quote:"About 300 animals, which our residents of NovaKhakhovka knew and loved, died. Our monkeys Anfisa and Charlik, pony Malysh, donkey Osya, the raccoons Mishka, Lelya, Dinka, the parrot Venya, raven Roma, marmots, Cameroon goats, sheep, parrots, guinea pigs, ferrets and many other of our little favorites. Only a couple of swans and ducks survived. A small chick of swans, born only five days ago, also died. Already at six in the morning, when the working dibrovs arrived, everything was flooded with water.
Oke meneer de inlichtingenexpert.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 21:35 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mijn gedachte is altijd geweest dat dit OEK/VS is geweest. Rus had meer verlies dan winst van het opblazen.
quote:Op dinsdag 6 juni 2023 21:34 schreef Lospedrosa het volgende:
Na alle oorlog experts barst het nu van de geologen met expertise in watermanagement.
Dit is wel aardig hartverscheurend eigenlijk.quote:
Ik kan ook echt slecht tegen dierenleedquote:Op dinsdag 6 juni 2023 21:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit is wel aardig hartverscheurend eigenlijk.
Haha ja geen ideequote:Op dinsdag 6 juni 2023 21:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Die Steve is gister live gegaan ongeveer rond deze tijd, doorgegaan tot in 10 uur in de ochtend vandaag onze tijd, nu is hij al weer uren live en in de tussentijd hele tijd op twitter reageren enzo, wanneer slaapt die man?
Ja, dit jaar wordt iets natuurlijk. Maar die doemscenario's hier klinken alsof er de komende decennia niets meer gaat groeien. Wat mij verbaasd.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 21:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoe snel kunnen ze dat water wegkrijgen uit dat soort gebieden? Er was een reden dat die dam daar was. Scheelt wel dat zomer eraan komt. Goede landbouwgrond luistert nauw met goede nutriëntenmanagement. Weet niet of je daar weer zo snel planten op kan zetten. Meeste gewassen zullen al wel gepoot zijn voor dit jaar.
mIsScHiEn HeEfT oEkRaÏnE hEt WeL zElLuF gEdAaN11!!quote:Op dinsdag 6 juni 2023 21:38 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Kan toeval zijn. Het land wordt doorkruist met pijpleidingen. Ze zijn zo stuk. Hoef je niet moeilijk voor te doen.
Oh, jawel.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 20:58 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Het is geannexeerd gebied, dus Rusland,, dus ik neem aan dat de Russen hun eigen bevolking niet zullen laten verdrinken.
Tientallen jaren zal het niet duren, maar te maken met verlies van mineralen/vruchtbaarheid door erosiequote:Op dinsdag 6 juni 2023 21:44 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ja, dit jaar wordt iets natuurlijk. Maar die doemscenario's hier klinken alsof er de komende decennia niets meer gaat groeien. Wat mij verbaasd.
Die dam zat daar volgens mij om energie op te wekken. Dat doen ze vaker namelijk.
Soms om water vast te houden voor het achterland, soms als waterkrachtcentrale en soms voor beiden. Maar nooit om er voor te zorgen dat het achter die dam niet meer overstroomt.
Water vast houden is op te lossen door weer de dam weer te maken. Hoeft tegenwoordig ook geen tientallen jaren meer te duren.
Er overstroomt bijna geen landbouwgrond, dat beloof ik plechtigquote:Op dinsdag 6 juni 2023 21:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Tientallen jaren zal het niet duren, maar te maken met verlies van mineralen/vruchtbaarheid door erosie
https://www.intechopen.com/online-first/85282
Denk niet dat je dat hoeft te beloven?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 21:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er overstroomt bijna geen landbouwgrond, dat beloof ik plechtig
Ik beloof het aan Momo gebaseerd op mijn (beperkte) kennis van dat gebied.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 21:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Denk niet dat je dat hoeft te beloven?
Pak een kaart, en kom tot de conclusie dat maar een miniscuul gedeelte van de regio onder water staat. Aan de noord kant dan ook nog een flink gedeelte urbaan gebied en aan de onderkant moeras gebied. Beide gebieden waarvan we denk' allemaal wel snappen dat er normaliter geen meloenen worden verbouwd.
Ja, ik snap dat oekraine er baat bij heeft het allemaal zwarter dan zwart af te schilderen.
Die dam kun je niet repareren. Die is afgeschreven. En het landbouwgebied is eigenlijk redelijk droge steppe. Door de dam kon men irrigatiekanalen graven. Maar nu die dam weg is, vallen de kanalen droog en is er dus ook geen landbouw meer mogelijk, niet op de schaal van vroeger. Dan moet er dus eerst een nieuwe dam staan. En dat duurt nog wel even.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 21:44 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ja, dit jaar wordt iets natuurlijk. Maar die doemscenario's hier klinken alsof er de komende decennia niets meer gaat groeien. Wat mij verbaasd.
Die dam zat daar volgens mij om energie op te wekken. Dat doen ze vaker namelijk.
Soms om water vast te houden voor het achterland, soms als waterkrachtcentrale en soms voor beiden. Maar nooit om er voor te zorgen dat het achter die dam niet meer overstroomt.
Water vast houden is op te lossen door weer de dam weer te maken. Hoeft tegenwoordig ook geen tientallen jaren meer te duren.
Daar ben ik nog niet zo zeker van...quote:Op dinsdag 6 juni 2023 20:58 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Het is geannexeerd gebied, dus Rusland,, dus ik neem aan dat de Russen hun eigen bevolking niet zullen laten verdrinken.
Ken je geschiedenis.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 20:58 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Kthnxbyequote:Op dinsdag 6 juni 2023 21:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik stip alleen even aan dat de VS niet bepaald een betrouwbare partner geweest is die men op z'n blauwe ogen kan geloven.
He daar kan onze eigen Willen Lex wel wat mee.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 21:34 schreef Lospedrosa het volgende:
Na alle oorlog experts barst het nu van de geologen met expertise in watermanagement.
Doet z'n plasje er ook even overquote:
Beste grap van de dag.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 20:58 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |