Dat is waar. Maar omdat het nog begin juli denk ik stiekem dat het nog zou kunnen. Gelukkig weten we dat Cornald daar fel op tegen is.quote:Op maandag 3 juli 2023 21:55 schreef Cee het volgende:
[..]
Daarvoor moeten ook nummers worden ingezonden dus het lijkt me heel sterk.
In 2016, 2017, 2018 en 2019 zijn er ook geen publieke oproepen geweest, ze hebben toen intern een act benaderd (of een act heeft hen benaderd) die een nummer had, er een ging schrijven of waar de artiest zelf een nummer uit een eigen selectie zou kiezen. Dus ik denk dat het zoiets gaat worden.
Denk je? Ik weet niet wat ze voor evaluatie hebben gehouden maar ik kan me niet voorstellen dat de conclusie daarvan is "we moeten de artiest nu echt helemaal carte blanche geven".quote:Op maandag 3 juli 2023 21:55 schreef Cee het volgende:
[..]
Daarvoor moeten ook nummers worden ingezonden dus het lijkt me heel sterk.
In 2016, 2017, 2018 en 2019 zijn er ook geen publieke oproepen geweest, ze hebben toen intern een act benaderd (of een act heeft hen benaderd) die een nummer had, er een ging schrijven of waar de artiest zelf een nummer uit een eigen selectie zou kiezen. Dus ik denk dat het zoiets gaat worden.
Carte blanche gaan ze ook vast niet doen, ik denk dat ze iemand benaderen die al een nummer heeft. Of dat ze net als Henk Bakhuizen bij Ilse/Duncan deed iemand uit de rolodex halen met de vraag of ze nog iemand kennen in de hoop dat daar een goed nummer wordt aangedragen uit onbekende hoek.quote:Op maandag 3 juli 2023 23:03 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Denk je? Ik weet niet wat ze voor evaluatie hebben gehouden maar ik kan me niet voorstellen dat de conclusie daarvan is "we moeten de artiest nu echt helemaal carte blanche geven".
De commissie heeft niet bepaald aangetoond enige feeling te hebben met de Europese tv-kijker, dus hoe gaan ze dat beoordelen?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 17:54 schreef Aadrianus het volgende:
Ik gok op een selectie van Davina, maar niet op carte blanche. Ze willen zeker een vinger in de pap. En als dat voor de artiest vanaf het begin af aan duidelijk is, kan dat best iets moois opleveren. De commissie kan dan zeggen: jij wilt dit? Het is niet slecht, maar er moet nog wel wat aan gebeuren, want we willen die televotes binnen halen. 😊
Ik kan me dit maar heel moeilijk voorstellen.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 17:54 schreef Aadrianus het volgende:
Ik gok op een selectie van Davina, maar niet op carte blanche. Ze willen zeker een vinger in de pap. En als dat voor de artiest vanaf het begin af aan duidelijk is, kan dat best iets moois opleveren. De commissie kan dan zeggen: jij wilt dit? Het is niet slecht, maar er moet nog wel wat aan gebeuren, want we willen die televotes binnen halen. 😊
Ze schijnt ook wat meer te sporten en gezonder te leven tegenwoordig.quote:Op woensdag 5 juli 2023 19:10 schreef Em31 het volgende:
Ik zat naar het optreden van Froukje te kijken op Rock Werchter en die klinkt live al een stuk beter dan vorig jaar op Lowlands bijvoorbeeld.
Hopelijk, over 5 jaar ofzo, samen met S10 naar het Songfestival.
Breng ze nou niet op ideeën.quote:Op woensdag 5 juli 2023 21:56 schreef ijs_beer het volgende:
Ik zet m'n geld overigens op een Nationaal Songfestival. Zónder Jan Smit als presentator.
Iedereen die zegt dat Goldband moet gaan is voor het leven uitgesloten.quote:
Ik merk dat jij geen fan van Goldband.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:12 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Iedereen die zegt dat Goldband moet gaan is voor het leven uitgesloten.
Dat moeten we toch helemaal niet willen Fred.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:38 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik merk dat jij geen fan van Goldband.
Maar hun genre is op zich wel een origineel uitgangspunt.
Ik heb laatst dit optreden zitten te kijken. Gewoon prima. Op Lowlands vorig jaar vond ik dat overigens ook, ze komt soms in ademnood maar ze heeft dan ook ontzettend veel tekst. En nu schijnt ze inderdaad wat fitter te zijn.quote:Op woensdag 5 juli 2023 19:10 schreef Em31 het volgende:
Ik zat naar het optreden van Froukje te kijken op Rock Werchter en die klinkt live al een stuk beter dan vorig jaar op Lowlands bijvoorbeeld.
Hopelijk, over 5 jaar ofzo, samen met S10 naar het Songfestival.
Dit.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:12 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Iedereen die zegt dat Goldband moet gaan is voor het leven uitgesloten.
Het genre misschien, de uitvoering is (op tv) niet om aan te horen en -gluren.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:38 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik merk dat jij geen fan van Goldband.
Maar hun genre is op zich wel een origineel uitgangspunt.
Lowlands vond ik door de ademnood onprettig om naar te luisteren, je denkt er steeds aan. Nu gelukkig een stuk beterquote:Op donderdag 6 juli 2023 13:13 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik heb laatst dit optreden zitten te kijken. Gewoon prima. Op Lowlands vorig jaar vond ik dat overigens ook, ze komt soms in ademnood maar ze heeft dan ook ontzettend veel tekst. En nu schijnt ze inderdaad wat fitter te zijn.
De show wordt wel een beetje gestolen door haar gitariste. Fokking hell, wat is die goed.
Is ook wel echt het soort artiest dat ze in België weten te waarderen, misschien meer dan in Nederland.quote:Op donderdag 6 juli 2023 13:56 schreef Em31 het volgende:
[..]
Lowlands vond ik door de ademnood onprettig om naar te luisteren, je denkt er steeds aan. Nu gelukkig een stuk beter
En hoe gaaf ook dat ze hier gewoon op het hoofdpodium staat.
Die fok you allemaal-houding van me vind ik juist heel onsympathiek overkomen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 13:51 schreef blackswangreen het volgende:
Goldband heeft uitstraling, een houding van "fok jullie allemaal we doen toch lekker wat we zelf willen" en ze hebben best catchy liedjes. Dat zal vast wel aanslaan. Het is niet voor de fijnproever, maar ik denk dat het best een televote-kanon zou kunnen worden.
Goldband is gewoon onderste helft in de semi.quote:Op donderdag 6 juli 2023 14:21 schreef Cee het volgende:
[..]
Die fok you allemaal-houding van me vind ik juist heel onsympathiek overkomen.
Openlijk coke snuiven op het podium (je weet dat die filmpjes gaan opduiken) gaat ze daarbij misschien wel de nodige publiciteit geven maar niet de nodige stemmen.
Plus, kneitervals en ja ik weet, de nummer 2 van dit jaar was zangtechnisch ook niet bepaald een nachtegaal en had ook een ‘wie maakt me wat’-houding. Maar daar had het juist z’n charme. En er werd gerapt. En het had qua staging en aankleding ook nog eens impact. Dat zie ik bij onze delegatie niet gebeuren. Wordt een zooitje verwacht ik.
Dat gezeur over die coke... popartiest gebruikt drugs! Foei jongen, niet meer doen. Dat maakt niemand van het jonge televote-publiek ene fluit uit. Ze vinden het misschien zelfs wel cool.quote:Op donderdag 6 juli 2023 14:21 schreef Cee het volgende:
[..]
Die fok you allemaal-houding van me vind ik juist heel onsympathiek overkomen.
Openlijk coke snuiven op het podium (je weet dat die filmpjes gaan opduiken) gaat ze daarbij misschien wel de nodige publiciteit geven maar niet de nodige stemmen.
Plus, kneitervals en ja ik weet, de nummer 2 van dit jaar was zangtechnisch ook niet bepaald een nachtegaal en had ook een ‘wie maakt me wat’-houding. Maar daar had het juist z’n charme. En er werd gerapt. En het had qua staging en aankleding ook nog eens impact. Dat zie ik bij onze delegatie niet gebeuren. Wordt een zooitje verwacht ik.
Niet op safe gaan is goed. Ff uit die bubble waar we de laatste jaren in zitten. Maar dan wel iets kwaliteit en niet een gimmick.quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:07 schreef Cee het volgende:
Overigens denk ik wel “ach ja waarom niet”. Even niet op safe. Ook goed voor m’n bloeddruk dat het me niet uitmaakt als dit op z’n bek gaat. Misschien heb ik wel hartstikke ongelijk. Laten we het hopen.
Ik zou het wel jammer vinden om voor het tweede achtereenvolgende jaar een inzending te hebben die me niet raaktquote:Op donderdag 6 juli 2023 15:07 schreef Cee het volgende:
Overigens denk ik wel “ach ja waarom niet”. Even niet op safe. Ook goed voor m’n bloeddruk dat het me niet uitmaakt als dit op z’n bek gaat. Misschien heb ik wel hartstikke ongelijk. Laten we het hopen.
Woorden als 'troostrijk' komen meteen bij me op.quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:11 schreef Em31 het volgende:
En stel het wordt Davina, die zegt nu op Instagram dat ze bezig is met ‘eerlijke liedjes’.
[ afbeelding ]
'Lied met een boodschap'quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:11 schreef Em31 het volgende:
En stel het wordt Davina, die zegt nu op Instagram dat ze bezig is met ‘eerlijke liedjes’.
[ afbeelding ]
Dat was bij Mia en Dion ook geen probleem.quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:16 schreef Em31 het volgende:
Het grootste probleem met Goldband lijkt me toch vooral ook dat ze vaak wel erg vals klinken.
Bij het ESF gaat het niet om het live publiek bespelen. Maar de camera bespelen, en daarmee de kijkers thuis. Is een totaal andere tak van sport.quote:Op donderdag 6 juli 2023 14:54 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat gezeur over die coke... popartiest gebruikt drugs! Foei jongen, niet meer doen. Dat maakt niemand van het jonge televote-publiek ene fluit uit. Ze vinden het misschien zelfs wel cool.
Dat hier weinig support zal zijn voor Goldband snap ik ook wel, mijn favoriete band is het ook niet, maar (mits een goed nummer natuurlijk) kan dat best wat worden. Ze spelen niet voor niks alle festivals plat, ze snappen hoe je een publiek moet entertainen. En stiekem zit er ook best een slim concept achter. Hun gitarist/songwriter zat vroeger bij Caro Emerald.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |