abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 juni 2023 @ 14:30:03 #1
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209420419
Niet mijn op: Rotterdamse vrouwen vol lof over nieuw beeld van jonge, zwarte vrouw bij Centraal Station

Op het Stationsplein in Rotterdam is vrijdagmiddag het reusachtige bronzen beeld van een jonge, zwarte vrouw onthuld. Nadat het doek over het beeld werd weggehaald, volgde een groot applaus uit het publiek. Veel aanwezige vrouwen vertellen dat ze zich herkennen in het beeld.
Het beeld heet Moments Contained en is gemaakt door de Britse kunstenaar Thomas J. Price. De 42-jarige Brit woont in Londen en heeft Caribische roots. De kunstenaar staat bekend om zijn immense bronzen beelden van zwarte mannen en vrouwen die hij zelf 'everymen' en 'everywomen' noemt: het zijn geen specifieke mensen, maar beeltenissen die zijn samengesteld uit de gezichten van meerdere personen. Price was samen met burgemeester Aboutaleb en staatssecretaris Gunay Uslu (Cultuur en Media) aanwezig bij de onthulling. Bij het feestelijke moment werd ook een dansshow opgevoerd.

Oud-PvdA-raadslid Peggy Wijntuin is vol lof over het nieuwe kunstwerk. "Het is fantastisch dat Rotterdam als eerste stad in Nederland de zwarte vrouw laat rijzen, in volle glorie", zegt ze. "Net zoals ze hier bijdraagt aan alles wat deze stad te bieden heeft." Een tweede aanwezige zegt het 'heel erg mooi' te vinden. "Ik heb het beeld nu tien tot twaalf keer bekeken op mijn gemak. En ik vind het schitterend."

'Ze is authentiek en straalt kracht uit'

Zo denkt Shanygne Wiebers er ook over. Wiebers is van Suconnect, een organisatie die zich inzet voor Surinaamse studenten. "Ik vind het een prachtig en inspirerend beeld. Ik denk dat dit ook inspirerend is voor andere jonge vrouwen, die in strijd zijn met zichzelf en met wat er in de rest van de wereld gebeurt."
Choreograaf Sheree Lenting heeft het dansstuk dat werd opgevoerd samen met collega's bedacht. "Ik voel me trots als ik naar het beeld kijk", zegt ze. Dat het beeld geplaatst is in Rotterdam, vindt ze ook belangrijk. "Waar anders dan in Rotterdam? Verder is ze authentiek, ze straalt kracht uit, vrouwelijkheid en het is een vrouw van kleur." Dat het beeld een zwarte vrouw is, maakt haar blij. "Ik zie mezelf terug in het stadsbeeld van Rotterdam."
Twee scholieren uit Schiedam en Rotterdam zijn ook enthousiast. De twee 12-jarigen zeggen het leuk te vinden dat het beeld een zwarte vrouw is. "Dat ze zwart is geeft een fijn gevoel, want ik ben zelf ook gekleurd", zegt een van hen. Haar vriendin vult aan: "Ik vind het mooi, want ze draagt een trainingspak. Heel veel mensen dragen makkelijke kleding.
"
Een 9-jarige scholier uit Curaçao prijst het beeld, omdat het een jonge vrouw is. "Er zijn namelijk al heel veel beelden van witte mannen."

Ook journaliste Sherina Leerdam is erg te spreken over het beeld. “Ik dacht: wow. Dit is écht. Ik ben er trots op Rotterdammer te zijn." Ook zij kan zich herkennen in het kunstwerk. "Een beeld van een volle curvy girl met de rug recht, wat onzeker, maar vastberaden. Heel tof.”

Leerdam noemt het plaatsen van het beeld een historisch moment voor de stad. “Rotterdam is een stad met 175 verschillende nationaliteiten. En die zie je niet altijd terug in de beeldende kunst. Je ziet dat vaak alleen op straat." Dit beeld brengt daar volgens haar verandering in. "Het laat zien dat we trots mogen zijn op de diversiteit van de stad.”

Lol het stukje komt uit de Rijnmond Rotterdam krant, en iedereen spreekt daar lovend? wellicht dat bijv een Volkskrant nog wellicht ook een enkele criticus aan het woord zou laten die wat minder lovend is?

Lees ook : https://www.rijnmond.nl/n(...)ie-op-sneakers-staat
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 6 juni 2023 @ 14:30:14 #2
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209420421
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 09:01 schreef Icegiant het volgende:

[..]
Jeetje, vanwaar je drang om steeds MLK te benoemen? Komt wel 6 keer voorbij in het topic.
Omdat i.t.t. al die progressieve Wekker-wokies, die menen 's mans nalatenschap als voorbeeld te zien, ik Martin Luther King's gedachtegoed ook daadwerkelijk toepas. Hoewel ik ook lieden als Medgar Evers, James Chaney, Mike Schwerner, Andrew Goodman, wat minder bekend, enorm inspirerend vind. Allemaal mensen die in een daadwerkelijk door- en doorracistische samenleving leefden en streden en in bovenstaande gevallen ook stierven. We spreken voornamelijk over de Zuidelijke staten van de V.S., waar men tot 1965 daadwerkelijk zwarten als tweederangsburgers systematisch uitsloot, terwijl ook allerlei groezelige breed aangehangen clubs als de White Citizen's Council en John Birch Society - pseudo-legitieme 'nette' herensociëteiten - en de Ku Klux Klan - terreurbeweging) er alles aan deden om die status quo te handhaven. En dat allemaal natuurlijk na een eeuwenlange geschiedenis van eerst slavernij en daarna Black Codes, Jim Crow en Separate but Equal.

Dat we nu wat slecht belezen wokies hebben die menen te moeten bewijzen dat Nederland van hetzelfde kaliber is als Alabama, Mississippi, Louisiana, Tennessee, Georgia, Texas, Florida, North- en South-Carolina, Virginia en Arkansas, met precies eenzelfde raciale geschiedenis en een even zo gelijkwaardige politieke en sociale historie, is niet alleen een affront jegens Nederland en haar burgers, het is een grove miskenning van daadwerkelijk politiek en maatschappelijk racisme.

Wat heet: waarschijnlijk roepen de Wekkeriaanse Luytendijkjes en Simonsen tegenwoordig dat Goodman en Schwerner 'witte messias' complexen hadden door zich met Chaney naar Mississippi te begeven om zwarten te registreren om te stemmen. Muzikale groepen als Booker T. & The M.G.'s zouden geen bestaansrecht hebben: witte mannen die zwarte muziek spelen, schandelijke appropriatie. Blanke politici die zich hard hebben gemaakt voor Burgerrechten in de V.S. (Hubert Humphrey, Ralph Yarborough, Lyndon Johnson, Frank Goad Clement) waren hypocriete gepriviligeerde wandelende 'white saviors' met een ongetwijfeld diep geïnternaliseerd racisme.

Ofwel: lees je eerst eens in aleer je hier jan en alleman en heel Nederland afschildert als intens racistische maatschappij.

Tenslotte; als je mijn familiesamenstelling en vriendenkring verder zou 'checken', zou je moeten 'ownen' dat je eigen onderbuik, vooroordelen en oppervlakkig categoriseren van mensen op basis van kleur vooral jouw feestje is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 6 juni 2023 @ 14:32:56 #3
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_209420452
'Kunst roept reacties op', nou dat is dan een succes. Alles wat men er hier bij verzint is allemaal onderbuik. Het is gewoon kunst, wat een stelletje zeikerds bestaan er toch.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 6 juni 2023 @ 14:32:56 #4
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209420453
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 09:21 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Hij? Wie is hij? Ik volg je niet.
[..]
Je mag van alles vinden, maar de vraag is wat dat met dit beeld te maken heeft. Of heb je het dan vooral over de reacties op het beeld, waar het inderdaad vooral over huidskleur lijkt te gaan?
Hij? Weltschmerz, daar reageer je op.

Wat dit verder met dit beeld te maken heeft?

Dat we weer fijn terugkeren naar de goede oude tijd van categorisch denken, netjes weer mensen opdelen op basis van vaststaande eigenschappen, waaronder ras.

Het is eigenlijk best triest om te constateren hoe de progressieve beweging haar eigen grondbeginselen aan het wegflikkeren is en het vervangt met precies datgene waar ze eeuwenlang tegen gestreden hebben.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 6 juni 2023 @ 14:36:09 #5
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_209420482
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 14:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat we weer fijn terugkeren naar de goede oude tijd van categorisch denken, netjes weer mensen opdelen op basis van vaststaande eigenschappen, waaronder ras.

Het is eigenlijk best triest om te constateren hoe de progressieve beweging haar eigen grondbeginselen aan het wegflikkeren is en het vervangt met precies datgene waar ze eeuwenlang tegen gestreden hebben.
Wat heeft dat met dit kunstwerk te maken?
  dinsdag 6 juni 2023 @ 14:37:14 #6
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209420493
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 14:36 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Wat heeft dat met dit kunstwerk te maken?
Dat een bepaalde huidskleur hebben kennelijk al grond is om er uberhaupt een op te richten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 6 juni 2023 @ 14:37:59 #7
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_209420500
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 14:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat een bepaalde huidskleur hebben kennelijk al grond is om er uberhaupt een op te richten.
Er staat een kunstwerk en dit keer is het een zwarte vrouw, waarom is dat een probleem?
  dinsdag 6 juni 2023 @ 14:38:45 #8
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209420508
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 14:37 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Er staat een kunstwerk en dit keer is het een zwarte vrouw, waarom is dat een probleem?
Zucht...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 6 juni 2023 @ 14:39:14 #9
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_209420514
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 14:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zucht...
Leg uit.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 14:39:57 #10
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209420520
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 14:39 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Leg uit.
Lees mijn posts maar terug. Alleen al de insteek dat het een probleem zou zijn dat er een beeld van een zwart figuur zou zijn, geeft aan dat je dat niet eens gedaan hebt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 6 juni 2023 @ 14:43:53 #11
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_209420563
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 14:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Lees mijn posts maar terug. Alleen al de insteek dat het een probleem zou zijn dat er een beeld van een zwart figuur zou zijn, geeft aan dat je dat niet eens gedaan hebt.
Jij begint toch echt zelf over woke, MLK en andere dingen die echt helemaal niets te maken hebben met het standbeeld. Dat zijn toch echt problemen van de onderbuik. Dat geldt van mij part ook voor mensen die er een voorbeeld in zien (in het beeld), maar dat is waar het om gaat bij kunst. Je haalt er uit wat je gevoel aangeeft. Er staat een vrouw rechtop, gemaakt door een kunstenaar met Caribische roots. Wat iedereen daar verder zelf bij verzint is niets anders dan de onderbuik. Welkom in de kunstwereld!
  dinsdag 6 juni 2023 @ 14:45:33 #12
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209420577
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 14:43 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Jij begint toch echt zelf over woke, MLK en andere dingen die echt helemaal niets te maken hebben met het standbeeld. Dat zijn toch echt problemen van de onderbuik. Dat geldt van mij part ook voor mensen die er een voorbeeld in zien, maar dat is waar het om gaat bij kunst. Je haalt er uit wat je gevoel aangeeft. Er staat een vrouw rechtop, gemaakt door een kunstenaar met Caribische roots. Wat iedereen daar verder zelf bij verzint is niets anders dan de onderbuik. Welkom in de kunstwereld!
Beste Vis... doe me een lol en lees reeks nummer 1 even.

Overigens, vind je in dat geval dat men in de VS ook 'zeurt' over standbeelden van Zuidelijke generaals? Reactie roepen ze wel op, dus wat, kunst geslaagd?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209420578
@rododendronneke: benieuwd naar jouw antwoord...

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 10:45 schreef VEM2012 het volgende:

Wat is de definitie van structureel racisme volgens jou en welke objectieve data heb jij dat het in Nederland bestaat?
  dinsdag 6 juni 2023 @ 14:47:16 #14
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_209420588
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 14:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Beste Vis... doe me een lol en lees reeks nummer 1 even.

Overigens, vind je in dat geval dat men in de VS ook 'zeurt' over standbeelden van Zuidelijke generaals? Reactie roepen ze wel op, dus wat, kunst geslaagd?
Wat heeft een standbeeld om te eren in de USA te maken met een kunstwerk op CS?
  dinsdag 6 juni 2023 @ 14:48:05 #15
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209420592
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 14:47 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Wat heeft een standbeeld om te eren in de USA te maken met een kunstwerk op CS?
Kunst is kunst. Welkom in de kunstwereld.

Die beelden roepen ook reacties op, velen 'herkennen' zich erin, vooral nazaten van Zuidelijke soldaten... dus, is het gezeur dat ze weg moeten?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 6 juni 2023 @ 14:49:07 #16
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_209420599
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 14:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Die beelden roepen ook reacties op, velen 'herkennen' zich erin, vooral nazaten van Zuidelijke soldaten... dus, is het gezeur dat ze weg moeten?
Wat een kleuterredenatie, grow up.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 14:50:22 #17
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209420607
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 14:49 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Wat een kleuterredenatie, grow up.
Geef gewoon eens antwoord.

Kunst is kunst. Kunst roept reactie op. Mensen herkennen zich erin.

Moeten die Confederale monumenten weg of niet?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209420625
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 10:46 schreef Leandra het volgende:

Het punt is dat je zelf verzint dat ze een ongeïnteresseerde tiener is.
Misschien is ze wel net klaar met haar gymnasium examens en staat relaxed te genieten van de zon.
Of misschien is ze geen tiener en heeft ze net een blinde darm operatie uitgevoerd en staat even buiten uit te waaien.

Het negatieve aan haar persoon en houding verzin je zelf, de vraag is vooral waarom je dat doet.
En nee, ik hoef geen antwoord, dat mag je in jezelf zoeken.
Ik ben anders opgegroeid met dat het als onbeleefd en ongeïnteresseerd werd gezien als je met je handen in de zakken stond. Kreeg je dingen naar je hoofd als 'ga je verhuizen?' -'nee, hoezo?' 'omdat je je handen al hebt ingepakt'.

Dus zo bezien ik het niet zo gek om er iets negatiefs in te zien, toch? Het is in ieder geval geen actieve houding. Wat prima is. Zoals ik al eerder schreef, het is al heel wat dat ze geen smartphone voor haar giechel heeft.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 14:53:22 #19
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_209420631
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 14:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Geef gewoon eens antwoord.

Kunst is kunst. Kunst roept reactie op. Mensen herkennen zich erin.

Moeten die Confederale monumenten weg of niet?
Gast, wat interesseert mij de USA in deze, we leven in Nederland. Wat probeer je hier eigenlijk? Het lijkt wel alsof je de discussie alleen maar aangaat om er een blank tegen zwart van te maken. Want ik moet dan ook een passende mening hebben over iets aan de andere kant van de wereld. Wat een kleuterniveau, Etto.
pi_209420673
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 14:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik ben anders opgegroeid met dat het als onbeleefd en ongeïnteresseerd werd gezien als je met je handen in de zakken stond. Kreeg je dingen naar je hoofd als 'ga je verhuizen?' -'nee, hoezo?' 'omdat je je handen al hebt ingepakt'.

Dus zo bezien ik het niet zo gek om er iets negatiefs in te zien, toch? Het is in ieder geval geen actieve houding. Wat prima is. Zoals ik al eerder schreef, het is al heel wat dat ze geen smartphone voor haar giechel heeft.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 14:59:09 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209420682
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 14:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Maar waarom zou het een standbeeld van iemand in een actieve houding moeten zijn? Waarom kan het geen standbeeld zijn van iemand die uitrust van een prestatie of van de zon staat te genieten?

Deze echtgenote van doet ook niets.... niemand die roept dat ze lui of ongeïnteresseerd zou zijn omdat ze maar zit te zitten naast haar man.

Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 6 juni 2023 @ 15:01:07 #22
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209420699
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 14:53 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Gast, wat interesseert mij de USA in deze, we leven in Nederland. Wat probeer je hier eigenlijk? Het lijkt wel alsof je de discussie alleen maar aangaat om er een blank tegen zwart van te maken. Want ik moet dan ook een passende mening hebben over iets aan de andere kant van de wereld. Wat een kleuterniveau, Etto.
Wacht... ik maak er blank tegen zwart van? En ík ben degene die overal steeds Nederland-VS op een lijn wil zetten?

Wat onderhand wel duidelijk is, is dat een hele hoop mensen heel graag anderen als racist ZIEN. En liefst ook heel vlug. Dat je nog steeds reeks 1 niet hebt gelezen is wel duidelijk. Uiteraard wil Etto er een 'blank tegen zwart' van maken, dat is echt precies wat uit al mijn schrijfsels blijkt ja.

PS: Ik wist niet dat de kunstwereld zich beperkte tot Nederland.

PPS: Mijn eigen mening omtrent die Zuidelijke beelden is al een tijdje helder: het gros ervan heeft een betere plek in musea en museumparken, zeker niet in het publiek domein. Mijn hele punt is dan ook dat dat 'het is kunst, het roept reactie op, men herkent zich er in' gezever de echte drogreden is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209420730
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 14:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik reageerde helemaal niet op Weltschmerz, ik maakte een opmerking in het algemeen.

En verder is dit wederom een illustratie van hetgeen ik eerder al aangaf: eerst zelf iets verzinnen en je vervolgens gaan beklagen over hetgeen je net zelf verzonnen had.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2023 15:22:25 ]
  dinsdag 6 juni 2023 @ 15:06:32 #24
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209420735
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 15:06 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik reageerde helemaal niet op Weltschmerz, ik maakt een opmerking in het algemeen.

En verder is dit wederom een illustratie van hetgeen ik eerder al aangaf: eerst zelf iets verzinnen en je vervolgens gaan beklagen over hetgeen je net zelf verzonnen had.
Wat verzin ik?

Ik heb het over deze reactie:

quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 14:25 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Toch wel apart dat je je er enerzijds op beroept dat Nederland één van de minst racistische landen ter wereld is, maar anderzijds hele epistels schrijft over dit beeld, die er op neerkomen dat je vooral bezwaar hebt tegen de huidskleur.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209420776
Een stad die zo erg wil deugpronken daar moet wel iets mis mee zijn, denk ik dan.
pi_209420869
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 14:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nee, dat is dus niet zo. In dit topic wordt alle beelden op de grote hoop gegooid, maar er zit nogal een verschil in. Je hebt bijvoorbeeld beelden die primair een kunstwerk zijn (Moore, Giacometti, etc.) en beelden die primair bedoeld zijn als eerbetoon aan (de prestaties / het gedachtengoed van) een bepaalde persoon. De vele beelden van Lenin en Stalin kun je nauwelijks kunst noemen. De beelden van Giacometti daarentegen hebben niets te maken met een eerbetoon aan iets of iemand.

Het lijkt alsof een groot deel van het onbegrip voor dit beeld voortkomt uit een verwrongen beeld van wat een beeld in de openbare ruimte zou moeten zijn.
pi_209420905
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 15:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik heb het over deze reactie:
Dan had je die moeten quoten, in plaats van een andere, veel algemenere reactie van mij.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 15:21:34 #28
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_209420912
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 14:59 schreef Leandra het volgende:

[..]
Maar waarom zou het een standbeeld van iemand in een actieve houding moeten zijn? Waarom kan het geen standbeeld zijn van iemand die uitrust van een prestatie of van de zon staat te genieten?

Deze echtgenote van doet ook niets.... niemand die roept dat ze lui of ongeïnteresseerd zou zijn omdat ze maar zit te zitten naast haar man.

[ afbeelding ]
Kunst heeft weinig regels. Dat iemand verzint dat het een actieve houding moet hebben is meer om net te doen alsof het daar om gaat.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 15:24:10 #29
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209420942
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 15:18 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nee, dat is dus niet zo. In dit topic wordt alle beelden op de grote hoop gegooid, maar er zit nogal een verschil in. Je hebt bijvoorbeeld beelden die primair een kunstwerk zijn (Moore, Giacometti, etc.) en beelden die primair bedoeld zijn als eerbetoon aan (de prestaties / het gedachtengoed van) een bepaalde persoon. De vele beelden van Lenin en Stalin kun je nauwelijks kunst noemen. De beelden van Giacometti daarentegen hebben niets te maken met een eerbetoon aan iets of iemand.

Het lijkt alsof een groot deel van het onbegrip voor dit beeld voortkomt uit een verwrongen beeld van wat een beeld in de openbare ruimte zou moeten zijn.
Vertel dat aan Vis.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209420948
Perfecte manier om nog meer verdeeldheid onder de bevolking te zaaien

Ik geef het een 9/10 c_/
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 15:25:31 #31
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_209420955
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 15:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wacht... ik maak er blank tegen zwart van? En ík ben degene die overal steeds Nederland-VS op een lijn wil zetten?

Wat onderhand wel duidelijk is, is dat een hele hoop mensen heel graag anderen als racist ZIEN. En liefst ook heel vlug. Dat je nog steeds reeks 1 niet hebt gelezen is wel duidelijk. Uiteraard wil Etto er een 'blank tegen zwart' van maken, dat is echt precies wat uit al mijn schrijfsels blijkt ja.

PS: Ik wist niet dat de kunstwereld zich beperkte tot Nederland.

PPS: Mijn eigen mening omtrent die Zuidelijke beelden is al een tijdje helder: het gros ervan heeft een betere plek in musea en museumparken, zeker niet in het publiek domein. Mijn hele punt is dan ook dat dat 'het is kunst, het roept reactie op, men herkent zich er in' gezever de echte drogreden is.
Haha, Etto een beetje zelfkennis zou je sieren. Jij komt er zelf mee in dit topic en waarom kom je met een gezeur over standbeelden in de USA die weggehaald worden? Wat is de link? Huidskleur? Niet? Wat dan?

Je gezeur komt over als: 'mensen met een bepaalde huidskleur willen beelden weghebben in de USA (omdat iets met slaven), maar dan kan dit beeld zeker wel?' Leg mij anders eens uit waarom je met die link komt? Waarom het zogenaamd zo belangrijk is dat ik dan ook mijn mening geef over het weghalen van beelden in de USA?
  dinsdag 6 juni 2023 @ 15:28:08 #32
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_209420973
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 15:18 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Nee, het probleem zit em het in de ruimte, want er zijn zat beelden die in een openbare ruimte staan, waar dezelfde mensen nooit over gezeurd hebben.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 15:28:40 #33
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_209420977
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 15:24 schreef Ali_boo het volgende:
Perfecte manier om nog meer verdeeldheid onder de bevolking te zaaien

Ik geef het een 9/10 c_/
Hoe zaait dit beeld verdeeldheid?
  dinsdag 6 juni 2023 @ 15:30:02 #34
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209420987
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 15:25 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Haha, Etto een beetje zelfkennis zou je sieren. Jij komt er zelf mee in dit topic en waarom kom je met een gezeur over standbeelden in de USA die weggehaald worden? Wat is de link? Huidskleur? Niet? Wat dan?

Je gezeur komt over als: 'mensen met een bepaalde huidskleur willen beelden weghebben in de USA (omdat iets met slaven), maar dan kan dit beeld zeker wel?' Leg mij anders eens uit waarom je met die link komt? Waarom het zogenaamd zo belangrijk is dat ik dan ook mijn mening geef over het weghalen van beelden in de USA?
Doe me alsjeblieft een lol en lees reeks 1.

En als je toch bezig bent, lees in ieder geval mijn PPS in de post die je quote. Het gaat om de definitie van wat kunst is en dat roepen dat het kunst is omdat het reactie oproept debiel is.

Het is verder wel duidelijk dat je al a priori uitgaat van allerlei groezelige denkbeelden bij mensen die kritiek hebben op dit beeld. Het geeft in ieder geval weer aan hoe toxisch de situatie al is geworden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 6 juni 2023 @ 15:30:20 #35
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209420993
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 15:28 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Zie je eigen posts.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 6 juni 2023 @ 15:32:00 #36
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_209421002
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 15:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zie je eigen posts.
Jeetje, wat een bui heb je weer. JIJ komt met allerlei verhalen over MLK en dergelijke. Ik zie gewoon kunst. En dan verdeel ik? _O-
  dinsdag 6 juni 2023 @ 15:32:33 #37
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209421008
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 15:32 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Jeetje, wat een bui heb je weer. JIJ komt met allerlei verhalen over MLK en dergelijke. Ik zie gewoon kunst. En dan verdeel ik? _O-
LEES DEEL 1.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 6 juni 2023 @ 15:32:50 #38
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_209421010
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 15:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
LEES DEEL 1.
:W
  dinsdag 6 juni 2023 @ 15:33:27 #39
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209421016
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 15:32 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
:W
Je missie is weer geslaagd in ieder geval. Weer iemand weg kunnen zetten als racist.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209421019
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 14:57 schreef Culkin het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Die vind ik de tijdsgeest wel heel goed samenvatten!

Jammer dat deze dan kennelijk een beetje achteraf staat.
pi_209421052
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 14:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wat begrijp jij niet aan 'wat prima is'?

Waar ik alleen tegen ageer is dat als je niet positief bent over het beeld dat het toch een beetje impliciet wordt gezien als racistisch. Omdat het om een zwarte tiener zou gaan. Dat vind ik dan een beetje raar. Je ziet iets in het beeld en de een zal iets anders zien dan de ander.

Bij dit beeld vind ik de man vooral een hork. Besteed een beetje aandacht aan je vrouw! Al zie ik in hoe de tas wordt vastgehouden dat ze op het punt staat om op te staan en te vertrekken. Groot gelijk!
  dinsdag 6 juni 2023 @ 15:38:19 #42
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209421055
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 15:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat begrijp jij niet aan 'wat prima is'?

Waar ik alleen tegen ageer is dat als je niet positief bent over het beeld dat het toch een beetje impliciet wordt gezien als racistisch. Omdat het om een zwarte tiener zou gaan. Dat vind ik dan een beetje raar. Je ziet iets in het beeld en de een zal iets anders zien dan de ander.

Bij dit beeld vind ik de man vooral een hork. Besteed een beetje aandacht aan je vrouw! Al zie ik in hoe de tas wordt vastgehouden dat ze op het punt staat om op te staan en te vertrekken. Groot gelijk!
Dit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209421159
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2023 23:35 schreef Icegiant het volgende:

[..]
Je hebt gewoonweg een obsessie.

Ik durf te wedden dat zodra je een zwart persoon ziet, je van ongemak niet weet waar je moet kijken vanwege je eigen vooroordelen.
Knulletje toch, ben je nou je eigen ervaringen de wijk ingaan met de Jonge Democraten op mij aan het projecteren? Je doet hier niks anders dan de indoctrinatie van je in niveau afgezakte school en van de media napraten terwijl je geen flauw benul hebt van de recente Nederlandse geschiedenis. Een beetje stompzinnig doen alsof het hier de Verenigde Staten was maar dan nog achterlijker, tot dat de meest laaggeletterde, slecht geinformeerde, meest gesegregeerde en meest racistisch generatie sinds 1568 eventjes kwam vertellen dat ze het licht gezien hadden.

Ik ben van begin jaren 70, ik ben wel opgegroeid in de post raciale samenleving. Wij beoordeelden mensen niet op huidskleur, dat was niet belangrijk, daar waren in achterlijke buitenlanden nog weleens wat problemen mee. Ik ben niet in de allerkleinste dorpen opgegroeid, dus ik heb nog nooit in een volledig blanke schoolklas gezeten. Waarschijnlijk was de helft van de kleurligen wel geadopteerd, want dat deden mensen toen huidskleur nooit meer zou uitmaken. .

Mensen zoals jij zijn de achterlijken, de racisten, jullie vertegenwoordigen de achteruitgang met je domme nablaterij zonder enige kennis en zonder enig voorstellingsvermogen. Hele boude beweringen over hoe het was terwijl je werkelijk geen idee hebt, net zoals je ook geen enkel idee hebt over mij. Je hebt zelfs geen idee waarom je precies dat zegt wat het gewetenloze grootkapitaal wil dat jullie zeggen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 16:05:17 #44
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_209421262
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 15:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Je missie is weer geslaagd in ieder geval. Weer iemand weg kunnen zetten als racist.
Ja, want dat is mijn missie, droeftoeter.
pi_209421306
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 16:05 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja, want dat is mijn missie, droeftoeter.
Daar lijkt het wel op vandaag
pi_209421353
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 08:20 schreef Gia het volgende:
Normaal gesproken zijn standbeelden gemaakt van personen die iets gepresteerd hebben, of enige betekenis hebben gehad. Een standbeeld van MLK, bijvoorbeeld, zou ik begrijpen.
Maar dit gaat nergens over. Gewoon een standbeeld van een vrouw. Wat als een andere kunstenaar een standbeeld maakt van 'de blanke vrouw'? Ik bedoel, dat is toch gewoon raar, een random standbeeld.
Dit soort posts komt keer op keer terug. Het is echter helemaal niet waar dat standbeelden 'normaal gesproken' worden gemaakt van personen die iets gepresteerd hebben. Dat is niet meer dan één van de mogelijke redenen voor een standbeeld.

Dit standbeeld vormt het begin van een beeldenroute, vooral langs de Westsingel. Daar staan veel meer sculpturen die mensen uitbeelden, zonder dat het gaat om een eerbetoon aan een bepaalde persoon. Er staat bijvoorbeeld een beeld van Rodin (L'Homme qui marche, een lopende man), een beeld van Carel Visser (Moeder en Kind) en van Joel Shapiro (een abstracte mensfiguur). Verder hebben we nog - de al eerder genoemde - Monsieur Jacques, we hebben Kabouter Buttplug, we hebben de naakte clown aan de Coolsingel, enzovoorts, enzovoorts. En nu hebben we dus ook een beeld van een donkere meid op het Stationsplein.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 16:17:37 #47
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_209421381
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 16:12 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja dat klopt, lijkt mij ook helemaal niet hypocriet. Is nogal een verschil, een onschuldige dame of Hitler.
Kunst roept reacties op en hiermee een success schreef je, je reactie was gewoon bull shit en een zwak excuus om weer eens de onderbuikkaart te trekken. :lijstje:
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_209421406
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 15:51 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik ben van begin jaren 70, ik ben wel opgegroeid in de post raciale samenleving. Wij beoordeelden mensen niet op huidskleur, dat was niet belangrijk, daar waren in achterlijke buitenlanden nog weleens wat problemen mee. Ik ben niet in de allerkleinste dorpen opgegroeid, dus ik heb nog nooit in een volledig blanke schoolklas gezeten. Waarschijnlijk was de helft van de kleurligen wel geadopteerd, want dat deden mensen toen huidskleur nooit meer zou uitmaken. .
Ah ja, tuurlijk. Je ageert tegen een beeld van een zwarte vrouw, met als enige reden dat het een beeld van een zwarte vrouw is. Toch speelt huidskleur daarbij geen rol. Klinkt volkomen logisch hoor.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 16:26:35 #49
117098 Hathor
Effe niet
pi_209421442
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 15:28 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Getuige deze discussie, en dezelfde discussie die op social media woedt, waar dit beeld overigens al is omgedoopt in Toos Werkeloos.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 16:35:12 #50
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_209421517
quote:
16s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 16:17 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Kunst roept reacties op en hiermee een success schreef je, je reactie was gewoon bull shit en een zwak excuus om weer eens de onderbuikkaart te trekken. :lijstje:
Ja, en dan kom je met iemand aan die verantwoordelijk is voor miljoenen doden. Nou, je hebt mij hoor!
  dinsdag 6 juni 2023 @ 16:39:56 #51
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_209421554
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 16:26 schreef Hathor het volgende:

[..]
Getuige deze discussie, en dezelfde discussie die op social media woedt, waar dit beeld overigens al is omgedoopt in Toos Werkeloos.
Ook op social media gonst het van de racisten die stellen dat Nederland blank is en dus geen beelden van zwarte vrouwen moet plaatsen. Ja, dat beeld zorgt daar niet voor, maar die mensen zelf. Het is een beeld, die best mooi gemaakt is, waar helemaal niets mis mee is.

Het beeld is een beeld, de afkeurende reacties laten vooral iets zien waar die mensen vooral mee bezig zijn in het hoofd. Dat geldt trouwens ook voor mensen die denken dat het beeld een soort bedevaartsoord moet worden. Ook die mensen zijn aan het onderbuiken. Het is best grappig eigenlijk.
pi_209421559
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 15:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Doe me alsjeblieft een lol en lees reeks 1.

En als je toch bezig bent, lees in ieder geval mijn PPS in de post die je quote. Het gaat om de definitie van wat kunst is en dat roepen dat het kunst is omdat het reactie oproept debiel is.

Het is verder wel duidelijk dat je al a priori uitgaat van allerlei groezelige denkbeelden bij mensen die kritiek hebben op dit beeld. Het geeft in ieder geval weer aan hoe toxisch de situatie al is geworden.
Jij opent een topic om te zeuren over het beeld van een zwarte vrouw dan ben jij toxisch en niet een ander die jou daar fijn op wijst.
pi_209421569
Waarom staat ze met haar handen in haar zakken? Ze hadden er iets meer actiefs van moeten maken. Een pan of iets culinairs in haar handen had het al wat levendiger gemaakt.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 16:46:09 #54
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_209421619
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 16:14 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dit soort posts komt keer op keer terug. Het is echter helemaal niet waar dat standbeelden 'normaal gesproken' worden gemaakt van personen die iets gepresteerd hebben. Dat is niet meer dan één van de mogelijke redenen voor een standbeeld.

Dit standbeeld vormt het begin van een beeldenroute, vooral langs de Westsingel. Daar staan veel meer sculpturen die mensen uitbeelden, zonder dat het gaat om een eerbetoon aan een bepaalde persoon. Er staat bijvoorbeeld een beeld van Rodin (L'Homme qui marche, een lopende man), een beeld van Carel Visser (Moeder en Kind) en van Joel Shapiro (een abstracte mensfiguur). Verder hebben we nog - de al eerder genoemde - Monsieur Jacques, we hebben Kabouter Buttplug, we hebben de naakte clown aan de Coolsingel, enzovoorts, enzovoorts. En nu hebben we dus ook een beeld van een donkere meid op het Stationsplein.
Ik heb persoonlijk ook niet echt een probleem met het beeld zelf, vind het ook niet perse mooi, maar dat hoeft ook niet.

Waar ik de kriebels van krijg is het lyrische gedoe eromheen en de enorme focus die al die mensen op huidskleur leggen. Dat sommige van die mensen zich nu alleen vertegenwoordigd voelen doordat er een zwarte vrouw afgebeeld is… voor mij toont dat toch wel een beperkt inlevingsvermogen en een ongezond op ras gefocust identiteitsgevoel.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_209421647
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 16:46 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ik heb persoonlijk ook niet echt een probleem met het beeld zelf, vind het ook niet perse mooi, maar dat hoeft ook niet.

Waar ik de kriebels van krijg is het lyrische gedoe eromheen en de enorme focus die al die mensen op huidskleur leggen. Dat sommige van die mensen zich nu alleen vertegenwoordigd voelen doordat er een zwarte vrouw afgebeeld is… voor mij toont dat toch wel een beperkt inlevingsvermogen en een ongezond op ras gefocust identiteitsgevoel.
Jij bent ongetwijfeld blank.
pi_209421677
Fijn dat er na jaren ook een standbeeld van een zwarte vrouw in Rotterdam staat, maar waarom staat ze niet naast het standbeeld van de zwarte man?

"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_209421697
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 16:21 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ah ja, tuurlijk. Je ageert tegen een beeld van een zwarte vrouw, met als enige reden dat het een beeld van een zwarte vrouw is. Toch speelt huidskleur daarbij geen rol. Klinkt volkomen logisch hoor.
Nee, ik ageer tegen het idee dat het belangrijk is dat er een beeld van zomaar een zwarte vrouw is neergezet omdat dat zou laten zien aan zwarte meisjes dat ze 'er mogen zijn' en daarmee implicerend dat ze er ooit niet mochten zijn. Van alle denkbare goede redenen om een beeld van een zwarte vrouw neer te zetten is dit er geen, het is zelfs een hele slechte.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 16:14 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Dat is dus helemaal niet nieuw of bijzonder? Vreemd, ik las dat dat wel de bedoeling was.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 16:56:42 #58
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_209421741
quote:

[..]

Snap ik wel, maar het is ook niet zo dat de stad ermee vol staat. Hoeft ook niet, maar de kans dat veel mensen denken dat het niet uit moet maken kan ook te maken hebben omdat er tot nu toe ook niet een gemaakt was. Er zijn zat blanke mensen die zich nu ineens niet vertegenwoordigd voelen, terwijl er genoeg blanke beelden zijn als dat zo belangrijk is.

Net als op tv, er zijn er zat die menen dat huidskleur op tv niet uit moet maken en daar kan ik mij best in vinden. Als er dan wel iemand met een andere huidskleur op tv is, vind ik dat geen probleem, maar ik ken er zat die dan ineens er een probleem van gaan maken. Daarnaast merk ik met mij ndochter dat het soms best even kan uitmaken dat iemand op tv wat meer op je lijkt (vooral met kinderprogramma's). Daar stond ik nooit zo bij stil, maar ik zag dan ook bijna uitsluitend blanke mensen op tv toen ik klein was en dan kun je er ook moeilijk van bewust zijn. Dat er dan mensen gaan steigeren, geeft wel aan dat het wel degelijk een ding is.

Er staat nu een beeld van een onbestaande, zwarte vrouw. Niets meer, niets minder. Grappig om te zien dat er een groep nu een soort Messias erin ziet en een andere groep zich beledigd voelt. Ik durf zelfs te stellen dat als je de huidskleur van de mensen uit die twee groepen verwisseld, ze nog steeds staan te schreeuwen, maar dan om het tegenovergestelde.
pi_209421746

Zo komt het standbeeld idd over voor mij, ze hadden beter een zwart standbeeld van de eerste kunnen maken.
pi_209421770
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 16:53 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee, ik ageer tegen het idee dat het belangrijk is dat er een beeld van zomaar een zwarte vrouw is neergezet omdat dat zou laten zien aan zwarte meisjes dat ze 'er mogen zijn' en daarmee implicerend dat ze er ooit niet mochten zijn. Van alle denkbare goede redenen om een beeld van een zwarte vrouw neer te zetten is dit er geen, het is zelfs een hele slechte.
Ah, ok. Je blijft dus bij de act van de racist die verkondigt dat racisme niet bestaat.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 17:00:09 #61
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_209421777
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 16:35 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja, en dan kom je met iemand aan die verantwoordelijk is voor miljoenen doden. Nou, je hebt mij hoor!
Jazeker, gewoon onzin.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_209421831
Ik kijk er wat dubbel naar. Enerzijds heel fijn dat poc vrouwen en meisjes zich er in kunnen herkennen. Anderzijds komt het wel heel erg over als willen deugen imo. Een zwarte vrouw, puur en alleen maar geplaatst vanwege de huidskleur. We plaatsen ook niet beelden van een blank persoon, puur omdat het beeld blank is.

Maar het doet verder niemand kwaad. Sommigen kunnen zich er in herkennen. Dus uiteindelijk zal het netto gezien gewoon wat opleveren.
pi_209421877
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 16:39 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ook op social media gonst het van de racisten die stellen dat Nederland blank is en dus geen beelden van zwarte vrouwen moet plaatsen. Ja, dat beeld zorgt daar niet voor, maar die mensen zelf. Het is een beeld, die best mooi gemaakt is, waar helemaal niets mis mee is.

Het beeld is een beeld, de afkeurende reacties laten vooral iets zien waar die mensen vooral mee bezig zijn in het hoofd. Dat geldt trouwens ook voor mensen die denken dat het beeld een soort bedevaartsoord moet worden. Ook die mensen zijn aan het onderbuiken. Het is best grappig eigenlijk.
Maar wat is dat toch voor een rare gedachte dat als iemand iets kritisch zegt over het beeld dat het dan meteen racistisch is? Als dat meteen de conclusie is, dan denk je zelf kennelijk heel erg in afkomst.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 17:08:30 #64
117098 Hathor
Effe niet
pi_209421883
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 17:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik kijk er wat dubbel naar. Enerzijds heel fijn dat poc vrouwen en meisjes zich er in kunnen herkennen. Anderzijds komt het wel heel erg over als willen deugen imo. Een zwarte vrouw, puur en alleen maar geplaatst vanwege de huidskleur. We plaatsen ook niet beelden van een blank persoon, puur omdat het beeld blank is.

Maar het doet verder niemand kwaad. Sommigen kunnen zich er in herkennen. Dus uiteindelijk zal het netto gezien gewoon wat opleveren.
Is dat eigenlijk echt een dingetje? Dat mensen zich kunnen herkennen in een standbeeld? Er staan in Nederland honderden standbeelden, maar nog nooit heb ik er bij eentje het gevoel bij gehad van 'he....daar herken ik me wel in'.
pi_209421934
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 17:08 schreef Hathor het volgende:

[..]
Is dat eigenlijk echt een dingetje? Dat mensen zich kunnen herkennen in een standbeeld? Er staan in Nederland honderden standbeelden, maar nog nooit heb ik er bij eentje het gevoel bij gehad van 'he....daar herken ik me wel in'.
Nou, dat zich erin kunnen herkennen is iets nieuws. Dat was ook met Ariël. Eindelijk kon je als zwart meisje je herkennen (in een zeemeermin???).

Terwijl er natuurlijk al heel veel aanbod was in de bioscoop en op tv van zwarte acteurs en actrices. Ineens wordt gedaan alsof het helemaal nieuw is.

De nadruk erop leggen en het gedoe eromheen is wat reacties oproept. En dan volgt meteen daarop de 'zie je wel', allemaal racisten. Tsja.

Zo is het wel een self fulfilling prophecy.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 17:13:17 #66
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209421940
quote:

[..]
Als je een Calimero bent heb je kennelijk van dit soort dingen nodig om je 'gehoord' te voelen of zo.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 17:14:08 #67
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_209421950
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 16:49 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Jij bent ongetwijfeld blank.
Super blank zelfs, ik heb nu een korte broek aan en moest net echt even een zonnebril opzetten want het was gewoon tè fel. 8-)
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_209421976
quote:

[..]
Ik ken het zelf niet nee.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 17:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nou, dat zich erin kunnen herkennen is iets nieuws. Dat was ook met Ariël. Eindelijk kon je als zwart meisje je herkennen (in een zeemeermin???).

Terwijl er natuurlijk al heel veel aanbod was in de bioscoop en op tv van zwarte acteurs en actrices. Ineens wordt gedaan alsof het helemaal nieuw is.

De nadruk erop leggen en het gedoe eromheen is wat reacties oproept. En dan volgt meteen daarop de 'zie je wel', allemaal racisten. Tsja.

Zo is het wel een self fulfilling prophecy.
En dit ook wel ja.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 17:33:44 #69
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209422091
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 10:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat verklaart meteen waarom de huidige generatie vrouwen in Rotterdam zich herkent in het beeld.
Hier kun je aan toe voegen de bredere trend om overgewicht te verheerlijken. 'Curvy women'. Nee, dit is niet mooi en ook niet gezond, ga sporten en gezonder eten. Aan mensen met overgewicht die hun ongezonde levensstijl vervolgens ook nog gaan romantiseren, hebben we niets in de samenleving.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 16:56 schreef Vis1980 het volgende:
Net als op tv, er zijn er zat die menen dat huidskleur op tv niet uit moet maken en daar kan ik mij best in vinden. Als er dan wel iemand met een andere huidskleur op tv is, vind ik dat geen probleem, maar ik ken er zat die dan ineens er een probleem van gaan maken. Daarnaast merk ik met mij ndochter dat het soms best even kan uitmaken dat iemand op tv wat meer op je lijkt (vooral met kinderprogramma's). Daar stond ik nooit zo bij stil, maar ik zag dan ook bijna uitsluitend blanke mensen op tv toen ik klein was en dan kun je er ook moeilijk van bewust zijn. Dat er dan mensen gaan steigeren, geeft wel aan dat het wel degelijk een ding is.
Niemand vind dit een probleem. Waar mensen kritiek op hebben is dat er tegenwoordig een trend is om mensen in de schijnwerpers te zetten VANWEGE hun huidskleur of andere onveranderlijke kenmerken. Zo ook met dit standbeeld.

Kortom, dat je bijvoorbeeld niet meer gaat zeggen, 'we hebben een goede presentatrice nodig en de beste kandidate was is toevallig van kleur', maar je echt zegt 'we willen graag een presentatrice van kleur'. In het eerste geval ligt de nadruk bij kwaliteit, in het tweede geval bij huidskleur. En dit zie je met betrekking tot alles, allemaal onder de noemer van 'diversiteit', 'inclusiviteit' of een ander eufemisme om gewoon keihard raciaal essentialistisch gedachtegoed te kunnen rechtvaardigen.
quote:
Dit is wellicht het product van opgroeien in een radicaal progressief huishouden, als kinderen dit soort dingen op vroege leeftijd meekrijgen (dat huidskleur heel erg belangrijk is) dan is dan wordt dat voor hun ook een aspect waarmee zij zich gaan identificeren. Daarom moet je kinderen juist leren dat dit er niet toe doet, en dat ze naar de inhoud van de mens moeten kijken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 6 juni 2023 @ 17:36:08 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209422110
quote:

[..]

Ah, het boeit je dus niet, maar zodra er andere mensen zijn die zeggen "Wat fijn, een standbeeld waarin ik mezelf herken!" word je daar boos om?
Waarom eigenlijk? Gun je mensen niet dat ze een standbeeld zien waarin ze zichzelf kunnen herkennen, of wordt het pas een probleem als dat een groep is waarvan je vindt dat ze geen standbeeld verdienen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209422175
Dit is natuurlijk gecreëerde ophef. In Rotterdam staan honderden kunstwerken en die worden gewoon in relatieve stilte geplaatst. Bij dit beeld was het al weken voor het geplaatst werd nieuws en werd unaniem geprezen door de pers. Een enorme poeha bij de plaatsing van het beeld. Dan weet je natuurlijk dat er discussie komt en dat is waarschijnlijk ook de bedoeling geweest.

Het enige andere beeld dat ik ken dat zoveel ophef veroorzaakte was kabouter buttplug.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 6 juni 2023 @ 17:45:44 #72
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209422201
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 17:36 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ah, het boeit je dus niet, maar zodra er andere mensen zijn die zeggen "Wat fijn, een standbeeld waarin ik mezelf herken!" word je daar boos om?
Waarom eigenlijk? Gun je mensen niet dat ze een standbeeld zien waarin ze zichzelf kunnen herkennen, of wordt het pas een probleem als dat een groep is waarvan je vindt dat ze geen standbeeld verdienen?
Vind je het zelf niet een beetje geschift en ook problematisch als mensen zich in een standbeeld gaan herkennen vanwege de vermeende huidskleur van het beeld? Dat is namelijk hele foute identiteitspolitiek. Of herken jij je ook in standbeelden enkel omdat deze een blanke vrouw moeten vertolken?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209422223
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 16:59 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ah, ok. Je blijft dus bij de act van de racist die verkondigt dat racisme niet bestaat.
Zelfs ten aanzien van de mode om iedereen waar je het niet mee eens bent voor racist uit te schelden is dit van een geestelijk armoedig gebrek aan creativiteit.
pi_209422230
quote:

[..]
Het zou helpen als jullie eens reageren op wat iemand daadwerkelijk neertypt ipv wat in jullie hoofd afspeelt wat iemand typt.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 17:53:23 #75
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_209422286
quote:

[..]
Een standbeeld waarin ik mezelf herken omdat ik een onveranderlijk (en eigenlijk irrelevant) kenmerk deel, wat ik zelf heel erg belangrijk vind.

Die nadruk op huidskleur, en dat belang hechten aan huidskleur. Je weet wel, dat racisme.. daar kan ik niet goed tegen.
pi_209422289
quote:

[..]
Het gaat om het idee erachter, zo'n geindoctrineerd meisje dat zegt "er zijn al genoeg standbeelden van witte mannen", het idee dat een eeuwenoude stad het huidige straatbeeld aan tieners zou moeten weerspiegelen, en dat je er vroeger 'niet mocht zijn' omdat er geen beeld was neergezet van iemand met vermoedelijk dezelfde huidskleur.

Dan ben je het meest oppervlakkige der kenmerken belangrijk aan het maken en zelfs aan het verheffen.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 17:55:54 #77
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209422316
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 17:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het gaat om het idee erachter, zo'n geindoctrineerd meisje dat zegt "er zijn al genoeg standbeelden van witte mannen", het idee dat een eeuwenoude stad het huidige straatbeeld aan tieners zou moeten weerspiegelen, en dat je er vroeger 'niet mocht zijn' omdat er geen beeld was neergezet van iemand met vermoedelijk dezelfde huidskleur.

Dan ben je het meest oppervlakkige der kenmerken belangrijk aan het maken en zelfs aan het verheffen.
Dit zegt inderdaad ook genoeg, dan weet je dat zo een kind al helemaal geradicaliseerd is en door een raciale lens de wereld bekijkt. Treurig en schrikbarend.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 17:57:35 #78
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209422336
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 17:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit zegt inderdaad ook genoeg, dan weet je dat zo een kind al helemaal geradicaliseerd is en door een raciale lens de wereld bekijkt. Treurig en schrikbarend.
Hoe die identiteitspolitiek is komen overwaaien uit de VS en zo snel weer wortel schiet in Nederland is wel schrikbarend.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 18:11:41 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209422501
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 17:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Vind je het zelf niet een beetje geschift en ook problematisch als mensen zich in een standbeeld gaan herkennen vanwege de vermeende huidskleur van het beeld? Dat is namelijk hele foute identiteitspolitiek. Of herken jij je ook in standbeelden enkel omdat deze een blanke vrouw moeten vertolken?
Ik herken mijzelf in bepaalde standbeelden die eigenschappen hebben die ik ook heb.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209422588
Trots op slonzig zijn, lol.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 18:20:00 #81
117098 Hathor
Effe niet
pi_209422595
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 18:11 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik herken mijzelf in bepaalde standbeelden die eigenschappen hebben die ik ook heb.
Puur uit nieuwsgierigheid...noem er eens een?
  dinsdag 6 juni 2023 @ 18:20:36 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209422607
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 18:20 schreef Hathor het volgende:

[..]
Puur uit nieuwsgierigheid...noem er eens een?
Mijn lichaamsbouw bijvoorbeeld.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 6 juni 2023 @ 18:21:24 #83
117098 Hathor
Effe niet
pi_209422615
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 18:18 schreef Culkin het volgende:
Trots op slonzig zijn, lol.
Sommige mensen noemen het casual. Ik draag in huis doorgaans ook een joggingbroek oid, het zit gewoon comfortabel.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 18:22:10 #84
117098 Hathor
Effe niet
pi_209422633
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 18:20 schreef Leandra het volgende:

[..]
Mijn lichaamsbouw bijvoorbeeld.
Ik doelde op een standbeeld waarin je iets van jezelf herkent.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 18:25:53 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209422665
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 18:22 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik doelde op een standbeeld waarin je iets van jezelf herkent.
Ja, een standbeeld met dezelfde lichaamsbouw dus.

Of zoals ik pas in t Rijks een schilderij zag waarvan ik zeker weet dat de dame in het schilderij dezelfde ziekte (en daarmee afwijkende lichaamsbouw) heeft als ik.
Dat stukje herkenning is fijn, dat betekent dat je het waard bent om een standbeeld of schilderij van te maken.

Herstel, het was in het Stedelijk en het ging om dit schilderij van Matisse:

[ Bericht 15% gewijzigd door Leandra op 06-06-2023 18:31:07 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 6 juni 2023 @ 18:46:49 #86
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_209422845
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 17:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hier kun je aan toe voegen de bredere trend om overgewicht te verheerlijken. 'Curvy women'. Nee, dit is niet mooi en ook niet gezond, ga sporten en gezonder eten. Aan mensen met overgewicht die hun ongezonde levensstijl vervolgens ook nog gaan romantiseren, hebben we niets in de samenleving.
[..]
Niemand vind dit een probleem. Waar mensen kritiek op hebben is dat er tegenwoordig een trend is om mensen in de schijnwerpers te zetten VANWEGE hun huidskleur of andere onveranderlijke kenmerken. Zo ook met dit standbeeld.

Kortom, dat je bijvoorbeeld niet meer gaat zeggen, 'we hebben een goede presentatrice nodig en de beste kandidate was is toevallig van kleur', maar je echt zegt 'we willen graag een presentatrice van kleur'. In het eerste geval ligt de nadruk bij kwaliteit, in het tweede geval bij huidskleur. En dit zie je met betrekking tot alles, allemaal onder de noemer van 'diversiteit', 'inclusiviteit' of een ander eufemisme om gewoon keihard raciaal essentialistisch gedachtegoed te kunnen rechtvaardigen.
[..]
Dit is wellicht het product van opgroeien in een radicaal progressief huishouden, als kinderen dit soort dingen op vroege leeftijd meekrijgen (dat huidskleur heel erg belangrijk is) dan is dan wordt dat voor hun ook een aspect waarmee zij zich gaan identificeren. Daarom moet je kinderen juist leren dat dit er niet toe doet, en dat ze naar de inhoud van de mens moeten kijken.
Jij bent kampioen dingen invullen, want als er iets is dat ik niet meeneem in de opvoeding, is het wel huidskleur.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 18:51:27 #87
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209422888
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 18:46 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Jij bent kampioen dingen invullen, want als er iets is dat ik niet meeneem in de opvoeding, is het wel huidskleur.
Dat is dan een groot contrast met FOK!.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 18:53:46 #88
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209422908
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 16:40 schreef Moederenkind het volgende:

[..]
Jij opent een topic om te zeuren over het beeld van een zwarte vrouw dan ben jij toxisch en niet een ander die jou daar fijn op wijst.
1. Het is niet mijn topic, dit is deel 2.
2. Waar zeur ik over een beeld van een zwarte vrouw?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 6 juni 2023 @ 18:57:24 #89
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209422950
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 16:59 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Kun je me wat wetten en regels citeren waaruit blijkt dat in Nederland zwarte meisjes niet mochten bestaan? Dat ze bepaalde burgerrechten werd ontzegd? Dat dat ook grondwettelijk gewoon werd toegestaan?

Racisme bestaat overal; ook in Nederland heb je nog wat schedelmeters rondlopen. Maar dat totaal a-historisch narratief dat de wokies hier willen doordrammen, dat dit land een intens racistisch land was en is, en net als de VS moet worden heropgevoed en 'bewust gemaakt worden' is gewoon voorbij alle realiteitszin.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209422972
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 18:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Kun je me wat wetten en regels citeren waaruit blijkt dat in Nederland zwarte meisjes niet mochten bestaan? Dat ze bepaalde burgerrechten werd ontzegd? Dat dat ook grondwettelijk gewoon werd toegestaan?

Racisme bestaat overal; ook in Nederland heb je nog wat schedelmeters rondlopen. Maar dat totaal a-historisch narratief dat de wokies hier willen doordrammen, dat dit land een intens racistisch land was en is, en net als de VS moet worden heropgevoed en 'bewust gemaakt worden' is gewoon voorbij alle realiteitszin.
Ik heb geen idee wat dit met mij te maken heeft. Voor de derde keer: je bent zelf allerlei dingen aan het verzinnen, waarna je je opwindt over datgene dat je net zelf verzonnen had. En nu wil je mij kennelijk ook in je verzinsels betrekken, maar daar pas ik voor.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 19:03:57 #91
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209422993
quote:

[..]
Snap ik wel, maar het is ook niet zo dat de stad ermee vol staat. Hoeft ook niet, maar de kans dat veel mensen denken dat het niet uit moet maken kan ook te maken hebben omdat er tot nu toe ook niet een gemaakt was. Er zijn zat blanke mensen die zich nu ineens niet vertegenwoordigd voelen, terwijl er genoeg blanke beelden zijn als dat zo belangrijk is.

Er staat nu een beeld van een onbestaande, zwarte vrouw. Niets meer, niets minder. Grappig om te zien dat er een groep nu een soort Messias erin ziet en een andere groep zich beledigd voelt. Ik durf zelfs te stellen dat als je de huidskleur van de mensen uit die twee groepen verwisseld, ze nog steeds staan te schreeuwen, maar dan om het tegenovergestelde.
Nee, waar ik van steiger is dat dat de enkele manier zou zijn waarop mensen, ook kinderen, zich met anderen kunnen identificeren: huidskleur. Hoe leeg en oppervlakkig is dat? Ik identificeerde en identificeer me nog met wijlen bluesgitarist Albert King (1923-1992), een reus van 2 meter en 100 kilo. Vrijwel niets hebben we gemeen: afkomst, etniciteit, nationaliteit, huidskleur, gewicht, lengte, opleidingsniveau, taal... En toch is die man en zijn muziek al jaren onderdeel van mijn identiteit.

Het logenstraft het idee dat men zichzelf enkel zou kunnen herkennen, en gewaardeerd voelen, wanneer een poppetje dezelfde huidskleur heeft. Dat achterlijke racialistisch denken hadden we al een tijdje achter ons gelaten. En dat brengt progressief woke Nederland nu weer he-le-maal terug, met een smorgasbord aan nieuwe termen (wit privilege, witte onschuld, witte fragiliteit, zwarte pijn), waarbij ras weer de dominante factor is geworden in werkelijk het gehele maatschappelijke denken.

Dat je niet wil zien dat DAT is waar ik en anderen zich over opwinden, omdat het juist racialistisch, oppervlakkig, verdelend en separerend is - ook nog op basis van vaststaande eigenschappen! - is je grote manco in deze. En bij veel anderen die hier nu al ik weet niet hoeveel posts neerplempen om het toch maar vooral op racisme van ouwe witte mannetjes te kunnen gooien.

[ Bericht 3% gewijzigd door EttovanBelgie op 06-06-2023 19:18:45 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 6 juni 2023 @ 19:04:29 #92
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_209422999
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 18:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Of zoals ik pas in t Rijks een schilderij zag waarvan ik zeker weet dat de dame in het schilderij dezelfde ziekte (en daarmee afwijkende lichaamsbouw) heeft als ik.
Dat stukje herkenning is fijn, dat betekent dat je het waard bent om een standbeeld of schilderij van te maken.

[ afbeelding ]
Mooi schilderij, en sorry dat jouw linkervoet niet erg gedetailleerd is O-)

(Ik zie er niet iets afwijkends in vandaar de flauwe grap)
  dinsdag 6 juni 2023 @ 19:04:42 #93
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209423000
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 19:00 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik heb geen idee wat dit met mij te maken heeft. Voor de derde keer: je bent zelf allerlei dingen aan het verzinnen, waarna je je opwindt over datgene dat je net zelf verzonnen had. En nu wil je mij kennelijk ook in je verzinsels betrekken, maar daar pas ik voor.
Zoals beweren dat iemand stelt dat racisme gewoon totaal niet bestaat wanneer er een nuance wordt aangebracht in het Wekker-wokie narratief?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209423011
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 19:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zoals beweren dat iemand stelt dat racisme gewoon totaal niet bestaat wanneer er een nuance wordt aangebracht in het Wekker-wokie narratief?
Je kunt het blijven proberen, maar daar wordt mijn reactie niet anders door.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 19:07:10 #95
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209423014
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 19:06 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Je kunt het blijven proberen, maar daar wordt mijn reactie niet anders door.
Dat is wat je stelt. Racisme zou niet bestaan, volgens Welt. Waar stelt hij zoiets?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 6 juni 2023 @ 19:08:34 #96
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_209423027
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 17:48 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Het zou helpen als jullie eens reageren op wat iemand daadwerkelijk neertypt ipv wat in jullie hoofd afspeelt wat iemand typt.
Vaak worden bepaalde insinuaties gedaan, maar lafjes gebeurt dat nooit direct. Dat zie je geregeld op dit forum.

Hier hangen gewoon subsidieslurpers rond die betaald Fokken.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 19:11:46 #97
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209423049
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 19:08 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Vaak worden bepaalde insinuaties gedaan, maar lafjes gebeurt dat nooit direct. Dat zie je geregeld op dit forum.

Je krijgt ook nooit antwoord als je vraagt wat ze dan bedoelen met 'zwarte mensen komen hun rechten opeisen' en dat soort teksten.

Waarschijnlijk omdat het allemaal lulkoek is.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 19:19:55 #98
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_209423099
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 19:11 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Je krijgt ook nooit antwoord als je vraagt wat ze dan bedoelen met 'zwarte mensen komen hun rechten opeisen' en dat soort teksten.

Waarschijnlijk omdat het allemaal lulkoek is.
Allemaal ronduit vermoeiend. Gewoon absurd dat we bijna honderd draadjes hadden over Zwarte Piet. Continu een herhaling van zetten. Geen daadwerkelijk inhoudelijke discussie.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_209423271
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 18:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat had ik bij een museum in Florence met een standbeeld van ene David. Maar deed helemaal niks met mijn gevoel van eigenwaarde of perceptie van positie in de maatschappij. Nou is dat bij een afwijking misschien wat anders, dat is negroide vrouw zijn niet en sowieso zouden mensen daar schijt aan moeten hebben. Dat dat niet altijd lukt is prima, maar geen reden om die herkenningscultuur te bevestigen, aan te moedigen en zelfs tot norm te verheffen.
pi_209423313
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 17:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ja, en het is ook helemaal niet waar. Als er nou één groep is die nog meer standbeelden verdient dan zijn het wel blanke mannen. Ongelooflijk wat die allemaal voor de wereld gedaan hebben.
pi_209423335
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 19:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat had ik bij een museum in Florence met een standbeeld van ene David.
Jij hebt ook een kleintje?

(Te gemakkelijk, maar toch…)
pi_209423771
quote:
12s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 19:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik vermoed dat-ie geen anus heeft.

pi_209423776
quote:

[..]

Dat varieert nogal met mijn kortetermijnplannen dan wel stemming. Maar ik hoef echt niet overal standbeelden met grieksebeeldenlulletjes met een plaquette waarop uitgelegd staat dat die ook heel groot kunnen worden. We moeten niet gaan proberen elk puberaal onzekerheidje met rotondekunst te bestrijden. Bevestiging is geen zelfverzekerdheid, het is symptoombestrijding.
pi_209423816
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 20:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat varieert nogal met mijn kortetermijnplannen dan wel stemming. Maar ik hoef echt niet overal standbeelden met grieksebeeldenlulletjes met een plaquette waarop uitgelegd staat dat die ook heel groot kunnen worden. We moeten niet gaan proberen elk puberaal onzekerheidje met rotondekunst te bestrijden. Bevestiging is geen zelfverzekerdheid, het is symptoombestrijding.
Joh, reageer er nou niet zo kinderachtig op. Het is zo doorzichtig hoe je jezelf neer wil zetten als lichamelijk te vergelijken met een standbeeld van een jongvolwassene, terwijl je nota bene 50+ bent. Nu is het wrijven in een vlek.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 20:23:45 #105
117098 Hathor
Effe niet
pi_209423846
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 19:08 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Dat is een optie?
pi_209423856
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 20:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Joh, reageer er nou niet zo kinderachtig op. Het is zo doorzichtig hoe je jezelf neer wil zetten als lichamelijk te vergelijken met een standbeeld van een jongvolwassene, terwijl je nota bene 50+ bent. Nu is het wrijven in een vlek.
Ik zei toch dat ik het had in Florence, niet dat ik het nog heb. Ik zag je reactie natuurlijk aankomen, het was dan ook omdat ik er op een luchtige manier wat mee wil zeggen.
pi_209424718
Het is ook nogal een beeld van een vrij teleurgestelde vrouw? geen idee hoe dat gaat uitwerken op mensen als het een heeeeeele week achter elkaar geregend heeft?
pi_209426379
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 20:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ik zei toch dat ik het had in Florence, niet dat ik het nog heb. Ik zag je reactie natuurlijk aankomen, het was dan ook omdat ik er op een luchtige manier wat mee wil zeggen.
Jij zegt nooit wat op een luchtige manier hoor :)
pi_209426674
quote:

[..]

Door te kwekken over een kleintje impliceer je indirect dat jij een grote hebt dus zit je eigenlijk te praten en publiek over het aantal cm van je eigen lul? lekker intressant? niet echt dus, jouw pik boeit me echt geen ene reet!
  woensdag 7 juni 2023 @ 02:18:52 #110
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_209426686
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 02:00 schreef realnice11 het volgende:

[..]
Door te kwekken over een kleintje impliceer je indirect dat jij een grote hebt dus zit je eigenlijk te praten en publiek over het aantal cm van je eigen lul? lekker intressant? niet echt dus, jouw pik boeit me echt geen ene reet!
Vem heeft serieus een grote, en is vastgoedbelegger. Wij hebben maar een tweede huis en betalen geen inkomstenbelasting over de inkomsten. Vem heeft zo’n grote dat die wel inkomstenbelasting moet betalen. Vem kan waarschijnlijk ook heel ver pissen.
pi_209427672
Rotterdam is toch aanpakken niet lullen maar poetsen, handen uit de mouwen ^O^ . Dit beeld past beter in Amsterdam, niemand kan mij wat maken, heb mijn handen in mijn zakken en wil respect. :{
pi_209428830
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 02:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Vem heeft serieus een grote, en is vastgoedbelegger. Wij hebben maar een tweede huis en betalen geen inkomstenbelasting over de inkomsten. Vem heeft zo’n grote dat die wel inkomstenbelasting moet betalen. Vem kan waarschijnlijk ook heel ver pissen.
O, wat kinderachtig zeg om nav een discussie enkele dagen geleden nu zo op de man te gaan posten. Get a life!

En dat jij niet weet dat je je tweede woning op moet geven bij box 3 kan ik niet helpen. Maar voordat je straks boetes krijgt:

https://www.raisin.nl/box-3-belasting/belasting-tweede-huis/
pi_209428875
Tja, het is Rotterdam anno 2023 als je kijkt naar de jeugd.

Lui en ongeïnteresseerd. :)
pi_209429782
quote:
Twee scholieren uit Schiedam en Rotterdam zijn ook enthousiast. De twee 12-jarigen zeggen het leuk te vinden dat het beeld een zwarte vrouw is. "Dat ze zwart is geeft een fijn gevoel, want ik ben zelf ook gekleurd", zegt een van hen.
En dat kan en mag allemaal, en iedereen lacht erom en vindt het prima.

Wat als we het omdraaien?

quote:
Twee scholieren uit Schiedam en Rotterdam zijn ook enthousiast. De twee 12-jarigen zeggen het leuk te vinden dat het beeld een blanke vrouw is. "Dat ze blank is geeft een fijn gevoel, want ik ben zelf ook blank", zegt een van hen.
Schuimbekken! Rellen! Nationale televisie! RACISME!!!!
pi_209434903
Mooi, ik zie dat men al met elkaar ruzie aan het maken is in plaats van over het beeld ^O^
J’ai faim.
pi_209435225
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2023 19:32 schreef rododendronneke het volgende:
Mooi, ik zie dat men al met elkaar ruzie aan het maken is in plaats van over het beeld ^O^
Ga je hier nog antwoord op geven?

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 10:45 schreef VEM2012 het volgende:

Wat is de definitie van structureel racisme volgens jou en welke objectieve data heb jij dat het in Nederland bestaat?
Of was je zomaar aan het blaten?
  woensdag 7 juni 2023 @ 20:05:18 #117
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_209435356
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 12:18 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
En dat kan en mag allemaal, en iedereen lacht erom en vindt het prima.

Wat als we het omdraaien?
[..]
Schuimbekken! Rellen! Nationale televisie! RACISME!!!!
Spijker en kop. Dat zou dus nooit getolereerd worden.
pi_209435823
Ik weet helemaal niks te zeggen over racisme in Nederland, maar een enkele vorm van discriminatie is wel heel gewoon hier. In echt iedere laag van de bevolking is het compleet geaccepteerd om te zeggen 'ik heb een andere route genomen want er stond een groepje Marokkanen op het fietspad' en dan knikt iedereen nog begrijpend ook :P
-nee-
pi_209435998

De nieuwe Rosanne is uit.
pi_209436111
quote:
14s.gif Op woensdag 7 juni 2023 20:45 schreef Marsenal het volgende:
Ik weet helemaal niks te zeggen over racisme in Nederland, maar een enkele vorm van discriminatie is wel heel gewoon hier. In echt iedere laag van de bevolking is het compleet geaccepteerd om te zeggen 'ik heb een andere route genomen want er stond een groepje Marokkanen op het fietspad' en dan knikt iedereen nog begrijpend ook :P
Ik ken nog een veel beter geaccepteerde mening: Die zigeuner is crimineel.
pi_209436740
quote:
13s.gif Op woensdag 7 juni 2023 10:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
O, wat kinderachtig zeg om nav een discussie enkele dagen geleden nu zo op de man te gaan posten. Get a life!

En dat jij niet weet dat je je tweede woning op moet geven bij box 3 kan ik niet helpen. Maar voordat je straks boetes krijgt:

https://www.raisin.nl/box-3-belasting/belasting-tweede-huis/
Zij knijpt arbeidsmigranten uit a 3k per maand ;)
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 7 juni 2023 @ 21:57:58 #123
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209436770
quote:
Mooi is dat je precies de karikatuur bent van de gehypte super-progressieve wokist met geldingsdrang: alles en iedereen, in ieder geval zolang hij blank is, is racist zodra er ook maar een greintje kritiek komt op de identiteitsfetisj van je hobbyclub; niet door hebben dat je werk- en denkwijze in de kern net zo rasgeobsedeerd is als die van de schedelmeters die je zegt te bestrijden; een totale incapabiliteit te lezen wat mensen schrijven; een pedante vooringenomenheid over de intenties en beweegredenen van critici en bovenal een raciale lens op alle facetten van de mensheid en de samenleving.

Het summum, inderdaad, van woke.

Of dat bestreden moet worden is de vraag. De ervaring leert dat net als bij andere sekten, onenigheid over zuiverheid in leer al snel leidt tot kannibalisme en zelf-verkettering. Als echter daarbij geholpen kan worden door te blijven wijzen op de in de kern racialistische ideologie van woke, is dat natuurlijk mooi meegenomen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209436794
Stel je niet zo aan joh.
J’ai faim.
pi_209437829
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 23:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik vroeg specifiek naar jouw afbakening en welke harde data jij daaraan ten grondslag legt.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Zeg ouwe huisjesmelker, het is goed met je :D.
J’ai faim.
pi_209437953
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2023 23:39 schreef rododendronneke het volgende:

[..]
Zeg ouwe huisjesmelker, het is goed met je :D.
Het is wel heel magertjes. Grote mond, maar slechts 1 inhoudelijke vraag en je gaat meteen op de man spelen.
pi_209437987
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 00:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het is wel heel magertjes. Grote mond, maar slechts 1 inhoudelijke vraag en je gaat meteen op de man spelen.
Meteen op je pik getrapt ook, gaat gauw met types als jij.
Rupsje nooitgenoeg. Doe eerst je huiswerk maar eens goed.
J’ai faim.
pi_209439841
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2023 00:19 schreef rododendronneke het volgende:

[..]
:') Niet zo vulgair.
pi_209442619
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2023 00:19 schreef rododendronneke het volgende:

[..]
Holle vaten klinken het hardst.

Maar goed, leuk om te zien hoe eenvoudig jij te ontmaskeren bent.
pi_209442672
quote:
14s.gif Op woensdag 7 juni 2023 20:45 schreef Marsenal het volgende:
Ik zeg altijd kwetsbare biculturelen.
pi_209442691
quote:
10s.gif Op donderdag 8 juni 2023 15:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Holle vaten klinken het hardst.

Maar goed, leuk om te zien hoe eenvoudig jij te ontmaskeren bent.
Je mag best zeggen dat je geen zin hebt om de rapporten te lezen die ik je aanbood omdat die precies bevestigen wat jij vanuit je goedgevulde onderbuik zo graag ontkent.
J’ai faim.
pi_209442762
Draag je boetekleed met trots!
pi_209442855
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2023 15:31 schreef rododendronneke het volgende:

[..]
Je mag best zeggen dat je geen zin hebt om de rapporten te lezen die ik je aanbood omdat die precies bevestigen wat jij vanuit je goedgevulde onderbuik zo graag ontkent.
Volgens mij is het juist niet de bedoeling dat ze gelezen worden aangezien ze doorgaans zijn gemaakt voor de krantenkop of de politiek oneliner, en bij lezen de vlag de lading niet blijkt te dekken.
pi_209443232
komt er ook een luidspreker bij met allerlei onduidelijke Papiamentse/Creoolse uitdrukking. Yo swa, moet jij eens luistern (stem heel hard)
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_209443280
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2023 15:31 schreef rododendronneke het volgende:

[..]
Ik weet zeker dat in die rapporten niet het antwoord staat op de vraag die ik jou stelde. Probeer het gewoon eens zelf onder woorden te brengen: Wat is de definitie van structureel racisme volgens jou en welke objectieve data heb jij dat het in Nederland bestaat?

Wees precies. Ten aanzien van die data mag je van mij best een link plaatsen en dan specifiek verwijzen naar data daarin genoemd, met paginanummer en duidelijke verwijzing.

Het dumpen van veel links is alleen maar bedoeld om de discussie niet aan te hoeven gaan. Want het is niet specifiek en de ander bedelven onder een hoop info waar je op een discussieforum natuurlijk nooit to the point op kan reageren.
pi_209443301
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 15:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Volgens mij is het juist niet de bedoeling dat ze gelezen worden aangezien ze doorgaans zijn gemaakt voor de krantenkop of de politiek oneliner, en bij lezen de vlag de lading niet blijkt te dekken.
De eerste link is al bijna 50 pagina's. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat er een reactie op komt. Het is een hele doorzichtige truuk om de discussie niet aan te gaan. Want daar draait het om.
  donderdag 8 juni 2023 @ 16:37:36 #138
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209443339
Maargoed, als ik me over ieder kunstwerk dat ik niet interessant vind, me zo druk zou maken als sommigen hier zou ik al lang rijp zijn voor een inrichting.
pi_209444466
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 16:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik weet zeker dat in die rapporten niet het antwoord staat op de vraag die ik jou stelde. Probeer het gewoon eens zelf onder woorden te brengen: Wat is de definitie van structureel racisme volgens jou en welke objectieve data heb jij dat het in Nederland bestaat?

Wees precies. Ten aanzien van die data mag je van mij best een link plaatsen en dan specifiek verwijzen naar data daarin genoemd, met paginanummer en duidelijke verwijzing.

Het dumpen van veel links is alleen maar bedoeld om de discussie niet aan te hoeven gaan. Want het is niet specifiek en de ander bedelven onder een hoop info waar je op een discussieforum natuurlijk nooit to the point op kan reageren.
:D Wie denk je dat ik ben, je onderzoeksassistent?

Trommel nog eens lekker op die onderbuik van je.
J’ai faim.
pi_209444495
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 15:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Is het kijkerspanel van Ongehoord Nederland niet wat voor jou? Wie weet mag je een keer in de studio komen klagen over de Nederlandse mediadictatuur.
J’ai faim.
pi_209444517
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2023 18:48 schreef rododendronneke het volgende:

[..]
Is het kijkerspanel van Ongehoord Nederland niet wat voor jou? Wie weet mag je een keer in de studio komen klagen over de Nederlandse mediadictatuur.
Wie weet mag dat binnenkort niet meer.
pi_209444620
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 18:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Wie weet mag dat binnenkort niet meer.
Laten we het hopen, het is ook verboden om op straat te schijten.
J’ai faim.
pi_209444746
twitter
pi_209444782
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 16:37 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, als ik me over ieder kunstwerk dat ik niet interessant vind, me zo druk zou maken als sommigen hier zou ik al lang rijp zijn voor een inrichting.
Wie zegt dat dat nog niet zo is dan?
pi_209444786
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2023 18:45 schreef rododendronneke het volgende:

[..]
:D Wie denk je dat ik ben, je onderzoeksassistent?

Trommel nog eens lekker op die onderbuik van je.
Wat kom je op een discussieforum doen als je niets te melden hebt?
pi_209444801
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2023 19:02 schreef rododendronneke het volgende:

[..]
Laten we het hopen, het is ook verboden om op straat te schijten.
Heb jij tourette syndroom ofzo?
pi_209445076
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 19:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Heb jij tourette syndroom ofzo?
Ik bedoelde het natuurlijk irooooonisch.
Maar Weltschmerz is baudetista, die begrijpt dat.
J’ai faim.
pi_209445097
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 19:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat kom je op een discussieforum doen als je niets te melden hebt?
Ik zeg alleen niet wat jij wilt horen. Jij bent gewend om hier over dit soort onderwerpen een beetje dom te zwatelen met gelijkgestemden.
J’ai faim.
pi_209445147
het is wel even klaar nu met op de man spelen. Jullie komen er niet uit, negeer elkaar dan. Alvast bedankt
pi_209445205
-nee-

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2023 20:08:56 ]
pi_209445236
We hebben deze al.
J’ai faim.
  donderdag 8 juni 2023 @ 20:11:10 #152
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209445328
quote:
10s.gif Op donderdag 8 juni 2023 19:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wie zegt dat dat nog niet zo is dan?
Mijn omgeving

Maar er zijn zoveel kunstwerken in de openbare ruimte en voor bijna ieder wat wils. En verder is dit kunstwerk niet beledigend naar wie dan ook. Dus het is een beetje vermoeiend om er fophef over te gaan maken. Je kan beter je energie in wat costructiefs en positiefs steken.
pi_209445450
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2023 19:52 schreef rododendronneke het volgende:

[..]
Ik zeg alleen niet wat jij wilt horen. Jij bent gewend om hier over dit soort onderwerpen een beetje dom te zwatelen met gelijkgestemden.
Hoe kom je daar nou toch bij? Het is helemaal niet interessant om met gelijkgestemden discussie te voeren. 'Ik vind x'. '-ik ook'.

De vraag stelde ik omdat ik oprecht benieuwd was naar wat je te melden hebt.
pi_209445486
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 20:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Mijn omgeving

Maar er zijn zoveel kunstwerken in de openbare ruimte en voor bijna ieder wat wils. En verder is dit kunstwerk niet beledigend naar wie dan ook. Dus het is een beetje vermoeiend om er fophef over te gaan maken. Je kan beter je energie in wat costructiefs en positiefs steken.
D66 omgeving? >:)

Heb jij mij fophef zien maken over dit beeld? Ik ben benieuwd hoor. Het zal mij namelijk werkelijk jeuken. Zo lang het de ingang van A Proposito maar niet blokkeert mogen ze rondom het CS neerplempen wat ze willen.
  donderdag 8 juni 2023 @ 20:42:50 #155
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209445716
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 16:37 schreef Hexagon het volgende:
Het gaat dan ook niet om het kunstwerk maar het idee erachter, wat je natuurlijk dondersgoed weet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209445730
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 20:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het gaat dan ook niet om het kunstwerk maar het idee erachter, wat je natuurlijk dondersgoed weet.
Het station staat erachter, als je voor het beeld staat.
J’ai faim.
  donderdag 8 juni 2023 @ 20:47:28 #157
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_209445765
Had haar liever aan de kade gezien, kijkend naar de hoogbouw.
  donderdag 8 juni 2023 @ 20:47:45 #158
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209445769
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 20:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja er zit altijd een idee achter een kunstwerk. Maar leven en laten leven kan geen kwaad.
pi_209445873
-nee-

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2023 21:04:36 ]
pi_217577193
New York heeft eenzelfde soort standbeeld geplaatst op hun meest prominente plek. Alleen is deze slonzige zwarte vrouw ook nog dik.

twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_217577231
Leuk toch voor die mensen. Kan mij 't rotten dat er zo'n beeld staat.
pi_217577321
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 17:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
New York heeft eenzelfde soort standbeeld geplaatst op hun meest prominente plek. Alleen is deze slonzige zwarte vrouw ook nog dik.

[ x ]
quote:
the contrapposto pose of her body and the ease of her stance is a subtle nod to Michelangelo’s David

https://www.timessquareny(...)rounded-in-the-stars
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')