Hmm, zweden worden in die contreien wel als de sukkeltjes van Scandinavië gezien dus ik weet het zo net nog niet.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 12:45 schreef Hallojo het volgende:
Ik denk dat de Zweden intelligent genoeg zijn om niet in die anti-EU onzin te trappen. Zeker niet nu we in Groot-Brittanie kunnen zien dat een exit slecht uitpakt en de anti-EU mensen vooral onzin verkopen.
Ik kijk niet naar links. Ik ben zo anti-links dat ik zelfs bij het oversteken alleen recht voor me kijk.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 12:26 schreef suijkerbuijk het volgende:
https://www.google.com/am(...)embership-threat/amp
https://www.reuters.com/w(...)-with-eu-2023-05-02/
Zo te zien zie links.
Word de partij voor sweetse exit steeds groter .
Omdat de de eu steeds meer te zeggen welt hebben over de landen.
Wat in sweden totaal tegen de harnas in jaagt .
Een stukje uit de bron
https://www.express.co.uk(...)#amp-readmore-target
The EU faces a growing Swexit threat after the nation's right-wing government coalition partners Sweden Democrats (SD) warned the nation should put its membership of the bloc to the test. Sweden Democrats leader Jimmie Åkesson said the EU was on the way to becoming a “straitjacket” for Sweden with more and more “far-reaching symbolic politics”. Mr Åkesson wrote in an opinion piece published in the Aftonbladet newspaper on Tuesday that the EU's growing power meant "German, Polish or French politicians can practically decide which car you can buy, how expensive the petrol should be or which trees you can cut down on your own land".
He said: "Today, there are good reasons to seriously re-evaluate our membership in the union.
"Our general elections in Sweden will soon cease to have any significance in Sweden's development. Naturally, we can't allow that to happen."
Mr Åkesson said there is a shift of power from Sweden to Brussels and the Swedish influence on EU politics is too small.
His opinion has gained weight since the Swedish general election in September 2022 and the subsequent election of conservative Ulf Kristersson as the new prime minister.
Meer info zie links .
Ben ik een groot voorstander van. Maar zolang onze Mark het voor het zeggen heeft zal dat niet gaan gebeuren.quote:
Waarom voorstander? Wat gaat ons dat opleveren?quote:Op zaterdag 27 mei 2023 13:09 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Ben ik een groot voorstander van. Maar zolang onze Mark het voor het zeggen heeft zal dat niet gaan gebeuren.
Baas is eigen buik land!quote:Op zaterdag 27 mei 2023 13:10 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Waarom voorstander? Wat gaat ons dat opleveren?
Kun je denk ik zelf wel verzinnen, niet?quote:
Precies. Europese landen gaan zich enorm in de nesten werken om aan de EU-regels te voldoen, met immigratie en milieu voorop, en daar hebben steeds minder mensen trek in. Het is heel logisch dat er door West-Europa een anti-EU stemming trekt, en dat Zweden op een kantelpunt staat hadden we jaren geleden al kunnen voorspellen.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 13:00 schreef Moederenkind het volgende:
In the basis is de EU een goed plan geweest. Echter, de uitvoering ervan wordt steeds rampzaliger naarmate politici confronteerd worden met zaken waar ze geen rekening mee gehouden hebben.
Een one size fits all werkt gewoon niet. Ze moeten misschien over naar een nieuwe unie waar landen enigszins meer zeggenschap krijgen in binnenlandse zaken die veel invloed heeft op de locale bevolking zoals immigratie. Want vergis je niet, immigratie is met stipt op nummer 1 de belangrijkste reden waarom extreem rechts / populistische partijen steeds meer stemmen krijgen.
Nou, jij claimt dat je een groot voorstander bent. Ik ging er daarom vanuit dat je wel goede en weloverwogen argumenten had.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 13:16 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Kun je denk ik zelf wel verzinnen, niet?
Ik ga hier geen lijstjes maken!
Zeker zijn die er.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 13:18 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nou, jij claimt dat je een groot voorstander bent. Ik ging er daarom vanuit dat je wel goede en weloverwogen argumenten had.
Snap je ook dat er behoorlijke nadelen aan kunnen zitten? Vooral voor een klein land als Nederland?quote:Op zaterdag 27 mei 2023 13:19 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Zeker zijn die er.
Het grote voordeel is dat je Brussel meer links kunt laten liggen.
Het id een kansloze exercitie om deze personen te overtuigen.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 13:20 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Snap je ook dat er behoorlijke nadelen aan kunnen zitten? Vooral voor een klein land als Nederland?
We houden schengen natuurlijk wel in stand en vrije handel ook!quote:Op zaterdag 27 mei 2023 13:20 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Snap je ook dat er behoorlijke nadelen aan kunnen zitten? Vooral voor een klein land als Nederland?
En de boeren dan? Die gaan allemaal failliet omdat ze geen subsidies meer krijgen.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 13:23 schreef Bocaj het volgende:
[..]
We houden schengen natuurlijk wel in stand en vrije handel ook!
Dan maar zonder subsidie.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 13:26 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En de boeren dan? Die gaan allemaal failliet omdat ze geen subsidies meer krijgen.
Dus je wil de boeren slopen?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |