SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Ging er één rechtdoor in Saint Devote.quote:
Wie is dat überhauptquote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:05 schreef heywoodu het volgende:
Maar nog wel net wat beter dan de Nederlandse, hoewel het weinig scheelt.
Ik hoop het niet voor jequote:
In de F3 wel.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:06 schreef Zorro het volgende:
Grappig wel dat er staat "No overtaking"
Alsof dat kan in Monaco.
Het kánquote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:06 schreef Zorro het volgende:
Grappig wel dat er staat "No overtaking"
Alsof dat kan in Monaco.
Geen idee, maar in tegenstelling tot de Engelse commentator kan hij wellicht 'Fornaroli' wél uitspreken. Die Engelsman noemt hem steeds Foenarali.quote:
De reden dat de F3 en wellicht de F2 de topraces in Monaco zijn dit weekendquote:
Ik dacht Kees Koning.quote:
Hahahaatjesquote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:07 schreef Zorro het volgende:
[..]
De reden dat de F3 en wellicht de F2 de topraces in Monaco zijn dit weekend
Die F1 auto's moeten kleinerquote:
Dat moet om heel veel redenen.quote:
Bijtanken is vreselijk. In die tijd werd er nauwelijks ingehaald buiten de pits.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat moet om heel veel redenen.
De retro races op yt hebben me doen beseffen dat bijtanken zo slecht nog niet was
Alsof voorbijrijden met DRS zo veel toevoegt.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:17 schreef Zorro het volgende:
[..]
Bijtanken is vreselijk. In die tijd werd er nauwelijks ingehaald buiten de pits.
Bijtanken en T-cars, jeugdsentimentquote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:17 schreef Zorro het volgende:
[..]
Bijtanken is vreselijk. In die tijd werd er nauwelijks ingehaald buiten de pits.
Ook niet. Daarom moeten de auto's ook kleiner. En veel simpeler zodat er niet zo'n gedoe is met de luchtstromen. Vleugels recht zonder friemeltjes en zo, zoals in Senna's tijd.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alsof voorbijrijden met DRS zo veel toevoegt.
Bijtanken heeft echt veel minder invloed op gevechten op de baan als je denkt.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:20 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ook niet. Daarom moeten de auto's ook kleiner. En veel simpeler zodat er niet zo'n gedoe is met de luchtstromen. Vleugels recht zonder friemeltjes en zo, zoals in Senna's tijd.
Al verliest Red Bull dan wel het voordeel van Adrian Newey's kennis daarvan
Denkt? Ik heb het jarenlang gezien.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bijtanken heeft echt veel minder invloed op gevechten op de baan als je denkt.
In 2010 was het al veel beter dan daarvoor. En toen was er nog geen DRS. En ook geen Pirelli bandenquote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alsof voorbijrijden met DRS zo veel toevoegt.
Het weggooien van banen als Maleisie en Turkije, en in plaats daarvan Miami en Baku toevoegen helpt daar ook niet bij.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ook. En inhalen was in die jaren praktisch onmogelijk.
En hoe veel daarvan kwamen doordat toppers met nieuwe banden nog niet gestopte auto's pakten?quote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:21 schreef Starflyer het volgende:
[..]
In 2010 was het al veel beter dan daarvoor. En toen was er nog geen DRS. En ook geen Pirelli banden
Die zaten er ook bij, ja. Maar ook gewoon normale inhaalacties op gelijke banden.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En hoe veel daarvan kwamen doordat toppers met nieuwe banden nog niet gestopte auto's pakten?
Met bijtanken had je die categorie niet.
Die had je het jaar ervoor ook.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:28 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die zaten er ook bij, ja. Maar ook gewoon normale inhaalacties op gelijke banden.
Nauwelijks. Het aantal inhaalacties in 2009 was het absolute dieptepunt. Het verbod op bijtanken verdubbelde dat aantal weer, zonder andere regelwijziging.quote:
Ter verduidelijking (Van 1994 tot 2009 bijtanken)quote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:32 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nauwelijks. Het aantal inhaalacties in 2009 was het absolute dieptepunt. Het verbod op bijtanken verdubbelde dat aantal weer, zonder andere regelwijziging.
Bovenstaand grafiekje zegt wat andersquote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:32 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nauwelijks. Het aantal inhaalacties in 2009 was het absolute dieptepunt. Het verbod op bijtanken verdubbelde dat aantal weer, zonder andere regelwijziging.
Owh? Vertel..quote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bovenstaand grafiekje zegt wat anders
Ben je toevallig een handstand aan het doen terwijl je dit - dus ondersteboven - leest?quote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De leider is 6 seconden los, moet het ergens over hebben.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:34 schreef Zorro het volgende:
Maar bijtanken speelt niet in de F3 en F2, dus waarom hebben we het er eigenlijk over
Multitaskenquote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ben je toevallig een handstand aan het doen terwijl je dit - dus ondersteboven - leest?
quote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ben je toevallig een handstand aan het doen terwijl je dit - dus ondersteboven - leest?
Ik zie zelfs meer dan een verdubbelingquote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
'Nauwlijks'. Ik ben wel eens benieuwd hoe veel het echt heeft uitgemaakt als je alle inhaalacties van auto's die niet voor positie racen weglaat.quote:
Dat verklaart het. Dat kunnen mannen nietquote:
quote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat verklaart het. Dat kunnen mannen niet
Volgens mij ben jij niet zo goed in het lezen in grafiekenquote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
'Nauwlijks'. Ik ben wel eens benieuwd hoe veel het echt heeft uitgemaakt als je alle inhaalacties van auto's die niet voor positie racen weglaat.
Ja nou moet je oppassen want anders stink je er in. Dan zeg je "Nou ik kan het anders wel!" en dan komen ze met "Dan ben je geen echte man"quote:
Klopt, maar het zal wel mijn indruk verklaren dat het geen biet heeft veranderdquote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij niet zo goed in het lezen in grafieken
En wat je je afvraagt heeft weinig met betreffende grafiek te maken
Niemand kan écht multitasken. Dat is fysiek onmogelijk.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat verklaart het. Dat kunnen mannen niet
Die had je met bijtanken ookquote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
'Nauwlijks'. Ik ben wel eens benieuwd hoe veel het echt heeft uitgemaakt als je alle inhaalacties van auto's die niet voor positie racen weglaat.
Heeft hem uiteindelijk geen plek gekostquote:
Heeft hij geluk gehadquote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:45 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Heeft hem uiteindelijk geen plek gekost
quote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:46 schreef Nattekat het volgende:
Oja, leuk feitje: in dat grafiekje heeft bijtanken vanaf 1994 juist een positief effect gehad
Ik zie een flinke daling ten opzichte van 1993quote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:46 schreef Nattekat het volgende:
Oja, leuk feitje: in dat grafiekje heeft bijtanken vanaf 1994 juist een positief effect gehad
1994 was het laatste jaar zonder, verkeerd verwoord.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:47 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik zie een flinke daling ten opzichte van 1993
Ik herinner me nog een Benetton in vlammen door bijtanken in 1994quote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
1994 was het laatste jaar zonder, verkeerd verwoord.
Dus toch goedquote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:49 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik herinner me nog een Benetton in vlammen door bijtanken in 1994
Bijtanken is niet de enige oorzaak, het slecht kunnen volgen door de steeds beter wordende aerodynamica zal ook een rol gespeeld hebben. maar door bijtanken ging het juist harder naar beneden. En misschien zou de ondergrens zonder bijtanken wel hoger gelegen hebben. In ieder geval ging het na het verbod op bijtanken weer omhoog.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus toch goed
Maar goed, om bijtanken nou de schuld te geven van die enorme trend die al jaren aan de gang was, juist daarna stabiliseerde het.
Lewis auto wegslepen duurde wat langerquote:Op zaterdag 27 mei 2023 14:16 schreef Nattekat het volgende:
Het regent nog niet eens en ze zijn nu alweer de start aan het uitstellen.
Schuld van Lewisquote:Op zaterdag 27 mei 2023 14:16 schreef Nattekat het volgende:
Het regent nog niet eens en ze zijn nu alweer de start aan het uitstellen.
Schijnt dat er een satelliet op gebotst is.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 14:17 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Lewis auto wegslepen duurde wat langer
De mazespin van de F2quote:
Ah, ok. Dat zou eea kunnen verklarenquote:Op zaterdag 27 mei 2023 14:36 schreef Peterselieman het volgende:
Hadjar raakte wel degelijk de muur vlak voor de herstart
Ik had anders actie genoeg met mijn oude computerzooi naar de stort te brengen.quote:
Ik geloof je gelijkquote:Op zaterdag 27 mei 2023 14:45 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik had anders actie genoeg met mijn oude computerzooi naar de stort te brengen.
Man man wat was dat spul vroeger zwaar. Zo'n 19" beelbuismonitor is geen feest, dat zeg ik je.
Ericssonquote:Op zaterdag 27 mei 2023 14:57 schreef Peterselieman het volgende:
Krijgt Verschoor maar mooi de schuld
Nou, dat is niet geluktquote:Op zaterdag 27 mei 2023 15:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
Verschoor wil er meteen voor gaan begrijp ik
Hij ging steeds hauger en haugerquote:
Een sprintrace werkt ook niet echt hierquote:
Ook goedemorgenquote:Op zondag 28 mei 2023 08:42 schreef Zorro het volgende:
Ik pak nog net de laatste rondjes mee.
Welke onverlaat bedenkt deze achterlijke tijden?
Goedemorgenquote:
Als het maar bijna is en Pourchaire niet op eens een gat in z'n sidepod heeft.quote:Op zondag 28 mei 2023 09:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die reed Pourchaire bijna de muur in
Pourchaire moest wel van zijn gas af en dan vind ik het over het randjequote:Op zondag 28 mei 2023 09:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als het maar bijna is en Pourchaire niet op eens een gat in z'n sidepod heeft.
Als er nog iemand rechtdoor gaat daar, maar dan ivm doorschieten..quote:
Daar bestaat dubbel geel voor.quote:Op zondag 28 mei 2023 10:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Als er nog iemand rechtdoor gaat daar, maar dan ivm doorschieten..
Hij was voor 2 zaken under investigationquote:Op zondag 28 mei 2023 10:17 schreef Zorro het volgende:
Ik dacht ook dat er No Further Action stond voor Hauger, commentatores bevestigt dat ook. Dus ik leer nu dat NFA niet betekent dat er nisk meer kan gebeuren
Nou, dan heb je aan die commentatortjes ook helemaal niks.quote:Op zondag 28 mei 2023 10:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij was voor 2 zaken under investigation
Klopt. Wagen gleed er gewoon afquote:
Glazen bol weer stuk.quote:Op zondag 28 mei 2023 10:23 schreef Zorro het volgende:
Lekker getimed. Eerst de stops en dan toch rood.
Die van Grosjean in 2020 was een 10quote:
Fisichella Spa 2002 is het referentiepunt, want dat was een 10 met een griffelquote:
Volgens mij heb je een verplichte pitstop, niet een verplichte bandenwissel, dus dat werkt hier niet.quote:Op zondag 28 mei 2023 10:23 schreef StephanL het volgende:
Diegene die nog niet gepit hebben, hebben nu dus voordeel.
Ah zo.quote:Op zondag 28 mei 2023 10:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens mij heb je een verplichte pitstop, niet een verplichte bandenwissel, dus dat werkt hier niet.
Rood is voor de vangerail.quote:Op zondag 28 mei 2023 10:27 schreef Zorro het volgende:
Toch bijzonder dat ze om de kleinste dingen SC's of zelfs rood doen, en nu het een keer overduidelijk is, in elk geval vanaf het moment dat die marshalls hun brandblussers volledig leegsproeiden, er zo lang gewacht wordt met rood.
Ja, raakte de vangrail/muur voor hij crashtequote:
En had toen dus inderdaad naar binnen moeten gaanquote:Op zondag 28 mei 2023 10:32 schreef Peterselieman het volgende:
Zwembad uit heeft Doohan de auto al in de muur gezet voordat hij crashte
Haugerquote:Op zondag 28 mei 2023 10:37 schreef Nattekat het volgende:
Haugner is al net zo'n watje als de raceleiding
Die sprong al als een volleerd turner over de vangrails voor de vlammen echt fors begonnen te wordenquote:
Sneed de eerste bocht af na de start terwijl daar geen enkele reden voor was.quote:
Dat heb ik gezien ja, maar dat is een halve race geledenquote:Op zondag 28 mei 2023 10:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Sneed de eerste bocht af na de start terwijl daar geen enkele reden voor was.
Ik had gemist waar die 5s voor wasquote:Op zondag 28 mei 2023 10:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat heb ik gezien ja, maar dat is een halve race geleden![]()
Ik dacht dat je het over iets recents had..
Hij werd naar buiten gestuurd.quote:Op zondag 28 mei 2023 10:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
Mag Cordeel wel de baan op met een rode vlag?
Ah, dus die rijden bij de herstart gewoon vooraan.quote:Op zondag 28 mei 2023 10:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vesti en co hebben een ronde voorsprong
Ze rijden nog "achter" de SC he?quote:Op zondag 28 mei 2023 10:47 schreef TheVoice4ever het volgende:
snelste in eerste sector nu is Stanek, en ook in de tweede sector
quote:Op zondag 28 mei 2023 10:47 schreef TheVoice4ever het volgende:
snelste in eerste sector nu is Stanek, en ook in de tweede sector
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |