abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 mei 2023 @ 08:26:27 #1
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209146423
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Ipsos
Kantar
De Hond
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_209146457
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 08:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
oppassen met gratis kinderopvang , _O-

ja als je met je leven niets beter te doen weet , ik ben blij als ze weer weg zijn
het is tegenwoordig normaal dat als je met pensioen bent dat je toch nog wat doet , niet dat je moet oppassen dat ze zitten te gamen tot ze opgehaald worden
deze post :')

Wat een afgunst en misplaatste reactie zeg. Dat jij jouw eventueel bestaande kleinkinderen kennelijk haat betekend niet dat andere grootouders dat ook doen.

Wat moet jij een kutleven hebben zeg :D
  zondag 14 mei 2023 @ 08:37:31 #3
323876 michaelmoore
pi_209146468
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 08:34 schreef Malavita het volgende:

[..]
deze post :')

Wat een afgunst en misplaatste reactie zeg. Dat jij jouw eventueel bestaande kleinkinderen kennelijk haat betekend niet dat andere grootouders dat ook doen.

Wat moet jij een kutleven hebben zeg :D
ik haat ze niet , maar ik heb er geen tijd voor
mijn ex die past ook niet op hoor

met pensioen heb je andere zaken die belangrijk zijn en kinderopvang is gratis , dat is niet voor niks
Beste kinderen hoor, maar laat ze maar met leeftijdgenoten spelen

Ga jij maar thuis zitten op de kleinkinderen passen later, tot ze geen tijd meer voor opa hebben
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_209146484
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 08:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

met pensioen heb je andere zaken die belangrijk zijn en kinderopvang is gratis , dat is niet voor niks
ja vast ja.
  Moderator zondag 14 mei 2023 @ 09:28:21 #5
5428 crew  miss_sly
pi_209146769
quote:

[..]

Ga jij maar thuis zitten op de kleinkinderen passen later, tot ze geen tijd meer voor opa hebben
Kinderopvang is niet gratis.

Verder moet je het vooral niet doen als je dat niet wil. Sommige grootouders vinden het leuk. Laat ze lekker.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_209146855
quote:

[..]

Hier zijn beide opa en oma s gepensioneerd, hebben zeeën van tijd en vinden het leuk om 1* in de week een dagdeel op te passen.

Opa en oma blij, kinderen blij dat ze daar zijn, neefjes en nichtjes blij omdat ze met elkaar spelen op die dag.

Ze zullen er vast zijn, maar in mijn omgeving doen meerdere ouders het zo en geen 1 doet het omdat de kinderopvang anders te duur zou zijn.

Ook hoor ik van niemand in mijn omgeving dat ze nu meer gaan werken/ meer kinderopvang gaan afnemen als de kinderopvang ineens gratis is.
  zondag 14 mei 2023 @ 09:44:35 #7
323876 michaelmoore
pi_209146873
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 09:43 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Hier zijn beide opa en oma s gepensioneerd, hebben zeeën van tijd en vinden het leuk om 1* in de week een dagdeel op te passen.

Opa en oma blij, kinderen blij dat ze daar zijn, neefjes en nichtjes blij omdat ze met elkaar spelen op die dag.

Ze zullen er vast zijn, maar in mijn omgeving doen meerdere ouders het zo en geen 1 doet het omdat de kinderopvang anders te duur zou zijn.
1 x per week een Dagdeel , dat zou ik ook kunnen
maar dan moet ik wel in de tuin zitten en toevallig vrij zijn die dagdeel, dan mogen ze wel ff hier gamen ipv thuis
pi_209146914
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 09:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
1 x per week een Dagdeel , dat zou ik ook kunnen
maar dan moet ik wel in de tuin zitten en toevallig vrij zijn die dagdeel, dan mogen ze wel ff hier gamen ipv thuis
Volgens mij zijn daar allemaal prima afspraken mee te maken met ouders/grootouders en wat iemand wel/of niet wilt.

Ik ken alleen niemand die geen kinderopvang kan betalen en daarom opa en oma worden "verplicht" op te passen.

Daarom ken ik ook niemand in mijn omgeving die dan meer gaan werken/ meer kinderopvang gaan afnemen als de kinderopvang ineens gratis is.
  zondag 14 mei 2023 @ 10:24:13 #9
323876 michaelmoore
pi_209147244
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 09:48 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Volgens mij zijn daar allemaal prima afspraken mee te maken met ouders/grootouders en wat iemand wel/of niet wilt.

Ik ken alleen niemand die geen kinderopvang kan betalen en daarom opa en oma worden "verplicht" op te passen.
ik ook niet, . ook mijn ex doet niet oppassen

ga wel eens koffie drinken dan zie ik ze ook, die zijn zo druk , met vriendjes en derg , meestal zitten ze te joetoebe of zo

Overigens deed mijn schoonfamilie vroeger ( 35 jaar terug) het ook niet, mijn pa en ma ook niet.
en met winkels heb ik helemaal niks , meer met schiphol dan met winkels

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 14-05-2023 11:09:04 ]
  zondag 14 mei 2023 @ 11:12:37 #10
323876 michaelmoore
pi_209147677
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 19:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Onderzoek wijst dus wat anders uit.
jouw onderzoeken staan los van de behoeften bij mensen
Je kunt ook zeggen , Het moet van Brussel , dat hoor je ook heel veel

quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 10:15 schreef Gia het volgende:

[..]
Mijn moeder, 83, zit in een zorgwoning, waar overdag zorg aanwezig is, maar 's nachts niet. De zorg die 's nachts werkt, staat op meerdere tehuizen in de omgeving, die onder dezelfde overkoepelende organisatie staan. Als zij 's nachts hulp nodig heeft, kan het wel een kwartier duren eer er iemand is. Iemand die vaak 's nachts hulp nodig heeft moet, op dit moment nog, verhuizen naar een verpleegtehuis; mag daar niet blijven. Mijn moeder is daar met indicatie 24-uurs zorg WLZ. In elke woning die nu vrij komt, komen mensen met deze indicatie. De bedoeling voor de toekomst is, als de meeste mensen daar deze indicatie hebben, dat er dan wel 24 uurs zorg aanwezig is.

En dan beweer jij dat iemand die nog zelfstandig woont en 's nachts in zijn broek schijt binnen een paar minuten een wijkverzorgende op de stoep heeft staan! Echt niet. Dat is ook niet te doen.

De vroegere bejaardenhuizen waren veel efficiënter. Daar was 's nachts gewoon zorg in huis. En ja, klopt, een echtpaar dat nog goed zelf uit de voeten kan, wil daar niet naartoe. Mijn schoonouders zijn net zo oud en wonen nog geheel zelfstandig in een kast van een vrijstaand huis, voor een habbekrats. Dus nee, die verhuizen niet. Niet naar een duurder appartement en ook niet naar een bejaardenwoning.
Maar er zijn genoeg alleenstaande ouderen, 75+ die, alleen al vanwege de aanspraak, graag naar een bejaardenhuis/zorgwoning, maar dan niet zo'n muffe instelling zoals vroeger, maar moderner, zouden willen verhuizen.

Komt nog bij dat veel van deze oudjes, in hun uppie, een gezinswoning bezet houden, want dat is 'thuis' voor de kinderen en kleinkinderen.
een zorgwoning of verpleeghuis heeft echt helemaal niets te maken met een bejaardenhuis, een bejaardenhuis was vroeger toegankelijk voior ouderen vanaf 50 a 60 jaar

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 14-05-2023 11:41:38 ]
pi_209148093
Kaag bereidt D66 ondertussen vast voor op een compromis wat betreft stikstof: https://www.volkskrant.nl(...)verzachten~b3f058ae/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_209148172
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:07 schreef Hanca het volgende:
Kaag bereidt D66 ondertussen vast voor op een compromis wat betreft stikstof: https://www.volkskrant.nl(...)verzachten~b3f058ae/
Alles voor het stoeltje :r
pi_209148189
quote:

[..]
Fact free posting, zo kennen we je weer.
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:16 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Als D66 de poot stijf houdt is het een walgelijke partij, als ze nu merken dat ze het momentum teveel tegen krijgen en dat er best wat te winnen is als ze betreffende 2030 wat coulanter zijn dan is het weer fout.
  zondag 14 mei 2023 @ 12:55:16 #14
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_209148537
Dit is overigens met afstand de stomste POL titel voor een topic in decennia. En het is nog stommer als de TS het serieus meent.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_209148543
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:16 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Nee, alles om het land regeerbaar te houden. Partijen die bang zijn voor compromissen zijn per definitie niet geschikt om een land te regeren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_209148972
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, alles om het land regeerbaar te houden. Partijen die bang zijn voor compromissen zijn per definitie niet geschikt om een land te regeren.
En partijen die meewaaien met populisten zijn de dood van de middenpartijen en de democratie.

Er komt een punt dat een partij moet zeggen "tot hier en niet verder, ook als het zetels kost". Je roept zelf om het hardst dat de CU niet met de PVV samenkan besturen maar als D66 stelt dat ze geen water bij de wijn kunnen doen over stikstof zeg je dat ze niet pragmatisch zijn. Dat klopt niet.
pi_209149052
quote:

[..]
Mee eens maar men is gewoon bang om te vallen omdat ze weten dat ze waarschijnlijk flink worden weg gestemd en dat is ook niet houdbaar
pi_209149112
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 13:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En partijen die meewaaien met populisten zijn de dood van de middenpartijen en de democratie.

Er komt een punt dat een partij moet zeggen "tot hier en niet verder, ook als het zetels kost". Je roept zelf om het hardst dat de CU niet met de PVV samenkan besturen maar als D66 stelt dat ze geen water bij de wijn kunnen doen over stikstof zeg je dat ze niet pragmatisch zijn. Dat klopt niet.
Natuurlijk moet dat punt er zijn, maar zit dat punt hem in een einddatum van een stikstoftraject? Ik zou eerder zeggen dat het dan in de start en de doelen zit, eerlijk gezegd. Provincies gaven ook voor de verkiezingen al aan dat 2030 onhaalbaar is, mede omdat er nog geen landbouwakkoord ligt, ik zie het loslaten van die datum dan ook niet als meewaaien met populisten. Als je maar wel zo snel mogelijk start en dus in elk geval dit jaar de eerste resultaten nog kunt laten zien.

Maar goed, het kan zijn dat dit D66 te ver gaat, het ging me meer om de algemene afkeer van compromissen die er uit de post bleek. Alsof compromissen sluiten een soort plucheplakken is.

Bedenk trouwens ook dat bij nu het kabinet laten vallen, alle discussie over klimaat van de laatste maanden voor niks is geweest, dat klimaatplan komt echt niet zo als het nu is gepresenteerd door coalitieonderhandelingen heen. En dat zou ik echt jammer vinden.

Binnen CU spelen de sentimenten om het kabibet te laten vallen trouwens ook:
https://cvandaag.nl/premi(...)rekt-terechte-oproep
https://www.nd.nl/opinie/(...)abinet-dat-past-bij-
pi_209149149
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 13:53 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Mee eens maar men is gewoon bang om te vallen omdat ze weten dat ze waarschijnlijk flink worden weg gestemd en dat is ook niet houdbaar
Ik denk niet dat dat de hoofdreden is. De hoofdreden dat ze er nog zitten is dezelfde reden als dit kabinet ooit begon en wat eigenlijk de titel van het regeerakkoord had moeten zijn: "er is helaas geen haalbaar alternatief".
pi_209149223
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 14:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik denk niet dat dat de hoofdreden is. De hoofdreden dat ze er nog zitten is dezelfde reden als dit kabinet ooit begon en wat eigenlijk de titel van het regeerakkoord had moeten zijn: "er is helaas geen haalbaar alternatief".
Deels mee eens, maar of men het ooit eens gaat worden over de hot items is een vraagteken en echt slagvaardig is dit kabinet niet naar mijn mening, maar ik weet dat jij daar anders tegen aan kijkt
pi_209149251
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:07 schreef Hanca het volgende:
Nu nog op migratie.
pi_209149273
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 14:13 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Deels mee eens, maar of men het ooit eens gaat worden over de hot items is een vraagteken en echt slagvaardig is dit kabinet niet naar mijn mening, maar ik weet dat jij daar anders tegen aan kijkt
Tja, dat klimaatplan net heeft me positief verrast. Ik had niet verwacht dat ze daar uit zouden komen. Ik zou dus wat betreft stikstof gewoon de zomer af wachten. Dan ligt er als het goed is ook een landbouwakkoord en hopelijk ook de (eerste) plannen van de provincies.
  zondag 14 mei 2023 @ 14:31:31 #23
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_209149414
De Nederlandse politiek is hopeloos verloren.

Ik verwacht geen verbetering binnen nu en tien jaar.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_209149638
quote:

[..]
Lijkt me raar als ze gaan meebewegen omdat het partijcongres morrelen aan het stiksofbeleid democratisch heeft verworpen.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_209149760
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 14:31 schreef Grishenko_ het volgende:
De Nederlandse politiek is hopeloos verloren.

Ik verwacht geen verbetering binnen nu en tien jaar.
Aan dit soort statements hebben we in ieder geval niks :)
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')