abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209425193
Vanmiddag naar een tuincentrum in het volgende dorp. Ook een kweker en heeeeel erg leeg al!
Zag een leuke ooievaarsbek Sanne. Leuk vanwege donker blad en wit bloempje.
Er was alleen een roze/wittige Gaura. Dan die maar, omdat ie lang bloeit ook ba knippen.
Oh, en een witte Delphinium. Of die blauwe met dunne stengels vanonder zevenblad vandaan nog stevige planten worden…?

dinsdag 6 juni 2023 @ 22:31:05 #152
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209425769
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 21:40 schreef Debuteer het volgende:

[..]
Het is wel vrij zware grond, ik woon aan de ijssel. Het is trouwens geen olijf maar olijfwilg.
https://ibb.co/kQkzNPF
[ afbeelding ]
OK, olijfwilg zou ik niet te ver uit laten drogen.

quote:
Deze plant wenst een matig voedselrijke, droge tot vochthoudende, zandige bodem. Voor wat betreft de zuurgraad is ze vrij tolerant (pH = 5.5 - 8). Verlangt een plekje in de volle zon en verdraagt zomerse hitte redelijk, mits de standplaats voldoende vochthoudend is.
Testje op je grondsoort gevonden:

https://www.google.com/am(...)ik-in-mijn-tuin/amp/
Resistance is futile.
pi_209434492
Het wormenhotel doet het goed, maar ik word gek van de fruitvliegjes die er ook hun intrek hebben genomen.
We produceren meer gft dan de wormen aankunnen, dus ik overweeg een roterend compostvat, heeft iemand daar ervaring mee? In Utrecht had ik een grote compostton die ik van de gemeente had gekregen, maar het composteerde allemaal heel traag met eigenlijk alleen maar tuinafval erin. Een compostbak/hoop is hier geen optie.

Het wordt echt tijd dat er regen komt, al die net aangeplante plantjes hebben water nodig, ik blijf maar water geven en dat is eigenlijk tegen mijn principes in. Clematis Nelly Moser heeft 2 bloemen *O*
pi_209434614
Ja water geven
vind ik ook wel een dingetje.
Vanmiddag de potten gevuld met nieuwe plantjes. Eerst in een badje en dan met een handige methode in de pot met aarde. Vlijtige liezen, tijm, lavatera, aster.

pi_209440725
Oh ja, vorig jaar werden de vlijtige liezen opgegeten. Was ik vergeten.
Afwachten dan maar.
pi_209443528
Nagelkruid zegt plantnet in de voorpostzegel *O*

donderdag 8 juni 2023 @ 17:28:28 #157
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209443766
Ik heb plantnet ook maar eens geprobeerd. Het plantje dat ik al een paar weken her en der uitgraaf is gewoon boterbloem :D
Spoilers!
pi_209443801
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2023 17:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb plantnet ook maar eens geprobeerd. Het plantje dat ik al een paar weken her en der uitgraaf is gewoon boterbloem :D
Lekker laten staan dus O+
Ik heb vandaag om een kluitje madeliefjes gemaaid :D
pi_209443809
Ik heb dit boompje uit zaad gekweekt twee jaar geleden, heeft altijd wat vorstschade maar komt vrolijk terug.

Het is een Moringa.

pi_209444750
Aha …een mierikswortelboom. Volgens google.
Met allemaal goeie eigenschappen als supplement.
Heb je al eens thee ervan gezet?
  vrijdag 9 juni 2023 @ 20:33:12 #161
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209456693
Ik heb ook eens wat foto's van mijn achtertuin gemaakt. Met de aanleg zijn we 5 jaar bezig geweest. Het is eindelijk waar het moet zijn. Nu moet er alleen nog veel gaan groeien. Het is de bedoeling dat het een propvolle weelderige prairietuin wordt. Ik zaaide tot nu toe bijna alles zelf. Eind van de zomer kijk ik wat ik nog mis (sowieos bomen) en dat koop ik dan bij een kweker.

Naast de oprit heb ik een stukje moestuin in de (meestal) schaduw gemaakt. Koolsoorten en sla groeien hier zo veel beter dan in de altijd zonnige moestuin.

De twee kale stukken zijn twee weken geleden ingezaaid met deels gras, deels laagblijvende wilde bloemen.

Een paar weken geleden hebben we de rekken voor klimplanten bevestigd. Gisteren is er een schaduwdoek bezorgd.

Deze lupine is onze favoriet O+ De bloemen zijn gaaf maar de bladeren zijn zeker zo mooi. En lekker zacht O+ Ik moet wel ergens een rek kopen zodat hij niet zo omvalt. De kniphofia hier aan de voorkant begint ook heel gaaf te worden.

Hier een doorkijkje naar de bessenstruiken. De rechterbak heeft inmiddels ook schors.

Vorig weekend hebben we deze bak aangelegd. Dinsdag heb ik er een plukbloemenmengsel in gezaaid. Ik koop ivm het milieu geen plukbloemen meer en hoop ze volgend jaar uit eigen tuin te kunnen halen.

De onbekende plantjes waar ik eerder over postte heb ik vorige week uit elkaar gehaald en in potten gedaan. Ze staan nu in de schaduw, dat lijken ze te prefereren.

In diezelfde schaduw vond ik wat aardbeienplanten. Die hebben voeding, stro en een plekje in de zon gekregen.

En in heb ook wat aangewaaide klaprozen *O* Full disclosure voor AnneX: in deze speciekuip staat het enorm verwaarloosde vijgenboompje dat ik van de CUL SC kreeg :@

Dat was de achtertuin. We hebben hiernaast nog 800 vierkante meter. Dat is deels moestuin en wordt deels bloemenweide, fruitbomen, wildernis, etc. Dat wordt het volgende project.

Ik heb over de achtertuin soms wat dubbele gevoelens. Ik ben blij dat het af is. Maar ik ben geen ontwerpgenie en het is nog zo kaal. Ik ben ook geen fan van al die schors maar kale grond en nog grote projecten te gaan is echt geen optie. Ik mis het onkruid tot heuphoogte denk ik gewoon een beetje.
Spoilers!
pi_209456755
Wow wat is dat MOOIIII geworden _O_
pi_209456868
Wat een werk _O_ erg fraai geworden die zitkuil met pergola. De rest komt wel joh, het is een jonge tuin. Maar ik snap je wel, wij hebben ook een heleboel ‘onkruid’ tot heuphoogte, de buurt zal er vast schande van spreken, ik ben vooral blij dat er gewoon wat leven in de tuin is
  vrijdag 9 juni 2023 @ 20:50:29 #164
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_209456873
Toffe tuin hoor! Ik zie veel potentie. En ja kaal... ik blijf erbij. Plant/zaai veel. Dan ziet er toch wel. Tja, beter uit.
Deze border van 8x5m is nu 2.5 jaar geleden in het najaar aangeplant:

Zijn wij echt super blij mee :).

Of dit bijv. Het is 12 euro aan veldbiesjes. Vorig jaar najaar geplant en kijk nu! 2 a 3m2 gevuld met toffe pluimpjes.
  vrijdag 9 juni 2023 @ 20:59:21 #165
36431 bleiblei
pi_209456955
Dit is trouwens een stukje voortuin:

En lupines blijven inderdaad heerlijk, ook van mij 1 van mijn favorieten O+ ;

[ Bericht 33% gewijzigd door bleiblei op 09-06-2023 22:57:50 ]
  vrijdag 9 juni 2023 @ 21:02:47 #166
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209457001
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 20:49 schreef Doedezemaar het volgende:
Wat een werk _O_ erg fraai geworden die zitkuil met pergola. De rest komt wel joh, het is een jonge tuin. Maar ik snap je wel, wij hebben ook een heleboel ‘onkruid’ tot heuphoogte, de buurt zal er vast schande van spreken, ik ben vooral blij dat er gewoon wat leven in de tuin is
Dank je! We hebben de ridderzuring, kweek en weet ik het wat allemaal nog meer echt wel vervloekt. Maar toch mis ik het O+

quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 20:50 schreef bleiblei het volgende:
Toffe tuin hoor! Ik zie veel potentie. En ja kaal... ik blijf erbij. Plant/zaai veel. Dan ziet er toch wel. Tja, beter uit.
[ afbeelding ]

Of dit bijv. Het is 12 euro aan veldbiesjes. Vorig jaar najaar geplant en kijk nu! 2 a 3m2 gevuld met toffe pluimpjes.
[ afbeelding ]
Zo propvol moet het precies worden _O_

Dit najaar ga ik me helemaal de moeder planten. Er groeit inmiddels nog wel een en ander aan rubeckia's, knolzijdeplant, en weet ik wat nog meer in de vensterbank maar daar winnen we de wedstrijd niet mee.

We hebben in de afgelopen jaren keer op keer dezelfde fout gemaakt. Ergens aan beginnen en het niet af kunnen maken omdat een ander project weer prioriteit krijgt. Zo werkt dat met verbouwen, dat weten we na 7 jaar ook wel. Maar waar in huis een klus gewoon blijft liggen, gaat een tuin je tegenwerken als je iets niet afmaakt :D We hebben zo veel dingen dubbel moeten doen. En zo veel planten weg moeten gooien. Ik heb dus met mezelf afgesproken dat ik nieuwe planten koop als ik 100% zeker weet dat ze de grond in gaan.

Heerlijk, zo'n feestje. Wij hebben er nu ook eindelijk ruimte voor. Het tuinhuis staat er nog niet maar dat is een detail. We zijn begonnen aan de lange lijst van mensen die we uit willen nodigen want dat kan nu *O*
Spoilers!
pi_209457058
Wauw @Lucky_Strike en J. Wat is het prachtig geworden, geen woorden voor
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator vrijdag 9 juni 2023 @ 21:08:16 #168
5428 crew  miss_sly
pi_209457061
Prachtig je tuin @Lucky_Strike O+

Mijn grootste fout is dat ik tekens te weinig koop. Dus vol en weelderig duurt hier heel erg lang. Dus als ik weer wat koop, koop ik eens wél veel tegelijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 9 juni 2023 @ 21:14:24 #169
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209457108
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 21:08 schreef Kaatje1 het volgende:
Wauw @:Lucky_Strike en J. Wat is het prachtig geworden, geen woorden voor
Dabk je O+ Een hele verandering met toen jullie het voor het laatst zagen!
Spoilers!
  vrijdag 9 juni 2023 @ 21:15:08 #170
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209457114
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 21:08 schreef miss_sly het volgende:
Prachtig je tuin @:Lucky_Strike O+

Mijn grootste fout is dat ik tekens te weinig koop. Dus vol en weelderig duurt hier heel erg lang. Dus als ik weer wat koop, koop ik eens wél veel tegelijk.
Ik heb hetzelfde voornemen. Het schatten van wat nodig is, is ook nog een kunst op zich.
Spoilers!
pi_209457193
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 20:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb ook eens wat foto's van mijn achtertuin gemaakt. Met de aanleg zijn we 5 jaar bezig geweest. Het is eindelijk waar het moet zijn. Nu moet er alleen nog veel gaan groeien. Het is de bedoeling dat het een propvolle weelderige prairietuin wordt. Ik zaaide tot nu toe bijna alles zelf. Eind van de zomer kijk ik wat ik nog mis (sowieos bomen) en dat koop ik dan bij een kweker.

Naast de oprit heb ik een stukje moestuin in de (meestal) schaduw gemaakt. Koolsoorten en sla groeien hier zo veel beter dan in de altijd zonnige moestuin.
[ afbeelding ]

De twee kale stukken zijn twee weken geleden ingezaaid met deels gras, deels laagblijvende wilde bloemen.
[ afbeelding ]

Een paar weken geleden hebben we de rekken voor klimplanten bevestigd. Gisteren is er een schaduwdoek bezorgd.
[ afbeelding ]

Deze lupine is onze favoriet O+ De bloemen zijn gaaf maar de bladeren zijn zeker zo mooi. En lekker zacht O+ Ik moet wel ergens een rek kopen zodat hij niet zo omvalt. De kniphofia hier aan de voorkant begint ook heel gaaf te worden.
[ afbeelding ]

Hier een doorkijkje naar de bessenstruiken. De rechterbak heeft inmiddels ook schors.
[ afbeelding ]

Vorig weekend hebben we deze bak aangelegd. Dinsdag heb ik er een plukbloemenmengsel in gezaaid. Ik koop ivm het milieu geen plukbloemen meer en hoop ze volgend jaar uit eigen tuin te kunnen halen.
[ afbeelding ]

De onbekende plantjes waar ik eerder over postte heb ik vorige week uit elkaar gehaald en in potten gedaan. Ze staan nu in de schaduw, dat lijken ze te prefereren.
[ afbeelding ]

In diezelfde schaduw vond ik wat aardbeienplanten. Die hebben voeding, stro en een plekje in de zon gekregen.
[ afbeelding ]

En in heb ook wat aangewaaide klaprozen *O* Full disclosure voor AnneX: in deze speciekuip staat het enorm verwaarloosde vijgenboompje dat ik van de CUL SC kreeg :@
[ afbeelding ]

Dat was de achtertuin. We hebben hiernaast nog 800 vierkante meter. Dat is deels moestuin en wordt deels bloemenweide, fruitbomen, wildernis, etc. Dat wordt het volgende project.

Ik heb over de achtertuin soms wat dubbele gevoelens. Ik ben blij dat het af is. Maar ik ben geen ontwerpgenie en het is nog zo kaal. Ik ben ook geen fan van al die schors maar kale grond en nog grote projecten te gaan is echt geen optie. Ik mis het onkruid tot heuphoogte denk ik gewoon een beetje.
Mooi geworden, dat groeien komt vanzelf wel. Ik vind je zitkuil geweldig. Miscanthus staat geweldig in een prairietuin en er zijn zoveel varianten dat je een mooie kleurschakeringen kan maken. Ik heb wel slechte ervaringen met het kweken van Miscanthus uit zaad, op het laatst toch maar gekocht.
pi_209457252
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2023 19:16 schreef AnneX het volgende:
Aha …een mierikswortelboom. Volgens google.
Met allemaal goeie eigenschappen als supplement.
Heb je al eens thee ervan gezet?
Nee, ik kan dit het boompje nog niet aan doen. Ik haal er nog geen bladeren af , laat ie eerst maar een paar jaar groeien.

Op andere plekken staan er nog 3, in de zelfde bak 5 meter naar links en rond de tuinkas. Die zijn een stuk kleiner want die zijn een jaar later gezaaid. Vriendin van ons uit de Filipijnen bracht dat zaad mee, daar groeien ze langs de kant van de weg.
  vrijdag 9 juni 2023 @ 21:32:18 #173
36431 bleiblei
pi_209457265
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 21:15 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik heb hetzelfde voornemen. Het schatten van wat nodig is, is ook nog een kunst op zich.
Zelf hanteer ik minimaal 3 van dezelfde bij elkaar. Gemiddeld 5 en bij grote vakken met bijv. Bodembedekkers 10. Losse planten doe ik alleen bij heesters of bijv. Grassen of planten waarvan appeltern aangeeft dat ze snel uit de klauwen groeien (zoals miscanthus).

En zelf probeer ik niet te veel verschillende planten in 1 border te zetten. Dus clustertjes maken van dezelfde plant. En kleine borders (zeg 2-4m2) max 3-4 verschillende planten erin zetten.
En niet alle borders hoeven andere planten te hebben. Bijv. Geraniums, Verbenas, Hosta's kom je bij ons in verschillende borders tegen. Dan hou je ook weer soort van verbinding tussen de borders.
pi_209457308
Wat een wérk, @Lucky_Strike! Maar het resultaat is er ook naar :Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 08:58 schreef Claudia_x het volgende:

Onze vaste stamgast de horrortulp van @:sigme:

M'n horrortulpje neemt afscheid van dit jaar. Ze heeft zich dapper geweerd en probeert gracieus monsterlijk gemummificeerd de schijn nog wat op te houden.

De schone schijn

Anderzijds

Tot volgend jaar :W
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_209457565
@Lucky_Strike & J. Wat een volwassen tuin ( en vijgeboompje) in wording. _O_
Fraai zeg.

Deze steunen heb ik hier en daar staan: https://www.welkoop.nl/na(...)qEw_-fhoCiCIQAvD_BwE
pi_209457767
Deze Miscanthus is verleden jaar de grond in gegaan, gaan als een trein. In het najaar scheur ik ze want ik heb er erg veel nodig (een paar honderd).

Mijn Cosmos staat al in bloei, afgelopen 2 jaar in Oktober/November.

pi_209457845
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 21:14 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dabk je O+ Een hele verandering met toen jullie het voor het laatst zagen!
Ja, een enorme verandering. Eigenlijk 2totaal verschillende tuinen
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 9 juni 2023 @ 22:16:21 #178
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209457920
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 21:25 schreef Managarm het volgende:

[..]
Mooi geworden, dat groeien komt vanzelf wel. Ik vind je zitkuil geweldig. Miscanthus staat geweldig in een prairietuin en er zijn zoveel varianten dat je een mooie kleurschakeringen kan maken. Ik heb wel slechte ervaringen met het kweken van Miscanthus uit zaad, op het laatst toch maar gekocht.
Die zitkuil was een idee om met lage kosten een van de hoogteverschillen op te lossen. Het is de duurste zitkuil in de historie van zitkuilen geworden geloof ik _O-

Ik heb veel siergrassen gezaaid. Er is veel opgekomen. Dat heeft daarna de winter niet overleefd. Zonde van de moeite.
Spoilers!
  vrijdag 9 juni 2023 @ 23:23:28 #179
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_209458634
Mooie foto's allemaal, prachtige tuinen!

* Erosjuhhh is jaloers met enkel een dakterras
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_209458758
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 22:16 schreef Lucky_Strike het volgende:

Ik heb veel siergrassen gezaaid. Er is veel opgekomen. Dat heeft daarna de winter niet overleefd. Zonde van de moeite.
Je mag nog steeds hier een pol komen uitgraven O-)

Ziet er goed uit verder O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_209459149
Wat een mooie lupinen en kleuren zag ik hierboven!
Dat was bij @bleiblei.
Dat wordt een idee voor volgend jaar.

Morgen ga ik alsnog zaaien in potten: cosmea, komkommerkruid en nog iets.
Kijken wat het wordt.
pi_209460263
Voor wie nog aarzelde over water geven…een med van het tuincentrum:

..” 💦 PLANTEN WATER GEVEN 💦

Vergeet niet denk eraan om je planten regelmatig water te geven! Vooral planten in potten, naast schuttingen/gevels en planten met grote bladeren hebben extra aandacht nodig, omdat ze vaak ongemerkt droog kunnen worden. Nieuwe planten hebben ook meer water nodig om goed te groeien. Maak er een routine van om dagelijks je tuin, balkon of terras te inspecteren en goed voor je planten te zorgen.

Het is beter om één keer per week een overvloedige hoeveelheid water te geven, bij voorkeur 's ochtends vroeg of 's avonds laat, in plaats van dagelijks kleine hoeveelheden. Op deze manier zullen je planten dieper wortelen en beter bestand zijn tegen droogte.…”
pi_209460446
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik ben juist jaloers op hoe netjes je bent begonnen! Ik zou een en ander wel anders hebben gedaan als ik aan het begin had geweten wat ik nu weet. Aan de andere kant staat het gerommel dat ik tot nog toe heb gedaan diametraal op hoe ik van karakter ben en normaal werk, dus voor mij is de tuin ook een plek om me vrijer en minder krampachtig te voelen.

Hoe dan ook, ik vind het er hartstikke leuk uitzien. Je lupines zijn prachtig. Is dat 'My Castle'? Dat is mijn favoriete lupine. En het hout maakt jouw tuin en die van @Tuindier ook erg fraai. Wat voor hout heb je voor de pergola gebruikt?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_209460480
quote:
[ afbeelding ]
Ziet er fijn uit!

Ik ben het met je eens dat een volle tuin mooier oogt, zeker als de tuin een goed ontwerp heeft. Maar ik ben wel fan geworden van langzaam tuinieren, voor de tijd nemen om een nieuwe plant te selecteren en een plant hier en een plant daar te krijgen. Je leert planten beter kennen en ze krijgen een verhaal.
pi_209460487
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 21:54 schreef AnneX het volgende:
@:Lucky_Strike & J. Wat een volwassen tuin ( en vijgeboompje) in wording. _O_
Fraai zeg.

Deze steunen heb ik hier en daar staan: https://www.welkoop.nl/na(...)qEw_-fhoCiCIQAvD_BwE
Plantensteunen, dat ik daar niet eerder aan heb gedacht. _O_
pi_209460525
Mijn lupines zijn dit jaar opgevreten. Ik heb besloten dat ik ze voortaan ga zaaien zodat ik er veel heb en er hopelijk meer overleeft. Maar het is wel een goed pioenrozenjaar!

En kijk, de naald van Cleopatra begint met bloeien. Wat een geweldig ding. O+

De haag met hondsroos heb ik in de herfst van 2021 aangeplant. Dit jaar is het een forse haag die voor het eerst bloeit:

zaterdag 10 juni 2023 @ 08:12:03 #187
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209460681
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 07:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik ben juist jaloers op hoe netjes je bent begonnen! Ik zou een en ander wel anders hebben gedaan als ik aan het begin had geweten wat ik nu weet. Aan de andere kant staat het gerommel dat ik tot nog toe heb gedaan diametraal op hoe ik van karakter ben en normaal werk, dus voor mij is de tuin ook een plek om me vrijer en minder krampachtig te voelen.

Hoe dan ook, ik vind het er hartstikke leuk uitzien. Je lupines zijn prachtig. Is dat 'My Castle'? Dat is mijn favoriete lupine. En het hout maakt jouw tuin en die van @:tuindier ook erg fraai. Wat voor hout heb je voor de pergola gebruikt?
Dank je! My Castle inderdaad. De kleur is heerlijk. Ik heb ze vorig jaar uit zaad gekweekt. Van de 7 is dit absoluut de grootste. Ik vind het grappig dat hij uitgebloeide stengels zelf lijkt los te laten. Ik stond klaar met snoeischaar maar dat is helemaal niet nodig.

Het hout is Douglas. Gebeitst in Remmers HK Lazuur, kleur Douglas.

We moesten wel met niets beginnen. De tuin was zo verzakt dat er geen tegel recht lag. Dus alles (20+ bomen ;( ) ging er uit, er is een beschoeiing aangelegd en toen hadden we alleen nog maar een kale vlakte. En veel minder vogels.
Spoilers!
pi_209461409
Wauw, @Lucky_Strike, wat een fantastische tuin. Nu is het natuurlijk nog een jonge tuin maar over 2 jaar is het helemaal een paradijs! Ik ben hier in de lente van 2020 begonnen met een oprit en dit jaar is het voor het eerst dat ik het ontwerp echt tot leven zie komen met de zichtlijnen enzo. En er is ook alweer een heleboel veranderd (planten die zijn verdwenen en nieuwe planten die zijn gekomen) maar de basis staat nog steeds.

@bleiblei, prachtige borders! _O_

@Claudia_x, je naald van Cleopatra O+ O+ O+

Ik heb ook veel foto’s maar even geen tijd om ze te uploaden, misschien later vandaag wel. O-)
pi_209461784
Wat een fantastische tuin wordt dat @Lucky_Strike ! Ik vind vooral dat geborgen van je zitkuil erg mooi. Dat wordt fantastisch, ook op warme dagen.

@bleiblei leuk om te zien hoe een border er naar 2,5 jaar bij staat. Ik kan niet wachten tot het bij ons ook zo vol wordt (hoewel het misschien een illusie is dat we dan niet meer hoeven te wieden.

2claudia_x die pioen is prachtig inderdaad, en al helemaal omdat hij door dat paars wordt uitgelicht. Heb je een foto van verderaf van de hondsroos? Ik zag hem op vakantie in Wales regelmatig ook in het wild staan (net als kamperfoelie trouwens) en wil hem misschien in de voortuin opnemen. Die zouden we eerst ‘simpel’ renoveren (er moet nog een paadje komen naar de achtertuin) maar daar ben ik nu natuurljk ook een plan voor aan het maken.
pi_209462783
Gevonden in de schuur, die wordt uitgeruimd.
Een parasolletje. Van zaaien komt niks meer, vermoed ik.
  zaterdag 10 juni 2023 @ 18:33:26 #191
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_209466522
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Holy... Wanneer organiseer je een F&F meeting..?
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
  zaterdag 10 juni 2023 @ 18:35:32 #192
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_209466554
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dit is exact wat ik probeer te bereiken met mijn tuin van nog geen 40 vierkante meter. Gaaf!
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
  zaterdag 10 juni 2023 @ 20:07:21 #193
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209467753
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 07:25 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn lupines zijn dit jaar opgevreten. Ik heb besloten dat ik ze voortaan ga zaaien zodat ik er veel heb en er hopelijk meer overleeft. Maar het is wel een goed pioenrozenjaar!

[ afbeelding ]

En kijk, de naald van Cleopatra begint met bloeien. Wat een geweldig ding. O+

[ afbeelding ]

De haag met hondsroos heb ik in de herfst van 2021 aangeplant. Dit jaar is het een forse haag die voor het eerst bloeit:

[ afbeelding ]
We zien de promofilmpjes van Cleopatra wel verschijnen :7
Resistance is futile.
  zaterdag 10 juni 2023 @ 20:36:36 #194
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209468196
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 18:33 schreef Twieki het volgende:

[..]
Holy... Wanneer organiseer je een F&F meeting..?
:D

quote:
6s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 20:07 schreef Seven. het volgende:

[..]
We zien de promofilmpjes van Cleopatra wel verschijnen :7
Ik las porno :7
Spoilers!
pi_209468289
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 20:36 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
[..]
Ik las porno :7
Ik had jouw post nodig om te ontdekken dat er geen porno stond
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 10 juni 2023 @ 20:46:34 #196
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209468296
Spoilers!
pi_209468687
Meeting... filmpje... porno...
pi_209469042
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 10:38 schreef Tuindier het volgende:
Heb je een foto van verderaf van de hondsroos? Ik zag hem op vakantie in Wales regelmatig ook in het wild staan (net als kamperfoelie trouwens) en wil hem misschien in de voortuin opnemen. Die zouden we eerst ‘simpel’ renoveren (er moet nog een paadje komen naar de achtertuin) maar daar ben ik nu natuurljk ook een plan voor aan het maken.
Wel moeilijk goed op de foto te krijgen, aangezien-ie aan een soort bosrand groeit en nog achter de meidoorn doorloopt:

En dit was ervoor, in oktober 2021 toen ik de haag net had geplant:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet niet precies wat ik van de bloei kan verwachten. Hij is net begonnen en er zitten veel knoppen in. Gaat het nog een zee aan roze bloemen worden of gaan de bloemen elkaar afwisselen?

Het is niet bedoeld als een strakke haag, maar het valt me nog mee hoe compact de groei is. De haag komt wat naar voren bij mij omdat hij onder bomen groeit, maar ik heb 'em dit jaar nog niet gesnoeid.
pi_209469261
Een machtige plant, engelwortel:

Ook wel een leuke tuingeranium, 'Max Frei'. Een vroege bloeier:

En ik vind deze pennisetum leuk, 'Red Buttons':

pi_209474015
De Agapantus bloeit hier (al een tijdje)

En de Verbena Bonariensis staat op het punt van bloeien

Verder veel roos en salie. Even in de spoiler want veel foto's.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moet nu denk ik beginnen met een beetje water geven, het is al zo lang droog en met die warmte wordt het er niet beter op. De schaduwborder hoeft nog geen water, en de hortensia's doen het daar ook nog prima, dat is mijn voornaamste indicator. Maar ik heb nog enkele potten met oleander en olijf, een grote teil met geraniums en de agapantus, die krijgen wel af en toe een slok.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')