Als Rusland echt zoiets denkt en vind, wie moet Rusland van veiligheidsgaranties geven? Dat moet namelijk wel wil je dit conflict gaan oplossen. Wij geven Oekraïne namelijk die garanties.quote:Op woensdag 14 juni 2023 21:55 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Russische trol gespot.
De NAVO verschuift helemaal niets. Landen kunnen vrijwillig lid worden, en landen zoals de Baltische Staten (dichtste bij Rusland) zijn het al heel lang.
Wilde hier heel graag nog even op reageren, even voor mezelf sprekend vind ik het soms best lastig om hier te modereren.quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:14 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Het is heel moeilijk om dit te modereren en misschien zelfs onwenselijk. Maar dan moet er ook juist op de trol gereageerd kunnen worden.
Totale onzin. Bovendien zou Polen zelf en de VS daar een stokje voor steken.quote:
Inderdaad een onzin bericht. Hoe staat het eigenlijk met dat stukje totale onzin van jou dat je beweerde dat de helft van de Leopards waren vernietigd?quote:Op woensdag 14 juni 2023 22:38 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Totale onzin. Bovendien zou Polen zelf en de VS daar een stokje voor steken.
Kijk vooral naar herhaling.quote:Op woensdag 14 juni 2023 22:35 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Wilde hier heel graag nog even op reageren, even voor mezelf sprekend vind ik het soms best lastig om hier te modereren.
Gewoonweg omdat er ook geen middenweg lijkt te bestaan.
De berichten vanochtend heb ik laten staan omdat er posts werden gegeven die Erno wederom niet kon weerleggen.
En ik hoop dat die posts die jullie hebben gedaan meer blijven hangen dan de zooi van Erno
En binnenkort Rusland ook niet.quote:Op woensdag 14 juni 2023 22:30 schreef Discombobulate het volgende:
De Sovjet Unie bestaat niet meer
Sterke analyse van hem.quote:
LIF / Warm weer en boobsquote:
Rusland heeft een slechte defensie.quote:Op woensdag 14 juni 2023 22:41 schreef WammesWaggel het volgende:
Hoe meer ik lees over de defensive lines van de Russen hoe moeilijker het mij lijkt voor de Oekraïners die door te breken en nog genoeg personeel en materiaal te hebben voor het verdere offensief.
Vroeger speelde ik Empire Earth en heb daar geleerd dat een goede defensie eigenlijk welhaast niet te verslaan is.
Kom op Oheng, blijf eens weg uit de Nazihoek.quote:Op woensdag 14 juni 2023 18:48 schreef oheng het volgende:
En ten slotte: rusland heeft nooit afgerekend met hun bloedige verleden. Geen herstelbetalingen aan hun slachtoffers, geen rechtzaken, geen excuses. Niets. rusland en daarmee de russen zijn een dadervolk.
Je begrijpt dat de NAVO lidmaatschap kan afwijzen?quote:Op woensdag 14 juni 2023 21:55 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Russische trol gespot.
De NAVO verschuift helemaal niets. Landen kunnen vrijwillig lid worden, en landen zoals de Baltische Staten (dichtste bij Rusland) zijn het al heel lang.
Rusland wil de NAVO niet meer appeasen?
Wat heeft Rusland te willen? Een onafhankelijk en vrij land binnen vallen en willen overnemen?
Heeft helemaal niets met de NAVO te maken.
Poetin zit eerder op de lijn van het Keizerrijk, zeker niet op de Sovietlijn. Dat heeft hij maanden terug duidelijk uit de doeken gedaan bij een urenlange speech.quote:Op woensdag 14 juni 2023 22:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
En Poetin probeert het te herstellen.
Maar niet op verzoek van de vijand.quote:Op woensdag 14 juni 2023 22:52 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Je begrijpt dat de NAVO lidmaatschap kan afwijzen?
Ik speelde vroeger Fifa en heb daar geleerd dat je met een goede aanval een goede defensie wel kan verslaan.quote:Op woensdag 14 juni 2023 22:41 schreef WammesWaggel het volgende:
Hoe meer ik lees over de defensive lines van de Russen hoe moeilijker het mij lijkt voor de Oekraïners die door te breken en nog genoeg personeel en materiaal te hebben voor het verdere offensief.
Vroeger speelde ik Empire Earth en heb daar geleerd dat een goede defensie eigenlijk welhaast niet te verslaan is.
Wat ik nog het meest bewonder van Prigozjin is dat hij hier eerlijk en straight is. Dat heb ik bijna nog nergens van iemand van russische zijde zien doen. Dat betekent ook dat hij eigenlijk niet in het russsiche profiel past, maar tegelijkertijd wel blijft roeptoeteren en een hoop onrust in rusland veroorzaakt.quote:
Tenzij je Hongarije in je zak hebt.quote:Op woensdag 14 juni 2023 22:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar niet op verzoek van de vijand.
Blijkbaar wil het Kremlin dat er zo af en toe ook "eerlijk" nieuws naar buiten sijpelt. Dat het niet lekker loopt kun je ook niet meer verborgen houden. Geen Rus gelooft het narratief van het Kremlin.quote:Op woensdag 14 juni 2023 22:56 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wat ik nog het meest bewonder van Prigozjin is dat hij hier eerlijk en straight is. Dat heb ik bijna nog nergens van iemand van russische zijde zien doen. Dat betekent ook dat hij eigenlijk niet in het russsiche profiel past, maar tegelijkertijd wel blijft roeptoeteren en een hoop onrust in rusland veroorzaakt.
Ben echt benieuwd hoe dit af gaat lopen.
Gewoon de zwakke plekken zoeken en daar massaal doorbreken. Als je eenmaal door een linie heen bent..quote:Op woensdag 14 juni 2023 22:41 schreef WammesWaggel het volgende:
Ik denk dat heel veel Russen geloven in het narratief van het Kremlinquote:Op woensdag 14 juni 2023 22:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Blijkbaar wil het Kremlin dat er zo af en toe ook "eerlijk" nieuws naar buiten sijpelt. Dat het niet lekker loopt kun je ook niet meer verborgen houden. Geen Rus gelooft het narratief van het Kremlin.
Ik hou al ruim 10 jaar een boerderij bij op mijn telefoonquote:Op woensdag 14 juni 2023 22:56 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Ik speelde vroeger Fifa en heb daar geleerd dat je met een goede aanval een goede defensie wel kan verslaan.
Dusja...
De angst en wanhoop is van hem af te lezen. Ook een hoop van die gasten willen daar helemaal niet zijn. Klote oorlog.quote:Op woensdag 14 juni 2023 22:42 schreef phpmystyle het volgende:
Indrukwekkend filmpje van een Russische soldaat die zich overgeeft en middels de drone geleid wordt naar de Oekraiene troepen.
Wel nice om te zien hoe menselijk Oekraïne blijft![]()
![]()
Ongelooflijke goedheid ondanks alle ellende.
... donderen je flanken in elkaar. Als je niet oppast.quote:Op woensdag 14 juni 2023 22:59 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Gewoon de zwakke plekken zoeken en daar massaal doorbreken. Als je eenmaal door een linie heen bent..
Ik geloof niet dat ze die Prigozjin helemaal aan het lijntje hebben. Die man is gewoon solist en voert gewoon klussen uit voor rusland. Het is gewoon een aannemer die geen blad voor de mond heeft en zich ook niet laat ringeloren. Die roept volgens mij geen dingen omdat hij dit van hogerhand zo naar buiten moet brengen. En dat zal op termijn steeds meer problemen geven denk ik, want hij neemt in dit proces steeds meer ruimte in en gaat daarbij het Kremlin gewoon voor de voeten lopen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 22:58 schreef phpmystyle het volgende:
Blijkbaar wil het Kremlin dat er zo af en toe ook "eerlijk" nieuws naar buiten sijpelt. Dat het niet lekker loopt kun je ook niet meer verborgen houden. Geen Rus gelooft het narratief van het Kremlin.
Pas als de kerncentrale de lucht in gaat wordt de kritische lijn bereikt. Dat kan men namelijk wegzetten als een ongeluk, het gooien van een kernbom is dat niet.quote:Op woensdag 14 juni 2023 17:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]Lijkt een heel gezellige aflevering dit.
Hij heeft gelijk, rusland is al 450+ dagen bezig met een offensief en het is gewoon een fiasco.quote:Op woensdag 14 juni 2023 23:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, zo werkt het niet. Een voetbalwedstrijd is niet na 2 minuten een fiasco omdat er nog niet gescoord is.
Dit en nee, met verdedigingslinies was het nooit te verwachten dat Oekraïne er simpelweg doorheen zou komen. We moeten nog weken wacht voordat we een goed oordeel kunnen vellen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 23:02 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Deze offensief is tot nu toe een fiasco.
Ja,quote:Op woensdag 14 juni 2023 22:52 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Je begrijpt dat de NAVO lidmaatschap kan afwijzen?
Oh vertel...quote:Op woensdag 14 juni 2023 23:02 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Bende ge dronken? Bron voor deze beweringen graag, die van mij zijn feitelijk staafbaar.quote:Op woensdag 14 juni 2023 18:35 schreef RetepV het volgende:
[..]
Jij durft over schuivende doelpalen van Rusland te spreken, terwijl de NAVO al tientallen jaren, onder herhaald protest van Rusland de hele tijd doelpalen aan het verschuiven zijn geweest?![]()
![]()
![]()
![]()
Waarbij Rusland een appeasement-politiek voer, waar de NAVO stapje voor stapje weer telkens wat verder ging.
Nu is het lijntje gebroken, en willen de Russen de NAVO niet meer appeasen.
Uiteraard, vandaar ook de woorden "tot nu toe" en dat is feitelijk correct. Ik denk ook niet dat deze linies die Rusland heeft opgebouwd in een paar weken te doorbreken zijn. Kost in ieder geval klauwen aan materiaal.quote:Op woensdag 14 juni 2023 23:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit en nee, met verdedigingslinies was het nooit te verwachten dat Oekraïne er simpelweg doorheen zou komen. We moeten nog weken wacht voordat we een goed oordeel kunnen vellen.
Opvallend is denk ik vooral alle artillerie die Oekraïne de laatste tijd weet te raken.quote:Op woensdag 14 juni 2023 23:23 schreef skysherrif het volgende:
Het echte offensief is nog niet begonnen en nee dat is geen cope.
Veruit de meeste brigades die we hebben gezien tot nu toe in Donetsk/Zapo zijn bestaande units, niet nieuw getrainde. Ondanks dat we leopards gezien hebben en bradleys.
Daarnaast volgens Oryx, gebaseerd dus op alle beelden die zijn vrijgekomen sinds het begin van het offensief, heeft Rusland meer tanks verloren dan Oekraine (oekraiense iets meer APCs, maar dat is logisch). En sowieso meer materieel.
Oekraiene is nog steeds bezig met 'probing', al had het uiteraard gehoopt dat het wel had kunnen doorbreken bij Robotyne, heeft het zeker meer verliezen geleden daar dan gehoopt, hebben we het belangrijkste offensief nog niet gezien van Oekraiense zijde. Het heeft iig door counterartillery enorm veel gesloopt van de Russen.
Er is geen echt en geen nepoffensief. De verschillende aanvallen inclusief verkenningsaanvallen zijn juist onderdeel van het offensief.quote:Op woensdag 14 juni 2023 23:23 schreef skysherrif het volgende:
Het echte offensief is nog niet begonnen en nee dat is geen cope.
Veruit de meeste brigades die we hebben gezien tot nu toe in Donetsk/Zapo zijn bestaande units, niet nieuw getrainde. Ondanks dat we leopards gezien hebben en bradleys.
Daarnaast volgens Oryx, gebaseerd dus op alle beelden die zijn vrijgekomen sinds het begin van het offensief, heeft Rusland meer tanks verloren dan Oekraine (oekraiense iets meer APCs, maar dat is logisch). En sowieso meer materieel.
Oekraiene is nog steeds bezig met 'probing', al had het uiteraard gehoopt dat het wel had kunnen doorbreken bij Robotyne, heeft het zeker meer verliezen geleden daar dan gehoopt, hebben we het belangrijkste offensief nog niet gezien van Oekraiense zijde. Het heeft iig door counterartillery enorm veel gesloopt van de Russen.
Gisteren nog twee MLRS die geraakt werden door HIMARS. Dat was ook wel eerder duidelijk, zonder luchtoverwicht is artillerie de koning van het strijdveld.quote:Op woensdag 14 juni 2023 23:35 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Opvallend is denk ik vooral alle artillerie die Oekraïne de laatste tijd weet te raken.
Ja precies dat ook, de counter artillerie van Oekraiense is mega effectief aan dit front, jullie zullen het ook wel hebben gehad over de 5/6 mstas die in 1 gebied werden vernietigdquote:Op woensdag 14 juni 2023 23:35 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Opvallend is denk ik vooral alle artillerie die Oekraïne de laatste tijd weet te raken.
Ja eens uiteraard, maar ik wil vooral zeggen dat we nog niet alle intenties van Oekraine hebben gezien en we zeker nog niet de grootset slagkracht hebben gezien van Oekraine. Slechts een deel/begin van het offensief.quote:Op woensdag 14 juni 2023 23:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Er is geen echt en geen nepoffensief. De verschillende aanvallen inclusief verkenningsaanvallen zijn juist onderdeel van het offensief.
quote:
Zou wat zijn als dat ding naar de tyfus gaat.quote:Op woensdag 14 juni 2023 23:07 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Pas als de kerncentrale de lucht in gaat wordt de kritische lijn bereikt. Dat kan men namelijk wegzetten als een ongeluk, het gooien van een kernbom is dat niet.
Dikke biem.quote:Op woensdag 14 juni 2023 23:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zou wat zijn als dat ding naar de tyfus gaat.
Ik zag een filmpje waarbij 2 MLRS werden geraakt door Himars, ik weet niet of dat hetzelfde is.quote:Op woensdag 14 juni 2023 23:39 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ja precies dat ook, de counter artillerie van Oekraiense is mega effectief aan dit front, jullie zullen het ook wel hebben gehad over de 5/6 mstas die in 1 gebied werden vernietigd
Oekraïne gebruikt dit offensief tot nu toe ook veel gebruik van Excalibur granaten. Die hebben hetzelfde effect maar op een kleinere schaal.quote:Op woensdag 14 juni 2023 23:52 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik zag een filmpje waarbij 2 MLRS werden geraakt door Himars, ik weet niet of dat hetzelfde is.
quote:Op woensdag 14 juni 2023 23:52 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik zag een filmpje waarbij 2 MLRS werden geraakt door Himars, ik weet niet of dat hetzelfde is.
Denk dat een hoop gasten zwichten voor het grote geld dat geboden wordt.quote:Op woensdag 14 juni 2023 23:03 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
De angst en wanhoop is van hem af te lezen. Ook een hoop van die gasten willen daar helemaal niet zijn. Klote oorlog.
Want doen die apparaten zo dicht bij het front?quote:Op donderdag 15 juni 2023 00:02 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ twitter ]
en extra klein draadje:
[ twitter ]
Kennen ze daar geen moderne tandheelkunde ofzo?quote:Op woensdag 14 juni 2023 23:26 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
https://www.reddit.com/r/(...)urrendered_today_are
Russian soldiers who surrendered today are massively criticizing their commanders
Recruten uit strafkampen blinken meestal niet.quote:Op donderdag 15 juni 2023 00:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kennen ze daar geen moderne tandheelkunde ofzo?
Kost geld. De mensen die geld hebben komen niet in het leger terecht vanwege corruptie en omkooping.quote:Op donderdag 15 juni 2023 00:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kennen ze daar geen moderne tandheelkunde ofzo?
Valt een hoop te verbeteren met kronen en facings en inplantaten.quote:Op donderdag 15 juni 2023 00:29 schreef Vallon het volgende:
[..]
Recruten uit strafkampen blinken meestal niet.
Het offensief is pas net begonnen. Oekraine geeft aan dat het makkelijk maanden kan duren.quote:Op woensdag 14 juni 2023 23:02 schreef MisterJ.Lo het volgende:
MSTA-S heeft geen enorm bereik te vergelijken met de KRAB howitzer van Oekraine.quote:Op donderdag 15 juni 2023 00:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Want doen die apparaten zo dicht bij het front?
Ik zie Oekraïne ook nog wel flikken dat ze ineens in een 180° swing ergens anders Pata boem doorbreken en gelijk ergens doorstomen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 23:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Er is geen echt en geen nepoffensief. De verschillende aanvallen inclusief verkenningsaanvallen zijn juist onderdeel van het offensief.
WTFquote:Op donderdag 15 juni 2023 01:47 schreef theguyver het volgende:
Sergey Karaganov: By using its nuclear weapons, Russia could save humanity from a global catastrophe
Published: 14 Jun 2023 | 23:30 GMT
A tough but necessary decision would likely force the West to back off, enabling an earlier end to the Ukraine crisis and preventing it from expanding to other states
Bron: RT
Oekraine heeft pas een paar brigades ingezet. Van de 35 of zo die ze hebben voor de aanval.quote:Op woensdag 14 juni 2023 22:41 schreef WammesWaggel het volgende:
De vraag is natuurlijk of daar geen goede redenen voor (geweest) zijn.quote:Op woensdag 14 juni 2023 23:19 schreef bianconeri het volgende:
Ja,
Maar als daar geen goede redenen voor zijn waarom zou de NAVO dat dan doen?
Zolang deze oorlog aan de gang is blijft herhaling van de voor en tegens bestaan.quote:Op woensdag 14 juni 2023 22:43 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Kijk vooral naar herhaling.
Als beide partijen(of soms 1) dezelfde argumenten blijven schreeuwen gewoon alles verwijderen. Mag van mij ook bij een eindeloze discussie waarbij duidelijk wordt dat men het toch niet eens wil/gaat worden.
Die is zelf op weg om zijn (hol)broeder Delimkhanov te gaan zoeken?quote:Op donderdag 15 juni 2023 06:59 schreef quirina het volgende:
Al een tijd niks meer gelezen of gezien van geitenliefhebber Kadyrov. Leeft ie nog?
Of zit ie op de kinderboerderij?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |