Tja tja, Tilburg... Ben er opgegroeid maar woon nu een dorp verderop. Ben opgegroeid in de Besterd buurt maar die is er niet veel beter op geworden de laatste jaren, inc de tiktok van de half naakte man die gearresteerd moest worden midden op de weg.
En dan is het inderdaad straten werk, de Besterdring is een beetje gekken en drukte, maar de Gasstraat die om de hoek ligt is dan weer prima. Het ligt er ook echt aan wat je budget is. Binnen de ringbaan zul je bijvoorbeeld vaak nog huizen vinden met een achtertuin, die alleen geen achterom hebben (of een achterom waar er nog recht van overpad geldt). Noord is ook een stuk waar mensen nog van schrikken, daar zitten ook een hoop sociale flats, maar mijn vader woont er al zo'n 20 jaar heel tevreden in een rijtjeshuis. De nieuwe huizen in de buurt van het Wagnerplein zijn ook gewoon leuk en de buurt daar is ook prima om te wandelen. Dus ja, het is een beetje zoeken en kijken. Kunt een dm sturen als je een huis op het oog hebt.
En dan lelijk, tja, mooi is het niet. Het is een arbeidersstad die gebouwd is uit noodzaak van hoe de wereld goed werkte 100 jaar geleden. Het lelijkste gebouw zijn ze nu wel aan het slopen, dus dat is iets. Blijkbaar zijn we niet zo lelijk als Emmen.
Zelf heb ik altijd met plezier in Tilburg gewoond, maar ik ben niet bang of flauw aangelegd. Ik loop nu ook regelmatig over kanaleneiland in Utrecht dus

weet niet of ik een goed meetpunt ben. Enige keer in Tilburg dat ik echt ben lastig gevallen is toen ik nog zwarte piet speelde (en dan hebben we het over 20 jaar geleden, pre discussie, persoonlijk vond ik het voordeel vooral dat zelfs mijn eigen zussen me niet herkende als Piet),
Bereikbaarheid is maar net waar je heen moet. We hebben geen directe verbinding met de A2 dus dat is altijd een stukje om via Waalwijk of Den
Bosch en dat zijn niet de vlotste wegen. Nadeel is ook dat de A58 voor een groot deel twee baansweg is, dus het is daar vaak 1 baan vrachtwagens en 1 baan vrachtwagens inhalen.
Zelfde geldt voor de trein, naar Utrecht toe is altijd een extra stap. Als je langs de horizontale lijn wil reizen is het gewoon prima.