Bronquote:Sevn Alias Sevn Alias maakt in het programma Kick 't Met bekend dat hij stopt met rap. Volgens de 26-jarige artiest heeft zijn muziek een slechte invloed op jongeren. Ook spelen andere zaken mee in zijn keuze, zoals het gebrek aan uitdaging, het verlangen naar een rustiger leven en zijn bekering tot de islam. "Ik denk dat dit het juiste moment is om er een punt achter te zetten", vertelt hij in het Ziggo Sport-programma.
''Ik heb niet meer de behoefte om zo in de picture te staan. Ik heb natuurlijk ook kinderen gekregen." Het vaderschap heeft de artiest ook anders naar zijn eigen rol in de samenleving laten kijken. "Het gaat erom hoe mijn muziek geïnterpreteerd wordt door jongeren. Niet iedereen is in staat om volwassen keuzes te maken."
Volgens Sevn worden jongeren beïnvloed door zijn muziek. "Zij zijn nog niet volledig ontwikkeld en denken dat alles wat wij rappen stoer is. Vervolgens gaan zij zich ook zo profileren naar de buitenwereld." De 26-jarige haalt het voorbeeld van drill-muziek aan. "Daardoor beginnen kinderen vanaf een jaar of elf, twaalf elkaar dood te steken. Dat zijn gekke dingen voor mij om te zien. Het komt ineens heel dichtbij en ik zie wat voor invloed onze muziek op de jongeren heeft."
Sevn heeft er nooit een geheim van gemaakt een carrière in het buitenland, bijvoorbeeld Engeland, te ambiëren. Waarom kiest hij er dan niet voor om daar weer de uitdaging op te zoeken? Hij heeft immers al een collabo met grote UK-artiesten op zijn naam staan. "Daar heb ik inderdaad over nagedacht, maar toen ging mijn geloof meespelen. Wij mogen sowieso geen muziek maken vanuit de islam."
Het voelde volgens Sevn niet goed om de stap naar de andere kant van de Noordzee te maken, terwijl hij al twijfelt over de invloed die zijn muziek heeft. "En daar is alles nog groter en ben ik die nieuwe guy. Dan moet ik natuurlijk weer gaan 'braggen' en dingen zeggen waar ik misschien niet meer achter sta. En stel ik maak het, dan bereik ik een nog groter publiek, zonder een positieve impact op de youth", aldus de artiest, die zich vijf jaar geleden bekeerde tot de islam.
quote:Op zaterdag 3 juni 2023 23:09 schreef ReplaR het volgende:
De oude rap uit de jaren 90 kan ik wel waarderen
Waarom denk je dat?quote:Op zaterdag 3 juni 2023 23:50 schreef Nober het volgende:
Denk dat de wereld nog beter af is zonder religie.
Je vergeet nog het genre: "ik heb veel geld, bitches en gehuurde dure auto's".quote:Op zaterdag 3 juni 2023 23:48 schreef cosmosis het volgende:
Rap kan prima zijn, maar die gangsta jo jo im from da hood with my glock popping my niggas is echt om te kotsen....
Omdat het slecht is om dingen voor waar aan te nemen waar geen bewijs voor is.quote:
Helemaal mee eens , dat moet toch de slechtste zender zijn die er bestaat.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 23:09 schreef ReplaR het volgende:
De oude rap uit de jaren 90 kan ik wel waarderen, maar op mijn kantoor hebben we een paar gekleurden die af en toe Funx opzetten en man wat een fucking ooraids komt daar vandaan zeg.
Is dit een evergreen?quote:Op zondag 4 juni 2023 08:48 schreef Raw85 het volgende:
Ben opgegroeid met deze evergreen
toch is het allemaal helemaal goed gekomen
Uit 2023, probeer eens. Het klinkt niet stereotype hedendaags.quote:Op zondag 4 juni 2023 09:34 schreef Niels0Kurovski het volgende:
De enige goeie rap is van Aerosmith in samenwerking met Run DMC - Walk This Way - De Holiday Rap gaat ook nog wel. Godver, ik word oud.
Ik vrees dat die jongeren die gangsters ook wel als voorbeeld zien zonder rap.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 23:04 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Bron
Eindelijk een rapper die zijn verantwoordelijkheid neemt. Rap an sich is natuurlijk gewoon een muziekstijl waar niet per se iets mis mee hoeft te zijn maar de wereld is gewoon een betere plaats zonder het subgenre gangsterrap waartoe vrijwel alle Nederlandse rap toe behoort.
Frappant om te zien dat dit besluit is ingegeven door zijn bekering tot de Islam. Het zoveelste voorbeeld van iemand die toch iets van z’n leven wil maken na dit geloof opgepakt te hebben.
[poll=5669]
Verschrikkelijk.quote:Op zondag 4 juni 2023 09:36 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Uit 2023, probeer eens. Het klinkt niet stereotype hedendaags.
(Weinig echte rap erin btw bij nader inzien, al is het wel een vorm van hiphop.)
Als je een IQ en EQ van een dropveter hebt ben je inderdaad wel ontvankelijk voor dat gebral over bitches, dikke auto's, gouden kettingen enzovoorts.quote:Op zondag 4 juni 2023 09:39 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik vrees dat die jongeren die gangsters ook wel als voorbeeld zien zonder rap.
quote:Op zondag 4 juni 2023 12:26 schreef HowardRoark het volgende:
Er zou over positieve dingen kunnen worden gerapt. Helaas zie je dat binnen dit genre van muziek erg weinig terug. Het is voornamelijk het romantiseren van een leven vol met criminaliteit, drugs, vrouwen, bendes en meer van dat soort ongein.
quote:Op zondag 4 juni 2023 12:26 schreef HowardRoark het volgende:
Er zou over positieve dingen kunnen worden gerapt. Helaas zie je dat binnen dit genre van muziek erg weinig terug. Het is voornamelijk het romantiseren van een leven vol met criminaliteit, drugs, vrouwen, bendes en meer van dat soort ongein.
Het best positieve Thrift Shop heeft momenteel +998 miljoen Spotify-streams, maar is wel een uitzondering qua niet al te prehistorische hiphop.quote:Op zondag 4 juni 2023 12:26 schreef HowardRoark het volgende:
Luister trut, met je rimpelkutquote:Op zondag 4 juni 2023 08:57 schreef Marsenal het volgende:
IK ZAT IN TRAM 5 EN MIJN PIK STOND STIJF WANT NAAST ME ZAT EEN LEKKER WIJF
Waarom is een volwassen keuze maken op jeugdige leeftijd zo belangrijk? Keuzevrijheid geldt toch voor elke leeftijdsgroep?quote:Op zondag 4 juni 2023 11:45 schreef Scuidward het volgende:
Ik denk dat het veel te simplistisch is om het een direct te koppelen aan het ander. Ik ben het wel met hem eens dat niet iedereen dezelfde volwassen keuzes kan maken op jonge leeftijd. Blijkbaar is er een sfeer op straat die o.a. terugkomt in raps, maar om op basis van raps crimineel gedrag te gaan vertonen vind ik overdreven. Waarom zou je immers als je omgeving hier niet in meegaat. Ik denk dat Snapchat een net zo'n grote rol speelt als drill, om maar een voorbeeld te noemen.
Ik haal die bewoording uit het artikel. Onverantwoord gedrag vertonen, risico's niet in kunnen schatten. Daar hebben sommige pubers last van. En daar zullen dan ook de sujetten tussen zitten die al dan niet met kapmes op oorlogspad gaan.quote:Op zondag 4 juni 2023 12:57 schreef Hiddendoe het volgende:
Waarom is een volwassen keuze maken op jeugdige leeftijd zo belangrijk? Keuzevrijheid geldt toch voor elke leeftijdsgroep?
Doet de jeugd toch wel. Ze moeten het allemaal zelf leren. Je kunt als ouder je kind wel wijzen op bepaalde gevaren, maar de jeugd weet het beter.quote:Op zondag 4 juni 2023 13:04 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Ik haal die bewoording uit het artikel. Onverantwoord gedrag vertonen, risico's niet in kunnen schatten. Daar hebben sommige pubers last van. En daar zullen dan ook de sujetten tussen zitten die al dan niet met kapmes op oorlogspad gaan.
Dan lijken we het eens te zijn.quote:Op zondag 4 juni 2023 13:12 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Doet de jeugd toch wel. Ze moeten het allemaal zelf leren. Je kunt als ouder je kind wel wijzen op bepaalde gevaren, maar de jeugd weet het beter.
Als het niet aan rap ligt, ligt het wel aan de boeken die ze lezen, de programma's of films die ze bekijken, de vrienden waar ze mee om gaan.
Je kunt een kind niet leren fietsen door hem de theorie uit te leggen.
En er zijn inderdaad pubers die met een kapmes op stap gaan, net zoals je pubers hebt die tijdens een ontgroeningsceremonie iemand ijskoud vermoorden. Dat zijn in mijn ogen sowieso al gestoorde geesten.
Dit is de ooraids die je op Funx krijgt te horen vandaag de dag:quote:Op zondag 4 juni 2023 12:37 schreef KoosVogels het volgende:
Wie zijn de mafketels die 'eens' hebben gestemd?
De wereld zou niet mooier zijn zonder de muziek van NWA en Dr Dre.
Ik heb 'eens' gestemd. De muziekindustrie zou een stuk beschaafder zijn zonder dat soort troep.quote:Op zondag 4 juni 2023 12:37 schreef KoosVogels het volgende:
Wie zijn de mafketels die 'eens' hebben gestemd?
De wereld zou niet mooier zijn zonder de muziek van NWA en Dr Dre.
Geloof zorgt voor uitsluiting voor diegene die niet in het zelfde gelooft.quote:
Waarom praat die Ismo zo erg met z'n handen erbij, komt een beetje opgefokt over.quote:Op zondag 4 juni 2023 13:24 schreef Politicoloog het volgende:
Een ex-rapper werd tegenover een rapper gezet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |