abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 4 juni 2023 @ 16:59:42 #101
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_209400003
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 15:57 schreef BoneThugss het volgende:

[..]
_O_

Slim Shady. Maar bv Jay-Z heeft ook nummers gemaakt met Linkin Park.
Slim heeft ook echt veel nummers gemaakt waar dit aspect (slechte invloed, cancelcultuur - toen al - en hoe hij steeds alle zooi over zich heen kreeg) prominent aan bod komt.

En jup, Jay and LP hebben zelfs een heel album samen.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_209400303
quote:
17s.gif Op zondag 4 juni 2023 16:59 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Slim heeft ook echt veel nummers gemaakt waar dit aspect (slechte invloed, cancelcultuur - toen al - en hoe hij steeds alle zooi over zich heen kreeg) prominent aan bod komt.

En jup, Jay and LP hebben zelfs een heel album samen.
Klopt ja. Like Toys Soldiers was bv een diss tegen Bush en die oorlog.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zondag 4 juni 2023 @ 17:49:15 #103
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_209400444
Ik denk niet dat de probleemjongeren waar Sevn in het artikel naar verwijst NWA of aanverwante Amerikaanse acts luisteren.

Ik weet niet of het copycat gedrag makkelijker gaat als je de tekst 100% kunt volgen. Voor mij als volwassen vent niet.
pi_209400510
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 17:49 schreef Scuidward het volgende:
Ik denk niet dat de probleemjongeren waar Sevn in het artikel naar verwijst NWA of aanverwante Amerikaanse acts luisteren.

Ik weet niet of het copycat gedrag makkelijker gaat als je de tekst 100% kunt volgen. Voor mij als volwassen vent niet.
Klinkt alsof ze worstelen met hun seksualiteit.
Conscience do cost.
  zondag 4 juni 2023 @ 17:58:39 #105
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_209400540
quote:
8s.gif Op zondag 4 juni 2023 17:55 schreef ems. het volgende:

[..]
Klinkt alsof ze worstelen met hun seksualiteit.
Vind ik een originele kijk op de zaak. Kan ik de kelderboxen uit andere clips ook beter plaatsen.
  zondag 4 juni 2023 @ 18:07:13 #106
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_209400605
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2023 16:02 schreef BoneThugss het volgende:
Vind dat hele Westcoast en Eastcoast ook altijd maar apart. Biggie en 2Pac kwamen allebij uit New York alleen biggie uit de bronx en 2pac uit Haarlem uit mijn hoofd.

Bijnaam van 2Pac was ook eerst MC New York toen hij nog aan breakdance oid deed. 25 jaar en eerste dubbelalbum in rap ooit 7 albums, films.

Pac for life _O_
Tupac is dan ook verhuisd (na een gevangenis straf?) en heeft zich bij de "aartsvijanden" van biggie en puff daddy aangesloten (Dr Dre en snoop dogg)
Daar is een documentaire van :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 5 juni 2023 @ 17:50:10 #107
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_209411720
Wat een mafketel.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 5 juni 2023 @ 17:52:49 #108
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_209411752
Rap is een manier om jezelf te uiten.
En laat jongeren zelf bepalen waar naar ze luisteren, positief of negatief.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_209412462
Dit gezeik weer :O

Wie is de nieuwe KareTipper Gore?
  maandag 5 juni 2023 @ 19:22:16 #110
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209412960
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 13:40 schreef VEM2012 het volgende:
Ik heb albums als Straight outta Compton grijsgedraaid op de DiscMan (voor de huidige generatie, toen was het al heel hip dat je door je huis met een telefoon kon rondlopen en gebruikte je zoiets nog om te praten met een ander, een functie die vergeten lijkt, dus had je voor muziek luisteren een ander apparaat waar je dan ronde schijven in moest duwen die heel erg lijken op blu ray schijven, die je misschien nog wel kan herinneren) en Tipper Gore (dat wijf van Al die later bekend werd van zijn leugenachtige film 'An inconvenient truth' (what's in a name...), waardoor nu een generatie bij de psycholoog loopt omdat ze bang zijn dat over 5 jaar hun hut 100 meter onder water staat) had bedacht dat dat zo extreem was dat er een sticker op moest met 'parental warning, explicit lyrics', hetgeen natuurlijk de verkopen ten goede kwam.

Je zou het wellicht niet zeggen als lezer, maar ik ben volstrekt normaal gebleven. Nou ja, functioneel in de maatschappij dan, zonder te moorden, verkrachten, enz.
Wesley groeit op in een kutbuurt en komt uit een kutgezin. Gaat naar een kutschool en krijgt daar kutvrienden. En hij zet graag gangsterrap op.

Sommigen hier denken dat het mis ging bij zijn muzieksmaak.
  maandag 5 juni 2023 @ 19:29:52 #111
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209413077
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 15:40 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Wellicht hebben ouders een muzieksmaak waarin ze hun kroost willen sturen. Voor hetzelfde geld heeft een kind een andere smaak en gaat liever de eigen weg.

Dit dekt het denk'.
Kinderen ga je ook niet sturen in een muzieksmaak. Dat bepalen ze helemaal zelf.

De invloed die je er denk ik wel op kan hebben is ze leren om onderzoekend te zijn en verder te kijken dan hun neus lang is.
pi_209413220
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 13:40 schreef VEM2012 het volgende:
Ik heb albums als Straight outta Compton grijsgedraaid op de DiscMan (voor de huidige generatie, toen was het al heel hip dat je door je huis met een telefoon kon rondlopen en gebruikte je zoiets nog om te praten met een ander, een functie die vergeten lijkt, dus had je voor muziek luisteren een ander apparaat waar je dan ronde schijven in moest duwen die heel erg lijken op blu ray schijven, die je misschien nog wel kan herinneren) en Tipper Gore (dat wijf van Al die later bekend werd van zijn leugenachtige film 'An inconvenient truth' (what's in a name...), waardoor nu een generatie bij de psycholoog loopt omdat ze bang zijn dat over 5 jaar hun hut 100 meter onder water staat) had bedacht dat dat zo extreem was dat er een sticker op moest met 'parental warning, explicit lyrics', hetgeen natuurlijk de verkopen ten goede kwam.

Je zou het wellicht niet zeggen als lezer, maar ik ben volstrekt normaal gebleven. Nou ja, functioneel in de maatschappij dan, zonder te moorden, verkrachten, enz.
Hier ook opgegroeid met de OG gangstarap destijds (mijn favoriete NWA track was Alwayz Into Something).
Én ik was en ben een fervent gamer.
Én ik ben opgegroeid in een slechte wijk, en heb ruim jaar 30 in slechte wijken gewoond.

Desondanks nooit ook maar de neiging of gedachte gehad om ook maar iets crimineels of slechts te doen.

Er zal wel iets mis zijn met mij :'(
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_209413227
A murky, forgotten land.
  maandag 5 juni 2023 @ 19:40:59 #114
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209413267
Kvind dit soort 'muziek' (Kuch!) helemaal niks :r en ga er dan ook verder geen woord meer over reppen :{w
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_209413345
Het is tegenwoordig ook niet meer mijn muziek, al heb ik wel altijd de eerste 3 cd's van Cypress Hill in de auto liggen.
Al is dat weer geen gangstarap.

Heel af en toe eens een keertje wat oldschool (gangsta)rap nummers luisteren op YouTube is dan wel weer leuk.
A murky, forgotten land.
pi_209413372
A murky, forgotten land.
  maandag 5 juni 2023 @ 19:50:18 #117
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209413395
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2023 19:46 schreef StateOfMind het volgende:
Het is tegenwoordig ook niet meer mijn muziek, al heb ik wel altijd de eerste 3 cd's van Cypress Hill in de auto liggen.
Al is dat weer geen gangstarap.

Heel af en toe eens een keertje wat oldschool (gangsta)rap nummers luisteren op YouTube is dan wel weer leuk.
Na, die boomer rap ging nog wel |:)

1980:

En volgens mij is die rap hier in dit jaar (1976) echt geboren:

[ Bericht 8% gewijzigd door Tengano op 05-06-2023 19:55:32 ]
pi_209413512
Dat is uit de tijd dat Willem de Zwijger nog praatjes had :D
Toen de Batavieren nog met zijn vijven waren 😱
A murky, forgotten land.
  maandag 5 juni 2023 @ 20:00:08 #119
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209413548
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2023 19:57 schreef StateOfMind het volgende:
Dat is uit de tijd dat Willem de Zwijger nog praatjes had :D
Toen de Batavieren nog met zijn vijven waren 😱
De eerste nederlandse rap 1977 _O- _O-

Dingetje's grootste 'rap' hit in 1992

Geboortedatum 15-12-1954
Land Nederland

Ger Loogman en Frank Paardekooper bedenken in 1977 het typetje "Dingetje"; Frank speelt Dingetje.

Dingetje ontleent zijn naam aan Dillinger, die een nummer 1-hit had met Cokane In My Brain, waarop een Nederlandse parodie werd gemaakt met Ik Ga Weg Leen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Tengano op 05-06-2023 20:16:14 ]
pi_209413681
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 20:00 schreef Tengano het volgende:

[..]
De eerste nederlandse rap 1992

Geboortedatum 15-12-1954
Land Nederland

Ger Loogman en Frank Paardekooper bedenken in 1977 het typetje "Dingetje"; Frank speelt Dingetje.

Dingetje ontleent zijn naam aan Dillinger, die een nummer 1-hit had met Cokane In My Brain, waarop een Nederlandse parodie werd gemaakt met Ik Ga Weg Leen.
_O-
En DJ Sven met de Holiday Rap :')

Dingetje is elke vrijdag net zijn typetjes te horen op Radio 10, bij Somertijd _O_
Sven zit daar ook.
A murky, forgotten land.
pi_209413694
Nooit geweten dat zijn naam daarvandaan kwam :D
A murky, forgotten land.
  maandag 5 juni 2023 @ 20:09:18 #122
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209413711
Hij was wel origineel :D _O_
pi_209413733
Fritz Stau _O_ _O_ _O_
A murky, forgotten land.
  maandag 5 juni 2023 @ 20:13:46 #124
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209413778
pi_209413814
quote:
Elke vrijdag is hij te gast bij Rob van Someren op Radio 10.
Tussen 16 en 19u.

Doet dan diverse typetjes.
Pater Piemelot, Eucalyptus de heks ( _O_ ) en nog een zooi anderen.
A murky, forgotten land.
  maandag 5 juni 2023 @ 20:16:59 #126
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209413836
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 19:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Kinderen ga je ook niet sturen in een muzieksmaak. Dat bepalen ze helemaal zelf.

De invloed die je er denk ik wel op kan hebben is ze leren om onderzoekend te zijn en verder te kijken dan hun neus lang is.
Juist wel, kinderen moet je juist overal in sturen en ook voor veel dingen in bescherming nemen. Het zijn namelijk ongeleide projectielen en het is aan jou als ouder om te zorgen dat je kind op het juiste pad weet te geraken. Juist bij van die naïeve ouders, die veel liever dikke vrienden met hun kind willen zijn, en de ouder willen uithangen waar thuis geen regels gelden, daar wil het nog wel eens fout lopen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209413999
quote:
14s.gif Op maandag 5 juni 2023 20:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Juist wel, kinderen moet je juist overal in sturen en ook voor veel dingen in bescherming nemen. Het zijn namelijk ongeleide projectielen en het is aan jou als ouder om te zorgen dat je kind op het juiste pad weet te geraken. Juist bij van die naïeve ouders, die veel liever dikke vrienden met hun kind willen zijn, en de ouder willen uithangen waar thuis geen regels gelden, daar wil het nog wel eens fout lopen.
Goede gedegen opvoeding is idd de basis, maar als kinderen eenmaal 15-16 jaar zijn dan heb je lang niet altijd meer zicht op met wie ze omgaan.

Ik heb een vrije opvoeding gehad, ik mocht heel veel op die leeftijd.
Maar ondanks de vrije opvoeding was het tegelijkertijd wel een goede opvoeding.
En wist ik heel goed wat goed was en wat slecht.

En daar ben ik altijd blij om geweest, dat ik ondanks de slechts woonomgeving nóóit iets gedaan of geflikt heb wat slecht was ^O^
A murky, forgotten land.
  maandag 5 juni 2023 @ 20:31:21 #128
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209414031
quote:
14s.gif Op maandag 5 juni 2023 20:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb het over muzieksmaak.

Succes met je kinderen die een op te gaan leggen. :')
pi_209414134
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 20:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik heb het over muzieksmaak.

Succes met je kinderen die een op te gaan leggen. :')
Ik denk dat dat uiteindelijk, als ze eenmaal uit huis gaan, volledig averechts gaat werken.

Je ziet dat vaker, dat kinderen die heel beschermd en gestuurd zijn opgevoed, dat die dan volledig los gaan.
En logisch ook wel.
A murky, forgotten land.
  maandag 5 juni 2023 @ 20:40:44 #130
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209414165
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2023 20:28 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Goede gedegen opvoeding is idd de basis, maar als kinderen eenmaal 15-16 jaar zijn dan heb je lang niet altijd meer zicht op met wie ze omgaan.

Ik heb een vrije opvoeding gehad, ik mocht heel veel op die leeftijd.
Maar ondanks de vrije opvoeding was het tegelijkertijd wel een goede opvoeding.
En wist ik heel goed wat goed was en wat slecht.

En daar ben ik altijd blij om geweest, dat ik ondanks de slechts woonomgeving nóóit iets gedaan of geflikt heb wat slecht was ^O^
De leeftijd 15-16 heb ik het ook niet over, dat zijn het meer jongeren dan echt kinderen. En natuurlijk moeten ze dan ook bepaalde vrijheden hebben. Het is juist de bedoeling dat je dan als ouder al een goede bagage hebt meegegeven, waar ze altijd op terug kunnen vallen. Dat gaat het beste tot de leeftijd van 10, misschien 12.

Nadien kun je eigenlijk niet heel veel meer doen als ouder dan het goed voorbeeld geven en hopen dat ze toch de juiste inzichten komen. In veel gevallen gaat dat ook goed als de basis die ze hebben meegekregen op jonge leeftijd goed is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209414299
Ik zie het idd terug bij de dochter van mijn broer, en de dochters van mijn zus.

Alledrie nu 12-13 jaar geloof ik.
De kinderen van mijn zus zijn zeer netjes opgevoed, zijn gemanierd en alles.
Die komen wel goed terecht.
Weten wat goed en slecht is, wat wel en niet kan.
Normen en waarden.

De dochter van mijn broer daarentegen is slecht opgevoed.
Toen mijn broer en zijn ex nog samen waren vond zij opvoeden maar vervelend en daar had ze helemaal geen zin in na het werk.
Mijn broer deed eigenlijk het meeste qua opvoeding en deed zijn uiterste best, daar niet van.

Maar ze gingen uit elkaar toen zij 7 of 8 was (de dochter dan :P).
En zij ging met de moeder mee.
Dus die is vrij slecht opgevoed, dat merkte je toen al vrij snel.

Iedereen in de familie is er ook van overtuigd dat zij vroeg of laat de verkeerde kant op gaat (drank, drugs, roken, verkeerde vrienden en zo).
Is ook heel ongeïnteresseerd en onbeleefd tegen iedereen, ook tegen mijn ouders.

Zo zonde.
A murky, forgotten land.
  maandag 5 juni 2023 @ 20:53:12 #132
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209414316
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2023 20:38 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ik denk dat dat uiteindelijk, als ze eenmaal uit huis gaan, volledig averechts gaat werken.

Je ziet dat vaker, dat kinderen die heel beschermd en gestuurd zijn opgevoed, dat die dan volledig los gaan.
En logisch ook wel.
Dat is zelfs als ze nog in huis wonen al niet te doen. Al bind je ze vast op een stoel en dwing je ze iedere dag jouw playlist te luisteren. Ze gaat het echt niet leuk vinden zo.
pi_209414363
Ik beluister de drillrapper Kees Pruis.

maandag 5 juni 2023 @ 21:02:20 #134
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209414436
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2023 20:51 schreef StateOfMind het volgende:
Ik zie het idd terug bij de dochter van mijn broer, en de dochters van mijn zus.

Alledrie nu 12-13 jaar geloof ik.
De kinderen van mijn zus zijn zeer netjes opgevoed, zijn gemanierd en alles.
Die komen wel goed terecht.
Weten wat goed en slecht is, wat wel en niet kan.
Normen en waarden.

De dochter van mijn broer daarentegen is slecht opgevoed.
Toen mijn broer en zijn ex nog samen waren vond zij opvoeden maar vervelend en daar had ze helemaal geen zin in na het werk.
Mijn broer deed eigenlijk het meeste qua opvoeding en deed zijn uiterste best, daar niet van.

Maar ze gingen uit elkaar toen zij 7 of 8 was (de dochter dan :P).
En zij ging met de moeder mee.
Dus die is vrij slecht opgevoed, dat merkte je toen al vrij snel.

Iedereen in de familie is er ook van overtuigd dat zij vroeg of laat de verkeerde kant op gaat (drank, drugs, roken, verkeerde vrienden en zo).
Is ook heel ongeïnteresseerd en onbeleefd tegen iedereen, ook tegen mijn ouders.

Zo zonde.
Die dochter zullen we dan binnenkort wel hier op FOK! gaan zien denk ik ;(
pi_209414447
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 20:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat is zelfs als ze nog in huis wonen al niet te doen. Al bind je ze vast op een stoel en dwing je ze iedere dag jouw playlist te luisteren. Ze gaat het echt niet leuk vinden zo.
Zelf godzijdank zelf geen ervaring met kinderen.

Een hond is wat betreft een stuk makkelijker :Y
A murky, forgotten land.
pi_209414458
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 21:02 schreef Tengano het volgende:

[..]
Die dochter zullen we dan binnenkort wel hier op FOK! gaan zien denk ik ;(
:D
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')