Hier moeten we eigenlijk de rekensom nog maken. Ik voel niet veel voor verkopen, maar ja. Onderbouwen moet ik het eerst nog.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:22 schreef Duiveltja het volgende:
Zijn er mensen die verhuren die toch de keuze gemaakt hebben om te verkopen?
Hangt er vanaf hoeveel hypotheek je nog nodig hebt. Maar je moet rekenen dat je verhuurhypotheek pleurisduur wordt zonder rente aftrek.quote:Op maandag 12 juni 2023 18:58 schreef Essebes het volgende:
[..]
Hier moeten we eigenlijk de rekensom nog maken. Ik voel niet veel voor verkopen, maar ja. Onderbouwen moet ik het eerst nog.
Nou, we zitten er iets anders in.quote:Op maandag 12 juni 2023 19:22 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Hangt er vanaf hoeveel hypotheek je nog nodig hebt. Maar je moet rekenen dat je verhuurhypotheek pleurisduur wordt zonder rente aftrek.
Daarnaast wil je tijdelijke contracten anders zit je vast aan een huurder, dus elke 2 jaar iemand vinden. De verhuurmakelaars vragen dan weer een maand huur.
Al met al vrij veel gezeik en geregel. Ik verkoop mijn huis daarom maar, na het samen kopen van een groot huis.
Juist dus dan werk je met contracten van onbepaalde tijd. Maar geen hypotheek dan is het lekker cashen en zou ik het lekker aanhouden.quote:Op maandag 12 juni 2023 19:27 schreef Essebes het volgende:
[..]
Nou, we zitten er iets anders in.
Geen hypotheek überhaupt. Er zit nu een expat in en de looptijd van het huurcontract kan me niet zo boeien. Langdurig? Ook prima. Deze zit er nu 4 jaar in en gaat, verwacht ik, eind dit jaar weer terug.
Eens per vier jaar een wissel is prima te doen.
Ik niet. Maar heb er geen verhuurhypotheken op zitten.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:22 schreef Duiveltja het volgende:
Lekker cashen, dat valt wel mee.quote:Op maandag 12 juni 2023 19:40 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Juist dus dan werk je met contracten van onbepaalde tijd. Maar geen hypotheek dan is het lekker cashen en zou ik het lekker aanhouden.
Mwoahquote:Op maandag 12 juni 2023 19:40 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Juist dus dan werk je met contracten van onbepaalde tijd. Maar geen hypotheek dan is het lekker cashen en zou ik het lekker aanhouden.
Nope. Geen hypotheek op mijn 2e huis dus we houden het voor nu aan.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:22 schreef Duiveltja het volgende:
Klopt.... die denken nog steeds dat hun huis een vermogen waard is.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:59 schreef blomke het volgende:
https://www.funda.nl/koop(...)989-margrietlaan-33/
Hebben we deze niet eerder hier gezien voor ¤1.100.000??
Vreemd een advertentie vernieuwen ipv prijs verlagen in de advertentie, lolquote:Op woensdag 14 juni 2023 14:59 schreef blomke het volgende:
https://www.funda.nl/koop(...)989-margrietlaan-33/
Hebben we deze niet eerder hier gezien voor ¤1.100.000??
Dat is om de prijsdaling en onverkoopbaarheid, te verhullen.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 01:19 schreef Zwolsboy het volgende:
Vreemd een advertentie vernieuwen ipv prijs verlagen in de advertentie, lol
Ook nog eens een zelf eigen makelaar, ze zullen wel geldproblemen hebben.
Klopt. In A-damse ziekenhuizen is ernstig gebrek aan personeel, domweg omdat ze geen woning vinden. Gaan dan wonen en werken in omliggende gemeenten Hoofddorp, Haarlem Purmerend.quote:Op donderdag 22 juni 2023 08:05 schreef Fe2O3 het volgende:
Denk aan de vitale beroepen, die gek genoeg niet modaal verdienen, die niet kunnen gaan wonen waar ze werken vanwege deze bescherming?
Het AD schrijft al alsof er een meerderheid in de kamer is terwijl de twee grootste partijen uit de regeringscoalitie de gelederen niet kan sluiten op dit moment...quote:Op donderdag 22 juni 2023 08:05 schreef Fe2O3 het volgende:
https://www.ad.nl/wonen/h(...)n-verkocht~a72057df/
Een aantasting en hiermee een enorme inbreuk op het eigendomsrecht, door middel van de salamitactiek nemen ze nu een klein plakje en door steeds een paar procenten de cijfertjes op te schuiven kan je straks niks meer zonder toestemming van de landelijke/gemeentelijke overheden.quote:Op donderdag 22 juni 2023 08:05 schreef Fe2O3 het volgende:
Wat verwacht de politiek hiermee te bereiken?
Betaalmuur. Wat heeft het Hof erover gezegd?quote:Op donderdag 22 juni 2023 10:08 schreef Fe2O3 het volgende:
Blijkbaar heeft België dit ook al geprobeerd, en is het verboden door het Europese hof?
https://www.tijd.be/polit(...)eenten/10430761.html
https://www.vrt.be/vrtnws(...)sonwettig-1-1773319/quote:Op donderdag 22 juni 2023 13:04 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Betaalmuur. Wat heeft het Hof erover gezegd?
Snel rekensommetje kwam ik op woningen van gemiddeld 250.000 a 275.000 eur, 6900 woningen in die prijsklasse opgekocht door een investeerder is best voelbaar voor starters gok ik.quote:Op donderdag 29 juni 2023 19:29 schreef investeerdertje het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)-huizen-te-koop.html
About time
Als het maar eerst aan de huurders verkocht wordquote:Op donderdag 29 juni 2023 20:00 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Snel rekensommetje kwam ik op woningen van gemiddeld 250.000 a 275.000 eur, 6900 woningen in die prijsklasse opgekocht door een investeerder is best voelbaar voor starters gok ik.
De woningen zijn wel verspreid over heel NL, ben benieuwd hoeveel ervan nu echt rendabel is in de verhuur.
Zal wel richting een andere investeerder gaan, tokos zijn in verhuurde staat dus per stuk verkopen zal niet intressant zijn denk ikquote:Op donderdag 29 juni 2023 20:11 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat het voormalige sociale huurwoningen zijn, die zijn jaren geleden bij bosjes aan buitenlandse investeerders verkocht want dat zou zo goed zijn voor NL...
Die moeten dan dus lekker terug naar een sociale verhuurder, desnoods de gemeente zelf.
Mits de huren nog onder de sociale huurgrens zitten, of iig niet boven die grens nieuw verhuurd worden.
Hoezo zou de huidige huurder het niet moeten kunnen kopen?quote:Op donderdag 29 juni 2023 20:11 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat het voormalige sociale huurwoningen zijn, die zijn jaren geleden bij bosjes aan buitenlandse investeerders verkocht want dat zou zo goed zijn voor NL...
Die moeten dan dus lekker terug naar een sociale verhuurder, desnoods de gemeente zelf.
Mits de huren nog onder de sociale huurgrens zitten, of iig niet boven die grens nieuw verhuurd worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |