En toch stemmen mensen weer op hem, snap jij het nog, lijkt wel Nederland waar we steeds op Rutte blijven stemmen.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 17:23 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De grootste oorzaak van de hyperinflatie in Turkije is nog altijd de debiele strategie van Erdogan om rente niet te willen verhogen omdat het haram is.
Niet helemaal, maar de consequenties zijn wel duidelijk. Straks gaan er landen barsten en dan is het hek van de dam,quote:Op zaterdag 27 mei 2023 17:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus je wil een soort Turkije worden, duidelijk.
Het ECB had in 2011 voor 50?miljard aan staatsschuld opgekocht, wat is daarmee gebeurd?quote:Op zaterdag 27 mei 2023 17:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nu durft iedat niet meer te herhalen
michaelmoore in WGR / Eurocrisis #101 - Waar het IMF haar geduld verliest met euro steun
Schijt aan de eu.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 16:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat komt doordat jij aan het navelstaren bent.
Nederland is inderdaad amper afhankelijk van Russisch gas. Maar Europa wel.
Die obligaties hebben nu een probleem.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 17:27 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Het ECB had in 2011 voor 50?miljard aan staatsschuld opgekocht, wat is daarmee gebeurd?
Dat is toch vreselijk?!quote:Op zaterdag 27 mei 2023 16:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
We hebben het over het land dat zo veel gelukzoekers binnen heeft gehaald dat je 's avonds niet meer veilig over straat kunt in sommige steden en dat er bendegeweld is in bepaalde wijken.
Omdat wij een liberaal land zijn, en niet een land wat 30 jaar religieuze vrijheid heeft en meer dan 40% van de bevolking zich gereformeerd noemt.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 14:15 schreef Bocaj het volgende:
Waarom worden wij dan niet een beetje een 'Orbán' land?
Brussel steigert wel tegen Hongarije maar veel hinder ondervinden ze er niet van.
waarom dan niet d eprovincies opsplitsen, want ik heb geen enkel belang in Den Haag, Randstad, Limburg, Brabant, Drenthe etc.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 17:33 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Schijt aan de eu.
Landen waren gewoon tegen elkaar aan het beiden voor de gas .
Waarom denk jij dat de gas zo hoog ging.
Juist door eigen egoïsme
https://www.bnr.nl/nieuws(...)teveel-gas-in-europa
Eu eenheid is er alleen als hun zelf kunnen profiteren.
Nexit graag dan weet ik waar je krom voor ligt en waarom een stok in je anus zit .
Mijn buurman heeft elke dag de vlag uit...quote:Op zaterdag 27 mei 2023 19:08 schreef Korenfok het volgende:
Het nationalisme is haast anti nederlandse cultuur.
Criminaliteit en geweld is iets om aan te pakken.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 16:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
We hebben het over het land dat zo veel gelukzoekers binnen heeft gehaald dat je 's avonds niet meer veilig over straat kunt in sommige steden en dat er bendegeweld is in bepaalde wijken.
Nee, maar dat was in reactie op dat Zweden slim zou zijn.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 19:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Criminaliteit en geweld is iets om aan te pakken.
Maar dat ga je niet veranderen door uit de EU te gaan.
Idd, voor de eu waren we echt een derdewereldland.. eu heeft ons veel goeds gebracht.. you are either with us, or against us.. tuurlijk als je er uit stapt wordt het je zo moeilijk mogelijk gemaakt. alleen maar om voorbeeld te stellen, zie je wel, zonder ons red je het niet.. natuurlijk complete onzin, zo ging het al 6 miljard jaar.. maar ja, je hebt natuurlijk altijd mensen zoals jou, die heilig geloven in the holy grail, omdat mensen die dat beleid bepalen, jou vertellen dat het goed is..en jij zegt: amen, het gaat nu beter dan er voor.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 14:03 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ik blijf me verbazen dat er nog mensen voor een nexit zijn. De gevolgen zijn niet te overzien. We hebben het Verenigd Koninkrijk notabene nog als voorbeeld ook hoe onverstandig dat zou zijn. Ik heb ook totaal geen last van de zgn macht van Brussel.
Ja, want hier in NL gaat het zoveel beter.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 12:45 schreef Hallojo het volgende:
Ik denk dat de Zweden intelligent genoeg zijn om niet in die anti-EU onzin te trappen. Zeker niet nu we in Groot-Brittannië kunnen zien dat een exit slecht uitpakt en de anti-EU mensen vooral onzin verkopen.
Wat een oogaids, die posts van jou.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 17:33 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Schijt aan de eu.
Landen waren gewoon tegen elkaar aan het beiden voor de gas .
Waarom denk jij dat de gas zo hoog ging.
Juist door eigen egoïsme
https://www.bnr.nl/nieuws(...)teveel-gas-in-europa
Eu eenheid is er alleen als hun zelf kunnen profiteren.
Nexit graag dan weet ik waar je krom voor ligt en waarom een stok in je anus zit .
Toen was er nauwelijks mondialisering, nu wel. Als economisch machtsblok is de EU van grote waarde voor ons.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 19:55 schreef Ondskapt het volgende:
[..]
Idd, voor de eu waren we echt een derdewereldland.. eu heeft ons veel goeds gebracht.. you are either with us, or against us.. tuurlijk als je er uit stapt wordt het je zo moeilijk mogelijk gemaakt. alleen maar om voorbeeld te stellen, zie je wel, zonder ons red je het niet.. natuurlijk complete onzin, zo ging het al 6 miljard jaar.. maar ja, je hebt natuurlijk altijd mensen zoals jou, die heilig geloven in the holy grail, omdat mensen die dat beleid bepalen, jou vertellen dat het goed is..en jij zegt: amen, het gaat nu beter dan er voor.
Wat probeer je te zeggen? Dat het hiervoor slecht ging met Nederland? Of bedoel je meer dat Nederland voor grote waarde voor de eu is?quote:Op zaterdag 27 mei 2023 20:01 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Toen was er nauwelijks mondialisering, nu wel. Als economisch machtsblok is de EU van grote waarde voor ons.
Dat zeg ik niet. Vooruitgang is belangrijk in een veranderende wereld en de unie is daar een instrument in. Als één van drie grootmachten bereiken we meer.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 20:07 schreef Ondskapt het volgende:
[..]
Wat probeer je te zeggen? Dat het hiervoor slecht ging met Nederland?
Dat je mag oplopen.quote:
Dat is idd een erg leuk verhaal, als elk eu land bijna gelijk is.. maar dat is het natuurlijk helemaal nietquote:Op zaterdag 27 mei 2023 20:10 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Vooruitgang is belangrijk in een veranderende wereld en de unie is daar een instrument in. Als één van drie grootmachten bereiken we meer.
Wetten en regels zijn binnen de EU zoveel mogelijk gelijkgetrokken. Hierdoor bewegen goederen, personen, diensten en kapitaal vrij van het ene naar het andere EU-land. Een handelsnatie als Nederland heeft hier veel profijt van. Bovendien is het makkelijker afspraken maken met mogendheden buiten de unie.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 20:11 schreef Ondskapt het volgende:
[..]
Dat is idd een erg leuk verhaal, als elk eu land bijna gelijk is.. maar dat is het natuurlijk helemaal niet
Ja, dat had je al verteld… daar haakte ik op inquote:Op zaterdag 27 mei 2023 20:20 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Wetten en regels zijn binnen de EU zoveel mogelijk gelijkgetrokken. Hierdoor bewegen goederen, personen, diensten en kapitaal vrij van het ene naar het andere EU-land. Een handelsnatie als Nederland heeft hier veel profijt van. Bovendien is het makkelijker afspraken maken met mogendheden buiten de unie.
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat mensen tegen de EU zijn.
Precies, want buiten de EU moet je toch aan de regels voldoen om handel te drijven.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 20:20 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Wetten en regels zijn binnen de EU zoveel mogelijk gelijkgetrokken. Hierdoor bewegen goederen, personen, diensten en kapitaal vrij van het ene naar het andere EU-land. Een handelsnatie als Nederland heeft hier veel profijt van. Bovendien is het makkelijker afspraken maken met mogendheden buiten de unie.
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat mensen tegen de EU zijn.
De uitspraken die Zweden nu over vluchtelingen doet had ik een aantal jaar terug ook niet voor mogelijk gehouden, zeg nooit nooit.quote:
Bedankt voor het delen. Dit soort data is vaak duidelijker dan een schreeuwerig artikel. Kortom, er is niks aan de hand.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 13:31 schreef Jaeger85 het volgende:
De Zweden is een van de landen waar de inwoners het meest positief zijn over de EU. De partij die een Swexit wil kan dat wel willen, maar gaat de bevolking er niet in meekrijgen.
https://www.pewresearch.o(...)-13_viewsoftheeu_01/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |