quote:voor het laatst is gezien bij recreatieplas
Nou, we weten wel hoe dit waarschijnlijk gaat aflopen he...quote:en niet kan zwemmen
Ik heb ook wel een voor mijn neus een heel klein mannetje in het water zien lopen zonder zwembandjes.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:30 schreef spoilert het volgende:
"Ze zaten op het strand toen hij aan het spelen was in het water."
En wat deden ze? in ieder geval niet hun kroost in het oog houden, anders verdwijnt hij niet zomaar. Je ziet het tegenwoordig zo vaak, kinderen aan het spelen in of op het water en pa of ma likes scoren op de smartphone....
Je kunt van alles vinden van het wel of niet schoolzwemmen voor alle kinderen, maar dit snap ik ook niet ...quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:26 schreef vosss het volgende:
Niet kunnen zwemmen en dan laten spelen in het water zonder daar zelf direct bij betrokken te zijn zodat je hem meteen kan grijpen mocht er iets mis aan het gaan zijn..
Een duidelijk bord en verbale uitleg in alle opvangcentra is toch niet zo moeilijk te realiseren? Deel zwembandjes uit, geef uitleg dat andere leeftijdsgenoten uit Nederland wel kunnen zwemmen. En een op één begeleiding van een volwassene in het water noodzakelijk is.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:34 schreef maily het volgende:
[..]
Je kunt van alles vinden van het wel of niet schoolzwemmen voor alle kinderen, maar dit snap ik ook niet ...
Ongefuckinglooflijk.quote:De ouders van het jongetje lieten eerder aan het Brabant Dagblad weten dat hij uit Turkmenistan komt en niet kan zwemmen. Ze zaten op het strand toen hij aan het spelen was in het water.
Wat kun je daar van vinden anders dan dat schoolzwemmen gewoon standaard zou moeten zijn?quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:34 schreef maily het volgende:
Je kunt van alles vinden van het wel of niet schoolzwemmen voor alle kinderen
Nee, dat blijkt. Triest hoor.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Niet weten wat het gevaar precies is.
Er is altijd ook de discussie of schoolzwemmen de standaard moet zijn, of de eigen verantwoording van ouders.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat kun je daar van vinden anders dan dat schoolzwemmen gewoon standaard zou moeten zijn?
het andere alternatief is niet veel beter, meegenomen door een kinderlokker zoals die vent uit geleenquote:Op donderdag 15 juni 2023 09:24 schreef Tekaschi het volgende:
Maar hopen dat het kleine mannetje niet nog ergens in het water ligt
Edit: veel water rondom zie ik op maps, ook een rivier. Houd mijn hart vast.
Het nieuws gisteren was dat er een kind én een man vermist waren; het kind in Lithse Ham en de man in Eersel ....quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:04 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
het andere alternatief is niet veel beter, meegenomen door een kinderlokker zoals die vent uit geleen
Ah, ik wist niet eens dat die discussie er wasquote:Op donderdag 15 juni 2023 09:59 schreef maily het volgende:
[..]
Er is altijd ook de discussie of schoolzwemmen de standaard moet zijn, of de eigen verantwoording van ouders.
Maar blijkbaar snappen veel nieuwkomers niet dat water gevaarlijk is als je niet kunt zwemmen?
Ja, een titel dient compleet te zijn en niet halverwege afgebroken.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:06 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Ik heb hem letterlijk zo overgenomen uit het nieuws. Is er iets niet goed?
De titel past helaas niet in het daarvoor bestemde vakje.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:45 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ja, een titel dient compleet te zijn en niet halverwege afgebroken.
Zo dom idd.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:26 schreef vosss het volgende:
Niet kunnen zwemmen en dan laten spelen in het water zonder daar zelf direct bij betrokken te zijn zodat je hem meteen kan grijpen mocht er iets mis aan het gaan zijn..
Dit inderdaad. Hoeveel kinderen verdrinken er wel niet op jaarbasis in ons land. En hoeveel volwassenen? En wat mij opvalt is dat het gros mensen met een migratie-achtergrond zijn, aldus de krantenberichten. Vaak Poolse volwassenen, afrikaanse kinderen. Ze moeten eens beginnen met ALLE kinderen leren te zwemmen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat kun je daar van vinden anders dan dat schoolzwemmen gewoon standaard zou moeten zijn?
Tijdens een kort moment van onoplettendheid kan heel veel gebeuren. Ga maar even een glaasje water pakken in de keuken als een kind aan het spelen is in de woonkamer.... Genoeg verhalen gehoord van kinderen van vrienden. In die paar seconden dat je weg bent kunnen ze gekke dingen doen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:30 schreef spoilert het volgende:
"Ze zaten op het strand toen hij aan het spelen was in het water."
En wat deden ze? in ieder geval niet hun kroost in het oog houden, anders verdwijnt hij niet zomaar. Je ziet het tegenwoordig zo vaak, kinderen aan het spelen in of op het water en pa of ma likes scoren op de smartphone....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |