Ik lees het net ja, 2 (1 VS en 1 Duitsland) en wat extra launchers van Nederland. Van die 5 die er extra moeten komen staat er 'by the end of next year' dus voor eind 2024. Dat is nog even. Normaal is het 2 jaar wachten eer je je order krijgt. Dan moet de VS maar alvast wat leveren uit eigen voorraad als dat kan zoals jij zegt.quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
2, met meer launchers dan normaal* (*=bestaat er wel een normaal dit spul is per definitie built to order).
Maar er zitten er 5 in de pijplijnDan gooit oekraine definitief de lucht op slot. Eigenlijk moet de VS er nu wat naar binnen duwen, en die afhalen van de 5 die ze nu gaan maken voor oekraine. VS heeft er rond de 50 op voorraad.
Ja maar dan nog, april kregen ze die Patriots. Vraag me af hoe je aanpassingen aan de software van zo'n systeem uberhaupt kan testen als gewone afnemer, dus niet de fabrikant. En het dan gebruiken ook nog terwijl je er maar twee hebt en risico loopt als je aanpassing kut is.quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:11 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Oekrane was voor de oorlog hard op weg om een oost-Europese Silicon Valley te worden. Zat IT kennis daar waar het leger gebruik van kan maken.
Klopt, maar dan is andere vraag wanneer ze de eerste extra zouden kunnen krijgen. Want denk niet dat de maker als er 1 af is die maar in een loods zet, om ze zo alle 5 eind 2024 af te kunnen leveren.quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:13 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ik lees het net ja, 2 (1 VS en 1 Duitsland) en wat extra launchers van Nederland. Van die 5 die er extra moeten komen staat er 'by the end of next year' dus voor eind 2024. Dat is nog even.
Je kan natuurlijk op andere manieren testen dan echt live. En ze moeten gewoon de (broncode van de) software hebben gehad. Maar gezien het powerhouse wat oekraine is, op software development gebied, sluit ik dat niet uit.quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:18 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ja maar dan nog, april kregen ze die Patriots. Vraag me af hoe je aanpassingen aan de software van zo'n systeem uberhaupt kan testen als gewone afnemer, dus niet de fabrikant. En het dan gebruiken ook nog terwijl je er maar twee hebt en risico loopt als je aanpassing kut is.
Huzarenstukje is het zeker. Denk dat ze er in geslaagd zijn om de software te kopieeren, en dan op de kopie een team software engineers er 24/7 los op laten pielen. Want de patriots zelf zijn voor zover ik weet na deployment niet uit dienst gehaald.quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:18 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ja maar dan nog, april kregen ze die Patriots. Vraag me af hoe je aanpassingen aan de software van zo'n systeem uberhaupt kan testen als gewone afnemer, dus niet de fabrikant. En het dan gebruiken ook nog terwijl je er maar twee hebt en risico loopt als je aanpassing kut is.
Dit waren zelfstandige sovjetrepublieken binnen de Sovjet Unie. Deze landen waren GEEN onderdeel van Rusland!quote:Op woensdag 14 juni 2023 08:41 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Estland
Letland
Litouwen
Belarus
Oekrane
Moldavi
Georgi
Armeni
Azerbeidzjan
Kazachstan
Turkmenistan
Oezbekistan
Kirgizi
Tadzjikistan
Quote die idioot nou niet weer, is eindelijk rustig.quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:24 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Dit waren zelfstandige sovjetrepublieken binnen de Sovjet Unie. Deze landen waren GEEN onderdeel van Rusland!
Ouwe roestbak. Die staat er al een tijdje denk ik.quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:36 schreef Heph844 het volgende:
[ twitter ]
Ik heb er zelf weinig verstand van, maar wat ik ervan begrijp: Ofwel hebben de Russen deze Howitzers een stuk verder richting het front gezet dan gebruikelijk, ofwel zijn de Oekraners al verder doorgestoten dan we dachten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik verdenk Rusland ervan dat heel veel materieel er zo uitziet door matig onderhoud. Likje verf valt makkelij op te 'bezuinigen' natuurlijk, kan een officiertje z'n vrouw weer eens uit eten nemen. Wil niet zeggen dat het niet werkt natuurlijk.quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ouwe roestbak. Die staat er al een tijdje denk ik.
quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:55 schreef oheng het volgende:
Wagner heeft kritiek op de Tsetjeense "Slager van Vuhledar". (
Bij de HIMARS aanval vandaag zijn er "100 doden en 100 gewonden gevallen". Verdacht mooie ronde getallen, maar het maakt wel duidelijk dat er iets ernstigs gebeurd is.
Vertaling:Wat staat hier?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
CNNquote:Russian President Vladimir Putin is scheduled to meet with leaders of African countries on Saturday in St Petersburg, according to presidential aide Yuri Ushakov.
The grain deal will be one of the key issues the leaders will discuss, he said.
"African leaders are interested in the constant supply of grain to their continent, which so far has not been possible under the Istanbul deal," Ushakov said, according to state media TASS.
Russia has been dissatisfied with the deal and will carefully consider a decision on whether to extend it, Ushakov said, echoing Putin's Tuesday comments to war correspondents at the Kremlin, where he said he is considering exiting the deal.
Before they meet with Putin, the leaders will meet Ukrainian President Volodymyr Zelensky on Friday, the non-profit organization Brazzaville Foundation earlier announced.
Participating leaders will include:
Cyril Ramaphosa, president of South Africa
Azali Assoumani, chair of the African Union and Union of Comoros
Denis Sassou Nguesso, president of Republic of Congo
Yoweri Museveni, president of Uganda
Macky Sall, president of Senegal
Hakainde Hichilema, president of Zambia
CNNquote:The investigation into who was behind the Nord Stream pipeline sabotage is entering its "final phase," lead prosecutor Mats Ljungqvist told Swedish radio on Wednesday.
"I do think we may possibly be entering a final phase in this case," Ljungqvist said. "I hope that at least this autumn, we can take a stand on a decision on the so-called indictment issue."
Swedish and Danish authorities have been investigating four holes in the Nord Stream 1 and 2 pipelines that link Russia and Germany via the Baltic Sea, which investigators believe were caused by explosives last year.
“I can say that the explosive has a special composition, from which it is possible to draw certain conclusions [about the perpetrator],” Ljungqvist said, adding that he has met the German prosecutor investigating the sabotage.
DDezelfde Tsetjeense idioot die gezorgd heeft voor de verliezen bij Vuhledar, Sukhrab Sultanovich Akhmedov, is nu verantwoordelijk voor deze fuckup.quote:
Tjah, het zijn ook net normale huisvaders die dappere strijders.quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:58 schreef 3rr0r het volgende:
Op het eind zie je dat een New Balance sneakers draagt, bij 'trench clearing'![]()
[ twitter ]
Veel geblaat, weinig wol dus. Wat hebben die Tsetjenen uberhaupt voor elkaar gekregen gedurende dit conflict, behalve de burgerbevolking terroriseren en tiktok filmpjes maken? Ik hoor verder nooit wat over ze verder.quote:Op woensdag 14 juni 2023 17:06 schreef oheng het volgende:
[..]
DDezelfde Tsetjeense idioot die gezorgd heeft voor de verliezen bij Vuhledar, Sukhrab Sultanovich Akhmedov, is nu verantwoordelijk voor deze fuckup.
Vervolgens loven de Tsetsjenen een beloning uit aan de Oekrainsche geheime diesnt voor informatie, en halen de Tsetjenen hun troepen uit Makiivka, om te zoek. (hoewel ik geloof dat deze 2 Tsetjeense beweringen niet serieus bedoeld waren)
russen houden ervan om cryptisch te zijn, want dat houdt ze uit de gulag.
Ze zullen wel lekkerder zitten en ook om mee te rennen maar wat minder bescherming en sneller kapot denk ik. Dat bij de Oekrainers er soldaten zijn die geen 'military boots' krijgen zoals we zagen bij de Russen lijkt me niet het geval, bewuste keuze.quote:Op woensdag 14 juni 2023 17:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tjah, het zijn ook net normale huisvaders die dappere strijders.
Ieders' ervaring is dat je op sportschoenen sneller kan rennen dan met zware schoenen. Laat staan op kisten.quote:Op woensdag 14 juni 2023 17:17 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ze zullen wel lekkerder zitten en ook om mee te rennen maar wat minder bescherming en sneller kapot denk ik. Dat bij de Oekrainers er soldaten zijn die geen 'military boots' krijgen zoals we zagen bij de Russen lijkt me niet het geval, bewuste keuze.
Lekker risico dat je een schoen verliest in de modder of dat iets dwars door je zool heen gaat in die troep in een loopgraaf. Lijkt me niet echt verstandig. Maar dat ben ik.quote:Op woensdag 14 juni 2023 17:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ieders' ervaring is dat je op sportschoenen sneller kan rennen dan met zware schoenen. Laat staan op kisten.
Met zo'n loopgrafruimen wil je snel zijn inderdaad.
Sowieso ook een hele gezellige man, net als Wierd Duk. Ze zouden carbit moeten lusten.quote:Op woensdag 14 juni 2023 17:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]Lijkt een heel gezellige aflevering dit.
Rob de Wijk loopt te panieken. Het einde van de wereld staat vast. Maar nu komt het nog even niet.quote:Op woensdag 14 juni 2023 17:38 schreef Lospedrosa het volgende:
"Zelfstandig", maar als ze de unie wilde verlaten of Moskou het ergens niet mee eens was stond er de volgende dag een rij tanks in de voortuin.quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:24 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Dit waren zelfstandige sovjetrepublieken binnen de Sovjet Unie. Deze landen waren GEEN onderdeel van Rusland!
Wat een gruwelijk lijden. Poetin moet op de eisen van Zelenskyy ingaan, want anders escaleert het.quote:
Angst verkooptquote:Op woensdag 14 juni 2023 17:41 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Rob de Wijk loopt te panieken. Het einde van de wereld staat vast. Maar nu komt het nog even niet.
Dit is waarom ik geen prime time show hebquote:Op woensdag 14 juni 2023 17:46 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Angst verkoopt.
Mensen die vertellen "alles komt goed, maak je niet druk", halen de tv niet.
Raar vergelijk, Rob is bange hippy links en D66. Weird is weird, rechts en gestoord.quote:Op woensdag 14 juni 2023 17:40 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Sowieso ook een hele gezellige man, net als Wierd Duk. Ze zouden carbit moeten lusten.
"Footage from soldiers of the Galician platoon of the 2nd assault battalion, part of the 3rd separate assault brigade"quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:58 schreef 3rr0r het volgende:
Op het eind zie je dat een New Balance sneakers draagt, bij 'trench clearing'![]()
[ twitter ]
4 aannames in 1 zin.quote:Op woensdag 14 juni 2023 17:17 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ze zullen wel lekkerder zitten en ook om mee te rennen maar wat minder bescherming en sneller kapot denk ik. Dat bij de Oekrainers er soldaten zijn die geen 'military boots' krijgen zoals we zagen bij de Russen lijkt me niet het geval, bewuste keuze.
quote:Op woensdag 14 juni 2023 18:03 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
"Footage from soldiers of the Galician platoon of the 2nd assault battalion, part of the 3rd separate assault brigade"
[ afbeelding ]
Wat een toeval:
14th Waffen Grenadier Division of the SS (1st Galician)
[ afbeelding ]
De eerste Leopards met WW2 Balkankreuz kwamen van de week ook al voorbij.
Zelfs de medics lopen met zwarte zonnen rond inmiddels.
Gaat lekker.
[..]
4 aannames in 1 zin.
Gaat lekker.
Kijk eens goed wat een dikzakken dit zijn, dit zijn geen soldaten.quote:Op woensdag 14 juni 2023 18:03 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
"Footage from soldiers of the Galician platoon of the 2nd assault battalion, part of the 3rd separate assault brigade"
[ afbeelding ]
Wat een toeval:
14th Waffen Grenadier Division of the SS (1st Galician)
[ afbeelding ]
De eerste Leopards met WW2 Balkankreuz kwamen van de week ook al voorbij.
Zelfs de medics lopen met zwarte zonnen rond inmiddels.
Gaat lekker.
[..]
4 aannames in 1 zin.
Gaat lekker.
Genieten!quote:Op woensdag 14 juni 2023 18:13 schreef Nielsch het volgende:
Okee dus een Oekrainse HIMARS aanval doodt in een klap 200 orcs inclusief de zwager van Kadyrov en nu zijn er geruchten dat Wagner de locatie van die Russen naar Oekraine heeft gelekt.
Mercenaries vechten voor de hoogste bieder, kunnen we niet gewoon een paar miljard overmaken?quote:Op woensdag 14 juni 2023 18:13 schreef Nielsch het volgende:
Okee dus een Oekrainse HIMARS aanval doodt in een klap 200 orcs inclusief de zwager van Kadyrov en nu zijn er geruchten dat Wagner de locatie van die Russen naar Oekraine heeft gelekt.
Tot dusver is die zwager zwaar gewond.quote:Op woensdag 14 juni 2023 18:13 schreef Nielsch het volgende:
Die Tsjetsjenen zijn toch die lui die vanuit de tweede linie op vluchtende Russen schieten? Zullen niet overal even geliefd zijn.quote:Op woensdag 14 juni 2023 18:13 schreef Nielsch het volgende:
https://www.hln.be/buiten(...)-het-begin~aca71a75/quote:Op woensdag 14 juni 2023 18:23 schreef theguyver het volgende:
[..]
Tot dusver is die zwager zwaar gewond.
Althans nog niks bevestigd.
Paar miljard roebels dan.quote:Op woensdag 14 juni 2023 18:15 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Mercenaries vechten voor de hoogste bieder, kunnen we niet gewoon een paar miljard overmaken?Volgens mij nog goedkoper ook.
Hmm tijd voor actueel tiktok filmpje.quote:Op woensdag 14 juni 2023 18:24 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
https://www.hln.be/buiten(...)-het-begin~aca71a75/
Gezever.
Dus hij liegt. De media verdraait niets en rapporteert gewoon wat hij zegt, en dit bewijst hoe laag de media is gevallen?quote:Op woensdag 14 juni 2023 18:24 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
https://www.hln.be/buiten(...)-het-begin~aca71a75/
Gezever.
Dat doen alle kleinere landen. Als de Amerikanen met F16's gingen bombarderen, gebruikten ze aparte vliegtuigen voor verkenning, bombarderen en air-defense. Nederlanders lieten alle F16's dat doen, ze hadden raketten EN bommen aan boord en ze deden het om de beurt. Dat vonden de Amerikanen heel indrukwekkend toen ze er achter kwamen, maar het is gewoon logisch.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ok, dat is dan best indrukwekkend.
https://www.wsj.com/artic(...)ukraine-war-db6053a0
Echt niet om aan te horen dat domme gelul van Rob de Wijk.quote:Op woensdag 14 juni 2023 17:38 schreef Lospedrosa het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |