abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209422065
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 16:23 schreef Horsemen het volgende:
Momenteel alsook de komende weken heb ik niet zo veel tijd om aan crowdfunding te besteden maar af en toe probeer ik even mee te lezen.

Dit project zag ik op de Collin site:

R.A. Molog Holding B.V.
¤ 80.000 | 7,0% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/r-a-molog-holding-b-v/

Ik meen dat deze hier nog niet besproken is. Rente is laag en ik mis een borgstelling of H.A. verder volgens mij wel een aardig project...
Ruime overwaarde op het pand en nog een flink deel eigen inbreng voor de aanbouw van de loods. Geen slottermijn of aflossingsvrij. Rente wel laag en ook nog een Direct lening. Ik wil het geld wat vrij komt van Renovita wel in een nieuw project steken, maar dan liefst wel een project met een hoger rendement, niet minder.
Aande andere kant zie ik er weinig risico in.
pi_209423034
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 17:29 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Ruime overwaarde op het pand en nog een flink deel eigen inbreng voor de aanbouw van de loods. Geen slottermijn of aflossingsvrij. Rente wel laag en ook nog een Direct lening. Ik wil het geld wat vrij komt van Renovita wel in een nieuw project steken, maar dan liefst wel een project met een hoger rendement, niet minder.
Sluit ik me bij aan.
pi_209423067
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 17:29 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Met een solvabiliteit op de balans van nu bijna 99% mag je rustig zeggen dat dit bijna een staatsobligatie is.
Nu val ik onder vpb-regime dus dat scheelt, maar dan nog, zijn dit de mooie rustige projecten waar je nooit meer naar om hoeft te kijken :) .
Ik snap best wel dat hij niet meer dan 7% wil betalen. Dat het Direct is, is een keus van Collin waar je best wat van mag vinden. Maar het is een kleine lening, dus het is niet zo dat ze er oneigenlijk gebruik van maken.

[ Bericht 4% gewijzigd door obligataire op 06-06-2023 19:22:01 ]
Pecunia non olet
pi_209423226
Even de wenkbrauwen fronsen met betrekking tot de updates bij CrE, Plattenburg II:
Update geplaatst 30-3 bevatte de volgende tekst: "naar verwachting wordt u in mei 2023 afgelost"

Aangezien mei afgelopen is keek is zojuist weer eens of er al een nieuwe update geplaatst was, dat is niet het geval. Wel is de update van 30-3 nu aangepast. De tekst over aflossing luidt nu: "Echter wordt u naar verwachting eind juni afgelost".

Vooroordeel bevestigend gedrag weer zullen we maar zeggen.
pi_209423480
SIG afloss betreft Heerder Groenweg 15 herfinan III van Serkan
SIG Boudewijn-Eik ook afgelost / hypo herfinan is gevestigd
GVE 27208 hardesmeets na zeg 2 mnd vervroegd afgelost met een mndje of wat boeterente erbij / OKE

GeldVoorElkaar
Lijkt mij een serieuze meneer om het zomaar te zeggen
Vandaag is het volgende project voorgepubliceerd op onze website:

Project: Aankoop chalets Kesteren
Leendoel: Onroerend goed
Doelbedrag: ¤ 130.000,00 (60k ann, 70k aflosvrij)
Rente: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Leenvorm: Flexlening + 1e hypo op chalet nu vrij van financiering met taxa-waarde 130k

[ Bericht 16% gewijzigd door peterc op 06-06-2023 20:04:12 ]
pi_209423948
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 19:15 schreef obligataire het volgende:

[..]
Met een solvabiliteit op de balans van nu bijna 99% mag je rustig zeggen dat dit bijna een staatsobligatie is.
Nu val ik onder vpb-regime dus dat scheelt, maar dan nog, zijn dit de mooie rustige projecten waar je nooit meer naar om hoeft te kijken :) .
Ik snap best wel dat hij niet meer dan 7% wil betalen. Dat het Direct is, is een keus van Collin waar je best wat van mag vinden. Maar het is een kleine lening, dus het is niet zo dat ze er oneigenlijk gebruik van maken.
Met geen box 1 inkomen en het te betalen bedrag aan box 3 belasting lager dan de algemene heffingskorting, betaal ik nu geen belasting. Maar hierdoor is het wel zo dat ik het maandelijkse rendement gebruik voor al mijn maandelijkse kosten. En die maandelijkse kosten zijn het afgelopen jaar behoorlijk gestegen. Nu is het bedrag wat ik maandelijks aan crowdfundrente ontvang ook gestegen vanwege meer ingelegd geld (dank u belastingdienst voor middeling) en hogere rentes, maar het dekt maar net aan mijn kosten. Eén project met een lager rendement zal niet zo veel impact maken, maar als het er meer worden dan worden de inkomsten lager dan de maandelijkse kosten. Aan de andere kant, een project met een hoge rente wat uitdraait op een default zit ik ook niet op te wachten.
pi_209424967
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 16:23 schreef Horsemen het volgende:
Momenteel alsook de komende weken heb ik niet zo veel tijd om aan crowdfunding te besteden maar af en toe probeer ik even mee te lezen.

Dit project zag ik op de Collin site:

R.A. Molog Holding B.V.
¤ 80.000 | 7,0% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/r-a-molog-holding-b-v/

Ik meen dat deze hier nog niet besproken is. Rente is laag en ik mis een borgstelling of H.A. verder volgens mij wel een aardig project...
Inderdaad een projectje met weinig kans op problemen op het eerste gezicht. Dan neem je inderdaad de karige 7% voor lief. Dus als er een linkje beschikbaar is foe ik mee.
pi_209428301
No Li*mit Investme*nt loopt al aardig vol. Ik weet niet of deze hier besproken is, maar in het verleden was er enige ophef over de criminele activiteiten van de zoon van deze meneer, als ik het me goed herinner. Blijkbaar zitten de investeerders een beetje te pitten?
Pecunia non olet
pi_209428634
Beste investeerder,

U heeft eerder in een aanvraag van Renovita Realty B.V. geïnvesteerd, vandaar ontvangt u dit bericht.
We willen u graag wijzen op een nieuwe investeringskans die naar verwachting morgen (8-6) live gaat op ons platform. Voorafgaand aan de publieke livegang willen wij u een eerste investeringskans bieden.

Via de volgende link kunt u de gehele pitch bekijken en vanaf nu al investeren: Renovita Realty B.V. Waalsdorperweg 101 's-Gravenhage

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_209428678
Bij SiG Nijmegen Goselingstraat 68 staat bij status afgelost en in wallet gestort op 3 juni. Is bij mij niet gebeurd, iemand bekend mee?
pi_209428775
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 10:36 schreef Slingervinger het volgende:
Bij SiG Nijmegen Goselingstraat 68 staat bij status afgelost en in wallet gestort op 3 juni. Is bij mij niet gebeurd, iemand bekend mee?
Hier hetzelfde. Ook nog niks in de wallet.
pi_209428802
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 10:00 schreef obligataire het volgende:
No Li*mit Investme*nt loopt al aardig vol. Ik weet niet of deze hier besproken is, maar in het verleden was er enige ophef over de criminele activiteiten van de zoon van deze meneer, als ik het me goed herinner. Blijkbaar zitten de investeerders een beetje te pitten?
Is dit een herpublicatie? De discussie over criminele activiteiten us al van een tijdje geleden.
pi_209428873
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 10:46 schreef quepos het volgende:

[..]
Hier hetzelfde. Ook nog niks in de wallet.
Zou in de loop van de dag in de wallet moeten staan. Heb net gebeld.
pi_209428897
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 10:49 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Is dit een herpublicatie? De discussie over criminele activiteiten us al van een tijdje geleden.
Als ik in mijn mail zoek dan vind ik deze uit februari.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo op het eerste oog gewoon een tweede lening van de ondernemers met ander onderpand.
pi_209428907
Non publieke ccf

SPOILER
pi_209428917
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 10:58 schreef zeeland6 het volgende:
Non publieke ccf

SPOILER
Geen idee of die hier al bekend was want vakantie:-)
pi_209428940
Molog is online.
Pecunia non olet
pi_209429105
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 10:49 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Dit is een ander pand, het andere project is al eerder (ik meen nog vrij vlot) volgekomen.

Voor ccf is/was die discussie blijkbaar geen issue, er zijn banken die voor minder afscheid nemen van relaties in het kader van KYC. Ik ben dus eigenlijk wel benieuwd of dit soort zaken (in relatie tot de plichten rondom KYC) onder de nieuwe europeese regelgeving / vergunning andere impact heeft dan nu er nog onder de afm ontheffing wordt gehandeld.
pi_209429139
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 19:34 schreef ETphonehome het volgende:
Even de wenkbrauwen fronsen met betrekking tot de updates bij CrE, Plattenburg II:
Update geplaatst 30-3 bevatte de volgende tekst: "naar verwachting wordt u in mei 2023 afgelost"

Aangezien mei afgelopen is keek is zojuist weer eens of er al een nieuwe update geplaatst was, dat is niet het geval. Wel is de update van 30-3 nu aangepast. De tekst over aflossing luidt nu: "Echter wordt u naar verwachting eind juni afgelost".

Vooroordeel bevestigend gedrag weer zullen we maar zeggen.
De letterlijke tekst van dat zinnetje op 30-3 was "Echter, wordt u naar verwachting medio mei 2022 afgelost."
Vorige week bij CRE nagevraagd wanneer "medio mei 2022" op de CRE kalender valt op een normale kalender. Geen reactie ontvangen, maar mss is toen de tekst in hun bericht van 30-3 een beetje geactualiseerd ;-)

[ Bericht 0% gewijzigd door Inductor op 07-06-2023 11:45:39 ]
pi_209429178
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 11:45 schreef Tjalala het volgende:

[..]
Dat had ik ook bij de laatste paar projecten, alleen deze keer dus niet...de afgelopen projecten stond het project in de prepublicatie toen ik hem mee nam. Dat is dit keer anders... (gve had laatst al in de nieuwsbrief (17-5) deze wijziging aangekondigd, staat daar trouwens in dat die per 1-6 in zou gaan) het doel zou zijn dat de lening sneller rentedragend is maar als het project niet volkomt lukt dat natuurlijk nooit....
Bij project Chalets Kesteren heb ik dit nu ook, voor het eerst. Meteen langs de kassa :)
Pecunia non olet
pi_209429785
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 10:55 schreef quepos het volgende:

[..]
Zou in de loop van de dag in de wallet moeten staan. Heb net gebeld.
Zojuist mail SiG: afgelost 2 juni nog niet in wallet
pi_209429860
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 11:22 schreef obligataire het volgende:

[..]
Bij project Chalets Kesteren heb ik dit nu ook, voor het eerst. Meteen langs de kassa :)
Was ff gedoe, wilde invest, ging niet, dus eerst langs de kassa daarna de chaletjes van de parketman meegenomen.
Nu maar hopen dat eea snel rentedragend wordt. De uitzend-webshopmeneer van CCF ook nog mee kunnen nemen tussen het GVE gedoe door.
en HCN 150 Madam Chen te Rotterdam keurig eindstreep , primadelux aan de heren Hu en mevr Chen

[ Bericht 5% gewijzigd door peterc op 07-06-2023 12:36:13 ]
pi_209430075
Ik wacht bij GVE wel even af met investeren, heb er nog niet zoveel vertrouwen in dat de projecten 100% gefund worden. Mochten er meerdere mensen zo denken dan weet ik wel wat er gaat gebeuren...
pi_209430376
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 12:40 schreef Tjalala het volgende:
Ik wacht bij GVE wel even af met investeren, heb er nog niet zoveel vertrouwen in dat de projecten 100% gefund worden. Mochten er meerdere mensen zo denken dan weet ik wel wat er gaat gebeuren...
Het bekende kip ei verhaal.
Wanneer iedereen zo denkt dan komt geen een project vol. Bij Collin hebben mensen er geen probleem mee om vooraf al in te leggen uit angst de boot te missen.

Ik zelf beoordeel de projecten op basis van het rendement en zekerheid en neem de periode van "rentevrij" maar voor lief mede ook om de voorkomen dat goede projecten zo niet gerealiseerd kunnen worden. Een ieder heeft zo zijn/haar afweging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')