abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209139837
Geen last van, ik ben namelijk niet wit, maar blank.
pi_209139844
Ik heb ook wel te doen met mannen, die meer met een keurslijf te maken lijken te hebben dan vrouwen. Zo is het minder geaccepteerd voor mannen om in deeltijd te werken, hebben mannen minder mogelijkheden om volwaardig ouder te zijn (bijv. na een geboorte of scheiding) en zijn er veel uitgesproken en onuitgesproken ideeën over hoe een man zich zou moeten gedragen. Die ideeën zijn bovendien vaak tegenstrijdig: behandel een vrouw als een zelfstandig wezen, maar zorg wel dat je de rekening in het restaurant voldoet. Behandel je vrouw als je gelijke, maar wees kostwinner. Wees gevoelig en toon je kwetsbaar, maar wees ook sterk, stoer en ongenaakbaar. En waar mannen vroeger niet zo om hun uiterlijk hoefden te geven, moeten ze tegenwoordig aan een gespierd en schaamhaarloos schoonheidsideaal voldoen.

Een :* voor de mannen. Het komt goed, dit is de eeuw van de bevrijding van de man.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_209141859
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 09:20 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Dit soort artikelen en onderzoeken doen ook niets anders dan iedereen maar nog meer tegenover elkaar te zetten. Dat toontje alleen al, brrrrr.
Mannen moeten gewoon dezelfde rechten krijgen als vrouwen.
pi_209146696
Als blanke man zijnde zou ik niet willen zeggen dat mannen het per se zwaarder hebben, maar het is zeker niet altijd makkelijk. In mijn sollicitaties (zo'n 130 stuks over m'n hele carrière) heb ik meerdere malen meegemaakt dat is gekozen voor een "zwarte" of een vrouw bij gelijke kwalificaties, om zo als organisatie te kunnen laten zien dat ze niet discrimineren. Betekent wel dat ik geen baan heb daar. Bij een deel kwam ik daar via via achter, maar er zal een deel zijn waar hetzelfde is gebeurd en ik er niet eens weet van heb. Overigens heb ik 1 keer aan de andere kant gezeten, ik had een kandidaat die werd gezien als bovengemiddeld knap en heb toen heel wat opmerkingen gekregen dat ik haar daarom vroeg, terwijl ik een duidelijke argumentatie had; ze liet in haar CV zien zich te willen ontwikkelen en was er nog razendsnel in ook. Ze heeft de baan zelf overigens afgewezen, juist omdat ze vond dat de groei voor haar eigenlijk ook wel wat snel ging.

Ook heb ik wel eens gewerkt in een team van alleen vrouwen. Ik werd me toch een partij gedemoniseerd daar. En voordat ik daar achter was, was het al te laat want het gebeurde voornamelijk achter mijn rug. Dus toen had ik te maken met een ontslag wat niet fatsoenlijk kon worden uitgelegd. Ik heb in het gesprek waar mijn ontslag werd aangekondigd flink doorgevraagd bij mijn toenmalig leidinggevende, maar kwam telkens al snel op een "ik weet het niet" omdat het ontslag gebaseerd was op gevoelens, en niet op feiten. En ik kon helemaal niets want ik had een uitzendcontract. Daar kwam nog bovenop dat ik mijn vertrek dus ook niet fatsoenlijk naar nieuwe werkgevers kon uitleggen, maar gelukkig voor mij stond die werkgever bekend als een slechte werkgever en heb ik er niet heel veel last van gehad. Heb toen serieus getwijfeld om ze zelf aan te klagen voor discriminatie aangezien de impact voor mij groot was. Maar ik heb mijn energie in het zoeken van een nieuwe baan gestoken en heb nu een 10 keer leukere baan.

Sowieso doe ik werk waar juist vaker vrouwen voor worden aangenomen en het metoo verhaal vind ik ook niet makkelijk. Een simpele opmerking als "ik vind het leuk om met je te werken" kan al aanstootgevend zijn terwijl het bedoeld is als compliment en het kan prima op het werk zelf gebaseerd zijn.

Dus dat zijn mijn ervaringen.
pi_209146729
mannen die janken :')
pi_209146746
Watjesmaatschappij, niet dat ik zo stoer ben maar dit is echt een huilgeneratie hoor
pi_209146778
God wat een gejank en gezeik weer op de vredige zondagochtend.
Sinds wanneer moet iedereen wel ergens over janken en piepen, wat is dit voor rare tijd? }:|
pi_209147132
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 09:15 schreef Daboman het volgende:
Als blanke man zijnde zou ik niet willen zeggen dat mannen het per se zwaarder hebben, maar het is zeker niet altijd makkelijk. In mijn sollicitaties (zo'n 130 stuks over m'n hele carrière) heb ik meerdere malen meegemaakt dat is gekozen voor een "zwarte" of een vrouw bij gelijke kwalificaties, om zo als organisatie te kunnen laten zien dat ze niet discrimineren. Betekent wel dat ik geen baan heb daar. Bij een deel kwam ik daar via via achter, maar er zal een deel zijn waar hetzelfde is gebeurd en ik er niet eens weet van heb. Overigens heb ik 1 keer aan de andere kant gezeten, ik had een kandidaat die werd gezien als bovengemiddeld knap en heb toen heel wat opmerkingen gekregen dat ik haar daarom vroeg, terwijl ik een duidelijke argumentatie had; ze liet in haar CV zien zich te willen ontwikkelen en was er nog razendsnel in ook. Ze heeft de baan zelf overigens afgewezen, juist omdat ze vond dat de groei voor haar eigenlijk ook wel wat snel ging.

Ook heb ik wel eens gewerkt in een team van alleen vrouwen. Ik werd me toch een partij gedemoniseerd daar. En voordat ik daar achter was, was het al te laat want het gebeurde voornamelijk achter mijn rug. Dus toen had ik te maken met een ontslag wat niet fatsoenlijk kon worden uitgelegd. Ik heb in het gesprek waar mijn ontslag werd aangekondigd flink doorgevraagd bij mijn toenmalig leidinggevende, maar kwam telkens al snel op een "ik weet het niet" omdat het ontslag gebaseerd was op gevoelens, en niet op feiten. En ik kon helemaal niets want ik had een uitzendcontract. Daar kwam nog bovenop dat ik mijn vertrek dus ook niet fatsoenlijk naar nieuwe werkgevers kon uitleggen, maar gelukkig voor mij stond die werkgever bekend als een slechte werkgever en heb ik er niet heel veel last van gehad. Heb toen serieus getwijfeld om ze zelf aan te klagen voor discriminatie aangezien de impact voor mij groot was. Maar ik heb mijn energie in het zoeken van een nieuwe baan gestoken en heb nu een 10 keer leukere baan.

Sowieso doe ik werk waar juist vaker vrouwen voor worden aangenomen en het metoo verhaal vind ik ook niet makkelijk. Een simpele opmerking als "ik vind het leuk om met je te werken" kan al aanstootgevend zijn terwijl het bedoeld is als compliment en het kan prima op het werk zelf gebaseerd zijn.

Hoe krijg je het voor elkaar om 130 sollicitaties nodig te hebben?
pi_209147540
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 10:07 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Hoe krijg je het voor elkaar om 130 sollicitaties nodig te hebben?
Flexibilisering van de arbeidsmarkt natuurlijk. Je krijgt contract na contract en als het even tegen zit sta je weer buiten. En aangezien het lange tijd echt slecht is gegaan moest ik dus steeds op zoek naar een nieuwe baan. En daarbij loop je dus ook op tegen het feit dat organisaties in het kader van positieve discriminatie liever voor iemand anders gaan. Voor mij dus niet zo positief, want ik moet weer nieuwe procedures opstarten. Tsja, dan lopen de statistieken snel op.

Bovendien zou bij mij veel sneller dan bij een vrouw worden gezegd dat het aan mij ligt. Ik ben verder wel een type a la hop schouders eronder en naar de volgende, maar ik vind wel dat de keerzijde van positieve discriminatie meer aandacht zou moeten krijgen.
pi_209147600
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 09:15 schreef Daboman het volgende:

Het eerste voorbeeld is wel leuk om te noemen. Jij werd tenminste geselecteerd. Je kreeg geen standaard bullshit verhaal.

Het tweede ken ik. Ik werk in de zorg. Na enkele diensten met ze gewerkt te hebben, krijg je waardering en dan ben je gewoon bekend binnen het team en strijden ze om je. Wordt altijd gevraagd om terug te komen. Maar ik hou wel gepaste afstand en let extreem veel op dat ik heb woorden gebruik die anders opgevat kunnen worden.
pi_209147631
slachtofferolisme.
Allah Al Watan Al Malik
pi_209147683
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 11:03 schreef Chadi het volgende:

[..]
Het eerste voorbeeld is wel leuk om te noemen. Jij werd tenminste geselecteerd. Je kreeg geen standaard bullshit verhaal.

Het tweede ken ik. Ik werk in de zorg. Na enkele diensten met ze gewerkt te hebben, krijg je waardering en dan ben je gewoon bekend binnen het team en strijden ze om je. Wordt altijd gevraagd om terug te komen. Maar ik hou wel gepaste afstand en let extreem veel op dat ik heb woorden gebruik die anders opgevat kunnen worden.
Ik probeer inderdaad ook heel erg op te letten, je kan niet op heel veel begrip rekenen. Maar goed, ik heb ook met mensen gewerkt die elkaar rustig de huid vol schelden om de volgende dag gezellig samen een biertje te gaan drinken. Zo kan het dus ook. Zijn 2 totaal verschillende werelden.
  Moderator zondag 14 mei 2023 @ 11:24:44 #113
441859 crew  Lenny77
pi_209147767
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:45 schreef Raw85 het volgende:
‘Slechte tijd om een witte man te zijn’ vind ik wat aanstellerig maar wat meer oog voor de kwetsbare man zou zeker welkom zijn denk ik. Jongens doen het minder goed op school dan meisjes, haken vaker af bij hun studie, vaker verslaafd, trekken bij een scheiding sneller aan het korte eind wat betreft kinderen, zijn fors oververtegenwoordigd in zelfmoordcijfers, gaan gemiddeld een stuk eerder dood dan vrouwen..

Daar mag best wat meer aandacht voor zijn.
Maar... Niemand zegt toch tegen deze jongens dat ze het slechter moeten doen of negeren hun in de klas? Niemand laat ze afhaken? Niemand dwingt hun drugs te nemen of te zuipen?
Dat doen ze toch echt zelf? Als ze hun best zouden doen op school is er niets aan de hand en nee zeggen tegen drugs kan toch ook? Het is niet dat ze buiten op de speelplaats moeten blijven terwijl de meisjes wel mee naar binnen mogen om les te volgen.
Ligt het dan in de aard van de man? Een zware hormonale puberteit die hun foute (ondoordachte) keuzes laat maken?

Ik begrijp zeker dat daar aandacht voor moet zijn, maar in deze tijden is er meer hulp dan ooit en is het geen schande meer om naar een psycholoog te gaan. Waarom blijft het voor hun dan wel zo?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zondag 14 mei 2023 @ 11:28:25 #114
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_209147788
quote:
Seksisme, racisme, liefhebber van slavernij en Zwarte Piet, homofoob, tegen milieumaatregelen en natuur", somt hij op. "Ik ben geen van dit alles, maar kom er volgens geldende media niet meer onderuit.
Dus deze guy is tegen zwarte piet, voor milieumaatregelen en bescherming van de natuur, maar wordt dit aangewreven enkel omdat ie een blanke heteroseksuele man is? Ik geloof er geen ruk van. Wat ik vermoed dat aan de hand is zie ik vaker gebeuren: sommigen vinden dat hun mening een speciale plek of status moet krijgen, waarin die nooit betwist of bekritiseerd wordt en als dat niet gebeurt, dan zijn zij het slachtoffer.

Ik word daar zo moe van. Vroeger werd er tegen heel veel groepen gezegd 'stel je niet zo aan' en ondanks dat dat soms wat kortzichtig was, vind ik dat best een prima basis: Niet iedereen gaat lief tegen je zijn, deal with it. Nu is aanstellerij de manier waarop iedereen wat probeert te bereiken (ja, dat vind ik ook van de progressieve groep en hun zorgenkindjes) niet in de laatste plaats de groep die toch een best stevige maatschappelijke positie heeft. Gejank de hele tijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door PiyeReloaded op 14-05-2023 11:34:16 ]
  zondag 14 mei 2023 @ 11:39:05 #115
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_209147876
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 09:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Vind het wel een mooie :D
Bruikbaar ook voor ieder ander wokehuiliehuilie topic.
Zijn de meeste wokehuilietopics op FOK! niet topics van mensen die zich boos maken over 1 of andere wokehuilie, een 'zie je wel'-topic maken, waar dan de progressievere groep zich geroepen voelt om te benoemen in welke opzichten ze het wel met deze persoon eens zijn?

Hoeveel topics worden er hier nou echt aangemaakt vanuit wokestandpunt?
  zondag 14 mei 2023 @ 11:51:36 #116
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209147963
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 11:24 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Maar... Niemand zegt toch tegen deze jongens dat ze het slechter moeten doen of negeren hun in de klas? Niemand laat ze afhaken? Niemand dwingt hun drugs te nemen of te zuipen?
Dat doen ze toch echt zelf? Als ze hun best zouden doen op school is er niets aan de hand en nee zeggen tegen drugs kan toch ook? Het is niet dat ze buiten op de speelplaats moeten blijven terwijl de meisjes wel mee naar binnen mogen om les te volgen.
Ligt het dan in de aard van de man? Een zware hormonale puberteit die hun foute (ondoordachte) keuzes laat maken?

Ik begrijp zeker dat daar aandacht voor moet zijn, maar in deze tijden is er meer hulp dan ooit en is het geen schande meer om naar een psycholoog te gaan. Waarom blijft het voor hun dan wel zo?
Hmm, opvallend hoe mannen ineens volledige zelfbeschikking en zelfverantwoordelijkheid wordt toegedicht, waar andere groepen veelal worden weggezet als slachtoffers van externe factoren en de samenleving.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209148026
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 23:41 schreef Chadi het volgende:

[..]
Mannen moeten gewoon dezelfde rechten krijgen als vrouwen.
Maar dan ook dezelfde plichten, zoals fungeren als bijzit en er altijd netjes uitzien en het huishouden verzorgen en kinderen baren.
pi_209148170
Je zou verwachten dat mannen punten aanhalen zoals vaker hogere straffen bij vergelijkbare misdrijven, het toch nog aanwezige verschil tussen de rechter van moeders en vaders, de maatschappelijke druk om fulltime te werken e.d.

Maar nee, weet je wat pas erg is volgens de heren in het onderzoek? Dat die vrouwelijke collega gaat klagen als je steeds opmerkingen over haar tieten maakt. En dat de leidinggevenden daar dan ook gewoon nog wat mee doen ook.

Potjandorie zeg, met zulke mannen heb je geen vrouwen meer nodig om zeikwijven te hebben.
pi_209148212
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 11:24 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Snap je punt wel maar bij vrouwen hoor ik jou ook niet zeggen dat ze maar fulltime moeten gaan blijven werken als ze minder betaald krijgen (de hoofdoorzaak van de 'loonkloof') of beter moeten onderhandelen. Dan zijn het ineens weerloze slachtoffers die groot onrecht aangedaan wordt.

Denk dat je hiermee dus onbewust wel het frame in stand houdt dat mannen niet moeten zeiken en vrouwen meer recht van spreken hebben. Ik zeg: Of we zeiken allebei niet zo of we zeiken wel maar dan ook allemaal.

En je mag je ook serieus afvragen waar dit verhaal begonnen is. Bij progressieve lui die in elke scheet onrecht zien of conservatieven die het wel mee vinden vallen.

En ik zou ook zeggen, meer in het algemeen: flikker op met het gezeir over witte mannen wat ik inmiddels zelfs wekelijks op de NOS zie. (Artikel over Charles gisteren nog) Daar help je echt niemand mee.
  Moderator zondag 14 mei 2023 @ 12:35:37 #120
441859 crew  Lenny77
pi_209148346
quote:
14s.gif Op zondag 14 mei 2023 11:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, opvallend hoe mannen ineens volledige zelfbeschikking en zelfverantwoordelijkheid wordt toegedicht, waar andere groepen veelal worden weggezet als slachtoffers van externe factoren en de samenleving.
Nee daar denk ik net hetzelfde over. Als je als vrouw beslist om parttime te gaan werken dan moet je ook niet zagen dat je mannelijke collega die fulltime werkt meer heeft.
Ik vind gewoon dat iedereen een stuk eigen verantwoordelijkheid heeft. En ja sommige dingen gebeuren waardoor je 1-0 achter staat en dat is niet eerlijk.
Ik zet er zelfs nog specifiek bij dat er mss een hormonale oorzaak zou kunnen zijn waardoor jongens mss vaker foute keuzes maken.
Maar als ik nooit geleerd zou hebben op school en vaak was gaan spijbelen, dan was ik er ook niet geraakt.
  Moderator zondag 14 mei 2023 @ 12:37:00 #121
441859 crew  Lenny77
pi_209148358
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Snap je punt wel maar bij vrouwen hoor ik jou ook niet zeggen dat ze maar fulltime moeten gaan blijven werken als ze minder betaald krijgen (de hoofdoorzaak van de 'loonkloof') of beter moeten onderhandelen. Dan zijn het ineens weerloze slachtoffers die groot onrecht aangedaan wordt.

Denk dat je hiermee dus onbewust wel het frame in stand houdt dat mannen niet moeten zeiken en vrouwen meer recht van spreken hebben. Ik zeg: Of we zeiken allebei niet zo of we zeiken wel maar dan ook allemaal.

En je mag je ook serieus afvragen waar dit verhaal begonnen is. Bij progressieve lui die in elke scheet onrecht zien of conservatieven die het wel mee vinden vallen.

En ik zou ook zeggen, meer in het algemeen: flikker op met het gezeir over witte mannen wat ik inmiddels zelfs wekelijks op de NOS zie. (Artikel over Charles gisteren nog) Daar help je echt niemand mee.
Onze antwoorden hebben zich gekruist, maar nee dus, ik zeg hetzelfde tegen vrouwen of wie dan ook.
  zondag 14 mei 2023 @ 12:44:52 #122
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_209148423
quote:
14s.gif Op zondag 14 mei 2023 11:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je beseft dat we dit ook om kunnen draaien? Conservatieven schieten immers in een kramp als wordt gesuggereerd dat 'andere groepen' slachtoffer zijn van 'externe factoren en de samenleving'. Dan hameren zij plots op eigen verantwoordelijkheid en zelfbeschikkingsrecht. Dus wat is het nou, beste Howard? You can't have it both ways.

En dan is er ook nog een contingent conservatieven dat zich omschrijft als 'alpha males' en van mening is dat alle mannen zich zo moeten manifesteren. Klagen dat je het zwaar hebt en roepen dat je slachtoffer bent van de moderne samenleving is natuurlijk niet bepaald 'alpha'.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 14 mei 2023 @ 13:22:02 #123
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_209148808
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:16 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Je zou verwachten dat mannen punten aanhalen zoals vaker hogere straffen bij vergelijkbare misdrijven, het toch nog aanwezige verschil tussen de rechter van moeders en vaders, de maatschappelijke druk om fulltime te werken e.d.

Maar nee, weet je wat pas erg is volgens de heren in het onderzoek? Dat die vrouwelijke collega gaat klagen als je steeds opmerkingen over haar tieten maakt. En dat de leidinggevenden daar dan ook gewoon nog wat mee doen ook.

Potjandorie zeg, met zulke mannen heb je geen vrouwen meer nodig om zeikwijven te hebben.
Goeie post, maar wel verklaarbaar. Dit zijn zaken die al langer spelen en nu juist eerder afnemen dan toenemen. Dus als je gaat spreken over een verslechterde positie van mannen, dan zal dat zich eerder richten op dingen die veranderd zijn ten nadele van mannen of ten voordele van vrouwen (en die vallen in mijn optiek eigenlijk wel mee, alleen misschien de positie van jongens in de klas als uitzondering).

Ik denk dat de punten die jij noemt eerder bij meer feministische mannen zullen spelen. Al weet ik dat er ook wel mannenrechtenactivisten zijn die hier ook aandacht op vestigen.
  zondag 14 mei 2023 @ 13:29:04 #124
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_209148872
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:16 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

Waar lees je dit precies? :?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zondag 14 mei 2023 @ 13:29:42 #125
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_209148880
We moeten gewoon onderkennen dat iedereen zielig is, en daarmee niemand, en daarmee moet iedereen zijn kop gewoon houden.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')