95% kans dat ze hier niet eens meer voor komenquote:
Hmmm, ok, en dan ook een bankstel uit 2017 (niet mijn smaak) dat voor meer dan 3000 euro toen is aangeschaft?quote:
Realiseert de ouder dat ie nooit meer terug gaat naar de oude woning? Dan in overleg pogen zo veel mogelijk naar kringloop en stort te brengen. Zelf gaan gebruiken kan ook natuurlijk. Voor een deel kan je nog een box huren maar realiseer je dat het alleen voor de gemoedsrust is, uiteindelijk gaat al dat spul ook naar de kringloop waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 19:11 schreef Firuze60 het volgende:
Wie heeft ervaring daarmee? Mijn ouder woont al een tijdje in een verpleeghuis en haar hele huis kan ze niet meenemen, laat staan de inrichting daarvan. In hoeverre ga je dan met meubelen om die ooit gekocht zijn en de smaak hebben van tig jaar geleden, gewoon dumpen of marktplaats, zelf overnemen?
De ouder, helaas beginnend dement, boeit de inhoud van haar vorige woning niets meer.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 19:14 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Realiseert de ouder dat ie nooit meer terug gaat naar de oude woning? Dan in overleg pogen zo veel mogelijk naar kringloop en stort te brengen. Zelf gaan gebruiken kan ook natuurlijk. Voor een deel kan je nog een box huren maar realiseer je dat het alleen voor de gemoedsrust is, uiteindelijk gaat al dat spul ook naar de kringloop waarschijnlijk.
Hier nog wel, maar ze kwamen wel eerst even kijken. Het was wel echt goed spul, geen meuk zeg maar.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 19:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
95% kans dat ze hier niet eens meer voor komen
Dat zou je misschien via MP kunnen proberen te verkopen?quote:Op vrijdag 2 juni 2023 19:14 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hmmm, ok, en dan ook een bankstel uit 2017 (niet mijn smaak) dat voor meer dan 3000 euro toen is aangeschaft?
Vervelend. Dat gun je niemand maar is wel een realiteit. Maar goed, mijn betoog is dan niet veel anders behalve dan dat hhet in dat geval voornamelijk om je eigen gemoedsrust gaat. Sterkte.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 19:16 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
De ouder, helaas beginnend dement, boeit de inhoud van haar vorige woning niets meer.
Dank je, dat is precies de kern waar het om gaat, weggooien kan altijd, het is juist dat er in goede tijden alles zorgvuldig met veel zorg en spaargeld ooit is aangeschaft en het idee om dat alleen maar met gemak naar het stort of zoiets te brengen doet mij zeer.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 19:18 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Vervelend. Dat gun je niemand maar is wel een realiteit. Maar goed, mijn betoog is dan niet veel anders behalve dan dat hhet in dat geval voornamelijk om je eigen gemoedsrust gaat. Sterkte.
dit dus, je haalt alles wat je zelf waarde vind hebben uit huis en ze leveren het huis kaal op voor je, wat ze kunnen verkopen gaat van de uiteindelijke rekening af.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 19:19 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb een bedrijf ingeschakeld. Dat scheelde een hoop werk. Die wilden bijv. ook alles zelf losschroeven, voor het geval het iets was wat ze nog gingen verkopen.
Oh? deze formule ken ik niet.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 19:21 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
dit dus, je haalt alles wat je zelf waarde vind hebben uit huis en ze leveren het huis kaal op voor je, wat ze kunnen verkopen gaat van de uiteindelijke rekening af.
Dat snap ik volkomen. Zo heb ik tien jaar op het jaren 70 meubilair van mijn ouders gezeten. Als je het moest kopen 500 Euro per stoel maar niemand wou het kopen. Uiteindelijk in porties toch naar de kringloop want ik heb mijn leven en dat is niet de voortzetting van dat van mijn ouders.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 19:20 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dank je, dat is precies de kern waar het om gaat, weggooien kan altijd, het is juist dat er in goede tijden alles zorgvuldig met veel zorg en spaargeld ooit is aangeschaft en het idee om dat alleen maar met gemak naar het stort of zoiets te brengen doet mij zeer.
Absoluut niet, je krijgt er letterlijk geen cent voor, en ze gaan kieskeurig door de woning wat ze willen hebben, en je kunt alsnog de rest afvoeren. Ondertussen nog wel dik cashen voor wat ze wel willen, dikke doei dan.quote:
Precies dat! Moet er niet aan denken mijn eigen huis te moeten inrichten met bijv een peperdure ooit aangeschafte kast of eetkamerstel van mijn ouders. Zit nog liever op een klapstoel bij wijze van spreken. Heb er niets mee.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 19:23 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dat snap ik volkomen. Zo heb ik tien jaar op het jaren 70 meubilair van mijn ouders gezeten. Als je het moest kopen 500 Euro per stoel maar niemand wou het kopen. Uiteindelijk in porties toch naar de kringloop want ik heb mijn leven en dat is niet de voortzetting van dat van mijn ouders.
Je ouders hebben plezier van dat spul gehad dus is het geld goed besteed geweest. Nu voor hem/haar een andere tijd en dus ook anders spulletjes. Hopen dat het via de kringloop op MP toch nog terecht komt bij iemand die er ook weer van kan genieten. Slaap er maar eens over.
Of op FHF of V&Aquote:Op vrijdag 2 juni 2023 19:26 schreef PS. het volgende:
[..]
Absoluut niet, je krijgt er letterlijk geen cent voor, en ze gaan kieskeurig door de woning wat ze willen hebben, en je kunt alsnog de rest afvoeren. Ondertussen nog wel dik cashen voor wat ze wel willen, dikke doei dan.
Lekker zelf weggeven of verkopen, dan hebben de arme mensen er nog wat aan, en je wat je echt niet kwijt kunt voer je dan af, dat verandert niets.
Zet het dan maar gratis op marktplaats of facebook
Gratis op Marktplaats of Facebook raak je sommige dingen ook niet kwijt. Wij hadden daar geen zin in door slechte ervaringen eerder. De kringloop haalde wel alles in 1x op, daar hadden we geen werk van.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 19:26 schreef PS. het volgende:
[..]
Absoluut niet, je krijgt er letterlijk geen cent voor, en ze gaan kieskeurig door de woning wat ze willen hebben, en je kunt alsnog de rest afvoeren. Ondertussen nog wel dik cashen voor wat ze wel willen, dikke doei dan.
Lekker zelf weggeven of verkopen, dan hebben de arme mensen er nog wat aan, en je wat je echt niet kwijt kunt voer je dan af, dat verandert niets.
quote:
Heb zelf in een kringloop gewerkt als ophaler/leeghaler van huizen. Doorgaans komen we alleen als de eigenaar van het huis (of de nabestaande) hier voor willen betalen (ipv andersom). Dit klinkt misschien raar maar vaak gaat dit om huizen met mensen met semi-verzamelwoede en dat is nogal een berg werk waarbij 90% alsnog weggegooid wordt.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 19:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
95% kans dat ze hier niet eens meer voor komen
Het gaat er juist om dat ik die meubelen niet voor een habbekrats kwijt wil, juist omdat mijn ouders ervoor hebben krom gelegen ooit.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 19:31 schreef Donna het volgende:
[..]
Gratis op Marktplaats of Facebook raak je sommige dingen ook niet kwijt. Wij hadden daar geen zin in door slechte ervaringen eerder. De kringloop haalde wel alles in 1x op, daar hadden we geen werk van.
Zal dus per kringloop ook verschillen.
Klopt maar zo gaan die dingen, ook bij jezelf later.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 19:20 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dank je, dat is precies de kern waar het om gaat, weggooien kan altijd, het is juist dat er in goede tijden alles zorgvuldig met veel zorg en spaargeld ooit is aangeschaft en het idee om dat alleen maar met gemak naar het stort of zoiets te brengen doet mij zeer.
Dit hebben mijn ouders ook nooit begrepen. Hun huis staat vol met spullen van hún ouders èn hun grootouders. En mijn vader heeft al geroepen dat hij tot zijn dood in dat (veel te grote!) huis blijft wonen. Dus dat kunnen mijn broer en ik dus allemaal gaan afvoeren. Hopelijk duurt dat nog heel langquote:Op vrijdag 2 juni 2023 19:23 schreef qajariaq het volgende:
Uiteindelijk in porties toch naar de kringloop want ik heb mijn leven en dat is niet de voortzetting van dat van mijn ouders.
Jemig, daarom ben ik blij dat ik totaal geen enkele waarde hecht aan meubelen, wel zou ik het jammer vinden dat mijn kinderen mijn verzamelingen zo door de plee zouden gooien na mijn heengaan.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 19:35 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Klopt maar zo gaan die dingen, ook bij jezelf later.
Ja ik ook, wij lieten een 20m3 container komen en met 2 kettingzagen en een voorhamer alles klein gemaakt.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 19:22 schreef streamjohan het volgende:
@:vogeltjesdans heeft ervaring@:de_boswachter @:muisje22
Zo! Bij mijn ouders staat nog een piano in huis die volgens internet (hetzelfde merk en bouwjaar) voor 11.500 euro te koop staat. Mijn ene overleden ouder zou zich in zijn graf omdraaien als ik die even door de kringloop laat ophalen.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 19:38 schreef Sodemieters het volgende:
Een opkoper laten komen. Als het goede spullen zijn, krijg je er mogelijk nog iets voor. Is het troep, dan zul je moeten betalen voor het afvoeren. Bij mijn opa leverden de massief eiken meubels nog wel wat op, maar dat werd meer dan gecompenseerd door de rest, dus er moest iets bijbetaald worden. Was het dressoir ook massief eiken geweest ipv fineer, dan had-ie het huis kosteloos leeggehaald.
Ja dat soort zaken zijn exclusief daar krijg je wel wat voor, niet voor een setje bijzettafels of een eiken eethoek.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 19:41 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Zo! Bij mijn ouders staat nog een piano in huis die volgens internet (hetzelfde merk en bouwjaar) voor 11.500 euro te koop staat. Mijn ene overleden ouder zou zich in zijn graf omdraaien als ik die even door de kringloop laat ophalen.
Nou, zoiets verkoop je natuurlijk wel eerstquote:Op vrijdag 2 juni 2023 19:41 schreef Firuze60 het volgende:
Zo! Bij mijn ouders staat nog een piano in huis die volgens internet (hetzelfde merk en bouwjaar) voor 11.500 euro te koop staat. Mijn ene overleden ouder zou zich in zijn graf omdraaien als ik die even door de kringloop laat ophalen.
Precies! Maar misschien wel voor een jaren'60 eettafel van een designer. Ook maar ophalen door de kringloop?quote:Op vrijdag 2 juni 2023 19:43 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Ja dat soort zaken zijn exclusief daar krijg je wel wat voor, niet voor een setje bijzettafels of een eiken eethoek.
Ach je hebt geen haast toch? Tijd om een en ander uit te zoeken.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 19:48 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Precies! Maar misschien wel voor een jaren'60 eettafel van een designer. Ook maar ophalen door de kringloop?
Klopt, het gaat niet om een huurhuis dat binnen een maand leeg moet worden gehaald.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 19:49 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Ach je hebt geen haast toch? Tijd om een en ander uit te zoeken.
ze taxeren de boel, voor een wasmachine die jij op marktplaats voor 250 kan verkopen geven ze dan 125 ofzo, je kan het ook zelf proberen natuurlijk. is er niets van waarde dan betaal je de volle mepquote:
Speciaalzaken kopen die gewoon in.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 20:03 schreef Firuze60 het volgende:
Okee, het meest ooit dure en aangekochte waardevolle meubel in huis, de piano, apart verkopen dan maar. De markt om zo'n duur meubel in je huis te halen is niet groot.
Zoek daar eerst zoveel mogelijk informatie van op.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 20:03 schreef Firuze60 het volgende:
Okee, het meest ooit dure en aangekochte waardevolle meubel in huis, de piano, apart verkopen dan maar. De markt om zo'n duur meubel in je huis te halen is niet groot.
En die betalen er dan in verhouding ook niet meer dan een klein opkopers-prijsje voor.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 20:06 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Speciaalzaken kopen die gewoon in.
https://www.schumer.nl/inkoop-van-pianos/
Exact! Maar goed, die piano is inderdaad een van de meubels die niet makkelijk even in een aanhangwagentje weg is te brengen. Veel daarnaast ook niet. Het wordt kiezen tussen opkopers of opruimers.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 22:46 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
En die betalen er dan in verhouding ook niet meer dan een klein opkopers-prijsje voor.
Want zo'n handelaar moet dat ding ophalen, opslaan, poetsen, evt kleine reparaties uitvoeren, stemmen en uiteindelijk naar de klant brengen die hem koopt. En er dan ook nog aan verdienen.
Ja maar nu gaat het topic van storten naar een klein prijsje naar hoe sleep ik er zoveel mogelijk uit. En daar hou ik niet van.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 00:25 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Exact! Maar goed, die piano is inderdaad een van de meubels die niet makkelijk even in een aanhangwagentje weg is te brengen. Veel daarnaast ook niet. Het wordt kiezen tussen opkopers of opruimers.
dat ligt aan de kringloop, bij mijn ouders huis hadden we er 1 die het hele huis heeft leeggehaald en de spullen die zij dachten te kunnen verkopen opzij gezet, 1 vast bedrag afgesprokenquote:Op vrijdag 2 juni 2023 19:26 schreef PS. het volgende:
[..]
Tja dat is lastig, als er geen vraag naar is dan blijf je er alsnog mee zitten. Hebben hier ook een dure bank waar we vanaf willen, maar op marktplaats krijg je m gratis nog niet kwijt.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 19:34 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Het gaat er juist om dat ik die meubelen niet voor een habbekrats kwijt wil, juist omdat mijn ouders ervoor hebben krom gelegen ooit.
Een piano kan je heel lang mee lopen leuren. Het is niet iets wat je even impulsief in je huis zet namelijk. Ze zijn groot en je moet er echt van houden om het in huis te willen hebben. Ja, als e het moet kopen is het kostbaar maar het transport is ook kostbaar.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 19:41 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Die van mijn ouders is naar de stort gegaan, niemand wilde hem hebben.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 08:14 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Een piano kan je heel lang mee lopen leuren. Het is niet iets wat je even impulsief in je huis zet namelijk. Ze zijn groot en je moet er echt van houden om het in huis te willen hebben. Ja, als e het moet kopen is het kostbaar maar het transport is ook kostbaar.
Bel of mail een handelaar met een paar fotos. Als ie echt goed krijg je misschien iets.
Nieuwwaarde van 3k voor de bank… en als je het huis wil verkopen kan je ook alles in opslag plaatsen tot het verkocht is. Kan iig het huis de verkoop in.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 08:22 schreef Knutknuttsson het volgende:
Natuurlijk laat je niet je huis leeg halen door opkopers/kringloop als er een bankstel van 3000 euro en een piano van 11,5 in staat![]()
En zeker niet als er geen haast bij is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |