abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 juni 2023 @ 20:16:59 #126
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209413836
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 19:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Kinderen ga je ook niet sturen in een muzieksmaak. Dat bepalen ze helemaal zelf.

De invloed die je er denk ik wel op kan hebben is ze leren om onderzoekend te zijn en verder te kijken dan hun neus lang is.
Juist wel, kinderen moet je juist overal in sturen en ook voor veel dingen in bescherming nemen. Het zijn namelijk ongeleide projectielen en het is aan jou als ouder om te zorgen dat je kind op het juiste pad weet te geraken. Juist bij van die naïeve ouders, die veel liever dikke vrienden met hun kind willen zijn, en de ouder willen uithangen waar thuis geen regels gelden, daar wil het nog wel eens fout lopen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 5 juni 2023 @ 20:28:14 #127
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209413999
quote:
14s.gif Op maandag 5 juni 2023 20:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Juist wel, kinderen moet je juist overal in sturen en ook voor veel dingen in bescherming nemen. Het zijn namelijk ongeleide projectielen en het is aan jou als ouder om te zorgen dat je kind op het juiste pad weet te geraken. Juist bij van die naïeve ouders, die veel liever dikke vrienden met hun kind willen zijn, en de ouder willen uithangen waar thuis geen regels gelden, daar wil het nog wel eens fout lopen.
Goede gedegen opvoeding is idd de basis, maar als kinderen eenmaal 15-16 jaar zijn dan heb je lang niet altijd meer zicht op met wie ze omgaan.

Ik heb een vrije opvoeding gehad, ik mocht heel veel op die leeftijd.
Maar ondanks de vrije opvoeding was het tegelijkertijd wel een goede opvoeding.
En wist ik heel goed wat goed was en wat slecht.

En daar ben ik altijd blij om geweest, dat ik ondanks de slechts woonomgeving nóóit iets gedaan of geflikt heb wat slecht was ^O^
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 5 juni 2023 @ 20:31:21 #128
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209414031
quote:
14s.gif Op maandag 5 juni 2023 20:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb het over muzieksmaak.

Succes met je kinderen die een op te gaan leggen. :')
  maandag 5 juni 2023 @ 20:38:40 #129
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209414134
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 20:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik heb het over muzieksmaak.

Succes met je kinderen die een op te gaan leggen. :')
Ik denk dat dat uiteindelijk, als ze eenmaal uit huis gaan, volledig averechts gaat werken.

Je ziet dat vaker, dat kinderen die heel beschermd en gestuurd zijn opgevoed, dat die dan volledig los gaan.
En logisch ook wel.
A murky, forgotten land.
  maandag 5 juni 2023 @ 20:40:44 #130
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209414165
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2023 20:28 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Goede gedegen opvoeding is idd de basis, maar als kinderen eenmaal 15-16 jaar zijn dan heb je lang niet altijd meer zicht op met wie ze omgaan.

Ik heb een vrije opvoeding gehad, ik mocht heel veel op die leeftijd.
Maar ondanks de vrije opvoeding was het tegelijkertijd wel een goede opvoeding.
En wist ik heel goed wat goed was en wat slecht.

En daar ben ik altijd blij om geweest, dat ik ondanks de slechts woonomgeving nóóit iets gedaan of geflikt heb wat slecht was ^O^
De leeftijd 15-16 heb ik het ook niet over, dat zijn het meer jongeren dan echt kinderen. En natuurlijk moeten ze dan ook bepaalde vrijheden hebben. Het is juist de bedoeling dat je dan als ouder al een goede bagage hebt meegegeven, waar ze altijd op terug kunnen vallen. Dat gaat het beste tot de leeftijd van 10, misschien 12.

Nadien kun je eigenlijk niet heel veel meer doen als ouder dan het goed voorbeeld geven en hopen dat ze toch de juiste inzichten komen. In veel gevallen gaat dat ook goed als de basis die ze hebben meegekregen op jonge leeftijd goed is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 5 juni 2023 @ 20:51:36 #131
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209414299
Ik zie het idd terug bij de dochter van mijn broer, en de dochters van mijn zus.

Alledrie nu 12-13 jaar geloof ik.
De kinderen van mijn zus zijn zeer netjes opgevoed, zijn gemanierd en alles.
Die komen wel goed terecht.
Weten wat goed en slecht is, wat wel en niet kan.
Normen en waarden.

De dochter van mijn broer daarentegen is slecht opgevoed.
Toen mijn broer en zijn ex nog samen waren vond zij opvoeden maar vervelend en daar had ze helemaal geen zin in na het werk.
Mijn broer deed eigenlijk het meeste qua opvoeding en deed zijn uiterste best, daar niet van.

Maar ze gingen uit elkaar toen zij 7 of 8 was (de dochter dan :P).
En zij ging met de moeder mee.
Dus die is vrij slecht opgevoed, dat merkte je toen al vrij snel.

Iedereen in de familie is er ook van overtuigd dat zij vroeg of laat de verkeerde kant op gaat (drank, drugs, roken, verkeerde vrienden en zo).
Is ook heel ongeïnteresseerd en onbeleefd tegen iedereen, ook tegen mijn ouders.

Zo zonde.
A murky, forgotten land.
  maandag 5 juni 2023 @ 20:53:12 #132
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209414316
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2023 20:38 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ik denk dat dat uiteindelijk, als ze eenmaal uit huis gaan, volledig averechts gaat werken.

Je ziet dat vaker, dat kinderen die heel beschermd en gestuurd zijn opgevoed, dat die dan volledig los gaan.
En logisch ook wel.
Dat is zelfs als ze nog in huis wonen al niet te doen. Al bind je ze vast op een stoel en dwing je ze iedere dag jouw playlist te luisteren. Ze gaat het echt niet leuk vinden zo.
pi_209414363
Ik beluister de drillrapper Kees Pruis.

maandag 5 juni 2023 @ 21:02:20 #134
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209414436
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2023 20:51 schreef StateOfMind het volgende:
Ik zie het idd terug bij de dochter van mijn broer, en de dochters van mijn zus.

Alledrie nu 12-13 jaar geloof ik.
De kinderen van mijn zus zijn zeer netjes opgevoed, zijn gemanierd en alles.
Die komen wel goed terecht.
Weten wat goed en slecht is, wat wel en niet kan.
Normen en waarden.

De dochter van mijn broer daarentegen is slecht opgevoed.
Toen mijn broer en zijn ex nog samen waren vond zij opvoeden maar vervelend en daar had ze helemaal geen zin in na het werk.
Mijn broer deed eigenlijk het meeste qua opvoeding en deed zijn uiterste best, daar niet van.

Maar ze gingen uit elkaar toen zij 7 of 8 was (de dochter dan :P).
En zij ging met de moeder mee.
Dus die is vrij slecht opgevoed, dat merkte je toen al vrij snel.

Iedereen in de familie is er ook van overtuigd dat zij vroeg of laat de verkeerde kant op gaat (drank, drugs, roken, verkeerde vrienden en zo).
Is ook heel ongeïnteresseerd en onbeleefd tegen iedereen, ook tegen mijn ouders.

Zo zonde.
Die dochter zullen we dan binnenkort wel hier op FOK! gaan zien denk ik ;(
  maandag 5 juni 2023 @ 21:02:56 #135
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209414447
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 20:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat is zelfs als ze nog in huis wonen al niet te doen. Al bind je ze vast op een stoel en dwing je ze iedere dag jouw playlist te luisteren. Ze gaat het echt niet leuk vinden zo.
Zelf godzijdank zelf geen ervaring met kinderen.

Een hond is wat betreft een stuk makkelijker :Y
A murky, forgotten land.
  maandag 5 juni 2023 @ 21:03:30 #136
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209414458
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 21:02 schreef Tengano het volgende:

[..]
Die dochter zullen we dan binnenkort wel hier op FOK! gaan zien denk ik ;(
:D
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')