abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 mei 2023 @ 11:08:39 #126
3542 Gia
User under construction
pi_209171486
Jaren 30 huis, met 380 m2 achtertuin, in een wijk van sociale huur, met minituintjes van nog geen 30 m2.

We krijgen nogal wat schele blikken, helaas. Maar ja, eerlijk gekocht! De buurman heeft hetzelfde en woont er zelfs alleen. 74 jaar oud.
pi_209173654
Februari 2016 gekocht, dus net op tijd voor het allemaal ontplofte.
Afgelopen maand is een vergelijkbaar huis bij mij om de hoek verkocht voor meer dan het dubbele wat ik er toen voor heb betaald :X
A mind with a heart of it's own
pi_209173751
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 13:47 schreef DrMarten het volgende:
Februari 2016 gekocht, dus net op tijd voor het allemaal ontplofte.
Afgelopen maand is een vergelijkbaar huis bij mij om de hoek verkocht voor meer dan het dubbele wat ik er toen voor heb betaald :X
Je had dus 2 huizen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209174242
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 19:54 schreef poenhunter het volgende:

[..]
Ik heb hier ook van alles rondlopen maar ik mis de interactie met mensen enorm. Het centrum is ook niet alles, eerlijk is eerlijk, maar als ik de deur uitliep zat ik gelijk middenin het leven. Heerlijk was dat. Ik had in het centrum ook een tuintje en geen verkeer voor de deur, dat was niet gek. Maar ik wilde perse alle facetten van het leven ervaren, dat is ook gewoon fijn dat je alles uit je systeem werkt.
Zal ook liggen aan ieder persoon zelf. Sommigen houden van die hectiek en sommigen niet. Iedere keer als ik naar Utrecht ga dan word ik eraan herinnert hoe vreselijk ik het vind. Mijn schoonbroer van 35/36 woont daar nog altijd in het centrum op een zolderkamer van 20m4. Hij wil niks anders dan dat en ik moet er niet aan denken.

Ben blij dat ik niet meer de dagelijkse files heb, lawaai, altijd mensen om je heen, drukte op de weg etc. Parkeren kan je bijna nergens waardoor je toch al snel kiest voor het OV (en is duur). Het is fijn dat de Appie een halve minuut lopen is, de jumbo een minuut en als je een fietspomp zoekt dat je die meteen kan halen, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Maar er zijn er genoeg die het heerlijk vinden om een stad te wonen. Er gebeurt altijd wel wat
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  dinsdag 16 mei 2023 @ 14:54:02 #130
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209174349
In een kooprijtjeshuis
  dinsdag 16 mei 2023 @ 15:33:06 #131
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_209174773
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 14:43 schreef Kiid het volgende:

[..]
Zal ook liggen aan ieder persoon zelf. Sommigen houden van die hectiek en sommigen niet. Iedere keer als ik naar Utrecht ga dan word ik eraan herinnert hoe vreselijk ik het vind. Mijn schoonbroer van 35/36 woont daar nog altijd in het centrum op een zolderkamer van 20m4. Hij wil niks anders dan dat en ik moet er niet aan denken.

Ben blij dat ik niet meer de dagelijkse files heb, lawaai, altijd mensen om je heen, drukte op de weg etc. Parkeren kan je bijna nergens waardoor je toch al snel kiest voor het OV (en is duur). Het is fijn dat de Appie een halve minuut lopen is, de jumbo een minuut en als je een fietspomp zoekt dat je die meteen kan halen, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Maar er zijn er genoeg die het heerlijk vinden om een stad te wonen. Er gebeurt altijd wel wat
Er is ook nog een tussenweg. Tussen middenin de stad of vrijstaand aan zee of in het bos zonder buren zit nog wel een hele hoop.

Mijn man is in een vrijstaand huis in het bos opgegroeid maar we hebben daar zelf tijdelijk ingewoond en ik vond het echt veel te eenzaam en te ver van voorzieningen en dan is dit echt nog hartje Randstad. Nu mijn schoonouders bejaard zijn vinden ze dat zelf ook en gaan er weg. Maar mijn man ziet dat nog steeds wel als ideaal, dat huis in het bos.

Zelf vertrekken wij binnenkort uit de Randstad wegens te druk, behoefte aan meer groen maar in een straat met vrijstaande woningen en dus buren vlakbij zodat er wel contact is. Maar wel doodlopend straatje in een gehucht zodat er geen sluipverkeer voor je deur langs scheurt bijvoorbeeld.
Onze huidige woning staat in een plaats vergroeid aan de grote stad en 8 jaar geleden kozen we dat bewust zodat we in de buurt van de stad met zijn voorzieningen en evenementen etc bleven. Maar het opzoeken van de stad nam al heel snel steeds verder af. En uiteindelijk dus de wens om hier helemaal weg te gaan.Terwijl ik destijds echt voor de stad hier ben komen wonen en nooit meer weg wilde. Met de jaren veranderen toch wel de behoeftes.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 16 mei 2023 @ 21:00:01 #132
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_209178372
Ik mis 2 opties:
Op zolderkamer
In kelder

:D
pi_209179631
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2023 23:08 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik voel dit ook zo hier.
40 jr Utrecht, bijna in de binnenstad altijd overal druk druk druk. Zalig en ik wist niet beter.
Nu 20 jr in dorp, al het moois op loop en fietsafstand; bos- en parkdelen in het dorp, fietsen door geweldig duin- en natuurgebied naar zee, tegen een leuke provinciestad aan, rust en natuur O+
Wil hier nooit meer weg *O*
Het centrum van een stad lijkt me ook niets, wij wonen op 10 minuten afstand fietsen van het centrum, maar we zijn ook binnen vijf minuten fietsen tussen de boerderijen. Het enige wat ik nog wel mis is een mooi bos in de buurt, maar het Westland staat dan ook niet bekend om de bomen :P
pi_209181952
Koop. In Veenendaal. Op kwartiertje fietsen van het centrum. Maar goed, zo heel veel groter is het nou ook weer niet. :D

Prima plek om te wonen, vrij centraal gelegen. Woon wel in een refo-buurt, kans daarop is vrij groot in dit dorp, waarbij je op zondag de kousen, de hoedjes en minimaal zeven kinderen weer voorbij ziet wandelen, maar je hebt er uiteraard ook geen last van.

Voor de rest veel boomers en bejaarden, dus beetje saai. M'n vrouw vindt dat echter helemaal prima.
pi_209182225
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2023 23:08 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik voel dit ook zo hier.
40 jr Utrecht, bijna in de binnenstad altijd overal druk druk druk. Zalig en ik wist niet beter.
Nu 20 jr in dorp, al het moois op loop en fietsafstand; bos- en parkdelen in het dorp, fietsen door geweldig duin- en natuurgebied naar zee, tegen een leuke provinciestad aan, rust en natuur O+
Wil hier nooit meer weg *O*
Nu weet ik niet waar je wel woonde (alleen maar dat wij op een gegeven moment dezelfde werkgever hadden :P), maar ik ben wel in Utrecht blijven wonen. Ik mis inderdaad soms wel de mogelijkheid om even de natuur in te gaan, maar vind het, zeker nu mijn kinderen wat ouder worden, heerlijk om hen op de fiets de deur uit te laten gaan het cetrum in. Ik woon dan weliswaar in een relaltief rustig stukje maar wel dichtbij overal.

En ik las ergens over een betaalbare parkeergelegenheid; met alles op loopafstand heb ik helemaal geen auto nodig; dat is nog goedkoper dan een betaalbare parkeergelegenheid :)
  woensdag 17 mei 2023 @ 12:38:07 #136
146856 Neo_
I'm the one who knocks
pi_209183682
... op een zolder?
pi_209187106
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 10:27 schreef zatoichi het volgende:

[..]
Nu weet ik niet waar je wel woonde (alleen maar dat wij op een gegeven moment dezelfde werkgever hadden :P), maar ik ben wel in Utrecht blijven wonen. Ik mis inderdaad soms wel de mogelijkheid om even de natuur in te gaan, maar vind het, zeker nu mijn kinderen wat ouder worden, heerlijk om hen op de fiets de deur uit te laten gaan het cetrum in. Ik woon dan weliswaar in een relaltief rustig stukje maar wel dichtbij overal.

En ik las ergens over een betaalbare parkeergelegenheid; met alles op loopafstand heb ik helemaal geen auto nodig; dat is nog goedkoper dan een betaalbare parkeergelegenheid :)
Hoi ^O^
Ik woonde al die tijd omgeving Vleutenseweg.
Nu in O+ Bloemendaal O+
pi_209187370
Ruime hoekwoning (koop) met redelijke achtertuin + stukje zijtuin.

Daarvoor best lang scheef gewoond.

Droom is ontspullen en daarna naar een tiny woning/bungalow die heel groen (en als het even kan ook heel privé) gelegen is, maar toch dichtbij het centrum.

ERG groot nadeel van een koopwoning vind ik het (vele) onderhoud en het vinden van de juiste mensen daarvoor. Wat een ellende is dat, want wat een prijzen en wat een - desondanks - prutsers allemaal! Dat vind ik zó vervelend dat ik alleen daarom bijna naar een huurwoning terug zou willen.. :') Alles zelf doen is ook nog een optie, maar ja, tijd/energie/zin en zo. Gezien de bijna keer op keer erbarmelijke administratie/communicatie en tegenvallende resultaten (ondanks grof geld) doen we dat hier wel al steeds meer, al was het maar met behulp van een YT-filmpje. :')
Tails tell tales
pi_209187528
rijtjeshuis (sociale) huur, wel met een leuk voor en achtertuintje, opzich prima naar mijn zin zo.
Het heeft wel 10+ jaar geduurd trouwens voor ik in de top 10 kwam die überhaupt mochten gaan kijken bij een woning van de woningbouw.
Do what you love, love what you do!
pi_209189449
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 18:14 schreef kree het volgende:
rijtjeshuis (sociale) huur, wel met een leuk voor en achtertuintje, opzich prima naar mijn zin zo.
Het heeft wel 10+ jaar geduurd trouwens voor ik in de top 10 kwam die überhaupt mochten gaan kijken bij een woning van de woningbouw.
Sinds wanneer? Ik dacht dat "ze" in K., vrij snel aan een huis konden komen??? Althans, 15 jaar geleden wel.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_209189509
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 20:51 schreef blomke het volgende:

[..]
Sinds wanneer? Ik dacht dat "ze" in K., vrij snel aan een huis konden komen??? Althans, 15 jaar geleden wel.
definieer "ze" ?

Als standaard jongere is het nu 15 jaar op wachtlijst.
Do what you love, love what you do!
pi_209192819
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 20:57 schreef kree het volgende:

definieer "ze" ?

Thuiswonende jongeren in K.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_209193511
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 17:58 schreef Forbry het volgende:

ERG groot nadeel van een koopwoning vind ik het (vele) onderhoud en het vinden van de juiste mensen daarvoor. Wat een ellende is dat, want wat een prijzen en wat een - desondanks - prutsers allemaal! Dat vind ik zó vervelend dat ik alleen daarom bijna naar een huurwoning terug zou willen.. :') Alles zelf doen is ook nog een optie, maar ja, tijd/energie/zin en zo. Gezien de bijna keer op keer erbarmelijke administratie/communicatie en tegenvallende resultaten (ondanks grof geld) doen we dat hier wel al steeds meer, al was het maar met behulp van een YT-filmpje. :')
Mensen onderschatten het onderhoud ook wel bij een koopwoning en gaan veel zelf doen, met als gevolg altijd veel achterstallig onderhoud en gepruts in koopwoningen. Mij is altijd geleerd 1% van de woningwaarde per jaar apart leggen voor onderhoud. Bij een 500k huisje is dat dus 5k onderhoud per jaar. Dat is zeker serieus geld wat veel mensen bij huur besparen (alhoewel een huurwoning natuurlijk ook wel onderhoud van de kant van de huurder nodig heeft, maar minder).
Facts don't care about your feelings
  donderdag 18 mei 2023 @ 10:20:53 #144
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209193669
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2023 10:02 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Mensen onderschatten het onderhoud ook wel bij een koopwoning en gaan veel zelf doen, met als gevolg altijd veel achterstallig onderhoud en gepruts in koopwoningen. Mij is altijd geleerd 1% van de woningwaarde per jaar apart leggen voor onderhoud. Bij een 500k huisje is dat dus 5k onderhoud per jaar. Dat is zeker serieus geld wat veel mensen bij huur besparen (alhoewel een huurwoning natuurlijk ook wel onderhoud van de kant van de huurder nodig heeft, maar minder).
Zo is ook niet of weinig stoken icm niet goed ventileren funest, schimmels, vocht, houtrot,
pi_209193779
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2023 10:02 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Oh, absoluut en ik zie dat ook echt heel veel om mij heen gebeuren! Maar wij vinden onderhoud op zich echt heel belangrijk en leggen daar ook echt veel geld voor opzij. Het gróótste probleem (naast allerlei ander gedoe) is dat de kwaliteit van het werk vaak zo (enorm) tegenvalt (álleen dán denken wij dat we het net zo goed, of beter, zelf (hadden) kunnen doen; veel liever lopen we - bij gebrek aan tijd/energie/zin én expertise - niet zelf te prutsen) en de bedrijven/werklieden die (hopelijk/waarschijnlijk) wél kwaliteit leveren hebben vaak een bomvolle agenda.
Tails tell tales
  donderdag 18 mei 2023 @ 10:40:39 #146
244125 laziness
pi_209193820
Ligt ook aan de ouderdom van de woning. De voordeur van mijn 8 jaar oude nieuwbouwwoning kan een likje verf gebruiken en de ventilatie kanalen hebben we laten reinigen maar dat is het wel qua onderhoud tot nu toe.

Warmtepomp en filters etc is een onderhoudscontract voor vanuit de bouw voor 15 jaar.
pi_209193865
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2023 10:40 schreef laziness het volgende:
Ligt ook aan de ouderdom van de woning. De voordeur van mijn 8 jaar oude nieuwbouwwoning kan een likje verf gebruiken en de ventilatie kanalen hebben we laten reinigen maar dat is het wel qua onderhoud tot nu toe.

Warmtepomp en filters etc is een onderhoudscontract voor vanuit de bouw voor 15 jaar.
Wij wonen hier nu tussen de 5 en 10 jaar en hebben al behoorlijk wat laten doen. Woning uit de jaren 90.
Tails tell tales
  donderdag 18 mei 2023 @ 10:46:50 #148
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209193871
quote:

Als je dus nu 1% van de waarde van het huis wegzet voor later onderhoud heb je tegen de tijd dat je rekeningen komen er geld voor
  donderdag 18 mei 2023 @ 10:52:10 #149
244125 laziness
pi_209193914
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2023 10:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Als je dus nu 1% van de waarde van het huis wegzet voor later onderhoud heb je tegen de tijd dat je rekeningen komen er geld voor
Mijn spaarrekening kan onderhoud prima aan.
Maar ik verhuis naar een nieuwe nieuwbouwwoning. Heb ik weer zoveel jaar respijt.
Al geloof ik niet dat mijn spaarrekening daar heel veel profijt van heeft momenteel _O-

Maar zonder gekheid ook in mijn huidige woning zie ik de komende 10 jaar niet 5k per jaar nodig zijn aan onderhoud.
pi_209193992
quote:

Uiteraard hangt het wel van de woning af. Appartementen nog minder onderhoud. Maar je moet je ook niet vergissen wat een nieuwe tuin, badkamer, keuken, vloer e.d. allemaal kost. Met die 1% moet je al zo'n 4 jaar sparen voor een badkamer+toilet. En dan heb je ook nog de keuken, vloer, tuin, apparatuur (cv, warmtepomp, wtw) etc.
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')