SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://nos.nl/l/2476098
Nepfoto van explosie bij Pentagon veroorzaakt korte beursdip
Een nepfoto heeft vanmiddag korte tijd 500 miljard dollar doen verdampen op de Amerikaanse beurs. De foto is vermoedelijk gemaakt met kunstmatige intelligentie. Het beeld van donkere rookpluimen werd net na 16.00 uur op Twitter gedeeld met de tekst dat het om een explosie zou gaan bij het Pentagon, het gebouw van het Amerikaanse ministerie van Defensie.
De lokale brandweer ontkrachtte dit bericht al snel met een eigen bericht op Twitter. Maar in de tussentijd was de Amerikaanse S&P 500-index al naar beneden geschoten.
"Ik zag het gebeuren", zegt beursanalist Nico Inberg van De Aandeelhouder. "Tegen een collega zei ik nog: wat raar dat de beurs opeens wegzakt." Als beurshandelaar maakte Inberg eerder schokken op de beurs mee door geruchten over ingrijpend nieuws, zoals bij de aanslagen van 11 september. "Ook toen was de reactie bij de eerste beelden al snel: verkopen."
Maar een beursverlies door nepnieuws, zag Inberg nog niet eerder. "Dit soort misbruik is echt iets waar de maatschappij rekening mee moet gaan houden." Ook Corné van Zeijl, analist bij Actiam, kijkt er zo tegenaan. "Het gebruik van manipulatie door AI is zeker een item om meer op te letten."
Koers snel weer omhoog
De koers van de S&P 500 daalde in een paar minuten zo'n 30 punten. "Dat betekent een verlies van 500 miljard dollar aan marktwaarde", zegt Inberg. "Maar het schoot ook heel snel weer omhoog." Binnen enkele minuten was het namelijk helder dat het om nepnieuws ging.
"Particuliere beleggers zullen hier niet door zijn geraakt", zegt Inberg. "Maar er zijn ongetwijfeld handelaren die hier op hebben verloren of gewonnen."
quote:Op dinsdag 23 mei 2023 11:44 schreef slashdotter3 het volgende:
Rusland actie?Ja. Is gisteren al voorbij gekomenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://nos.nl/l/2476098
Een nepfoto heeft vanmiddag korte tijd 500 miljard dollar doen verdampen op de Amerikaanse beurs. De foto is vermoedelijk gemaakt met kunstmatige intelligentie. Het beeld van donkere rookpluimen werd net na 16.00 uur op Twitter gedeeld met de tekst dat het om een explosie zou gaan bij het Pentagon, het gebouw van het Amerikaanse ministerie van Defensie.
De lokale brandweer ontkrachtte dit bericht al snel met een eigen bericht op Twitter. Maar in de tussentijd was de Amerikaanse S&P 500-index al naar beneden geschoten.
"Ik zag het gebeuren", zegt beursanalist Nico Inberg van De Aandeelhouder. "Tegen een collega zei ik nog: wat raar dat de beurs opeens wegzakt." Als beurshandelaar maakte Inberg eerder schokken op de beurs mee door geruchten over ingrijpend nieuws, zoals bij de aanslagen van 11 september. "Ook toen was de reactie bij de eerste beelden al snel: verkopen."
Maar een beursverlies door nepnieuws, zag Inberg nog niet eerder. "Dit soort misbruik is echt iets waar de maatschappij rekening mee moet gaan houden." Ook Corné van Zeijl, analist bij Actiam, kijkt er zo tegenaan. "Het gebruik van manipulatie door AI is zeker een item om meer op te letten."
Koers snel weer omhoog
De koers van de S&P 500 daalde in een paar minuten zo'n 30 punten. "Dat betekent een verlies van 500 miljard dollar aan marktwaarde", zegt Inberg. "Maar het schoot ook heel snel weer omhoog." Binnen enkele minuten was het namelijk helder dat het om nepnieuws ging.
"Particuliere beleggers zullen hier niet door zijn geraakt", zegt Inberg. "Maar er zijn ongetwijfeld handelaren die hier op hebben verloren of gewonnen."
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Rusland actie?stap 1: Mega rookbom op cruciale plekSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://nos.nl/l/2476098
Koers snel weer omhoog
stap 2: geld verdienen op de beurs
Als het niet nep is, zal de verwarring nog wat langer doorpakken.[A living organism] feeds upon negative entropy. Thus the device by which an organism maintains itself stationary at a fairly high level of orderliness really consists in continually sucking orderliness from its environment.
E. Schrödinger
Nog even wachten totdat ze een mega troepenmacht van 20k man die kant op sturen om 100 rebellen tegen te houden en dan snel wegwezen terug naar Ukraine en elders het offensief beginnen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 11:52 schreef fjs het volgende:
[ twitter ]
Kremlin:
The invasion of Ukrainian saboteurs into Belgorod region causes deep concern.
De militaire versie van een examen stuntquote:
Journalisten creeren zo hun eigen 'verhaaltjes'.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 11:50 schreef AlphaEntropyOmega het volgende:
[..]
stap 1: Mega rookbom op cruciale plek
stap 2: geld verdienen op de beurs
Als het niet nep is, zal de verwarring nog wat langer doorpakken.
Toch knap dat je zo'n plaat voor de kop kan hebben.quote:Kremlin expresses ‘deep concern’ over Belgorod attack
The Ukrainian raid only proves the need for the military operation in the neighboring country, Dmitry Peskov said
Kremlin expresses ‘deep concern’ over Belgorod attack
A Ukrainian cross-border raid into Belgorod Region, which resulted in at least eight civilians being injured, is a matter of great concern, and significant efforts will be required to prevent such incidents from happening again, Kremlin Press Secretary Dmitry Peskov said on Tuesday.
On Monday, a Ukrainian saboteur group intruded into a district called Grayvoron, west of Belgorod city, with Russian military and security forces scrambling to repel the attack. Vyacheslav Gladkov, the region’s governor, declared an “anti-terrorism operation” regime in the area, which provides law enforcement agencies with additional powers.
On Tuesday, commenting on the attack, Peskov said that “certainly, what happened yesterday is a matter of deep concern,” adding that “this once again confirms that Ukrainian militants continue their activities against our country.”
“This requires a lot of effort on our part. These efforts continue, and so does the special military operation in order to prevent such intrusions in the future,” Peskov stated.
Uit een ander artikel over de situatie:quote:For Russia is time to switch from peaceful police operation to a real hard force respond for aggression of Zio-Nazi Kiev against Civilian population of Russia.
6 m
I wouldn't want to be in Kiev right now - not for a million bucks
8 m
It's a direct attack on Russia and if Russia responds mildly or, even worse, not respond at all, it would boost entire NATO to attack Russia even more. They're that primitive, those nazis. They only understand brute force, nothing else, you can't even have a conversation with them, they're not humans.
9 m
1 tactical nuke on Ukraine will stop all attacks on Russia. Simple and clean.
10 m
Identiteit uitwissen van de bezette bevolkingquote:The Kremlin described the attack as a publicity stunt to deflect from the Ukrainian defeat in Artyomovsk, the Donbass city previously known as Bakhmut, over the weekend.
Ik vermoed dat de russen dit zeggen om hun eigen onbekwaamheid te verhullen. "Een paar vrijwilligers hebben een groot stuk land ingenomen" raakt wellicht een te gevoelige snaar.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 12:21 schreef StateOfMind het volgende:
Kraken, dat zijn bepaald geen prutsers
quote:Op dinsdag 23 mei 2023 12:22 schreef Bensel het volgende:
Ook een manier om de zee van Azov te bereiken. Gewoon om de linies heen door rusland trekken
En op een gegeven moment gaan ze overcompenseren door tienduizend man te sturen voor 100 rebellen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 12:30 schreef StateOfMind het volgende:
Dat Rusland het nu, na 24 uur, nog niet onder controle heeft is veelzeggend.
Waar is dit? Russische premiere?quote:
Iets van een film première in Cannesquote:
Welke controle hahaquote:Op dinsdag 23 mei 2023 12:30 schreef StateOfMind het volgende:
quote:Op dinsdag 23 mei 2023 12:30 schreef StateOfMind het volgende:
10k is te weinig. De grens is 700 kilometer lang. 25000 man lijkt me het minimum wat nodig is.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 12:38 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
En op een gegeven moment gaan ze overcompenseren door tienduizend man te sturen voor 100 rebellen.
En dan barst het tegenoffensief los in Ukraine
Iedereen weet dat dit het plan is maar ze kunnen er niets aan veranderen.
Wat ik begreep is het een clubje van +-40 man met 1 of 2 tanks en 8 andere voertuigen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 12:30 schreef StateOfMind het volgende:
Daar lijkt het niet op. Misschien moet Rusland maar met troepen gaan schuiven om zijn ongelijk aan te tonen.quote:
Beter dan hèquote:Op dinsdag 23 mei 2023 12:49 schreef Pleun2011 het volgende:
Die Oekraïense activiste is wel beter uitgekozen dan dit exemplaar![]()
[ afbeelding ]
Ik zag gisteravond beelden van helikopters en vliegtuigen die onschuldige Russische kindertjes bombardeerden.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 12:53 schreef theguyver het volgende:
[..]
Wat ik begreep is het een clubje van +-40 man met 1 of 2 tanks en 8 andere voertuigen.
Dus dit clubje is vrolijk aan rond toeren in Rusland voor een dag lang, dikke paniek aan het zaaien.
En Rusland heeft niet eens een helicopter of een straaljager op afgestuurd, laat staan een bataljon troepen.
Dit is toch gewoon hilarisch.
En als een Rusland zijnde moet je toch echt heel diep schamen.
Het door Rusland bezette deel van Ukraine omsingelen, bedoel je?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 12:22 schreef Bensel het volgende:
Ook een manier om de zee van Azov te bereiken. Gewoon om de linies heen door rusland trekken
Doet mij eraan denken, wat houdt al die Russen die het land willen ontvluchten tegen om de grens over te steken naar Ukraine en naar een dorp te lopen om zich over te geven?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 12:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
10k is te weinig. De grens is 700 kilometer lang. 25000 man lijkt me het minimum wat nodig is.
wilde ideeën dat de nazi's ze op gaan etenquote:Op dinsdag 23 mei 2023 13:00 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Doet mij eraan denken, wat houdt al die Russen die het land willen ontvluchten tegen om de grens over te steken naar Ukraine en naar een dorp te lopen om zich over te geven?
Ik heb er een heel erg 'balddadig bachelor party weekendje weg' mi bijquote:Op dinsdag 23 mei 2023 12:53 schreef theguyver het volgende:
[..]
Wat ik begreep is het een clubje van +-40 man met 1 of 2 tanks en 8 andere voertuigen.
Dus dit clubje is vrolijk aan rond toeren in Rusland voor een dag lang, dikke paniek aan het zaaien.
En Rusland heeft niet eens een helicopter of een straaljager op afgestuurd, laat staan een bataljon troepen.
Weekend at Vlad'squote:Op dinsdag 23 mei 2023 13:07 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik heb er een heel erg 'balddadig bachelor party weekendje weg' mi bij
Volgens de Russen zijn het +/- 40 man. Maar daarmee proberen ze het te downplayen. Hoeveel het daadwerkelijk zijn is niet duidelijk volgens mij?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 12:53 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ze gaan lekkerquote:
Heerlijk dit. Initiatief ligt nu bij oekraine, op deze manier is het verlies van bachmoet snel vergetenquote:
quote:
Je zou denken dat de Russen op een gegeven moment wel met honderden soldaten aan komen zetten, weet niet of dit goed afloopt voor hun...quote:
Dan rijden ze gewoon weer de grens overquote:Op dinsdag 23 mei 2023 13:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Je zou denken dat de Russen op een gegeven moment wel met honderden soldaten aan komen zetten, weet niet of dit goed afloopt voor hun...
Gewoon een roadtripquote:Op dinsdag 23 mei 2023 13:35 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dan rijden ze gewoon weer de grens overDe missie is sowieso al geslaagd
![]()
quote:Op dinsdag 23 mei 2023 13:37 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Weekend at Vlad's
[..]
Gewoon een roadtrip
Debriefing op TripAdvisor
De vraag is: hebben ze die ergens in de regio? Zijn de lijnen kort genoeg om snel te kunnen schakelen? Denk dat veel bestuurders in de hogere lagen nu ineens wat moeten gaan doen, maar die zijn zo volgevreten dat ze enorm lethargisch zijn. Waarschijnlijk ook allemaal in die baantjes gekomen wegens corruptie en nepotisme, dus bij een dergelijke situatie hebben ze geen flauw benul wat te doen. En het liefst blijven ze het afschuiven naar anderen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 13:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Je zou denken dat de Russen op een gegeven moment wel met honderden soldaten aan komen zetten, weet niet of dit goed afloopt voor hun...
Ze zullen wel dekking van Oekraïne krijgen als ze terug willen trekken. Gister werd een dorpje/stadje (Grayvoron) net wat verder waar de goeie Russen zaten ook aangevallen door Oekraïners met shells.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 13:33 schreef Momo het volgende:
[..]
dat deze gasten nu, meer dan 24 uur later nog niet allemaal dood zijn geeft wel aan dat het Russische leger niet meer is wat het was.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 13:39 schreef Bensel het volgende:
[..]
De vraag is: hebben ze die ergens in de regio? Zijn de lijnen kort genoeg om snel te kunnen schakelen? Denk dat veel bestuurders in de hogere lagen nu ineens wat moeten gaan doen, maar die zijn zo volgevreten dat ze enorm lethargisch zijn. Waarschijnlijk ook allemaal in die baantjes gekomen wegens corruptie en nepotisme, dus bij een dergelijke situatie hebben ze geen flauw benul wat te doen. En het liefst blijven ze het afschuiven naar anderen.
Bureaucratie in die regio's is enorm, en het smeermiddel is corruptie in de vorm van (smeer)geld. Maar niemand geeft hiervoor geld aan de juiste personen die daadwerkelijk iets zouden kunnen doen
second army in russia inmiddelsquote:Op dinsdag 23 mei 2023 14:07 schreef Nielsch het volgende:
Wat een enorme afgang voor Rusland; dat ze dit na een dag nog steeds niet de kop hebben ingedrukt.
SeCoNd ArMy In ThE wOrLd!!!!!11111![]()
![]()
![]()
Mijnenvelden.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 13:00 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Doet mij eraan denken, wat houdt al die Russen die het land willen ontvluchten tegen om de grens over te steken naar Ukraine en naar een dorp te lopen om zich over te geven?
40 man weten dus een groter stuk in te nemen dan het hele Russische leger in een jaar Bakhmut is gelukt. Dat is toch best wel treurig? Nederland is niet eens in oorlog, dus er lopen geen gewapende militairen rond, maar als 40 man hier gaat schieten dan kunnen ze best een stad terroriseren, maar aan het eind van de dag is het wel voorbij.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 13:19 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Volgens de Russen zijn het +/- 40 man. Maar daarmee proberen ze het te downplayen. Hoeveel het daadwerkelijk zijn is niet duidelijk volgens mij?
Er is in die regio ook een opslag voor noeks. Die schijnen ze nu te toch maar te hebben weggehaald. Het grappige is dat al vlak na de oorlog Russen met insignes van de dienst die ze moet beschermen aan het front verschenen als normale infanterie. Goede kans dat die noeks dus veel makkelijker te pakken zijn dan 2 jaar geleden.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 13:38 schreef Hatseflats22 het volgende:
[ twitter ]
Als het maar niet escaleert, straks moet Poetin nog tactische kernwapens inzetten op Russische grondgebied![]()
Na twee dagen de volledige luchtmacht richten op 40 man op eigen grondgebied hebben ze dus toch nog gewonnen. Ben benieuwd of het weer eens propaganda onzin is.quote:Ukraine resorting to terrorism after Artyomovsk defeat – Russian MOD
The militants involved in the latest cross-border raid have been completely destroyed, according to the Defense Ministry in Moscow
Je vraagt je af of een bewering van RT propaganda is?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 14:27 schreef Glazenmaker het volgende:
Titel en de kop van RT zojuist:
[..]
Na twee dagen de volledige luchtmacht richten op 40 man op eigen grondgebied hebben ze dus toch nog gewonnen. Ben benieuwd of het weer eens propaganda onzin is.
Nee maar zou toch wel een beetje pijnlijk zijn als een van die dode 40 mannen een selfie maakt met het artikel en de stad op de achtergrond.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 14:30 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Je vraagt je af of een bewering van RT propaganda is?
Rusland actie?Voor de flash traders kan dit een gigantische klapper zijn geweest.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://nos.nl/l/2476098
Koers snel weer omhoog
quote:
Ik denk ook dat het niet veel meer dan dat zijn, want dit is een enorm risicovolle operatie.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 13:19 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Volgens de Russen zijn het +/- 40 man. Maar daarmee proberen ze het te downplayen. Hoeveel het daadwerkelijk zijn is niet duidelijk volgens mij?
Dat niet. Maar dat zo'n klein groepje zoveel paniek kan veroorzaken is wel gek.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 14:46 schreef BEFEM het volgende:
Niet zo heel gek toch dat als er 50 of 100 man over de grens gaat dat ze dan een klein dorp in kunnen nemen? De grens is gigantisch, je kan moeilijk overal honderden soldaten hebben lopen. Rusland kan dit waarschijnlijk in Oekraïne net zo goed doen.
Waar zijn ze nog meer binnengevallen? Heb je een linkje?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 14:51 schreef Nattekat het volgende:
Op de kaart van Wikipedia staan nog twee gebieden waar Rusland is binnengevallen, wat zit daar nou weer voor verhaal achter
maar dat er dus blijkbaar geen Russisch leger is om die 50/100 direct eruit te stampen, is toch wel opmerkelijk niet?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 14:46 schreef BEFEM het volgende:
Niet zo heel gek toch dat als er 50 of 100 man over de grens gaat dat ze dan een klein dorp in kunnen nemen? De grens is gigantisch, je kan moeilijk overal honderden soldaten hebben lopen. Rusland kan dit waarschijnlijk in Oekraïne net zo goed doen.
https://upload.wikimedia.(...)d_Oblast_attacks.svgquote:Op dinsdag 23 mei 2023 14:51 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waar zijn ze nog meer binnengevallen? Heb je een linkje?
Thnx! Ik zie het iddquote:Op dinsdag 23 mei 2023 14:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
https://upload.wikimedia.(...)d_Oblast_attacks.svg
Waarom is dat opmerkelijk?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 14:51 schreef koemleit het volgende:
[..]
maar dat er dus blijkbaar geen Russisch leger is om die 50/100 direct eruit te stampen, is toch wel opmerkelijk niet?
Opvallend hoe zuur kritische denkers reageren terwijl dit uitstekend leedvermaak is.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 14:53 schreef inslagenreuring het volgende:
Opvallend ook met hoeveel hosanna deze "troll move" wordt ontvangen terwijl dit militair totaal insignificant is natuurlijk.
Een kinderhand is gauw gevuld.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 14:55 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Opvallend hoe zuur kritische denkers reageren terwijl dit uitstekend leedvermaak is.
ja, het betekend dus dat de interne veiligheid niet gegarandeerd kan worden omdat iedereen en z'n moeder in Oekraïne zit. Dus dit opent opties voor meer "kwaadwillende". Er is immers geen handhaving.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 14:54 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Waarom is dat opmerkelijk?
We weten toch allemaal waar het Russische leger zich momenteel bevindt?
Om die paar kilometer?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 14:56 schreef koemleit het volgende:
[..]
ja, het betekend dus dat de interne veiligheid niet gegarandeerd kan worden omdat iedereen en z'n moeder in Oekraïne zit. Dus dit opent opties voor meer "kwaadwillende". Er is immers geen handhaving.
Als dit allemaal echt is, en dus niet gestaged, dan zou ik als ik Poetin was me toch enigszins zorgen maken.
niet om die paar kilometer, maar om het feit dat het Russische leger dus niet in staat is die lui keihard de grond in te trappen.quote:
quote:Op dinsdag 23 mei 2023 15:04 schreef theguyver het volgende:
Ik hoorde net op de radio dat de regio weer rustig zou zijn en dat de Russen alle betrokkenen al onschadelijk zou hebben gemaakt.
Zijn ze niet gewoon weer terug de grens over.
Of zijn ze al halverwege Moskou
Waarom vind je het totaal insignificant?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 14:53 schreef inslagenreuring het volgende:
Opvallend ook met hoeveel hosanna deze "troll move" wordt ontvangen terwijl dit militair totaal insignificant is natuurlijk.
quote:Op dinsdag 23 mei 2023 15:04 schreef theguyver het volgende:
Ik hoorde net op de radio dat de regio weer rustig zou zijn en dat de Russen alle betrokkenen al onschadelijk zou hebben gemaakt.
Zijn ze niet gewoon weer terug de grens over.
Of zijn ze al halverwege Moskou
Mijn advies is om niet in discussie te gaan met een pro-Kremlin-troll.. wat bereik je daarmee.. nou, niks.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 15:05 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Waarom vind je het totaal insignificant?
Je ziet geen waarde in het veroveren van vijandig gebied? Of het verkennen van vijandelijke verdediging? Of het initiatief terugpakken. Het moraal aanvallen en/of heroveren. Vijandelijke troepenbewegingen initiëren. Verwarring zaaien. De bubbel van de veiligheid van de willekeurige Russische burger doorprikken.
Het heeft altijd enige waarde. Maar het ligt aan de partijen aldaar hoe effectief het is. Maar (totaal) insignificant is het niet.
Het zal wel meevallen. Versterk de aanwezigheid van de luchtmacht in die grensgebieden.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 15:02 schreef koemleit het volgende:
[..]
niet om die paar kilometer, maar om het feit dat het Russische leger dus niet in staat is die lui keihard de grond in te trappen.
Waar zijn die nog meer niet toe in staat? Brengt dit andere op ideeën? Mensen die denken" Hey die Poetin is niet zo sterk (meer), ik pak een stukje land met mijn mensen" .
Of erger (voor Poetin dan) hey ik kan met mijn stuk van het leger weleens optrekken naar Moskou de tegenstand zal meevallen.
En hoe sterk zijn de ingenomen gebieden in Oekraïne beveiligd? als ze al problemen hebben met hun eigen grondgebied. Allemaal dingen die ik me, als Poetin zijnde, ernstig af zou vragen.
Je snapt echt niet dat dit een vrij significant iets is, ook al stelt het militair niks voor?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 15:11 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het zal wel meevallen. Versterk de aanwezigheid van de luchtmacht in die grensgebieden.
Het is in mijn ogen niet meer dan een gekke jackass road safari. Het levert helemaal niets op. Leuk voor op reddit enzo.
Het is meer voor de bühnequote:Op dinsdag 23 mei 2023 15:10 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Mijn advies is om niet in discussie te gaan met een pro-Kremlin-troll.. wat bereik je daarmee.. nou, niks.
quote:Op dinsdag 23 mei 2023 15:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je snapt echt niet dat dit een vrij significant iets is, ook al stelt het militair niks voor?
Kremlin spokesman Dmitry Peskov has said the cross-border attack on the Russian region of Belgorod on Monday is a cause of “deep concern.”quote:Op dinsdag 23 mei 2023 15:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je snapt echt niet dat dit een vrij significant iets is, ook al stelt het militair niks voor?
Maar wat is een fortifications nou precies? Een trench? Een gebouw?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 15:09 schreef Anton91 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Mash reports that saboteurs have established a line of fortifications between Gorda-Podol and Grayvoron, #Belgorod region. DRGs have also fortified their positions around the Grayvoron checkpoint. Artillery is also being fired from Ukraine.
Als het nu een enigszins serieus offensief zou zijn. Dan was ik het met je eens geweest.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 15:05 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Waarom vind je het totaal insignificant?
Je ziet geen waarde in het veroveren van vijandig gebied? Of het verkennen van vijandelijke verdediging? Of het initiatief terugpakken. Het moraal aanvallen en/of heroveren. Vijandelijke troepenbewegingen initiëren. Verwarring zaaien. De bubbel van de veiligheid van de willekeurige Russische burger doorprikken.
Het heeft altijd enige waarde. Maar het ligt aan de partijen aldaar hoe effectief het is. Maar (totaal) insignificant is het niet.
Trenches volgens deze post, maar zal nog wel even duren voor we daar achter komen. De Russische media is weer flink aan het liegen rondom dit gebeuren.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 15:13 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Maar wat is een fortifications nou precies? Een trench? Een gebouw?
Wel een leuk signaal naar andere rebelgroepen en tegenstanders van het Kremlin.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 15:15 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als het nu een enigszins serieus offensief zou zijn. Dan was ik het met je eens geweest.
Dit zijn wat Oekraïners op een carbage run door de grensstreek.
Russen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 15:15 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als het nu een enigszins serieus offensief zou zijn. Dan was ik het met je eens geweest.
Als dit maandenlang doorgaat dan begint het wel ondanks de censuur wel door te sijpelen naar de rest van Rusland dat het leger zwak is en er dus een opstand mogelijk isquote:Op dinsdag 23 mei 2023 15:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Wel een leuk signaal naar andere rebelgroepen en tegenstanders van het Kremlin.
Op welke manier dan?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 15:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
quote:
quote:Op dinsdag 23 mei 2023 15:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat maakt het serieus? Als het met 100 man gedaan wordt, of 1000? Of 10000? En moeten ze allemaal tegelijk ingezet worden, of mogen ze ook kijken wat de tegenpartij doet?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 15:15 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als je uit bent op wat vervelende kattenkwaad dan kun je je gang gaan ja.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 15:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Die andere banner "free army of Russia" is natuurlijk gewoon voor plausible deniability. Zullen inderdaad geen Abrams en marders de grens over gaan.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 15:17 schreef theguyver het volgende:
[..]
Russen.
Als men kan achterhalen dat het Oekraïners zijn dan kan de VS moeilijk gaan doen.
Want dat is de hele reden waarom men al die tijd moeilijk heeft gedaan met zwaardere geschut leveren.
Zie het als een luizen op je kat, je moet de hele regio uitwassen wil je eraf komen.quote:
In mijn ogen is het serieus als je serieuze capaciteit nodig hebt om het probleem op te lossen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 15:20 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Wat maakt het serieus? Als het met 100 man gedaan wordt, of 1000? Of 10000? En moeten ze allemaal tegelijk ingezet worden, of mogen ze ook kijken wat de tegenpartij doet?
A feint attack is designed to draw defensive action towards the point under assault. It is usually used as a diversion to force the enemy to concentrate more manpower in a given area, to weaken the opposing force in another area.[2] Unlike a related diversionary maneuver, the demonstration, a feint involves actual contact with the enemy.
https://en.wikipedia.org/wiki/Feint
Zoiets las ik gister inderdaad ook, maar geen idee of het echt is.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 15:19 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ze hadden toch ook zo'n jammer te pakken? Of was dat fake
De eerste dag in ieder geval niet, daar heb je gelijk in.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 15:24 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zie het als een luizen op je kat, je moet de hele regio uitwassen wil je eraf komen.
En daar heeft Rusland nou niet meteen de middelen voor.
Dat ligt eraan of Rusland nog ergens reservisten in de buurt heeft. Maar dat ze de grens met een vijandig land niet kunnen bewaken zegt wel iets. Ze hadden er geen rekening mee gehouden (onderschatting van de vijand.) Of ze hebben de mankracht niet.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 15:24 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
In mijn ogen is het serieus als je serieuze capaciteit nodig hebt om het probleem op te lossen.
Voor deze aantallen zijn niet per se manschappen vanuit het front in Oekraïne nodig toch?
Ze hebben nog 300k Rosvargardia mankracht om het eigen volk onder de duim te houden. Misschien gaan ze die inzetten.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 15:32 schreef zuchtje het volgende:
Dat ligt eraan of Rusland nog ergens reservisten in de buurt heeft. Maar dat ze de grens met een vijandig land niet kunnen bewaken zegt wel iets. Ze hadden er geen rekening mee gehouden (onderschatting van de vijand.) Of ze hebben de mankracht niet.
Of ze geven weinig om de integriteit van het land, en nemen het op de koop toe
Ze hebben die, of ze zeggen dat ze die hebben?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 15:34 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ze hebben nog 300k Rosvargardia mankracht om het eigen volk onder de duim te houden. Misschien gaan ze die inzetten.
Het is te hopen dat als Rusland die inzet dat ze zeer grote verliezen lijden.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 15:34 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ze hebben nog 300k Rosvargardia mankracht om het eigen volk onder de duim te houden. Misschien gaan ze die inzetten.
Nee Russen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 15:41 schreef xzaz het volgende:
Even niet opgelet... is het nou Oekraine wat delen van Rusland binnen is gevallen?
Hoop het ook want Rosvargardia is een risicoloos luizenbaantje van ongewapende burgers onder de duim houden. Dat gaat niet werken tegen een serieus leger.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 15:39 schreef Anton91 het volgende:
Het is te hopen dat als Rusland die inzet dat ze zeer grote verliezen lijden.
Gisteren was ik het met je eens. Maar nu hebben ze toch echt meerdere tanks, mraps, apcs, mortieren en lucht/howitzer steun van oekraieners.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 15:15 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Waar dan?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 15:46 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Gisteren was ik het met je eens. Maar nu hebben ze toch echt meerdere tanks, mraps, apcs, mortieren en lucht/howitzer steun van oekraieners.
Dat kunnen de russen niet zomaar even verdrijven met wat veredelde rosgvardia
Gebaseerd op meerdere videos van vandaag en gister op twitter/telegramquote:
Fijne crackpupillen ook die gozer.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 15:56 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Gebaseerd op meerdere videos van vandaag en gister op twitter/telegram
neem aan dat alles al gepost is, maar hier bijv de mortieren
[ twitter ]
(en dit is natuurlijk niet AFU, warmonitors is pro russisch)
Tja, neo-nazi's en gangsters die neo-nazi's en gangsters aanvallen...ik zie het probleem niet. Niemand is Rusland binnengevallen, overigens, die groepen zijn Russisch.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 15:59 schreef Jemoederniet het volgende:
Weten we al wat voor types het zijn die Rusland zijn binnengevallen? Volgens Boekestijn en De Wijk gisteren zijn het geen frisse lui. Zou gaan om twee groepen: Freedom of Russia Legion en de Russian Volunteer Corps. Als je zoekt naar het RDK dan vind je neo-nazi's, drugdealing en slechts 50 leden. De andere groep verlangt terug naar de tsarentijd. Radicale groepen dus volgens hen.
Ik wel. We hadden in die tijd al krachtiger moeten optreden en met 't leger plaats moeten maken voor onderzoek. Maar goed achteraf gezien...quote:Op dinsdag 23 mei 2023 15:56 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Hoe hebben jullie dat? Ik denk heel niet aan mh17 als ik me bedenk dat we mogen investeren in Russen ruimen.
Wie weet. Maar los daarvan. Zonder mh17 zou ik als NLer ook gewoon willen dat we voorop lopen met die vliegtuigen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:04 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ik wel. We hadden in die tijd al krachtiger moeten optreden en met 't leger plaats moeten maken voor onderzoek. Maar goed achteraf gezien...
Mua; ik denk echt wel dat het meespeelt in hoe de Nederlandse overheid 't voortouw neemt. Normaal zijn wij niet zo van het voortouw nemen mbt gevechtsposities, maar hoe Rusland in 'samenwerking' het hele onderzoek heeft belemmerd [u]zijn we[/u] ben ik echt niet vergeten...quote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:05 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Wie weet. Maar los daarvan. Zonder mh17 zou ik als NLer ook gewoon willen dat we voorop lopen met die vliegtuigen.
Kan zijn dat alles op alles moet worden gezet om het nuclaire arsenaal veilig te stellen en te vervoeren (dit zou wel een hele geldige redenatie zijn).quote:Op dinsdag 23 mei 2023 15:20 schreef theguyver het volgende:
Btw belgorad heeft een vliegveld en een militaire basis..
Maar schijnbaar is daar geen kip anders had men die wel de kant van deze rebellen opgestuurd.
Volgens mij gingen Amerikaanse zorgen niet zozeer om wel/niet aanvallen van Oekrainse legerin Rusland maar het gebruik van Amerikaans lange afstands raketten/geschut voor doelen diep in Rusland.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 15:17 schreef theguyver het volgende:
[..]
Russen.
Als men kan achterhalen dat het Oekraïners zijn dan kan de VS moeilijk gaan doen.
Want dat is de hele reden waarom men al die tijd moeilijk heeft gedaan met zwaardere geschut leveren.
Tegenwoordig valt erg gemakkelijk te verifiëren of iemand een Oekraïense of Russische nationaliteit heeft hoor.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 15:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als je uit bent op wat vervelende kattenkwaad dan kun je je gang gaan ja.
[..]
Die andere banner "free army of Russia" is natuurlijk gewoon voor plausible deniability. Zullen inderdaad geen Abrams en marders de grens over gaan.
Russen zijn Rusland binnengevallen vanuit wat Rusland als Rusland beschouwd.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 15:41 schreef xzaz het volgende:
Even niet opgelet... is het nou Oekraine wat delen van Rusland binnen is gevallen?
Oohja, het zijn nazi's, tuurlijkquote:Op dinsdag 23 mei 2023 15:59 schreef Jemoederniet het volgende:
Weten we al wat voor types het zijn die Rusland zijn binnengevallen? Volgens Boekestijn en De Wijk gisteren zijn het geen frisse lui. Zou gaan om twee groepen: Freedom of Russia Legion en de Russian Volunteer Corps. Als je zoekt naar het RDK dan vind je neo-nazi's, drugdealing en slechts 50 leden. De andere groep verlangt terug naar de tsarentijd. Radicale groepen dus volgens hen.
Tuurlijk zijn het geen frisse lui, lijkt me duidelijk. Maar de Russen hadden dit in hun geweldige planning van deze fantastische militaire operatie kunnen incalculeren. Dat er vroeg of laat interne problemen zouden ontstaan.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 15:59 schreef Jemoederniet het volgende:
Dit klinkt niet echt als nazi's, though...quote:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Freedom_of_Russia_Legionquote:The Legion uses the white-blue-white flag instead of the official white-blue-red flag of Russia.[3][11] According to the manifesto of the Legion, published in their Telegram channel in April, they "carry the values of the Free Man of New Russia – freedom of speech, freedom of expression, freedom to choose your future", and their main goals are the overthrowing of Putin's government and "struggle for the New Russia".[27] The letter L, the first letter of the words Legion and Liberty, is also used by the Legion as one of its symbols. On the right sleeve, the Legion wears the flag of Ukraine, like other Ukrainian foreign legions.[28][16]
Zijn het ook niet. Ik vind alleen die nazikaart weer opvallendquote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:39 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dit klinkt niet echt als nazi's, though...
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Freedom_of_Russia_Legion
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Russian_Volunteer_Corpsquote:The Russian Volunteer Corps (RVC) was founded in August 2022 by Denis Nikitin (real surname Kapustin), who has been described in media as a neo-Nazi football hooligan.[4][5][6][7] He was born in Moscow, and moved to Germany in 2001 and lived there for several years; he returned to Russia in 2008 and founded the clothing brand White Rex before moving to Ukraine in 2017, where he was involved with far-right movements.[6][8][9][10] According to Reuters, he has described himself as a "nationalist fighting for a Russia that belongs to ethnic Russians" but "has rejected the neo-Nazi and white supremacist characterisations".[11]
Ze zijn heel veel frisser dan de Russen die Oekrainers vermoorden en verkachten of dat goedpraten.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:35 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Tuurlijk zijn het geen frisse lui, lijkt me duidelijk. Maar de Russen hadden dit in hun geweldige planning van deze fantastische militaire operatie kunnen incalculeren. Dat er vroeg of laat interne problemen zouden ontstaan.
Die gasten zijn nu al 2 dagen vrijwel ongehinderd stampij aan het maken in Rusland met hun roadtripquote:
https://nos.nl/artikel/24(...)-de-rol-van-oekrainequote:Wie zijn de Russen die Rusland zijn 'binnengevallen'? En wat is de rol van Oekraïne?
heb sterke wantrouwen in het artikel van wiki, het leest als iedereen die tegen rusland is een nazi.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:42 schreef Barbusse het volgende:
Deze misschien wel, maar kan ook over gediscussieerd worden:
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Russian_Volunteer_Corps
Bij Bakhmut omgekomen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:54 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Die gasten zijn nu al 2 dagen vrijwel ongehinderd stampij aan het maken in Rusland met hun roadtripWaar is het Russische leger?
Eens, daarom ook mijn kanttekening.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:55 schreef Korenfok het volgende:
[..]
heb sterke wantrouwen in het artikel van wiki, het leest als iedereen die tegen rusland is een nazi.
Want niet echt logisch he een rusische nationalist die vecht tegen ruslands
nationalistisch
Komt. Generaal Lapin, de held van de verdediging van Kharkiv Oblast, gaat het bevel voeren.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:54 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Die gasten zijn nu al 2 dagen vrijwel ongehinderd stampij aan het maken in Rusland met hun roadtripWaar is het Russische leger?
Waarschijnlijk in de war met hun eigen troepen, dat zijn immers ook Russenquote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:55 schreef Haags het volgende:
[..]
Heh, ze waren toch allemaal dood volgens Rusland zelf?
Dan komt alles ongetwijfeld snel goed.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Komt. Generaal Lapin, de held van de verdediging van Kharkiv Oblast, gaat het bevel voeren.
Net zo insignificant als de Russische verovering van Bahkmut.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 14:53 schreef inslagenreuring het volgende:
hangt ervan af wat dit voor operatie is. is het een Rupert om aandacht af te leiden van een UA aanval elders,of is het een niet afgestemd zot idee van wat Russen die kans zien de zwakte van hun thuisland te laten zien waar de UA dan weer van kan profiteren? Micah Jenkins flikte zoiets ooit bij bull run met een samen geraapte militie, brak door de linies van de Unie en werd helemaal niet aangevallen tot hij vele kilometers achter de linies zat. hij ging van CO van de Palmetto Sharpshooters naar generaal in het leger van North Virginiaquote:Op dinsdag 23 mei 2023 15:46 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Gisteren was ik het met je eens. Maar nu hebben ze toch echt meerdere tanks, mraps, apcs, mortieren en lucht/howitzer steun van oekraieners.
Dat kunnen de russen niet zomaar even verdrijven met wat veredelde rosgvardia
Dat is een bruisende wereldstad.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Net zo insignificant als de Russische verovering van Bahkmut.
Vergeleken met Balrogmorgoth wel, ja!quote:
Tegenwoordig is dat ook nog maar een soort slecht onderhouden veredelde parkeerplaatsquote:
Mooi heaquote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:54 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Naja, de afstanden zijn sowieso vrij groot natuurlijk en je wilt ook niet er helemaal heen gaan racen zonder plan want dan krijg je een paar kogels op je harses, ook al zijn ze niet met heel erg veel. Dat het ff duurt vind ik niet zo raar.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 14:51 schreef koemleit het volgende:
[..]
maar dat er dus blijkbaar geen Russisch leger is om die 50/100 direct eruit te stampen, is toch wel opmerkelijk niet?
Volgens de Russen zelf hebben ze miljarden gespendeerd aan een verdedigingslinie op die plek, er is een opslag van noeks 20km verderop, de politie daar is gemilitariseerd en ze hebben de beschikking over helikopters en straaljagers. Bovendien zijn ze zeg maar in oorlog aan die grens.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:23 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Naja, de afstanden zijn sowieso vrij groot natuurlijk en je wilt ook niet er helemaal heen gaan racen zonder plan want dan krijg je een paar kogels op je harses, ook al zijn ze niet met heel erg veel. Dat het ff duurt vind ik niet zo raar.
Ik vind 2 dagen toch wel aan de lange kant.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:23 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Naja, de afstanden zijn sowieso vrij groot natuurlijk en je wilt ook niet er helemaal heen gaan racen zonder plan want dan krijg je een paar kogels op je harses, ook al zijn ze niet met heel erg veel. Dat het ff duurt vind ik niet zo raar.
Road trippin' with my two favorite alliesquote:
Ja en dat terwijl er een een eindje verderop een pleur nukes ligt.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik vind 2 dagen toch wel aan de lange kant.
Dan heb je echt blijkbaar 0 meer achter de hand.
Zelfde als die van gisteren. Maar dan meer beklad.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:34 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]
Helaas een 2e MRAP verloren.
Het is ook niet alsof ik zeg dat Rusland niet dom is ofzo maar Rusland zelf zal vast ook wel dorpen in Oekraïne met 100 man in kunnen nemen, als ze ergens in het noorden de grens over steken.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:30 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Volgens de Russen zelf hebben ze miljarden gespendeerd aan een verdedigingslinie op die plek, er is een opslag van noeks 20km verderop, de politie daar is gemilitariseerd en ze hebben de beschikking over helikopters en straaljagers. Bovendien zijn ze zeg maar in oorlog aan die grens.
Allemaal zaken waardoor ik zeg dat het niet eens nodig zou moeten zijn om aan de komen racen voor wat ze zelf een man of 80 noemen.
Of omgeruild voor een tank die daar geparkeerd stond.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:34 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]
Helaas een 2e MRAP verloren.
Ja, dat. Stel dat ze echt iets kwaads in de zin hebben. En dan heeft het labbekak rus leger wel ff 2+ dagen nodig om van hun reet af te komen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:35 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ja en dat terwijl er een een eindje verderop een pleur nukes ligt.
En schijnbaar zonde beveiliging.
Of de besluitvorming is gewoon gigantisch traag, zal er ook mee te maken hebben. Dat is ook een probleem zoals we weten.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik vind 2 dagen toch wel aan de lange kant.
Dan heb je echt blijkbaar 0 meer achter de hand.
Nee is een andere, ook door Oryx bevestigd, die geloof ik daar wel in hoor.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zelfde als die van gisteren. Maar dan meer beklad.
Zag wel dat oekraine goed-rus een T-90 had buitgemaakt.
Toen ze die zooi bouwden was het nog de Soviet uniequote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:38 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Het is ook niet alsof ik zeg dat Rusland niet dom is ofzo maar Rusland zelf zal vast ook wel dorpen in Oekraïne met 100 man in kunnen nemen, als ze ergens in het noorden de grens over steken.
Wat ik me wel afvraag us of ze echt nog kernwapens hebben liggen op 20 km van de grens. Ik kan me slimmere plekken bedenken.
Als je in oorlog bent met je buurman moet het op zich niet mogelijk moeten zijn dat een klein clubje zo makkelijk even langs komt.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:38 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Het is ook niet alsof ik zeg dat Rusland niet dom is ofzo maar Rusland zelf zal vast ook wel dorpen in Oekraïne met 100 man in kunnen nemen, als ze ergens in het noorden de grens over steken.
Wat ik me wel afvraag us of ze echt nog kernwapens hebben liggen op 20 km van de grens. Ik kan me slimmere plekken bedenken.
Dat verplaats je toch als je oorlog voert met een land 20km verderop?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Toen ze die zooi bouwden was het nog de Soviet unie
Die van gister was al zeer dubieus.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:40 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nee is een andere, ook door Oryx bevestigd, die geloof ik daar wel in hoor.
[ twitter ]
Zoals Boromir al zei: "One can simply walk into Mordor. No biggie."quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:41 schreef theguyver het volgende:
[..]
Als je in oorlog bent met je buurman moet het op zich niet mogelijk moeten zijn dat een klein clubje zo makkelijk even langs komt.
Vooral niet als je de grootste luchtvloot ter wereld hebt.
En een vliegveld op 100km
Nou, Sherlock. Zoals je ziet staat die vent vol in het licht. Dan is het helemaal niet gek dat de rode band vooraan overbelicht is en dat je daar geen rode kleur ziet.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Die van gister was al zeer dubieus.
Leuke oefening; sla het plaatje van jouw tweet op. Open die daarna met een photoviewer en zoom eens extreem in op de rode armband, in het middelste plaatje. De 'armband' loopt niet rond de arm. En dat is op dit plaatje van gisteren nog duidelijker te zien.
Wat maakt het uit of hij doorloopt dan?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Die van gister was al zeer dubieus.
Leuke oefening; sla het plaatje van jouw tweet op. Open die daarna met een photoviewer en zoom eens extreem in op de rode armband, in het middelste plaatje. De 'armband' loopt niet rond de arm. En dat is op dit plaatje van gisteren nog duidelijker te zien.
Denis Nikitin is oprichter van White Rex, heeft toch wat lichte neonazistische trekjes.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:42 schreef Barbusse het volgende:
Deze misschien wel, maar kan ook over gediscussieerd worden:
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Russian_Volunteer_Corps
Ja en dan 10 biljoen investeren in een verdediging als een Franse gatenkaas.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zoals Boromir al zei: "One can simply walk into Mordor. No biggie."
Gewoon een soort Maginotlinie dusquote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:13 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ja en dan 10 biljoen investeren in een verdediging als een Franse gatenkaas.
https://semnasem.org/arti(...)nd-why-it-is-useless
Zelfs de Mexicaanse muur van Trump was effectiever daar had je nog een ladder voor nodig.
En vooral dat dit dus de meest gemakkelijke route is naar de grootste stad in de regio.
10 miljard roebel is geloof ik 115 miljoen euro omgerekend (voor wat context), maar blijft nog steeds enorm slecht jaquote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:13 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ja en dan 10 biljoen investeren in een verdediging als een Franse gatenkaas.
https://semnasem.org/arti(...)nd-why-it-is-useless
Zelfs de Mexicaanse muur van Trump was effectiever daar had je nog een ladder voor nodig.
En vooral dat dit dus de meest gemakkelijke route is naar de grootste stad in de regio.
Deze niet meer van toepassing?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:34 schreef theguyver het volgende:
[..]
Road trippin' with my two favorite allies
Fully loaded we got snacks and supplies
It's time to leave this town, it's time to steal away
Let's go get lost anywhere in the USSR
Let's go get lost, let's go get lost
quote:. Sindsdien opereerde Nikitin afwisselend vanuit Rusland en Oekraïne. Na het uitbreken van de eerste oorlog in de Donbas in 2014 sloot hij zich aan bij het extreem-rechtse Oekraïense Azov-bataljon. Ook na de Russische invasie begin vorig jaar vocht hij met Azov mee tegen de Russen.
Zijn Russische Vrijwilligerskorps maakt nu deel uit van de Oekraïense Territoriale Defensie, een tak van de Oekraïense strijdkrachten, al doen de autoriteiten nogal vaag over de precieze banden met de groep. Het RDK is omstreden omdat het zijn inspiratie ontleent aan het Russische Bevrijdingsleger van generaal Vlasov, dat in de Tweede Wereldoorlog aan de kant van Hitler tegen het Rode Leger vocht.
Sommige Oekraïners verdenken Nikitin er wegens zijn ultranationalistische opvattingen van dat hij banden heeft met de Russische veiligheidsdiensten. Maar Nikitin ontkent dat. Het RDK is volgens hem tegen het Poetin-regime in Rusland, omdat het dat ziet als het Sovjetregime in een ander jasje. Zijn grootste bezwaar is dat de etnische Russen ook onder Poetin niet als het leidende volk in het Russische rijk worden beschouwd.
Nadelig voor Kyiv
Volgens het Kremlin staat het vast dat Kyiv het groene licht voor de operatie heeft gegeven, maar ook dat is onduidelijk. Een woordvoerder van het Oekraïense ministerie van Defensie zei de operatie te zien als een teken dat het Russische volk ‘begint te ontwaken’ en tegen Poetin in opstand begint te komen.
Maar daar is geen enkel bewijs voor. De infiltranten kregen in Rusland voor zover bekend geen enkele steun. Het is ook de vraag of er veel Russen zijn die op een nieuwe versie van het Vlasov-leger zitten te wachten. Waarschijnlijker is dat de operatie juist nadelig is voor Kyiv, omdat ook de westerse landen die Oekraïne steunen niets van doen willen hebben met Russische neonazi’
Ja maar daar gingen de Duitsers om heen.quote:
Ging meer om het punt dat ze veel geld en moeite in een verdedigingslinie steken die vervolgens nutteloos blijkt te zijnquote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:26 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ja maar daar gingen de Duitsers om heen.
Hier reed men dus blijkbaar gewoon over de weg door de linie.
114 miljoen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:17 schreef skysherrif het volgende:
[..]
10 miljard roebel is geloof ik 115 miljoen euro omgerekend (voor wat context), maar blijft nog steeds enorm slecht ja
Dan kan je ze nog wel verplaatsen als je op 20 km oorlog voert.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Toen ze die zooi bouwden was het nog de Soviet unie
De rusbots zijn wel weer op volle kracht aanwezig op twitter op dit moment, zo te lezen in de reacties.quote:
Het is geen intratuin hequote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:28 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dan kan je ze nog wel verplaatsen als je op 20 km oorlog voert.
Het is een grens van 800/1000 km ofzo? Er is altijd een plek waar je met 100 man de grens over kan gaan. Wil je 100 man tegen houden moet je sowieso 50 soldaten hebben, en de aanvaller heeft nog het voordeel van dat ze het moment kiezen. Dat is niet realistisch om dat overal aan de grens te hebben.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:41 schreef theguyver het volgende:
[..]
Als je in oorlog bent met je buurman moet het op zich niet mogelijk moeten zijn dat een klein clubje zo makkelijk even langs komt.
Vooral niet als je de grootste luchtvloot ter wereld hebt.
En een vliegveld op 100km
Daar is de webcare al.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:26 schreef Za het volgende:
[..]
Dat is een grenspost, er wonen geen locals en zijn geen scholen.
quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:31 schreef 3rr0r het volgende:
In 1Vandaag was er weer een kleine reportage van die Nederlandse journalist. Vlakbij de Russische grens. Er is een vrouw die 99 honden opvangt die zijn achtergelaten door mensen die zijn gevlucht
Ik dacht berichten gelezen te hebben dat ze ze nu aan het verplaatsen waren maar misschien klopt dat niet.quote:
quote:. Woordvoerder van het Legioen van de Vrijheid van Rusland is de Russische oppositiepoliticus Ilya Ponomarev. Hij is een voormalig lid van het Russische parlement en leeft inmiddels in ballingschap in Oekraïne. Ponomarev was vorig jaar ook degene die namens een ander partizanenleger de verantwoordelijkheid claimde voor de moordaanslag op Daria Doegina, de dochter van de Russische extremist Aleksandr Doegin.
Niet bij een van de belangrijkste grensovergangen waarbij nukes een grote stad en een van de belangrijkste luchthavens ( voor invasie doeleinden ) van Rusland liggen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:31 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Het is een grens van 800/1000 km ofzo? Er is altijd een plek waar je met 100 man de grens over kan gaan. Wil je 100 man tegen houden moet je sowieso 50 soldaten hebben, en de aanvaller heeft nog het voordeel van dat ze het moment kiezen. Dat is niet realistisch om dat overal aan de grens te hebben.
Zoals ik zeg is het amateuristisch maar ook weer niet zoooo bijzonder als hier gedaan wordt.
Hoezo de neo-nazie “kaart”quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:37 schreef Barbusse het volgende:
God, Rusland zet zichzelf enorm voor schut omdat ze een groepje Russen nog steeds niet tegen hebben kunnen houden met hun thunder run kroegentocht, en direct wordt de neo-Nazi kaart getrokken door opinie makers. Verrassend
quote:
Als hij nog in Rusland zou wonen zou hij inmiddels wel al uit het raam gevallen zijn.quote:Ilya Vladimirovich Ponomarev is a Russian-Ukrainian politician who was a member of the State Duma from 2007 to 2016. He was the only member of the State Duma not to vote in favour of the Russian gay propaganda law and to vote against Russia's annexation of Crimea in March 2014.
Mooi mensquote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:35 schreef 3rr0r het volgende:
De video:
https://eenvandaag.avrotr(...)g-nog-te-horen-zijn/
Azov zou ook uit nazi's bestaan, maar dat werd ook snel gedebunked. Als er 1 nazi lid is van een militair onderdeel, is dat hele onderdeel dan nazi? Leuk hoor, dat geframe van je. Maar doen we helemaal niks mee.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoezo de neo-nazie “kaart”
Als dit de betreffende groepen zijn dan ZIJN het gewoon neo-nazis.
Maar dat ruimt uiteindelijk ook op.
Ik frame helemaal niet.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:44 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Azov zou ook uit nazi's bestaan, maar dat werd ook snel gedebunked. Als er 1 nazi lid is van een militair onderdeel, is dat hele onderdeel dan nazi? Leuk hoor, dat geframe van je. Maar doen we helemaal niks mee.
De meeste nazi hooligans vechten gewoon keurig aan Russische zijde hoor, of voor wagner.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik frame helemaal niet.
Dat zijn gewoon de feiten vd seperatistengroepen die de grens overtrokken.
Weer je nog die massale vechtpartij tussen Russen en Engelsen in Marseille, die types dus.
Erg leuk dat jij je mening continue als feit poneert, en dat altijd onderbouwt met òf oud nieuws, òf de mening van iemand anders waar je het mee eens bent. Maar zoals gezegd, doen we niks mee.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik frame helemaal niet.
Dat zijn gewoon de feiten vd seperatistengroepen die de grens overtrokken.
Weer je nog die massale vechtpartij tussen Russen en Engelsen in Marseille, die types dus.
Ps doe JIJ helemaal niks mee. Alles is al geconformeerd op BNR.
Lijkt me wel (zeker in tijden van oorlog) dat je een quick reaction force klaar hebt staan die in elk geval via de lucht daar waar nodig is kan komen, al dan niet met versterking via de weg op iets later moment.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:31 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Het is een grens van 800/1000 km ofzo? Er is altijd een plek waar je met 100 man de grens over kan gaan. Wil je 100 man tegen houden moet je sowieso 50 soldaten hebben, en de aanvaller heeft nog het voordeel van dat ze het moment kiezen. Dat is niet realistisch om dat overal aan de grens te hebben.
Zoals ik zeg is het amateuristisch maar ook weer niet zoooo bijzonder als hier gedaan wordt.
Die komen niet meerquote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:51 schreef Bensel het volgende:
[..]
Lijkt me wel (zeker in tijden van oorlog) dat je een quick reaction force klaar hebt staan die in elk geval via de lucht daar waar nodig is kan komen, al dan niet met versterking via de weg op iets later moment.
Spouglelijk anglicisme.quote:
Hoe “we”? Praat voor jezelf.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:50 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Erg leuk dat jij je mening continue als feit poneert, en dat altijd onderbouwt met òf oud nieuws, òf de mening van iemand anders waar je het mee eens bent. Maar zoals gezegd, doen we niks mee.
Aangezien je het nieuws van de russen altijd moet omdraaien om de waarheid te krijgen, vermoed ik dat er nu wel iets onderweg is. Of ze zijn inmiddels al verslagen, dat kan ook natuurlijkquote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:52 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Die komen niet meer![]()
![]()
![]()
[ twitter ]
[ twitter ]
Ja is ook zo, Thanks man.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Spouglelijk anglicisme.
Je bedoeld bevestigd.
Conformeren is heel wat anders.
Het is ook een vaststaand iets dat putin nazi isquote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoe “we”? Praat voor jezelf.
Je ontkent gewoon een bekendstaand iets en praat over framen.
Daar heb je wel een puntquote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:55 schreef Bensel het volgende:
[..]
Aangezien je het nieuws van de russen altijd moet omdraaien om de waarheid te krijgen, vermoed ik dat er nu wel iets onderweg is. Of ze zijn inmiddels al verslagen, dat kan ook natuurlijk
quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:26 schreef Za het volgende:
[..]
Dat is een grenspost, er wonen geen locals en zijn geen scholen.
Oorlog duurt maar 3 dagen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:44 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat verplaats je toch als je oorlog voert met een land 20km verderop?
Geen idee ik zie geen spoor van bloed of lijken.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:42 schreef skysherrif het volgende:
Wil niet vervelend doen, maar het lijkt er op dat FR het toch niet enorm goed gedaan heeft
[ twitter ]
quote:
Er is geen oorlogquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Even in spoiler gezet van nog niet zo lang geleden gepost door de betreffende groep.
Maar ik las ook al eerder ergens vandaag dat ze zich hadden opgesplitst.Er staat nog een vraag voor u open!!
quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:17 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Mij doet de "wild goose chase" van de Poetinisten op hun separatistische landgenoten vooral aan de achtervolgingen in tekenfilmseries denken.
[ afbeelding ]
Ik ontken niks, jij toont niks aan. Tenzij je verouderd nieuws en opinies aanneemt als vaststaand feit anno nu. En ja, je bent aan het framen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoe “we”? Praat voor jezelf.
Je ontkent gewoon een bekendstaand iets en praat over framen.
quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:23 schreef theguyver het volgende:
Zijn niet dezelfden in elk geval camo is echt verschillendSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Even in spoiler gezet van nog niet zo lang geleden gepost door de betreffende groep.
Maar ik las ook al eerder ergens vandaag dat ze zich hadden opgesplitst.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
Die online Nafo lui zijn ook bloedirritant. Zogenaamde offensieven tegen Russische misinformatie maar verdenk ze van precies hetzelfde.quote:
NAFO=BAASquote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:40 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Die online Nafo lui zijn ook bloedirritant. Zogenaamde offensieven tegen Russische misinformatie maar verdenk ze van precies hetzelfde.
We gaan u overdag nooit meer op fok zien neem ik aan dus?quote:Moeten dat soort usertjes niet werken overdag ofzo?
Die blijft geniaal.. zowel de film als deze deepfake.quote:
Wat mij weer aan Benny Hill doet denken..quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:17 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Mij doet de "wild goose chase" van de Poetinisten op hun separatistische landgenoten vooral aan de achtervolgingen in tekenfilmseries denken.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:40 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Die online Nafo lui zijn ook bloedirritant. Zogenaamde offensieven tegen Russische misinformatie maar verdenk ze van precies hetzelfde.
Moeten dat soort usertjes niet werken overdag ofzo?
Jij mag tutoyeren.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
NAFO=BAAS
[..]
We gaan u overdag nooit meer op fok zien neem ik aan dus?
Tuurlijk is dit een troll account.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:45 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit is denk ik een Russian troll account:
[ twitter ]
Wow wat voor lopende band werk doe jij dat je nog met echte pauzes werkt ..quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:44 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Jij mag tutoyeren.
Alleen in de pauzes he
Dit is allemaal leuk en niks mis mee.quote:
Die las ik uiteraard zelf in.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:47 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Wow wat voor lopende band werk doe jij dat je nog met echte pauzes werkt ..
Twee voertuigen zo in een greppel lijkt iig een beetje staged.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:43 schreef slashdotter3 het volgende:
Volgens deze thread zijn al die kapotte auto's nep, wat denken jullie
[ twitter ]
Goed nieuws, dat het mogelijk nep is en dan word het waarschijnlijk de komende dagen toch wel duidelijker. Als zij in Rusland een beeld creeëren dat alles onder controle is terwijl de situatie zich over andere regios verspreid dan zullen ze later alleen maar meer troepen moeten sturen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:43 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
CNNquote:The Freedom for Russia Legion called the attack in the Belgorod region a "peacekeeping operation" on Telegram Tuesday. It said the goal was to create a "demilitarized zone between Russia and Ukraine, to destroy the security forces that serve the Putin regime and to demonstrate to the people of Russia that it is possible to create pockets of resistance and successfully fight against the Putin regime."
“These goals of the operation were successfully achieved,” it added.
CNNquote:Part of the beleaguered city of Bakhmut remains under Ukrainian control, the country’s national security adviser Oleksiy Danilov told CNN on Tuesday.
“If they [Russians] believe they have taken Bakhmut, I can say that this is not true. As of today, part of Bakhmut is under our control,” Danilov told CNN Senior International Correspondent Frederik Pleitgen in an exclusive interview on Tuesday. “I can't say that all of it, but part of Bakhmut is still under our fire.”
Danilov went on to defend Kyiv’s decision to hold on to the city for as long as possible.
“When it came to Bakhmut, these were decisions made at the strategic level. The defense operation was constantly under control at the meetings of the Commander-in-Chief's staff. We understood why we were doing it,” he explained. “In the Bakhmut direction, a large number of Russian soldiers were killed, not only the Wagner troops, but also special forces, airborne troops and representatives of other branches of the Russian army. A huge amount of equipment was destroyed, and they spent a huge amount of ammunition there.”
“It was our strategic defense operation, which was successful for us, given that we held the territory for 10 months, where we were destroying them every day,” he added. “They could not take Bakhmut for 10 months. What can they boast about?”
Vind met name die pick-up opvallend. Uitgebrand maar de graffiti is nog maagdelijk wit?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:43 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Kan met het me enerzijds moeilijk voorstellen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:43 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Het is maar een vaag verhaal.quote:
Die hummers zijn onbeschadigd door vliegtuigbommen die direct naast ze zijn gevallen, of ze zijn heel rustig in de kraters gereden door de aanvallers want de bumper ziet er ook nog goed uit.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 22:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kan met het me enerzijds moeilijk voorstellen.
Anderzijds hebben we gezien dat rus niet te beroerd is om met de resten van een bayraktar te gaan leuren, voor photo ops.
Maar dan nog is dit van een andere orde. Resten van een bayraktar kunnen wel in een scoobie doo van. Voor deze dingen heb je een dieplader nodig.
Het zijn geen kraters. Ik dacht dat het 'gewoon'een greppel was dus leek me sterk dat twee voertuigen er beiden in rijden, dat moet wel heel erge paniek zijn dan, maar nu ik het fullscreen bekijk ligt er hout in dus wellicht een boobytrap greppel waar ze overheen reden? (dus leek gewoon grond maar stortte in elkaar toen ze er overheen gingen) Apart om dat daar aan te leggen als het zoiets is.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 22:13 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Die hummers zijn onbeschadigd door vliegtuigbommen die direct naast ze zijn gevallen, of ze zijn heel rustig in de kraters gereden door de aanvallers want de bumper ziet er ook nog goed uit.
Nee, en het kremlin, da's natuurlijk een walk in the park.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 22:03 schreef inslagenreuring het volgende:
Probeer dan één of andere 'undercover zerg rush' naar het Kremlin. Nu kom je tegenstand tegen die je- uiteindelijk- niet kunt hebben.
Capture the flag, daarna is het game overquote:Op dinsdag 23 mei 2023 22:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, en het kremlin, da's natuurlijk een walk in the park.
Sun Tzu 2.0 hier.
Mag toch hopen dat hij meer mee heeft, anders loopt ie nog het risico om verslagen te worden door een clubje op een wat heftig vrijgezellenweekendquote:Op dinsdag 23 mei 2023 22:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik denk een BMP-2 of 3 zelfs. Geen tank.
Sowieso nogal vreemd theater, om daar als generaal net te doen alsof je verkeer leid.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 22:26 schreef zalkc het volgende:
[..]
Mag toch hopen dat hij meer mee heeft, anders loopt ie nog het risico om verslagen te worden door een clubje op een wat heftig vrijgezellenweekend
Werken voor je medaille!quote:Op dinsdag 23 mei 2023 22:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Sowieso nogal vreemd theater, om daar als generaal net te doen alsof je verkeer leid.
quote:Op dinsdag 23 mei 2023 22:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik denk een BMP-2 of 3 zelfs. Geen tank.
Dat klopt en dat maakt het helemaal beschamend voor Rusland.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 22:29 schreef Discombobulate het volgende:
Die twee groepjes stellen geen drol voor joh.
De speech van de best man op de bruiloft zal onvergetelijk zijn.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 22:26 schreef zalkc het volgende:
[..]
Mag toch hopen dat hij meer mee heeft, anders loopt ie nog het risico om verslagen te worden door een clubje op een wat heftig vrijgezellenweekend
Lapin? Dat is toch die kerel die uit zijn functie is getrapt omdat hij zich teruggetrokken heeft uit Kherson?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 23:03 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Zulke beelden zouden me niet geruststellen als Rus zijnde.
De gemiddelde carnavalsoptocht heeft nog een geloofwaardiger choreografiequote:Op dinsdag 23 mei 2023 23:03 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Zulke beelden zouden me niet geruststellen als Rus zijnde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |