Insert meme met rode knoppen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:29 schreef UncleScorp het volgende:
Zijn jullie er al uit ondertussen? Moet oekr vechten want anders staan de russen binnenkort aan onze grenzen, of het russisch leger is een lachertje ?
Ik vind het wel grappig dat wordt ontkend dat Rusland grenst aan de EU ...quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:32 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Insert meme met rode knoppen.
[ afbeelding ]
Het heeft genoeg vergelijkingen om de vraag te stellen. Het ging hier ook om het ene land wat het grondgebied van het andere land wilde veroveren. Dan had GB volgens diezelfde redenering ook maar gelijk op moeten geven, gezien al de verloren levens en opgelopen schade.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:29 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Is andere situatie he. Of denk je dat Putin Europa/de wereld wil veroveren? Ik weet dat jullie hem graag vergelijken met Hitler maar de meeste nazis zitten aan de andere kant nu![]()
Zijn jullie er al uit ondertussen? Moet oekr vechten want anders staan de russen binnenkort aan onze grenzen, of het russisch leger is een lachertje ?
En WO2 is een apart topic.
Dat noemen we nou een false dilemma.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:32 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Insert meme met rode knoppen.
[ afbeelding ]
Wat denk je wat er gebeurd met de burgers en soldaten van Oekraïne als ze ineens de wapens neer leggen?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 13:15 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Naar 't schijnt wou oekr wel onderhandelen tot Boris hem kwam overtuigen om het gevecht aan te gaan. Het westen zou hem wel steunen.
Ondertussen zijn we 1,5 jaar verder ... was dit het allemaal waard ?
Miljoenen oekr gevlucht, 100 duizenden doden, helft van het land kapot geschoten, schuldenberg om nooit te kunnen aflossen, economisch totaal aan de grond... enz enz
![]()
Ik zou zeggen ... stuur nog wat wapens
Waarschijnlijk heb jij wel een of ander fantasierijk verhaal over orcs die mensen verscheuren ?quote:Op woensdag 14 juni 2023 05:39 schreef theguyver het volgende:
[..]
Wat denk je wat er gebeurd met de burgers en soldaten van Oekraïne als ze ineens de wapens neer leggen?
Denk je dat Rusland ineens zegt .. zand er over?
Of zal Rusland zich als een beest gedragen tegenover de bevolking?
Nou, we zien berichten over martelingen, verkrachtingen, moord, ontvoeren van kinderen, deportatie uit de bezette gebieden..quote:Op woensdag 14 juni 2023 06:53 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb jij wel een of ander fantasierijk verhaal over orcs die mensen verscheuren ?![]()
Ik zie een kapitulatie van Rusland niet als een bitter einde.quote:En uit je vraagstelling kan ik afleiden dat je vind dat er moet door gegaan worden tot het bittere eind?
Nee, want dit conflict is niet uitgelokt, verder is Rusland niet een of ander hersenloos roofdier dat zijn instincten niet kan helpen.quote:Ahja, Rusland moet vernietigd worden en opgedeeld in kleine staatjes, plannen liggen al klaar. Tiens, wiens natte droom zou dat zijn? Zou dit de bedoeling geweest zijn van dit uitgelokt conflict?
De toekomst zal het uitwijzen.quote:En we mogen nu niet stoppen, Rusland staat zwak, de moraal is laag, de bevolking protesteert, de sancties kelderen Rusland, ze zitten bijna zonder munitie…nog ‘n paar wapens sturen en ze verliezen…Uhu
Wsl zullen de F16’s uiteindelijk de gamechangers worden? Of wordt het poolse troepen sturen? Of tactical nukes leveren aan oekr?
Er moet toch iets zijn waarmee we Rusland kunnen terug dringen?? HELP![]()
Alles heeft zijn winnaars en verliezers.quote:En zand erover? Uiteindelijk wel om de ingelijfde gebieden te weder opbouwen. Een job waar Blackrock eigenlijk ook al voor staat te springen … $$$$$$… oorlog is nou eenmaal de beste financiele investering ooit, zowel voor het militair industrieel complex, als voor de contractors die er achteraan komen voor de heropbouw.
Het is Rusland geweest die er voor zorgde dat de burgeroorlog in Oekraïne niet uitdoofde.quote:En sja ingelijfde gebieden…het is idd niet meer van deze tijd…er had over onderhandeld kunnen/moeten worden. En onacceptabele eisen? Als je daar zelf al 8 jaar lang oorlog voert, duizenden onschuldige burgers doodt en klaar stond om met een legertje binnen te vallen … had je dan niet beter een politieke regeling getroffen die zorgde voor consensus en rust in het gebied? Nee, liever je hele land naar de tering helpen om het gebied uiteindelijk helemaal, en nog meer, kwijt te raken.
So be it ….
Dat heeft Rusland 8 jaar lang niet gedaan.quote:Wij kunnen deze ellende een halt toeroepen door onze wapenleveringen te stoppen,
Met Rusland als winnaar.quote:dan is de oorlog en het bloedvergieten binnen enkele dagen voorbij.
Nee, daar kiest Oekraïne voor.quote:Toch kiezen we ervoor om tot de laatste oekr door te gaan…
De EU bevat voormalig Soviet grondgebied.quote:;want ja anders valt de rus ook bij ons binnen…1,5 jaar geleden lachte ik daarmee…nu hebben we onszelf op voet van oorlog gezet met Rusland…het is af te wachten wat zij daarmee doen.
En de USA zag dat het goed was.
Het is extreem naief wensdenken om te zeggen dat dit stopt wanneer Oekraine het verzet opgeeft. Dat is al maanden de enorm wankele basis onder je hele betoog maar er is geen enkel spoortje van bewijs dat Rusland dan niet tot het bittere einde door wil gaan. Integendeel zelfs, zonder aanzienlijk verzet heeft Rusland laten zien dat ze met moorden, bombardementen, verkrachting en deportaties alsnog heel Oekraine mee willen pakken.quote:Op woensdag 14 juni 2023 06:53 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb jij wel een of ander fantasierijk verhaal over orcs die mensen verscheuren ?![]()
En uit je vraagstelling kan ik afleiden dat je vind dat er moet door gegaan worden tot het bittere eind?
Ahja, Rusland moet vernietigd worden en opgedeeld in kleine staatjes, plannen liggen al klaar. Tiens, wiens natte droom zou dat zijn? Zou dit de bedoeling geweest zijn van dit uitgelokt conflict?
En we mogen nu niet stoppen, Rusland staat zwak, de moraal is laag, de bevolking protesteert, de sancties kelderen Rusland, ze zitten bijna zonder munitie…nog ‘n paar wapens sturen en ze verliezen…Uhu
Wsl zullen de F16’s uiteindelijk de gamechangers worden? Of wordt het poolse troepen sturen? Of tactical nukes leveren aan oekr?
Er moet toch iets zijn waarmee we Rusland kunnen terug dringen?? HELP![]()
En zand erover? Uiteindelijk wel om de ingelijfde gebieden te weder opbouwen. Een job waar Blackrock eigenlijk ook al voor staat te springen … $$$$$$… oorlog is nou eenmaal de beste financiele investering ooit, zowel voor het militair industrieel complex, als voor de contractors die er achteraan komen voor de heropbouw.
En sja ingelijfde gebieden…het is idd niet meer van deze tijd…er had over onderhandeld kunnen/moeten worden. En onacceptabele eisen? Als je daar zelf al 8 jaar lang oorlog voert, duizenden onschuldige burgers doodt en klaar stond om met een legertje binnen te vallen … had je dan niet beter een politieke regeling getroffen die zorgde voor consensus en rust in het gebied? Nee, liever je hele land naar de tering helpen om het gebied uiteindelijk helemaal, en nog meer, kwijt te raken.
So be it ….
Wij kunnen deze ellende een halt toeroepen door onze wapenleveringen te stoppen, dan is de oorlog en het bloedvergieten binnen enkele dagen voorbij. Toch kiezen we ervoor om tot de laatste oekr door te gaan…want ja anders valt de rus ook bij ons binnen…1,5 jaar geleden lachte ik daarmee…nu hebben we onszelf op voet van oorlog gezet met Rusland…het is af te wachten wat zij daarmee doen.
En de USA zag dat het goed was.
ow deze post had ik nog niet gezienquote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:28 schreef Straatcommando. het volgende:
Niet nodig om elkaar aan te spreken met vredesduifjes etc..
quote:CIA waarschuwde Oekraïne 3 maanden vóór sabotage Nord Stream om pijpleiding niet op te blazen
https://www.hln.be/buiten(...)-te-blazen~ae344570/
En waarom niet gewoon op Rusland steken ? Iedereen slikt dat toch direct, bewijs of geen bewijs.quote:Nederlandse inlichtingendienst MIVD trok als eerste aan de alarmbel over "Oekraïense plannen om Nord Stream op te blazen"
https://www.msn.com/nl-be(...)eb80bd6cbc912c&ei=36
Jij wil meer oorlog. Jij wilt dat Rusland Oekraine inneemt. Dat is oorlog.quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:15 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
ow deze post had ik nog niet gezien![]()
ik maak er alleszins geen probleem van hoor
Ze proberen het denigrerend te gebruiken maar voor mij bevestigt het gewoon wie er hier voor vrede is, en wie voor meer oorlog
Anyway goed gemod
quote:
...quote:Op dinsdag 13 juni 2023 17:45 schreef Straatcommando. het volgende:
Je bent je er van bewust dat die dingen door ruaf al vanaf het begin gebruikt worden?
quote:
quote:
Is niet nodig in bnwquote:
quote:IAEA-chef "zeer bezorgd" over gevechten in de buurt van kerncentrale Zaporizja
De directeur-generaal van het Internationaal Atoomenergieagentschap (IAEA), Rafael Grossi, zei dinsdag voor zijn bezoek aan de Oekraïense kerncentrale van Zaporizja "zeer bezorgd" te zijn, omdat dicht in de buurt van de centrale - de grootste van Europa - gevochten wordt.
De kerncentrale van Zaporizja staat al meer dan een jaar onder controle van de Russen. Maar nu de Oekraïners een tegenoffensief zijn gestart, laaien de gevechten op. Dat vergroot de wiskundige kans dat ook de kerncentrale getroffen wordt, meent Rossi.
Hij had dinsdag een ontmoeting met de Oekraïense president Volodimir Zelenski en reisde daarna af naar Zaporizja. Dat gebeurt met een team van IAEA-experts. Zij zullen de vier collega's aflossen die daar gestationeerd waren om de toestand in de gaten te houden. "We proberen zo zichtbaar en effectief mogelijk ter plaatse te zijn om een nucleair ongeval te voorkomen", aldus de IAEA-topman.
Grossi en zijn team willen onder meer duidelijkheid over de watertoevoer naar het koelsysteem van de kerncentrale, nadat de dam boven de Dnjepr is gebarsten en de reservoirs zijn geslonken. Daarnaast wil men ook een beeld krijgen van de situatie voor de Oekraïense werknemers die onder het Russische management moeten werken.
https://www.msn.com/nl-be(...)a4e4064871ecbd&ei=38
Ja, wie niet. De Russen zijn beesten. Zaaien overal dood en verderf. Dat hele land bestaat uit door en door rotte mensen.quote:
Ze hebben pas ook een dam opgeblazen weet je nog. Een 'ongeluk' bij een kerncentrale, daar draaien de Russen hun hand niet voor om.quote:
Dus ze hebben vorig jaar de dam beschoten.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:05 schreef UncleScorp het volgende:
Newsflash
Oekr heeft vorig jaar al op de dam geschoten om te testen of ze ze kapot zouden krijgen
Oekr schiet al langer op de ZNPP
Oekr heeft Nord Stream 2 opgeblazen
Jaja het zijn beiden schurkenstaten.
Alleen wordt éen van hen door ons gesteund met massa's wapens en geld
Ik refereer nochtans naar post #142 waar alles gedocumenteerd staat.quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:02 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Geef ons dan ook iets om mee te werken. Je roept wel vaker gekke dingen, zoals weer over de nukes laatst. Ik kan ook niet raden waar dat steeds vandaan komt.
Met een flinke dosis zelf invullen en speculatie ja.quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:09 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik refereer nochtans naar post #142 waar alles gedocumenteerd staat.
Ik toonde je net een voorbeeld.quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:41 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Overloop gerust het topic eens om te zien wie hier inhoudelijk post en wie troept dumpt.
Ja die andere 100 posts is onbegonnen werk, begrijpelijk.quote:
Aah, maar als zij het doen is het voor jou ook ok om te doen!quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:45 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ja die andere 100 posts is onbegonnen werk, begrijpelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |