Die dam kun je niet repareren. Die is afgeschreven. En het landbouwgebied is eigenlijk redelijk droge steppe. Door de dam kon men irrigatiekanalen graven. Maar nu die dam weg is, vallen de kanalen droog en is er dus ook geen landbouw meer mogelijk, niet op de schaal van vroeger. Dan moet er dus eerst een nieuwe dam staan. En dat duurt nog wel even.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 21:44 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ja, dit jaar wordt iets natuurlijk. Maar die doemscenario's hier klinken alsof er de komende decennia niets meer gaat groeien. Wat mij verbaasd.
Die dam zat daar volgens mij om energie op te wekken. Dat doen ze vaker namelijk.
Soms om water vast te houden voor het achterland, soms als waterkrachtcentrale en soms voor beiden. Maar nooit om er voor te zorgen dat het achter die dam niet meer overstroomt.
Water vast houden is op te lossen door weer de dam weer te maken. Hoeft tegenwoordig ook geen tientallen jaren meer te duren.
Daar ben ik nog niet zo zeker van...quote:Op dinsdag 6 juni 2023 20:58 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Het is geannexeerd gebied, dus Rusland,, dus ik neem aan dat de Russen hun eigen bevolking niet zullen laten verdrinken.
Ken je geschiedenis.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 20:58 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Het is geannexeerd gebied, dus Rusland,, dus ik neem aan dat de Russen hun eigen bevolking niet zullen laten verdrinken.
Kthnxbyequote:Op dinsdag 6 juni 2023 21:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik stip alleen even aan dat de VS niet bepaald een betrouwbare partner geweest is die men op z'n blauwe ogen kan geloven.
He daar kan onze eigen Willen Lex wel wat mee.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 21:34 schreef Lospedrosa het volgende:
Na alle oorlog experts barst het nu van de geologen met expertise in watermanagement.
Doet z'n plasje er ook even overquote:
Beste grap van de dag.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 20:58 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Bob Deen is het met je eensquote:Op dinsdag 6 juni 2023 22:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
He daar kan onze eigen Willen Lex wel wat mee.
Een dam is er niet alleen voor het stoppen van een teveel aan water hè. Het is geen dijk.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 21:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoe snel kunnen ze dat water wegkrijgen uit dat soort gebieden? Er was een reden dat die dam daar was. Scheelt wel dat zomer eraan komt. Goede landbouwgrond luistert nauw met goede nutriëntenmanagement.
Als het maar wordt betaald met de frozen assets van die kenkerrussen.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 22:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die dam kun je niet repareren. Die is afgeschreven. En het landbouwgebied is eigenlijk redelijk droge steppe. Door de dam kon men irrigatiekanalen graven. Maar nu die dam weg is, vallen de kanalen droog en is er dus ook geen landbouw meer mogelijk, niet op de schaal van vroeger. Dan moet er dus eerst een nieuwe dam staan. En dat duurt nog wel even.
Zouden die lui begrijpen wat er is gebeurd?quote:
Nee, die waren niet onvruchtbaar. In de Brabantse Biesbosch werden huizen en boerderijen afgebroken voor « ruimte voor de rivier » (zodat 1995 niet herhaald zou worden). Ik heb er vaak gefietst, voor, tijdens en nu (even het pontje bij de Kop van ‘t land over), en dat waren akkers en boomgaarden.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 21:17 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ja dat laatste snap ik dus niet. Waarom zou dat land jaren onbruikbaar zijn? Tis toch gewoon nat? Droogt vanzelf weer op. Het is niet alsof het zout water is ofzo. Die overstromingsgebieden in Nederland zijn volgens mij ook niet bijzonder onvruchtbaar ofzo.
Arleigh burks met tomahawks in bijna elke vls.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 22:36 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
U mag gokken. ATACMS? F16? Iets anders?
EN wIJ mOeTeN hEt WeEr bEtaLeNquote:Op dinsdag 6 juni 2023 21:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
mIsScHiEn HeEfT oEkRaÏnE hEt WeL zElLuF gEdAaN11!!
En zie hier hoe Rusland aan het nummer uitgeschakelde leopards komt.quote:
Ja dat is het bewijs voor Rusland dat Oekraïne het heeft gedaan.quote:
NOSquote:Stroomafwaarts verdrinken duizenden wilde dieren, huisdieren en vee. En daar vormt niet alleen het water een probleem. Uit de waterkrachtcentrale stroomde 150 ton machineolie de rivier in. Met nog eens 300 ton dreigt hetzelfde te gebeuren.
Ja had je gedacht dat ze zouden stoppen?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 23:13 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Jeetje ook nog shelling in dat gebied.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |