Is helemaal geen gekke vraag! Ik heb er eindeloos over na zitten denken. Als ik het water in het zicht wil houden, moet ik niet alleen bepaalde zichtlijnen vrijhouden maar ook alle oeverplanten verwijderen. Dat wil ik niet: die oeverplanten vind ik leuk en zijn goed voor de dieren. Ik heb het op één plek wel gedaan, daar waar we ons bootje vastbinden. Dat is praktischer en zo kunnen we vanuit de woonkamer een stukje water zien.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:25 schreef manny het volgende:
#durftevragen
Vind je het niet jammer dat je het water niet / nauwelijks meer ziet vanuit het huis door de begroeiing aan de "tuinzijde" ?
Of is dat de voorlaatste foto die een beetje vertekend ?
En ja. zeker zo in de OP op een rijtje: fraai werk. Leuk!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Gezien jullie zwarte kozijnen zou ik geloof ik dan ook voor de garagedeur voor zwart kiezen. En als je durft (en het verkrijgbaar is) roze, zoals je poortje.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:58 schreef Claudia_x het volgende:
Overigens weet ik nog steeds niet welke kleur garagedeur ik wil en is dat het grootste obstakel om er een te kopen.
[ afbeelding ]
Ik neig ook naar zwart. Dan is het meer een geheel met het huis. Roze is uitgesloten.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 10:12 schreef Smallish het volgende:
[..]
Gezien jullie zwarte kozijnen zou ik geloof ik dan ook voor de garagedeur voor zwart kiezen. En als je durft (en het verkrijgbaar is) roze, zoals je poortje.
Alleen in de ochtend.quote:
Ja, dat is volgens mij over het algemeen een logische keuze. Onze schuur is wat problematisch omdat we er niet hetzelfde mee kunnen doen als het huis. De boeidelen aan de voor- en achterkant zijn bijvoorbeeld wit en die zijn deels van de buren. Het is logischer om die wit te houden. In verband met de samenhang hebben we de kozijnen wit geschilderd en maar een andere kleur gekozen voor de schuurdeur. Voor de garage is trouwens ook een andere baksteen gebruikt dan voor het huis, veel geler. Het is een ratjetoe.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 10:22 schreef Leandra het volgende:
Ik zou voor de kleur van de kozijnen gaan.
Hebben wij overigens niet gedaan, maar onze kozijnen zijn Ral 9010, we hebben de kleur van de voordeur genomen, die ligt er bijna naast.
Daarmee zijn onze voordeur en garagedeur dus antraciet.
Vanuit de hoek op de foto hierboven is dat een logische keuze, maar als je er recht voorstaat niet. Dan lijkt het net alsof dat helemaal niet bij ons huis hoort.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 10:33 schreef Leandra het volgende:
Gewoon dezelfde kleur garagedeur als de buren dan maar? Dat brengt ook eenheid, en met de muur ertussen valt het toch al minder op dat het een andere kleur is dan je kozijnen.
Dat doe ik op m'n eigen manier met Paint. Vanuit deze hoek is groen logisch:quote:Op vrijdag 16 juni 2023 10:57 schreef Leandra het volgende:
Is het een optie om de huidige deur als tester te gebruiken?
Gooi je daar een likje verf op in een kleur die je overweegt? Die deur gaat toch weg.
Garagedeur zwart, en dan een deur maken in het roze poortje zodat je het niet ziet vanuit die hoek.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 11:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat doe ik op m'n eigen manier met Paint. Vanuit deze hoek is groen logisch:
[ afbeelding ]
En vanuit deze hoek zwart:
[ afbeelding ]
![]()
Vanmiddag gaan we waarschijnlijk even bij een zaak in de buurt langs. Het is gewoon niet meer te doen met de huidige deur die niet open kan.
Vanuit deze hoek lijkt mij zwart ook niet raar. Het ligt al dichter bij het groen van de buren dan de huidige kleur en het wordt sowieso een ander soort deur dus exact hetzelfde gaat het nooit worden. Dan maar beter een andere kleur dan een net niet gelijkende.quote:
Ik houd van je manier van denken.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 11:51 schreef Viv het volgende:
[..]
Garagedeur zwart, en dan een deur maken in het roze poortje zodat je het niet ziet vanuit die hoek.
Dit.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 12:06 schreef Elleska het volgende:
[..]
Dan maar beter een andere kleur dan een net niet gelijkende.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |