Ik vind het best hypocriet dat iemand uit de uiterst conservatieve biblebelt gaat lopen klagen over conservatieven.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het doel is vooral om het te normaliseren. Als jij dat beschouwt als 'indoctrineren', dan is dat jouw probleem.
Wel mooi dat jij zo'n account volgt en je dan boos loopt te maken over een of andere tekenfilm waar non-binaire figuren in voorkomen. Man man man, conservatieven zijn toch ook wel de meest trieste figuren op deze aardkloot. Grappig dat je in een andere post liep te emmeren over de 'voorliefde voor moslims', want jij zit goddonmme op een lijn met die oer-conservatieve zandhappers en hun Middeleeuwse idealen.
Nee, het is vooral een decadente hype van voornamelijk "witte" hoogopgeleide grachtengordelianen die menen dat ze de Nelson Martin Luther King Mandela moeten uithangen. Het jammere is dat i.t.t. de hobby's van paupers dat volk wel macht en invloed heeft, en graag hun vrijetijdsbesteding tot nationaal beleid verheft.quote:
Wat is daar precies hypocriet aan?quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:33 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ik vind het best hypocriet dat iemand uit de uiterst conservatieve biblebelt gaat lopen klagen over conservatieven.
Er zijn nou eenmaal mensen die zich zo identificeren, dat is de realiteit. Voor zover ik kan beoordelen doen ze daar verder niemand kwaad mee. Het is prima om aan kinderen te laten zien dat die mensen ook bestaan. Dat staan niet meteen gelijk aan 'indoctrinatie'.quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom zou je kinderen de leugen willen meegeven dat zij iets als 'non-binair' kunnen zijn? Je zit hen dus een ideologie voor te schotelen die gebaseerd is op een fantasie over het menselijke geslacht. En dan wil je dit ook nog normaliseren?
Conservatieven verzetten zich sterk tegen alles wat met lhbti+ heeft te maken. In de VS worden nota bene kinderboeken uit bibliotheken verwijderd omdat er een gay-personage in voorkomt. Nee, westerse conservatieven zijn over het algemeen geen voorstander van het onthoofden van lhbti+'ers, maar daar houden de verschillen dan ook wel op. Bovendien lopen er, zeker in de VS, een hoop conservatieven rond die het liefst zouden zien dat homo's met geweld terug hun kast in worden gemept (samen met joden, zwarten en vrouwen).quote:Kun je trouwens die laatste claim eens wat meer onderbouwen? Noem bijvoorbeeld eens wat dingen waar ik op één lijn zit met 'oer-conservatieve zandhappers en hun Middeleeuwse idealen' ..
Er zit een hemelsbreed verschil tussen conservatisme in het Westen van weldenkende mensen en de cultuur in sommige Islamtische landen, waar vrouwen onder een tafelkleed worden gestopt en homo's onthoofd of van daken gegooid.
Waar ben je bang voor?quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, het is vooral een decadente hype van voornamelijk "witte" hoogopgeleide grachtengordelianen die menen dat ze de Nelson Martin Luther King Mandela moeten uithangen. Het jammere is dat i.t.t. de hobby's van paupers dat volk wel macht en invloed heeft, en graag hun vrijetijdsbesteding tot nationaal beleid verheft.
De terugkeer naar het stompzinnig categorisch opdelen van de mensheid op basis van vaststaande eigenschappen, vooral.quote:
Goh Koos, en als je dan zegt dan je vanwege de waarborging van de rechten van joden, homo's, vrouwen én 'afvalligen' het verstandig acht om terughoudend te zijn met immigratie uit streng religieuze voornamelijk islamitische contreien, en dat het goed is om per individueel geval te bepalen of iemand hier komt om zich aan te passen aan de hier geldende mores of graag allerei theocratische ideeën meeneemt, komt je bovenbuurman Hex je vertellen dat je een 'buitenlanderhater' bent. Die denkt namelijk, als wokie, dat je dan een afkeer hebt van mensen met een kleurtje.quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er zijn nou eenmaal mensen die zich zo identificeren, dat is de realiteit. Voor zover ik kan beoordelen doen ze daar verder niemand kwaad mee. Het is prima om aan kinderen te laten zien dat die mensen ook bestaan. Dat staan niet meteen gelijk aan 'indoctrinatie'.
[..]
Conservatieven verzetten zich sterk tegen alles wat met lhbti+ heeft te maken. In de VS worden nota bene kinderboeken uit bibliotheken verwijderd omdat er een gay-personage in voorkomt. Nee, westerse conservatieven zijn over het algemeen geen voorstander van het onthoofden van lhbti+'ers, maar daar houden de verschillen dan ook wel op. Bovendien lopen er, zeker in de VS, een hoop conservatieven rond die het liefst zouden zien dat homo's met geweld terug hun kast in worden gemept (samen met joden, zwarten en vrouwen).
[Er zijn nou eenmaal mensen die zich zo identificeren]quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er zijn nou eenmaal mensen die zich zo identificeren, dat is de realiteit. Voor zover ik kan beoordelen doen ze daar verder niemand kwaad mee. Het is prima om aan kinderen te laten zien dat die mensen ook bestaan. Dat staan niet meteen gelijk aan 'indoctrinatie'.
[..]
Conservatieven verzetten zich sterk tegen alles wat met lhbti+ heeft te maken. In de VS worden nota bene kinderboeken uit bibliotheken verwijderd omdat er een gay-personage in voorkomt. Nee, westerse conservatieven zijn over het algemeen geen voorstander van het onthoofden van lhbti+'ers, maar daar houden de verschillen dan ook wel op. Bovendien lopen er, zeker in de VS, een hoop conservatieven rond die het liefst zouden zien dat homo's met geweld terug hun kast in worden gemept (samen met joden, zwarten en vrouwen).
Hoeveel meisjes in klas 2 van de middelbare school zouden statistisch trans zijn? Bij m'n nichtje in de klas zitten 2 non-binairen, 1 transje en 1 is lesbisch.quote:Op woensdag 14 juni 2023 08:50 schreef Hexagon het volgende:
Misschien moeten jullie eens wat minder op Twitter zitten. Dan valt het wel mee met die "woke terreur" waar jullie kennelijk zo onder gebukt gaan.
1. Wat heb ik te bouten met Hexagon?quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Goh Koos, en als je dan zegt dan je vanwege de waarborging van de rechten van joden, homo's, vrouwen én 'afvalligen' het verstandig acht om terughoudend te zijn met immigratie uit streng religieuze voornamelijk islamitische contreien, en dat het goed is om per individueel geval te bepalen of iemand hier komt om zich aan te passen aan de hier geldende mores of graag allerei theocratische ideeën meeneemt, komt je bovenbuurman Hex je vertellen dat je een 'buitenlanderhater' bent. Die denkt namelijk, als wokie, dat je dan een afkeer hebt van mensen met een kleurtje.
Natuurlijk chargeer ik. Maar er is een groot contingent conservatieven dat fel anti-lhbti is, met name in de hoek van figuren die we tot de alt-right rekenen. Zie bijvoorbeeld hoe fel een partij als FvD zich tegen 'pride' keert, of hoe conservatieven in de VS boeken verwijderen omdat die een passage bevat waarin twee jongens of vrouwen met elkaar zoenen.quote:Verder lieg je over de 'gelijkstelling' van Westers conservatieven met Islamitische. Dat blijkt ook uit de Pew Research rapporten die ik hier geupload heb alsmede het scp-rapport over homo-acceptatie en religie. Ze verschillen enkel in het niet willen onthoofden? Hoe lang houd je dit toneelstuk nog vol?
Ah ok. Het is wel belangrijk om te weten dat het streven naar inclusie en diversiteit echt niet gaat om het categorisch opdelen van mensen hoor. Het gaat juist gaat om gelijke kansen en respect voor iedereen, ongeacht de achtergrond. Want dat is nu niet altijd het geval.quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De terugkeer naar het stompzinnig categorisch opdelen van de mensheid op basis van vaststaande eigenschappen, vooral.
Okee, dus? Waarom moeten kinderen dit dan zien of hierover leren? Er zijn zoveel dingen die bestaan en waar we kinderen pas op latere leeftijd over vertellen. Er is totaal geen reden om een 5-jarige over non-binairiteit te vertellen, wat niet eens een bestaand iets is, maar een fantasme dat sommigen uit willen leven.quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Conservatieven verzetten zich tegen de idioterie die de afgelopen decennia is ontstaan mbt tot deze onderwerp. Want vanuit het progressieve kamp is er een radicale overtuiging dat de enorme acceptatie en tolerantie die is bewerkstelligt de afgelopen decennia niet genoeg is. En deze nieuwe idioterie richt zich ook sterk op kinderen. Dáár trekken conservatieven een grens.quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat is een hoop? Heb je hier cijfers en statistieken van? De steun voor bijvoorbeeld het homohuwelijk onder conservatieven in Amerika neemt juist alleen maar toe in de VS. Het merendeel is hier inmiddels voor.quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd hoe jij denkt te kunnen weten wat de positie in de maatschappij is van een andere user?quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:23 schreef Icegiant het volgende:
[..]
Ah ok. Het is wel belangrijk om te weten dat het streven naar inclusie en diversiteit echt niet gaat om het categorisch opdelen van mensen hoor. Het gaat juist gaat om gelijke kansen en respect voor iedereen, ongeacht de achtergrond. Want dat is nu niet altijd het geval.
Je hoeft dus niet bang te zijn. Of is het ergens ook een beetje persoonlijk? Dat je (onbewust misschien?) bang bent om je eigen positie in de maatschappij te verliezen of te zien veranderen?
quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:23 schreef Icegiant het volgende:
[..]
Ah ok. Het is wel belangrijk om te weten dat het streven naar inclusie en diversiteit echt niet gaat om het categorisch opdelen van mensen hoor. Het gaat juist gaat om gelijke kansen en respect voor iedereen, ongeacht de achtergrond. Want dat is nu niet altijd het geval.
Je hoeft dus niet bang te zijn. Of is het ergens ook een beetje persoonlijk? Dat je (onbewust misschien?) bang bent om je eigen positie in de maatschappij te verliezen of te zien veranderen?
Maar wat is nou precies het probleem van een non-binair personage in een fucking tekenfilm? Dat je er geen heel lespakket omheen bouwt, daar kan ik nog wel in meegaan, maar waarom zo'n probleem maken van een kinderprogramma?quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Okee, dus? Waarom moeten kinderen dit dan zien of hierover leren? Er zijn zoveel dingen die bestaan en waar we kinderen pas op latere leeftijd over vertellen. Er is totaal geen reden om een 5-jarige over non-binairiteit te vertellen, wat niet eens een bestaand iets is, maar een fantasme dat sommigen uit willen leven.
Nee, conservatieven gebruiken kinderen als wapen in hun strijd tegen alles waar ze een afkeer van hebben. Bepaalde figuren nemen hun kroost mee naar een drag show voor kids. Moeten ze helemaal zelf weten, ben je geneigd te denken. Nee, conservatieven worden woedend, uiten dreigementen en willen dat er een verbod op wordt geplakt.quote:Conservatieven verzetten zich tegen de idioterie die de afgelopen decennia is ontstaan mbt tot deze onderwerp. Want vanuit het progressieve kamp is er een radicale overtuiging dat de enorme acceptatie en tolerantie die is bewerkstelligt de afgelopen decennia niet genoeg is. En deze nieuwe idioterie richt zich ook sterk op kinderen. Dáár trekken conservatieven een grens.
Je kunt het ook omdraaien: 45 procent van de Republikeinen is nog steeds geen voorstander van het homohuwelijk. En hoeveel van deze miljoenen Amerikanen zijn fel anti-lhbti? Als het er tien miljoen zijn, is dat al een groot aantal.quote:Wat is een hoop? Heb je hier cijfers en statistieken van? De steun voor bijvoorbeeld het homohuwelijk onder conservatieven in Amerika neemt juist alleen maar toe in de VS. Het merendeel is hier inmiddels voor.
Even een kleine greep uit wat artikelen die ik tegenkwam over dit onderwerp:quote:Je maakt hier dus vooral een boel ongefundeerde claims. Helemaal in de wetenschap dat juist progressieven graag zwarte mensen reduceren tot hun huidskleur, stellen dat zij zonder hulp en aanpassingen niet op hetzelfde niveau kunnen presteren als blanken en vrouwenrechten in het geding brengen door het idee dat elke man die zegt dat hij een vrouw is, dit ook echt is.
En we zullen helemaal maar niet beginnen over de vermeende privileges die Joden zouden hebben over al die gezellige anti-semitische organisaties zoals BDS waar progressieven zich mee binden, en oproepen om Israëlische organisaties, instanties te boycotten of dat het vermeendePalestina (dat nooit bestaan heeft) bevrijd zou moeten worden 'van de rivier tot de zee'.
Maar haha, ja hoor, wat hebben homo's, zwarten, vrouwen en Joden toch te vrezen van conservatieven, poeh hé!
Paar andere opvallende artikelen:quote:“While we find evidence consistent with theories of both left-wing and right-wing antisemitism, the results convey an unambiguous message that antisemitic attitudes are far more prevalent on the right,” the survey said. “In addition, our evidence suggests significantly higher rates of antisemitic attitudes among racial minorities relative to whites across the ideological spectrum.”
Conservatives are more likely than liberals to hold anti-Semitic views, survey finds
Ik kwam een statistiek tegen dat 40% van gen z Amerikanen zich identificeert als zijnde LGBTQ+quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:16 schreef loveli het volgende:
[..]
Hoeveel meisjes in klas 2 van de middelbare school zouden statistisch trans zijn? Bij m'n nichtje in de klas zitten 2 non-binairen, 1 transje en 1 is lesbisch.
Schrikbarende cijfers wel.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:50 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ik kwam een statistiek tegen dat 40% van gen z Amerikanen zich identificeert als zijnde LGBTQ+
En over een paar jaar weer Pikachu-gezichten als blijkt dat de zelfmoordcijfers ineens ook zijn gestegen.quote:
Ik kan me wel voorstellen dat het anti semitisme meer leeft bij de Republiek einen dan bij de domcraten, omdat de republieken meer conservatief christelijk zijn dan de Democraten. Immers traditioneel werden de Joden binnen het christendom gezien als "godsmoordenaars". Iets wat pas na de tweede wereldoorlog om politieke redenen begon te veranderen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:39 schreef KoosVogels het volgende:
Even een kleine greep uit wat artikelen die ik tegenkwam over dit onderwerp:
[..]
Paar andere opvallende artikelen:
- Boebert dismisses antisemitism push as effort to target conservatives
- Democrats more likely than Republicans to see antisemitism as serious issue — poll
- Jewish conservatives condemn Trump for meeting antisemite Nick Fuentes
Het merendeel lijkt me daarvan aandachttrekkerij, 1 is denk ik statistisch te verwachten, 2 ook nog redelijk te verwachten, maar alles daarboven lijkt me onredelijk veel.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:16 schreef loveli het volgende:
[..]
Hoeveel meisjes in klas 2 van de middelbare school zouden statistisch trans zijn? Bij m'n nichtje in de klas zitten 2 non-binairen, 1 transje en 1 is lesbisch.
Die statistiek kwam je tegen op het (genderneutrale) toilet?quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:50 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ik kwam een statistiek tegen dat 40% van gen z Amerikanen zich identificeert als zijnde LGBTQ+
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |