abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 mei 2023 @ 00:21:08 #226
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_209156262
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 00:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Kennelijk niet, ik lees dat we juist supergepriviligeerd waren. En zijn.
Dan wordt het toch eens tijd dat ik daar de vruchten van ga plukken ;(

Als deze trend zich doorzet, dan ga ik dat over een jaar of 20 wel kunnen doen. Indien ik tegen die tijd natuurlijk niet opgeknoopt ben door een meute (en uiteraard terecht) boze negers.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_209156268
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 00:19 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Dat heeft juist veel met status te maken. Trophy wife is niet voor niets een term.
Zeker, als het gaat over zijn status. De status van de vrouw zelf is hierin minder relevant, alhoewel er toegegeven ook een hierarchie van uiterlijk/jeugdigheid bestaat aan hunner zijde.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_209156273
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 00:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Welke lynchings hebben we in Nederland precies gehad? Er waren verder in Brabant eind 19e eeuw geen zwarten, dus geen idee wat dat met mijn blanke voorouder te maken heeft.

Daarbij; waarom kom je met voorbeelden uit de V.S.? De V.S. heeft een geheel andere geschiedenis dan Nederland.

Of bedoel je de moord op de gebroeders De Witt?
Je gaat niet inhoudelijk op mijn reactie in, ik kan hier weinig mee. En nee, ik doelde op slavernij trouwens door Nederlanders.
pi_209156283
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 00:13 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Waarom meen je überhaupt (alleen) te moeten vallen over in-group preferences in (voorheen) blanke maatschappijen? Wellicht omdat deze als enige zo debiel waren om überhaupt de rest van de wereld binnen te slepen en dit soort kattengejank toe te staan?
Ik wil jou blokkeren, kan niet zeker. ;)
  maandag 15 mei 2023 @ 00:32:55 #230
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209156296
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 00:24 schreef Icegiant het volgende:

[..]
Je gaat niet inhoudelijk op mijn reactie in, ik kan hier weinig mee. En nee, ik doelde op slavernij trouwens door Nederlanders.
Omdat je kennelijk de geschiedenis van Nederland niet kent.

Brabant, bijvoorbeeld, heeft bar weinig, zeg maar niets met slavernij te maken gehad. Zou ook raar zijn, aangezien Brabant samen met Limburg en Zeeuws-Vlaanderen generaliteitslanden waren. En dat tussen 1648 en 1795.

De slavernij was vooral een Hollandse aangelegenheid, en dan ook nog een van de bovenklasse, aangezien een hoop Hollanders zelf straatarm 'de Gouden Eeuw' door mochten.

Waar ik niks mee kan is je ahistorisch amerikanisme dat je probeert op Nederland te projecteren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209156299
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 00:21 schreef Dven het volgende:

[..]
Dan wordt het toch eens tijd dat ik daar de vruchten van ga plukken ;(

Als deze trend zich doorzet, dan ga ik dat over een jaar of 20 wel kunnen doen. Indien ik tegen die tijd natuurlijk niet opgeknoopt ben door een meute (en uiteraard terecht) boze negers.
Het woord ‘neger’ wordt over het algemeen als beledigend ervaren, wist je dat al? Volgens mij is het over het algemeen bij de meeste mensen wel doorgekomen dat het woord historisch gezien werd gebruikt om mensen van Afrikaanse afkomst te denigreren/discrimineren en nu niet meer wordt geaccepteerd.

Ik begrijp wel dat bepaalde mensen uit bepaalde dorpjes het woord soms nog gebruiken, misschien omdat het nog niet is binnengekomen bij ze?
pi_209156300

[ Bericht 34% gewijzigd door Akathisia op 15-05-2023 09:41:57 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 15 mei 2023 @ 00:36:02 #233
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209156303
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 00:34 schreef Icegiant het volgende:

[..]
Het woord ‘neger’ wordt over het algemeen als beledigend ervaren, wist je dat al? Volgens mij is het over het algemeen bij de meeste mensen wel doorgekomen dat het woord historisch gezien werd gebruikt om mensen van Afrikaanse afkomst te denigreren/discrimineren en nu niet meer wordt geaccepteerd.

Ik begrijp wel dat bepaalde mensen uit bepaalde dorpjes het woord soms nog gebruiken, misschien omdat het nog niet is binnengekomen bij ze?
Dat heb ik met het woord 'wit'. Ik ben niet wit maar blank. Respecteer dat.

Trouwens ben ik er onderhand wel van overtuigd dat je een troll bent.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209156318
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 00:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Omdat je kennelijk de geschiedenis van Nederland niet kent.

Brabant, bijvoorbeeld, heeft bar weinig, zeg maar niets met slavernij te maken gehad. Zou ook raar zijn, aangezien Brabant samen met Limburg en Zeeuws-Vlaanderen generaliteitslanden waren. En dat tussen 1648 en 1795.

De slavernij was vooral een Hollandse aangelegenheid, en dan ook nog een van de bovenklasse, aangezien een hoop Hollanders zelf straatarm 'de Gouden Eeuw' door mochten.

Waar ik niks mee kan is je ahistorisch amerikanisme dat je probeert op Nederland te projecteren.
Ok. Overigens wat interessant is: Er wordt steeds meer onderzoek gedaan, waaruit blijkt dat verschillende NL plekken veel met slavernij van doen hadden en echt niet alleen de ‘grotere’ steden.

Ook Brabant had een grote rol in de slavernij, en in de afschaffing ervan: https://www.bd.nl/brabant(...)fing-ervan~afedced1/
  maandag 15 mei 2023 @ 00:45:56 #235
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209156330
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 00:40 schreef Icegiant het volgende:

[..]
Ok. Overigens wat interessant is: Er wordt steeds meer onderzoek gedaan, waaruit blijkt dat verschillende NL plekken veel met slavernij van doen hadden en echt niet alleen de ‘grotere’ steden.

Ook Brabant had een grote rol in de slavernij, en in de afschaffing ervan: https://www.bd.nl/brabant(...)fing-ervan~afedced1/
Correctie: expats in Brabant hadden dat. Ik herhaal nog maar eens: Brabant was generaliteitsland. En tot aan pak 'm beet W.O. II was Brabant vooral een oord van armoe en ploeteren in de fabriek en op het land. Gold trouwens voor heel Nederland. Ras was dan ook niet de factor, maar klasse, rang en stand.

Altijd leuk hoe wokies als jij hele volksstammen beschuldigen van van alles en tegelijkertijd meelmonderig lopen te zeiken over het gevaar van vooroordelen en discriminatie en hoe we mensen individueel moeten beoordelen en niet mogen generaliseren.

Gaat allemaal het raam uit wanneer jullie je hobbyisme willen verspreiden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209156655
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 00:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat heb ik met het woord 'wit'. Ik ben niet wit maar blank. Respecteer dat.

Trouwens ben ik er onderhand wel van overtuigd dat je een troll bent.
Is geen troll, gewoon een Sylvana-adept die precies het standaardriedeltje van progressief woke neerzet. Ze bestaan echt hoor.
  maandag 15 mei 2023 @ 07:14:41 #237
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_209156735
quote:

[..]

/Care
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_209156778
quote:

[..]

Stap voor de lol eens een gereformeerde kerk binnen. Alles wat niet-hetero, niet-blank, lgbtq en/of woke is is eng en wordt direct de kop ingedrukt. Die leven bijv. nog steeds in een wereld waar homofilie nog gezien wordt als 'identiteitscrisis' waar je van genezen kan worden en waar de door jou gebruikte term nog heel gewoon is. Alles wat afwijkt is een zonde, wat uitsluiting uit hun gemeenschap rechtvaardigt. Zolang institutionele discriminatie wordt toegestaan komen we sowieso nergens. Kerkgemeenschappen zijn wat dat betreft bijzonder toxisch op dat vlak en ze komen er nog mee weg ook.
pi_209156832
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ook dat ja. En dat is ook echt niet veranderd. Als er weer een of andere vrouw een gracht in rijdt dan staan de vrouwen te gillen en duiken er mannen in het water, dat vindt iedereen volkomen normaal. Dat is het namelijk ook.zo.

Als alles goed gaat binnen de door mannen gecreeerde maatschappelijke orde kan er gelijkheid zijn in die zin dat vrouwen op gelijke voet mee kunnen doen met 99% van de samenleving zoals nu het geval is. Komt het aan op die orde, doordat er iets fout gaat zoals een auto in de gracht, of er aan de orde getornd wordt door oorlog of rampen oid, dan komen de rolpatronen die die orde gecreeerd hebben weer onmiddellijk terug om die te herstellen.
Sluit ik me volledig bij aan ja. Dat is overigens bij veel vrouwen ook iets wat men helemaal niet zo erg vindt hoor. Dat men de man als het fysiek echt lastig of ingewikkeld wordt (er moet een huis verbouwd worden bijvoorbeeld) de boel kan laten opknappen.

Maar een klein percentage wil zich koste wat het kost meten aan de man en zelf alles doen. Dat is helemaal prima (en er zijn ook hele sterke vrouwen, de Merkels van deze wereld) maar je moet dan ook niet vreemd opkijken dat je tegen burn-outs enzo oploopt. Wat precies is wat er in de huidige samenleving gebeurt.

De natuurlijke gang der dingen wordt tot een probleem gemaakt en daarmee halen we ons veel ellende op de hals.
pi_209157077
Ik las pas ook dat 80% van alle transgenders, man is. Dus mannen die vrouwen willen worden.

Dat geeft ook te denken. Het is dus gewoon veel beter om in deze tijd een vrouw te zijn. Vooral op de seksuele markt.
pi_209157100
De meeste daklozen zijn man.
De meeste mensen in gevangenissen zijn man.
De meeste dodelijke slachtoffers in oorlogen zijn man.
De meeste mensen met zware beroepen zijn man.
De mensen die de meeste uren werken zijn man.
De meeste slachtoffers van moord zijn man.
De meeste mensen die na scheiding contact met hun kind verliezen zijn man.
De meeste slachtoffers van geweld zijn man.
De meeste slachtoffers van criminaliteit zijn man.

De lijst kan nog veel langer. Er is geen zinnig argument te geven waarom het leven voor mannen niet zwaarder is dan voor vrouwen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_209157156
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 08:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
De meeste daklozen zijn man.
De meeste mensen in gevangenissen zijn man.
De meeste dodelijke slachtoffers in oorlogen zijn man.
De meeste mensen met zware beroepen zijn man.
De mensen die de meeste uren werken zijn man.
De meeste slachtoffers van moord zijn man.
De meeste mensen die na scheiding contact met hun kind verliezen zijn man.
De meeste slachtoffers van geweld zijn man.
De meeste slachtoffers van criminaliteit zijn man.

De lijst kan nog veel langer. Er is geen zinnig argument te geven waarom het leven voor mannen niet zwaarder is dan voor vrouwen.
Feministen be like:

1. Tsja, mannen kunnen nu eenmaal niet plannen;
2. Omdat mannen crimineel zijn;
3. Omdat mannen gewelddadig zijn;
4. Omdat mannen niet goed opletten op school;
5. Omdat mannen hun zorgtaken verwaarlozen;
6. Maar de meeste slachtoffers van femicide zijn vrouw!;
7. Wederom, mannen verwaarlozen hun zorgtaak;
8. De meeste daders van gewelddelicten zijn man;
9. De meeste criminelen zijn man.

Deels hebben ze nog een punt ook trouwens. Maar toch. Niet fiepen!
  maandag 15 mei 2023 @ 09:22:45 #243
35189 Troel
scherp en bot
pi_209157377
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 07:30 schreef Justinn het volgende:

[..]
Stap voor de lol eens een gereformeerde kerk binnen. Alles wat niet-hetero, niet-blank, lgbtq en/of woke is is eng en wordt direct de kop ingedrukt. Die leven bijv. nog steeds in een wereld waar homofilie nog gezien wordt als 'identiteitscrisis' waar je van genezen kan worden en waar de door jou gebruikte term nog heel gewoon is. Alles wat afwijkt is een zonde, wat uitsluiting uit hun gemeenschap rechtvaardigt. Zolang institutionele discriminatie wordt toegestaan komen we sowieso nergens. Kerkgemeenschappen zijn wat dat betreft bijzonder toxisch op dat vlak en ze komen er nog mee weg ook.
De gereformeerde kerk is al jaren geleden opgegaan in PKN en daar is dit al jaren geen enkel probleem meer. Misschien bedoel je specifieke kerkgenootschappen waar het woord gereformeerd in voorkomt, maar dan heb je nog maar een paar soorten die hier daadwerkelijk een probleem van maken (en zelfs in de zwaarste varianten heb ik nog nooit gezien dat er een probleem gemaakt werd van niet-blank eigenlijk).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209157542
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 08:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Feministen be like:

Je moet gewoon een onderscheid maken tussen een piepklein groepje gewelddadige psychopaten (dat bij mannen wel groter dan bij vrouwen is) en een 99 procent mannen die het vaak nog zwaarder heeft dan vrouwen. Maar dat onderscheid wordt nergens gemaakt, dus gaan we strooien met het walgelijke 'witte man'. Geen wonder dat je tegenreacties krijgt.

Kop boven NOS-artikel 3 dagen geleden:

quote:
Charles doet als oude, witte man zijn best om oog voor de toekomst te hebben
Donder op hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2023 09:38:04 ]
  maandag 15 mei 2023 @ 09:44:43 #245
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_209157634
quote:
3s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik run een huishouden met een witte man en het zou niet bij me opkomen om zo over hem te praten. Het zijn net mensen, die witte mannen.
'Je runt een huishouden'?

Dat klinkt nu ook niet echt als een gepassioneerde relatie..
The End Times are wild
  maandag 15 mei 2023 @ 09:46:19 #246
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_209157647
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 08:46 schreef matigeuser het volgende:
Ik las pas ook dat 80% van alle transgenders, man is. Dus mannen die vrouwen willen worden.

Dat geeft ook te denken. Het is dus gewoon veel beter om in deze tijd een vrouw te zijn. Vooral op de seksuele markt.
Dat ligt er echt helemaal aan wat voor man je bent. Voor sommige mannen is het echt onbeperkt feest.
The End Times are wild
pi_209157650
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 08:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Feministen be like:

Daarom moet je dat soort okselhaar Miepen niet serieus nemen.

Feminist zijn in West Europa is een grap. Lekker veilig, dat wel.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_209157663
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 09:46 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat ligt er echt helemaal aan wat voor man je bent. Voor sommige mannen is het echt onbeperkt feest.
Ja maar dat is dus een zeer kleine groep. Wellicht maar 5-10%. Voor de overige 90% is het helemaal geen feest.
pi_209157693
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 08:46 schreef matigeuser het volgende:

Als jij denkt dat jezelf als vent in een jurk hijsen en jezelf met vrouwelijke hormonen ombouwen tot een androgyn gedrocht jouw kansen op de seksuele markt positief beïnvloed heb je een vreemd beeld van de seksuele markt.

Blijvend impotent, verminkt en alleen voor een klein percentage fetisjisten nog seksueel aantrekkelijk.
  maandag 15 mei 2023 @ 09:56:10 #250
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_209157771
Tja, wat het eigenlijk met mannen en vrouwen is, het vrouwenbestaan is veel meer genivelleerd. Voor de mannetjes geldt dat de competitie veel hoger is, the winner takes it all. Zo is dat in de natuur ook geregeld. Dus een relatief klein deel van de mannen krijgt het geld en de vrouwtjes en het andere deel krijgt veel minder van dat. Een vrouw kan altijd wel seks krijgen, desnoods deelt ze een man met wat andere vrouwen. Dat willen de vrouwen trouwens zelf zo.

Nu is het wel zo dat door vooral de Kerk het heel lang zo geregeld is geweest met sterke druk op huwelijk, dat de meeste mannen gewoon 1 vrouw hadden. Alleen de mannen met de hoogste status hadden dan nog een minnares er bij. Nu dat huwelijk wordt losgelaten en er een hele vrije moraal is op de 'datingmarkt' zie je het aloude patroon weer terugkeren dat de vrouwen voor de top 25% van de mannen kiezen. Ironisch genoeg wordt voor het hieruit voortkomende nageslacht door de overheid uit de algemene middelen betaalt, dus moeten de mannetjes die niet mogen voortplanten hier aan mee betalen.

Eigenlijk is het goed want dit is een prima manier om de kwaliteit van de menselijke soort bij het uitblijven van evolutiedruk door geweld, honger, ziektes etc enigzins op peil te houden.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')