Zoiets en dan één kant openlaten?quote:Op maandag 8 januari 2024 12:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Snap ik. Heb je misschien nog inspiratieplaatjes?
Ik vind kassen het mooist. Ik heb ook naar grote muurkassen gekeken, maar ik weet hoe warm het wordt in een kas. Dat neemt niet weg dat ik transparant glas in combinatie met ranke profielen van aluminium (of staal) het mooist vind. Maar in ieder geval aan één kant moet de zijkant gesloten zijn. Doe je dat dan door het hout van de veranda door te trekken, door zwart hout te nemen of aluminium? En wat voor kleur moet het hout zijn, vergrijsd of juist een diepere bruintint? Is glas wel praktisch?
Het zou helpen als ik een plaatje zou zien met precies de uitvoering die ik wil. De prijs is dan een tweede.
Ik houd me aanbevolen! Het wordt al gauw een serre en dat is niet waar ik naar op zoek ben (meer dan wat ik nodig heb en te duur).quote:Op maandag 8 januari 2024 13:52 schreef Molo het volgende:
En een kas (zoals je zegt, erg mooi en rank in uitvoering) met ventilatie en geautomatiseerde zonwering?
Nee Gaderoquote:Op maandag 8 januari 2024 13:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Is deze van Verasol? Komt wel in de buurt, al vind ik transparant glas mooier. En er moeten nog zijkanten in. Ik vind dit bijv. erg matig:
[ afbeelding ]
Ik vind deze aanbieder wel mooie dingen hebben. Dit is echt een serre, maar ze hebben ook wel aardige overkappingen.quote:Op maandag 8 januari 2024 12:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Snap ik. Heb je misschien nog inspiratieplaatjes?
Ik vind kassen het mooist. Ik heb ook naar grote muurkassen gekeken, maar ik weet hoe warm het wordt in een kas. Dat neemt niet weg dat ik transparant glas in combinatie met ranke profielen van aluminium (of staal) het mooist vind. Maar in ieder geval aan één kant moet de zijkant gesloten zijn. Doe je dat dan door het hout van de veranda door te trekken, door zwart hout te nemen of aluminium? En wat voor kleur moet het hout zijn, vergrijsd of juist een diepere bruintint? Is glas wel praktisch?
Het zou helpen als ik een plaatje zou zien met precies de uitvoering die ik wil. De prijs is dan een tweede.
Je hebt varianten die open en dicht kunnen, je kan laten integreren in je eventuele huisautomatisering en tevens ook waterdicht zijn.quote:Op zondag 7 januari 2024 22:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
We willen wel een dak vanwege de problemen die ik eerder noemde als het stormt. Anders zouden lamellen inderdaad prima zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In de categorie ‘staal en een beetje als een kas’/ laten we het gewoon een orangerie noemen inspiratieplaatjes
Met een muurtje en meer de hoogte in
Dit, maar dan tegen je huis![]()
Oogt hier wat rommelig maar prijstechnisch ook nog te doen https://hobbykas.nl/victiorian-retro/ of https://hobbykas.nl/muurkas-in-kleur/ in delen te bestellen
Dit is in ieder geval precies wat ik zoek wat materialen betreft!quote:Op maandag 8 januari 2024 20:48 schreef yinu het volgende:
Ik heb bij L'orangerie ook even gekeken naar dingen die bij jou zouden kunnen. Dit is niet wat je wilt want een dichte muurkas met een open overkapping voor schaduwdoek, maar het is een maatwerkproject en qua stijl misschien wat meer wat jij zoekt dan een massieve houten unit.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 8 januari 2024 20:55 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Je hebt varianten die open en dicht kunnen, je kan laten integreren in je eventuele huisautomatisering en tevens ook waterdicht zijn.
Als je voor een integratie/opbouw variant gaat ziet het er ook een stukje sjieker uit, met de zoekterm ‘louvredak’ vind je van alles (Ik vind de pergola achtige varianten die je praktisch aan je huis schroeft ook niet echt esthetisch verantwoord)Die tweede kas is het wel zo’n beetje, zonder muurtjes.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In de categorie ‘staal en een beetje als een kas’/ laten we het gewoon een orangerie noemen inspiratieplaatjes
[ afbeelding ]
Met een muurtje en meer de hoogte in
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit, maar dan tegen je huis![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oogt hier wat rommelig maar prijstechnisch ook nog te doen https://hobbykas.nl/victiorian-retro/ of https://hobbykas.nl/muurkas-in-kleur/ in delen te bestellenI make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Ja! Die!quote:Op maandag 8 januari 2024 22:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Die tweede kas is het wel zo’n beetje, zonder muurtjes.
wellicht er overheen gescrolled, maar is de bedoeling vooral een plek om lekker te zitten, ook bij wat minder weer? of is het een soort "wintertuin" plan?quote:Op maandag 8 januari 2024 22:28 schreef Claudia_x het volgende:
Nog wat overwegingen:
- Ik vraag me af of een muurkas/oranjerie wel bij het huis past, hoe mooi ik zo’n ding ook vind.
- In het plaatje van @:yinu met de borders van cortenstaal vind ik het dakloze pergolagedeelte het beste bij ons huis passen. Zoiets in combinatie met lamellen die waterdicht afsluiten zou wel iets kunnen zijn.
- Moderne, Miami-achtige overkappingen vind ik te kil. De gezelligheid van muurkassen met veel groen erin trekt me dan meer.
En daar dan dus een ideale combinatie tussen vinden.
Ik weet dat onze serre er vroeger eentje was met een lamellendak. Dat is door de vorige eigenaren vervangen omdat telkens als ze het dak open deden, er dus allemaal troep naar beneden viel wat nog op de lamellen lag. NU wonen wij natuurlijk in een bosrijke omgeving, maar het is wel iets wat ik mee wil geven.quote:Op maandag 8 januari 2024 22:28 schreef Claudia_x het volgende:
Nog wat overwegingen:
- Ik vraag me af of een muurkas/oranjerie wel bij het huis past, hoe mooi ik zo’n ding ook vind.
- In het plaatje van @:yinu met de borders van cortenstaal vind ik het dakloze pergolagedeelte het beste bij ons huis passen. Zoiets in combinatie met lamellen die waterdicht afsluiten zou wel iets kunnen zijn.
- Moderne, Miami-achtige overkappingen vind ik te kil. De gezelligheid van muurkassen met veel groen erin trekt me dan meer.
En daar dan dus een ideale combinatie tussen vinden.
Dat is wel een goed idee, alleen is één van mijn ergernissen dat de pui boven de grond "zweeft". Ik denk dat het mooier is als iets erop aansluit, hetzij een vloer of een trap.quote:Op woensdag 10 januari 2024 14:30 schreef archito het volgende:
Je kunt eventueel ook 1 afstapje doen bij de deur en nog 1 bij de rand van de vlonder. Daardoor heb je nergens echt een trap waardoor de overgang wat vloeiender is.
Je kunt ook 1 grote bloktrede maken voor de pui. 30cm diep en net zo breed als de pui. Of dan ook 30cm breder dan de pui, vind wat overmaat altijd wel mooi. En dan is de rand van de vlonder ook weer 1 grote optrede.quote:Op woensdag 10 januari 2024 14:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is wel een goed idee, alleen is één van mijn ergernissen dat de pui boven de grond "zweeft". Ik denk dat het mooier is als iets erop aansluit, hetzij een vloer of een trap.
Is zeker een optie.quote:Op woensdag 10 januari 2024 15:19 schreef archito het volgende:
[..]
Je kunt ook 1 grote bloktrede maken voor de pui. 30cm diep en net zo breed als de pui. Of dan ook 30cm breder dan de pui, vind wat overmaat altijd wel mooi. En dan is de rand van de vlonder ook weer 1 grote optrede.
Helaas niet, ik zit zelf niet in de woningbouw maar grotere monumenten en renovaties.quote:Op woensdag 10 januari 2024 15:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Is zeker een optie.![]()
Heb jij trouwens ervaringen met overkappingen (en dus wat mooie materialen/goede leveranciers zijn)?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |