Dit triggert me wel. Ik kan me ergens voorstellen dat te veel bemoeienis of verwevenheid met het leven van je ouders een afknapper kan zijn, maar of daar het probleem ligt kan niemand hier bepalen.quote:Op maandag 12 juni 2023 00:46 schreef Nick9292 het volgende:
Ik ben dan weer iemand die heel gehecht is aan zijn ouders en doe liever leuke dingen met hun
Goeiequote:Op maandag 12 juni 2023 07:41 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind de OP nogal merkwaardig.
Er wordt geen enkele reden genoemd waarom de relatie tussen vrouw en moeder ‘180 graden is gedraaid’ sinds TS en vrouw samenwonen.
Ik vind het merkwaardig dat TS zijn moeder belt om excuses aan te bieden omdat zijn vrouw wegliep bij het passeren/zwaaien van moeder. In het verhaal dient dit natuurlijk het doel dat moeder kan vertellen dat het vaker is gebeurd dat vrouw niet zwaaide.
Als TS zich al afvraagt hoe slecht zijn vrouw is dat ze niet wil zwaaien, is dit huwelijk natuurlijk al reddeloos verloren.
Maar goed, TS zit in ‘het hotel’, dus de bom zal nu wel echt gebarsten zijn. Roept wel de vraag op waarom TS niet gewoon naar zijn ouders is gegaan, i.p.v. naar ‘het hotel’.
Ze toetert en zwaait denk ik ook als zij daar alleen zit.quote:
Ik denk dat jullie te verschillend zijn. Misschien tijd op een punt achter het huwelijk te zetten.quote:Op maandag 12 juni 2023 00:46 schreef Nick9292 het volgende:
Ik ben nu ruim een jaar getrouwd met mijn vrouw. We hebben iedere keer ruzie over van alles. Het grootste probleem is dat zij mijn ouders en vooral mijn moeder niet wil zien en spreken.
Ik ben dan weer iemand die heel gehecht is aan zijn ouders en doe liever leuke dingen met hun dan vrienden en andere familieleden. Dit weet zij ook. En het wordt met de maand erger. We gaan 1x in de week eten bij mijn ouders en iedere keer als wij daarheen gaan, doet ze ongeïnteresseerd en is ze continu met haar telefoon bezig. En alle contactmomenten wil ze beperken, denk aan verjaardagen van families en vrienden waarbij mijn ouders ook aanwezig zijn, dan gaat ze helemaal ergens anders zitten en doet ze alles om mijn moeder te vermijden. Ik zit hier heel erg mee en om dit soort dingen hebben wij wekelijks ruzie.
Vandaag was het weer zover. Mijn moeder rijdt naar haar werk via de hoofdweg en wij wonen aan die hoofdweg en zitten met dit mooi weer voor de deur. Dus mijn moeder toeters weleens en zwaait naar ons. Vandaag reed ze langs en toeterde en ze stond boos op en zij dat ze dit zat is en dat mijn moeder haar privacy niet accepteert. Ik werd hier heel erg woest om, omdat mijn moeder tuurlijk even gaat zwaaien als ze langs rijdt. Toen ik mijn moeder belde om excuses aan te bieden dat zij wegliep, zij ze ja dat doet ze vaker, maar heb het nooit tegen je willen zeggen om jullie relatie te verstoren. Maar blijkbaar toen ik er niet was en mijn moeder reed langs, negeerde ze haar gezwaai. Echt heftig en begrijp niet dat je zo slecht kunt zijn. Mijn moeder doet haar niets aan, maar misschien ligt het aan de band van mij met mijn moeder dat haar dwars ligt.
Ik ben nu in het hotel en weet het echt niet meer…
Zijn wij de enige die 1x per week bij je ouders eten veel vinden?quote:Op maandag 12 juni 2023 06:19 schreef arvensis het volgende:
Tijd om de navelstreng door te knippen, Nick.
Ik zie mijn schoonouders 1x per jaar 2 dagen en dat hoeft voor mij al eigenlijk nietquote:Op maandag 12 juni 2023 08:26 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Zijn wij de enige die 1x per week bij je ouders eten veel vinden?
1x per maand op de koffie is al veel
Zo te lezen omdat ze zo goed overweg kon met zijn moeder.quote:
quote:Op maandag 12 juni 2023 02:27 schreef Nick9292 het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem. Voor het samenwonen was het allemaal goed. Ze belde dagelijks met mijn moeder en was zo zorgzaam en lief. Sinds we samenwonen is het 180 graden gekeerd.
We hebben wekelijks ruzie.
quote:Op maandag 12 juni 2023 02:28 schreef Nick9292 het volgende:
[..]
[…] Ik wil dat mijn partner en ouders elkaar liggen. Dit was naar aanloop van het samenwonen ook zo, anders was ik niet gaan samenwonen, want ik hecht veel waarde aan mijn ouders.
Nee. Moet er niet aan denken.quote:Op maandag 12 juni 2023 08:26 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Zijn wij de enige die 1x per week bij je ouders eten veel vinden?
Wat is nu 1keer in de 7 dagen ..quote:Op maandag 12 juni 2023 09:08 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee. Moet er niet aan denken.
Is volgens mij ook meer een ding voor (vrijgezelle) mannen om te doen.
quote:Op maandag 12 juni 2023 09:19 schreef hoechst het volgende:
[..]
Wat is nu 1keer in de 7 dagen ..
Als ze dat al niet voor hem over heeft.
1x in de week iets verplicht doen wat je tijd en energie kost en wat je ècht niet leuk vindt. Terwijl het enorm makkelijk is om alleen bij je ouders te gaan eten en je vrouw niet verplicht mee te slepen. Als hij dat al niet voor haar over heeft....quote:Op maandag 12 juni 2023 09:19 schreef hoechst het volgende:
Wat is nu 1keer in de 7 dagen ..
Als ze dat al niet voor hem over heeft.
Mijn gok: Omdat ie niet wil dat z'n ouders weten dat z'n huwelijk na een jaar al op ontploffen staat.quote:Op maandag 12 juni 2023 07:41 schreef Lienekien het volgende:
Maar goed, TS zit in ‘het hotel’, dus de bom zal nu wel echt gebarsten zijn. Roept wel de vraag op waarom TS niet gewoon naar zijn ouders is gegaan, i.p.v. naar ‘het hotel’.
En dan de was meebrengenquote:Op maandag 12 juni 2023 09:08 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee. Moet er niet aan denken.
Is volgens mij ook meer een ding voor (vrijgezelle) mannen om te doen.
quote:Op maandag 12 juni 2023 12:00 schreef FlippingCoin het volgende:
Nederlanders.![]()
Moeder zwaait als ze langsrijdt: TiJd Om De NaVeLsTrEnG DoOr Te KnIpPeN!!!!
Je moeder zie je wel weer op dr begrafenis is toch je moeder maar.
Hotel Mama ....quote:Op maandag 12 juni 2023 07:41 schreef Lienekien het volgende:
Het eerste deel van je post en het tweede hebben niet zoveel met elkaar te maken.quote:Op maandag 12 juni 2023 11:54 schreef mvdejong het volgende:
Ik denk dat TS een ((veel) te) sterke band heeft met zijn moeder, en dat de echtgenote dacht dat het huwelijk hier wel een eind aan zou maken. Helaas zien teveel vrouwen de aanstaande man als een project om om te vormen tot het ideaal dat zij hebben van een echtgenoot, niet als de persoon waar ze lange tijd (de rest van hun leven ...) mee zullen doorbrengen. Natuurlijk zullen beide partners voor een geslaagd huwelijk enigzins moeten veranderen, maar niet een totale mentale makeover.
Mee eens.quote:Op maandag 12 juni 2023 12:00 schreef FlippingCoin het volgende:
Nederlanders.![]()
Moeder zwaait als ze langsrijdt: TiJd Om De NaVeLsTrEnG DoOr Te KnIpPeN!!!!
Je moeder zie je wel weer op dr begrafenis is toch je moeder maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |