SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Dat plaatje doet me denken aan deze klassieker:quote:Op donderdag 18 mei 2023 16:22 schreef Ulx het volgende:
Nu is de vraag natuurlijk: Kan het tegen drie of vier voltreffers van bunkerbusters?
[ twitter ]
Al die groene streepjes-filmpjes van de eerste Golfoorlog al vergeten?quote:Op donderdag 18 mei 2023 15:56 schreef BEFEM het volgende:
@:AchJa hoe vaak, buiten Oekraïne om, heeft een patriot echt wat uit de lucht gehaald? Alleen in Saudi-Arabië?
En sta jij dan ook een beetje te juichen/met extra aandacht te kijken, hoe de patriot het doet in Oekraïne? Zo van 'boh, wel lekker dat ik bij zo'n unit sta'
Geen idee, toen was ik 3quote:Op donderdag 18 mei 2023 17:01 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Al die groene streepjes-filmpjes van de eerste Golfoorlog al vergeten?
Excuus aanvaard. Ik zat toen ook nog op de basisschool maar de strekking van het NOS Journaal zoals ik het me van toen herinner was in de trant van "Sadam Hoesein, Tel Aviv, patriot hier, patriot daar".quote:Op donderdag 18 mei 2023 17:01 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Geen idee, toen was ik 3
Vandaar mijn vraag.
De patriot raketten maakten idd naam in de Golfoorlog, maar toen werden ze tegen de Scuds van Saddam ingezet, wat vooral kachelpijpen met een grote motor waren die bepaald niet als precisie wapen golden, meer moderne V2's die richting Israel gingen in een soort Little Blitz. Sindsdien is de software continu verbeterd, en kan nu gedemonstreerd worden wat het ding in zijn huidige versie tegen de volgende lading Kinzhal en Kalibr kachelpijpen doet (stiekem een compliment dat RU 30 raketten lanceert om één Patriot installatie uit te schakelen)quote:Op donderdag 18 mei 2023 15:56 schreef BEFEM het volgende:
@:AchJa hoe vaak, buiten Oekraïne om, heeft een patriot echt wat uit de lucht gehaald? Alleen in Saudi-Arabië?
En sta jij dan ook een beetje te juichen/met extra aandacht te kijken, hoe de patriot het doet in Oekraïne? Zo van 'boh, wel lekker dat ik bij zo'n unit sta'
Juist vanwege de ervaringen uit de 1e Golfoorlog is de PAC-3 ontwikkeld, de PAC-1 en 2 waren/zijn gemaakt om ingezet te worden tegen reguliere luchtdoelen en niet tegen de Scuds. Men heeft wel wat Scuds neer weten te halen maar het resultaat was te mager en dus is men naar de tekentafel gegaan om iets te ontwikkelen wat wel succesvol tegen BM's ingezet kon worden en dat is de PAC-3.quote:Op donderdag 18 mei 2023 17:01 schreef stavromulabeta het volgende:
Al die groene streepjes-filmpjes van de eerste Golfoorlog al vergeten?
Ja, vooral SA, als je naar CSIS gaat is daar ook een rapport over te downloaden.quote:Op donderdag 18 mei 2023 15:56 schreef BEFEM het volgende:
quote:Publicly available information on coalition engagements lacks sufficient detail to assess the technical performance of the Patriot system.
Uiteraard, en hetzelfde geldt voor de inzet en effectiviteit van de Gepard. Misschien nog wel meer aangezien dat systeem nog nooit in een daadwerkelijk conflict is ingezet.quote:En sta jij dan ook een beetje te juichen/met extra aandacht te kijken, hoe de patriot het doet in Oekraïne? Zo van 'boh, wel lekker dat ik bij zo'n unit sta'
Inb4quote:Op donderdag 18 mei 2023 17:40 schreef theguyver het volgende:
Als ik het nu goed zie is vrijwel heel Bakhmut nu onder Russische controle.
Duurde maar 11 maand maar dan heb je ook..
Eh ... Puin?
Het kost je bijna een jaar, je halve leger, en dan heb je nog niksquote:Op donderdag 18 mei 2023 17:40 schreef theguyver het volgende:
Als ik het nu goed zie is vrijwel heel Bakhmut nu onder Russische controle.
Duurde maar 11 maand maar dan heb je ook..
Eh ... Puin?
En de flanken houden het niet, dus de kans op een Falaise effect is aanwezig.quote:Op donderdag 18 mei 2023 17:45 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het kost je bijna een jaar, je halve leger, en dan heb je nog niks![]()
Ik zie dat ook gewoon gebeuren trouwensquote:Op donderdag 18 mei 2023 17:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
En de flanken houden het niet, dus de kans op een Falaise effect is aanwezig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |