Die jaquote:
24 SC du Le Mansquote:
De #22 United Autosport en #77 Dempsey Proton. Pedersen (van de 77) moest zich bij het medical centre melden voor controle.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 20:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die ja![]()
Oh ja en ook een LMP2 die even een lichtblauwe Am in dacht te halen....maar dat eindigde met twee kapotte auto's en een heel stuk lichtblauw dat 20 meter de lucht in vloog
Als je onbeperkt mocht kiezen tussen de Nederlandse coureurs.quote:
Ze racen als ware het een sprintrace ja, dat is wel tof.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 20:21 schreef StephanL het volgende:
Als er geracet wordt is het best vermakelijk moet ik zeggen.
Tijd voor een crashquote:Op zaterdag 10 juni 2023 20:21 schreef StephanL het volgende:
Als er geracet wordt is het best vermakelijk moet ik zeggen.
Peugeot is gewoon langzaamquote:Op zaterdag 10 juni 2023 20:22 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ferrari's zijn wel serieus snel
De #3 had tot nog toe de snelste rondequote:Op zaterdag 10 juni 2023 20:22 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ferrari's zijn wel serieus snel
ja precies. Zie Renger alleen niet zo snel zijn zitje opgeven, maar zou tof zijn. Heb je ččn van de snelste geamsquote:Op zaterdag 10 juni 2023 20:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als je onbeperkt mocht kiezen tussen de Nederlandse coureurs.
Job van Uitert zou ook een goede kandidaat zijn trouwens
Die kennen we niet.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 20:25 schreef Sabata het volgende:
F1 tijden herleven, Heiko Wasser bij RTL Duitsland
Hét alternatief voor Bokkerijder66 toen die nog bij Ziggy zatquote:
Is Alexander Simsquote:Op zaterdag 10 juni 2023 20:25 schreef Sabata het volgende:
Zit Aiden nog steeds in de Action Express, staat weer verkeerd om
Hij doet de Formule E voor Ziggo nog..quote:Op zaterdag 10 juni 2023 20:26 schreef Sabata het volgende:
[..]
Hét alternatief voor Bokkerijder66 toen die nog bij Ziggy zat
Okquote:Op zaterdag 10 juni 2023 20:26 schreef Sabata het volgende:
[..]
Hét alternatief voor Bokkerijder66 toen die nog bij Ziggy zat
Hoorde hem laatst ook op radio1 voor korfbal ofzo. Die vent zit overalquote:Op zaterdag 10 juni 2023 20:27 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Hij doet de Formule E voor Ziggo nog..
Ook niet de escape road volgen, maar een bord de baan op knallen ...quote:
Lekker bezig die Porsches inderdaad..quote:Op zaterdag 10 juni 2023 20:33 schreef Peterselieman het volgende:
Estre een lekke band. Je verwacht het niet
Hij heeft ook nooit bij één zender gezeten, je kunt hem op één dag bij Ziggo, NOS en Eurosport horen met een beetje....mazzel (?)quote:Op zaterdag 10 juni 2023 20:27 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Hij doet de Formule E voor Ziggo nog..
Echte freelancerquote:Op zaterdag 10 juni 2023 20:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hij heeft ook nooit bij één zender gezeten, je kunt hem op één dag bij Ziggo, NOS en Eurosport horen met een beetje....mazzel (?)
Je hebt wel gelijk. We hebben nog maar heel kort een compleet vrije baan gehadquote:Op zaterdag 10 juni 2023 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
En weer een begrafenisstoet. Nou ik kom er morgen om half vier wel in. Dit slaat nergens op. Veel plezier en ajuus
De regie en informatievoorziening is echt bizar slechtquote:Op zaterdag 10 juni 2023 20:42 schreef YourCaptor het volgende:
Zou fijn zijn als je in elk geval weet waarom er dan een slow zone is
Voor dat bord toch?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 20:42 schreef YourCaptor het volgende:
Zou fijn zijn als je in elk geval weet waarom er dan een slow zone is
eens, snap niet dat de auto's in de slow zone worden getoond terwijl 80% van de baan groen isquote:Op zaterdag 10 juni 2023 20:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De regie en informatievoorziening is echt bizar slecht
Nee, dat was daarvoor. En vrijwel direct daarna kwam deze.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 20:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Voor dat bord toch?
Daarnet i.i.g..
Heb ik hier net ook gemeld
Ah, ok.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 20:46 schreef YourCaptor het volgende:
[..]
Nee, dat was daarvoor. En vrijwel direct daarna kwam deze.
Een Drive Through gekregenquote:Op zaterdag 10 juni 2023 20:42 schreef M90 het volgende:
20:40
CAR 5 REPORTED TO THE STEWARDS FOR OVERTAKING CAR 100 UNDER SAFETY CAR
Gaat lekker bij Porsche
Veel te weinig racen door overdreven lange SC's, dus flopshow. Maar het racen zelf is wel top, dus topshowquote:
wantquote:
quote:Op zaterdag 10 juni 2023 20:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Veel te weinig racen door overdreven lange SC's, dus flopshow. Maar het racen zelf is wel top, dus topshow
De topklasse is weer echt een topklasse.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 20:53 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Iets te veel SC maar het is tot nu toe wel vermakelijk.
Ik weet nog steeds niet waarom hij van de baan raakte. Zat wel een Porsche naast meen ik.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 20:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hij ging wel bloedsnel, iets te veel risico imo
De Gr4 race op LeMans is leuk, vrijwel altijd regen.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 20:54 schreef Sabata het volgende:
Nou ik ga weer even GT7 spelen, tot over 40 minuten
Niet lang. Weer een slow zonequote:
Lekke band.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 21:09 schreef Dauthi het volgende:
Wat is er met #6 Porsche gebeurd? 2 ronde achter
Ik ben dagjesvolk in deze serie. Wat is datquote:Op zaterdag 10 juni 2023 21:10 schreef heywoodu het volgende:
Toyota is toch eigenlijk gewoon zwaar gehandicapt hier door de Balance of Performance en dus eigenlijk met afstand de beste auto van het hele veld?
Het kunstmatig spannender maken van de wedstrijd, door auto's die te goed zijn op een bepaalde manier (gewicht, denk ik?) langzamer te maken, waardoor je nooit echt een afspiegeling hebt van hoe goed de auto's zijn ten opzichte van elkaar. Als dit niet klopt corrigeert iemand me vast welquote:Op zaterdag 10 juni 2023 21:13 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik ben dagjesvolk in deze serie. Wat is dat
Niet te vergelijken omdat ze met verschillende reglementen rijden. Binnen de LMH zelf en ook in verschil met de LMDh.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 21:10 schreef heywoodu het volgende:
Toyota is toch eigenlijk gewoon zwaar gehandicapt hier door de Balance of Performance en dus eigenlijk met afstand de beste auto van het hele veld?
Lijkt wel alsof die auto beschadigd is waardoor ie heel lastig te besturen is.quote:
BoP is een maatregel on het veld gelijk te trekken. Denk hierbij aan het knijpen van het vermogen, toevoegen van gewicht etc. Het lastige aan BoP is dat het niet altijd helemaal gelijk is en het per circuit verschilt.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 21:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het kunstmatig spannender maken van de wedstrijd, door auto's die te goed zijn op een bepaalde manier (gewicht, denk ik?) langzamer te maken, waardoor je nooit echt een afspiegeling hebt van hoe goed de auto's zijn ten opzichte van elkaar. Als dit niet klopt corrigeert iemand me vast wel
Op basis van wat?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 21:16 schreef Mothzor het volgende:
[..]
BoP is een maatregel on het veld gelijk te trekken. Denk hierbij aan het knijpen van het vermogen, toevoegen van gewicht etc. Het lastige aan BoP is dat het niet altijd helemaal gelijk is en het per circuit verschilt.
quote:5 MINUTES STOP AND GO PENALTY CAR 708 FOR CAUSING A COLLISION WITH CAR 43 AT MP6 AT 18:23
Toyota rijdt binnen reglementen waar niemand anders binnen rijdt, of is er überhaupt geen fabrikant die onder precies dezelfde reglementen rijdt?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 21:14 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Niet te vergelijken omdat ze met verschillende reglementen rijden. Binnen de LMH zelf en ook in verschil met de LMDh.
Volgens mij niet. Althans, ik heb het niet gezien en ik heb vanaf de start gekeken.quote:
Ferrari, Glickenhaus en Kolles in dezelfde klasse als Toyota.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 21:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Toyota rijdt binnen reglementen waar niemand anders binnen rijdt, of is er überhaupt geen fabrikant die onder precies dezelfde reglementen rijdt?
Dat maakt het toch een hele kromme race dan, om het daarna kunstmatig een beetje 'gelijk' te trekken (wat eigenlijk al inherent oneerlijk is) zodat het nog wel binnen één categorie valt...
Dat laatste. Elke auto is weer anders. De LMH auto's hebben of wel of geen (Glickenhaus en Kolles) hybride systeem van max 200 kW en verschillende motoren. Daarnaast heeft de Peugeot kleinere wielen en mogen dus eerder het hybride systeem gebruiken.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 21:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Toyota rijdt binnen reglementen waar niemand anders binnen rijdt, of is er überhaupt geen fabrikant die onder precies dezelfde reglementen rijdt?
Dat maakt het toch een hele kromme race dan, om het daarna kunstmatig een beetje 'gelijk' te trekken (wat eigenlijk al inherent oneerlijk is) zodat het nog wel binnen één categorie valt...
De Hypercar en LMDh auto's hebben een maximaal piekvermogen van 680 pk. Verschillen in gewicht, drag en downforce worden via de BoP gecompenseerd.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 21:27 schreef Starflyer het volgende:
Het idee van de BoP is om alles rond de max 700pk te krijgen.
quote:CARS 708 - 41 - 83 - 3 - 86 UNDER INVESTIGATION FOR DRIVING STANDARDS AT 18:53:41
Wat heeft Renger nou weer gedaan?quote:
Voor een broodje kaas, schaaltje huzarensalade en zakje chips.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 21:35 schreef Burner82 het volgende:
Betalen ze Bleekemolen om commentaar te geven, of betaald hij Eurosport om zichzelf te mogen promoten en over zichzelf te praten?
Ik heb mijn post iets aangepast. Had het niet helemaal goed overgenomen (iets te kort door de bocht)quote:Op zaterdag 10 juni 2023 21:30 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
De Hypercar en LMDh auto's hebben een maximaal piekvermogen van 680 pk. Verschillen in gewicht, drag en downforce worden via de BoP gecompenseerd.
LMDH's hebben een standaard (LMP2) chassis en hybride systeem van Williams.
quote:CAR 708 REPORTED TO THE STEWARDS FOR OVERTAKING CAR 74 AT MP5 AT 21:21:49
Komt hier wel aardig overeen. Maar ligt ook aan bewolking etc etc. Maar ik vind het nu niet echt veel meer/minder donker dan daar.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 21:51 schreef Faraday01 het volgende:
Elk jaar als het donker wordt, valt het op dat het toch echt flink eerder donker wordt dan in Nederland. En zo groot is de afstand Le Mans - zuid Nederland ook weer niet.
Hoewel ook de cameraposities een rol spelen
Komt ook omdat de camera's het licht versterken. Het is er donkerder dan je zietquote:Op zaterdag 10 juni 2023 21:55 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Komt hier wel aardig overeen. Maar ligt ook aan bewolking etc etc. Maar ik vind het nu niet echt veel meer/minder donker dan daar.
Booo, nou ja wachten op een safety car om te unlappenquote:
Dat vindt RBR geen goed idee, te gevaarlijk om een blessure op te lopen.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:03 schreef xzaz het volgende:
Waarom rijdt max niet? Hij wil wel graag toch?
Ah ok mag dus niet van rbl ja logisch wel. Al lijkt me dat niet contractueel vastgelegd?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:10 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat vindt RBR geen goed idee, te gevaarlijk om een blessure op te lopen.
Er rijdt wel eens iemand achterin tijdens een slow zone enzo
Dat zal zeker wel vastgelegd zijn!quote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:12 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ah ok mag dus niet van rbl ja logisch wel. Al lijkt me dat niet contractueel vastgelegd?
quote:INCIDENT INVOLVING CARS 9 AND 22 AT MP25 AT 22:12:34 UNDER INVESTIGATION
Daar was ik ook benieuwd naar, maar het blijft raden. (voor mij dan)quote:
De #22 (alweer) op de #9 dacht ik.quote:
was iig een rode auto waar hij tegenaan knalde.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:17 schreef Jane het volgende:
[..]
Daar was ik ook benieuwd naar, maar het blijft raden. (voor mij dan)
Dan switchen naar Eurosportquote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:15 schreef R-woud93 het volgende:
Het begint leuk te worden, laten we naar de reclame gaan allen!
niet allesquote:
oke, vroeger was dat niet, nog oude tijden in mijn hoofd.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:18 schreef M90 het volgende:
[..]
niet alles
Furthermore, during the race, it is forbidden to proceed
with the total or partial replacement of the following parts:
- the engine: cylinder head, block and/or
components
- the gearbox: main and differential housings
- and the chassis: survival cell
Heb ik gedaan, maar ik erger mij gewoon aan de gedachtegang bij RTLquote:
Begin deze eeuw wisselde Audi gewoon binnen een kwartier de complete achterkant van de auto ja. Motor, bak etc.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
oke, vroeger was dat niet, nog oude tijden in mijn hoofd.
Gelukkig niet synchroon met RTLquote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die hebben toch volledige reclameblokken?
quote:1 MINUTE STOP AND GO PENALTY CAR 709 FOR TECHNICAL INFRINGEMENT
Even een stemmig muziekje uit een Le Mans film voor er onderquote:
stop ronde eerder gemaakt en volgens mij slicks gehaald toen het begon te regenen. Dan moet je nog een keer naar binnenquote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:24 schreef YourCaptor het volgende:
Waarom ligt de Ferrari met #50 nu achter t.o.v. #51?
ik geloof dat we die zagen botsenquote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:24 schreef YourCaptor het volgende:
Waarom ligt de Ferrari met #50 nu achter t.o.v. #51?
De 24 uur van Le Mans is een autorace die sinds 1923 op het, sinds 2018, 13,626 km lange Circuit de la Sarthe in Le Mans (Frankrijk) wordt gehouden. Het circuit is genoemd naar de rivier de Sarthe, waaraan Le Mans is gelegen. Het circuit wordt "met de klok mee" (rechtsom) gereden. Tijdens de race is het de bedoeling om in 24 uur tijd zo veel mogelijk ronden te rijden. De race vindt elk jaar in juni plaats.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:33 schreef Nattekat het volgende:
Ok, wie praat mij even bij? Even globaal de stand van zaken is prima, weet ik waar ik naar kijk
Aha, dankjewelquote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:35 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
De 24 uur van Le Mans is een autorace die sinds 1923 op het, sinds 2018, 13,626 km lange Circuit de la Sarthe in Le Mans (Frankrijk) wordt gehouden. Het circuit is genoemd naar de rivier de Sarthe, waaraan Le Mans is gelegen. Het circuit wordt "met de klok mee" (rechtsom) gereden. Tijdens de race is het de bedoeling om in 24 uur tijd zo veel mogelijk ronden te rijden. De race vindt elk jaar in juni plaats.
De 24 uur van Le Mans is een van de oudste en grootste autoraces ter wereld voor sportwagens. Het is, samen met de Grand Prix van Monaco en de Indianapolis 500, een van de beroemdste races van het jaar. Er komen zo’n 260.000 toeschouwers op af, er zijn 2500 journalisten aanwezig en bijna 200 miljoen mensen volgen de race op tv. Daarmee is de 24 uur van Le Mans ook het grootste jaarlijkse sportevenement van Europa.
Tegenwoordig legt de winnende auto ruim 5000 kilometer af. Daarmee is een topsnelheid van 350 km/h en een gemiddelde snelheid van 220 km/h gemoeid.
quote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:35 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
De 24 uur van Le Mans is een autorace die sinds 1923 op het, sinds 2018, 13,626 km lange Circuit de la Sarthe in Le Mans (Frankrijk) wordt gehouden. Het circuit is genoemd naar de rivier de Sarthe, waaraan Le Mans is gelegen. Het circuit wordt "met de klok mee" (rechtsom) gereden. Tijdens de race is het de bedoeling om in 24 uur tijd zo veel mogelijk ronden te rijden. De race vindt elk jaar in juni plaats.
De 24 uur van Le Mans is een van de oudste en grootste autoraces ter wereld voor sportwagens. Het is, samen met de Grand Prix van Monaco en de Indianapolis 500, een van de beroemdste races van het jaar. Er komen zo’n 260.000 toeschouwers op af, er zijn 2500 journalisten aanwezig en bijna 200 miljoen mensen volgen de race op tv. Daarmee is de 24 uur van Le Mans ook het grootste jaarlijkse sportevenement van Europa.
Tegenwoordig legt de winnende auto ruim 5000 kilometer af. Daarmee is een topsnelheid van 350 km/h en een gemiddelde snelheid van 220 km/h gemoeid.
er is weer regen geweest en veel van de baan af en botsen.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:33 schreef Nattekat het volgende:
Ok, wie praat mij even bij? Even globaal de stand van zaken is prima, weet ik waar ik naar kijk
Renger? (Zelf niet gezien, deed ff iets anders).quote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
oh, daar stond eentje gespind midden op de baan
Regen is weer weg, baan nog nat.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Aha, dankjewel
* Nattekat is druk bezig met alle live timing, spotters guides en andere ellende opzoeken
Echt.quote:
volgens mij een lmp2, die auto stond ook wel langer stil dan 8 secondenquote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Renger? (Zelf niet gezien, deed ff iets anders).
Die reed 8 sec langzamer dan de kopgroep
Ok, thanks!quote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:43 schreef M90 het volgende:
[..]
volgens mij een lmp2, die auto stond ook wel langer stil dan 8 seconden
Klopt, maar zelfs in de herhalingen komen vaak niet voorbij.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:42 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Is ook niet makkelijk denk ik, met 60 auto's verspreid over 15 kilometer baan.
Zelfs bij de 24u van de Nürburgring krijg je doorgaans wel beter mee wat er ongeveer aan de hand is...quote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:42 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Is ook niet makkelijk denk ik, met 60 auto's verspreid over 15 kilometer baan.
Zowaar een herhaling, snel erna.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:46 schreef Peterselieman het volgende:
Caldwell stuurde het grind in en de regie schakelde weg
deze mss?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:45 schreef Nattekat het volgende:
Heeft die live timing nou nog steeds geen dark mode?
De #923 LMP2 van Racing Team Turkey lees ik op Twitter.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja, weten we nog niet helemaal zeker wie het was
Ik had gelukkig een trucje in de browser die de officiele dark mode maaktquote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:48 schreef M90 het volgende:
[..]
deze mss?
https://24h-lemans.tv/sportitem/646e07296e06b3858030e2e3
zekerquote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:52 schreef Nattekat het volgende:
Is al dat grijze in de eerste uren echt allemaal safety car geweest?
Jep, ik zag het Turkse vlaggetje wat bij een eerdere crash ook al te zien wasquote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:48 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De #923 LMP2 van Racing Team Turkey lees ik op Twitter.
Die #50 heeft nog niet echt lekkere tijden, maar het zal wel niet lang meer gaan duren.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 23:02 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens mij is het omslagpunt wel bereikt
De tweede sector is nu ook net zo snel, dus vanaf nu zal die sneller zijn.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 23:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die #50 heeft nog niet echt lekkere tijden, maar het zal wel niet lang meer gaan duren.
En niet zo klein beetje ook.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 23:08 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De tweede sector is nu ook net zo snel, dus vanaf nu zal die sneller zijn
De eerste Hypercar uitvallerquote:
Ik heb er intussen al 9 afgestreeptquote:Op zaterdag 10 juni 2023 23:16 schreef Nattekat het volgende:
Ik mis de marker des doods dit jaar... slechte voorbereiding
Echt waanzinnig, zit zo'n mooie toon in. Net anders dan een normale musclecar V8.quote:
Nee, week (of gleed) uit voor een incident voor hem.quote:
Zag er lomp uit.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 23:58 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nee, week (of gleed) uit voor een incident voor hem.
Ja, ik zag het. Was een beetje flauw (matig) grapje.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 23:58 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nee, week (of gleed) uit voor een incident voor hem.
Meer harder rennen dan gepland door het incident voor hemquote:Op zondag 11 juni 2023 00:00 schreef Nattekat het volgende:
Muah, dit ga ik niet onder de noemer uitwijken scharen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |