Nee ik ben geen vrouwquote:Op vrijdag 16 juni 2023 10:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ben je weer ongesteld dat je zo reageert op mij de laatste dagen?
Mag ik dat lekker zelf weten? Dank u!quote:Op vrijdag 16 juni 2023 10:02 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee ik ben geen vrouw.
Ik vind het gewoon aandoenlijk hoe negatief je in dit topic bent.
Natuurlijk, dat mag.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 10:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mag ik dat lekker zelf weten? Dank u!
Graag, want het is nogal kinderachtig. Lees ook hierboven, mijn "negativiteit" is niet uit de lucht gegrepen over zondag a.s.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 10:05 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Natuurlijk, dat mag.
En ik mag daar soms op reageren, lijkt me. Maar als het je zo dwars zit zal ik dat niet al te vaak doen!
Check dat filmpje in het tornado topic maar van gister... daar komen toch wat joekels naar beneden zegquote:Op vrijdag 16 juni 2023 09:32 schreef INViCTuS het volgende:
Afgelopen nacht in Texas. G'dumme, die kop je niet terug
[ twitter ]
Dan lig ik bij het zwembad. Ik heb helaas geen vader meer.quote:Op donderdag 15 juni 2023 21:42 schreef cherrycoke het volgende:
voor zondag zie ik 31 graden staan en veel bewolking, dat gaat een lekkere dag worden
Ik ook niet, maar wel een verjaardagquote:Op vrijdag 16 juni 2023 10:28 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Dan lig ik bij het zwembad. Ik heb helaas geen vader meer.
Hitte + ongesteld + hongerig vanwege hoge voedselprijzen denk ik. Dan krijg je dat soort gedrag.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 10:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ben je weer ongesteld dat je zo reageert op mij de laatste dagen?
25? nog steeds wel warmquote:Op vrijdag 16 juni 2023 10:53 schreef dick_laurent het volgende:
Ideale temperatuur om je airco op in te stellen is 25c lees ik... het is hier nu 26c binnen. AC staat nog uit.
Vraag me af of die ene graad dan het verschil gaat maken. Heb het wel een beetje warm inmiddels.
Tjemig wat een dilemma zo op de vrijdagochtend.
In de regel niet meer dan 8°C lager dan de buitentemperatuur. Groter verschil is minder efficiënt, veroorzaakt meer slijtage en is ook fysiek niet optimaal.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 10:53 schreef dick_laurent het volgende:
Ideale temperatuur om je airco op in te stellen is 25c lees ik... het is hier nu 26c binnen. AC staat nog uit.
Vraag me af of die ene graad dan het verschil gaat maken. Heb het wel een beetje warm inmiddels.
Tjemig wat een dilemma zo op de vrijdagochtend.
Ik sta ook liever een week in de stromende regen dan dat benauwde, plakkerige, maar ik probeer dat te onderdrukken.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 09:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Zie een beetje op tegen zondag.. volgens mij wordt het dan echt zo bizar benauwd in de middag![]()
Het is geen exacte wetenschap natuurlijk, hangt ook van model en verdere omstandigheden af. Is het buiten ruim 40°C, tsja. Je kan lastig je airco op 32 zettenquote:Op vrijdag 16 juni 2023 11:20 schreef dick_laurent het volgende:
@:Dven Ok, ik las dat je een marge van max 10c met buiten moet houden, maar idd.... Vandaag wordt hier rond de 30 buiten, dus als ik hem zou instellen op 25c zit ik daar nog ruim binnen.
@:Invictus Zonder AC 23 doe je goed, al koelen de nachten bij jullie wel stukje meer af dan hier dus dat maakt wellicht wel wat verschil.
We hebben ook een plafondventilator op slaapkamer boven het bed die al sinds een week s'nachts gewoon aan blijft waardoor er een licht briesje over je heen blijft gaan. Op die manier is slapen zonder AC ook (tot nu toe) prima te doen.
vet tofquote:
Zo'n fan heeft nog een voordeel. Die vliegende bloedzuigers houden niet van een briesje, dus wordt je niet gestoken.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 11:20 schreef dick_laurent het volgende:
@:Dven Ok, ik las dat je een marge van max 10c met buiten moet houden, maar idd.... Vandaag wordt hier rond de 30 buiten, dus als ik hem zou instellen op 25c zit ik daar nog ruim binnen.
@:Invictus Zonder AC 23 doe je goed, al koelen de nachten bij jullie wel stukje meer af dan hier dus dat maakt wellicht wel wat verschil.
We hebben ook een plafondventilator op slaapkamer boven het bed die al sinds een week s'nachts gewoon aan blijft waardoor er een licht briesje over je heen blijft gaan. Op die manier is slapen zonder AC ook (tot nu toe) prima te doen.
Ja, top.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 10:03 schreef INViCTuS het volgende:
Overgang naar broeierig weertype
Tot in het weekend heeft een hogedrukgebied boven Scandinavië nog invloed op ons weer, maar vanuit het zuidwesten komt ook een lagedrukgebied geleidelijk dichterbij. Af en toe trekken daar al wat (dunne) wolkenvelden van over met name het zuiden van ons land, maar het is nog even wachten op de eerste neerslag. Zondag kan in het zuidwesten al een eerste lokale bui vallen, maar de meeste buien volgen pas in de loop van zondagavond, lokaal ook met onweer. Dat is de start van een nog warme, maar wisselvalligere en broeierige week.
Vandaag en morgen ligt een uitloper van een hogedrukgebied boven de Noordzee en daar omheen waait de wind bij ons vanuit het noordwesten. Ondanks die wind vanaf zee blijft het vooral landinwaarts zomers warm, met nog 25 tot 29 graden. Direct aan zee wordt het wel iets minder warm, met daar nog 20 tot 24 graden. De zon schijnt volop, maar af en toe trekt er vanuit het zuiden ook wat (dunne) bewolking het land in en ontstaan enkele stapelwolken.
Tropisch warme Vaderdag
Zondag komt vanuit het zuidwesten het eerdergenoemde lagedrukgebied dichterbij en duwt het hogedrukgebied verder naar het oosten, waardoor de wind bij ons weer oostelijk wordt. Vanuit die hoek stroomt opnieuw droge en warme continentale lucht ons land in, waarmee het landinwaarts weer tot tropische waarden komt. Aan de kust wordt het dan ook warmer, met daar 25 tot 27 graden. Maar vanuit het zuidwesten begint de lucht op nadering van dat lagedrukgebied tegelijkertijd steeds vochtiger te worden. De wind klapt om naar zuidwest en er trekken sluierwolken over het land. Vooral in de hoek van Zeeland kan vanaf de ochtend al een lokale bui vallen, verder is het nog droog met veel zon. De aangevoerde vochtigere lucht in combinatie met hoge temperaturen maakt het vanaf dat moment ineens broeierig warm.
![]()
Regen- en onweersbuien
Zondagavond trekt er sinds lange tijd weer een eerste echte buienlijn over het land. Op meer plaatsen gaan dan buien vallen en in die broeierig warme lucht kunnen dat stevige zijn, met lokaal onweer en veel regen in korte tijd. De actiefste buien lijken op basis van de huidige berekeningen in de zuidelijke helft van het land te vallen, in het noorden is het minder nat.
![]()
Plaknacht
Ook in de nacht naar maandag blijft een aantal regen- en onweersbuien actief en het wordt een heuse plaknacht, met minimumtemperaturen tussen 16 graden in het noorden en nog 19 graden in het zuiden. Dit soort nachtelijke temperaturen hebben we de laatste tijd wel vaker gehad, maar in combinatie met vochtigere lucht voelt het een stuk minder aangenaam aan.
![]()
Wisselvallige en broeierige week
De rest van de week voelt het ook broeierig warm aan. Met een zuidwestelijke wind wordt het overdag steeds zo’n 25 tot 28 graden in het binnenland en 20 tot 24 graden aan de kust. De zon blijft op alle dagen regelmatig te zien, maar wordt afgewisseld met wolkenvelden en verspreide buien, soms ook met onweer.
![]()
Comeback van de noordelijke wind?
Eind van volgende week laten de weermodellen nu opnieuw een omslag zien, waarbij er een hogedrukgebied bij ons in de buurt komt te liggen en de inmiddels welbekende noordelijke wind zijn comeback maakt.
noordenwind is lage LV en toch 24-26 graden hier
"Zo rond de langste dag vindt de zomer zijn spoor, constateerden we aan het begin van dit verhaal al. De buien die ons land vanaf zondag een aantal dagen kunnen bereiken, lijken in het verdere verloop van de verwachtingsperiode niet meer dan een soort dwaalspoor te zijn. "quote:
Ik zie dat niet terug hoor, ook niet in de echte lange termijn voorspellingquote:Op vrijdag 16 juni 2023 17:10 schreef Nattekat het volgende:
Bij ons staat er trouwens heel koel weer in de kaarten voor eind-juni
Ook meer neerslag volgende week.
quote:Op vrijdag 16 juni 2023 17:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zie dat niet terug hoor, ook niet in de echte lange termijn voorspelling
https://www.weerplaza.nl/(...)regen-onderweg/8306/
Maar dat koele weer zie ik nog niet erin, of je moet enkel de controle volgen voor enkel 28 en 29 juni dan kom net iets onder het gemiddelde van 20-21 graden uit.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 17:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
We zijn 3 dagen verder hč.
Mijn lat voor koel weer ligt niet zo hoog. 21 graden is al ijskoudquote:Op vrijdag 16 juni 2023 17:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar dat koele weer zie ik nog niet erin, of je moet enkel de controle volgen voor enkel 28 en 29 juni dan kom net iets onder het gemiddelde van 20-21 graden uit.
25c hier hoor en voelt icm de plafondventilator heerlijk koel.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 18:12 schreef Twieki het volgende:
Zijn er serieus mensen die hun (split-) airco op 25 graden zetten? Dat is toch geen koelen meer man, da's verwarmen. Zelfs in de winter is 25 graden niet comfortabel, tenzij je dan ook in korte broek en t-shirt wilt zitten.
Airco staat hier al een paar weken op 22 graden, en 't is hier nu 22,5 graden in huis. Perfect wat mij betreft.
quote:Op vrijdag 16 juni 2023 17:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
We zijn 3 dagen verder hč.
Ik zit heel erg te twijfelen om gewoon lekker overkill elektriciteit te verspillen om de temperatuur hier zo laag mogelijk te krijgen voor het zo ver is. Zodra het klam is, is het te laat om er nog iets tegen te doen.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 18:47 schreef INViCTuS het volgende:
Nog 2 koelere nachten en dan komen de beroerde klam nachten
Dat is misschien hier en daar wat gepruttel, maar als het tot serieuzer onweer komt dan wordt het wellicht grootschaliger tussen 0:00u en 3:00u op maandag.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 20:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Zondag einde middag / begin avond al onweer vanuit het zuiden zegt men zojuist bij RTL Weer.
Dan gaat de airco maar aan. Afgelopen nacht alles tegen elkaar open gehad. Was vanmorgen 18.5 graden beneden.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 09:06 schreef INViCTuS het volgende:
maandag/dinsdag/woensdag nachten van 18-21 graden in grote delen van het land. Knaak is dat. Afgelopen nacht onder de 10 geweest.
Hebbie die van je ma's facebook pagina?quote:
quote:Op zaterdag 17 juni 2023 10:15 schreef TheVoice4ever het volgende:
een weer topic, eerder een complotdenkers chat topic
grondwater is gewoon op peil, na een voorjaar met best veel regen, nog geen reden voor paniek hoor
en paniek is stress, iets wat slecht voor je gezondheid is met warm weer dus relax aub
tis vooral het toplaagje wat droog is, onderin is nog nat, dus boeren moeten gewoon bij wateren van hun gewassen nu, doen wij voornamelijk ook voor onze nieuwste planten die nog geen diepe wortels hebben
maar ja komende week komt er regen toch met onweer daarom wordt het wat benauwder ja, gewoon airco aan en dan merk je er weinig van, geluid maar wat harder zetten van tv of zo
Zijn vooral buien die het moeten gaan doen, dus plaatselijk zal dat verschillen van niks tot misschien veel. Dinsdag de grootste kansquote:Op zaterdag 17 juni 2023 11:27 schreef cherrycoke het volgende:
De regen verdwijnt ook uit de kaarten als sneeuw voor de zon, we gaan het meemaken
Dat komt omdat ik vakantie heb. Houdt rekening met slecht weer tot 10 juli.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 17:10 schreef Nattekat het volgende:
Bij ons staat er trouwens heel koel weer in de kaarten voor eind-juni
Ook meer neerslag volgende week.
[ afbeelding ]
De natuur is je dankbaar.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 14:46 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Dat komt omdat ik vakantie heb. Houdt rekening met slecht weer tot 10 juli.
Hier in NL koek je ook gewoon aan als je over straat loopt hoor. 😜quote:Op zaterdag 17 juni 2023 14:48 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Oke dan. En dan te bedenken dat er hordes bleke noord Europeanen zijn die hier nu met UV index 9 gaan liggen zonnen op het strand
Tsja die zien er op hun 40e straks al uit alsof ze 70 zijn (hun huid iig).quote:Op zaterdag 17 juni 2023 14:48 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Oke dan. En dan te bedenken dat er hordes bleke noord Europeanen zijn die hier nu met UV index 9 gaan liggen zonnen op het strand
Merkte het ookal idd... In het noorden al tegen de 70% terwijl het in het zuiden maar 25% is.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 15:58 schreef Nattekat het volgende:
Het broeifront is aangekomen. Het was leuk zo lang het duurde, sterkte aan iedereen zonder goede airco.
Het komt uit het zuidwesten. In het noorden is het gewoon nog koud.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 16:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Merkte het ookal idd... In het noorden al tegen de 70% terwijl het in het zuiden maar 25% is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |