grt van klaas in zijn ajax slaapspulletjes?quote:Op donderdag 8 juni 2023 18:01 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Als deze man zou weten wat hij moet doen zou hij allang acties uitgezet hebben
hij weet al 4 maanden wat zijn werk is bij 020 ...hij heeft zat tijd gehad
Zijn werk is spelers beoordelen en kopen
Hij zou over de jaren al een boekje moeten hebben met potentiele spelers voor 020
Ik wil acties van hem zien en wel op korte termijn!
Ik begrijp hem wel, dat commerciele ging hem heel goed af maar vd Sar opende veel deuren, die heeft echt bijgedragen aan het commerciele succes.quote:Op donderdag 8 juni 2023 18:16 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
had van der sar ook niet zo een bedrijfseconomische opleiding gedaan....
ik denk dat ajax in die richting zou moeten zoeken in een opvolger..
maar zoveel voetballers hebben dat papiertje niet
vandaar dat geelen de ideale opvolger zou zijn...hij zal dat soort papiertjes wel hebben
Ajax komt echt niet met een boegbeeld maar met een boekhouder met commerciële kwaliteitenquote:Op donderdag 8 juni 2023 18:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik begrijp hem wel, dat commerciele ging hem heel goed af maar vd Sar opende veel deuren, die heeft echt bijgedragen aan het commerciele succes.
Dus je hebt eigenlijk weer zo'n boegbeeld nodig maar die is ook kop van jut als je geen kampioen wordt.
Voetbal gaat daar de zomer door lijkt mequote:Op donderdag 8 juni 2023 16:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Knutsen moet nog wat wedstrijdjes coachen in Noorwegen. Na zondag is ie vrij dacht ik.
Niet aan salaris. Donny heeft al genoeg op de bank.quote:Op donderdag 8 juni 2023 20:01 schreef Malavita het volgende:
[..]
prima voor ons denk. Maar zal teveel kosten.
Promes als tussenpersoon.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 08:38 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
Ik dacht je geen zaken met Rusland kon doen?
Clarencequote:Op donderdag 8 juni 2023 18:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik volg het allemaal niet zo enorm wat ex spelers doen, de enige waarvan ik weet dat hij een respectabel bedrijf runt is Demy de Zeeuw.
Hij heeft veel financieel- en management studies afgerond en een Master in bedrijfskunde. Daarnaast ook een sportmanagement bedrijf en een restaurant en spreekt zes of zeven talen.quote:
Als boegbeeld perfect maar er komt wel wat meer bij kijken, ik zag dat hij inmiddels ook in de rvc van de knvb zit.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 08:58 schreef Houniet het volgende:
[..]
Hij heeft veel financieel- en management studies afgerond en een Master in bedrijfskunde. Daarnaast ook een sportmanagement bedrijf en een restaurant en spreekt zes of zeven talen.
Hij jankt vooral dat ie geen kansen krijgt vanwege zn huidskleur. Terwijl hij zonder ervaring trainer van Milan werd en verder overal is geflopt.quote:
Nu denk ik wel dat zo'n directie functie meer op zijn lijf geschreven is, enige is dat je bij hem nooit weet hoe lang hij het gaat doen.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 09:16 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Hij jankt vooral dat ie geen kansen krijgt vanwege zn huidskleur. Terwijl hij zonder ervaring trainer van Milan werd en verder overal is geflopt.
En denk dat collega’s hem heel snel zat zijnquote:Op vrijdag 9 juni 2023 09:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nu denk ik wel dat zo'n directie functie meer op zijn lijf geschreven is, enige is dat je bij hem nooit weet hoe lang hij het gaat doen.
Dat ook ja, hij was als speler nogal met BV Seedorf bezig, ik denk niet dat dit veel minder is geworden.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 09:30 schreef Caland het volgende:
[..]
En denk dat collega’s hem heel snel zat zijn
Ff Putin zijn oorlogskas spekken.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 08:38 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
Heeft wel meteen het Ajax dna als je afgelopen seizoen in Rusland hebt lopen ballenquote:
Denk niet dat kritiek hierop vanuit Feyenoord of PSV hoek enorm terecht is.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 09:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Heeft wel meteen het Ajax dna als je afgelopen seizoen in Rusland hebt lopen ballen
Geloof niet dat dat op de sanctielijst staat, enige potentiele probleem is betalen, zal dan via China ofzo moeten.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 08:38 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
Nigel de Jongquote:
quote:Ajax verdient commercieel meer dan PSV en Feyenoord samen
Ajax heeft de zaken op commercieel gebied uitstekend voor elkaar. De Amsterdamse club verdient commercieel gezien meer dan PSV en Feyenoord samen. De Telegraaf schreef eerder op vrijdag over de commerciële successen van Ajax sinds 2015, toen (seizoen 2015/16) Menno Geelen commercieel verantwoordelijk werd.
Ajax Showtime dook dieper in de cijfers en merkte daarbij grote verschillen op tussen enerzijds Ajax en anderzijds de twee grootste titelconcurrenten PSV en Feyenoord. Dat Ajax sinds het aantreden van Geelen als commercieel directeur een flinke groei heeft doorgemaakt op commercieel gebied staat buiten kijf.
In het seizoen 2014/15 verdiende Ajax op het gebied van partnerships 22,4 miljoen euro, terwijl de inkomsten uit merchandise 12,1 miljoen euro waren. Op basis van de jaarcijfers van het seizoen 2021/22 zien we de verschillen enorm terug: de inkomsten uit partnerships zijn gestegen naar 39,2 miljoen euro en de inkomsten uit merchandise stegen naar 35,5 miljoen euro.
Als de commerciële inkomsten van Ajax worden vergeleken met die van PSV en Feyenoord zijn grote verschillen zichtbaar. Wanneer deze inkomsten - waarbij er met name op basis van partnerships en merchandise een groot verschil is - bij elkaar worden opgeteld heeft Ajax meer dan Feyenoord en PSV samen. Daarmee legt de Amsterdamse club een enorme basis voor een groter budget dan de twee concurrenten. Immers, hoe hoger de commerciële inkomsten, hoe hoger de salarissen zijn die Ajax kan bieden aan zijn spelers.
Onder commerciële inkomsten vallen de verkoop van de tickets voor nationale en Europese wedstrijden, de verkoop van businessplaatsen en de inkomsten uit partnerships, tv-gelden en merchandise. Bij Ajax waren al deze inkomsten op basis van het seizoen 2021/22 bij elkaar 119.541.000 miljoen euro. Bij PSV (56.440.000) en Feyenoord (61.948.000) samen bleken de inkomsten op 118.388.000 te liggen, waaruit blijkt dat de commerciële inkomsten bij Ajax hoger liggen dan bij de twee titelconcurrenten samen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |