2022 was me niet opgevallen in de oorspronkelijke tekst. We zullen zien of ze publiek, of non-publiek gaan herfinancieren.quote:Op woensdag 7 juni 2023 11:18 schreef Inductor het volgende:
[..]
De letterlijke tekst van dat zinnetje op 30-3 was "Echter, wordt u naar verwachting medio mei 2022 afgelost."
Vorige week bij CRE nagevraagd wanneer "medio mei 2022" op de CRE kalender valt op een normale kalender. Geen reactie ontvangen, maar mss is toen de tekst in hun bericht van 30-3 een beetje geactualiseerd ;-)
Precies, als er projecten op staan met een goed rendement en aanvaardbare/prima zekerheden neem ik deze zeker mee.quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:07 schreef ML45 het volgende:
[..]
Het bekende kip ei verhaal.
Wanneer iedereen zo denkt dan komt geen een project vol. Bij Collin hebben mensen er geen probleem mee om vooraf al in te leggen uit angst de boot te missen.
Ik zelf beoordeel de projecten op basis van het rendement en zekerheid en neem de periode van "rentevrij" maar voor lief mede ook om de voorkomen dat goede projecten zo niet gerealiseerd kunnen worden. Een ieder heeft zo zijn/haar afweging.
De zekerheid bij het chalets project is toch best goed, een 100% hypothecaire dekking. Of zie ik iets over het hoofd?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 19:56 schreef peterc het volgende:
SIG afloss betreft Heerder Groenweg 15 herfinan III van Serkan
SIG Boudewijn-Eik ook afgelost / hypo herfinan is gevestigd
GVE 27208 hardesmeets na zeg 2 mnd vervroegd afgelost met een mndje of wat boeterente erbij / OKE
GeldVoorElkaar
Lijkt mij een serieuze meneer om het zomaar te zeggen
Vandaag is het volgende project voorgepubliceerd op onze website:
Project: Aankoop chalets Kesteren
Leendoel: Onroerend goed
Doelbedrag: ¤ 130.000,00 (60k ann, 70k aflosvrij)
Rente: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Leenvorm: Flexlening + 1e hypo op chalet nu vrij van financiering met taxa-waarde 130k
Tot nu toe slechts 45 investeerdersquote:Op maandag 5 juni 2023 22:03 schreef zeeland6 het volgende:
Smakelijk gelachen om de nieuwe SIG. Een l*lverhaal dat bij KOM niet zou misstaan.
https://investeren.sameni(...)-182-en-turfstraat-1
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door zietuwel op 07-06-2023 20:24:52 ]
Volgens taxatieverslag eigen grond.quote:Op woensdag 7 juni 2023 19:40 schreef Aalsmeer15 het volgende:
De chalets niet meegepakt, staat niet bij of chalet waar 1e hypotheek op zit dat het eigen grond is, als het dan fout gaat moet je misschien het zaakje afbreken en meenemen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooi object wel!
Maar looptijd 9 maanden met de mogelijkheid voor ondernemer om in de laatst 6(!) maanden boetevrij vervroegd af te lossen.
Daar word je toch niet vrolijk van...! Ik pas hiervoor.
quote:Op woensdag 7 juni 2023 20:14 schreef zietuwel het volgende:
Vandaag weer een lening bij Max afgelost.Nou eindelijk weer eens een aflossing, dat was wel nodig. Nu is het nog wachten op alle leningen van o.a. C*rbelo, H*gher b*rrowfield, O*ni die allemaal niet afgelost hebben op de einddatum, en dat zijn er bij mij een heel stuk meer dan deze ene lening.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is zo bijzonder dat MAX een keer iets terugbetaalt dat het apart vermeld wordt. Normaliter wordt vertraging juist gemeld als zijnde afwijkend van wat je mag verwachten. Zo ging het in de jaren 70 met vliegtuigen van Delta en AA in de VS, die werden niet omgeroepen als ze vertraging hadden maar als ze een keer op tijd waren.quote:Op woensdag 7 juni 2023 21:37 schreef Red_arrow het volgende:
[..]
Nou eindelijk weer eens een aflossing, dat was wel nodig. Nu is het nog wachten op alle leningen van o.a. C*rbelo, H*gher b*rrowfield, O*ni die allemaal niet afgelost hebben op de einddatum, en dat zijn er bij mij een heel stuk meer dan deze ene lening.
quote:Op woensdag 7 juni 2023 20:14 schreef zietuwel het volgende:
Vandaag weer een lening bij Max afgelost.Dan heb jij zeker net de goeie leningen? Maar hier aan deze zijde wordt er helemaal niks afgelost. Toevallig vandaag wel 2 rentebetalingen gehad van Bad Honnef. En overigens meteen teruggeboekt naar mijn lopende rekening,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook ik ga afwachten tot project voller zit nu duurt het soms wel anderhalve maand voordat een project vol zit (en steeds vaker helemaal niet vol te raken) en vind het onzin om dan direct al langs de kassa te gaan. Of er moet een rente vergoeding komen op geld wat in depot (Wallet) staat dat zou wellicht beter zijn.quote:Op woensdag 7 juni 2023 12:40 schreef Tjalala het volgende:
Ik wacht bij GVE wel even af met investeren, heb er nog niet zoveel vertrouwen in dat de projecten 100% gefund worden. Mochten er meerdere mensen zo denken dan weet ik wel wat er gaat gebeuren...
Bij HCN, die al de nieuwe vergunning heeft, lees ik niets over een wallet. Wel moest ik daar mijn betaalrekening verifiėren voor OPP, die zover ik begrijp uit gaat betalen op de betaalrekening en niet naar een wallet.quote:Op woensdag 7 juni 2023 21:34 schreef Gustaf86 het volgende:
GvE hanteert nu een wallet. Ik heb dit topic een tijdje niet goed bijgehouden, begrijp ik uit dit topic goed dat wallets verplicht worden voor alle platformen?
Chaletjes van de parketmeneer aardig meegenomen, 1e hypo 130k tegen 100% taxa waarde, met 60k aflossing + 70k slottermijn in 60 mnd tegen 8% op zijn nu nog finan-vrije chalet. Lost aardig af dus, waardoor het rest-risico verdeeld over drie hutjes reuze meevalt. Verwacht ook dat hij tussendoor delen gaat aflossen gezien de huuropbrengsten, lijkt me een ondernemend type met zijn parket en drie chaletjes.quote:Op woensdag 7 juni 2023 18:23 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
De zekerheid bij het chalets project is toch best goed, een 100% hypothecaire dekking. Of zie ik iets over het hoofd?
Ligt het dan aan de wallet dat dit niet vol komt?
quote:Op woensdag 7 juni 2023 21:32 schreef InVestEerder het volgende:
Nieuw project bij CCF in aantocht:uit de webinar van MC bleek wel dat dit een moeilijk te verkopen pand is. Als je op funda kijkt is het trouwens wel een vreselijk mooi pand!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooi object wel!
Maar looptijd 9 maanden met de mogelijkheid voor ondernemer om in de laatst 6(!) maanden boetevrij vervroegd af te lossen.
Daar word je toch niet vrolijk van...! Ik pas hiervoor.
Wallets worden niet verplicht. Een betaaldienstverlener wel. Veel platforms kiezen voor OPP als betaaldienstverlener en zij werken juist met een wallet. Zie volgende post. Deze info had ik gemist. Het is ook bij OPP een keuze om te werken met een wallet.quote:Op woensdag 7 juni 2023 21:34 schreef Gustaf86 het volgende:
GvE hanteert nu een wallet. Ik heb dit topic een tijdje niet goed bijgehouden, begrijp ik uit dit topic goed dat wallets verplicht worden voor alle platformen?
HCN heeft ook gekozen voor OPP en in de begin mei ontvangen informatie staat mbt de betalingen door OPP:quote:Op woensdag 7 juni 2023 23:39 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Wallets worden niet verplicht. Veel platforms kiezen echter voor OPP als betaaldienstverlener en zij werken juist met een wallet.
Nergens wordt gesproken over een wallet en die is ook niet zichtbaar in mijn dashboard. Ik heb nog geen betalingen ontvangen via OPP, mijn eerste nieuwe project sinds het KYC proces en verifiėren van de betaalrekening was vorige week en daar is nog niet eens een betaalverzoek voor.quote:Een betaling op uw bankrekening kan bestaan uit een gebundelde betaling van rente- en aflossingsdelen van meerdere projecten.
Ik doe al even niets meer met HCN, dus deze info had ik even gemist. Ik dacht dat OPP altijd met een wallet werkte. Door de opmerking gebundelde betalingen is er misschien op de achtergrond wel een soort wallet waarbij deze dan bv. 1x per week automatisch uitbetaald wordt.quote:Op donderdag 8 juni 2023 00:07 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
HCN heeft ook gekozen voor OPP en in de begin mei ontvangen informatie staat mbt de betalingen door OPP:
[..]
Nergens wordt gesproken over een wallet en die is ook niet zichtbaar in mijn dashboard. Ik heb nog geen betalingen ontvangen via OPP, mijn eerste nieuwe project sinds het KYC proces en verifiėren van de betaalrekening was vorige week en daar is nog niet eens een betaalverzoek voor.
Dat is de mevrouw van het snelle geld.quote:Op woensdag 7 juni 2023 19:50 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Tot nu toe slechts 45 investeerders
Is dat het Fruit project?quote:Op woensdag 7 juni 2023 21:34 schreef Gustaf86 het volgende:
Reden dat ik dit vraag is dat de wallet bij GvE me een beetje begint te irriteren. Ik heb geld naar de wallet overgemaakt (en uit de wallet betaald) voor een project dat 30 dagen open heeft gestaan en het niet gehaald heeft. Dat was gisteren of eergisteren. Geld staat nog niet terug in mijn wallet. Ik zou het niet zo leuk vinden als ik geld 30 dagen kwijt ben zonder rentevergoeding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |