Haha, dank je. Iedereen verliest hier de strijd uiteindelijk, dus ik maak me geen illusies.quote:Op zondag 23 juli 2023 13:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind je worsteling met de oprit wel fascinerend. Ik heb er het volste vertrouwen in dat je gaat winnen
Nou ja, dan heb je er in elk geval wel alles aan gedaan. Een oplossing die je steeds na een paar jaar weer aanvult zoals het plan met het padvast, is ook een oplossing.quote:Op zondag 23 juli 2023 15:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Haha, dank je. Iedereen verliest hier de strijd uiteindelijk, dus ik maak me geen illusies.
Geweldig! Ik vind het vooral fijn dat ik nu zonder sleutel de garage in kan. Lief heeft de deur meteen geïntegreerd in Home Assistant. Ook dat ging prima. Het cijferslot is makkelijker even snel te gebruiken dan de telefoon, maar het is bijvoorbeeld handig de deur op afstand open te kunnen doen voor een pakketbezorger.quote:
Sigma S2U Nova Traplak Soft Satinquote:[b]Op zondag 29 oktober 2023 13:06 schreef Claudia_x het volgende:[/b
De opties:
1. Toch maar zelf aflakken en het gedoe voor lief nemen.
Sowieso is mijn ervaring dat waterbasis verf zelfde dag weer beloopbaar is. In het nieuwbouwhuis ook hele trap in 1 dag gedaan en s avonds naar boven gelopen zonder om en om schilderen.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:13 schreef PJ het volgende:
[..]
Sigma S2U Nova Traplak Soft Satin
Droogtijd :
stofdroog na 1 uur, kleefvrij na 3 uur, overschilderbaar na 5 uur
Dit is echt topspul: heb laatst nog onze twee trappen in een dag geschilderd. Kinderen om 8.15 deur uit en 14.45 weer thuis. Trap was toen al beloopbaar maar heb voor zekerheid even gewacht tot 17.00. Deze verf is er ook in antislip voor bovenzijde vd treden: heel stroef zonder rare bolletjes. Uiteindelijk wordt de verf knetterhard en hoef je maar eens in de 4 jaar de belopen stukken bij te werken.
Te mengen in alle kleuren vd regenboog.
Gewoon niet van de trap vallen!quote:Op zondag 29 oktober 2023 15:26 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Sowieso is mijn ervaring dat waterbasis verf zelfde dag weer beloopbaar is. In het nieuwbouwhuis ook hele trap in 1 dag gedaan en s avonds naar boven gelopen zonder om en om schilderen.
Trap bekleden ben ik zelf geen liefhebber van, houd überhaupt niet van vloerbedekking. Vroeger thuis hadden we een steile trap die bekleed was met hele ruwe vloerbedekking (nog net geen sisal) en als je dan van de trap af gleed door de kortte treden had je bijna brandwonden, dus geen aanrader.
Linoleum/marmoleum?quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb een nieuwe kwestie waar ik jullie mening graag over krijg. Ik ben er nooit aan toegekomen om de trappen af te lakken en heb ze alleen in de grondverf kunnen zetten. De grondverf heeft het best goed gehouden, maar inmiddels beginnen de trappen er minder mooi uit te zien. Ik zou ze wel willen aflakken, maar ik ben werkelijk nooit alleen thuis en zie er geen kans toe. Ik ken de truc van treden half-om-half lakken, maar dat zie ik om verschillende redenen niet zo zitten. (Ik ben momenteel bezig met een schilderklus in de badkamer en ik vind dat met een gezin een logistieke nachtmerrie.)
De opties:
2. Iemand inhuren voor aflakken die dat kan doen als we allemaal weg zijn.
3. De trap bekleden.
Ik zie optie 3 wel zitten. Vloerbedekking is warm en isolerend. Ik vind alleen veel soorten vloerbedekking lelijk. Sisal vind ik mooi maar voelt vervelend onder blote voeten.
Wat vinden jullie: bekleden met vloerbedekking of niet? Zo ja, wat is mooi spul?
Foto van de trap in kwestie? En wat te denken van een mooie traploper?quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb een nieuwe kwestie waar ik jullie mening graag over krijg. Ik ben er nooit aan toegekomen om de trappen af te lakken en heb ze alleen in de grondverf kunnen zetten. De grondverf heeft het best goed gehouden, maar inmiddels beginnen de trappen er minder mooi uit te zien. Ik zou ze wel willen aflakken, maar ik ben werkelijk nooit alleen thuis en zie er geen kans toe. Ik ken de truc van treden half-om-half lakken, maar dat zie ik om verschillende redenen niet zo zitten. (Ik ben momenteel bezig met een schilderklus in de badkamer en ik vind dat met een gezin een logistieke nachtmerrie.)
De opties:
2. Iemand inhuren voor aflakken die dat kan doen als we allemaal weg zijn.
3. De trap bekleden.
Ik zie optie 3 wel zitten. Vloerbedekking is warm en isolerend. Ik vind alleen veel soorten vloerbedekking lelijk. Sisal vind ik mooi maar voelt vervelend onder blote voeten.
Wat vinden jullie: bekleden met vloerbedekking of niet? Zo ja, wat is mooi spul?
Ik weet het, ik heb zelfs nog een pot staan. Maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar omdat er altijd iemand thuis is als ik thuis ben. Ik snap dat dat voor anderen lastig te begrijpen is - we zijn huismussen.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:13 schreef PJ het volgende:
[..]
Sigma S2U Nova Traplak Soft Satin
Droogtijd :
stofdroog na 1 uur, kleefvrij na 3 uur, overschilderbaar na 5 uur
Dit is echt topspul: heb laatst nog onze twee trappen in een dag geschilderd. Kinderen om 8.15 deur uit en 14.45 weer thuis. Trap was toen al beloopbaar maar heb voor zekerheid even gewacht tot 17.00. Deze verf is er ook in antislip voor bovenzijde vd treden: heel stroef zonder rare bolletjes. Uiteindelijk wordt de verf knetterhard en hoef je maar eens in de 4 jaar de belopen stukken bij te werken.
Te mengen in alle kleuren vd regenboog.
quote:
De zijkanten lakken is wel een stuk beter te doen! Een mooi traploper zou zeker beneden niet misstaan omdat het wel erg 'clean' is allemaal. Maar jemig, wat zijn er veel met lelijke patronen!quote:Op zondag 29 oktober 2023 17:34 schreef Seven. het volgende:
[..]
Foto van de trap in kwestie? En wat te denken van een mooie traploper?![]()
Alleen dan moet je alsnog lakken.
Deze is mooi, maar ik ben een beetje huiverig voor een traploper die niet strak op het stootbord geplaatst is.quote:
Maar daar is ruimte tussen de loper en de verticale stukken van de trap, dus daar gaat zich enorm veel stof verzamelen, dat wordt een ding met dat schoon maken / houden.quote:
Voordeel is wel dat je niet hoeft te lijmen.quote:Op zondag 29 oktober 2023 18:06 schreef Seven. het volgende:
[..]
Deze is mooi, maar ik ben een beetje huiverig voor een traploper die niet strak op het stootbord geplaatst is.
Is dit tapijt? Leuk!quote:Op zondag 29 oktober 2023 18:01 schreef Claudia_x het volgende:
Zoiets zou denk ik wel mooi zijn:
[ afbeelding ]
Een mooie traploper heb ik nog niet gevonden. Ik houd me aanbevolen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |