SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Momo op 16-06-2023 12:42:02 ]
Bijzonder.quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:13 schreef Columbiafan het volgende:
Wat moeten we vinden van deze opvoering van Felix Gall?
Dit is wel een beetje categorie Padun.quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:13 schreef Columbiafan het volgende:
Wat moeten we vinden van deze opvoering van Felix Gall?
Net of die was vergeten dat hij de leidertrui hadquote:Op woensdag 14 juni 2023 16:23 schreef Dale__Cooper het volgende:
Skjelmose had nog wel wat over, die had wel meer kunnen doen.
Bijzonder dat hij dit soort sprintjes de laatste tijd perfect aankan, ook als hij bergop niet top is.quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zelfs een matige Evenepoel wordt hier nog tweedes.
Omdat hij duidelijk niet goed is en toch op karakter en een tactisch sterke koers een zaak doet. Hij heeft zelfs meer ondernomen dan gedrocht Skjelmose.quote:
En nog steeds op koers voor eindwinst als ie morgen niet instort.quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
Lijkt me niet zo gek, we moeten Evenepoel toch in het rijtje Pogacar, Vingegaard, Roglic zien en die zouden hier in alle rangen en standen winnen natuurlijk.quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
Evenepoels ondergrens ligt wel duidelijk lager in het hooggebergte dan Vingegaard of Pogacarquote:Op woensdag 14 juni 2023 16:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Lijkt me niet zo gek, we moeten Evenepoel toch in het rijtje Pogacar, Vingegaard, Roglic zien en die zouden hier in alle rangen en standen winnen natuurlijk.
Hij staat niet in het rijtje Pogacar, Vingegaard maar wel in het rijtje dat ik noemde.quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:36 schreef Devolder het volgende:
[..]
Evenepoels ondergrens ligt wel duidelijk lager in het hooggebergte dan Vingegaard of Pogacar
Dan is hij dus ergens een bocht uitgevlogen, want hij reed in de pre-finale nog op kop.quote:
Geluk voor de andere coureurs, een gevaar op de weg minder om voor op je hoede te zijnquote:
Terwijl je uit had kunnen lopen op je grootste concurrent die er een paar keer af lag en nu zelfs tijd pakt.. Even morgen afwachten uiteraard, maar met deze verschillen pakt Evenepoel die tijd wel terug in de tijdritquote:Op woensdag 14 juni 2023 17:22 schreef Slobeend het volgende:
Het niet de leiderstrui willen begint een vervelende hype te worden, zelfs in kleine rondes dus nu...
Dan moet Trek alsnog het werk als straf voor de actie van Skjelmose gisteren!quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:32 schreef The_Undertone het volgende:
Wel maf dat zowel Ag2r als Quick step 2 man meestuurt.
Bennett ook niet gestart trouwens
Hij heeft het echt nog niet.quote:Op donderdag 15 juni 2023 15:42 schreef franklop het volgende:
Wout moet nog wat aan de bakpoeder zo te lezen.
In Tourvorm rijdt hij weg van volk als Tiberi, Simmons en co., niet ruim er achter.quote:Op donderdag 15 juni 2023 15:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wout rijdt toch niet zo slecht?
Gelukkig moet de piek pas over drie weken komen. Vorig jaar reed ie ook wel extreem goed bergop.quote:Op donderdag 15 juni 2023 15:50 schreef wimderon het volgende:
[..]
In Tourvorm rijdt hij weg van volk als Tiberi, Simmons en co., niet ruim er achter.
om vervolgens na 3 dagen naar huis te moeten omdat baby #2 er isquote:Op donderdag 15 juni 2023 15:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Gelukkig moet de piek pas over drie weken komen
Wat mij betreft proppen ze het weer terugquote:Op donderdag 15 juni 2023 15:52 schreef franklop het volgende:
[..]
om vervolgens na 3 dagen naar huis te moeten omdat baby #2 er is
Stop jij je eigen drollen ook weer terug erin?quote:Op donderdag 15 juni 2023 15:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wat mij betreft proppen ze het weer terug
Een drol van een babyquote:Op donderdag 15 juni 2023 15:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Stop jij je eigen drollen ook weer terug erin?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
Zakje bloed genotquote:Op donderdag 15 juni 2023 16:04 schreef Chiappucci het volgende:
Wat heeft Ayuso vanmorgen gegeten? Aardige omwenteling.
Was in de Vuelta toch ook al zo? Het is bijna een kopie van Pogacar. Zien niet in wie hem in de Vuelta zou verslaan dit jaar.quote:Op donderdag 15 juni 2023 16:04 schreef Chiappucci het volgende:
Wat heeft Ayuso vanmorgen gegeten? Aardige omwenteling.
Doet Roglic geen Vuelta?quote:Op donderdag 15 juni 2023 16:05 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Was in de Vuelta toch ook al zo? Het is bijna een kopie van Pogacar. Zien niet in wie hem in de Vuelta zou verslaan dit jaar.
Ja. En Thomas blijkbaar ook.quote:
Pogacar heb ik nog nooit zo vroeg zien lossen als Ayuso de afgelopen dagen. Zo constant is hij absoluut nog niet.quote:Op donderdag 15 juni 2023 16:05 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Was in de Vuelta toch ook al zo? Het is bijna een kopie van Pogacar. Zien niet in wie hem in de Vuelta zou verslaan dit jaar.
Gisteren waren er nog 13 beter dan hem.quote:Op donderdag 15 juni 2023 16:05 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Laat het Karsten maar niet horen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 16:15 schreef Momo het volgende:
Je hebt wilde lynx katten in dit gebied...
[ afbeelding ]
Rit 8 komt er ook nog een TTquote:Op donderdag 15 juni 2023 16:24 schreef Szura het volgende:
Wat heeft Wielco eigenlijk een waardeloze tijdrit gereden voor zijn doen.
Wivco is sinds een paar jaar niet zo goed meer in tijdrijden.quote:Op donderdag 15 juni 2023 16:24 schreef Szura het volgende:
Je zou wel verwachten dat ze daar bij Jumbo weer wat meer aandacht aan zouden besteden.quote:Op donderdag 15 juni 2023 16:27 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Wivco is sinds een paar jaar niet zo goed meer in tijdrijden.
Zeker met de vorm die die nu laat zien. Ik dacht dat hij gewoon niet goed was toen ik die uitslag van de TT zag.quote:Op donderdag 15 juni 2023 16:24 schreef Szura het volgende:
Hagos ook vandaag weer echt sterk, heel fijn.quote:Op woensdag 14 juni 2023 18:04 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Hagos 20e.
Na vier maanden vol blessureleed in zijn eerste WT-koers meteen dit niveau halen, we hebben met een potentieel fenomeen te maken.
Niet de eerste keer dat hij valt toch?quote:
Sheffield is (in elk geval dit seizoen) ook een erkende brokkenpiloot inderdaad.quote:Op donderdag 15 juni 2023 16:33 schreef franklop het volgende:
[..]
Niet de eerste keer dat hij valt toch?
Maar hopelijk is hij ok!
quote:Op donderdag 15 juni 2023 16:59 schreef wimderon het volgende:
[ twitter ]
Zou ook Mäder kunnen zijn, die mist ook nog in de uitslag.
quote:Op donderdag 15 juni 2023 16:59 schreef wimderon het volgende:
[ twitter ]
Zou ook Mäder kunnen zijn, die mist ook nog in de uitslag.
Ik lees iets op twitter van reanimatie maar hoop dat dat een troll account is....quote:Op donderdag 15 juni 2023 17:14 schreef GotenSSJ het volgende:
Dat ziet er niet goed uit, helikopter enzo
Bahrain heeft dan weer helemaal niks gedeeld over Mader nog...quote:Op donderdag 15 juni 2023 17:25 schreef Chiappucci het volgende:
Ineos heeft het alleen over opgave na valpartij voor Sheffield. Neem aan dat het dan niet heel rampzalig is.
Natuurlijk wel Zwitserland, neem aan dat gezien het terrein daar de inzet van heli’s wel anders ligt dan hier.quote:Op donderdag 15 juni 2023 17:14 schreef GotenSSJ het volgende:
Dat ziet er niet goed uit, helikopter enzo
quote:Op donderdag 15 juni 2023 17:24 schreef Koffieplanter het volgende:
Magnus kon ook weer niet recht blijven, het zal eens niet.
quote:Mattias Skjelmose vertelde na de finish over de val van Sheffield. “Op de top zat ik bij Sheffield, Uran en Bardet en we gingen vol gas naar beneden om de jongens voor ons in te halen. In een van de eerste bochten ging Magnus heel snel. Hij ging te ver naar buiten en crashte. Het leek erop dat hij over de rand ging. Ik hoop echt dat hij in orde is.”
Ik zie niks.quote:Op donderdag 15 juni 2023 18:14 schreef GotenSSJ het volgende:
https://twitter.com/GruppettoMag/status/1669373929981370368
Volgens mij ligt Mader daar ook met ambulance personeel erom heen. Klikken op eigen risico.
Dit klinkt bijzonder ernstigquote:Op donderdag 15 juni 2023 18:30 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Als ik zo begrijp mogen journalisten niet de plek van de crash komen ivm onderzoek politie? Weet niet hoe de protocollen zijn in Zwitserland?
Ook wel alle pech van de wereld dat je uitgerekend daar terechtkomt. Een paar meter ervoor of erna eindig je nog op het gras, hij kreeg er nog een duik van een paar meter op de stenen bij cadeau.quote:Op donderdag 15 juni 2023 18:52 schreef GotenSSJ het volgende:
https://www.rsi.ch/sport/(...)idente-16324732.html
Zou stabiel zijn, maar dat hoeft niet per se gunstig/goed nieuws te zijn natuurlijk. Laten we hopen van wel.
"Motionless in the water"quote:Op donderdag 15 juni 2023 19:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
In het water ook nog eens.
In het Engelse stuk staat dus ook reanimatie, las ik ook overheen eerstquote:Op donderdag 15 juni 2023 19:19 schreef Momo het volgende:
Lees nu ook Duits stuk "reanimiert" dus hij lag niet enkel bewusteloos in het water maar ook zonder (goede) hartslag.
quote:Op donderdag 15 juni 2023 19:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
In het water ook nog eens.
Je kunt op de foto's zien waar hij ongeveer ligt. Er zit in die helling een stenen inham waar een rioolpijp uitsteekt. Door die pijp loopt wat water onder de berg door, het zal waarschijnlijk geen grote plas zijn.quote:Op donderdag 15 juni 2023 19:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
Als ie in het water lag is het aan maps te zien wel een val van tientallen meters
Voor zover op de foto's te beoordelen: lijkt het meer op een ongelukkige valpartij of het een erg gevaarlijke situatie?quote:Op donderdag 15 juni 2023 19:47 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Je kunt op de foto's zien waar hij ongeveer ligt. Er zit in die helling een stenen inham waar een rioolpijp uitsteekt. Door die pijp loopt wat water onder de berg door, het zal waarschijnlijk geen grote plas zijn.
Door uitgerekend in die inham te vallen heeft ie wel even een vrije val van een paar meter meegenomen, met allesbehalve een zachte landing.
Thoughts en prayers klinkt iets te vaak als een vooraankondiging van slecht nieuwsquote:Op donderdag 15 juni 2023 19:50 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Bahrain Victorious Swiss rider Gino Mäder was involved in a crash on the descent towards La Punt, finish line of stage 5 at Tour de Suisse.
The rider went off the road and fell into a ravine, where he was promptly assisted by the race doctor. Mäder was found unresponsive, resuscitated at the scene and then transported by helicopter to Chur Hospital.
More news about the consequences of the accident will follow after Mäder undergo further examinations.
Our thoughts and prayers are with Gino.
Ik denk dat het probleem hier vooral is dat het voor deze bocht vrij lang rechtdoor gaat, waardoor de snelheid heel hoog ligt. Daardoor is er waarschijnlijk weinig ruimte om te corrigeren als je een klein inschattingsfoutje maakt. In principe lijkt de bocht te doen, maar hij zal toch net iets sneller zijn teruggedraaid dan Mäder en Sheffield hadden verwacht. En als je eenmaal van de weg geraakt dan tuimel je wel een eind naar beneden, dat is dan wel weer zo. Waarbij Sheffield het geluk heeft gehad wat meer op het gras te eindigen en Mäder net op de verkeerde plek terecht is gekomen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 19:49 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Voor zover op de foto's te beoordelen: lijkt het meer op een ongelukkige valpartij of het een erg gevaarlijke situatie?
Crashes out from Tour de Suisse klopt feitelijk, maar vind ik toch een rare manier om je tweet mee te beginnen als iedereen zich afvraagt of hij überhaupt nog in leven is.quote:Op donderdag 15 juni 2023 19:51 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Thoughts en prayers klinkt iets te vaak als een vooraankondiging van slecht nieuws
Ligt vooral ook aan hoe lang hij zonder hartslag is geweest toch?quote:Op donderdag 15 juni 2023 19:30 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Als er gereanimeerd moet worden is de kans op schade nogal groot.
Dat klopt. Geen hartslag is geen zuurstof naar de hersenen. Hersenen hebben grofweg voor 3 minuten noodrantsoen aan zuurstof. Zitten ze langer zonder zuurstof dan ontstaat er schade.quote:Op donderdag 15 juni 2023 20:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ligt vooral ook aan hoe lang hij zonder hartslag is geweest toch?
Dat ligt er natuurlijk aan waardoor de circulatiestilstand is opgetreden. Doorgaans zal dat door een interne bloeding oid. komen. Met een juiste en razendsnelle behandeling van deze onderliggende oorzaak is er zeker wel een goede kans.quote:Op donderdag 15 juni 2023 21:24 schreef Zwansen het volgende:
Maar als je zo’n harde klap maakt dat je hart er (even) mee stopt dan vrees ik er wel een beetje voor.
Ik begrijp dat Adam Hansen hier nu mee aan komt zetten.quote:
Ja, dat is jammerquote:
Ja dat wordt lastig fietsen zo.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 08:41 schreef Dale__Cooper het volgende:
[ afbeelding ]
Etappe aangepast. Niet vanwege de zware val, maar vanwege de kans op vallend puin bij lichte aardverschuivingen.
Stukje MTB. Ik zie het probleem nietquote:Op vrijdag 16 juni 2023 08:44 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ja dat wordt lastig fietsen zo.
[ twitter ]
quote:Op zaterdag 10 juni 2023 21:51 schreef Sjoerd102 het volgende:
Doorgaans een ronde die merendeels in regenweer wordt verreden.
Benieuwd of de dreigende aardverschuiving in Brienz nog gevolgen heeft. Een van de etappe's komt er vlakbij.
Als je deze afdaling al als gevaarlijk gaat bestempelen kan je straks alleen nog maar _______/ berg etappes gaan rijden. En hoeveel meer risico’s zouden er genomen worden in een afdaling met direct beneden de finish tov bijvoorbeeld een afdaling richting slotklim? Als bijvoorbeeld een klassementsrenner gelost is op de voorlaatste klim doet die er ook alles aan om in de afdaling weer tijd goed te maken. En dan gaan we het maar niet hebben over hoe ze in de bus naar beneden gaan.quote:
Dat laatste is alleen maar vanwege de tijdslimiet, die ook gewoon afschaffen!quote:Op vrijdag 16 juni 2023 10:51 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Als je deze afdaling al als gevaarlijk gaat bestempelen kan je straks alleen nog maar _______/ berg etappes gaan rijden. En hoeveel meer risico’s zouden er genomen worden in een afdaling naar de finish tov bijvoorbeeld een afdaling richting slotklim? Als bijvoorbeeld een klassementsrenner gelost is op de voorlaatste klim doet die er ook alles aan om in de afdaling weer tijd goed te maken. En dan gaan we het maar niet hebben over hoe ze in de bus naar beneden gaan.
Goed idee ja. Ga je renners krijgen die zich op 4 uur laten rijden om zich ultiem te sparen voor de volgende rit.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 10:52 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat laatste is alleen maar vanwege de tijdslimiet, die ook gewoon afschaffen!
Het is een duivels dilemma, maar als wielerliefhebber zeg ik ook dat er op dit moment niet te extreem met afdalingen wordt omgegaan door koersbouwers. (Maar stel je kind is wielrenner dan kijk je er anders tegenaan vermoed ik.)quote:Op vrijdag 16 juni 2023 10:51 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Als je deze afdaling al als gevaarlijk gaat bestempelen kan je straks alleen nog maar _______/ berg etappes gaan rijden. En hoeveel meer risico’s zouden er genomen worden in een afdaling met direct beneden de finish tov bijvoorbeeld een afdaling richting slotklim? Als bijvoorbeeld een klassementsrenner gelost is op de voorlaatste klim doet die er ook alles aan om in de afdaling weer tijd goed te maken. En dan gaan we het maar niet hebben over hoe ze in de bus naar beneden gaan.
Ik heb vandaag helaas nog geen update gezien. Aan de ene kant ben ik opgelucht dat we nog geen dramatisch nieuws hebben gekregen, maar lijkt me ook niet echt positief dat het nu zo lang stil blijft.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 10:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
Is er nog niets bekend over Mäder?
Remco is zelf ook op een haar na overleden in de koers, dus dat hij anders en met meer emotie in deze wedstrijd zit vind ik niet vreemd.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 10:20 schreef TommyL0204 het volgende:
Eens met Geschke. Afdaling zojuist nog eens bekeken. Ja het ging snel, maar ik heb veel gevaarlijkere afdalingen gezien. Uiteraard bijzonder naar dat er valpartijen zijn geweest, maar ik vond het geen onverantwoorde afdaling
quote:Das Drama am Albula steckt der Tour de Suisse noch in den Knochen. Die Sorgen um das Schweizer Rad-Ass Gino Mäder (26) waren gross. In einem Bachbett liegend musste er reanimiert werden, nachdem er in der letzten Abfahrt auf dem Weg nach La Punt GR von der Strasse abgekommen war.
Lange war nichts über den Gesundheitszustand des Fahrers von Bahrain-Victorious bekannt. Er sei stabil, hiess es am Donnerstagabend nach Informationen von RSI. Am Freitagmorgen gibts noch keine weiteren Updates. Simona Mazzoleni, Sprecherin des Teams Bahrain Victorious, sagt gegenüber Blick: ĢEs befindet sich auf der Intensivstation.ģ Man warte darauf, dass die Ärtze kommunizieren, wie es um den Rad-Profi steht.
More Information
Wie Tour-de-Suisse-Arzt Dr. Roland Kretsch zu Blick sagt, sei er mit der Rega ins Zentrum für Psychotraumatologie in St. Gallen geflogen worden. Mäder sei demnach nie bei Bewusstsein gewesen, er habe ihn aber ohne Puls vorgefunden. Man habe ihn dann 25 Minuten reanimiert. ĢEr ist wieder zu Leben gekommen, der Herzstillstand wurde behobenģ, so Kretsch.
Auch Renndirektor Olivier Senn hat keine neuen Informationen: ĢWir wissen nur, dass sein Zustand unverändert ist. Wir hoffen natürlich, dass das ein gutes Zeichen ist.ģ Auch wie es zum Sturz kam, ist derzeit nicht bekannt. ĢDie Polizei ermittelt und versucht herauszufinden, was wirklich passierteģ, so Senn.
Polizei sucht Zeugen – Tour geht weiter
Weil keine Kameras oder Renn-Kommissäre an der Unfallstelle waren, wolle man nun im Fahrerfeld ermitteln, ob jemand etwas gesehen hat. Ausserdem ruft die Kapo Graubünden Augenzeugen auf, sich beim Polizeistützpunkt in Zernez zu melden.
Mazzoleni teilt weiter mit, dass Mäders Vater bei ihm sei. In Absprache mit seiner Familie und dem Team, so Senn, habe man entschieden, dass die 6. Etappe am Freitag, die verkürzt werden musste, durchgeführt wird. Doch der schwere Sturz des 26-Jährigen fährt bei allen mit. Senn: ĢEs ist für die Fahrer, aber auch die Teams und uns als Veranstalter eine sehr schwere Situation. Wir sind in Gedanken bei Gino.ģ
Pff, dat klinkt heel heftig.quote:Wie Tour-de-Suisse-Arzt Dr. Roland Kretsch zu Blick sagt, sei er mit der Rega ins Zentrum für Psychotraumatologie in St. Gallen geflogen worden. Mäder sei demnach nie bei Bewusstsein gewesen, er habe ihn aber ohne Puls vorgefunden. Man habe ihn dann 25 Minuten reanimiert. ĢEr ist wieder zu Leben gekommen, der Herzstillstand wurde behobenģ, so Kretsch.
Lag in water volgens mij. Klinkt in ieder geval erg slecht. Zo lang reanimeren kan eigenlijk niet zonder schadequote:Op vrijdag 16 juni 2023 12:19 schreef Mani89 het volgende:
Vraag me af wat er dan precies is gebeurd aangezien die andere renner er naast lag en redelijk oké leek. Met zijn kop tegen een rotsblok geknald ofzo?
Zie foto bij dit artikel. Nog eens van dat muurtje gevallen zo lijkt hetquote:Op vrijdag 16 juni 2023 12:19 schreef Mani89 het volgende:
Vraag me af wat er dan precies is gebeurd aangezien die andere renner er naast lag en redelijk oké leek. Met zijn kop tegen een rotsblok geknald ofzo?
quote:Op donderdag 15 juni 2023 18:52 schreef GotenSSJ het volgende:
https://www.rsi.ch/sport/(...)idente-16324732.html
Zou stabiel zijn, maar dat hoeft niet per se gunstig/goed nieuws te zijn natuurlijk. Laten we hopen van wel.
Zeker zo kort voordat de rit start. Hoogstens een ereritje zoals bij Wouter toenquote:Op vrijdag 16 juni 2023 12:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
Rit is nog niet gestart. Ze zullen wel in conclaaf zijn. Blaas het maar af.
Ik hoop eigenlijk vooral dat ze niet daadwerkelijk samen gevallen zijn en dat Sheffield dan de eerste was. Stel je voor dat Mäder wegens hem moest uitwijken, dat draag je dan helemaal met je mee.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 12:37 schreef Pistolero het volgende:
Sheffield heeft dit allemaal voor zijn ogen zien gebeuren. Die mogen ze ook wel heel wat psychologische hulp gaan geven..
HLN had gisteren interview met een fotograaf (ik had de link gepost hier) die er snel bij was na ongeluk die zei dat ze samen zaten vlak daarvoor nog....quote:Op vrijdag 16 juni 2023 12:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk vooral dat ze niet daadwerkelijk samen gevallen zijn en dat Sheffield dan de eerste was. Stel je voor dat Mäder wegens hem moest uitwijken, dat draag je dan helemaal met je mee.
quote:Op vrijdag 16 juni 2023 12:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dit zegt de NOS nu.quote:Het is nog onduidelijk of de Ronde van Zwitserland doorgaat na het overlijden van Mäder. De zesde etappe zou om 12.30 uur beginnen, maar dat is nog niet gebeurtd. Eerder op de dag was in overleg met zijn familie en de ploeg van Mäder besloten om de zesde etappe wel te rijden.
Dat was idd medegedeeld, maar dat was uiteraard nog voor bekendmaking overlijdenquote:
Dat las ik vanmorgen inderdaad al. Meen dat dat voor het bekendmaken van overlijden van Gino was.quote:
Ohja dat zou kunnen. Nvm danquote:Op vrijdag 16 juni 2023 12:47 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat was idd medegedeeld, maar dat was uiteraard nog voor bekendmaking overlijden
Zouden ze sowieso niet later starten vandaag omdat de etappe ingekort is.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 12:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ze zouden inderdaad later starten, normaal wat eerder nu om 12.30. Nieuws kwam enkele minuten ervoor binnen.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 12:48 schreef Sjoerd102 het volgende:
Zouden ze sowieso niet later starten vandaag omdat de etappe ingekort is.
Nee.quote:
Volgens mij niet. Maar waarom zou je dat willen zien? . Heb nog steeds die beelden van Weylandt soms voor mequote:
Alsof ik de enige ben die er benieuwd naar isquote:
Flikker op, idioot.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 12:51 schreef RipCity het volgende:
[..]
Alsof ik de enige ben die er benieuwd naar isLaten we niet hypocriet doen zeg.
Dit is NWS niet. We doen niet aan zulke genante sensatiezuchtquote:Op vrijdag 16 juni 2023 12:51 schreef RipCity het volgende:
[..]
Alsof ik de enige ben die er benieuwd naar isLaten we niet hypocriet doen zeg. Mensen willen graag weten/zien wat er gebeurd is bij dit soort ongelukken/rampen. Niets mis mee.
Dat lossen ze netjes op zoquote:Op vrijdag 16 juni 2023 13:07 schreef Koffieplanter het volgende:
De zesde rit wordt geneutraliseerd. De start in Chur komt er niet en de renners zullen zich via de ploegbussen verplaatsen tot 30 kilometer voor de finish. Daar stappen ze dan op de fiets. Er worden vanzelfsprekend geen tijdsopnames gedaan.
Fwiw.
Eurosport heeft de etappe zo te zien ook al van de Player gehaald, zoals ze in de motorsport ook doen bij een dodelijk ongeval. Lijkt me ook wel het beste, ook al denk ik dat er in dit geval niks van de val in beeld is geweest (gelukkig)?quote:Op vrijdag 16 juni 2023 12:51 schreef TommyL0204 het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Maar waarom zou je dat willen zien? . Heb nog steeds die beelden van Weylandt soms voor me
Ik nog steeds Casartelli in die foetushoudingquote:Op vrijdag 16 juni 2023 12:51 schreef TommyL0204 het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Maar waarom zou je dat willen zien? . Heb nog steeds die beelden van Weylandt soms voor me
En dat interview met Breukink na afloop.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 13:42 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik nog steeds Casartelli in die foetushouding
Klopt, was ook pas later bekend dat Mäder (en Sheffield) gevallen waren, volgens mij door een interview met Skjelmosequote:Op vrijdag 16 juni 2023 13:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Eurosport heeft de etappe zo te zien ook al van de Player gehaald, zoals ze in de motorsport ook doen bij een dodelijk ongeval. Lijkt me ook wel het beste, ook al denk ik dat er in dit geval niks van de val in beeld is geweest (gelukkig)?
Dat werd iets te expliciet in beeld gebracht ja.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 12:51 schreef TommyL0204 het volgende:
[..]
Dat dus inderdaad. Het is niet dat ik achteraf die beelden bewust heb opgezocht. Maar het was gewoon vol in beeld in de uitzending. Bedankt Rai. Dat kon echt niet..quote:Op vrijdag 16 juni 2023 13:43 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat werd iets te expliciet in beeld gebracht ja.
Weet dat het AD nog een beeld daarvan op hun site had staan na de bericht van zijn dood. Waren niet veel mensen tevreden overquote:Op vrijdag 16 juni 2023 13:45 schreef TommyL0204 het volgende:
[..]
Dat dus inderdaad. Het is niet dat ik achteraf die beelden bewust heb opgezocht. Maar het was gewoon vol in beeld in de uitzending. Bedankt Rai. Dat kon echt niet..
Was dat in de live uitzending of herhaling?quote:Op vrijdag 16 juni 2023 13:45 schreef TommyL0204 het volgende:
[..]
Dat dus inderdaad. Het is niet dat ik achteraf die beelden bewust heb opgezocht. Maar het was gewoon vol in beeld in de uitzending. Bedankt Rai. Dat kon echt niet..
RAI bracht een op de grond liggende en hevig bloedende Weylandt in beeld.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 13:51 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Was dat in de live uitzending of herhaling?
Bijna bij alle koersen die op TV komen is een valpartij in beeld.
niet zelden met (ernstig) letsel.
Hoe vaak zien we niet dat beelden van valpartijen herhaald worden.
Dan zou je alle koersen met een vertraging moeten uitzenden zodat je eventuele beelden van een valpartij eruit kunt knippen.
Maar er zijn wel verschillen. Valpartijen die overduidelijk heel ernstig zijn worden doorgaans, nadat ze live in beeld zijn geweest, niet heel snel zomaar herhaald. En meestal leggen camera's dan ook niet de focus op iemand die uit zijn hoofd ligt te bloeden, zoals bij Weylandt.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 13:51 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Dan zou je alle koersen met een vertraging moeten uitzenden zodat je eventuele beelden van een valpartij eruit kunt knippen.
Ik herinner me een heel kort close shot (dat heel erg naar was) en ik vermoed dat de toenmalige regisseur meteen zei: weg weg ander shot... waarop je een paar wachtende renners zag staan. De herinnering is vaag, maar dat is me bijgebleven.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 13:45 schreef TommyL0204 het volgende:
[..]
Ging ook niet alleen om de valpartij zelf, maar het in beeld in brengen (en in mijn herinnering ook nog inzoomen) van een hevig bloedende Weylandt daarna.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 13:51 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Ik ben helemaal voor het niet verspreiden van beelden van een dodelijk ongeval, snap ook niet dat mensen dat graag zouden willen zien, maar ik vind het ook raar om dan al het beeldmateriaal van een hele etappe (of race) offline te halen. De uitslag blijft toch ook gewoon staan?quote:Op vrijdag 16 juni 2023 13:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Eurosport heeft de etappe zo te zien ook al van de Player gehaald, zoals ze in de motorsport ook doen bij een dodelijk ongeval. Lijkt me ook wel het beste, ook al denk ik dat er in dit geval niks van de val in beeld is geweest (gelukkig)?
Ja, maar dat doet een beroepscameraman/vrouw nu eenmaal.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 14:01 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ging ook niet alleen om de valpartij zelf, maar het in beeld in brengen (en in mijn herinnering ook nog inzoomen) van een hevig bloedende Weylandt daarna.
Wellicht uit voorzorg, en dat het weer terug komt als blijkt dat er niks te zien is? Bij de races die ik bedoel was het ongeluk zelf volgens mij ook te zien, dan snap ik het sowieso wel.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 14:04 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik ben helemaal voor het niet verspreiden van beelden van een dodelijk ongeval, snap ook niet dat mensen dat graag zouden willen zien, maar ik vind het ook raar om dan al het beeldmateriaal van een hele etappe (of race) offline te halen. De uitslag blijft toch ook gewoon staan?
De regie is bij Weylandt destijds echt niet 'snel geswitcht'. Die bleven er uitgebreid bij, zodat we allemaal mee konden genietenquote:Op vrijdag 16 juni 2023 14:08 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ja, maar dat doet een beroepscameraman/vrouw nu eenmaal.
Het is dan aan de regie wat ze ermee doen; die zagen het en zullen meteen enorm geschrokken zijn en snel zijn geswitcht. Vermoed ik.
Casartelli zag er ook afschuwelijk uit. En dat beeld bleef nog langer hangen. En het werd daarna in allerlei samenvattingen en herhalingen opnieuw getoond. Alleen zag je Fabio's gezicht niet, en bij Wouter was het anders.
Hoe dan ook... je ziet het heel kort, je blijft het je herinneren, maar ik voel niet de behoefte om op de pers te gaan schelden in zo'n geval. Ik heb, door de jaren heen, afgrijselijke beelden en foto's de reguliere nieuwsbronnen zien passeren. Het toont ons dat het leven niet alleen maar rozengeur en maneschijn is, en soms helpt het, vanwege het schokeffect, om foute zaken te veranderen of proberen te voorkomen.
Je zag het bij Grosjean in Bahrein, daar bleven ze zo lang mogelijk wegquote:Op vrijdag 16 juni 2023 14:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar ook zoiets als de dodelijke crash van Ayrton Senna, no way dat dat tegenwoordig nog zo in beeld gebracht zou worden (logischerwijze). Van het ongeluk tot het in de helikopter laden weetikhet hoeveel later, alles was te zien, en dan ben je als mediamedewerker gewoon niet geschikt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |