Volledig eens.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 21:53 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
En dus klinkt Armenië nog steeds leuk en Azerbeidzjan een beetje gedateerd.
Er zou iets opmerkelijks gebeurd zijn in de selectieprocedure, maar worden dit soort goede, maar generieke nummers niet in Nederland gemaakt?quote:
In 2009 zouden we dit gestuurd hebben omdat het aanslaat in Oost-europaquote:Op zaterdag 10 juni 2023 21:55 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Volledig eens.
[..]
Er zou iets opmerkelijks gebeurd zijn in de selectieprocedure, maar worden dit soort goede, maar generieke nummers niet in Nederland gemaakt?
De vorige keren werkte het ook, dus waarom niet weer? (Omdat er dit jaar meer goede ballads waren)quote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:04 schreef NailQueen het volgende:
Chiara werd voor Malta weer uit het vet gehaald.
Ja, liever zoiets dan Denemarkenquote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:17 schreef NailQueen het volgende:
Vind het stiekem wel leuk dat Duitsland zoiets gestuurd heeft.
Dansen en zingen tegelijk is enorm inspannend. Beter zo dan op band.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:22 schreef NailQueen het volgende:
Haar achtergrondkoortje nemen het wel steeds meer over.
Owja, die kwamen als laatste omdat ze dat wilden, toch? Zodat ze zeker naar de finale zouden gaan...quote:
Portugal en Malta staan bij mij nu nog in de top 10, en zometeen komt in ieder geval Noorwegen daarbij (al drukt die Malta er uit)quote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:26 schreef BillDauterive het volgende:
Wat laat West-Europa het in deze editie afweten. In mijn voorlopige top 10 staan alleen Frankrijk en IJsland uit West-Europa.
Ik kan me herinneren dat in de nationale finale van de toppers dit als favoriet werd gezien.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:30 schreef BillDauterive het volgende:
Was dit voor de finale ook al huizenhoog favoriet?
Huizenhoog weet ik niet, maar ik herinner me dat de BBC presentator het inderdaad als de favoriet van de bookies aankondigde.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:30 schreef BillDauterive het volgende:
Was dit voor de finale ook al huizenhoog favoriet?
Tja, het is ook al ewen geleden hèquote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:41 schreef Sableheart het volgende:
Voor Sam Rider het beste resultaat in bijna 20 jaar, maar in het VK hoor je er niet meer over.
Toen ik nog een kleine Billy was, vond ik de puntentelling altijd het meest interessant en eigenlijk is dat nog steeds zo.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:43 schreef Sableheart het volgende:
Willen we zometeen de puntentelling overslaan? Of kijken we die?
Meestal kijk ik hem. Maar het is een extra uur, waarin er ook regelmatig mensen vertrekken. In mijn eentje de puntentelling kijken is ook zo wat, vandaar dat ik het vraag.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:45 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Toen ik nog een kleine Billy was, vond ik de puntentelling altijd het meest interessant en eigenlijk is dat nog steeds zo.
Slaan jullie die echt over?Why?
Ja, dat denk ik ook.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:47 schreef Sableheart het volgende:
Zonder rapper zou dit Finse nummer een stuk beter zijn, volgens mij.
Graag!quote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:59 schreef BillDauterive het volgende:
@:Sableheart, zal ik de punten nu optellen?
Naja, dan heb je met je koptelefoon ook geen last van het feestje van de buren toch?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 23:02 schreef Sableheart het volgende:
Huisgenoten kwamen meerdere keren klagen over de beat. Vreemd, want lang niet alle nummers hier hebben een zware beat, maar goed, ik zet een koptelefoon op... Blijkt er bij de buren een feestje gegeven te worden.
Niet gezien, wat was er aan de hand?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 23:10 schreef Sableheart het volgende:
Weten jullie de discussie nog over het gewicht dat het plafond moest kunnen dragen tijdens de venue selectie in Nederland?
Zoiets als dit laat goed zien waarom.
De enige reden dat we er achter kwamen was dat ze, nadat ik de koptelefoon had opgezet, nog steeds last had van de beat. Ik zelf had het feestje niet gemerkt.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 23:11 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Naja, dan heb je met je koptelefoon ook geen last van het feestje van de buren toch?
Deze interval levert aardig wat gewicht aan het plafond op.quote:Niet gezien, wat was er aan de hand?
quote:Op zaterdag 10 juni 2023 23:12 schreef NailQueen het volgende:
Heb ik de opening met Dima Bilan en zijn jas heb gemist?
Je lijkt me ook niet het type wat voor geluidsoverlast zorgt.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 23:13 schreef Sableheart het volgende:
[..]
De enige reden dat we er achter kwamen was dat ze, nadat ik de koptelefoon had opgezet, nog steeds last had van de beat. Ik zelf had het feestje niet gemerkt.
[..]
Deze interval levert aardig wat gewicht aan het plafond op.
Het was wel een andere omroep die die winst binnenhaalde, toch?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 23:29 schreef BillDauterive het volgende:
Ha, dit is dezelfde eikel die in 2017 maar door liep te praten en half liep te janken dat ze ermee ophielden, om het jaar erna te winnen.
sindsdien hebben we hem nooit meer terug gezienquote:Op zaterdag 10 juni 2023 23:29 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Het was wel een andere omroep die die winst binnenhaalde, toch?
Dat weet ik dan weer niet en geloof ik zondermeer, maar ik vond het achteraf zo'n bullshit dat hij een heel verhaal mocht houden, terwijl Israel het jaar erna gewoon won.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 23:29 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Het was wel een andere omroep die die winst binnenhaalde, toch?
Volgend jaar ga ik voor het eerst in mijn leven Luxemburg op het ESF zien. Ze trokken zich terug in het jaar dat ik geboren werd.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 23:44 schreef BillDauterive het volgende:
Slowakije. Wow, daar sta ik even van te kijken hoor. Net stemde Andorra al. Volgend jaar wordt het ook zo'n feest als we Luxemburg terug gaan zien
Na Yolanthe was het gedaan.quote:Op zondag 11 juni 2023 00:00 schreef Sableheart het volgende:
Ondertussen heeft Noorwegen best een groot gat geslagen.
Ik heb de twee nummers waar om gevraagd is, klaar gezet.quote:Op zondag 11 juni 2023 00:04 schreef BillDauterive het volgende:
Hebben we nog een beetje zin in een afterparty? Ik wel
Zet er maar een paar knallers inquote:Op zondag 11 juni 2023 00:04 schreef BillDauterive het volgende:
Hebben we nog een beetje zin in een afterparty? Ik wel
Ik was al klaar met dat nummer toen het meedeed aan Melodifestivalen.quote:Op zondag 11 juni 2023 00:06 schreef BillDauterive het volgende:
Ik heb eigenlijk ook zin in Loreen - Tattoo, maar vrees dat NailQueen daar echt niet op zit te wachten.
Help je mee?quote:
Sandra Reemer staat op eenzame hoogtequote:Op zondag 11 juni 2023 00:08 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Help je mee?
Ik wil eigenlijk een lijstje bijhouden met wat we allemaal beluisterd hebben in de afterparty, eens kijken wat onze favoriet is
Dat sowieso, maar als we elke keer aan het eind van een editie even een lijstje op het forum posten, dan gaan we zien wat we vaker draaienquote:Op zondag 11 juni 2023 00:09 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Sandra Reemer staat op eenzame hoogte
Nee, mijn tweede biertje is 11,6% en een groot blik. Ik let er niet meer zo opquote:Op zondag 11 juni 2023 00:11 schreef Sableheart het volgende:
De dansers hadden een schone vloer nodig, en dat is blijkbaar lastig als er overal confetti ligt. Zagen jullie ze vegen met hun hoeden?
Ze zijn alleen gedisqualificeerd omdat ze het nummer niet wilden aanpassen.quote:Op zondag 11 juni 2023 00:19 schreef NailQueen het volgende:
Dit is niet eens zo'n slecht nummer eigenlijk
Laatste startplek. Wat kan er nou misgaan?quote:Op zondag 11 juni 2023 00:18 schreef Sableheart het volgende:
Ik weet niet of we hier een finalist aan gemist hebben.
quote:Op zondag 11 juni 2023 00:18 schreef Sableheart het volgende:
Ik weet niet of we hier een finalist aan gemist hebben.
Ik denk toch dat Sable gelijk heeftquote:Op zondag 11 juni 2023 00:19 schreef NailQueen het volgende:
Dit is niet eens zo'n slecht nummer eigenlijk
Ik had het over Georgie. Bij ons was het de vraag niet.quote:Op zondag 11 juni 2023 00:19 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Laatste startplek. Wat kan er nou misgaan?
Nederland wordt in 2023 weer zo gematst, dan kan het ook gewoon niet misgaan!quote:Op zondag 11 juni 2023 00:19 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Laatste startplek. Wat kan er nou misgaan?
Heeft een zekere NailQueen hier een hand in gehad?quote:Op zondag 11 juni 2023 00:22 schreef BillDauterive het volgende:
Vandaag in de afterparty van 2009:
Stephane and 3G - We Don't Wanna Put In (Georgië diskwalificatie 2009)
De Toppers - Shine (Nederland 2009)
Voyager - Dreamer (Australië voorronde 2022)
Soroka-Voroka - Potato aka Бульба (Wit-Rusland voorronde 2019)
Medina - In I Dimman (Zweden voorronde 2022)
Serhat - Say Na Na Na (San Marino 2019)
Patty Gurdy - Melodies of Hope (Duitsland voorronde 2022)
WRS - Llámame (Roemenië 2022)
Telex - Euro-Vision (België 1980)
Sestre - Samo Ljubezen (Slovenië 2002)
Sandra Reemer - The Party's Over (Nederland 1976)
jij mag de running order wel doen hoor! Ik vind alles goed.quote:Op zondag 11 juni 2023 00:30 schreef NailQueen het volgende:
Aan de running order wordt volgende week beter aan gewerkt.
En waarom denk jij dat?quote:Op zondag 11 juni 2023 00:30 schreef H_T het volgende:
[..]
Heeft een zekere NailQueen hier een hand in gehad?
Discotheque?quote:Op zondag 11 juni 2023 00:28 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
In mijn eentje. fuck it, ik weet al welk liedje ik nu toevoeg aan de speellijst
Sandra Reemerquote:
quote:
Dit keer niet. Ik blijf nog even bij Le Mans hangen tot ik zo ga slapenquote:Op zondag 11 juni 2023 00:35 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ja, die komt over een paar nummers. Luister je mee?
Jij bent bij Zelmerlow thuis?quote:Op zondag 11 juni 2023 00:39 schreef H_T het volgende:
[..]
[..]
Dit keer niet. Ik blijf nog even bij Le Mans hangen tot ik zo ga slapen
24 uur!quote:
Alsnog goed dat ze naar het songfestival gestuurd werden en wat een goede keuze NQ!quote:Op zondag 11 juni 2023 00:47 schreef NailQueen het volgende:
Deze gasten waren duidelijk voor hun tijd aan. Als ze in 2008 of 2011 hadden meegedaan waren ze hoger geëindigd.
Het lijkt best lang te duren vanwege een hoop SC'squote:Op zondag 11 juni 2023 00:45 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Zo zo. En hoe bevalt om 24 uur bij Mans Zelmerlow te zijn?
Een ondergewaardeerde inzending die meer aandacht verdiendquote:Op zondag 11 juni 2023 00:48 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Alsnog goed dat ze naar het songfestival gestuurd werden en wat een goede keuze NQ!
Mama kupila traktoraquote:Op zondag 11 juni 2023 00:49 schreef H_T het volgende:
[..]
Het lijkt best lang te duren vanwege een hoop SC's
Wie zou hiervan gewonnen hebben?quote:Op zondag 11 juni 2023 00:53 schreef BillDauterive het volgende:
Vandaag in de afterparty van 2009:
Stephane and 3G - We Don't Wanna Put In (Georgië diskwalificatie 2009)
De Toppers - Shine (Nederland 2009)
Voyager - Dreamer (Australië voorronde 2022)
Soroka-Voroka - Potato aka Бульба (Wit-Rusland voorronde 2019)
Medina - In I Dimman (Zweden voorronde 2022)
Serhat - Say Na Na Na (San Marino 2019)
Patty Gurdy - Melodies of Hope (Duitsland voorronde 2022)
WRS - Llámame (Roemenië 2022)
Telex - Euro-Vision (België 1980)
Sestre - Samo Ljubezen (Slovenië 2002)
The Roop - Discoteque (Litouwen 2021)
Sandra Reemer - The Party's Over (Nederland 1976)
Maar volgende week zijn jullie er wel weer, toch? In 2019 was er voor ons een best speciale winnaarquote:
Ik wil Madonna alvast bedanken voor de autotunequote:
quote:Op zaterdag 17 juni 2023 21:09 schreef ESF1Gamer het volgende:
Laatste inzending van wit-rusland dat jaar?
Gelukkig meed Nederland 2 jaar later die gemaakte grapjesquote:Op zaterdag 17 juni 2023 21:13 schreef Sableheart het volgende:
Die gemaakte grapjes zijn niet altijd leuk, maar zo'n filmpje instarten is dat wel.
Is leuk voor het JESFquote:Op zaterdag 17 juni 2023 21:17 schreef Sableheart het volgende:
Redelijk nummer, had beter gebracht kunnen worden, en heeft ook weer niet zo vreselijk veel om het lijf.
Ik weet niet, ze hebben een keertje niet gekwalificeerd...quote:Op zaterdag 17 juni 2023 21:27 schreef ESF1Gamer het volgende:
Slechtste inzending van Duitsland ever
Wat dat betreft heeft Sister inderdaad een reputatie.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 21:29 schreef NailQueen het volgende:
Ik was echt verbaasd dat Duitsland dit hadden ingezonden terwijl ze Lily Amoung Clouds hadden.
Ik was toen nog niet op het forum maar ik geloof dat er hier ook sprake van ophef was
Die was beter dan Scream.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 21:32 schreef NailQueen het volgende:
Thunder and lighting it's getting exciting
Vind het een draak van nummer en toch dwingt het me om mee te walsenquote:Op zaterdag 17 juni 2023 21:37 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Zo te horen gaan we over Denemarken van mening verschillen
Beter dan Florida actquote:Op zaterdag 17 juni 2023 21:42 schreef NailQueen het volgende:
Beste dat San Marino ooit heeft ingestuurd
Terwijl het gewoon een fantastisch feestje is.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 21:41 schreef ESF1Gamer het volgende:
Die verbazing van Jan Smit toen dat dit doorging naar de finale
JAZEKER!quote:Op zaterdag 17 juni 2023 21:44 schreef ESF1Gamer het volgende:
Serhat treedt in november op in Amsterdam @:Nailqueen ?
Maar als ik de lineup zie, had hij niet in die positie moeten zitten. Er waren te veel betere nummersquote:
Het had ook eigenlijk Tamara van Noord-Macedonie moeten zijnquote:Op zaterdag 17 juni 2023 21:55 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Maar als ik de lineup zie, had hij niet in die positie moeten zitten. Er waren te veel betere nummers
Het is idd wel een beetje underwhelming terugkijkend op de hypequote:Op zaterdag 17 juni 2023 21:55 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Maar als ik de lineup zie, had hij niet in die positie moeten zitten. Er waren te veel betere nummers
Bij mij komt hij niet echt overquote:Op zaterdag 17 juni 2023 22:13 schreef Rebel- het volgende:
Zakdoeken bij de hand voor de Israëlische zanger.
Het is een leuk nummer, goed gebracht, goed gestaged, heeft iets lokaals en authentieks in de yoik...quote:Op zaterdag 17 juni 2023 22:18 schreef NailQueen het volgende:
Het is een leuk optreden maar ik begrijp niet helemaal waarom de fans hiermee weglopen.
Het is zeker niet slecht. Het is alleen totaal niet memorabel.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 22:22 schreef NailQueen het volgende:
Als ik een lijstje moet maken met favoriete laatste plaatsen staat deze in de top 3. Ik vind dit echt niet slecht.
Ik ook nietquote:Op zaterdag 17 juni 2023 22:29 schreef Rebel- het volgende:
Ah, Hatari. Was Jan geen fan van. Gerard Joling ook niet.
Ik vind vooral de staging tegenvallen. Hier had echt meer uitgehaald kunnen worden.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 23:05 schreef Sableheart het volgende:
En de grootste teleurstelling van de avond. De clip was geweldige, live daarentegen kwam het een stuk minder over.
Inderdaad. Het voelde niet echt aan als het feestje dat het had moeten zijn.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 23:05 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik vind vooral de staging tegenvallen. Hier had echt meer uitgehaald kunnen worden.
We verschillen inderdaad volledig van mening over Denemarkenquote:Op zaterdag 17 juni 2023 23:09 schreef NailQueen het volgende:
12. Nederland
10. Zwitserland
8. Australie
7. Tsjechie
6. San Marino
5. Servie
4. Zweden
3. Noorwegen
2. Cyprus
1. VK
Veel goede nummers die elk sterk zijn in 1 specifiek ding, en 1 nummer dat goed (maar niet het beste) is op alle onderdelen.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 23:14 schreef NailQueen het volgende:
Je snapt wel waarom Duncan gewonnen heeft.
tot snel!quote:Op zaterdag 17 juni 2023 23:29 schreef NailQueen het volgende:
Ik brei er een eind aan. Ik had graag de puntentelling gezien maar dat duurt te lang. En de wekker gaat morgen helaas vroeg af. Tot de volgende keer
Het werd te gezellig in het F1 Live topic, daarom ben ik hier niet teruggekeerdquote:Op zaterdag 17 juni 2023 23:56 schreef Sableheart het volgende:
Ik merk dat ik hier nog alleen zit. eens kijken of ze inderdaad geedit is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |