abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209540442
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 22:49 schreef Hexagon het volgende:
Wat zijn de regels om een CU congres te initieren vanuit leden?
250 handtekeningen, van de ongeveer 25.000 leden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 17 juni 2023 @ 07:55:24 #77
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209540452
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 07:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
250 handtekeningen, van de ongeveer 25.000 leden.
Oh dat heb je als PJO wel in een dag bij elkaar.
pi_209540470
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 07:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Oh dat heb je als PJO wel in een dag bij elkaar.
Dat denk ik ook. Maar het is nog maar 1 keer gebeurd dat de CU een extra congres hield na zo'n handtekeningenactie, namelijk afgelopen najaar na de asieldeal. Dus het is ook niet echt iets wat vaak voor komt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_209541736
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 21:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het zal dan inderdaad een zespartijencoalitie moeten worden. Dus dan is VVD/D66/CDA/GL/SP/PVDA het meest voor de hand liggend.

Maar ze kunnen ook nog wel over rechts zonder de PVV als Lokaal Brabant daaraan mee wil doen.
Of gewoon mét de PVV he. BBB-VVD-CDA-PVV kan ook. VVD en CDA in Brabant hebben daar naar ik verwacht geen enkel bezwaar tegen, die hebben de vorige periode ook gewoon met FVD bestuurd.

JA21 (2) kan daar ook nog bij aansluiten als Lokaal er geen zin in heeft maar die combinatie heeft zelf ook al 28 wat in principe voldoende is.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_209542547
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 11:02 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Of gewoon mét de PVV he. BBB-VVD-CDA-PVV kan ook. VVD en CDA in Brabant hebben daar naar ik verwacht geen enkel bezwaar tegen, die hebben de vorige periode ook gewoon met FVD bestuurd.

JA21 (2) kan daar ook nog bij aansluiten als Lokaal er geen zin in heeft maar die combinatie heeft zelf ook al 28 wat in principe voldoende is.
CDA heeft vooraf landelijk aangegeven niet met PVV of FvD te gaan regeren. Zie ook CDA Flevoland.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 14:04:17 #81
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209543073
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 11:02 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik was vandaag bij een regiovergadering. Maar het schijnt dat die coalitie moeilijk is omdat het CDA en de VVD fractie elkaar volledig wantrouwen.
pi_209543113
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 14:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik was vandaag bij een regiovergadering. Maar het schijnt dat die coalitie moeilijk is omdat het CDA en de VVD fractie elkaar volledig wantrouwen.
Als VVD en CDA elkaar uitsluiten en BBB en PvdA/GL ook, dan wordt het wel echt een hele moeilijke puzzel.

VVD-PvdA-GL is dan 18 zetels, daar moeten er 10 bij. SP, D66, Lokaal Brabant is dan genoeg, maar heeft de VVD daar dan trek in? Je hebt bij de provincies niet iets als een premierfunctie waarmee je ze over zou kunnen halen. Veel andere opties zie ik niet.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 14:31:23 #83
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209543244
Wellicht kunnen ze voor de VVD nog JA21 aan boord halen als die niet te veel daarvoor wensen.
pi_209543381
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 14:31 schreef Hexagon het volgende:
Wellicht kunnen ze voor de VVD nog JA21 aan boord halen als die niet te veel daarvoor wensen.
De kans is natuurlijk klein dat Ja21 wel akkoord gaat met die stallendeadline. Zeker als de BBB al afhaakte daarop
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_209543501
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 12:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
CDA heeft vooraf landelijk aangegeven niet met PVV of FvD te gaan regeren. Zie ook CDA Flevoland.
Was dat niet ook het idee van de landelijke CU?

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 14:52 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]
De kans is natuurlijk klein dat Ja21 wel akkoord gaat met die stallendeadline. Zeker als de BBB al afhaakte daarop
Ik kan me niet voorstellen dat VVD en CDA daar wel zo enorm aan gehecht zijn.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_209543509
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 15:07 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Was dat niet ook het idee van de landelijke CU?
Nee, die hebben dat (helaas) nooit gezegd.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 15:16:28 #87
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209543551
quote:

[..]
Nouja ik vraag me af of dat voor die partij zo belangrijk is. Ik denk niet dat er ook maar een Ja21 stemmer een bal geeft om de stallendeadline.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 juni 2023 @ 15:19:15 #88
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209543569
quote:

[..]
Ja21 heeft een veel slechtere naam dan die partij verdient. Die zie ik er echt nog wel voor aan om dat te laten varen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209561757
De coalitievorming im de waterschappen is vaak vrij voorspelbaar (en helaas wat rechtser dan het was), maar de Stichtse Rijnlanden hebben wel iets heel bijzonders: Water Natuurlijk, PvdD, BBB, PvdA, Natuur en Landbouw samen.

https://www.rtvutrecht.nl(...)n-verkiezingsuitslag
https://www.trouw.nl/poli(...)n-rechtsaf~b9bdef89/

Volgens PvdD een donkergroen akkoord, met ook een aparte portefeuille dierenwelzijn. En dat met de BBB en de geborgde zetels van de landbouw samen.
pi_209572353
Akkoord in Zuid-Holland

BBB, VVD, PvdA, GroenLinks en CDA

2035 voor stikstof, geen gedwongen uitkoop, maar ook meer natuur, windmolens en sociale huurwoningen. Maar, zoals ik ook al over Flevoland constateerde:

quote:
Zo blijft het coalitieakkoord op belangrijke punten hangen in vaagheid.
Die akkoorden op hoofdlijnen waar de BBB zo voor ging blijken vooral lege omhulsels.
pi_209574988
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 20:33 schreef Hanca het volgende:
Akkoord in Zuid-Holland

BBB, VVD, PvdA, GroenLinks en CDA

2035 voor stikstof, geen gedwongen uitkoop, maar ook meer natuur, windmolens en sociale huurwoningen. Maar, zoals ik ook al over Flevoland constateerde:
[..]
Die akkoorden op hoofdlijnen waar de BBB zo voor ging blijken vooral lege omhulsels.
Nogal logisch, BBB hoopt dat ze bij de volgende verkiezingen groots winnen en de regering kunnen vormen en dan het landbouwbeleid kunnen vormgeven waarbij de provincies dus geen impopulaire (bij de BBB aanhang) maatregelen hoeven te nemen.

Tot die tijd is het tijd rekken.
pi_209575448
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 00:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nogal logisch, BBB hoopt dat ze bij de volgende verkiezingen groots winnen en de regering kunnen vormen en dan het landbouwbeleid kunnen vormgeven waarbij de provincies dus geen impopulaire (bij de BBB aanhang) maatregelen hoeven te nemen.

Tot die tijd is het tijd rekken.
Op landbouwgebied staan er soms juist nog wel wat concrete dingen. Ik denk meer dat het de 50-plus reden heeft: op andere gebieden dan landbouw zijn de BBB vertegenwoordigers het niet eens met elkaar eens, laat staan de leden.
pi_209577370
Friesland is toch nog geklapt, na het bereiken van het akkoord is de PvdA er alsnog uit gestapt: https://www.trouw.nl/binn(...)en-akkoord~b6ae118c/

quote:
Formateur Oebele Brouwer zegt dat Friesland nu langer moet wachten op een coalitie. “Na goed twee maanden onderhandelingen waren wij er maandagavond uitgekomen. En dat hebben we met elkaar gevierd. Wijn, terras, feestfoto’s en hugs. Maar dinsdagochtend kreeg ik een bericht van de PvdA. Die trekken zich terug.”
pi_209577641
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 11:27 schreef Hanca het volgende:
Friesland is toch nog geklapt, na het bereiken van het akkoord is de PvdA er alsnog uit gestapt: https://www.trouw.nl/binn(...)en-akkoord~b6ae118c/
[..]

Lekker dan :')
Incelfrikandel
pi_209610267
Een interessante analyse/recontructie van het mislukken van de onderhandelingen in Noord-Brabant: https://www.volkskrant.nl(...)uggefloten~b1a64665/

Opvallend: alle fracties waren steeds al geïnformeerd over alle moeilijke passages en er was steeds groen licht gegeven. Ook de BBB was al akkoord met de passage over de stallendeadline met een compromis, met een beperkt uitstel en meer maatwerk per veehouderijsector.

Ze zaten alleen nog bij elkaar voor de puntjes op de i. GroenLinks had de ledenraadpleging al gepland.

De niet bij de onderhandelingen betrokken ervaren SP fractievoorzitter (zit al 28 jaar in de provinciale staten!) denkt dat BBB van hogerhand is teruggefloten.

BBB wil nu verder gaan zoeken naar een meerderheid, maar er is een goede kans dat de VVD nu de leiding krijgt in de formatie.
pi_209615321
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 21:04 schreef Hanca het volgende:
Een interessante analyse/recontructie van het mislukken van de onderhandelingen in Noord-Brabant: https://www.volkskrant.nl(...)uggefloten~b1a64665/

Opvallend: alle fracties waren steeds al geïnformeerd over alle moeilijke passages en er was steeds groen licht gegeven. Ook de BBB was al akkoord met de passage over de stallendeadline met een compromis, met een beperkt uitstel en meer maatwerk per veehouderijsector.

Ze zaten alleen nog bij elkaar voor de puntjes op de i. GroenLinks had de ledenraadpleging al gepland.

De niet bij de onderhandelingen betrokken ervaren SP fractievoorzitter (zit al 28 jaar in de provinciale staten!) denkt dat BBB van hogerhand is teruggefloten.

BBB wil nu verder gaan zoeken naar een meerderheid, maar er is een goede kans dat de VVD nu de leiding krijgt in de formatie.
Volgens Omroep Brabant kan dat ook de terugkeer van D66 in GS betekenen.
quote:
VVD + GroenLinks + PvdA + SP + D66 + Lokaal Brabant (28 zetels)

Als BBB en VVD er samen niet uitkomen, dan is de rol van BBB uitgespeeld. Dan is de VVD aan zet. Die partij heeft ook in de vorige coalitie goed met PvdA en GroenLinks kunnen samenwerken. Vul dat aan met D66 (ook in het vorige college) en vervang het CDA door de SP.

Wat stalaanpassingen betreft, zitten de partijen op één lijn. Dat is al winst. Wel moet er nog een partij met minimaal 2 zetels bij om een meerderheid te krijgen. Wij kiezen voor Lokaal Brabant. Op het gebied van de stalaanpassingen moet nog een klein robbertje worden gevochten, maar met Lokaal Brabant is eerder samengewerkt in een college, namelijk in 2020.

https://www.omroepbrabant(...)-nu-de-mogelijkheden
  vrijdag 23 juni 2023 @ 15:53:27 #97
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
  vrijdag 23 juni 2023 @ 16:35:18 #98
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209618968
Meneer Hofstra gaat zich in ieder geval niets van een ledenvergadering aantrekken.
https://www.omroepflevola(...)gende-week-beediging
pi_209619068
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 16:35 schreef Hexagon het volgende:
Meneer Hofstra gaat zich in ieder geval niets van een ledenvergadering aantrekken.
https://www.omroepflevola(...)gende-week-beediging
Dan moet die ledenvergadering zich maar eens af gaan vragen of zo iemand nog lid kan zijn…
zie email 27 oktober
  vrijdag 23 juni 2023 @ 16:47:01 #100
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209619085
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 16:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dan moet die ledenvergadering zich maar eens af gaan vragen of zo iemand nog lid kan zijn…
Dat kan bij CU waarschijnlijk alleen het landelijke bestuur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')