abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209508216
Vrouwen gaan gemiddeld na 7,6 jaar vreemd. Ook ik ga gebukt onder de seven year itch, alleen manifesteert die zich op een andere manier: ik moet verhuizen. En dus heb ik met mijn lief een nieuw huis gekocht, 7,6 jaar na de aankoop van ons nieuwbouwhuis waar we voor altijd in hadden kunnen blijven wonen. Ons nieuwe huis is een kluswoning. Zijn jullie dan handig? hoor ik jullie denken. Nee, wij zijn niet handig. En we zijn ook niet erg avontuurlijk. Niks voor ons eigenlijk, zo'n verbouwproject. Maar het is goed gekomen.

Dit is waar we het voor deden:

Zo was het en werd het:

Sinds april 2019 zit de verbouwing erop maar ook nadien is er veel gebeurd. Een mooie klus was het opknappen van de kas:

De grote klus van 2022 was het vervangen van de stoeptegels door Achterhoeks padvast als halfverharding met borderranden van cortenstaal.

Dat beviel zo goed dat we ook padvast en cortenstaal voor het gedeelte achter de kas hebben gebruikt.

In september 2022 is de cv-ketel vervangen door een warmtepomp, een Panasonic Monobloc WH-MDC09J3E5 (9 kW), en is een rvs-boiler van DJG geplaatst. We hebben de gasleiding laten verwijderen en hebben een ombouw gemaakt:

In januari van dit jaar hebben we zonnepanelen op het dak bij laten plaatsen:

En een maand later hebben we inbouwkasten laten maken:

In mei kwam er dan eindelijk een robotmaaier, de Navimow van Segway zonder perimeterdraad:

De volgende klus wordt waarschijnlijk het vervangen van de garagedeur. Dat mag ook wel eens, want we hebben het er al jaren over.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 14 juni 2023 @ 15:25:44 #2
80382 manny
30 is best veel
pi_209510032
#durftevragen

Vind je het niet jammer dat je het water niet / nauwelijks meer ziet vanuit het huis door de begroeiing aan de "tuinzijde" ?

Of is dat de voorlaatste foto die een beetje vertekend ?

En ja. zeker zo in de OP op een rijtje: fraai werk. Leuk!
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_209510243
quote:
19s.gif Op woensdag 14 juni 2023 15:25 schreef manny het volgende:
#durftevragen

Vind je het niet jammer dat je het water niet / nauwelijks meer ziet vanuit het huis door de begroeiing aan de "tuinzijde" ?

Of is dat de voorlaatste foto die een beetje vertekend ?

En ja. zeker zo in de OP op een rijtje: fraai werk. Leuk!
Is helemaal geen gekke vraag! Ik heb er eindeloos over na zitten denken. Als ik het water in het zicht wil houden, moet ik niet alleen bepaalde zichtlijnen vrijhouden maar ook alle oeverplanten verwijderen. Dat wil ik niet: die oeverplanten vind ik leuk en zijn goed voor de dieren. Ik heb het op één plek wel gedaan, daar waar we ons bootje vastbinden. Dat is praktischer en zo kunnen we vanuit de woonkamer een stukje water zien.

Het mooie is dat in de herfst de planten afsterven en het water weer ineens in het zicht komt. Zo zien we een groot deel van het jaar dus toch nog het water!

pi_209510308
Overigens weet ik nog steeds niet welke kleur garagedeur ik wil en is dat het grootste obstakel om er een te kopen. :@

pi_209530168
Zoekplaatje: waar is de uil?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_209530237
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 15:58 schreef Claudia_x het volgende:
Overigens weet ik nog steeds niet welke kleur garagedeur ik wil en is dat het grootste obstakel om er een te kopen. :@

[ afbeelding ]
Gezien jullie zwarte kozijnen zou ik geloof ik dan ook voor de garagedeur voor zwart kiezen. En als je durft (en het verkrijgbaar is) roze, zoals je poortje. :P
Is dat zo?
pi_209530280
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 10:12 schreef Smallish het volgende:

[..]
Gezien jullie zwarte kozijnen zou ik geloof ik dan ook voor de garagedeur voor zwart kiezen. En als je durft (en het verkrijgbaar is) roze, zoals je poortje. :P
Ik neig ook naar zwart. Dan is het meer een geheel met het huis. Roze is uitgesloten. :+
  Vis een optie? vrijdag 16 juni 2023 @ 10:21:32 #8
70532 loveli
N
pi_209530327
Staat de zon erop?
crap in = crap out
  vrijdag 16 juni 2023 @ 10:22:15 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209530336
Ik zou voor de kleur van de kozijnen gaan.

Hebben wij overigens niet gedaan, maar onze kozijnen zijn Ral 9010, we hebben de kleur van de voordeur genomen, die ligt er bijna naast.
Daarmee zijn onze voordeur en garagedeur dus antraciet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209530413
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 10:21 schreef loveli het volgende:
Staat de zon erop?
Alleen in de ochtend.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 10:22 schreef Leandra het volgende:
Ik zou voor de kleur van de kozijnen gaan.

Hebben wij overigens niet gedaan, maar onze kozijnen zijn Ral 9010, we hebben de kleur van de voordeur genomen, die ligt er bijna naast.
Daarmee zijn onze voordeur en garagedeur dus antraciet.
Ja, dat is volgens mij over het algemeen een logische keuze. Onze schuur is wat problematisch omdat we er niet hetzelfde mee kunnen doen als het huis. De boeidelen aan de voor- en achterkant zijn bijvoorbeeld wit en die zijn deels van de buren. Het is logischer om die wit te houden. In verband met de samenhang hebben we de kozijnen wit geschilderd en maar een andere kleur gekozen voor de schuurdeur. Voor de garage is trouwens ook een andere baksteen gebruikt dan voor het huis, veel geler. Het is een ratjetoe.

Met dat roze van de schuurdeur ben ik trouwens nog steeds blij. Er is niks mis met die kleur roze, maar op dat muurtje pakt die anders uit. Gelukkig gaat het goed met de wingerd aan de ene kant en de passiebloem aan de andere kant. :+
  vrijdag 16 juni 2023 @ 10:33:13 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209530487
Gewoon dezelfde kleur garagedeur als de buren dan maar? Dat brengt ook eenheid, en met de muur ertussen valt het toch al minder op dat het een andere kleur is dan je kozijnen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209530587
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 10:33 schreef Leandra het volgende:
Gewoon dezelfde kleur garagedeur als de buren dan maar? Dat brengt ook eenheid, en met de muur ertussen valt het toch al minder op dat het een andere kleur is dan je kozijnen.
Vanuit de hoek op de foto hierboven is dat een logische keuze, maar als je er recht voorstaat niet. Dan lijkt het net alsof dat helemaal niet bij ons huis hoort.

Een optie is trouwens ook nog een heel andere kleur - en dat ik het muurtje en de schuurdeur dan opnieuw schilder in dezelfde kleur.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 10:57:40 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209530805
Is het een optie om de huidige deur als tester te gebruiken?
Gooi je daar een likje verf op in een kleur die je overweegt? Die deur gaat toch weg.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209530990
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 10:57 schreef Leandra het volgende:
Is het een optie om de huidige deur als tester te gebruiken?
Gooi je daar een likje verf op in een kleur die je overweegt? Die deur gaat toch weg.
Dat doe ik op m'n eigen manier met Paint. Vanuit deze hoek is groen logisch:

En vanuit deze hoek zwart:

8)7

Vanmiddag gaan we waarschijnlijk even bij een zaak in de buurt langs. Het is gewoon niet meer te doen met de huidige deur die niet open kan.
pi_209531145
In dit geval team zwart, dan zie je dat het bij het huis met de zwarte voordeur hoort
  Manager PR/Moderator vrijdag 16 juni 2023 @ 11:51:52 #16
269689 crew  Viv
pi_209531223
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 11:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat doe ik op m'n eigen manier met Paint. Vanuit deze hoek is groen logisch:

[ afbeelding ]

En vanuit deze hoek zwart:

[ afbeelding ]

8)7

Vanmiddag gaan we waarschijnlijk even bij een zaak in de buurt langs. Het is gewoon niet meer te doen met de huidige deur die niet open kan.
Garagedeur zwart, en dan een deur maken in het roze poortje zodat je het niet ziet vanuit die hoek. :7
pi_209531375
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 11:20 schreef Claudia_x het volgende:
Vanuit deze hoek is groen logisch:
Vanuit deze hoek lijkt mij zwart ook niet raar. Het ligt al dichter bij het groen van de buren dan de huidige kleur en het wordt sowieso een ander soort deur dus exact hetzelfde gaat het nooit worden. Dan maar beter een andere kleur dan een net niet gelijkende.
pi_209532519
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 11:51 schreef Viv het volgende:

[..]
Garagedeur zwart, en dan een deur maken in het roze poortje zodat je het niet ziet vanuit die hoek. :7
Ik houd van je manier van denken. O+ :D

Ik heb al een tijdje een tutorial opgeslagen voor het maken van deze deur:

pi_209534102
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 12:06 schreef Elleska het volgende:

[..]
Dan maar beter een andere kleur dan een net niet gelijkende.
Dit.

En ik hou zo van je roze muurtje O+
pi_209535078
Ik ben daadkrachtig geweest en ben vanmiddag naar een garagezaak geweest met mijn lief. 8-) Ik heb vast wel eens verteld dat ik vrijwel alle garagedeuren lelijk vind. Misschien is dat de reden dat ik steeds geen werk heb gemaakt van een nieuwe deur. Ik kan gewoon niet zo enthousiast worden van deze speurtocht. Maar het zou toch wel héél fijn zijn als we weer fatsoenlijk spullen de garage in en uit kunnen krijgen.

Man naar m'n hart, de garagehouder, want hij gaf ons na het zien van de huidige situatie op een foto twee keuzes. De ene keuze (met openslaande deuren) was 1600 euro duurder, dus er bleef meteen één keuze over: een sectionaaldeur. De matte variant zonder namaakhoutnerf vond ik er niet gek uitzien.

De aandrijving is van Marantec. Made in Germany, dus dat moet wel goed zijn. Gaandeweg werd m'n interesse gewekt, want het zag er toch wel handig uit. Zo'n cijferslot is ideaal voor de kinderen:

En je kunt er een smart systeem bij krijgen dat waarschijnlijk wel met ons huidige systeem integreert:

Volgende week komt de garagehouder ter plekke kijken, inmeten en een offerte opstellen. :s) We hebben wel al een richtbedrag te horen gekregen. Ik schrok er niet van.

Behalve de kleur moet ik ook een van deze drie breedtes van de panelen gaan kiezen:

Zeg het maar. :Y)
  vrijdag 16 juni 2023 @ 18:18:03 #21
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209535414
Middelste.
Spoilers!
pi_209535430
Middelste 😎
pi_209535522
Middelste :D
Is dat zo?
pi_209535690
Ik zou voor de middelste gaan. Ja.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_209535964
Ik vind de rechter (breedste delen) het mooist. Zitten er ook nog voor- of nadelen aan smallere of juist bredere secties?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')