abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209250088


Welkom!

In dit topic kan een verscheidenheid aan onderwerpen worden besproken rondom de Amerikaanse politiek door een BNW-lens.

Speculaties en het delen van theorien over de Amerikaanse politiek wordt gewaardeerd, haatspraak of het beledigen van mensen wordt hier conform de FOK!policy geweerd.

Welke dubbele agenda's houdt de politieke elite er op na en met welk doel? Is er echt gefraudeerd in de presidentsverkiezingen van 2020? Worden de VS de opiatencrisis nog de baas? Waarom is er zo vaak geprobeerd om berichtgeving op Twitter aan te passen om de publieke opinie te benvloeden? Wordt Ron De Santis kandidaat voor de presidentsverkiezingen in 2024 of weet Donald Trump dat te voorkomen? Maakt Kamala Harris kans om in 2024 de eerste vrouwelijke president te worden of gaat Biden door tot zijn 90e? Houdt het tweede amendement van de Grondwet stand?

Bespreek het hier!
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_209250094
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 12:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het vaccin zit je nogal hoog, als je dat in een VS topic vergelijkt met overleden Russen.
Reageer dan niet als je mijn punt niet snapt.. man man man
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_209250109
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 12:47 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Reageer dan niet als je mijn punt niet snapt.. man man man
Het is gewoon een raar punt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_209250193
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 12:49 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is gewoon een raar punt.
Helemaal niet, jij moet weer ingaan op de context van de gevaccineerden. (omdat je denkt dat je me dan weg kan zetten als anti-vax wappie)

Wat jij niet begrijpt is dat het beide conspiracy theories zijn. Diegene die hier lopen te posten over dat Putin Russische bevolking omlegt is net zo'n grote conspiracy als dat iemand paar maanden na de vaccinatie dood gaat.

Waarom is de "Clinton body count conspiracy theory" wel bestempeld als "conspiracy theory" en de Suspicious deaths of Russian businesspeople (2022–2023) niet als "conspiracy theory"

Het zijn beide conspiracy theorys? Dus diegene die hier dit soort conspiracys lopen te posten zijn vaak meer wappie dan ze zelf denken. Veel van het MSM geneuzel is wappie materiaal, zeker de nonsense die over Oekraine wordt gespuwd.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_209250247
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 12:55 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Helemaal niet, jij moet weer ingaan op de context van de gevaccineerden. (omdat je denkt dat je me dan weg kan zetten als anti-vax wappie)
Dat hoef ik niet voor je te doen.


quote:
Wat jij niet begrijpt is dat het beide conpsiracy theories zijn. Diegene die hier lopen te posten over dat Putin Russische bevolking omlegt is net zo'n grote conspiracy als dat iemand paar maanden na de vaccinatie dood gaat.

Waarom is de "Clinton body count conspiracy theory" wel bestempeld als "conspiracy theory" en de Suspicious deaths of Russian businesspeople (2022–2023) niet als "conspiracy theory"

Het zijn beide conspiracy theorys? Dus diegene die hier dit soort conspiracys lopen te posten zijn vaak meer wappie dan ze zelf denken. Veel van het MSM geneuzel is wappie materiaal, zeker de nonsense die over Oekraine wordt gespuwd.
Je bent dus beetje boos dat die Russische lemma niet is geflagd.
Heb je dat al aangekaart bij Wikipedia?

Verder snap ik niet waarom die lemma anti Russisch is.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_209250310
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 12:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat hoef ik niet voor je te doen.
[..]
Je bent dus beetje boos dat die Russische lemma niet is geflagd.
Heb je dat al aangekaart bij Wikipedia?

Verder snap ik niet waarom die lemma anti Russisch is.
Wauw, niveautje!
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_209250666
En de oorlogcrimineel Biden blijft maar doorgaan met onschuldige burgers vermoorden in landen waar die seniele gek niks heeft te zoeken.

Biden Admin Walks Back Claim That It Killed Major Al-Qaeda Figure In Airstrike, Killed Father Of 10: Report

quote:
Biden administration officials are reportedly walking back claims that they made earlier this month when they claimed that they had killed a major figure in the Islamic terrorist group al-Qaeda.

The move by U.S. officials comes after the slain man’s family and others who knew him claimed that the father of 10, a former bricklayer, had no ties to terrorism and was tending to his sheep when he was hit by a Hellfire missile in Syria.

U.S. officials claimed shortly after the strike that the Predator drone had taken out a “senior Al Qaeda leader” — even though they did not provide proof or name the suspect.

The Washington Post reported that 56-year-old Lotfi Hassan Misto was the person killed in the strike.

“We are no longer confident we killed a senior AQ official,” a U.S. official told the Post.
Maar de Trump afleiding is belangrijker! Waar is de NL media post over deze biden oopsie?

Niet te vergeten dat hij eerder al met een drone aanval maar liefst 10 onschuldige burgers kapot bombardeerde inclusief 7 kinderen.

Democraten houden van hen oorlogscriminelen.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_209250956
Weet je waar de Biden administratie ook van houdt? WAPENS! Assault Weapons!

quote:
Despite the White House’s rhetoric about supporting global democracy, the U.S. sold weapons in 2022 to 57 percent of the world’s authoritarian regimes.


quote:
Since President Joe Biden came into office in 2021, he has described a “battle between democracies and autocracies” in which the U.S. and other democracies strive to create a peaceful world. The reality, however, is that the Biden administration has helped increase the military power of a large number of authoritarian countries. According to an Intercept review of recently released government data, the U.S. sold weapons to at least 57 percent of the world’s autocratic countries in 2022.
Nee toch?? het volk willen ontwapenen maar ondertussen hele foute landen bewapenen!

quote:
Rather, the new figures reveal the continuity between Republican and Democratic administrations. While Biden signaled early on that his arms sales policy would be based primarily on strategic and human rights considerations, not just economic interests, he broke from that policy not too long after entering office by approving weapons sales to Egypt, Saudi Arabia, and other authoritarian regimes.
Oorlogscrimineel
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_209251058
twitter


Goh.. wat een toeval van de FBI dat ze alles hebben verwijderd (alsof ze berhaupt achter Hillary aangaan)
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_209251124
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 11:57 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]
De daadwerkelijke reden voor de inflatie is dat er een hoop geld in de economie werd gepompt waar geen productie tegenover stond. Daardoor verloor het geld aan waarde en stegen de prijzen om daarvoor te compenseren, zodat de geldwaarde weer gelijk was aan de achterliggende productiewaarde.
Uhm, nee.

In mijn vorige post heb ik al uitgelegd hoe het werkt. Hoge energieprijzen leiden tot hogere productiekosten, die op hun beurt weer leiden tot hogere consumptieprijzen.

Het is zwaar kut, maar tegelijkertijd een logische economische gevolgtrekking. Met complotten en de Great Reset heeft het allemaal bijzonder weinig van doen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_209251202
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 12:03 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Zat wel een kern van waarheid in ja, die vaccinaties waren nergens voor nodig. Gelukkig heb ik die troep niet genomen. Je zal maar verlamd raken naar het nemen van die gepushde troep. Of zoals op de bijsluiter staat myocarditis ontwikkelen.
Zoals je ongetwijfeld weet kent elk medicijn of vaccin bijwerking bij een x percentage van de mensen. Zelfs paracetamol is niet onschuldig, want ook dat kan nare bijwerkingen veroorzaken.

Dus ja, een miniem percentage ondervindt schade van de vaccins. Maar vergeet niet dat er wereldwijd miljarden prikken zijn gezet, in Nederland miljoenen. Zo bezien is het aantal gevaccineerden dat getroffen is door extreme, blijvende bijwerkingen bijna te verwaarlozen. Het is natuurlijk alleen godse klote als je een van de uitzonderingen bent die de lul is.

Maar voor alle duidelijkheid: ik ken ze persoonlijk niet, en iedereen in mijn omgeving is gevaccineerd, waaronder ikzelf. Dat de vaccins je immuunsysteem zouden verzwakken, zoals jij eerder suggereerde, dat is een fabeltje. Als dat daadwerkelijk het geval zou zijn zouden er op grote schaal slachtoffers vallen en daarvan is geen sprake, verre van zelfs.

En uiteindelijk is het je eigen keuze om geen vaccin te nemen, mij heb je er niet mee. Maar inmiddels is duidelijk dat ook corona risico's voor de lange termijn met zich meebrengt.

quote:
Biden heeft op deze manier de "niet schapen" uit de overheid/kabinet/hoge functies proberen te verwijderen. Diegene die niet meewilde werken aan de prik zijn duidelijk geen mensen die Biden in zijn kringen of administratie wilde hebben. Deze andersdenkenden zijn gevaarlijk.

Wat mijn punt is dat linkse media en andere mensen tegenwoordig helemaal geil worden als er een Rus dood gaat. Deze mogen dan wel zonder ook maar enige aanleiding roepen dat het door Putin komt.
Ze hebben er zelfs een hele wiki pagina voor gemaakt

Trots dat ze zijn dat deze mensen dood zijn, want elke dode Rus is een goede rus. Op reddit heb je ook zieke subforums waar ze lopen te juichen dat Russen vermoord worden.
Ik kan er persoonlijk niet rouwig om zijn als er Russische soldaten om het leven komen in Oekrane, want elke dode Rus brengt de vrede een stapje dichterbij. Bovendien zijn de Russen de agressors in deze. Ik heb net zo min medelijden met de Russen als dat ik zou hebben met Duitse soldaten tijdens de Tweede Wereldoorlog.

quote:
Zo was dat ook met anti-vaxxers, zo veel posts gezien van de welbekende Twitter spammers dat er weer een anti vaxxer dood was gegaan aan "corona"
Het is vooral erg grappig als iemand die fel anti-vax is - en dat ook luidruchtig verkondigt op sociale media - de pijp uitgaat als gevolg van corona. En ja, het interesseert mij geen ene reet dat zo'n persoon doodgaat. Maar wees gerust, dat heb ik bij de meeste sterfgevallen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_209251233
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 14:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Uhm, nee.

In mijn vorige post heb ik al uitgelegd hoe het werkt. Hoge energieprijzen leiden tot hogere productiekosten, die op hun beurt weer leiden tot hogere consumptieprijzen.

Het is zwaar kut, maar tegelijkertijd een logische economische gevolgtrekking. Met complotten en de Great Reset heeft het allemaal bijzonder weinig van doen.
De sancties die onze prachtige EU/USA leiders aan Rusland geven werken alleen ten nadelen van ons en brengt alleen maar meer geld in het laatje bij onze leiders, die het weer uitgeven aan het bewapenen en Europaficeren van Oekraine.

Het ergste is dat ze al weten dat de "oorlog" in 2030 over zal zijn omdat dan Oekraine een WK land zal worden.
Spain–Portugal–Ukraine–Morocco 2030 FIFA World Cup bid

quote:
The bid was first announced by the football federations of the first two countries on 7 October 2020,[5] with Ukraine joining on 5 October 2022[6] and Morocco on 14 March 2023. Some media have reported that there were talks to include Morocco in replacement of Ukraine, but the news was dismissed in April 2023.[7][8]
Zo nep is het allemaal, de plannen die EU nu al maakt om miljarden in Oekraine te stoppen om het weer "op te bouwen" is allemaal omkoop geld. Als het Oekrainse leger paar steden sloopt maakt het niet uit, wij betalen wel voor de wederopbouw.
Zo hopen ze pro-EU stemmers te krijgen in Oekraine en het een volledig EU land te maken.

Het is 1 grote scheme.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_209251259
quote:
13s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 13:48 schreef epicbeardman het volgende:
Weet je waar de Biden administratie ook van houdt? WAPENS! Assault Weapons!
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Nee toch?? het volk willen ontwapenen maar ondertussen hele foute landen bewapenen!
[..]
Oorlogscrimineel
Op zich prima hoor, jouw aversie tegen het bombarderen van vermeende vijanden van de VS, waarbij onschuldige burgers om het leven komen. Kan ik mij van harte bij aansluiten. Ik ben ook van mening dat de haat jegens de VS in het Midden-Oosten niet geheel onverdiend is. Ik zou ook een gruwelijke hekel krijgen aan de Amerikanen als mijn familie was kapotgeschoten door een Amerikaanse raket. Dat rechtvaardigt alleen niet het terugslaan met terreuracties, maar dat is een andere discussie.

Het zou alleen prettig zijn als je een beetje consequent was. Je kritiek op militaire aanvallen die in opdracht van Biden uitgevoerd, is in sommige gevallen dik terecht.

Maar je gaat er voor het gemak even aan voorbij dat er onder je grote held Trump ook fanatiek bommen werden gegooid door drones: Under Donald Trump, drone strikes far exceed Obama’s numbers
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_209251287
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 14:18 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
De sancties die onze prachtige EU/USA leiders aan Rusland geven werken alleen ten nadelen van ons en brengt alleen maar meer geld in het laatje bij onze leiders, die het weer uitgeven aan het bewapenen en Europaficeren van Oekraine.

Het ergste is dat ze al weten dat de "oorlog" in 2030 over zal zijn omdat dan Oekraine een WK land zal worden.
Spain–Portugal–Ukraine–Morocco 2030 FIFA World Cup bid
[..]
Zo nep is het allemaal, de plannen die EU nu al maakt om miljarden in Oekraine te stoppen om het weer "op te bouwen" is allemaal omkoop geld. Als het Oekrainse leger paar steden sloopt maakt het niet uit, wij betalen wel voor de wederopbouw.
Zo hopen ze pro-EU stemmers te krijgen in Oekraine en het een volledig EU land te maken.

Het is 1 grote scheme.
Persoonlijk ben ik voorstander van de sancties, omdat Rusland wat mij betreft niet ongestraft een buurland binnen kan vallen en een vliegtuig neer mag halen (de MH17).

Het overige deel van je post werkt vooral op mijn lachspieren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_209251298
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 14:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Uhm, nee.

In mijn vorige post heb ik al uitgelegd hoe het werkt. Hoge energieprijzen leiden tot hogere productiekosten, die op hun beurt weer leiden tot hogere consumptieprijzen.

Het is zwaar kut, maar tegelijkertijd een logische economische gevolgtrekking. Met complotten en de Great Reset heeft het allemaal bijzonder weinig van doen.
Nu lul je uit je nek. Ik quote gemakshalve je argument nogmaals:
quote:
Aanvankelijk was de coronacrisis de grote boosdoener. Na een periode van stilstand schoot de economie weer in beweging. Dat leidde tot een explosie aan de vraagkant die het aanbod oversteeg, met als gevolg dat de prijzen stegen.

Daarnaast spelen de hoge energieprijzen een grote rol. Als het bijvoorbeeld meer kost om producten van A naar B te krijgen, werkt dat door in de consumentenprijzen.
Wat ik beschreef klopt gewoon, dat de geldinjectie zonder dat daar een (gelijkwaardige) productieverhoging tegenover stond leidde tot inflatie. Dat is logisch wanneer je geld begrijpt. En daar begon inderdaad de inflatie, en dat was overheidsbeleid en de door hen en hun "experts" aangeprate angstpsychose die daarvoor hebben gezorgd.

Om terug te komen op de stijgende energieprijzen, waar kwamen die ook weer vandaan? Zou het iets te maken hebben met het overheidsbeleid om de burger te straffen voor een conflict in Oekrane waar wij niets mee te maken hebben? Behalve wellicht de neo-kolonialistische pro-oolog Linksere medemens. De overheid sloopt het aanbod en het volk betaalt de prijs.

Minder overheid is de oplossing.
pi_209251356
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 14:23 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]
Nu lul je uit je nek. Ik quote gemakshalve je argument nogmaals:
[..]
Wat ik beschreef klopt gewoon, dat de geldinjectie zonder dat daar een (gelijkwaardige) productieverhoging tegenover stond leidde tot inflatie. Dat is logisch wanneer je geld begrijpt. En daar begon inderdaad de inflatie, en dat was overheidsbeleid en de door hen en hun "experts" aangeprate angstpsychose die daarvoor hebben gezorgd.
Quantitative easing - want daar doel je op - was al sinds 2008 aan de gang. Het was bedoeld als remedie tegen de kredietcrisis en leidt ook niet per definitie tot hoge inflatie. En dat is dan ook niet gebeurd.

Je hebt teveel Zeitgeist gekeken.

quote:
Om terug te komen op de stijgende energieprijzen, waar kwamen die ook weer vandaan? Zou het iets te maken hebben met het overheidsbeleid om de burger te straffen voor een conflict in Oekrane waar wij niets mee te maken hebben? Behalve wellicht de neo-kolonialistische pro-oolog Linksere medemens. De overheid sloopt het aanbod en het volk betaalt de prijs.

Minder overheid is de oplossing.
Klopt, de hoge energieprijzen zijn mede het gevolg van de sancties. En dat zijn politieke keuzes. Zoals ik hierboven al aangaf, ben ik persoonlijk voorstander van dergelijke economische strafmaatregelen, omdat Rusland meerdere grenzen over is gegaan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_209251386
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 14:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Op zich prima hoor, jouw aversie tegen het bombarderen van vermeende vijanden van de VS, waarbij onschuldige burgers om het leven komen. Kan ik mij van harte bij aansluiten. Ik ben ook van mening dat de haat jegens de VS in het Midden-Oosten niet geheel onverdiend is. Ik zou ook een gruwelijke hekel krijgen aan de Amerikanen als mijn familie was kapotgeschoten door een Amerikaanse raket. Dat rechtvaardigt alleen niet het terugslaan met terreuracties, maar dat is een andere discussie.

Het zou alleen prettig zijn als je een beetje consequent was. Je kritiek op militaire aanvallen die in opdracht van Biden uitgevoerd, is in sommige gevallen dik terecht.

Maar je gaat er voor het gemak even aan voorbij dat er onder je grote held Trump ook fanatiek bommen werden gegooid door drones: Under Donald Trump, drone strikes far exceed Obama’s numbers
Waarom? die keur ik net zo goed af. Natuurlijk is dat artikel totaal ongeloofwaardig. Zeker omdat in de tijd van Trump het niet zo druk was met de oorlogen in het oosten (goh)
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_209251590
quote:
13s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 13:29 schreef epicbeardman het volgende:
En de oorlogcrimineel Biden blijft maar doorgaan met onschuldige burgers vermoorden in landen waar die seniele gek niks heeft te zoeken.


Hoe weet je dat dat waar is dan?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_209251657
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 14:27 schreef KoosVogels het volgende:
Quantitative easing - want daar doel je op - was al sinds 2008 aan de gang. Het was bedoeld als remedie tegen de kredietcrisis en leidt ook niet per definitie tot hoge inflatie. En dat is dan ook niet gebeurd.

Je hebt teveel Zeitgeist gekeken.
Nee, dit heeft niets met Quantitative Easing te maken, vooral omdat je zelf al aan had gegeven dat het de overheid was met belastinggeld bedrijven en mensen boven water hield omdat zij niet (op volle capaciteit) konden of mochten produceren. Dit heeft werkelijk niets met monetair beleid van een centrale bank te maken.

Dit is een overheid die geld uitdeelt dat niet wordt ondersteund door een gelijkwaardige groei aan productie. Er staat niets tegenover. Het geld in de economie stijgt harder dan de productie, ergo, het geld wordt minder waard. En dat is inflatie.

En allemaal vanwege een falende overheid en hun "experts". Het mag wat kosten, maar dan heb je ook niets.

quote:
Klopt, de hoge energieprijzen zijn mede het gevolg van de sancties. En dat zijn politieke keuzes. Zoals ik hierboven al aangaf, ben ik persoonlijk voorstander van dergelijke economische strafmaatregelen, omdat Rusland meerdere grenzen over is gegaan.
Heerlijk socialistisch. Anderen de prijs laten betalen voor jouw gedeug.
pi_209252140
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 14:29 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Waarom? die keur ik net zo goed af. Natuurlijk is dat artikel totaal ongeloofwaardig. Zeker omdat in de tijd van Trump het niet zo druk was met de oorlogen in het oosten (goh)
Vreemd argument, want die drone-strikes worden juist niet (alleen) uitgevoerd in oorlogssituaties. Het gaat om het uitschakelen van terreurverdachten en die bevinden zich dikwijls niet middenin een oorlogsgebied.

Verder schrapte je grote held Trump een maatregel die voorzag in transparantie wat betreft drone-strikes. Het gevolg was dus dat de Amerikanen voortaan mensen op konden blazen, zonder daar informatie over naar buiten te brengen.

Trump revokes Obama rule on reporting drone strike deaths
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_209252255
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 14:49 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]
Nee, dit heeft niets met Quantitative Easing te maken, vooral omdat je zelf al aan had gegeven dat het de overheid was met belastinggeld bedrijven en mensen boven water hield omdat zij niet (op volle capaciteit) konden of mochten produceren. Dit heeft werkelijk niets met monetair beleid van een centrale bank te maken.

Dit is een overheid die geld uitdeelt dat niet wordt ondersteund door een gelijkwaardige groei aan productie. Er staat niets tegenover. Het geld in de economie stijgt harder dan de productie, ergo, het geld wordt minder waard. En dat is inflatie.

En allemaal vanwege een falende overheid en hun "experts". Het mag wat kosten, maar dan heb je ook niets.
Nee sorry, de huidige inflatie wordt niet veroorzaakt door de steunpakketten. Sterker, hoewel daar nadelen aan kleefden hebben die, gezien de omstandigheden, juist goed uitgepakt. Zie ook deze analyse van DNB:

Coronasteun heeft gewerkt, maar in de toekomst andere aanpak gewenst

quote:
Heerlijk socialistisch. Anderen de prijs laten betalen voor jouw gedeug.
Tsja, en zo vind ik het weer storend om mee te betalen aan het inkomen van beroepswerklozen. Zo brengen we allemaal offers in onze maatschappij.

Het is verder ook prima dat jij fel gekant bent tegen de sancties. Ik dus niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_209252759
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 15:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Vreemd argument, want die drone-strikes worden juist niet (alleen) uitgevoerd in oorlogssituaties. Het gaat om het uitschakelen van terreurverdachten en die bevinden zich dikwijls niet middenin een oorlogsgebied.

Verder schrapte je grote held Trump een maatregel die voorzag in transparantie wat betreft drone-strikes. Het gevolg was dus dat de Amerikanen voortaan mensen op konden blazen, zonder daar informatie over naar buiten te brengen.

Trump revokes Obama rule on reporting drone strike deaths
Hoe zijn ze er achter gekomen dan dat Trump meer drone strikes had dan massamoordenaar Obama? Als boze Trump dit allemaal geclassificeerd hield.

Wat je vergeet te vermelden is dat pas in 2016 Obama deze wet heeft toegepast.

quote:
The 2016 executive order was brought in by then-President Barack Obama, who was under pressure to be more transparent.
Dus in de 8 jaar van Obama regiem kon hij doen wat hij wilde.. je hebt jezelf uitgespeeld met die BBC link.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_209252803
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 16:07 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Hoe zijn ze er achter gekomen dan dat Trump meer drone strikes had dan massamoordenaar Obama? Als boze Trump dit allemaal geclassificeerd hield.

Wat je vergeet te vermelden is dat pas in 2016 Obama deze wet heeft toegepast.
[..]
Dus in de 8 jaar van Obama regiem kon hij doen wat hij wilde.. je hebt jezelf uitgespeeld met die BBC link.
Ik hijs op Obama dan ook niet op het schild alsof hij een vredesduif is die geen bombardementen uitvoerde. Jij wijst echter boos naar alle presidenten, behalve Trump. Terwijl die net zo goed doorging met drone-strikes en die zelfs opvoerde.

Verder moet je het bericht goed lezen. Het gaat om het rapporteren van doden, niet om de drone-strikes zelf.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_209252820
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 16:07 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Hoe zijn ze er achter gekomen dan dat Trump meer drone strikes had dan massamoordenaar Obama? Als boze Trump dit allemaal geclassificeerd hield.

Wat je vergeet te vermelden is dat pas in 2016 Obama deze wet heeft toegepast.
[..]
Dus in de 8 jaar van Obama regiem kon hij doen wat hij wilde.. je hebt jezelf uitgespeeld met die BBC link.
Dus je veroordeelt Obama dat hij eerst niet transparant was, terwijl je Trump verdedigt dat hij de transparantie weer heeft ingetrokken...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_209253562
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 15:31 schreef KoosVogels het volgende:
Nee sorry, de huidige inflatie wordt niet veroorzaakt door de steunpakketten. Sterker, hoewel daar nadelen aan kleefden hebben die, gezien de omstandigheden, juist goed uitgepakt. Zie ook deze analyse van DNB:

Coronasteun heeft gewerkt, maar in de toekomst andere aanpak gewenst
Wat een klucht. Ja, het geven van geld waar niets tegenover staat aan hen die omzet verloren omdat ze niet mochten of konden produceren heeft gewerkt. Volgens de analyse kwam het geld inderdaad grotendeels aan. Over de economische gevolgen, zoals bijvoorbeeld inflatie, wordt niet gesproken. En dat is natuurlijk maat beter ook, want dan komt de realiteit wel erg dichtbij. Geen wonder dat in de toekomst een "andere aanpak" is gewenst.

Grappig dat je het als ondersteuning van jouw argument hebt aangedragen, aangezien het niet inhaakt op het daadwerkelijke probleem. Heb je het zelf wel doorgenomen?

En ik ben nieuwsgierig naar de term "huidige" inflatie. Vanaf welk moment is een inflatie niet meer "huidig"? Ik zou dat graag willen weten zodat we vast kunnen stellen wanneer de schuld van de inflatie in de VS, die Links graag President Trump in de schoenen wil schuiven, van Biden is.

quote:
Tsja, en zo vind ik het weer storend om mee te betalen aan het inkomen van beroepswerklozen. Zo brengen we allemaal offers in onze maatschappij.

Het is verder ook prima dat jij fel gekant bent tegen de sancties. Ik dus niet.
Tsja, het ene is intern, en het andere is extern. Een wezenlijk verschil. Althans, dat zou het moeten zijn. Ook grappig om nog meer beroepswerklozen te importeren. Hihi, die gekke overheid toch steeds weer.
pi_209253668
[quote]10s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 17:04 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]
Wat een klucht. Ja, het geven van geld waar niets tegenover staat aan hen die omzet verloren omdat ze niet mochten of konden produceren heeft gewerkt. Volgens de analyse kwam het geld inderdaad grotendeels aan. Over de economische gevolgen, zoals bijvoorbeeld inflatie, wordt niet gesproken. En dat is natuurlijk maat beter ook, want dan komt de realiteit wel erg dichtbij. Geen wonder dat in de toekomst een "andere aanpak" is gewenst.

Grappig dat je het als ondersteuning van jouw argument hebt aangedragen, aangezien het niet inhaakt op het daadwerkelijke probleem. Heb je het zelf wel doorgenomen?

En ik ben nieuwsgierig naar de term "huidige" inflatie. Vanaf welk moment is een inflatie niet meer "huidig"? Ik zou dat graag willen weten zodat we vast kunnen stellen wanneer de schuld van de inflatie in de VS, die Links graag President Trump in de schoenen wil schuiven, van Biden is.
[/quote[

Als de steunpakketten de inflatie hadden aangejaagd, had DNB daar melding van gemaakt. Op die manier kun je er lering uit trekken en de huidige economische situatie duiden. Daarom postte ik het stuk. Bovendien beperkt de torenhoge inflatie zich niet tot ons land - en lang niet alle landen hielden de middenstand overeind met belastinggeld.

De gedwongen coronasluitingen lijken op dat moment noodzakelijk. Daarom is het niet meer dan terecht dat de overheid de middenstand te hulp schoot. Goede zaak, vind ik. Een maatje van mij is eigenaar van een kroeg. Zonder die steun had geen eigen zaak meer gehad.

Tsja, jij bent degene die begint over Trump. Ik ben persoonlijk helemaal niet bezig met de vraag wie er 'schuldig' is. In mijn optiek valt zowel Trump als Biden in deze weinig te verwijten. Sowieso hebben beide presidenten gedurende de coronaperiode geld in de economie gepompt (wat volgens jou de inflatie heeft aangejaagd).

quote:
Tsja, het ene is intern, en het andere is extern. Een wezenlijk verschil. Althans, dat zou het moeten zijn. Ook grappig om nog meer beroepswerklozen te importeren. Hihi, die gekke overheid toch steeds weer.
Een deel van de sancties die Rusland kreeg opgelegd is een directe reactie op het neerhalen van de MH17, dat is bepaald geen 'externe' kwestie. En de oorlog in Oekrane is ook niet iets wat we zomaar kunnen negeren, dat is een Europese kwestie waar we iets mee moeten. Ik ben van mening dat we de juiste weg bewandelen door Rusland sancties op te leggen en militaire steun te verlenen aan Oekrane. Maar dat is uiteraard ieder voor zich.

Verder ben ik toevallig voorstander van een immigratiebeleid dat een stuk stringenter is, maar dat is een andere discussie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_209253836
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 17:15 schreef KoosVogels het volgende:
Als de steunpakketten de inflatie hadden aangejaagd, had DNB daar melding van gemaakt. Op die manier kun je er lering uit trekken en de huidige economische situatie duiden. Daarom postte ik het stuk. Bovendien beperkt de torenhoge inflatie zich niet tot ons land - en lang niet alle landen hielden de middenstand overeind met belastinggeld.
Nee. Je verschoof de doelpalen, en nu doe je ook nog alsof het niet benoemen van iets betekent dat het niet bestaat. En zelfs dat valt niet uit je bron te halen.
quote:
De gedwongen coronasluitingen lijken op dat moment noodzakelijk. Daarom is het niet meer dan terecht dat de overheid de middenstand te hulp schoot. Goede zaak, vind ik. Een maatje van mij is eigenaar van een kroeg. Zonder die steun had geen eigen zaak meer gehad.
Klassiek Staathesme. Juichen voor de Staat die het probleem veroorzaakt en met een vernietigende oplossing komt. Verder is die ervaring van dat maatje van je natuurlijk niet iets waar we iets mee kunnen.
quote:
Tsja, jij bent degene die begint over Trump. Ik ben persoonlijk helemaal niet bezig met de vraag wie er 'schuldig' is. In mijn optiek valt zowel Trump als Biden in deze weinig te verwijten. Sowieso hebben beide presidenten gedurende de coronaperiode geld in de economie gepompt (wat volgens jou de inflatie heeft aangejaagd).
Nee. Jij begint over de "huidige" inflatie. Definieer dat. Je ontwijkt. Logisch dat je dat doet, want dan moet je Biden ergens de schuld van geven en dat is vloeken in de kerk.

quote:
Een deel van de sancties die Rusland kreeg opgelegd is een directe reactie op het neerhalen van de MH17, dat is bepaald geen 'externe' kwestie. En de oorlog in Oekrane is ook niet iets wat we zomaar kunnen negeren, dat is een Europese kwestie waar we iets mee moeten. Ik ben van mening dat we de juiste weg bewandelen door Rusland sancties op te leggen en militaire steun te verlenen aan Oekrane. Maar dat is uiteraard ieder voor zich.

Verder ben ik toevallig voorstander van een immigratiebeleid dat een stuk stringenter is, maar dat is een andere discussie.
Rusland heeft MH17 niet neergehaald. Tevens is het conflict in Oekrane geen Europese kwestie. Het is geen EU-land noch is het een NAVO-lid. Daarbij heeft Nederland al duidelijk aangegeven, door middel van een referendum, dat Oekrane geen Nederlandse zaak is. En het debiele van dit alles is dat de sancties de EU harder raken dan Rusland.

Het mag wat kosten, maar dan heb je ook niks.
pi_209253992
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 17:29 schreef QuidProJoe het volgende:
.]
Rusland heeft MH17 niet neergehaald.
Jawel.

quote:
Tevens is het conflict in Oekrane geen Europese kwestie. Het is geen EU-land noch is het een NAVO-lid.
Dan is het geen NAVO kwestie of EU kwestie.
Maar het is een Europees land, dus het is een Europese kwestie.
En het is oorlog aan de grens van de EU.


quote:
Daarbij heeft Nederland al duidelijk aangegeven, door middel van een referendum, dat Oekrane geen Nederlandse zaak is.
Daar ging het referendum niet over.


quote:
En het debiele van dit alles is dat de sancties de EU harder raken dan Rusland.

Dat is niet waar, een van de redenen dat Rusland volgens sommigen hier geeneens in oorlog is komt doordat de sancties het leger deels kreupel leggen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_209254410
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 17:29 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]
Nee. Je verschoof de doelpalen, en nu doe je ook nog alsof het niet benoemen van iets betekent dat het niet bestaat. En zelfs dat valt niet uit je bron te halen.
Akkoord. Maar toon gerust bewijs aan voor jouw stelling dat de steunpakketten hebben geleid tot hoge inflatie. Als ik er helemaal naast zit, geef ik dat met alle plezier toe. Ik ben daar niet zo moeilijk in.

quote:
Klassiek Staathesme. Juichen voor de Staat die het probleem veroorzaakt en met een vernietigende oplossing komt. Verder is die ervaring van dat maatje van je natuurlijk niet iets waar we iets mee kunnen.
Ik wil wel met een bron komen waaruit blijkt dat het aantal faillissementen juist extreem laag in de coronaperiode. Zonder die steunpakketten waren talloze bedrijven omgevallen.

En ja, zij werden in die positie gedwongen door maatregelen die zijn genomen door de overheid. Maar ik heb ook uitgelegd waarom ik er voorstander van was dat zulke draconische middelen uit de kast werden gehaald.

quote:
Nee. Jij begint over de "huidige" inflatie. Definieer dat. Je ontwijkt. Logisch dat je dat doet, want dan moet je Biden ergens de schuld van geven en dat is vloeken in de kerk.
Oh, ik heb er geen moeite mee om Biden daarvan de schuld te geven. Maar dan moet die beschuldiging wel worden onderbouwd.

quote:
Rusland heeft MH17 niet neergehaald. Tevens is het conflict in Oekrane geen Europese kwestie. Het is geen EU-land noch is het een NAVO-lid. Daarbij heeft Nederland al duidelijk aangegeven, door middel van een referendum, dat Oekrane geen Nederlandse zaak is. En het debiele van dit alles is dat de sancties de EU harder raken dan Rusland.

Het mag wat kosten, maar dan heb je ook niks.
Daarin verschillen wij dan van mening.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_209255170
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 18:15 schreef KoosVogels het volgende:
Akkoord. Maar toon gerust bewijs aan voor jouw stelling dat de steunpakketten hebben geleid tot hoge inflatie. Als ik er helemaal naast zit, geef ik dat met alle plezier toe. Ik ben daar niet zo moeilijk in.
Ik weet niet of daar nu een bron voor nodig is, aangezien het zelfevident is. De waarde van geld wordt gegarandeerd door de waarde van achterliggende productie. Neemt het aanbod van geld in grotere mate toe dan de achterliggende productie, dan is elke eenheid geld minder waard. Dan zullen de prijzen stijgen om dezelfde waarde in productie-eenheid te vertegenwoordigen. Dat gebeurde tijdens Covid. Productiebeperkingen gepaard met meer geld. Dat is toch gewoon logisch?

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 18:15 schreef KoosVogels het volgende:
Ik wil wel met een bron komen waaruit blijkt dat het aantal faillissementen juist extreem laag in de coronaperiode. Zonder die steunpakketten waren talloze bedrijven omgevallen.

En ja, zij werden in die positie gedwongen door maatregelen die zijn genomen door de overheid. Maar ik heb ook uitgelegd waarom ik er voorstander van was dat zulke draconische middelen uit de kast werden gehaald.
Dat komt vanwege de inkomensgaranties. En omdat daar geen productie achter zit, moeten die toch ergens van worden betaald. In dit geval inflatie, en dat is de belasting voor de toekomst.

En we gaan het inderdaad niet eens worden over de rechtvaardigheid van de maatregelen.

quote:
Oh, ik heb er geen moeite mee om Biden daarvan de schuld te geven. Maar dan moet die beschuldiging wel worden onderbouwd.
Daarom ben ik nou zo benieuwd naar wat "huidige" inflatie betekent. Het leek zo belangrijk in jouw post dat "de huidige inflatie wordt niet veroorzaakt door de steunpakketten". Wanneer houdt inflatie op huidig te zijn?

quote:
Daarin verschillen wij dan van mening.
Yep.
pi_209256021
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:09 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]
Ik weet niet of daar nu een bron voor nodig is, aangezien het zelfevident is. De waarde van geld wordt gegarandeerd door de waarde van achterliggende productie. Neemt het aanbod van geld in grotere mate toe dan de achterliggende productie, dan is elke eenheid geld minder waard. Dan zullen de prijzen stijgen om dezelfde waarde in productie-eenheid te vertegenwoordigen. Dat gebeurde tijdens Covid. Productiebeperkingen gepaard met meer geld. Dat is toch gewoon logisch?
Ik vind dat eerlijk gezegd niet 'zelfevident'. In haar analyse over wat de huidige hoge inflatie (2021-heden) veroorzaakt, rept DNB met geen woord over de processen die jij omschrijft. Daarin worden enkel de oorzaken aangehaald die ik al eerder in dit topic heb genoemd. Zie dit artikel:

Hoe de inflatie in twee jaar historisch hoog werd

Als jij gelijk hebt, vind ik dat ook helemaal prima. Maar ik kan de door jou geschetste logica niet echt volgen en het wordt door DNB dus ook niet genoemd als oorzaak. Daarom vroeg ik om een bron, want ik leer graag bij.

quote:
Daarom ben ik nou zo benieuwd naar wat "huidige" inflatie betekent. Het leek zo belangrijk in jouw post dat "de huidige inflatie wordt niet veroorzaakt door de steunpakketten". Wanneer houdt inflatie op huidig te zijn?
Er is altijd inflatie. Maar omdat die sinds een jaar of twee retehoog is gebruik ik de term 'huidige'. Daar zit verder niets achter, ik ben er ook niet op uit om je grote held Trump aan te wijzen als grote boosdoener in deze - eerlijk gezegd interesseert die dikke pad mij geen ene reet in deze discussie. Ik ben een taalliefhebber en dus maak ik gebruik van dergelijke formuleringen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_209256599
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:56 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind dat eerlijk gezegd niet 'zelfevident'. In haar analyse over wat de huidige hoge inflatie (2021-heden) veroorzaakt, rept DNB met geen woord over de processen die jij omschrijft. Daarin worden enkel de oorzaken aangehaald die ik al eerder in dit topic heb genoemd. Zie dit artikel:

Hoe de inflatie in twee jaar historisch hoog werd

Als jij gelijk hebt, vind ik dat ook helemaal prima. Maar ik kan de door jou geschetste logica niet echt volgen en het wordt door DNB dus ook niet genoemd als oorzaak. Daarom vroeg ik om een bron, want ik leer graag bij.
Vind je wat ik heb beschreven logisch klinken als een verklaring voor inflatie? Ik wel. En dat wil uiteraard niet zeggen dat wat ik heb beschreven de enige reden voor inflatie zou zijn. Enkel wat valt te herkennen in wat er tijdens Covid is gebeurd. Wil je er meer over leren dan zullen zoektermen als "money supply" + "inflation" + "output" helpen. Dan kom je bijvoorbeeld hier. Heb het zelf niet doorgelezen, maar het begin lijkt accuraat.

Dat de DNB het verder niet erkent of benoemt als een factor zegt vrij weinig. Het stuk gaat volledig voorbij aan de effecten van de inkomensgaranties bij afgenomen productie. Als BNW-er zeg ik dat het vooral is om de overheid uit de wind te houden.

quote:
Er is altijd inflatie. Maar omdat die sinds een jaar of twee retehoog is gebruik ik de term 'huidige'. Daar zit verder niets achter, ik ben er ook niet op uit om je grote held Trump aan te wijzen als grote boosdoener in deze - eerlijk gezegd interesseert die dikke pad mij geen ene reet in deze discussie. Ik ben een taalliefhebber en dus maak ik gebruik van dergelijke formuleringen
Maar de huidige inflatie kan prima worden gevormd door acties van 2-3 jaar geleden. Zoals bijvoorbeeld de steunpaketten. Vergeet niet dat in de DNB bronnen van jou geen moment wordt ingegaan op de geldinjecties waar geen productie tegenover staat. Maar we hebben vastgesteld dat die plaats hebben gevonden. De DNB heeft het niet genoemd, en de DNB heeft zeker niet gezegd dat die geen invloed op de inflatie hebben gehad. Door het gebrek aan benoemen af te doen als feit dat het geen invloed heeft gehad is zonderling. Dat kun je niet concluderen.
  Moderator dinsdag 23 mei 2023 @ 22:20:21 #33
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_209257979
Ik weet niet, maar moeten we niet terug naar de kern van het topic? Er zijn andere topics om jullie discussies over andere zaken uit te vechten. Graag hier dus weer ontopic.
Lach met een schone bips
pi_209258410
post weg, geen posts met verwijzingen naar kinderseks of het verwijzen ernaar zonder bewijs.

[ Bericht 86% gewijzigd door loveyoulongtime op 23-05-2023 23:26:28 ]
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_209258612
twitter


Goh, komen de republikeinen er eindelijk achter dat je alleen kan winnen door ook vals te spelen? Harvesten die dingen! geef crackjunkies geld of crack als ze de ballot invullen voor een republikein. Pas de democratische tactieken toe!
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_209258903
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:18 schreef epicbeardman het volgende:
[ twitter ]

Goh, komen de republikeinen er eindelijk achter dat je alleen kan winnen door ook vals te spelen? Harvesten die dingen! geef crackjunkies geld of crack als ze de ballot invullen voor een republikein. Pas de democratische tactieken toe!
Toch bijzonder dit.

Je beschuldigt - zonder enig bewijs - Democraten ervan op grote schaal verkiezingsfraude te plegen, en als reactie op die hersenspinsel ga je zelf doen wat je de andere partij ten onrechte verwijt.

Er zal vast een of andere psychologische term bestaan voor dat bizarre en kwaadaardige verschijnsel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_209259128
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:18 schreef epicbeardman het volgende:
[ twitter ]

Goh, komen de republikeinen er eindelijk achter dat je alleen kan winnen door ook vals te spelen? Harvesten die dingen! geef crackjunkies geld of crack als ze de ballot invullen voor een republikein. Pas de democratische tactieken toe!
Je begrijpt nog steeds niet dat er bij mail-in ballots ook controlemechanismen zijn he?

Voor de pandemie waren het trouwens vooral Republikeinen die gebruik maakten van mail-in ballots.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 24 mei 2023 @ 00:59:28 #38
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_209259186
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:18 schreef epicbeardman het volgende:
[ twitter ]

Goh, komen de republikeinen er eindelijk achter dat je alleen kan winnen door ook vals te spelen? Harvesten die dingen! geef crackjunkies geld of crack als ze de ballot invullen voor een republikein. Pas de democratische tactieken toe!
Welke courts hebben wat geruled hierover? :?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_209260552
Lekker bezig, daar in Florida. Mag toch aannemen dat onze vrijheidsminnende BNW-vrienden hier geen voorstander van zijn.

Florida school bans Amanda Gorman’s inaugural poem after parental complaint
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 24 mei 2023 @ 12:12:53 #40
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209262525
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 09:05 schreef KoosVogels het volgende:
Lekker bezig, daar in Florida. Mag toch aannemen dat onze vrijheidsminnende BNW-vrienden hier geen voorstander van zijn.

Florida school bans Amanda Gorman’s inaugural poem after parental complaint
Dit gaat inderdaad veel te ver als je het mij vraagt. Ik vind het prima om grenzen te trekken met wat je toe wilt laten in een bibliotheek. Maar om nu naar elke hysterische huismoeder te gaan luisteren, nee. Zorg gewoon voor een objectieve standaard.

Verder heb ik trouwens niets met deze vermeende 'dichteres', dat is echt een behoorlijk radicaal kind en zij mocht ook maar om n reden dat gedicht opdragen tijdens de inauguratie van Biden. Dat mag duidelijk zijn. Een toonbeeld van alles wat er mis is met de jongste generatie. Het is ook niet eens een mooi gedicht, maar vermomde identiteitspolitiek.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209262657
quote:
14s.gif Op woensdag 24 mei 2023 12:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit gaat inderdaad veel te ver als je het mij vraagt. Ik vind het prima om grenzen te trekken met wat je toe wilt laten in een bibliotheek. Maar om nu naar elke hysterische huismoeder te gaan luisteren, nee. Zorg gewoon voor een objectieve standaard.

Verder heb ik trouwens niets met deze vermeende 'dichteres', dat is echt een behoorlijk radicaal kind en zij mocht ook maar om n reden dat gedicht opdragen tijdens de inauguratie van Biden. Dat mag duidelijk zijn. Een toonbeeld van alles wat er mis is met de jongste generatie. Het is ook niet eens een mooi gedicht, maar vermomde identiteitspolitiek.
Denk niet dat iemand die deze reeks een beetje volgt in de veronderstelling leefde dat jij fan bent van die dame. Ik ken haar werk verder niet, voel ook niet de behoefte mij daarin te verdiepen.

Maar dat is het punt ook niet, zoals je zelf gelukkig al leek te snappen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 24 mei 2023 @ 13:02:29 #42
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209263129
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 17:29 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Rusland heeft MH17 niet neergehaald. Tevens is het conflict in Oekrane geen Europese kwestie. Het is geen EU-land noch is het een NAVO-lid. Daarbij heeft Nederland al duidelijk aangegeven, door middel van een referendum, dat Oekrane geen Nederlandse zaak is. En het debiele van dit alles is dat de sancties de EU harder raken dan Rusland.
Dit is dus in bepaalde kringen het nieuwste verhaal. En dat er dus daarom in deze oorlog ook Nederlandse slachtoffers zijn gevallen. Bespottelijk en groot gebrek van respect naar de slachtoffers van deze ramp.

Maar vanwege dit nieuwe narratief voelden sommigen er ook wel wat voor dat Zelenskyy was komen spreken op de Dam tijdens de Nationale Dodenherdenking op 4 mei een paar weken geleden. Het is bijzonder om te zien hoe makkelijk men de realiteit draait zodat er een welgevallig en politiek gunstig narratief kan worden samengesteld.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209263174
quote:
14s.gif Op woensdag 24 mei 2023 13:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is dus in bepaalde kringen het nieuwste verhaal.
Dat Rusland MH-17 heeft neergehaald is een nieuw verhaal? Oke.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 24 mei 2023 @ 13:18:05 #44
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209263286
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 13:06 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Dat Rusland MH-17 heeft neergehaald is een nieuw verhaal? Oke.
Inderdaad. Het was niet Rusland maar het waren pro-Russische separatisten in een oorlog met het Oekraense leger. Mocht het je ontgaan zijn, er zijn al decennialang spanningen in de Oostelijke regio van Oekrane omdat er daar veel etnische Russen wonen. Helaas zijn er meer van zulke verschrikkelijke rampen gebeurd in gebieden van conflicten en oorlogen zijn. Vliegtuigmaatschappijen moeten zulke regio's daarom ook altijd zien te mijden. Het risico is veel te groot.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209263888
quote:
14s.gif Op woensdag 24 mei 2023 13:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Inderdaad. Het was niet Rusland maar het waren pro-Russische separatisten in een oorlog met het Oekraense leger. Mocht het je ontgaan zijn, er zijn al decennialang spanningen in de Oostelijke regio van Oekrane omdat er daar veel etnische Russen wonen. Helaas zijn er meer van zulke verschrikkelijke rampen gebeurd in gebieden van conflicten en oorlogen zijn. Vliegtuigmaatschappijen moeten zulke regio's daarom ook altijd zien te mijden. Het risico is veel te groot.
Het is je misschien ontgaan, maar onderzoek heeft uitgewezen dat de MH17 is neergehaald door een Russische eenheid. Het OM heeft vier verdachten aangewezen - drie Russen en een Oekraner - waarvan er vorig jaar drie bij verstek zijn veroordeeld tot een levenslange gevangenisstraf.

En weet je, als de Russen gewoon direct schuld hadden bekend en duidelijk maakten dat het ging om een tragische vergissing, was het wat mij betreft al een heel ander verhaal geweest. Maar in plaats daarvan bleef en blijft het Kremlin alle betrokkenheid ontkennen en haalt het de meest krankzinnige 'alternatieve theorien' van stal, waarbij het steevast Oekrane aanwijst als dader. Dan kun je natuurlijk ook niet op enig begrip en/of sympathie rekenen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 24 mei 2023 @ 14:40:46 #46
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209264214
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 14:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Het is je misschien ontgaan, maar onderzoek heeft uitgewezen dat de MH17 is neergehaald door een Russische eenheid. Het OM heeft vier verdachten aangewezen - drie Russen en een Oekraner - waarvan er vorig jaar drie bij verstek zijn veroordeeld tot een levenslange gevangenisstraf.

En weet je, als de Russen gewoon direct schuld hadden bekend en duidelijk maakten dat het ging om een tragische vergissing, was het wat mij betreft al een heel ander verhaal geweest. Maar in plaats daarvan bleef en blijft het Kremlin alle betrokkenheid ontkennen en haalt het de meest krankzinnige 'alternatieve theorien' van stal, waarbij het steevast Oekrane aanwijst als dader. Dan kun je natuurlijk ook niet op enig begrip en/of sympathie rekenen.
Je geeft er een kleine draai aan, de raket-installatie is van Russische makelij en door een Russische eenheid geleverd aan de pro-Russische separatisten. Rusland levert namelijk dergelijke groeperingen wapens, dat is ook al langer bekend. Uiteindelijk zijn het toch echt de separatisten die dat soort wapens gebruiken. Jouw bronnen stellen:
quote:
Het strafrechtelijk onderzoek van het JIT loopt sinds 2014. Eerder al, op 28 september 2016, heeft het JIT bekend gemaakt dat vlucht MH17 is neergeschoten door een raket uit de 9M38 serie, die is afgeschoten door een BUK TELAR installatie. Deze installatie is, zo blijkt uit het onderzoek, vanuit de Russische Federatie vervoerd naar een landbouwveld bij de plaats Pervomaisky in Oost-Oekrane, van waaruit de raket werd afgevuurd. Na het afvuren is de installatie – met 1 ontbrekende raket – weer terug gegaan naar de Russische Federatie. Op 24 mei 2018 maakte het JIT meer informatie uit het onderzoek bekend, en gaf aan dat de conclusie van het JIT was dat de BUK TELAR die gebruikt is om MH17 neer te halen, afkomstig is van de 53ste Anti Aircraft Missile brigade, een eenheid van de Russische krijgsmacht uit Kursk in de Russische Federatie.
quote:
De rechtbank acht bewezen dat het MH17-toestel werd neergeschoten met een Buk-raket vanuit een landbouwveld in Oost-Oekrane dat in handen was van pro-Russische rebellen. Daarvoor is volgens de rechtbank een overvloed aan bewijs, onder meer afkomstig van gevonden fragmenten van de raket, foto's, satellietbeelden en getuigenverklaringen.

Op het moment van de ramp vochten in het gebied door Rusland gesteunde rebellen tegen het Oekraense leger. Girkin (51) was de minister van Defensie in rebellenrepubliek Donetsk (DPR). Hij stuurde eenheden aan en hield contact met Rusland. Doebinski (60) was het hoofd van de inlichtingendienst in Donetsk. Zijn plaatsvervanger Poelatov (56) was de cordinator van de rebellengroep in het gebied, terwijl Oekraner Chartsjenko (50) commandant was van de strijdende rebellen.
Ik begrijp dat het past binnen de enorme haat die er momenteel tegen Rusland heerst om deze situatie op hun volledige conto te schrijven. Maar dat is dus gewoon niet hoe het zit. Het is natuurlijk sowieso raar dat als dat wel zo zijn, er een Oekraner commandant was binnen het Russische leger? Dat klopt natuurlijk gewoon niet.

Tevens kun je je afvragen in hoeverre het leveren van wapens schuld geeft. Oekrane heeft momenteel een enorme lading wapens uit het Westen. Als zij een fout maken, is dat dan ook de schuld van bijvoorbeeld Nederland, de VS of Polen?

En wat de Russen zelf verder zeggen lijkt mij niet belangrijk, die zeggen wel meer rare dingen en zijn inderdaad zelf nooit ergens schuldig aan, het is altijd de ander. Dat moeten we dus niet eens serieus te nemen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209264783
quote:
14s.gif Op woensdag 24 mei 2023 14:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je geeft er een kleine draai aan, de raket-installatie is van Russische makelij en door een Russische eenheid geleverd aan de pro-Russische separatisten. Rusland levert namelijk dergelijke groeperingen wapens, dat is ook al langer bekend. Uiteindelijk zijn het toch echt de separatisten die dat soort wapens gebruiken. Jouw bronnen stellen:
[..]
[..]
Ik begrijp dat het past binnen de enorme haat die er momenteel tegen Rusland heerst om deze situatie op hun volledige conto te schrijven. Maar dat is dus gewoon niet hoe het zit. Het is natuurlijk sowieso raar dat als dat wel zo zijn, er een Oekraner commandant was binnen het Russische leger? Dat klopt natuurlijk gewoon niet.

Tevens kun je je afvragen in hoeverre het leveren van wapens schuld geeft. Oekrane heeft momenteel een enorme lading wapens uit het Westen. Als zij een fout maken, is dat dan ook de schuld van bijvoorbeeld Nederland, de VS of Polen?

En wat de Russen zelf verder zeggen lijkt mij niet belangrijk, die zeggen wel meer rare dingen en zijn inderdaad zelf nooit ergens schuldig aan, het is altijd de ander. Dat moeten we dus niet eens serieus te nemen.
Als ik het goed begrijp stond de BUK-installatie onder bevel van de pro-Russische separatisten. Het ligt echter voor de hand dat de BUK werd bestuurd door Russische soldaten. De installatie namelijk nog maar net actief in Oost-Oekrane toen de MH17 werd neergehaald. Het lijkt wat onwaarschijnlijk dat een handjevol separatisten in een paar dagen of weken zijn getraind om zo'n BUK te gebruiken, daar gaat wel wat meer tijd overheen. Ter vergelijking: Oekraners moeten zes weken trainen om te leren de Leopard-tank te gebruiken, waarbij er dagen van 16 uur worden gemaakt (Bron).

Nadat de MH17 neer was gehaald, is de BUK-installatie bovendien direct teruggekeerd naar Rusland. Ook dat lijkt erop te duiden dat het apparaat werd bestuurd door Russische troepen. Bellingcat wijst ook naar soldaten van een Russische eenheid (bron.

Dat het OM daar geen melding van maakt, komt waarschijnlijk doordat je niet met volle zekerheid kunt wie de BUK heeft bestuurd. Bovendien vervolgens we geen individuele soldaten, maar degenen die de bevelen geven. Het heeft dus weinig zin om als OM te wijzen naar soldaten.

Ik kan nog wel even doorgaan, maar volgens mij is het punt duidelijk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_209264999
quote:
14s.gif Op woensdag 24 mei 2023 13:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Inderdaad. Het was niet Rusland maar het waren pro-Russische separatisten in een oorlog met het Oekraense leger.
Mijn punt is dat dat verhaal niet nieuw is. Dat verhaal begon direct na de crash, dat is niet iets wat mensen nu pas roepen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_209266096
twitter


Kortom, DeSantis schaart zich achter rechts beleid, zoals het een brave Republikein betaamt. Waarom is Trump daar zo fel tegen gekant?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_209266128
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 17:36 schreef KoosVogels het volgende:
[ twitter ]

Kortom, DeSantis schaart zich achter rechts beleid, zoals het een brave Republikein betaamt. Waarom is Trump daar zo fel tegen gekant?
De Republikeinse base is tegen het uithollen van sociale zekerheid (zie bv. een poll van Fox News laatst).


Toch hoor ik ook geregeld uit die hoek dat ze zijn ook tegen “socialisme” en "Marxisme", whatever that may mean voor hun.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')