland komen en al dat water zien, zouden daardoor ook op een idee kunnen komen. Een groot deel komt misschien wel op het idee, maar heeft religieuze bezwaren tegen zwemles.. daar heb ik nog minder begrip voor.quote:Op donderdag 15 juni 2023 15:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik kan me moeilijk voorstellen dat jij je dan aan Zwitsers kan en gaat aanpassen als jij nu al niet kan voorstellen dat er mensen zijn die hun kinderen niet al hun zwemdiplomas laten halen.
Bij andere zwemverenigingen is ook geen discriminatie hoor, iedereen kan zich aanmelden. Je moet wat betalen, maar ja dat geldt voor iedereen. En het feit blijft: de bal ligt bij de ouders. Als die willen en initiatief tonen, kan er veel. En zo te lezen ook tegen gereduceerde tarieven. Veel gemeenten zorgen goed voor de minima (maar niet voor de werkende armen). Veel allochtonen organisaties krijgen ook extra subsidie en informatiefolders in hun eigen taal, dus daar is geen gebrek aan. Maar nogmaals, je moet wel zelf willen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn oudste zoon heeft zelf gezwommen bij deze vereniging (nadat hij via een zwemschool zijn ABC 1,2 en 3 had gehaald), hij heeft er zelfs een instructeursdiploma gehaald en nog zwemles gegeven. Opvallend was dat er nogal wat Marokkaanse jongetjes bij deze vereniging waren. Zij wisten de weg dus wel te vinden. Echter, gevolg was dat de Charlottes en Jan-Willems liever naar een dure zwemschool of elitaire vereniging wilden.
Anyway, bij deze vereniging geen ledentekort, geen discriminatie en bij de laatste Drakenbootrace (afgelopen weekend) een goede opkomst van vrijwilligers voor de bewaking. Topclub.
En die zijn er door het hele land. Wijs er familieleden met kleine kinderen op.
Mijn zoon heeft met deze diploma's ook enkele jaren gewerkt als strandwacht. Hoe leuk!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |