abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 3 juni 2023 @ 23:04:56 #1
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_209393428
quote:
Sevn Alias Sevn Alias maakt in het programma Kick 't Met bekend dat hij stopt met rap. Volgens de 26-jarige artiest heeft zijn muziek een slechte invloed op jongeren. Ook spelen andere zaken mee in zijn keuze, zoals het gebrek aan uitdaging, het verlangen naar een rustiger leven en zijn bekering tot de islam. "Ik denk dat dit het juiste moment is om er een punt achter te zetten", vertelt hij in het Ziggo Sport-programma.

''Ik heb niet meer de behoefte om zo in de picture te staan. Ik heb natuurlijk ook kinderen gekregen." Het vaderschap heeft de artiest ook anders naar zijn eigen rol in de samenleving laten kijken. "Het gaat erom hoe mijn muziek geïnterpreteerd wordt door jongeren. Niet iedereen is in staat om volwassen keuzes te maken."

Volgens Sevn worden jongeren beïnvloed door zijn muziek. "Zij zijn nog niet volledig ontwikkeld en denken dat alles wat wij rappen stoer is. Vervolgens gaan zij zich ook zo profileren naar de buitenwereld." De 26-jarige haalt het voorbeeld van drill-muziek aan. "Daardoor beginnen kinderen vanaf een jaar of elf, twaalf elkaar dood te steken. Dat zijn gekke dingen voor mij om te zien. Het komt ineens heel dichtbij en ik zie wat voor invloed onze muziek op de jongeren heeft."

Sevn heeft er nooit een geheim van gemaakt een carrière in het buitenland, bijvoorbeeld Engeland, te ambiëren. Waarom kiest hij er dan niet voor om daar weer de uitdaging op te zoeken? Hij heeft immers al een collabo met grote UK-artiesten op zijn naam staan. "Daar heb ik inderdaad over nagedacht, maar toen ging mijn geloof meespelen. Wij mogen sowieso geen muziek maken vanuit de islam."

Het voelde volgens Sevn niet goed om de stap naar de andere kant van de Noordzee te maken, terwijl hij al twijfelt over de invloed die zijn muziek heeft. "En daar is alles nog groter en ben ik die nieuwe guy. Dan moet ik natuurlijk weer gaan 'braggen' en dingen zeggen waar ik misschien niet meer achter sta. En stel ik maak het, dan bereik ik een nog groter publiek, zonder een positieve impact op de youth", aldus de artiest, die zich vijf jaar geleden bekeerde tot de islam.
Bron

Eindelijk een rapper die zijn verantwoordelijkheid neemt. Rap an sich is natuurlijk gewoon een muziekstijl waar niet per se iets mis mee hoeft te zijn maar de wereld is gewoon een betere plaats zonder het subgenre gangsterrap waartoe vrijwel alle Nederlandse rap toe behoort.

Frappant om te zien dat dit besluit is ingegeven door zijn bekering tot de Islam. Het zoveelste voorbeeld van iemand die toch iets van z’n leven wil maken na dit geloof opgepakt te hebben.

POLL
Géén Oostenrijkse schilder
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 3 juni 2023 @ 23:06:36 #2
186611 Haags
pi_209393451
Wie?
Zonder wrijving geen glans
pi_209393469
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 23:06 schreef Haags het volgende:
Wie?
Weten we niet, hij heeft zeven aliassen.
pi_209393488
De oude rap uit de jaren 90 kan ik wel waarderen, maar op mijn kantoor hebben we een paar gekleurden die af en toe Funx opzetten en man wat een fucking ooraids komt daar vandaan zeg.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 23:13:00 #5
396386 sturmpie
for night & nature
pi_209393524
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 23:09 schreef ReplaR het volgende:
De oude rap uit de jaren 90 kan ik wel waarderen
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  zaterdag 3 juni 2023 @ 23:20:22 #6
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209393780
#freeWillemM
Op woensdag 14 juni 2023 19:05 schreef timmmmm het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
  VIVA zaterdag 3 juni 2023 @ 23:48:03 #8
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_209393808
Rap kan prima zijn, maar die gangsta jo jo im from da hood with my glock popping my niggas is echt om te kotsen....
What lies behind makes no sense in my mind
pi_209393826
Denk dat de wereld nog beter af is zonder religie.
pi_209393831
Kan dit topic naar onzin?
pi_209393835
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 23:50 schreef Nober het volgende:
Denk dat de wereld nog beter af is zonder religie.
Waarom denk je dat?
pi_209393839
quote:
85s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 23:48 schreef cosmosis het volgende:
Rap kan prima zijn, maar die gangsta jo jo im from da hood with my glock popping my niggas is echt om te kotsen....
Je vergeet nog het genre: "ik heb veel geld, bitches en gehuurde dure auto's".
pi_209393863
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 23:52 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Waarom denk je dat?
Omdat het slecht is om dingen voor waar aan te nemen waar geen bewijs voor is.
Omdat de heilige boekjes boordevol dubieus gedrag staan van mensen die worden aangeprezen als een rolmodel.
Sommige gelovigen de religie iets te serieus en letterlijk nemen waardoor ongelovigen doodgaan.
Omdat de georganiseerde religie vele extreem dubieuze mensen een machtspositie geeft.
Religies zoals de islam en jodendom expliciet voorschrijven dat je je kinderen moet mishandelen en misvormen met een mes.
Enz enz.
  zondag 4 juni 2023 @ 00:02:59 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
  zondag 4 juni 2023 @ 08:41:57 #15
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_209395225
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 23:09 schreef ReplaR het volgende:
De oude rap uit de jaren 90 kan ik wel waarderen, maar op mijn kantoor hebben we een paar gekleurden die af en toe Funx opzetten en man wat een fucking ooraids komt daar vandaan zeg.
Helemaal mee eens , dat moet toch de slechtste zender zijn die er bestaat.
Maar wel lekker divers :')
Ik ben inmiddels overleden
  zondag 4 juni 2023 @ 08:43:47 #16
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209395237
Rappers :')
pi_209395248
Tja, vroeger in de goede oude tijd rapten men nog dat men langer bleef hangen dan de wallen van Wim Kok. Toch geen jongeren waar dit een slechte invloed op kan hebben. Het zijn moderne rappers.
pi_209395254
Ben opgegroeid met deze evergreen
toch is het allemaal helemaal goed gekomen
pi_209395282
IK ZAT IN TRAM 5 EN MIJN PIK STOND STIJF WANT NAAST ME ZAT EEN LEKKER WIJF
-nee-
pi_209395439
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2023 08:48 schreef Raw85 het volgende:
Ben opgegroeid met deze evergreen
toch is het allemaal helemaal goed gekomen
Is dit een evergreen? :@
Mijn generatie is denk ik niet geraakt door deze song.

Bij een rap evergreen van vroeger dacht ik aan bijvoorbeeld Extince met Spraakwater :D
  zondag 4 juni 2023 @ 09:33:21 #21
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209395467
Je kunt ook gewoon een vriendelijke, zinnige tekst verzinnen op die muziek.

Levert wel minder centen op, dat dan weer wel (o.k., zo rond 1990 werkte het).
X/T
pi_209395476
De enige goeie rap is van Aerosmith in samenwerking met Run DMC - Walk This Way - De Holiday Rap gaat ook nog wel. Godver, ik word oud.
  zondag 4 juni 2023 @ 09:36:11 #23
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209395481
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 09:34 schreef Niels0Kurovski het volgende:
De enige goeie rap is van Aerosmith in samenwerking met Run DMC - Walk This Way - De Holiday Rap gaat ook nog wel. Godver, ik word oud.
Uit 2023, probeer eens. Het klinkt niet stereotype hedendaags.

(Weinig echte rap erin btw bij nader inzien, al is het wel een vorm van hiphop.)
X/T
  zondag 4 juni 2023 @ 09:39:42 #24
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_209395510
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 23:04 schreef Alexandrian het volgende:

[..]
Bron

Eindelijk een rapper die zijn verantwoordelijkheid neemt. Rap an sich is natuurlijk gewoon een muziekstijl waar niet per se iets mis mee hoeft te zijn maar de wereld is gewoon een betere plaats zonder het subgenre gangsterrap waartoe vrijwel alle Nederlandse rap toe behoort.

Frappant om te zien dat dit besluit is ingegeven door zijn bekering tot de Islam. Het zoveelste voorbeeld van iemand die toch iets van z’n leven wil maken na dit geloof opgepakt te hebben.

[poll=5669]
Ik vrees dat die jongeren die gangsters ook wel als voorbeeld zien zonder rap.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_209395528
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 09:36 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Uit 2023, probeer eens. Het klinkt niet stereotype hedendaags.

(Weinig echte rap erin btw bij nader inzien, al is het wel een vorm van hiphop.)
Verschrikkelijk. :D
  zondag 4 juni 2023 @ 10:00:02 #26
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
  zondag 4 juni 2023 @ 10:32:43 #27
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209395957
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 09:39 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ik vrees dat die jongeren die gangsters ook wel als voorbeeld zien zonder rap.
Als je een IQ en EQ van een dropveter hebt ben je inderdaad wel ontvankelijk voor dat gebral over bitches, dikke auto's, gouden kettingen enzovoorts.
  zondag 4 juni 2023 @ 11:45:47 #28
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_209396552
Ik denk dat het veel te simplistisch is om het een direct te koppelen aan het ander. Ik ben het wel met hem eens dat niet iedereen dezelfde volwassen keuzes kan maken op jonge leeftijd. Blijkbaar is er een sfeer op straat die o.a. terugkomt in raps, maar om op basis van raps crimineel gedrag te gaan vertonen vind ik overdreven. Waarom zou je immers als je omgeving hier niet in meegaat. Ik denk dat Snapchat een net zo'n grote rol speelt als drill, om maar een voorbeeld te noemen.
pi_209396645
Ik luisterde vroeger naar Wu, big en pac en heb vooralsnog niemand gestoken ;(
Conscience do cost.
  zondag 4 juni 2023 @ 12:26:56 #30
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209396865
Er zou over positieve dingen kunnen worden gerapt. Helaas zie je dat binnen dit genre van muziek erg weinig terug. Het is voornamelijk het romantiseren van een leven vol met criminaliteit, drugs, vrouwen, bendes en meer van dat soort ongein.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209396884
quote:
14s.gif Op zondag 4 juni 2023 12:26 schreef HowardRoark het volgende:
Er zou over positieve dingen kunnen worden gerapt. Helaas zie je dat binnen dit genre van muziek erg weinig terug. Het is voornamelijk het romantiseren van een leven vol met criminaliteit, drugs, vrouwen, bendes en meer van dat soort ongein.
:') :') :')
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_209396949
Wie zijn de mafketels die 'eens' hebben gestemd?

De wereld zou niet mooier zijn zonder de muziek van NWA (Straight Outta Compton) en Dr Dre (2001).

[ Bericht 6% gewijzigd door KoosVogels op 04-06-2023 15:49:10 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_209396958
quote:
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 4 juni 2023 @ 12:43:16 #34
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209396991
quote:
Het best positieve Thrift Shop heeft momenteel +998 miljoen Spotify-streams, maar is wel een uitzondering qua niet al te prehistorische hiphop.
X/T
pi_209397020
quote:
14s.gif Op zondag 4 juni 2023 08:57 schreef Marsenal het volgende:
IK ZAT IN TRAM 5 EN MIJN PIK STOND STIJF WANT NAAST ME ZAT EEN LEKKER WIJF
Luister trut, met je rimpelkut
Def P. zit hier en ik ben blut
pi_209397050
Het zal andere oorzaken hebben dan gangstarap.
Immers, in de vroege jaren '90 was (de echte) gangstarap enorm populair, ook hier in Nederland (ben er zelf ook mee opgegroeid).

Echter had je toen helemaal geen problemen met groepen rappers/jonge gastjes alhier die elkaar naar het leven stonden met machetes en al die waanzin.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_209397065
Deze discussie is ook al zo oud als het genre zelf hè. Sevn Alias zal deels wel een punt kunnen hebben, dat bepaalde muziek jongeren slecht beïnvloed, maar crimineel gedrag lijkt me toch een meer een gevolg van slechte opvoeding en verkeerd leefmilieu enzo. Ik heb altijd wel een voorliefde voor het genre gehad, maar ook gewoon bewust van het feit dat het maar een kunstvorm is, een expressie. En dat een hoop rappers alleen over auto's en bitches rappen is wat simplistisch en al is dat het geval...wat is daar erg aan? Beetje moralistische prietpraat van mensen die de muziek sowieso al niet leuk vinden en dan een stok hebben om mee te slaan.
pi_209397067
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 11:45 schreef Scuidward het volgende:
Ik denk dat het veel te simplistisch is om het een direct te koppelen aan het ander. Ik ben het wel met hem eens dat niet iedereen dezelfde volwassen keuzes kan maken op jonge leeftijd. Blijkbaar is er een sfeer op straat die o.a. terugkomt in raps, maar om op basis van raps crimineel gedrag te gaan vertonen vind ik overdreven. Waarom zou je immers als je omgeving hier niet in meegaat. Ik denk dat Snapchat een net zo'n grote rol speelt als drill, om maar een voorbeeld te noemen.
Waarom is een volwassen keuze maken op jeugdige leeftijd zo belangrijk? Keuzevrijheid geldt toch voor elke leeftijdsgroep?

pi_209397077
Er is inderdaad een significant deel van rap wat verheerlijkt. Maar volgens mij nog steeds een groter deel van rap wat eerder te omschrijven valt als klaagzang.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 4 juni 2023 @ 13:04:42 #40
203089 Scuidward
pi_209397112
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 12:57 schreef Hiddendoe het volgende:
Waarom is een volwassen keuze maken op jeugdige leeftijd zo belangrijk? Keuzevrijheid geldt toch voor elke leeftijdsgroep?
Ik haal die bewoording uit het artikel. Onverantwoord gedrag vertonen, risico's niet in kunnen schatten. Daar hebben sommige pubers last van. En daar zullen dan ook de sujetten tussen zitten die al dan niet met kapmes op oorlogspad gaan.
pi_209397154
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 13:04 schreef Scuidward het volgende:

[..]
Ik haal die bewoording uit het artikel. Onverantwoord gedrag vertonen, risico's niet in kunnen schatten. Daar hebben sommige pubers last van. En daar zullen dan ook de sujetten tussen zitten die al dan niet met kapmes op oorlogspad gaan.
Doet de jeugd toch wel. Ze moeten het allemaal zelf leren. Je kunt als ouder je kind wel wijzen op bepaalde gevaren, maar de jeugd weet het beter.
Als het niet aan rap ligt, ligt het wel aan de boeken die ze lezen, de programma's of films die ze bekijken, de vrienden waar ze mee om gaan.
Je kunt een kind niet leren fietsen door hem de theorie uit te leggen.

En er zijn inderdaad pubers die met een kapmes op stap gaan, net zoals je pubers hebt die tijdens een ontgroeningsceremonie iemand ijskoud vermoorden. Dat zijn in mijn ogen sowieso al gestoorde geesten.
  zondag 4 juni 2023 @ 13:18:41 #42
203089 Scuidward
pi_209397192
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 13:12 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Doet de jeugd toch wel. Ze moeten het allemaal zelf leren. Je kunt als ouder je kind wel wijzen op bepaalde gevaren, maar de jeugd weet het beter.
Als het niet aan rap ligt, ligt het wel aan de boeken die ze lezen, de programma's of films die ze bekijken, de vrienden waar ze mee om gaan.
Je kunt een kind niet leren fietsen door hem de theorie uit te leggen.

En er zijn inderdaad pubers die met een kapmes op stap gaan, net zoals je pubers hebt die tijdens een ontgroeningsceremonie iemand ijskoud vermoorden. Dat zijn in mijn ogen sowieso al gestoorde geesten.
Dan lijken we het eens te zijn.
pi_209397210
quote:
9s.gif Op zondag 4 juni 2023 12:37 schreef KoosVogels het volgende:

De wereld zou niet mooier zijn zonder de muziek van NWA en Dr Dre.
Dit is de ooraids die je op Funx krijgt te horen vandaag de dag:

zondag 4 juni 2023 @ 13:23:41 #44
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_209397234
Letterlijk de zoveelste rapper van Surinaamse afkomst die zich bekeerd heeft tot de islam.

hiervoor enkele weken terug deze man die zich in dit filmpje bekeerd.

Ook heel veel oude kennissen van het VMBO waar ik op zat zijn moslims geworden, voornamelijk Surinamers en ook enkele Nederlandse meiden dragen nu een hoofddoek.

Er is toch echt spraken van islamsering, behalve dan de instroom aan moslims, ook bekeringen.

Uiteindelijk begaan we straks het zelfde lot als Egypte, dat was vroeger ook een christelijk land, en nu een islamitisch land. :{
pi_209397237
Een ex-rapper werd tegenover een rapper gezet

zondag 4 juni 2023 @ 13:24:56 #46
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209397244
quote:
9s.gif Op zondag 4 juni 2023 12:37 schreef KoosVogels het volgende:

De wereld zou niet mooier zijn zonder de muziek van NWA en Dr Dre.
Ik heb 'eens' gestemd. De muziekindustrie zou een stuk beschaafder zijn zonder dat soort troep.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 4 juni 2023 @ 13:31:49 #47
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_209397307
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 23:52 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Waarom denk je dat?
Geloof zorgt voor uitsluiting voor diegene die niet in het zelfde gelooft.

Je ziet enorm veel haat en discriminatie van voornamelijk Marokkaanse Nederlanders richting Nederlanders en anderen, ze worden kufar genoemd, ongelovig, ze sluiten je letterlijk buiten, kijk maar wat er op social media allemaal word geroepen over ongelovigen.

Dit soort uitsluiting zorgt ervoor dat mensen zich weer gaan bekeren naar de islam om erbij te horen.

Dat is dus het vervelendste aan geloof, discriminatie, en geen respect hebben voor mensen die niet gelovig zijn.
pi_209397390
Ik heb albums als Straight outta Compton grijsgedraaid op de DiscMan (voor de huidige generatie, toen was het al heel hip dat je door je huis met een telefoon kon rondlopen en gebruikte je zoiets nog om te praten met een ander, een functie die vergeten lijkt, dus had je voor muziek luisteren een ander apparaat waar je dan ronde schijven in moest duwen die heel erg lijken op blu ray schijven, die je misschien nog wel kan herinneren) en Tipper Gore (dat wijf van Al die later bekend werd van zijn leugenachtige film 'An inconvenient truth' (what's in a name...), waardoor nu een generatie bij de psycholoog loopt omdat ze bang zijn dat over 5 jaar hun hut 100 meter onder water staat) had bedacht dat dat zo extreem was dat er een sticker op moest met 'parental warning, explicit lyrics', hetgeen natuurlijk de verkopen ten goede kwam.

Je zou het wellicht niet zeggen als lezer, maar ik ben volstrekt normaal gebleven. Nou ja, functioneel in de maatschappij dan, zonder te moorden, verkrachten, enz.
  zondag 4 juni 2023 @ 14:02:04 #49
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_209397585
quote:
3s.gif Op zondag 4 juni 2023 13:24 schreef Politicoloog het volgende:
Een ex-rapper werd tegenover een rapper gezet

Waarom praat die Ismo zo erg met z'n handen erbij, komt een beetje opgefokt over. :P
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')