abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209207396
Ik heb een vriend die nog steeds bij mamie en papie woont en hij is in de 30. :')

Op dates is dat voor mij dan ook nummer uno van de afknappers.
En ik zal uitleggen waarom.

En die vriend is ook niet echt volwassen in gedrag.
Hij hoeft ook niets in het huis te betalen en heeft nog zijn eigen kamertje en alles.
Werkt fulltime en moet wel aardig wat centen op bank hebben staan als je heel je leven lang geen rekening heb gezien.

Dan zeg ik tegen hem: ga je niet eens wat huren of kopen?
Hij wil dan kopen maar zit ook nog wel goed thuis.
Ja... :') Zo kom je er nooit.

Hij heeft verder ook geen relaties of wat gehad. En het is geen lelijke jongen. Alleen zó onvolwassen, zeg maar gerust kinderlijk.
Als vrouwen ergens van houden dan is dat volwassenheid wel.

Aan zoveel dingen merk je dat hij nog verzorg wordt door mamie en papie. Hij vergeet ook dingen en waarschijnlijk omdat mamie voor hem denkt.

Het is de grootste egotripper in mijn vrindenkring, maar op een kinderlijke manier egoďstisch.
Het moet volgens zijn zin gaan en anders is er discussie.

Ik kan met deze jongen ook niet praten over volwassen dingen.
Dat krijg je als dingen als verantwoordelijkheid nemen en voor jezelf zorgen zo ver van je bedshow is, dan intereseert het je ook niet.

Ik ging op kamers toen ik 18 was en in de stad ook.
Door op jezelf te gaan ontwikkel je.

Al mijn andere vrienden zijn harstikke tof hoor.
Alleen hoe ik deze nog in mijn kring heb zitten, is mij een raadsel.

Zijn er hier mensen die nog thuis wonen na je 25e?
En waarom ben je daar nog?
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
  Spellchecker vrijdag 19 mei 2023 @ 14:59:10 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_209207465
Niet iedereen heeft op die leeftijd een koop/-huurhuis, of studentenkamer.
pi_209207545
Goed topic 'vriend' van TS.
  vrijdag 19 mei 2023 @ 15:08:49 #4
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_209207599
Het is tegenwoordig wel heel erg lastig om een betaalbare huur- of koopwoning te vinden als alleenstaande. Dat is denk ik het grootste probleem.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_209207616
Iemand tegen wil en dank als vriend beschouwen maar tegelijkertijd met zoveel dedain over hem/haar op internet posten, dát zou eigenlijk het onderwerp van dit topic moeten zijn.

Je bent zelf de 30 gepasseerd en blijkbaar te onvolwassen om gewoon van je vrienden te houden om wie ze zijn of densoods met de betreffende vriend te breken, maar nee tot de grond toe afzeiken is het devies.

Bijzonder.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 19 mei 2023 @ 15:11:08 #6
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_209207643
Jouw hele rant nodigt mensen die ouder zijn dan 25 en om wat voor reden dan ook thuis wonen wel uit om zich te melden ja!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_209207691
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 15:08 schreef Erno-BE het volgende:
Het is tegenwoordig wel heel erg lastig om een betaalbare huur- of koopwoning te vinden als alleenstaande. Dat is denk ik het grootste probleem.
Wat een smoesjes :O
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_209207697
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 14:53 schreef Oostblokkert het volgende:

Alleen hoe ik deze nog in mijn kring heb zitten, is mij een raadsel.
Tsja, wat zou je daar nou toch aan kunnen doen zeg...
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_209207762
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 15:09 schreef Hatseflats22 het volgende:
Iemand tegen wil en dank als vriend beschouwen maar tegelijkertijd met zoveel dedain over hem/haar op internet posten, dát zou eigenlijk het onderwerp van dit topic moeten zijn.

Je bent zelf de 30 gepasseerd en blijkbaar te onvolwassen om gewoon van je vrienden te houden om wie ze zijn of densoods met de betreffende vriend te breken, maar nee tot de grond toe afzeiken is het devies.

Bijzonder.
Oke, beschouw het woord "vriend" in mijn OP als "iemand die ik ken".
Of om het helemaal makkelijk voor je te maken: (ie)mand.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_209207778
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 15:11 schreef heywoodu het volgende:
Jouw hele rant nodigt mensen die ouder zijn dan 25 en om wat voor reden dan ook thuis wonen wel uit om zich te melden ja!
Die mensen zouden mij niet nodig moeten hebben om uit het huis te gaan.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
  vrijdag 19 mei 2023 @ 15:22:17 #11
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_209207819
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 15:13 schreef Oostblokkert het volgende:

[..]
Wat een smoesjes :O
Volg jij het nieuws niet dan? Er zijn echt heel weinig koopwoningen onder de ¤200.000 te krijgen, laat staan onder de ¤150.000 en met een modaal inkomen is ¤200.000 zo'n beetje het maximale wat je kan lenen als alleenstaande. Verder zijn betaalbare huurwoningen ook erg schaars. Voor sociale huur moet je vaak 10 jaar of langer zijn ingeschreven (vaak niet haalbaar) en particulier huren is vaak zo duur dat je tot aan je dood gewoon niet lukt om iets van vermogen op te bouwen. De verschillen tussen mensen die huren en mensen met een koopwoning lopen op de lange termijn steeds verder uiteen ten nadele van de huurder, ookal hebben huurder en koper hetzelfde inkomen.

Tegenwoordig is lang thuiswonen vaak een noodzaak en niet zozeer luiheid. Bedankt de VVD maar ervoor die voor dit beleid gezorgd heeft en de mensen die op de VVD stemmen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  vrijdag 19 mei 2023 @ 15:22:28 #12
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_209207822
Na je 25ste nog thuiswonen is inderdaad wel een beetje :')

@Erno-BE sorry hoor maar waarom zou je een koopwoning of huurwoning als alleenstaande moeten hebben?
Studio lijkt mij dan meer dan genoeg, zeker als je nog onder de 30 bent.
  vrijdag 19 mei 2023 @ 15:24:16 #13
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_209207847
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 15:22 schreef BaksteenMongool het volgende:
Na je 25ste nog thuiswonen is inderdaad wel een beetje :')

@:Erno-BE sorry hoor maar waarom zou je een koopwoning of huurwoning als alleenstaande moeten hebben?
Studio lijkt mij dan meer dan genoeg, zeker als je nog onder de 30 bent.
Vind maar eens een betaalbare koop- of huurstudio. Onder de ¤200.000, laat staan onder de ¤150.000 is vrijwel niets te krijgen. Ook geen koopstudio's.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  vrijdag 19 mei 2023 @ 15:35:05 #14
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_209207962
"Ik kan met deze jongen ook niet praten over volwassen dingen"

Wat zijn deze "volwassen dingen"?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_209208059
Ik heb ook tot begin 20 bij mijn moeder gewoond tijdens mijn studie tot ik ging werken, maar deed wel gewoon een deel van het huishouden en regelmatig koken enz. Vond het te gęnant voor woorden om daarin geen enkele verantwoordelijkheid te nemen terwijl me niks mankeerde aan mijn handen.

Dat je nog als een kleuter je bed op laat maken door moeder en leven alsof je geen volwassene bent heeft niks te maken met nog thuis wonen. Ik zou inderdaad ook geen vrienden kunnen zijn met iemand die het normaal vind om bij wijze van spreken zijn eigen reet nog af te laten vegen door anderen, omdat hij dat wel prima vindt.

Het is een mentaliteitsding van zowel ouders en hun volwassen kind. Op zichzelf wonen verandert daar niet per se iets aan. Zo iemand laat bijv. alsnog de was doen door zijn ouders en als de vaatwasser het niet doet komen ze langs om te kijken en samen met hem een monteur te regelen.

Genoeg mensen, met name mannen, die rechtstreeks vanuit moeders vleugels gaan samenwonen met een vriendin zodat het in stand blijft dat ze alleen bij uitzondering eens zelf moeten koken.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_209208238
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 14:53 schreef Oostblokkert het volgende:

Ik ging op kamers toen ik 18 was en in de stad ook.
Gefeliciteerd dat jij dat kon, de mensen van nu hebben die mogelijkheid niet.
Dan is een kamer te duur, zijn de wachtlijsten te lang or is er zelfs helemaal geen kamer.
Google is your friend, abuse your friends
pi_209208358
Probeer maar eens wat te vinden. Dat je het zelf nou makkelijk hebt betekend niet dat anderen dat ook hebben.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_209208408
Grootste probleem is m.i. de onvolwassenheid en niet persé t feit dat ie thuis woont. Ken genoeg mensen, vaak vrouwen, die na t klappen van een relatie ook weer ff intrekken in 't moederlijk nest tot ze een nieuwe vlam hebben gevonden om mee te nestelen. Dikke prima allemaal.

Andersom ken ik het ook, mannen die zijn 'uitgevlogen' maar niet of nauwelijks zelfstandig zijn. Niet kunnen koken, niet kunnen klussen, nooit schoonmaken, geen rijbewijs etc. Op kamers wonen maakt dan weinig verschil hoor.

En woningmarkt is 3 keer niks voor starters, ongeacht de leeftijd.

[ Bericht 12% gewijzigd door Justinn op 19-05-2023 16:31:42 ]
  vrijdag 19 mei 2023 @ 17:11:14 #19
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_209208982
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 15:24 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Vind maar eens een betaalbare koop- of huurstudio. Onder de ¤200.000, laat staan onder de ¤150.000 is vrijwel niets te krijgen. Ook geen koopstudio's.
Studio's die koop je ook niet want die ontgroei je relatief snel en voor 500-600 euro per maand kun je wel een studio van rond de 30m2 huren hoor.

Onder de 150.000, als dat je hypotheek budget is dan werk je ofwel tegen minimumloon of je werkt niet voltijds en dan moet je niet huilen over kopen.
  vrijdag 19 mei 2023 @ 17:18:53 #20
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_209209070
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 16:20 schreef Justinn het volgende:
Grootste probleem is m.i. de onvolwassenheid en niet persé t feit dat ie thuis woont. Ken genoeg mensen, vaak vrouwen, die na t klappen van een relatie ook weer ff intrekken in 't moederlijk nest tot ze een nieuwe vlam hebben gevonden om mee te nestelen. Dikke prima allemaal.

Andersom ken ik het ook, mannen die zijn 'uitgevlogen' maar niet of nauwelijks zelfstandig zijn. Niet kunnen koken, niet kunnen klussen, nooit schoonmaken, geen rijbewijs etc. Op kamers wonen maakt dan weinig verschil hoor.

En woningmarkt is 3 keer niks voor starters, ongeacht de leeftijd.
Ja, die vrouwen hebben er geen last van tijdens het daten. Als man geen eigen plek hebben is de doodsteek tijdens daten want dan gaan ze er vaak gelijk vanuit dat je niet mannelijk onafhankelijk bent :')

Mijn nicht is zo'n type overigens, die moest thuiswonen omdat ze ergens uit moest en toen zei iedereen behalve ik dat ze wel weer op zichzelf ging. Toen ontmoette ze een 10 jaar oudere man en toen wist ik genoeg :') :')
  vrijdag 19 mei 2023 @ 17:21:13 #21
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_209209096
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 17:11 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]
Studio's die koop je ook niet want die ontgroei je relatief snel en voor 500-600 euro per maand kun je wel een studio van rond de 30m2 huren hoor.

Onder de 150.000, als dat je hypotheek budget is dan werk je ofwel tegen minimumloon of je werkt niet voltijds en dan moet je niet huilen over kopen.
Sommige alleenstaanden hebben echt geen behoefte aan samenwonen en dan is een studio of klein appartement het eindstation (dat je als alleenstaande geen eengezinswoninghoeft te hebben ben ik met je eens). Als ze die moeten huren dan is er geen vermogensopbouw mogelijk en dan krijgen ze ieder jaar te maken met huurverhoging, terwijl kopers ieder jaar de huisvestingskosten verlagen door af te lossen op de hypotheek. Op die manier krijg je scheefgroei in Nederland.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_209209099
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 17:11 schreef BaksteenMongool het volgende:
Onder de 150.000, als dat je hypotheek budget is dan werk je ofwel tegen minimumloon of je werkt niet voltijds en dan moet je niet huilen over kopen.
Sommige mensen kunnen niet voltijds werken of kunnen lastig hoger komen dan het minimumloon. Dat is niet huilen, dat is gewoon ongelijkheid. Mooie praatjes hebben en een leuk ambtenarenbaantje fixen zodat je ongeacht je uren gewoon 40u betaald krijgt met een loon van >3k kan niet iedereen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 19 mei 2023 @ 17:37:00 #23
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_209209209
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 17:21 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Sommige alleenstaanden hebben echt geen behoefte aan samenwonen en dan is een studio of klein appartement het eindstation (dat je als alleenstaande geen eengezinswoninghoeft te hebben ben ik met je eens). Als ze die moeten huren dan is er geen vermogensopbouw mogelijk en dan krijgen ze ieder jaar te maken met huurverhoging, terwijl kopers ieder jaar de huisvestingskosten verlagen door af te lossen op de hypotheek. Op die manier krijg je scheefgroei in Nederland.
Daar is sociale huur voor, waar je dan ook recht op hebt.

En die scheefgroei in vermogen komt ook omdat mensen misschien wel ergens hard voor werken waardoor dat ontstaat.

Als ik naar mezelf kijk, ik ben 26 jaar nog student en een negatief eigen vermogen door studieschuld. Al mijn vrienden die al zijn gaan werken (vaak met lagere opleidingen) verdienen al en leven het goede leven. Oftewel mooie auto (want nog thuiswonend vaak) en dure vakanties.

Dadelijk ben ik klaar en begin ik met de inhaalslag, ik zal waarschijnlijk hoger starten dan hun op het huidge niveau zitten en dit zal nog veel meer gaan verschillen. Dat is gewoon terecht.
  vrijdag 19 mei 2023 @ 17:39:47 #24
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_209209227
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 17:21 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Sommige mensen kunnen niet voltijds werken of kunnen lastig hoger komen dan het minimumloon. Dat is niet huilen, dat is gewoon ongelijkheid. Mooie praatjes hebben en een leuk ambtenarenbaantje fixen zodat je ongeacht je uren gewoon 40u betaald krijgt met een loon van >3k kan niet iedereen.
nee dat is gewoon huilen, werk ligt tegenwoordig voor het oprapen. Als je nu tegen het minimumloon verdiend dan kun je ofwel wisselen van baan en meer gaan verdienen ofwel bijstuderen om meer gaan te verdienen. Dat is een keuze.

Als je niet 40 uur wilt werken dan is dat prima maar dan zul je ook moeten accepteren dat je niks meer dan een studio zult gaan vinden. voltijds werken bestaat niet voor niets en zeker in je 20's en 30's heb je dat geld gewoon keihard nodig.

Oftewel, niet huilen maar kom in actie.
  Moderator vrijdag 19 mei 2023 @ 17:49:04 #25
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209209310
Thuis gewoond tot mijn 27e, terwijl ik op mijn 23e klaar was met studeren. Toen gaan sparen, en toen in 2008 mijn 1e huis gekocht. En nu?
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 19 mei 2023 @ 17:49:31 #26
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_209209315
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 17:37 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]
Daar is sociale huur voor, waar je dan ook recht op hebt.

En die scheefgroei in vermogen komt ook omdat mensen misschien wel ergens hard voor werken waardoor dat ontstaat.

Als ik naar mezelf kijk, ik ben 26 jaar nog student en een negatief eigen vermogen door studieschuld. Al mijn vrienden die al zijn gaan werken (vaak met lagere opleidingen) verdienen al en leven het goede leven. Oftewel mooie auto (want nog thuiswonend vaak) en dure vakanties.

Dadelijk ben ik klaar en begin ik met de inhaalslag, ik zal waarschijnlijk hoger starten dan hun op het huidge niveau zitten en dit zal nog veel meer gaan verschillen. Dat is gewoon terecht.
Voor sociale huur zijn er enorme wachtlijsten en behoorlijk stevige inkomsteneisen (als je op ¤3.000 bruto per maand zit, heb je al geen recht meer op een sociale huurwoning en je kan met dat inkomen slechts ¤200.000 hypotheek krijgen als alleenstaande).

Op Tweakers was een keer een draadje over behoorlijke welvaartverschillen tussen mensen met een huur- en mensen met een koopwoning, ten gunste van de mensen met een koopwoning, terwijl de inkomens hetzelfde zijn. Puur door vermogensopbouw creëer je meer welvaart als je een koopwoning heb (een huurder kan zo geen vermogensopbouw en dus welvaartsvermeerdering realiseren) en hierbij speelt het inkomen een veel minder belangrijke rol dan je denkt (te meer omdat inkomens in Nederland behoorlijk genivileerd zijn). Het verschil tussen kopen en huren voor de welvaart is echt veel groter dan de verschillen in inkomens. Aldus in Nederland.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erno-BE op 19-05-2023 19:10:18 ]
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  vrijdag 19 mei 2023 @ 17:52:39 #27
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_209209337
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 17:49 schreef CoolGuy het volgende:
Thuis gewoond tot mijn 27e, terwijl ik op mijn 23e klaar was met studeren. Toen gaan sparen, en toen in 2008 mijn 1e huis gekocht. En nu?

Bij deze feliciteren wij je met je huisje :)

Het zijn keuzes, maar ik zou het uit huis gaan op jonge leeftijd niet willen missen voor mijn ontwikkelingen en ervaringen. Tevens is het nu vaak niet mogelijk om op je 27ste (alleen) een huis te kopen.
  Moderator vrijdag 19 mei 2023 @ 17:53:59 #28
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209209346
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 17:52 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]
Bij deze feliciteren wij je met je huisje :)

Het zijn keuzes, maar ik zou het uit huis gaan op jonge leeftijd niet willen missen voor mijn ontwikkelingen en ervaringen. Tevens is het nu vaak niet mogelijk om op je 27ste (alleen) een huis te kopen.
Oh dat eerste huis is al lang alleen nog maar een herinnering :)

Tja, ik vraag me dan altijd af welke ontwikkelingen, of bedoel je een studentenhuis?
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 19 mei 2023 @ 17:57:07 #29
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_209209370
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 17:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Oh dat eerste huis is al lang alleen nog maar een herinnering :)

Tja, ik vraag me dan altijd af welke ontwikkelingen, of bedoel je een studentenhuis?
Anaal ringwerpen.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  vrijdag 19 mei 2023 @ 17:58:04 #30
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_209209372
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 17:49 schreef CoolGuy het volgende:
Thuis gewoond tot mijn 27e, terwijl ik op mijn 23e klaar was met studeren. Toen gaan sparen, en toen in 2008 mijn 1e huis gekocht. En nu?

Eerste huis op mijn 21e gekocht, op de “top” toen, nu een nieuwbouwhuis erbij gekocht, weer “op de top” en ben nu aan het sparen voor nummer 3, maar hopelijk koop ik die dan “in een dip” :D
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_209209539
Misschien heeft hij wel een kleine lul en durft hij zich niet bloot te geven voor een deerne / heer. En daar lacht ‘vriend’ TS dan mee.
U MAD?
pi_209209557
Ik was net 20 :P
  vrijdag 19 mei 2023 @ 18:51:05 #33
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_209209924
Vind de termen mamie en papie erger dan die vriend.
soooo, da's mooi!
pi_209209990
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 17:39 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]
nee dat is gewoon huilen, werk ligt tegenwoordig voor het oprapen. Als je nu tegen het minimumloon verdiend dan kun je ofwel wisselen van baan en meer gaan verdienen ofwel bijstuderen om meer gaan te verdienen. Dat is een keuze.

Als je niet 40 uur wilt werken dan is dat prima maar dan zul je ook moeten accepteren dat je niks meer dan een studio zult gaan vinden. voltijds werken bestaat niet voor niets en zeker in je 20's en 30's heb je dat geld gewoon keihard nodig.

Oftewel, niet huilen maar kom in actie.
Echt totale onzin. Ja, baantjes zoals steigerbouwer of in de fabriek aan de lopende band staan. Allemaal minimumloon slavenbaantjes liggen voor het oprapen.

En je reageert niet op het tweede wat ik zeg. Niet iedereen heeft goede praatjes. Wat meer introverte mensen hebben moeite met een geschikte en goed betaalde baan te vinden. Niet elke afstudeerrichting heeft evenveel banen. Wat dacht je van betekenisvol werk?

Ongelijkheid, blabla.

Oja, en bijstuderen kost veel geld, etc.

Je bent echt totaal niet oplossingsgericht ingesteld. Je komt niet verder dan "niet huilen". Logisch dat al die problemen nooit opgelost worden als mensen dezelfde instelling hebben.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_209210006
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 17:49 schreef CoolGuy het volgende:
Thuis gewoond tot mijn 27e, terwijl ik op mijn 23e klaar was met studeren. Toen gaan sparen, en toen in 2008 mijn 1e huis gekocht. En nu?
Werd je dan ook 'verzorgd' tot je 27e zoals in de OP wordt beschreven? Want dat is mi het problematische en wat iemand onvolwassen maakt.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_209210018
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 17:49 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Voor sociale huur zijn er enorme wachtlijsten en behoorlijk stevige inkomsteneisen (als je op ¤3.000 bruto per maand zit, heb je al geen recht meer op een sociale huurwoning en je kan met dat inkomen slechts ¤200.000 hypotheek krijgen als alleenstaande).

Op Tweakers was een keer een draadje over behoorlijke welvaartverschillen tussen mensen met een huur- en mensen met een koopwoning, ten gunste van de mensen met een koopwoning, terwijl de inkomens hetzelfde zijn. Puur door vermogensopbouw creëer je meer welvaart als je een koopwoning heb (een huurder kan zo geen vermogensopbouw en dus welvaartsvermeerdering realiseren) en hierbij speelt het inkomen een veel minder belangrijke rol dan je denkt (te meer omdat inkomens in Nederland behoorlijk genavileerd zijn). Het verschil tussen kopen en huren voor de welvaart is echt veel groter dan de verschillen in inkomens. Aldus in Nederland.
Eindelijk iemand die wel realistisch is en weet hoe de vork in de steel zit. Wat ongelooflijk irritant dat constante "ja maar dan moet je maar blablabla" hier.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator vrijdag 19 mei 2023 @ 19:04:36 #37
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209210076
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 18:59 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Werd je dan ook 'verzorgd' tot je 27e zoals in de OP wordt beschreven? Want dat is mi het problematische en wat iemand onvolwassen maakt.
Definieer 'verzorgd'. Ik betaalde gewoon kostgeld (dat hoefde niet maar ik deed het wel). Maar als mijn vader en ik thuis kwamen van werk, dan stond het eten klaar etc. Dus in die zin werd er wel voor me 'gezorgd' ja. Of is dat niet waar je op doelt?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_209210091
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 17:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Eerste huis op mijn 21e gekocht, op de “top” toen, nu een nieuwbouwhuis erbij gekocht, weer “op de top” en ben nu aan het sparen voor nummer 3, maar hopelijk koop ik die dan “in een dip” :D
Het is geen competitie :')
  vrijdag 19 mei 2023 @ 19:06:32 #39
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_209210111
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 19:05 schreef Prego het volgende:

[..]
Het is geen competitie :')
Dat zou ik ook zeggen als ik geen huis had.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_209210172
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 19:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Definieer 'verzorgd'. Ik betaalde gewoon kostgeld (dat hoefde niet maar ik deed het wel). Maar als mijn vader en ik thuis kwamen van werk, dan stond het eten klaar etc. Dus in die zin werd er wel voor me 'gezorgd' ja. Of is dat niet waar je op doelt?
Hoe het in de OP wordt bedoeld moet @Oostblokkert antwoord opgeven. Maar deed je iets in het huishouden en hield je bijvoorbeeld zelf je kamer schoon?
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  Moderator vrijdag 19 mei 2023 @ 19:11:58 #41
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209210186
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 19:11 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Deed je iets in het huishouden en hield je bijvoorbeeld zelf je kamer schoon?
Ja doh, natuurlijk. Het is geen hotel he.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_209210628
Nee. Ik was voor mijn 25e al uit huis.

Lijkt me bij een date, in de zin van kijken voor serieus relatiemateriaal, ook niet bepaald een pré als iemand van 30 nog thuis woont.

Je hebt misschien wat uitzonderingen. Mensen die er bewust voor kiezen om flink te kunnen sparen, zodat ze een mooi huis kunnen kopen i.p.v. een of andere bezemkast of een krot, maar denk dat dat uitzonderingen zijn.

Vaak zal het eerder gemakzucht zijn. Het wel makkelijk vinden dat pappie en mammie alles betalen, de rommel achter hun reet opruimen, eten koken, poetsen, etc.
pi_209210746
Op zijn 18e je kind in het diepe gooien is ook niet gezond.
pi_209210808
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 19:54 schreef etuiedelapiel het volgende:
Op zijn 18e je kind in het diepe gooien is ook niet gezond.
Nee. Maar wel handig als een kind als het volwassen wordt, een keer leert zwemmen. Iemand tot z'n 30e thuis houden is het andere uiterste en ook niet gezond.

Verbazingwekkend hoeveel kinderen van 17 of 18 amper nog iets kunnen eigenlijk.
pi_209210864
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 19:58 schreef Halcon het volgende:
Nee. Maar wel handig als een kind als het volwassen wordt, een keer leert zwemmen. Iemand tot z'n 30e thuis houden is het andere uiterste en ook niet gezond.
Er zijn wel landen waar ze zo lang thuis blijven wonen, Italië bijvoorbeeld, en daar gaat het leven ook gewoon zoals het kan gaan. Ongezond is het zeker niet. Je bedoeld met niet gezond gewoon dat iemand niet voor zichzelf kan zorgen en niet volwassen is, maar dat is niet per se het geval als iemand van 30 die nog thuis woont. Die kan ook heel goed prima volwassen zijn.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_209211530
quote:
15s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 16:03 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Gefeliciteerd dat jij dat kon, de mensen van nu hebben die mogelijkheid niet.
Dan is een kamer te duur, zijn de wachtlijsten te lang or is er zelfs helemaal geen kamer.
Dat valt ook wel mee hoor :')
En dan huur je maar iets, het is echt zo'n smoesje om maar langer thuis te kunnen blijven wonen.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
  Moderator vrijdag 19 mei 2023 @ 20:47:16 #47
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209211564
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 20:44 schreef Oostblokkert het volgende:

[..]
Dat valt ook wel mee hoor :')
En dan huur je maar iets, het is echt zo'n smoesje om maar langer thuis te kunnen blijven wonen.
Ik neem aan dat iemand zelf wel kan bepalen of ze iets huren of niet?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_209211628
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 20:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik neem aan dat iemand zelf wel kan bepalen of ze iets huren of niet?
Je kan huren, op studentenkamers, intrekken, kopen, samenwonen, kraakwoning nemen en thuis wonen.
Van al die opties is thuis wonen ook een keuze en in mijn optiek na je 25e een slechte.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_209211671
Persoonlijk vind ik het belangrijker dat iemand volwassen is in doen en laten dan of dat wel/niet in het ouderlijk huis is. Na je 25e zonder plan om ooit zelfstandig te gaan wonen zal daar idd niet vaak mee te rijmen zijn.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_209211734
Ligt eraan wat de reden is dat iemand bij z’n ouders woont, maar vind wel dat je rond de 30 echt wel een beetje zelfstandig moet zijn.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')